• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannsupportere i slåsskamp

Started by fortune, February 25, 2007, 22:56:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

fortune

http://fotball.bt.no/royal/article75638.ece

Ifølge BT har 30 av "våre" casuals vært i Danmark for å sloss.. Absolutt negativ pr, både for Brann og klubbens supportere. Dette viser vel bare at både vi og klubben må ta uønskede elementer på alvor og gjøre mer for å hindre at klubbens ry blir tilskitnet.

Kan se for meg morgendagens overskrifter i riksavisen: "Brannsupportere i slåsskamp"

Ikke det klubben trenger, og heller ikke det vi trenger..
First is first, second is nothing

Marek

Er jo bare bra at det kommer fram i media så kanskje noen vil gjøre noe med saken.
Vi har aper blant oss!
ons Ivar skal hem...

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

symo

Og NRK tekst-tv klarer å skrive noe sånt som "etter brann tap havnet et 50 talls brann og odense supportere i masseslagsmål"

Det var vel ikke akkurat pga. at Brann tapte de sloss, da kampen bare var halvspillt....

Klaus_Brann

Det som burde endres på her er vel "Brann supportere"!
De kan vel for pokker ikke regnes som Brann supportere, når de gir en lang f i kampen, og bruker 1. omgang til å sloss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

symo

Eller kanskje de har rett. Etter som det står i VG at det var slossing både før under og etter kampen.

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"Det som burde endres på her er vel "Brann supportere"!
De kan vel for pokker ikke regnes som Brann supportere, når de gir en lang f i kampen, og bruker 1. omgang til å sloss.


Hva skal vi kalle dem da? Hva ville du kalt dem om du var journalisten?
De er der fordi Brann spiller kamp, vi må ikke skubbe problemet under teppet med å si at de ikke er Brann supporertere.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "Klaus_Brann"Det som burde endres på her er vel "Brann supportere"!
De kan vel for pokker ikke regnes som Brann supportere, når de gir en lang f i kampen, og bruker 1. omgang til å sloss.


Hva skal vi kalle dem da? Hva ville du kalt dem om du var journalisten?
De er der fordi Brann spiller kamp, vi må ikke skubbe problemet under teppet med å si at de ikke er Brann supporertere.


Folk-som-bruker-Brann-og-andre-fotballag-som-unnskyldning-for-å-sloss.
Det virker jo ikke som om de er så veldig interessert i fotballen, når de drar helt til Danmark, og så bruker de over halve kampen på å sloss, utafor stadion..
Men de fikk nå møtt likesinnede "fotballsupportere", det var jo kos da.
Jeg vet ikke med deg, men jeg ser i alle fall på supportere som folk som for det meste støtter laget sitt, og det her gir ikke så veldig mye støtte til Brann.
Det gir Brann et rykte rundt om i Norden også etter hvert dette, hvis det fortsetter og skje, og det ryktet trenger vi ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"Folk-som-bruker-Brann-og-andre-fotballag-som-unnskyldning-for-å-sloss.
Det virker jo ikke som om de er så veldig interessert i fotballen, når de drar helt til Danmark, og så bruker de over halve kampen på å sloss, utafor stadion..
Men de fikk nå møtt likesinnede "fotballsupportere", det var jo kos da.
Jeg vet ikke med deg, men jeg ser i alle fall på supportere som folk som for det meste støtter laget sitt, og det her gir ikke så veldig mye støtte til Brann.
Det gir Brann et rykte rundt om i Norden også etter hvert dette, hvis det fortsetter og skje, og det ryktet trenger vi ikke.


Ville du virkelig brukt det om du var journalist?
Ser ikke helt bortifra at de er Brann supportere som også liker å sloss. Det ene utelukker jo ikke det andre.
ons Ivar skal hem...

Marek

Var inne på forumet Fyn stiftstidende og ser jo ut som om vi nå alle sloss.

Var lige inde på nogle norske hjemmesider.

I følge disse skulle Brann-tilhængerne være de værste hooligans af alle i Norge.


Er jo ikke hyggelig om man får et slikt rykte på seg.

Men hva skal man gjøre med disse idiotene?
ons Ivar skal hem...

symo

Poenget mitt var at de brukte overskrift som "Masseslagsmål etter Brann-tap". Og med den overskriften vil jo folk flest tro at de supporterne som var på kampen klikket etter et tap. Og slik var det jo ikke...

Strandlien

Politiet i Odense kom søndag eftermiddag på uventet overarbejde før, under og efter en fodboldkamp mellem OB og Brann fra Norge i Royal League-turneringen.

Omkring 50 tilhængere fra de to klubber gik løs på hinanden i Odense midtby, og både flasker og køller røg gennem luften. Ingen kom dog noget til under urolighederne, der stod på en stor del af eftermiddagen.

På banen vandt OB 3-2. I detentionen vandt Brann 2-1.


dansker fine. etter slosskampen ble de bare geleidet inn på stadion for 2. omgang. ikke noe big deal tydeligvis.

regner med at politiet og brann vet hvem disse folkene er. kommer de inn på stadion i dag? de burde være utestengt for livstid på alle mulige umulige brann-arrangement. det var jo sånn de gjorde det i england...[/u]

symo

Også VG bruker "Slagsmål etter Brann-tap"

Dette har da vel overhode ikke noe med Brann tap å gjøre?

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "Klaus_Brann"Folk-som-bruker-Brann-og-andre-fotballag-som-unnskyldning-for-å-sloss.
Det virker jo ikke som om de er så veldig interessert i fotballen, når de drar helt til Danmark, og så bruker de over halve kampen på å sloss, utafor stadion..
Men de fikk nå møtt likesinnede "fotballsupportere", det var jo kos da.
Jeg vet ikke med deg, men jeg ser i alle fall på supportere som folk som for det meste støtter laget sitt, og det her gir ikke så veldig mye støtte til Brann.
Det gir Brann et rykte rundt om i Norden også etter hvert dette, hvis det fortsetter og skje, og det ryktet trenger vi ikke.


Ville du virkelig brukt det om du var journalist?
Ser ikke helt bortifra at de er Brann supportere som også liker å sloss. Det ene utelukker jo ikke det andre.


Nei selvfølgelig ikke. Jeg er ikke journalist, så jeg slipper den problemstillingen.
Ser ikke bort i fra at de er slossgutter som også liker Brann.
Men at de bryr seg veldig kan du ikke mene når de møter opp langt ut i kampen. De gjør dette i forbindelse med kamper, og de vet jo selv at de ikke støtter klubben positivt i det hele tatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

JhonnyBeGood

Herlig og se at vi ikke er noen fitter som lar oss pisse på ute i europa, nå tror eg ikke at ob er de værste, men alle lag i danmark har vel hooligans og da e det flott og få høre brannsupportere sitter de på plass  :D
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

jako

All reklame er vel god reklame?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Klaus_Brann

Quote from: "jako"All reklame er vel god reklame?


Jaja, for all del:)
Det er bra de setter oss på kartet for alvor!
Ingen skal tro at vi er noen pusekatter!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mr_Soma

La gutter være gutter
og la menn være menn
vi reiser rundt i landet og
tar 3 poeng hjem

Xminator

Ser at noen prøver å forherlige dette og synest det er kult. Jeg håper Brann får personalia på de som eventuelt er holdt tilbake av dansk politi, og utestenger dem fra Stadion på livstid. Om de ikke allerede er utestengt fra før da...

Det er overhode ikke uskyldig. Det er tilfeldigheter som avgjør om noen blir alvorlig skadet eller dør i slike slagsmål. Det er tilfeldigheter som avgjør om uskyldig 3. part blir ødelagt for livet. "Brannsupportere drepte dansk politimann". Hvor kort hadde da veien vert til å ikke spille mer RL. Eller for den del spille 2007 uten supportere på tribunen?

Begrav hele begrepet "casual". Pressen får man ikke gjort noe med siden de selger mer aviser ved å blande Brann-navnet (eller for den del ett av de andre norske storlagene) inn i historien.

Marek(?) etterlyser ett bedre navn på dem. Kall dem det de er. De er kun ute etter å spre frykt ved hjelp av vold, få historien og sitt politiske budskap ut i pressen og gir en generell faen i hvordan det går med sporten eller 3. part. Spiller Brann for tomme tribuner har de vunnet. Fotballterrorister. Der har du begrepet. Og de bør behandles som akkurat det de er. Terrorister og kviser på samfunnets rumpe.

2rB

Bergens Tidende har vertfall ein grei og saklig framstilling av saken, og stiller faktisk Brann i eit godt lys i denne saken.

Faen meg godt at noen aviser ikkje blåser opp saken, og lar disse køddenes oppførsel gå ut over oss andre.

http://fotball.bt.no/royal/article75648.ece

xTaTic

Personlig har jeg ikke det minste problem med at idioter reiser rundt til andre byer og avtaler å sloss mot tilsvarende lokale idioter der, da slipper de å plage oss andre som har litt mellom ørene.

Problemet er at de har valgt å identifisere seg som supportere, og synes det er stas å gjøre dette samtidig som laget de liksom er tilhenger av spiller kamper. Kanskje noen kunne oppfordre dem til å følge et danseband på tur istedet?

2rB

Quote from: "xTaTic"Personlig har jeg ikke det minste problem med at idioter reiser rundt til andre byer og avtaler å sloss mot tilsvarende lokale idioter der, da slipper de å plage oss andre som har litt mellom ørene.

Problemet er at de har valgt å identifisere seg som supportere, og synes det er stas å gjøre dette samtidig som laget de liksom er tilhenger av spiller kamper. Kanskje noen kunne oppfordre dem til å følge et danseband på tur istedet?

Eg har heller ikkje noe i mot at dei banker opp hverandre. I teorien.

Men eg undrer meg kva som skjer om dei som dei skal sloss med ikkje stiller opp ein gang... Går dei rolig på kamp da?
Eller gjer dei som VIF-casuals i '04, da dei gikk til angrep på uskyldige Brann-supportere?

Liker heller ikkje at dette gjøres i Branns navn.

steinbygger

Quote from: "2rB"
Quote from: "xTaTic"Personlig har jeg ikke det minste problem med at idioter reiser rundt til andre byer og avtaler å sloss mot tilsvarende lokale idioter der, da slipper de å plage oss andre som har litt mellom ørene.

Problemet er at de har valgt å identifisere seg som supportere, og synes det er stas å gjøre dette samtidig som laget de liksom er tilhenger av spiller kamper. Kanskje noen kunne oppfordre dem til å følge et danseband på tur istedet?

Eg har heller ikkje noe i mot at dei banker opp hverandre. I teorien.

Men eg undrer meg kva som skjer om dei som dei skal sloss med ikkje stiller opp ein gang... Går dei rolig på kamp da?
Eller gjer dei som VIF-casuals i '04, da dei gikk til angrep på uskyldige Brann-supportere?

Liker heller ikkje at dette gjøres i Branns navn.


De av dere som ikke har noe imot at de driver og banker opp hverandre synes jeg skal tenke litt på det som skjedde i Italia for ett par uker siden. Det som skjedde der var utenfor stadioen, men jeg regner med at dere har fått med dere konsekvensene for laget som fotballterroistene holdt med. Skal de lage bråk for de heller ta seg en tur på en eller annen bygdedans en fredagskveld og ikke dra Brann ned i driten.

2rB

Som sagt - i teorien har eg ingen ting mot at dei sloss med hverandre.

Siden du siterer meg, og trekker fram episoden i Italia, så må eg sei at dette er noe heilt anna enn det eg sa. Dette er totalt uakseptabelt for da sloss dei ikkje bare med hverandre lengre. Lagene får forresten også ha tilskuere, men stadionene må oppfylle noen sikkerhetskrav først (slik eg har forstått det). Det skulle da bare mangle.

Her gikk det ut over uskyldige - dette skjer gang på gang - og derfor er det dei driver med totalt uakseptabelt.
Det i Danmark går ut over oss i Brann / OB indirekte ved at media blåser det opp, og vi får "skylda".

Så, ja - er enig med deg.

Dei kan gjerne sloss med kvarandre, men kan for faen finne seg ein annen sammenheng å gjere dette!


Edit: Omformulering

Snublefot

jeg har vel egentlig funnet ut at de må gjerne sloss så mye de vil for min del, så lenge de har kontroll over at "sivile" ikke blir dratt inn..  er akkurat det som bekymrer meg bare.

pluss at det hadde vært stort om disse gutta ikke fikk navnet "brann-supportere" da.. for de skader klubben mer en de skader hverandre.

bortsett fra skade av navn på klubben, og eventuelt sivile, så må de gjerne slå inn trynet på hverandre..   sikkert noen som liker sånt (som jeg har forstått i tidligere tråder)

Ellers er det kjipt vi tapte .. men men..

Mr_Soma

Du fikk deg jo en liten støkk når du ble satt på plass sist... hehe
Men det skal strengt talt ikke gå ut over "uskyldige"

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Xminator"Ser at noen prøver å forherlige dette og synest det er kult. Jeg håper Brann får personalia på de som eventuelt er holdt tilbake av dansk politi, og utestenger dem fra Stadion på livstid. Om de ikke allerede er utestengt fra før da...

Det er overhode ikke uskyldig. Det er tilfeldigheter som avgjør om noen blir alvorlig skadet eller dør i slike slagsmål. Det er tilfeldigheter som avgjør om uskyldig 3. part blir ødelagt for livet. "Brannsupportere drepte dansk politimann". Hvor kort hadde da veien vert til å ikke spille mer RL. Eller for den del spille 2007 uten supportere på tribunen?

Begrav hele begrepet "casual". Pressen får man ikke gjort noe med siden de selger mer aviser ved å blande Brann-navnet (eller for den del ett av de andre norske storlagene) inn i historien.

Marek(?) etterlyser ett bedre navn på dem. Kall dem det de er. De er kun ute etter å spre frykt ved hjelp av vold, få historien og sitt politiske budskap ut i pressen og gir en generell faen i hvordan det går med sporten eller 3. part. Spiller Brann for tomme tribuner har de vunnet. Fotballterrorister. Der har du begrepet. Og de bør behandles som akkurat det de er. Terrorister og kviser på samfunnets rumpe.

thesevs

Må si meg helt enig med at disse folkene bør utestenges fra Stadion på livstid. Politiet i DK og Norge burde utvekslet info, for så å ta dette videre. Uhyre trist at Brann blir skadelidende for denne episoden - tok meg også tid til å lese Fyens Stiftstidendes kommentarer ang kampen

http://www.fyens.dk/modules/debat/topic.php?topicid=210014#p84219

Trist om folk utenfor landegrensene går rundt og tror dette representerer brann...

Men mitt store spørsmål e: kor mye kan Bataljonen gjøre bortsett fra å ekskludere medlemmer, evt ha en god dialog med politiet osv... dette blir vel uansett en tap-tap situasjon...[/url]
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

bahus

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "2rB"
Quote from: "xTaTic"Personlig har jeg ikke det minste problem med at idioter reiser rundt til andre byer og avtaler å sloss mot tilsvarende lokale idioter der, da slipper de å plage oss andre som har litt mellom ørene.

Problemet er at de har valgt å identifisere seg som supportere, og synes det er stas å gjøre dette samtidig som laget de liksom er tilhenger av spiller kamper. Kanskje noen kunne oppfordre dem til å følge et danseband på tur istedet?

Eg har heller ikkje noe i mot at dei banker opp hverandre. I teorien.

Men eg undrer meg kva som skjer om dei som dei skal sloss med ikkje stiller opp ein gang... Går dei rolig på kamp da?
Eller gjer dei som VIF-casuals i '04, da dei gikk til angrep på uskyldige Brann-supportere?

Liker heller ikkje at dette gjøres i Branns navn.


De av dere som ikke har noe imot at de driver og banker opp hverandre synes jeg skal tenke litt på det som skjedde i Italia for ett par uker siden. Det som skjedde der var utenfor stadioen, men jeg regner med at dere har fått med dere konsekvensene for laget som fotballterroistene holdt med. Skal de lage bråk for de heller ta seg en tur på en eller annen bygdedans en fredagskveld og ikke dra Brann ned i driten.


Herregud! du kan da ikke samenlige det som skjedde i Italia med det som skjedde i odense. Og å kalle guttene for fotball terroristerer jo helt bak mål.

å si at det som skjedde rakker ned på alle brannsupportere er bare bullshit.
ergen vest bistro boys

Henki

Quote from: "bahus"
å si at det som skjedde rakker ned på alle brannsupportere er bare bullshit.


Men det gjør jo det!
Ballen skal fremover!

Superjack

Quote from: "Snublefot"jeg har vel egentlig funnet ut at de må gjerne sloss så mye de vil for min del, så lenge de har kontroll over at "sivile" ikke blir dratt inn..  er akkurat det som bekymrer meg bare.

pluss at det hadde vært stort om disse gutta ikke fikk navnet "brann-supportere" da.. for de skader klubben mer en de skader hverandre.

bortsett fra skade av navn på klubben, og eventuelt sivile, så må de gjerne slå inn trynet på hverandre..   sikkert noen som liker sånt (som jeg har forstått i tidligere tråder)

Ellers er det kjipt vi tapte .. men men..


NEI, de må faen ikke bare få lov å sloss og kalle seg Brann-supportere.
At de ikke sloss med "sivile" gjør det ikke noe bedre.

Jeg er enig med Xminator: "Fotballterrorister. Der har du begrepet. Og de bør behandles som akkurat det de er."

De terroriserer og gjør folk utrygge for å gå på fotballkamp, og for å sende barna sine på kamp. Trykk opp bilder av dem om det er nødvendig og nekt dem all tilgang til fotballarrangementer, kamper og treninger.

Det er samme typen folk som har ødelagt Italiensk fotball. Der er det kommet til at folk ikke går på kamp lenger, sponsorene flykter og pøbelen får herje. Ta tak i dritten nå og få den ut. Kreftsvulster må opereres ut før den får spre seg.

Bare for å ha det sagt, av og til kan det koke over og folk kan bli smått fysiske når det står på i kampens/etter kampens hete, men det er ikke det det er snakk om her. Dette er bare pøbelskap og dritt.
Brannsupporter.

Strandlien

Her finnes det bare en løsning. Hvis disse folkene ikke allerede er utestengt fra Stadion, så må Bjørn Dahl sporenstreks stikke innom politiet og skaffe seg navn og nummer på hele hurven. Alle billetter, sesongkort, adgangstegn, you name it, må rives i stykker for all fremtid. Slik gjøres det i england, og slik har de vel tildels gjort i Oslo med enga.

Enkelt og greit. Ut med pakket!

krøvel vellevold

At casuals vil slåss med andre casuals er helt greit for min del. Så lenge de ikke plager folk som ikke vil være med på leken, så må de få gjøre hva faen de vil. Det jeg derimot syns er interessant, er at de droppet 2/3 av kampen for å slåss i stedet. Det strider jo noe mot det vi hele tiden har fått høre fra dem (og som jeg også selv har trodd til nå) om at de faktisk var lidenskapelige Brann-fans som ikke hadde slåssingen som hovedmål for turene sine.
Legg ned hele klubben!

Bataljonen

Quote from: "thesevs"
Men mitt store spørsmål e: kor mye kan Bataljonen gjøre bortsett fra å ekskludere medlemmer, evt ha en god dialog med politiet osv... dette blir vel uansett en tap-tap situasjon...



Bataljonen tar avstand fra disse pøblene og har gitt uttrykk for dette da media ringte idag.
Når det gjelder medias skriverier så bruker man ofte "Brannsupportere i slagsmål" eller annen ordlyd men der må jeg berømme bt sin artikkel på nettet idag som beskriver og skriver om hendelsen meget bra: http://fotball.bt.no/royal/article75648.ece

Bataljonen kan ikke gjøre så mye enn annet å si hva vi mener om dette og at vi ikke ønsker å assosiere oss med denslags oppførsel og kultur. Det vi kan derimot og allerede er igang med er å skape en holdningsendring blant supportere gjennom Bataljonen ung som er på trappene. Det å drive forebyggende tiltak ift dette med rasisme, vold i supportermiljøet og sette fokus på det som er hovedoppgaven til en supporter; å støtte laget sitt.

Vi vil denne sesongen ha en god dialog både med Brann og Politiet vedrørende Bataljonen Ung.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

monzilla

Samme diskusjonen som har vært en million ganger før, begynner å bli kjedelig dette her. Hva har det det bataljonen å gjøre?

Bataljonen

Quote from: "monzilla"Samme diskusjonen som har vært en million ganger før, begynner å bli kjedelig dette her. Hva har det det bataljonen å gjøre?


Ingenting.

Men problemet er at samtlige Brannsupportere skjæres under en kam og det er da Bataljonen som får trykket fra media og andre siden vi er en supporterklubb.

Derfor syntes jeg artikkelen til bt var meget bra for der skriver de om kjerneproblemet, som er casuals.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

mobli

Jeg er i utgangspunktet enig i hva krøvel sier om at de må bare slåss hvis de vil så lenge de ikke plager folk som ikke er med på leken.

For å få kuttet ned på bråk/slåssing blant casuals, så må det innføres en god del strenge tiltak som f.eks.:

1. Obligatorisk oppmøte på politistasjon i Bergen og inndragelse av pass når Brann spiller i utlandet. Passet bør inndras samme dag som Brann reiser til utlandet, og leveres tilbake når Brann har returnert til Bergen
2. Forbud mot å gå på alle sportsarenaer i landet, uansett hvem som spiller eller hva slags idrett det er.
3. Obligatorisk oppmøte på politistasjon i Bergen når Brann spiller bortekamper. Både ved kampstart og kampslutt.
4. Obligatorisk oppmøte på politistasjon i Bergen ved andre høyrisikokamper som ikke involverer Brann.

Hvis noen av punktene over betyr at en ikke kan reise på ferie, jobbe, eller lignende pga at du: Synd!

Brukte Brann som eksempel her av naturlige årsaker, men dette gjelder selvfølgelig alle casuals fra alle klubber.


Dette er som sagt bare forslag til å få slutt på noe som jeg i utgangspunktet ikke har noe imot, men som jeg ser kan bli et problem i fremtiden.

bahus

Quote from: "mobli"Jeg er i utgangspunktet enig i hva krøvel sier om at de må bare slåss hvis de vil så lenge de ikke plager folk som ikke er med på leken.

For å få kuttet ned på bråk/slåssing blant casuals, så må det innføres en god del strenge tiltak som f.eks.:

1. Obligatorisk oppmøte på politistasjon i Bergen og inndragelse av pass når Brann spiller i utlandet. Passet bør inndras samme dag som Brann reiser til utlandet, og leveres tilbake når Brann har returnert til Bergen
2. Forbud mot å gå på alle sportsarenaer i landet, uansett hvem som spiller eller hva slags idrett det er.
3. Obligatorisk oppmøte på politistasjon i Bergen når Brann spiller bortekamper. Både ved kampstart og kampslutt.
4. Obligatorisk oppmøte på politistasjon i Bergen ved andre høyrisikokamper som ikke involverer Brann.

Hvis noen av punktene over betyr at en ikke kan reise på ferie, jobbe, eller lignende pga at du: Synd!

Brukte Brann som eksempel her av naturlige årsaker, men dette gjelder selvfølgelig alle casuals fra alle klubber.


Dette er som sagt bare forslag til å få slutt på noe som jeg i utgangspunktet ikke har noe imot, men som jeg ser kan bli et problem i fremtiden.


haha dette er noe av det latterligste jeg har lest.problemet er ikke så stort at evt. slike tiltak må settes i gang.
ergen vest bistro boys

monzilla

Skal samme tiltakene gjelde for feks spytteren? Eller de som hev ting på banen mot Lyn. Eller de som blusset mot RBK. Eller røykbomben for den slags skyld.

Snakker om å lage fem høns av en fjær altså

steinbygger

Quote from: "Superjack"
Quote from: "Snublefot"jeg har vel egentlig funnet ut at de må gjerne sloss så mye de vil for min del, så lenge de har kontroll over at "sivile" ikke blir dratt inn..  er akkurat det som bekymrer meg bare.

pluss at det hadde vært stort om disse gutta ikke fikk navnet "brann-supportere" da.. for de skader klubben mer en de skader hverandre.

bortsett fra skade av navn på klubben, og eventuelt sivile, så må de gjerne slå inn trynet på hverandre..   sikkert noen som liker sånt (som jeg har forstått i tidligere tråder)

Ellers er det kjipt vi tapte .. men men..


NEI, de må faen ikke bare få lov å sloss og kalle seg Brann-supportere.
At de ikke sloss med "sivile" gjør det ikke noe bedre.

Jeg er enig med Xminator: "Fotballterrorister. Der har du begrepet. Og de bør behandles som akkurat det de er."

De terroriserer og gjør folk utrygge for å gå på fotballkamp, og for å sende barna sine på kamp. Trykk opp bilder av dem om det er nødvendig og nekt dem all tilgang til fotballarrangementer, kamper og treninger.

Det er samme typen folk som har ødelagt Italiensk fotball. Der er det kommet til at folk ikke går på kamp lenger, sponsorene flykter og pøbelen får herje. Ta tak i dritten nå og få den ut. Kreftsvulster må opereres ut før den får spre seg.

Bare for å ha det sagt, av og til kan det koke over og folk kan bli smått fysiske når det står på i kampens/etter kampens hete, men det er ikke det det er snakk om her. Dette er bare pøbelskap og dritt.


Er ikke ofte det kommer noe fornuftig fra NFF, men en av grunnene til at Norsk fotball er så populær er at vi ikke har vært plaget med disse elementene på samme måte som i sverige og danmark

http://fotball.bt.no/eliteserien/article75705.ece

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"At casuals vil slåss med andre casuals er helt greit for min del. Så lenge de ikke plager folk som ikke vil være med på leken, så må de få gjøre hva faen de vil. Det jeg derimot syns er interessant, er at de droppet 2/3 av kampen for å slåss i stedet. Det strider jo noe mot det vi hele tiden har fått høre fra dem (og som jeg også selv har trodd til nå) om at de faktisk var lidenskapelige Brann-fans som ikke hadde slåssingen som hovedmål for turene sine.


Synes du det er greit når det ender opp slik som det etter hvert kommer til å gjøre hvis det fortsetter?At Brann fansen får et rykte på seg for å være ute etter bråk?
Det er greit nok hvis de møtes i en park langt fra andre supportere og langt fra stadionene, men det gjør de jo altså ikke. Hvis man går inn på www.iskoboys.com så kan man se for seg selv hva slags retningslinjer som gjelder, men det hender at uskyldige "juletrær" kommer i mellom.
Da er det ikke greit lenger
Dette virket på meg også rart, har sett de på flere borteturer og trodde det var Brann som var første pri for de, men har tydeligvis tatt feil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

QuoteSynes du det er greit når det ender opp slik som det etter hvert kommer til å gjøre hvis det fortsetter?At Brann fansen får et rykte på seg for å være ute etter bråk?


alle innen fotball miljøet vet at dette er casualsene som står bak, og at det ikke er de såkalte "scarfers" som står bak.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: "Chrisstah"
QuoteSynes du det er greit når det ender opp slik som det etter hvert kommer til å gjøre hvis det fortsetter?At Brann fansen får et rykte på seg for å være ute etter bråk?


alle innen fotball miljøet vet at dette er casualsene som står bak, og at det ikke er de såkalte "scarfers" som står bak.


ALLE? innen fotballmiljøet. Kanskje de alle som er aktive på de forskjellige lags forum og over middels interessert, men ALLE de andre tror jeg ikke nødvendigvis er klar over det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

klysa

Quote from: "Strandlien"Her finnes det bare en løsning. Hvis disse folkene ikke allerede er utestengt fra Stadion, så må Bjørn Dahl sporenstreks stikke innom politiet og skaffe seg navn og nummer på hele hurven. Alle billetter, sesongkort, adgangstegn, you name it, må rives i stykker for all fremtid. Slik gjøres det i england, og slik har de vel tildels gjort i Oslo med enga.

Enkelt og greit. Ut med pakket!



På hvilket grunnlag av helgens hendelser skal disse utestenges fra Brann sine kamper? Fordi det var litt bråk langt vekke fra kamparenaen?

blahblah

Folk ser jo ut til og ta av pga ingenting. Var ikke der selv, jeg nøt dårlig fotball, god øl og pølse i brød. :)

Her er det jo kjempe at Guttene stiller så bra på Royal League kamp, de var jo nesten flere enn "juletrerne". Og bråk er jo selvfølge når de kommer til steder det kan skje ting, De fleste Casuals har ett snev av vold i tankene av og til. Det er ihvertfall ikke noe nytt.

Ellers hørte jeg rykter fra en som er innad at Guttene var klare tidlig for og fighte utenfor byen mot Odense men Odense drøyde og drøyde, så tilslutt gikk de opp mot stadion for og se kampen, dette litt før kampen skulle starte, så kom plutselig disse tøffe danskene og roper på de og stormer mot. Fikk også og høre at Guttene endte opp med og jage de, ganske overraskende spør du meg. Og politiet hold de igjen for id og slikt, så ikke så rart at de kommer litt for sent da, de kom vel forresten ca i 50 min.

Men veldig dumt det går ut over Brann..

tippetuppen

må kverulere litt.. Ka med alle alkoholikerne da. De som på død og liv må drikke seg møkkings i forbindelse med kamp. Båe før og etter kamp på puben. Sitte i timesvis å drikke på busstur til f.eks oslo for å skjemme ut klubben med å rølpe rundt i olso. E det riktig å kalle de for Brannsupportere??
E det så nøye då

boleole

Det som gjør meg så forbanna er rett og slett at de ikke forstår at klubben får dårlig rykte.

At de folka her skryter på forumet til vif casuals og får klapp på skuldern sier også sitt.
Det disse gutta sloss for er ikke for Brann, men sitt eget rykte. Jo værre det er blandt vanlige folk, jo bedre hos andre casuals.

De sier de liker Brann, men når 99% av andre Brannsupportere mener de tar feil, og både Bataljonen og sportsklubben sier de tar feil bør de sjønne tegningen. Da er det jækla rart at de innbiller seg at de støtter klubben ved å lage bråk. At noen vil sloss og gjør det, kan forstås iogmet at de har for lite utfordringer i verdagen. At de e bortsjemmte tullinger som har råd å reise mange mil for å sloss, greit nok. Men de drar mitt elskede Brann ned i søla. Og enkelte her inne på forumet, har tydligvis glemmt sykkelhjelpemen sin når de var ute å gikk idag. Så de støtter klovnene  bak datan sin.

Sloss så mye dere vil. men ikke dra klubben navn og rykte ned i søla der dere hører hjemme.
**************************************
og nicket mitt er bare for å tøffe meg...
****************************************

Strandlien

Quote from: "klysa"
Quote from: "Strandlien"Her finnes det bare en løsning. Hvis disse folkene ikke allerede er utestengt fra Stadion, så må Bjørn Dahl sporenstreks stikke innom politiet og skaffe seg navn og nummer på hele hurven. Alle billetter, sesongkort, adgangstegn, you name it, må rives i stykker for all fremtid. Slik gjøres det i england, og slik har de vel tildels gjort i Oslo med enga.

Enkelt og greit. Ut med pakket!



På hvilket grunnlag av helgens hendelser skal disse utestenges fra Brann sine kamper? Fordi det var litt bråk langt vekke fra kamparenaen?


Helt korrekt! Akkurat derfor! Nulltoleranse er det eneste som vil virke...

Klaus_Brann

Quote from: "tippetuppen"må kverulere litt.. Ka med alle alkoholikerne da. De som på død og liv må drikke seg møkkings i forbindelse med kamp. Båe før og etter kamp på puben. Sitte i timesvis å drikke på busstur til f.eks oslo for å skjemme ut klubben med å rølpe rundt i olso. E det riktig å kalle de for Brannsupportere??


Kom an!Er enig med deg i at det finnes noen få som til tider virker mer interessert i hvor mye øl de klarer å få innabords før kamp enn selve kampen. Men det er ikke noe stort problem, og ikke i samme gate i det hele tatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tippetuppen

Men e dokkar ikkje lei av å skrive side opp og side ned om dette da. Har ikkje tall på kor mange forskjellige steder det er diskutert. Sitter garantert noen å ler godt for vær gang det blir diskutert. Kan ikkje Bataljonen like godt opprette et eget "casual" forum da? Vi har Brann, Kamper, tifo/sanger og bataljonen. så hvorfor ikke utvide til casual og. Eg personlig skjønner ikke hvorfor det blir diskutert "casual" under Brann eller noen andre steder på forumet..
E det så nøye då

Go Up