• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå anno 2007

Started by Mr_Soma, February 17, 2007, 17:45:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Quote from: "jako"Da må denne store uroen kommet frem i sommer.
Og jeg er jo helt enig med han, det blir vanskelig å ta gulle uten at det er harmoni i troppen.


Denne store uroen oppstod når Brann for fire uker siden tok en telefon til Rosenborg for å forhøre seg om Yssouf Koné.
TV2 spredte et rykte om at de 'egentlig' diskuterte en overgang for Martin Andresen, og så var hele balletten i gang.

Nå har vi altså kommet til det punktet hvor Knut Langeland daglig snakker om krise, Davy Wathne (Stråmyhr!?) om at Brann nå kan tape de neste fire kampene sine, og fansen krever at treneren må gå.

Selv om ikke en eneste part i saken, tallrike som de etterhvert har blitt, så langt har kritisert Mjelde for noe som helst.

jkippers

Gull 09

tauraren1

Quote from: "jkippers"

Er fosåvidt enig med deg! untatt med de andre utenbys trenerene du nevner, hadde de trent Brann og fått tilbud fra en annen klubb hadde de reist fort som f.......
ordan har "vi" det i dag da?

tauraren1

Quote from: "naitsirk"Hadde nettopp ein meget sjokkerande samtale med ein som var i Florø i helga.
Han var der i forbindelse med Liverpool, men traff andresen og bakke ute på byn.
andresen går bak ryggen til lagkameratane sine, og det er han som har laga kvalme i brann laget. han uttalte og at brann ikkje hadde sjanse til å ta gull, pga den indre uroen.

og dette er lagets kaptein!!!
mot stabæk bør folk holde kjeft når navnet hans blir ropt opp. ikkje pga mjelde, men pga den respektlause holdninga overfor klubben vår.


Han karen som sier dette hadde han spist sopp eller noe hallusinogerende?
ordan har "vi" det i dag da?

tauraren1

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "naitsirk"Hadde nettopp ein meget sjokkerande samtale med ein som var i Florø i helga.
Han var der i forbindelse med Liverpool, men traff andresen og bakke ute på byn.
andresen går bak ryggen til lagkameratane sine, og det er han som har laga kvalme i brann laget. han uttalte og at brann ikkje hadde sjanse til å ta gull, pga den indre uroen.

og dette er lagets kaptein!!!
mot stabæk bør folk holde kjeft når navnet hans blir ropt opp. ikkje pga mjelde, men pga den respektlause holdninga overfor klubben vår.


Interessant hvis han mener Brann ikke har sjanse til å ta gull pga den indre uroen, når det samtidig er ham selv som lager indre uro!

Er Andresen rett og slett en sabotør på oppdrag fra RBK? Det var jo uansett merkelig at han valgte Brann fremfor RBK, hvis det var gullmedalje han ville ha! Han spiller middelmådig, og han lager uro i klubben.

Jeg tror så definitivt jeg er inne på noe her! Andresen saboterer for Brann, og er betalt av RBK for å gjøre det!

Regner med dette var ironisk ment RBK eller andresen hadde aldri gjort noe sånt! Hadde dette vert tilfelle hadde Andresen blitt utestengt fra all idrett ja tilogmed bridge.. og RBK hadde blitt flyttet ned flere divisjoner!
ordan har "vi" det i dag da?

Brannfrelst

Quote from: "tauraren1"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "naitsirk"Hadde nettopp ein meget sjokkerande samtale med ein som var i Florø i helga.
Han var der i forbindelse med Liverpool, men traff andresen og bakke ute på byn.
andresen går bak ryggen til lagkameratane sine, og det er han som har laga kvalme i brann laget. han uttalte og at brann ikkje hadde sjanse til å ta gull, pga den indre uroen.

og dette er lagets kaptein!!!
mot stabæk bør folk holde kjeft når navnet hans blir ropt opp. ikkje pga mjelde, men pga den respektlause holdninga overfor klubben vår.


Interessant hvis han mener Brann ikke har sjanse til å ta gull pga den indre uroen, når det samtidig er ham selv som lager indre uro!

Er Andresen rett og slett en sabotør på oppdrag fra RBK? Det var jo uansett merkelig at han valgte Brann fremfor RBK, hvis det var gullmedalje han ville ha! Han spiller middelmådig, og han lager uro i klubben.

Jeg tror så definitivt jeg er inne på noe her! Andresen saboterer for Brann, og er betalt av RBK for å gjøre det!

Regner med dette var ironisk ment RBK eller andresen hadde aldri gjort noe sånt! Hadde dette vert tilfelle hadde Andresen blitt utestengt fra all idrett ja tilogmed bridge.. og RBK hadde blitt flyttet ned flere divisjoner!


Nei Krøvel er en realist uten sidestykke..
2.10.07-Gullet kom hem!

enavgutta

Quote from: "jkippers"





E så lei av å høre dette pisset om vi e historieløse. Vi må tenke N� ! Muren raser, steinrøys i vente om ikke grepene tas nå !

naitsirk

Quotenaitsirk skrev:
Hadde nettopp ein meget sjokkerande samtale med ein som var i Florø i helga.
Han var der i forbindelse med Liverpool, men traff andresen og bakke ute på byn.
andresen går bak ryggen til lagkameratane sine, og det er han som har laga kvalme i brann laget. han uttalte og at brann ikkje hadde sjanse til å ta gull, pga den indre uroen.

og dette er lagets kaptein!!!
mot stabæk bør folk holde kjeft når navnet hans blir ropt opp. ikkje pga mjelde, men pga den respektlause holdninga overfor klubben vår.


Han karen som sier dette hadde han spist sopp eller noe hallusinogerende?


så vidt eg veit så var han sopp fri.
hallusinogerende veit eg ikkje kva betyr.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: "enavgutta"
Quote from: "jkippers"





E så lei av å høre dette pisset om vi e historieløse. Vi må tenke N� ! Muren raser, steinrøys i vente om ikke grepene tas nå !


.. lei av dette pisset??  vi e en klubb somhar oppnÃ¥dd  minimalt med resultater de siste 40 Ã¥rene.. men nÃ¥r vi e med i gull-kampen, klager folk som faen,likevel. hvis ikkje det e historieløst vet ikkje eg ka som e det.. og det e temmelig hysterisk Ã¥ pÃ¥stÃ¥  at klubbben e i ferd med Ã¥  gÃ¥ i  oppløsning. Andresen forsvinner, men han blir snart møbel-mann,uansett.. og ka Mjelde angÃ¥r, ville det være fullstendig latterlig Ã¥ ikkje vente noen mÃ¥neder med Ã¥ felle den  endelige dommen.

tauraren1

Quote from: "naitsirk"hallusinogerende veit eg ikkje kva betyr.

Hallusinogener er forbindelser som påvirker hjernen slik at den tolker de impulsene som kommer fra sanseorganene, på en annen måte enn normalt. Hallusinogener har fått sitt navn fordi de kan gi hallusinasjoner, det vil si falske sanseinntrykk (fantasier om syn og hørsel). Navnet er noe misvisende, for det er vanligere at stoffene gir forvrengninger av sanseinntrykk. Noen vanlige hallusinogener er: LSD, ecstasy, GHB(flytende ecstasy), meskalin, psilocybin, PSB(englestøv), fenylsyklidin.
ordan har "vi" det i dag da?

Brannfrelst

Quote from: "krøvel vellevold"


Vinner vi serien tør jeg ikke tenke på hva som blir forventet etter det. Da er jo alt annet enn gull en eneste stor skandale.
Men det er rett det du skriver,og dessverre er det sånn her i Bergen. Men samtidig har vi landets mest entusiastiske supportere rundt klubben,noe Stabæk kan se langt etter.
2.10.07-Gullet kom hem!

Ricky

En paranoid (?) Stabæk-supporter (??) fikk så hatten passet før forrige sesong da han skrev at Martin jobbet for å få Mjelde sparket.
Antageligvis er det fortsatt bare noe vissvass, men det passer jo unektelig ganske bra med dagens ryktebørs og det som generelt har skjedd siden mars 2006.

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=5744

Tore Larsen

Mvh

Tore

KSS

Jeg synes det er litt underlig at tråden med det mest geniale innlegget på dette forumet de siste årene ble stengt. Der foreller en Stabæk supporter at Martin jobber for å få Mjelde sparket. Alle her inne slaktet hans innlegg på den mest usakelige måten jeg har sett på forumet. Når sannheten kommer for en dag, blir tråden stengt for ikke å sette Brann- supporterne i dårlig lyst???

Tifo

Tråden ble stengt fordi det allerede finnes 2-3 tråder som handler om andresen/mjelde. Det er bare å dra igang den diskusjonen i en av de eksisterende trådene.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Xminator


jkippers

Quote from: "Tifo"Tråden ble stengt fordi det allerede finnes 2-3 tråder som handler om andresen/mjelde. Det er bare å dra igang den diskusjonen i en av de eksisterende trådene.

Mvh
Stian


Disse 2-3 trådene du omtaler har ikke den meget essensielle referansen - nemlig det opprinnelige innlegget der denne farsen ble forutsett. For en menig forum-bruker opplevdes dette som overivrig sensur.

Det _er_ meget påfallende at Andresen tilsynelatende ryker uklar med Mjelde etter å ha møtt veggen i sine egne kontraktsforhandlinger med Brann. Hadde han kanskje forventet at Mjelde skulle gå i krigen for han og legge press på RBH for å akseptere lønnskravene. Når Mjelde ikke gjør dette, faller Andresen han i ryggen.

Svært relevant å få vite at omtrent samme mønster ble fulgt i Stabæk.
Gull 09

Nesten

eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"



Mons Ivar Mjelde har sittet lenger enn noen Branntrener etter 1960, ja til og med lenger enn Oddvar Hansen som vant 2 seriegull med Brann!

Mons Ivar Mjelde har vært gitt tillit og kontinuitet lenger enn noen annen Branntrener, og hva har han å vise til? Et lusent cupgull, og spillerflukt.
Slutt med pisset ditt om kontinuitet og tålmodighet, Krøvel. Vi har vært tålmodige i laaaang tid, og det har vært mye kontinuitet. Muren var bygget uten mørtel, og nå detter den.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

QuoteEt lusent cupgull, og spillerflukt.

Du mener det første cupgullet siden 1982? Lusent? Det er i seg selv en av tidenes understatements. Du glemmer to medaljer og reddet klubben fra sikkert nedrykk i 2003. Vent, selvsagt det var Kvisvik det...

QuoteSlutt med pisset ditt om kontinuitet og tålmodighet, Krøvel.

Hvor ble det av Hellige Stoffi i kamp mot personhets? Selv om Krøvel har ett gyldig og godt argument som ikke passer inn i din virkelighetsoppfatning, så rettferdiggjør ikke det en så til de grader useriøs debatt-teknikk.

Stoffi

Quote from: "Xminator"
QuoteEt lusent cupgull, og spillerflukt.

Du mener det første cupgullet siden 1982? Lusent? Det er i seg selv en av tidenes understatements. Du glemmer to medaljer og reddet klubben fra sikkert nedrykk i 2003. Vent, selvsagt det var Kvisvik det...

QuoteSlutt med pisset ditt om kontinuitet og tålmodighet, Krøvel.

Hvor ble det av Hellige Stoffi i kamp mot personhets? Selv om Krøvel har ett gyldig og godt argument som ikke passer inn i din virkelighetsoppfatning, så rettferdiggjør ikke det en så til de grader useriøs debatt-teknikk.



Hva er personangrep her? Jeg diskuterer Krøvel sine meninger, ikke hans person. Har jeg ikke lov til å si navnet til andre debattanter, XMINATOR.
Men du lurte inn et personangrep her også, Xminator. Vennligst SLUTT PERSONANGREPENE!
Du har jo lang erfaring i dette, husker mange andre tråder der du går etter mannen, så kanskje det er på tide å slutte en trend.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Nei, du forsøker å latterliggjøre Krøvel og du vet det godt. Personhets? Jeg stiller spørsmål ved debatt-teknikken din og om det er slik vi ønsker å ha det på forumet? Det er ikke personhets.

Det blir ikke mer voksent av deg selv om du tar på deg selvgodhatten og skriver i bold. Det er enkelt og greit utrolig barnslig.

jako

Quote from: "jkippers"Det _er_ meget påfallende at Andresen tilsynelatende ryker uklar med Mjelde etter å ha møtt veggen i sine egne kontraktsforhandlinger med Brann. Hadde han kanskje forventet at Mjelde skulle gå i krigen for han og legge press på RBH for å akseptere lønnskravene. Når Mjelde ikke gjør dette, faller Andresen han i ryggen.

Svært relevant å få vite at omtrent samme mønster ble fulgt i Stabæk.


Slik jeg har forstått det, eksisterte konflikten før Bruun Hansen ble sportslig leder, og at konflikten går på det sportslige ikke økonomi eller person.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

monzilla

Ser at både de som krever mjeldes hode på et fat og de som forsvarer han er gått tom for argumenter, derfor flyr i tottene på hverandre.

Kan folk krangle på PM, i stedet for å ødelegge en viktig tråd?

Den siste tids hendelser har faktisk ført meg i en forsvarsposisjon av Mjelde. Spillere har å forholde seg til treneren. Om de ikke vil få de stikke. INGEN spillere står over laget.
Så får vi heller evaluere etter sesongen om hvorfor de ikke ville spille under mjelde, og eventuelt reagere deretter.

Det er essensielt for Brann å ha et sportslig apparat som takler relativt store spillere. Det har vist seg nå og ikke fungere, men det blir feil å gi treneren fyken midt i sesongen.

runarnormann

Quote from: "monzilla"Spillere har å forholde seg til treneren. Om de ikke vil få de stikke. INGEN spillere står over laget.
Så får vi heller evaluere etter sesongen om hvorfor de ikke ville spille under mjelde, og eventuelt reagere deretter.

Det er essensielt for Brann å ha et sportslig apparat som takler relativt store spillere. Det har vist seg nå og ikke fungere, men det blir feil å gi treneren fyken midt i sesongen.


Mye fornuftig her.  Spillere skulle og burde foelge trenerens instrukser.  Probelemet er at det virker som han har mistet mer og mer kontroll over spillerne og jeg tror det vil vaere umulig for Mjelde aa bli en sterk leder naa.  (Jeg baserer mine teorier KUN paa hva jeg har lest i avisene og nettet.  Det er godt mulig det hele er sludder.)

Men jeg er enig i at aa sparke Mjelde midt i sesongen er kanskje ikke det smarteste.  Da ser jeg for meg en Toerum ta over 'midlertidig', som kanskje er heldig med resultatene og dermed tvinger Brann til aa binde seg til ham, uansett hvor daarlig han egentlig er.  Det ideelle hadde vaert hvis Dahl/RBH gjorde det klart for Mjelde at han ikke faar fortsette etter sesongen og ga ham muligheten til aa si til mediene at 'jeg gir meg etter sesongen'.  Da faar han beholde verdigheten sin offentlig, samtidig som Brann faar god tid til aa finne en erstatter.
egenden Alf Dahl

Tifo

Nå får folk roe seg ned her. Diskuter tema og ikke hverandre. Det kan dere ta på PM.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Lurkin

Jeg ser ikke poenget med å ta en avgjørelse nå før serien er ferdigspilt, og vi får endelige resultater. Hva hvis Mons & co tar en nødvendig oppvask innad i stallen, som medfører at vi har 11-2-0 resten av sesongen og vinner serien soleklart? Eller vi havnet på 7. plass 1p bak Engen. Who knows? Time will tell. Spekulasjoner er ikke bra for helsen vår.
Berømte Brann fra Bergen

tauraren1

Lurer på om de hardeballene med flere hadde vert intresert i å investere i spillere til brann uten MONS ved roret!

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ibergen/article1232717.ece
ordan har "vi" det i dag da?

tauraren1

ordan har "vi" det i dag da?

jako

Han kjenner jo ikke de interne forholdene i Brann. Og som han selv sier fotball er et spesialtilfelle. Han har heller ingen erfaring fra trenerbransjen selv.

Så det eneste han sier er at Mjelde har gode lederegenskaper, og det visste vi jo fra før.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Quote from: "jako"Han kjenner jo ikke de interne forholdene i Brann. Og som han selv sier fotball er et spesialtilfelle. Han har heller ingen erfaring fra trenerbransjen selv.

Så det eneste han sier er at Mjelde har gode lederegenskaper, og det visste vi jo fra før.


Det er uansett ett av de mer avbalanserte innleggene som er kommet i den debatten denne sommeren.

javsnes

Quote from: "kapteinen"Hvis det er BA som har utført den er den garantert ikke representativ.
I det Brann vedlegget de hadde presterte de å legge frem at etter sine undersøkelser skulle 25 000 ha partourkort på stadioen i år..og alle vet vel hva kapasiteten er..


Brann hadde ett øvre tak på partoutkort, Ellers ville stadion vært utsolgt før sesongen begynte;)

Nesten

Quote from: "jako"Han kjenner jo ikke de interne forholdene i Brann. Og som han selv sier fotball er et spesialtilfelle. Han har heller ingen erfaring fra trenerbransjen selv.

Så det eneste han sier er at Mjelde har gode lederegenskaper, og det visste vi jo fra før.

-- meg ikke om analysene til fyren.
SÃ¥nne synspunkter holder ikke i fotball.
NAE var villmann og sinnsyk på benken, er det lederegenskaper ?
Nei, en adm dir ville blitt hentet av menn i hvite frakker da.
Men han fikk suksess, i fotball er det andre kvaliteter som skal til, bananasgående Nordlier og Nils Arne Eggener får resultater bla pga uortodoks oppførsel.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Ricky

Ja, skal si Nordlie oppnår resultater med sine nazi-fakter.
http://www.dagbladet.no/sport/2007/07/19/506685.html

2-1 hjemme mot UN '97 Käerjéng, som ligger på 8.plass i Luxembourg, lar seg høre.

Nesten

Quote from: "Ricky"Ja, skal si Nordlie oppnår resultater med sine nazi-fakter.
http://www.dagbladet.no/sport/2007/07/19/506685.html

2-1 hjemme mot UN '97 Käerjéng, som ligger på 8.plass i Luxembourg, lar seg høre.

--
Det betyr nix, de går lett videre. Vi får se på søndag hvem som gjør best jobb på benken av Mjelde, Nordlie og Jønsson.

Mjelde bør gå, kanskje ikke før rundt juletider, men han bør gå.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Ricky

Det betyr nix når det er Lillestrøm.
Det hadde betydd max om det var Brann.

Det vet du.

Nightfox

Quote from: "Nesten"
Det betyr nix, de går lett videre. Vi får se på søndag hvem som gjør best jobb på benken av Mjelde, Nordlie og Jønsson.

Nesten

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "Nesten"
Det betyr nix, de går lett videre. Vi får se på søndag hvem som gjør best jobb på benken av Mjelde, Nordlie og Jønsson.

--
Dette er jo en "Mjelde må gå tråd" og mange, meg inkludert sier jo at Brann lever høyt på Hardballmillionene, ikke Mjeldes kompetanse.
Det er ikke Mjeldes fortjeneste at de er nr 2 nå, det er Hardballs penger som er det. Dermed er det ikke sikkert at MIM må gå akkurat nå, men han er ikke mannen som kan heve laget til nye høyder ( suksess ).
Brann har tradisjon for å ikke tåle å vinne, LSK har tradisjon for å tåle det, seriemester sist i 89, altså 16 år senere enn Brann.
VIF var mester i 2005 og tåler også å vinne en kamp eller to uten å tro de "er noe", og å tro de "er noe" er en av flere fallgruber Brann ofte faller i. Om ikke spillerne er sånn, påvirkes de ofte av BT og BA som skriver i altfor store bokstaver når de vinner, og som svartmaler og lager konfliktstoff i altfor stor grad i "stillere perioder".
Nullstillingsevnen/viljen avgjør mye i norsk fotball hvor lag vinner og taper annenhver uke nesten.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Stoffi

Quote from: "Ricky"Det betyr nix når det er Lillestrøm.
Det hadde betydd max om det var Brann.

Det vet du.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Ricky"Det betyr nix når det er Lillestrøm.
Det hadde betydd max om det var Brann.

Det vet du.


Kanskje ikke så max da, men hadde det samme skjedd nå, så tror jeg du også vet at det hadde kommet godt med til ved som skal brukes på Mjelde-bålet!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Quote from: "Nesten"--
Dette er jo en "Mjelde må gå tråd" og mange, meg inkludert sier jo at Brann lever høyt på Hardballmillionene, ikke Mjeldes kompetanse.
Det er ikke Mjeldes fortjeneste at de er nr 2 nå, det er Hardballs penger som er det.



Mjelde tok Brann fra nothing og opp på øvre halvdel. De siste få stegene opp i gullkampen kan vi takke Hardball for. Man kan ikke ta fra Mjelde alt, bare fordi Brann har fått bedre råd.


QuoteBrann har tradisjon for å ikke tåle å vinne, LSK har tradisjon for å tåle det, seriemester sist i 89, altså 16 år senere enn Brann.



Tror vi skal la 60-, 70- og 80-tall være nettopp 60-, 70- og 80-tall. Det nytter ikke å konkludere med at Lillestrøm tåler gullkamp bedre enn Brann fordi de vant serien i 1989.
Det er ingenting i nyere tid som tilsier at dagens Lillestrøm-lag "trives" mer i toppen enn Brann.


QuoteVIF var mester i 2005 og tåler også å vinne en kamp eller to uten å tro de "er noe", og å tro de "er noe" er en av flere fallgruber Brann ofte faller i.


Ja, de avsluttet vel med finfine 0-3-3 etter at de tok over serieledelsen. Men det holdt, ettersom Nordlies Start tålte gullkampen enda dårligere.

Stoffi

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Ricky"Det betyr nix når det er Lillestrøm.
Det hadde betydd max om det var Brann.

Det vet du.


Kanskje ikke så max da, men hadde det samme skjedd nå, så tror jeg du også vet at det hadde kommet godt med til ved som skal brukes på Mjelde-bålet!


Ja, selvfølgelig. Et nytt ledd i rekken av svake kamper og uromomenter. Men du kan ikke bruke det mot Nordlie, siden det kun var EN kamp, og et blaff.
Nå har ikke jeg fulgt med på om LSK har spilt bra eller dårlig, men jeg har ikke registrert at noen har krevd hans avgang.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: Ricky
Quote from: "Nesten"--
Dette er jo en "Mjelde må gå tråd" og mange, meg inkludert sier jo at Brann lever høyt på Hardballmillionene, ikke Mjeldes kompetanse.
Det er ikke Mjeldes fortjeneste at de er nr 2 nå, det er Hardballs penger som er det.



Mjelde tok Brann fra nothing og opp på øvre halvdel. De siste få stegene opp i gullkampen kan vi takke Hardball for. Man kan ikke ta fra Mjelde alt, bare fordi Brann har fått bedre råd.

quote]


Ganske mange trenere kunne gjort samme jobben. Husk på at Mjelde var helt fersk, og hadde liten kunnskap om trenerjobben.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

jkippers

Quote from: "Stoffi"
Nå har ikke jeg fulgt med på om LSK har spilt bra eller dårlig, men jeg har ikke registrert at noen har krevd hans avgang.


Det skjer nok snart. Fryktregimer holder bare en viss tid.
http://www.dagbladet.no/sport/2007/07/19/506685.html
Gull 09

abe78

.og husk!

Xminator

Quote


Nå må du holde deg til fakta her. Brann tapteslått ut.

naitsirk

QuoteDette er jo en "Mjelde må gå tråd" og mange, meg inkludert sier jo at Brann lever høyt på Hardballmillionene, ikke Mjeldes kompetanse.
Det er ikke Mjeldes fortjeneste at de er nr 2 nå, det er Hardballs penger som er det. Dermed er det ikke sikkert at MIM må gå akkurat nå, men han er ikke mannen som kan heve laget til nye høyder ( suksess ).
Brann har tradisjon for å ikke tåle å vinne, LSK har tradisjon for å tåle det, seriemester sist i 89, altså 16 år senere enn Brann.
VIF var mester i 2005 og tåler også å vinne en kamp eller to uten å tro de "er noe", og å tro de "er noe" er en av flere fallgruber Brann ofte faller i. Om ikke spillerne er sånn, påvirkes de ofte av BT og BA som skriver i altfor store bokstaver når de vinner, og som svartmaler og lager konfliktstoff i altfor stor grad i "stillere perioder".
Nullstillingsevnen/viljen avgjør mye i norsk fotball hvor lag vinner og taper annenhver uke nesten.


brann tåler ikkje å leda! me leda ca halvparten av 2006 sesongen.
lsk og vif har ikkje tradisjon med å leda serien. det er berre rbk som har det. skal brann tenke like positivt som deg, blir da aldri seriegull.

og trur du virkelig spelarane går heilt bananas når dei leser i avisene?

monzilla

Tror folk legger for mye i dette her med å lede seriene Det er taktiske feildisposisjoner og dårlig innsats som gjør at vi taper kamper. Ikke hvor vi ligger på tabellen.¨

EDIT: skrivefeil

Nesten

Quote from: "monzilla"Tror folk legger for mye i dette her med å lede seriene. Det er taktiske feildisposisjoner og dårlig innsats som gjør at vi taper kamper. Ikke hvor vi ligger på tabellen.

--
Dette er jeg helt enig i. Feiltrinnene i 2005 og 2006 var taktiske feildisponeringer eller uforståelig passivitet og mangel på innsats. Dette er nesten utelukkende Mjeldes ansvarsområde, og det er derfor så mange mener Brann hadde vært mye bedre ( poengmessig ) med an annen trener. Det kan ikke ses bort fra at Brann som klubb og spillergruppe er blitt litt bedre til å nullstille seg, men lokalavisene er altfor hypende og skriver altfor rosende om Brann etter gårsdagens seier og publaget fra Wales. Jeg mener derfor at BT og BA og Doddo og enkelte andre bidrar sterkt til at Brann aldri lykkes. Det man burd skrevet nå var at Brann vant 8-0 borte mot et lag på høyde med Hald eller Ny-Krohnborg. Søndag venter serieleder Stabæk og Brann får der en formidal oppgave. Davy Watne har en sunnere innstilling og har erfaring fra media og som dommer i 40 år og hans pessimistiske innstilling ( klok av skade ) kan være noe flere journalister bør lære av.
Det er ALLTID noe som kan gå galt i Brann.
Keepertabber, forsvarssløvhet,mangel på innstilling fra start, mangel på innsats, rakning/mangel på struktur, og når intet av dette intreffer : uflaks foran motstandermålet eller inneffektivitet.
Derfor er det en utfordring å minimalisere eller fjerne alle de faktorer som man KAN gjøre noe med.
Innstilling, nullstilling og innsatsvilje er det altså gratis å gjøre noe med.
Når Mjelde fraskriver seg dette ansvaret eller setter seg til side for disse utfordringene virker det som om det utelukkende er spillerne som har ansvaret for å rette på dette, og det er feil. Voksne menn trenger barnepiker, trenere som gir strenge ordrer.
Når det gjelder taktiske feilvalg er dette en erfaringsbit han ikke har nok kompetanse på. Noen åpenbare leveregler er likevel brutt :
Han bytter spiss med spiss når man ligger klart under, eller han bytter back med back når man ligger under, eller han velger forsiktighetstaktikk pga visse styrker hos motstander ( selv om Brann ikke bør frykte dette så mye )
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Go Up