• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Det var på tide

Started by Bataljonen, February 25, 2007, 00:07:25 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Speedy

Dette var virkelig på tide ja. Noen som vet om dette har blitt en suksess i Danmark?
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

abe78

Saken er spennende og jeg ønsker den velkommen, men er dette en avis du leser ofte Tore? :-p
.og husk!

Bataljonen

Quote from: "abe78"Saken er spennende og jeg ønsker den velkommen, men er dette en avis du leser ofte Tore? :-p


hehe, hvis du ser nederst på siden så er tvprogrammet der som jeg avogtil er innom:)

Men tilbake til emnet: Det er nå på høy tide at regjeringen tar tak i denne problematikken, et problem som vil øke og øke ettersom flere stadioner i Norge blir mer og mer utsolgt.
Er redd for at til inneværende år så vil vi se mer svartebørssalg på stadion enn tidligere fordi forholdet mellom antall solgte partoutkort og maksimumkapasitet aldri har vært mindre og det vil bli rift om "løse" billetter.
Bataljonen har nulltoleranse når det kommer til svartebørshandel og vi har bla i den forbindelse fremmet forslag om tilleggsvedtekt som omhandler nettopp svartebørshandel og konsekvensene dette vil få for Bataljonsmedlemmer.
Brann tar også dette alvorlig og vi hadde et godt samarbeid vedrørende dette ifjor og vi vil gå langt for å få straffet og utestenge de som driver med slik handel.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

tippetuppen

hvis man e så jævla uheldig å ikke få tildelt billett, så gjør eg ka som helst for å få. Regner med at eg ikkje e den eneste. Betaler lett ekstra for å få meg f.eks cupfinale billett.
E det så nøye då

Superjack

Brannsupporter.

Rune felt F

Quote from: "tippetuppen"hvis man e så jævla uheldig å ikke få tildelt billett, så gjør eg ka som helst for å få. Regner med at eg ikkje e den eneste. Betaler lett ekstra for å få meg f.eks cupfinale billett.


Grunnen til at du er så uheldig å ikke få tildelt billett er at svartebørshaiene kupper de før deg. De har god kjennskap til hvordan skaffe seg billetter for videre salg. De tjener grovt på å ikke gjøre noe som helst annet enn å snappe billettene foran de uheldige. Om vi hadde blitt kvitt svartebørshaiene så hadde det vært enklere (ikke alltid lett) å få fatt i billetter.

mobli

Svartebørssalg er forbudt her i England, og det hjelper absolutt ikke noenting.

Hvis du f.eks går fra Old Trafford Tram Stop til selve stadion (ca 7-800m), så kan du være sikker på at du går forbi minst 50 svartebørshaier som kjøper og selger billetter. At det er hundrevis av politi på samme veien ser ikke ut til å spille noen rolle som helst, så jeg har ikke noe særlig tro på at dette kommer til å fungere.

Klaus_Brann

Quote from: "mobli"Svartebørssalg er forbudt her i England, og det hjelper absolutt ikke noenting.

Hvis du f.eks går fra Old Trafford Tram Stop til selve stadion (ca 7-800m), så kan du være sikker på at du går forbi minst 50 svartebørshaier som kjøper og selger billetter. At det er hundrevis av politi på samme veien ser ikke ut til å spille noen rolle som helst, så jeg har ikke noe særlig tro på at dette kommer til å fungere.


De kommer nok ikke problemet til livs når det gjelder denne typen svartebørssalg nei, det kommer nok aldri til å skje.
Men at det kan bli mindre, er jeg ikke i tvil om. Det kommer bl.a. ikke til å florere av billetter åpent på internett, da er det i så fall null problem å ta de ansvarlige.
De som selger på gata blir det verre med, og de kommer sjelden eller aldri til å bli tatt. Men utsalgsstedene kan også være med å dempe dette.
Før Brann- RBK i fjor fikk jo folk kjøpt 20 (?) billetter oppe på mix Minde, det er jo helt på trynet. Hvis man hadde kuttet ned til 2 per pers, så hadde de minsket problemet kraftig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"Hvis man hadde kuttet ned til 2 per pers, så hadde de minsket problemet kraftig.


To bør være maksgrensen ja. Da må alle som vil ha billett gjøre en innsats, så får de som er vant med å la andre kjøpe for seg og danse mellom regndråpene til billetter komme seg i kø selv eller kjøpe sesongkort.
ons Ivar skal hem...

monzilla

Svartebørssalg vil nok man aldri komme til livs. Jeg hadde lett betalt 2500 kr for en billett på ullevaal i 04 hvis det ikke hadde vært for jeg fikk gjennom en av branns sponsorer. Så lenge det er etterspørsel av noe, vil det alltid være et tilbud.

SKBMiller

svartebørs vil selvsagt aldri utryddes.

men er ikke et forbud iallefall noe?

begrensing av antall per kunde er det beste! maks 3-4 per kunde!

Klaus_Brann

Quote from: "monzilla"Svartebørssalg vil nok man aldri komme til livs. Jeg hadde lett betalt 2500 kr for en billett på ullevaal i 04 hvis det ikke hadde vært for jeg fikk gjennom en av branns sponsorer. Så lenge det er etterspørsel av noe, vil det alltid være et tilbud.


Nei, selvfølgelig ikke. Men det hadde ikke vært et så stort problem på store kamper om det ble solgt færre billetter til hver enkelt.
Men det får vi håpe Brann har lært av, og kommer til å ta tak i med de det gjelder.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Quote from: "mobli"Svartebørssalg er forbudt her i England, og det hjelper absolutt ikke noenting.

Hvis du f.eks går fra Old Trafford Tram Stop til selve stadion (ca 7-800m), så kan du være sikker på at du går forbi minst 50 svartebørshaier som kjøper og selger billetter. At det er hundrevis av politi på samme veien ser ikke ut til å spille noen rolle som helst, så jeg har ikke noe særlig tro på at dette kommer til å fungere.



Det kommer til å knekke fjortisene i Farsund som kjøper 16.mai-billetter på Stadion for konfirmasjonspengene sine og legger dem ut igjen på QXL et par minutter senere. Må man fysisk stille seg opp utenfor stadion på kampdagen, så snakker vi også om en helt annen risiko for svartebørshandlerne. Sjansen for å brenne inne med billetter øker kraftig, og nå er jo heller ikke denne byen større enn at du gjerne vil bli gjenkjent av andre. Med det raseriet som var rundt fjorårets billettkaos skulle du hatt litt guts for å stille deg opp på Nymarksbanen med 30 svartebørsbilletter i hånden til 1000 kr stykket.

Til cupfinaler o.l. vil det selvfølgelig alltid finnes et visst svartebørsmarked. Men til vanlige seriekamper tror jeg vi kommer bedre ut av det med et forbud. Selvfølgelig sammen med en restriktiv og ordnet billettdistribusjon fra Branns side.

Go Up