• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Jan Gunnar Solli

Started by tj00m, February 24, 2007, 23:16:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

bulldog

Quote from: "Scally"http://www.fxt.no/tippeligaen/article928167.ece

Blir spennende å se hva Bruun flesker til med her. 10 mill som bartepakket krever er hinsides, de må jo virkelig tro på julenissen der oppe!

Et sted mellom 2-5 mill høres mer fornuftig ut syntes no jeg.


ha ha! strømsgodset bød 6 mill. det var for lite for rbk. tror noen virkelig at brann skal få ham for mindre enn 10 mill? og 10 mill. er alt for mye.
frustrerende at en absolute music dj skal være så dyr
bulldog

Scally

Quote from: "bulldog"
Quote from: "Scally"http://www.fxt.no/tippeligaen/article928167.ece

Blir spennende å se hva Bruun flesker til med her. 10 mill som bartepakket krever er hinsides, de må jo virkelig tro på julenissen der oppe!

Et sted mellom 2-5 mill høres mer fornuftig ut syntes no jeg.


ha ha! strømsgodset bød 6 mill. det var for lite for rbk. tror noen virkelig at brann skal få ham for mindre enn 10 mill? og 10 mill. er alt for mye.
frustrerende at en absolute music dj skal være så dyr


Brann kommer ikke til å kjøpe han for 10 mill, den saken er grei. Og 6 mill? Altfor mye det også etter mitt skjønn.

Bruk heller pengene på der hvor det trengs, i forsvaret vårt. Så får vi heller se hva prislappen på Solli er om et års tid, for klarer trønderpakket å lure noen til å bruke 10 mill på Solli blir det årets bragd i Tippeligaen iår, uten tvil.

lurkie

Quote from: "bulldog"
Quote from: "Scally"http://www.fxt.no/tippeligaen/article928167.ece

Blir spennende å se hva Bruun flesker til med her. 10 mill som bartepakket krever er hinsides, de må jo virkelig tro på julenissen der oppe!

Et sted mellom 2-5 mill høres mer fornuftig ut syntes no jeg.


ha ha! strømsgodset bød 6 mill. det var for lite for rbk. tror noen virkelig at brann skal få ham for mindre enn 10 mill? og 10 mill. er alt for mye.
frustrerende at en absolute music dj skal være så dyr


Nå har det vel ikke kommet enormt mye bevis for at budet fra Strømsgodset var for lite. De kan jo ikke selges Solli hvis han ikke har lyst til å gå til den klubben heller. Han har uttalt at han bare vil gå til klubber med ambisjoner om å vinne noe.

Ser ut til at RBK prøver å kvitte seg med Solli, så det er bare å ha is i magen og tilby en ok sum, så sier nok RBK ja når de ser at det er eneste utvei til å bli kvitt han og få noen millioner.


--

Helginho

Voldsomt så taust det ble rundt denne saken? Ibergen tatt pause?

Noen som har noe inside njus?

Belfort

Folder mine hender og håper at dette går i vasken.

Marek

Quote from: "Belfort"Folder mine hender og håper at dette går i vasken.


Det er makt i de foldede hender vet du!
ons Ivar skal hem...

Brannmus

Quote from: "Helginho"Voldsomt så taust det ble rundt denne saken? Ibergen tatt pause?

Noen som har noe inside njus?

Bruun-Hanssen sa vel at ingenting skjedde denne helgen, så er vel derfor det er stille. Mandag tror jeg blir en spennende dag.

Om rapportene er riktig, så drar RBH til Nederland på tirsdag. Altså skulle en kontrakt skrives, så er i morgen en god dag.

Nå tror jeg det blir for raskt, men at Brann gjør et fremstøt mot RBK med RBH trygt plassert på kontoret sitt tror jeg er ganske sannsynlig. Så ser vi kanskje JGS på et fly til Nederland for å slutte seg til troppen og skrive sin personlige kontrakt onsdag(?)

Chrisstah

håper ikke det for 10 mill hverfall
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Brannmus

I sommer forsøkte RBK å kvitte seg med Solli for mindre penger enn de skal ha for han nå.. Med tanke på dette, så mener jeg Brann sitter på gode kort i forhandlingene. Om Solli i tillegg er lysten på å bli Brannspiller, så kan han putte litt press på Rosenborg og dermed tvinge prisen nedover også.

Helginho

Quote from: "Brannmus"I sommer forsøkte RBK å kvitte seg med Solli for mindre penger enn de skal ha for han nå.. Med tanke på dette, så mener jeg Brann sitter på gode kort i forhandlingene. Om Solli i tillegg er lysten på å bli Brannspiller, så kan han putte litt press på Rosenborg og dermed tvinge prisen nedover også.


Brann går aldri over 10millioner ihvertfall.. Vi får satse på at RBH er en jekel ved forhandlingsbordet.. Ser for meg at vi lander på 5-6 mill + noen klausuler.


Marek

Quote from: "littaventype"


Snakk for deg selv. Jeg tar gjerne imot JGS for en fornuftig pris.
Men her må Brann være knallharde i forhandlingene. Det er RBK som vil selge og vi er ikke avhenginge av å få han. Men en velkommen tilvekst vil han bli.
ons Ivar skal hem...

Brannmus

Quote from: "littaventype"

Min mening, sånn helt personlig, er at jeg vil heller har Solli enn deg... Hold deg laaaaaaaaaangt borte fra Bergen littaventype!! Du er ikke ønsket her.

SKBMiller

Quote from: "littaventype"


du lever stadig opp til navnet. god selvinnsikt

Mr_Soma

Foreslår følgende deal:

- en palle med Hansa (gullpils anno 06) med etiketten vår til 07
- 100% av kjøpesummen ved ett evnt videresalg
- Panoramabilde av byen samt ett av Hetland,evnt lagbilde i gullramme.

Så kan Solli lage en re-mix av en DDE-sang og en profil til Bratseth på MySpace.

Case closed.

C@Bøe_79

Hva med at de bare får han tilake når vi er ferdig med han?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

http://fotball.bt.no/tv/article76664.ece

Solli går bare og venter på å gjøre bergenser av seg...
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/tv/article76664.ece

Solli går bare og venter på å gjøre bergenser av seg...


Ingen tvil om hva gutten vil nei.
ons Ivar skal hem...

Superjack

Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/tv/article76664.ece

Solli går bare og venter på å gjøre bergenser av seg...


Ingen tvil om hva gutten vil nei.


Bra :)

En stall med Andresen, Bakke, Gashi og Solli og forhåpentligvis Monkam og han derre andre afrikaneren vil være virkelig bra. Norges sterkeste.
Brannsupporter.

tormi

Om Solli signerer for Brann tror jeg det vil svekke Tijan/Monkams sjanser til å få bli... De er da tross alt enda mindre viktige for driften vår om vi får Solli.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

Quote from: "tormi"Om Solli signerer for Brann tror jeg det vil svekke Tijan/Monkams sjanser til å få bli... De er da tross alt enda mindre viktige for driften vår om vi får Solli.


Solli eller ikke, det virker som om NFF har bestemt seg for å kaste ut våre afrikanere. Da blir Solli enda viktigere.

tormi

Quote from: "Xminator"
Quote from: "tormi"Om Solli signerer for Brann tror jeg det vil svekke Tijan/Monkams sjanser til å få bli... De er da tross alt enda mindre viktige for driften vår om vi får Solli.


Solli eller ikke, det virker som om NFF har bestemt seg for å kaste ut våre afrikanere. Da blir Solli enda viktigere.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Kjell249

Hvis Tijan ikke får oppholdstillatelse, så er det ganske mange andre spillere som ikke blir godkjent. Bl. annet et par i RBK, Fredrikstad, Start....
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: "Kjell249"Hvis Tijan ikke får oppholdstillatelse, så er det ganske mange andre spillere som ikke blir godkjent. Bl. annet et par i RBK, Fredrikstad, Start....


Det er nok ikke så enkelt. Flere av disse spillerne, blant annet Rosenborg sine, oppfyller kravene som NFF har. Tijan gjør det ikke.
Rød makt på Hansa

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article76687.ece

Hardball snører kanskje pengesekken.
Noe som kan få følger for Solli-kjøpet.
Rød makt på Hansa

Xminator

Snøre igjen pengesekken? Er det ikke mer naturlig å si "Stikker av med overskuddet?"

Brannesen

Har det noe å si om Hardball snører pengesekken da? Var det ikke Auto 23 som skulle spytte inn de nødvendige kronene?
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

2rB


Brann_copper

Jeg gjør oppmerksom på at Brann og RBK er inne i forhandlinger om Solli. Det ville være særdeles lite taktisk for Hardball eller andre investorer å uttale seg annerledes. Selvsagt må de nå gi inntrykk av at Branns pengesekk ikke er utømmelig!

Kan man ike bare bli enige om en pris på 5 mill pluss noen klausuler da? Alle "vet" at det er der man havner uansett. Ihvertfall vil det bli presentert slik. Brann har gjort et godt kjøp, RBK har vært fornuftige, Solii er happy, og alt er bare tull med tall.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Chrisstah

Quote from: "Brann_copper"Jeg gjør oppmerksom på at Brann og RBK er inne i forhandlinger om Solli. Det ville være særdeles lite taktisk for Hardball eller andre investorer å uttale seg annerledes. Selvsagt må de nå gi inntrykk av at Branns pengesekk ikke er utømmelig!

Kan man ike bare bli enige om en pris på 5 mill pluss noen klausuler da? Alle "vet" at det er der man havner uansett. Ihvertfall vil det bli presentert slik. Brann har gjort et godt kjøp, RBK har vært fornuftige, Solii er happy, og alt er bare tull med tall.


5 mill for solli?? ikke faen om Brann bør betale det for han!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gepard

5 mill er nok et minimum a hva Rbk kan godta, så tror vi skal være veldig fornøyd om det blir resultatet..

Men hvor bliver midtstopperen ? Uten han kan vi glemme medaljer i år, betydningen av å hente Solli er nul og niks i forhold til å hente klassemidtstopperen.

Chrisstah

mener han ikke e mer verdt en mellom 3-4 mill, syns Brann bør være tøffe når de skal forhandle! kan kanskje  godta 5 mill og men syns fortsatt det er for mye, om ikke monkam og tijan blir hevet ut så syns eg at solli overgangen bør gå i vasken.
bruk heller alle midler vi har på å skaffe en meget bra habil midtstopper.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Brann_copper

Det er vel snakk om både og her tror jeg. Det kommer nok en klassestopper susende inn portene før viduet stenger skal dere se.

og hva med prisen. Noen synes 5 mill er for mye og andre synes det er for lit. Jeg synes tallet 5 høres mer og mer fornuftig ut.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Chrisstah

Quote from: "Brann_copper"Det er vel snakk om både og her tror jeg. Det kommer nok en klassestopper susende inn portene før viduet stenger skal dere se.

og hva med prisen. Noen synes 5 mill er for mye og andre synes det er for lit. Jeg synes tallet 5 høres mer og mer fornuftig ut.


han har ikke gjort en dritt som tilsier at han er verdt 5 mill!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

Sammenlignet med andre overganger mellom norske klubber er 5 mill for Solli en helt grei pris. Faktisk litt i underkant av hva man kan forvente.
Rød makt på Hansa

olebrann3

Han gjorde det bra i Odd og han har jo sikkert ambisjoner om å spille som det igjen. Han er vell 25 år og har godt av et klubbskifte. 5 mill er ikke for mye.

Kjell249

29 landskamper, 25 år. En sånn spiller er ikke gratis. Selv om han ikke har levert varene den siste tiden. Har potensiale.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Prudi

Quote from: "Kjell249"Hvis Tijan ikke får oppholdstillatelse, så er det ganske mange andre spillere som ikke blir godkjent. Bl. annet et par i RBK, Fredrikstad, Start....


Tijan er vel en av veldig få spillere som overhodet ikke tilfredsstiller NFFs krav. Da må Brann "bevise" at han er uunnværlig for bedriften.

De fleste andre spillere har enten A-landskamper eller CL-kamper (African Champions League).

Man kan vel si det slik at om Tijan for opphold så finnes det svært få grunner til å nekte noen andre. Med en overbefolket midtbane hvorav flere er med på landslaget så kan vel neppe Tijan sies å være uunværlig for bedriften.

Tijan er et sjansespill og et utviklingsobjekt. Sånn sett har han ingenting i Norge å gjøre etter regelverket.

tormi

Quote from: "Prudi"
Quote from: "Kjell249"Hvis Tijan ikke får oppholdstillatelse, så er det ganske mange andre spillere som ikke blir godkjent. Bl. annet et par i RBK, Fredrikstad, Start....


Tijan er vel en av veldig få spillere som overhodet ikke tilfredsstiller NFFs krav. Da må Brann "bevise" at han er uunnværlig for bedriften.

De fleste andre spillere har enten A-landskamper eller CL-kamper (African Champions League).

Man kan vel si det slik at om Tijan for opphold så finnes det svært få grunner til å nekte noen andre. Med en overbefolket midtbane hvorav flere er med på landslaget så kan vel neppe Tijan sies å være uunværlig for bedriften.

Tijan er et sjansespill og et utviklingsobjekt. Sånn sett har han ingenting i Norge å gjøre etter regelverket.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

lurkie

QuoteJeg synes dog det er trist at NFF eksluderer norske lag fra å gjøre scoop i utlandet...


Må ikke glemme at NFF er et bredde organ. Det er til småklubbenes beste at toppklubbene ikke fylles opp med utenlands middelmådighet.

I prinsipp er jeg meget enig med NFF, kjipt når Brann ikke får mulighet til å gjøre scoop selvfølgelig. Men synnes Brann har gjort endel kritikkverdige valg i det siste på denne fronten. Hva tenker de på når de ikke engang kan kommunisere med Monkam?

Uansett... En 18-20 åring som knapt spiller kamper, hvordan skal han egentlig plutselig bli god sånn helt ut av det blå?

Hadde f.eks PVM vært den han er idag hvis han hadde sittet på benken til Brann fra 18 års alderen og noen år frem?

Marek

Quote from: "Nixon"Sammenlignet med andre overganger mellom norske klubber er 5 mill for Solli en helt grei pris. Faktisk litt i underkant av hva man kan forvente.


Er 5 mill prisen RBK vil ha?
ons Ivar skal hem...

Xminator

Ut fra prisnivået på norske spillere kan vi glemme 5 millioner. Nærmere budet fra i fjor på 8.

Belfort

Nok en god dag,ingen Solli signering. Hver dag som går uten en avklaring er en god dag.

Mr_Soma

Quote from: "Belfort"Nok en god dag,ingen Solli signering. Hver dag som går uten en avklaring er en god dag.


word

Nixon

Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"Sammenlignet med andre overganger mellom norske klubber er 5 mill for Solli en helt grei pris. Faktisk litt i underkant av hva man kan forvente.


Er 5 mill prisen RBK vil ha?


Neida, det var bare et svar til en som mente at 5 mill var alt for mye. Men jeg ser at det kan se ut som at det er prisen trønderne vil ha...
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"Sammenlignet med andre overganger mellom norske klubber er 5 mill for Solli en helt grei pris. Faktisk litt i underkant av hva man kan forvente.


Er 5 mill prisen RBK vil ha?


Neida, det var bare et svar til en som mente at 5 mill var alt for mye. Men jeg ser at det kan se ut som at det er prisen trønderne vil ha...


Da er jeg med. Om nå prisen skulle vært 5 mill så burde nok Brann slå til. Som Xminator sier så ligger nivået høyere enn det tror jeg.
ons Ivar skal hem...

smaalanda

Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"Sammenlignet med andre overganger mellom norske klubber er 5 mill for Solli en helt grei pris. Faktisk litt i underkant av hva man kan forvente.


Er 5 mill prisen RBK vil ha?


Neida, det var bare et svar til en som mente at 5 mill var alt for mye. Men jeg ser at det kan se ut som at det er prisen trønderne vil ha...


Da er jeg med. Om nå prisen skulle vært 5 mill så burde nok Brann slå til. Som Xminator sier så ligger nivået høyere enn det tror jeg.



Enig eg vil ha noe før seriestart og helst ikke dagen før seriestart. Vi trenger noe fort som har en sjangs å spille seg inn i laget. Bedre med Solli enn ingen.
KMO!!!

Corran

Dagen før seriestart kommer det ingen. Fristen er 31/3
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Ang Jaiteh kunne vi jo funnet på noe snusk med Løv-Ham her? Om de hadde kjøpt han (enklere å være uunnværlig i LH enn Brann, regner jeg med...), så kunne vi kjøpt en opsjon på kjøp som finansierer LHs kjøp av Jaiteh. Hey presto, vi har omgått regelverket, og Tijan får utviklet seg i Adecco! ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

si den til brann kanskje vi kan sende monkam ned til løv ham og... genial idè. Men du skal ikke se bort fra at det finnes regler mot det og...

Go Up