• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå anno 2007

Started by Mr_Soma, February 17, 2007, 17:45:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Super Hasund

Quote from: "Brann_ruler"Jeg blir så inn i gamperæven lei all denne sytingen fra BT/ BA og høylytte supportere.

VI ligger på andreplass i serie, er i uefa cupen og cupen. Stabilt i teten over år. En god stall og bra økonomi.

Prøver å kjøre en ørliten sammenligning med RBK. De har hatt og har den sterkeste stallen (at brann har hatt den mener jeg er feil) RBK har dessverre hatt flest gode spillere. De ligger på 6 plass i serien. Hanglet seg videre i cupen. 7 (!) bosmanspillere. Deriblant Koppinen, Bråten, Dorsin.

100% fotball, som også kjører adressa nyheter, har så og si ikke kjørt noen negative artikler. De sakene som kommer er: vi kan ta gull, vi er spillemessig på høyden, laget har hatt utur og særdeles få spekulasjoner om spillere som skal bort. Her i bergen tar de faen meg å ringer rundt til andre klubber å tilbyr spillere bare for å lage en sensasjonsartikkel om spillerflukt, trenerens udugelighet, ledelsens handlingslammelse i kontraktsfornyelse.

Denne "krisen" et totalt blås ut av alle proposjoner. VI har mistet noen spillere. Men vi har fått en talentfull svenske og bedre dekning i forsvaret. Stallen består fremdeles av mye kvalitet.

Håper inderlig at klubben jobber knallhardt mentalt. Byen og omgivelsene gjør iallefall alt for at negative tanker skal feste seg i hele byen og klubben.

Jeg ønsker free transfer på hele forbaska BT og BA sporten. I bergen gidder jeg ikke kommentere da jeg ikke anser noen som er tilknyttet dem som journalisert eller mediefolk.

Ja til positiv mental innstilling!

Hør hør. Ganske likt det eg mener.
La Folket Synge

*Feltz*

eivhelle

Quote from: "Brann_ruler"Jeg blir så inn i gamperæven lei all denne sytingen fra BT/ BA og høylytte supportere.

VI ligger på andreplass i serie, er i uefa cupen og cupen. Stabilt i teten over år. En god stall og bra økonomi.

Prøver å kjøre en ørliten sammenligning med RBK. De har hatt og har den sterkeste stallen (at brann har hatt den mener jeg er feil) RBK har dessverre hatt flest gode spillere. De ligger på 6 plass i serien. Hanglet seg videre i cupen. 7 (!) bosmanspillere. Deriblant Koppinen, Bråten, Dorsin.

100% fotball, som også kjører adressa nyheter, har så og si ikke kjørt noen negative artikler. De sakene som kommer er: vi kan ta gull, vi er spillemessig på høyden, laget har hatt utur og særdeles få spekulasjoner om spillere som skal bort. Her i bergen tar de faen meg å ringer rundt til andre klubber å tilbyr spillere bare for å lage en sensasjonsartikkel om spillerflukt, trenerens udugelighet, ledelsens handlingslammelse i kontraktsfornyelse.

Denne "krisen" et totalt blås ut av alle proposjoner. VI har mistet noen spillere. Men vi har fått en talentfull svenske og bedre dekning i forsvaret. Stallen består fremdeles av mye kvalitet.

Håper inderlig at klubben jobber knallhardt mentalt. Byen og omgivelsene gjør iallefall alt for at negative tanker skal feste seg i hele byen og klubben.

Jeg ønsker free transfer på hele forbaska BT og BA sporten. I.Bergen gidder jeg ikke kommentere da jeg ikke anser noen som er tilknyttet dem som journalisert eller mediefolk.

Ja til positiv mental innstilling!


Endelig et fornuftig innlegg på denne tråden. Hvis en ønsker et trenerbytte burde en heller finne en god kandidat og argumentere for hvorfor han heller skulle få jobben. Ingenting er så negtivt som en diskusjon om hvorfor folk ikke holder mål.

Corran

Så vidt eg kan registrere så er Stoffi og Enavguttene samt et apr andre i mindretall men de e noe så sykt "høyrøstet" at de fleste andre meninger en deres drukner.
Men mitt inntrykk er at det er flere som mener det er feil å sparke mim midt i sesongen. Og det er flere som mener at om MA har et så stort problem så kan han dra til helvete.
Og personlig håper eg at de snart benker MA om han ikke skjerper seg litt på banen. Han har enda ikke hatt en kamp hvor han har prestert opp mot det en kan forvente. Det morsomme er jo at alle medier skal ha det til at problemene mellom MA og MIM er blitt større og større i det siste mens MA har hatt sine beste kamper i år nå like før sommeren.
Så da må jo egentlig konklusjonen være at MA presterer best når problemene mellom MA og MIM er størst
Så da blir det gull om de ikke slutter fred :-)

En annen ting er at MA og andre klaget på at MIM ikke var tydlig nok som sjef, men når han tok det til seg og ble mer atoritær så har han og MA handlet på kant med hverandre

En annen ting som det kunne virke som var at MA var en av dem som ville ha vekk de forstyrrende elementene i fjor (CM og RW) . Siden ikke RW forsvant så kan det jo være dette MA e så sur for?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

tauraren1

Ja til positiv mental innstilling!
Det er eg også enig i og det resulterer i økt energi og overskudd og stang inn, dermed gull!
men dette er vel ikke mulig å få til i Bergen vel?
ordan har "vi" det i dag da?

Nesten

Quote from: "Super Hasund"Gjør vi supportere vårt beste? Nei det gjør vi isje. Vi har like mye ansvar for å motivere laget som det mons har. Har alltid ment at mons e en god trener men mangler mye på det å motivere disse så kalte stjernene. Der e vi ganske amøbe også. Den dagen vi e på topp der kan vi begynne forvent at også mons bedrer seg. Men innen den tid har vi mye å forbedre. men det skjer aldri. Folk e mer opptatt av bratte tribuner, mons må gå anno 2007, andresen går, kuseklepp, og rykter enn å lage et så sinnsykt trøkk både på hjemme-borte bane som overhodet mulig.

Slutt den sytingen, å gjør heller jobben din med å skrike dere hese land og strand, få med andre rundt deg. Mas på de konstant te de åpner kjeften sin.
Vi har en jobb vi og. Må si selvom den e ganske bra til tider, så e den langt under potensialet.

--------------
Godt innlegg. Selv om britene ikke var begeistret for Churchill i utgangspunktet sluttet de opp om ham. Klubben, drakten og stadion er viktigst av allt. Trenere spillere og ledere kommer og går. Klubben er viktigst, navnet,klubbmerket, drakten,Brann, stadion allt dette er mye viktigere enn en bonde fra haus eller rikmannssønn fra Ski. Fansen har nå sjansen til å skape "their finest hour" ved å knallstøtte laget som aldri før, men refse eller si fra til de som hviler seg under kampens gang. Ikke hvil, gi allt. Vi får ikke gjort mye med dilemmaet som er nå, men vi kan bidra på tribunen 22.7. og mot RBK, og alle de andre lagene.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Stoffi

Quote from: "eivhelle"
Quote from: "Brann_ruler"Jeg blir så inn i gamperæven lei all denne sytingen fra BT/ BA og høylytte supportere.

VI ligger på andreplass i serie, er i uefa cupen og cupen. Stabilt i teten over år. En god stall og bra økonomi.

Prøver å kjøre en ørliten sammenligning med RBK. De har hatt og har den sterkeste stallen (at brann har hatt den mener jeg er feil) RBK har dessverre hatt flest gode spillere. De ligger på 6 plass i serien. Hanglet seg videre i cupen. 7 (!) bosmanspillere. Deriblant Koppinen, Bråten, Dorsin.

100% fotball, som også kjører adressa nyheter, har så og si ikke kjørt noen negative artikler. De sakene som kommer er: vi kan ta gull, vi er spillemessig på høyden, laget har hatt utur og særdeles få spekulasjoner om spillere som skal bort. Her i bergen tar de faen meg å ringer rundt til andre klubber å tilbyr spillere bare for å lage en sensasjonsartikkel om spillerflukt, trenerens udugelighet, ledelsens handlingslammelse i kontraktsfornyelse.

Denne "krisen" et totalt blås ut av alle proposjoner. VI har mistet noen spillere. Men vi har fått en talentfull svenske og bedre dekning i forsvaret. Stallen består fremdeles av mye kvalitet.

Håper inderlig at klubben jobber knallhardt mentalt. Byen og omgivelsene gjør iallefall alt for at negative tanker skal feste seg i hele byen og klubben.

Jeg ønsker free transfer på hele forbaska BT og BA sporten. I.Bergen gidder jeg ikke kommentere da jeg ikke anser noen som er tilknyttet dem som journalisert eller mediefolk.

Ja til positiv mental innstilling!


Endelig et fornuftig innlegg på denne tråden. Hvis en ønsker et trenerbytte burde en heller finne en god kandidat og argumentere for hvorfor han heller skulle få jobben. Ingenting er så negtivt som en diskusjon om hvorfor folk ikke holder mål.



Hvorfor i alle dager skal jeg eller du komme opp med en kandidat?? Skal vi finne ny trener for Brann? Derimot hvis ledelsen i Brann får dette spørsmålet, er det noe annet. Men det finnes mange kandidater.

Slutt med dette tullpratet, det har ikke noe for seg at jeg eller du "finner" trener for Brann.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "Corran"Så vidt eg kan registrere så er Stoffi og Enavguttene samt et apr andre i mindretall men de e noe så sykt "høyrøstet" at de fleste andre meninger en deres drukner.
Men mitt inntrykk er at det er flere som mener det er feil å sparke mim midt i sesongen. Og det er flere som mener at om MA har et så stort problem så kan han dra til helvete.
Og personlig håper eg at de snart benker MA om han ikke skjerper seg litt på banen. Han har enda ikke hatt en kamp hvor han har prestert opp mot det en kan forvente. Det morsomme er jo at alle medier skal ha det til at problemene mellom MA og MIM er blitt større og større i det siste mens MA har hatt sine beste kamper i år nå like før sommeren.
Så da må jo egentlig konklusjonen være at MA presterer best når problemene mellom MA og MIM er størst
Så da blir det gull om de ikke slutter fred :-)

En annen ting er at MA og andre klaget på at MIM ikke var tydlig nok som sjef, men når han tok det til seg og ble mer atoritær så har han og MA handlet på kant med hverandre

En annen ting som det kunne virke som var at MA var en av dem som ville ha vekk de forstyrrende elementene i fjor (CM og RW) . Siden ikke RW forsvant så kan det jo være dette MA e så sur for?



Jasså? På meg virker det som om de fleste vil at Mjelde skal gå. Snakker man med mannen i gaten, har jeg fortsatt ikke registrert en eneste en som vil heholde Mjelde. Ikke en eneste en!
Det er kun her på forumet man ser enkelte som faktisk forsvarer mannen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Super Hasund

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Super Hasund"Gjør vi supportere vårt beste? Nei det gjør vi isje. Vi har like mye ansvar for å motivere laget som det mons har. Har alltid ment at mons e en god trener men mangler mye på det å motivere disse så kalte stjernene. Der e vi ganske amøbe også. Den dagen vi e på topp der kan vi begynne forvent at også mons bedrer seg. Men innen den tid har vi mye å forbedre. men det skjer aldri. Folk e mer opptatt av bratte tribuner, mons må gå anno 2007, andresen går, kuseklepp, og rykter enn å lage et så sinnsykt trøkk både på hjemme-borte bane som overhodet mulig.

Slutt den sytingen, å gjør heller jobben din med å skrike dere hese land og strand, få med andre rundt deg. Mas på de konstant te de åpner kjeften sin.
Vi har en jobb vi og. Må si selvom den e ganske bra til tider, så e den langt under potensialet.

--------------
Godt innlegg. Selv om britene ikke var begeistret for Churchill i utgangspunktet sluttet de opp om ham. Klubben, drakten og stadion er viktigst av allt. Trenere spillere og ledere kommer og går. Klubben er viktigst, navnet,klubbmerket, drakten,Brann, stadion allt dette er mye viktigere enn en bonde fra haus eller rikmannssønn fra Ski. Fansen har nå sjansen til å skape "their finest hour" ved å knallstøtte laget som aldri før, men refse eller si fra til de som hviler seg under kampens gang. Ikke hvil, gi allt. Vi får ikke gjort mye med dilemmaet som er nå, men vi kan bidra på tribunen 22.7. og mot RBK, og alle de andre lagene.

Og en fantastisk takk til deg. Bra du e på samme frekvens som meg
La Folket Synge

*Feltz*

Tom C

Quote from: "Brann_ruler"Jeg blir så inn i gamperæven lei all denne sytingen fra BT/ BA og høylytte supportere.

VI ligger på andreplass i serie, er i uefa cupen og cupen. Stabilt i teten over år. En god stall og bra økonomi.

Prøver å kjøre en ørliten sammenligning med RBK. De har hatt og har den sterkeste stallen (at brann har hatt den mener jeg er feil) RBK har dessverre hatt flest gode spillere. De ligger på 6 plass i serien. Hanglet seg videre i cupen. 7 (!) bosmanspillere. Deriblant Koppinen, Bråten, Dorsin.

100% fotball, som også kjører adressa nyheter, har så og si ikke kjørt noen negative artikler. De sakene som kommer er: vi kan ta gull, vi er spillemessig på høyden, laget har hatt utur og særdeles få spekulasjoner om spillere som skal bort. Her i bergen tar de faen meg å ringer rundt til andre klubber å tilbyr spillere bare for å lage en sensasjonsartikkel om spillerflukt, trenerens udugelighet, ledelsens handlingslammelse i kontraktsfornyelse.

Denne "krisen" et totalt blås ut av alle proposjoner. VI har mistet noen spillere. Men vi har fått en talentfull svenske og bedre dekning i forsvaret. Stallen består fremdeles av mye kvalitet.

Håper inderlig at klubben jobber knallhardt mentalt. Byen og omgivelsene gjør iallefall alt for at negative tanker skal feste seg i hele byen og klubben.

Jeg ønsker free transfer på hele forbaska BT og BA sporten. I.Bergen gidder jeg ikke kommentere da jeg ikke anser noen som er tilknyttet dem som journalisert eller mediefolk.

Ja til positiv mental innstilling!


Tror nok du her setter ord på de fleste her inne mener... Media er nå en gang der for å selge, og de vet hva som selger. Og de aller fleste er vel også bare opptatt av at Brann skal gjøre det best mulig, selv om det er litt forskjellilge meninger om hvordan dette oppnås. De som mener et trenerskifte midt i sesongen er best for Brann, tror jeg er i et kraftig mindretall.

Tror vi kan få en fin høstsesong, og en ting kan vi vel alle være enig om... Brann er den klubben i Norge som engasjerer folk desidert mest...
Aldri mer Obos....

Chris*

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Corran"Så vidt eg kan registrere så er Stoffi og Enavguttene samt et apr andre i mindretall men de e noe så sykt "høyrøstet" at de fleste andre meninger en deres drukner.
Men mitt inntrykk er at det er flere som mener det er feil å sparke mim midt i sesongen. Og det er flere som mener at om MA har et så stort problem så kan han dra til helvete.
Og personlig håper eg at de snart benker MA om han ikke skjerper seg litt på banen. Han har enda ikke hatt en kamp hvor han har prestert opp mot det en kan forvente. Det morsomme er jo at alle medier skal ha det til at problemene mellom MA og MIM er blitt større og større i det siste mens MA har hatt sine beste kamper i år nå like før sommeren.
Så da må jo egentlig konklusjonen være at MA presterer best når problemene mellom MA og MIM er størst
Så da blir det gull om de ikke slutter fred :-)


En annen ting er at MA og andre klaget på at MIM ikke var tydlig nok som sjef, men når han tok det til seg og ble mer atoritær så har han og MA handlet på kant med hverandre

En annen ting som det kunne virke som var at MA var en av dem som ville ha vekk de forstyrrende elementene i fjor (CM og RW) . Siden ikke RW forsvant så kan det jo være dette MA e så sur for?



Jasså? På meg virker det som om de fleste vil at Mjelde skal gå. Snakker man med mannen i gaten, har jeg fortsatt ikke registrert en eneste en som vil heholde Mjelde. Ikke en eneste en!
Det er kun her på forumet man ser enkelte som faktisk forsvarer mannen.


Da lurer jeg på hvem du snakker med, alle jeg kjenner mener man bør vente med å reagere til etter sessongen. Dersom det ikke blir gull i år må selvfølgelig Mjelde bli vurdert fjernet.
Nå er situasjonen slik at vi ligger på 2.plass, har vært et topplag i flere år, og det vil være latterlig å sparke Mjelde på nåværende tidspunkt.

Hele Norge ler seg skakk av hylekoret rundt Brann for tiden.
"Alt er som vanlig i Bergen", er gjengangsmelodien fra mine bekjente på østlandet.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Stoffi

Quote from: "Chris*"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Corran"Så vidt eg kan registrere så er Stoffi og Enavguttene samt et apr andre i mindretall men de e noe så sykt "høyrøstet" at de fleste andre meninger en deres drukner.
Men mitt inntrykk er at det er flere som mener det er feil å sparke mim midt i sesongen. Og det er flere som mener at om MA har et så stort problem så kan han dra til helvete.
Og personlig håper eg at de snart benker MA om han ikke skjerper seg litt på banen. Han har enda ikke hatt en kamp hvor han har prestert opp mot det en kan forvente. Det morsomme er jo at alle medier skal ha det til at problemene mellom MA og MIM er blitt større og større i det siste mens MA har hatt sine beste kamper i år nå like før sommeren.
Så da må jo egentlig konklusjonen være at MA presterer best når problemene mellom MA og MIM er størst
Så da blir det gull om de ikke slutter fred :-)


En annen ting er at MA og andre klaget på at MIM ikke var tydlig nok som sjef, men når han tok det til seg og ble mer atoritær så har han og MA handlet på kant med hverandre

En annen ting som det kunne virke som var at MA var en av dem som ville ha vekk de forstyrrende elementene i fjor (CM og RW) . Siden ikke RW forsvant så kan det jo være dette MA e så sur for?



Jasså? På meg virker det som om de fleste vil at Mjelde skal gå. Snakker man med mannen i gaten, har jeg fortsatt ikke registrert en eneste en som vil heholde Mjelde. Ikke en eneste en!
Det er kun her på forumet man ser enkelte som faktisk forsvarer mannen.


Da lurer jeg på hvem du snakker med, alle jeg kjenner mener man bør vente med å reagere til etter sessongen. Dersom det ikke blir gull i år må selvfølgelig Mjelde bli vurdert fjernet.
Nå er situasjonen slik at vi ligger på 2.plass, har vært et topplag i flere år, og det vil være latterlig å sparke Mjelde på nåværende tidspunkt.

Hele Norge ler seg skakk av hylekoret rundt Brann for tiden.
"Alt er som vanlig i Bergen", er gjengangsmelodien fra mine bekjente på østlandet.



Jeg tenkte på å presisere litt. Alle jeg har snakket med, mener at Mjelde er for dårlig og må gå. Når han må gå, er et annet spørsmål.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Super Hasund

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Chris*"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Corran"Så vidt eg kan registrere så er Stoffi og Enavguttene samt et apr andre i mindretall men de e noe så sykt "høyrøstet" at de fleste andre meninger en deres drukner.
Men mitt inntrykk er at det er flere som mener det er feil å sparke mim midt i sesongen. Og det er flere som mener at om MA har et så stort problem så kan han dra til helvete.
Og personlig håper eg at de snart benker MA om han ikke skjerper seg litt på banen. Han har enda ikke hatt en kamp hvor han har prestert opp mot det en kan forvente. Det morsomme er jo at alle medier skal ha det til at problemene mellom MA og MIM er blitt større og større i det siste mens MA har hatt sine beste kamper i år nå like før sommeren.
Så da må jo egentlig konklusjonen være at MA presterer best når problemene mellom MA og MIM er størst
Så da blir det gull om de ikke slutter fred :-)


En annen ting er at MA og andre klaget på at MIM ikke var tydlig nok som sjef, men når han tok det til seg og ble mer atoritær så har han og MA handlet på kant med hverandre

En annen ting som det kunne virke som var at MA var en av dem som ville ha vekk de forstyrrende elementene i fjor (CM og RW) . Siden ikke RW forsvant så kan det jo være dette MA e så sur for?



Jasså? På meg virker det som om de fleste vil at Mjelde skal gå. Snakker man med mannen i gaten, har jeg fortsatt ikke registrert en eneste en som vil heholde Mjelde. Ikke en eneste en!
Det er kun her på forumet man ser enkelte som faktisk forsvarer mannen.


Da lurer jeg på hvem du snakker med, alle jeg kjenner mener man bør vente med å reagere til etter sessongen. Dersom det ikke blir gull i år må selvfølgelig Mjelde bli vurdert fjernet.
Nå er situasjonen slik at vi ligger på 2.plass, har vært et topplag i flere år, og det vil være latterlig å sparke Mjelde på nåværende tidspunkt.

Hele Norge ler seg skakk av hylekoret rundt Brann for tiden.
"Alt er som vanlig i Bergen", er gjengangsmelodien fra mine bekjente på østlandet.



Jeg tenkte på å presisere litt. Alle jeg har snakket med, mener at Mjelde er for dårlig og må gå. Når han må gå, er et annet spørsmål.

Kem ska ta over? Du? De du kjenner?. det e ingen som e ledig som e åpenbardt bedre. ååååååhhh e så lei dette her. Ka gale har mannen gjort. Ja han har sine feil men an e no den vi har. Det e ingen automatikk at vi vil gjøre det bedre me en annen trener. Bortsett fra de 2-3 første kampene så kan dette slå begge veier. Eg e isje villig te å ta denne sjangsen
La Folket Synge

*Feltz*

Chris*

Quote from: "Stoffi"
Jeg tenkte på å presisere litt. Alle jeg har snakket med, mener at Mjelde er for dårlig og må gå. Når han må gå, er et annet spørsmål.


Greit, jeg er også enig i at Mjeldes tid bør være over dersom det går skeis i høst.
Men slike ting som bannere mot Mjelde, som du etterlyste i en annen tråd, tror du det hjelper Brann i høst?
Vi har enda en god sjangse på gullet i år, men jeg tror så definitivt ikke at et stort banner mot Mjelde vil hjelpe på. Ei heller Anti-mjelde rop fra tribunen.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Stoffi

Quote from: "Chris*"
Quote from: "Stoffi"
Jeg tenkte på å presisere litt. Alle jeg har snakket med, mener at Mjelde er for dårlig og må gå. Når han må gå, er et annet spørsmål.


Greit, jeg er også enig i at Mjeldes tid bør være over dersom det går skeis i høst.
Men slike ting som bannere mot Mjelde, som du etterlyste i en annen tråd, tror du det hjelper Brann i høst?
Vi har enda en god sjangse på gullet i år, men jeg tror så definitivt ikke at et stort banner mot Mjelde vil hjelpe på. Ei heller Anti-mjelde rop fra tribunen.


Et mjelde-banner er kanskje ikke det smarteste, vedgår det. Men kanskje han trekker seg, og det hadde vært smart. :)

Selvfølgelig, om vi tar gull, er det umulig og absurd å sparke Mjelde.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

ole


Corran

Quote from: "Stoffi"
Selvfølgelig, om vi tar gull, er det umulig og absurd å sparke Mjelde.


Så nå mener du at om vi tar gull så er det umulig å sparke MIM. Men alikevel vil du sparke ham mens vi ligger på 2 plass.
Mener du også at om vi havner på 2-4 plass bare slått med et poeng av vinneren at det er feil å sparke MIM?

Er det derfor du vil sparke mim nå sånn at du ikke risikerer at han tar gull med Brann og gjør ordene dine til skamme?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"

Stabæk har landets dårligste supportere, men de leder allikevel. Her skulle man tro at motivasjonen i laget var på bånn, men den gang ei.

Vi har et ansvar vi og, men MIM har hovedansvaret med å motivere laget.  Hvis det sier stemmer, da betyr jo det at lag med dårlige supportere aldri har et motivert lag.

dette er jo bare tullball.


Javel?Dette var nytt for meg. Hadde du sagt at de var færrest supportere i landet så kanskje, men jeg kan nevne fler klubber som jeg mener er like rævva og dårligere på stemning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Brann_ruler"Jeg blir så inn i gamperæven lei all denne sytingen fra BT/ BA og høylytte supportere.

VI ligger på andreplass i serie, er i uefa cupen og cupen. Stabilt i teten over år. En god stall og bra økonomi.

Prøver å kjøre en ørliten sammenligning med RBK. De har hatt og har den sterkeste stallen (at brann har hatt den mener jeg er feil) RBK har dessverre hatt flest gode spillere. De ligger på 6 plass i serien. Hanglet seg videre i cupen. 7 (!) bosmanspillere. Deriblant Koppinen, Bråten, Dorsin.

100% fotball, som også kjører adressa nyheter, har så og si ikke kjørt noen negative artikler. De sakene som kommer er: vi kan ta gull, vi er spillemessig på høyden, laget har hatt utur og særdeles få spekulasjoner om spillere som skal bort. Her i bergen tar de faen meg å ringer rundt til andre klubber å tilbyr spillere bare for å lage en sensasjonsartikkel om spillerflukt, trenerens udugelighet, ledelsens handlingslammelse i kontraktsfornyelse.

Denne "krisen" et totalt blås ut av alle proposjoner. VI har mistet noen spillere. Men vi har fått en talentfull svenske og bedre dekning i forsvaret. Stallen består fremdeles av mye kvalitet.

Håper inderlig at klubben jobber knallhardt mentalt. Byen og omgivelsene gjør iallefall alt for at negative tanker skal feste seg i hele byen og klubben.

Jeg ønsker free transfer på hele forbaska BT og BA sporten. I.Bergen gidder jeg ikke kommentere da jeg ikke anser noen som er tilknyttet dem som journalisert eller mediefolk.

Ja til positiv mental innstilling!


Flott innlegg!
Endelig noen som har forstått ting til fulle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Stoffi

Quote from: "Corran"
Quote from: "Stoffi"
Selvfølgelig, om vi tar gull, er det umulig og absurd å sparke Mjelde.


Så nå mener du at om vi tar gull så er det umulig å sparke MIM. Men alikevel vil du sparke ham mens vi ligger på 2 plass.
Mener du også at om vi havner på 2-4 plass bare slått med et poeng av vinneren at det er feil å sparke MIM?

Er det derfor du vil sparke mim nå sånn at du ikke risikerer at han tar gull med Brann og gjør ordene dine til skamme?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Quote from: "Tore Larsen"http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1221857.ece

og sagaen fortsetter.....


iBergen er en dag for sent ute med avskriften sin i dag.

Tore Larsen

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Tore Larsen"http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1221857.ece

og sagaen fortsetter.....


iBergen er en dag for sent ute med avskriften sin i dag.


Ja ikke akkurat no nytt som kommer frem her, saken kvernes og kvernes..
Mvh

Tore

Brannmus

Jeg blir bare dårlig av dette. Er så destruktivt for alt som er bygget opp når slike korstog begynner. Kunne ikke de ventet til etter sesongen?

Det er klart at alle avisene har visst om dette, men så bryter BT barrieren, og starter hele saken. Dermed er startskuddet i gang, og nå kan "alle" skrive om sken fordi det er jo BT som begynte.

Slik støy som avisene nå skaper, er nettopp grunnen til at jeg tror at seriegull er så godt som umulig å vinne i Bergen. En saftig historie må fortelles. Uansett hvilke følger det skulle få.

Det man kan spørre seg om er hvorfor det kommer nå? Vi er i beste agurknytt tid, så hva gjør BT da.. Jo, de starter det som de vet kommer til å bli den heftigste debatten som har vært rundt Brann i hele år.

Journalister skal helt klart ikke bare skrive positive ting, men dette er så kynisk at jeg blir litt kvalm. Er så kalkulert timing at det er helt ekkelt.
Like graverende er det at "kilder" i Brann snakker såpass åpent om det som er interne personalsaker.

Det eneste man oppnår med å løpe til pressen, er å skape enda flere nyheter. Så da kan man spørre seg om hvem som har en personlig agenda, og hvem det er.

For meg er det tydelig nå at vi har en klubb som er delt om hvem som bør forsvinne etter sesongen. Mons eller Martin..

naitsirk

ut i frå artikkelen så var krangelen mellom mim og andresen heftigast mot rbk,lsk og sandefjord. i pausen. brann snudde kampen ,mot lsk og sandefjord, så berre fortsett med kranglinga:)

olebrann3

i tillegg kom vell brann rett i angrep mot rosenborg og fikk straffe etter pausen...

Brannmus

Jeg tror at det er litt vikitg å skille mellom krangling ogt diskusjon. Høylytt sådan.

Det er en ting at man krangler om tåpelige ting, og lar det gå på personlige ting. Men at treneren og kapteinen "krangler" når Brann ligger under i viktige kamper eller ikke gjør det så bra er vel bare sunt for tenningen for andre omgangen.

Selvfølgelig kan man ikke ha 20 kapteiner som alle sitter å skriker, men at bustene fyker og at spillerne våkner kan bare være sunt. Om de våkner av tordentaler, eller at krangelen går så høylytt at de ikke kan overse den er forsåvidt likegyldig, så lenge vi vinner.

Nesten

eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Satan 3

Vi må holde på Mjelde. Flott type.

Drar han igang en strikke og hekle vits til så tror jeg at jeg tisser på meg.
Striler ut av Bergen

Snublefot

jeg begynner å bli lei mjelde..

har støttet han hele tiden, men begynner virkelig å bli lei.

nå så mange profilerte personer i klubben har gått PGA mjelde de siste 2 sesongene, så kan jeg ikke forstå at det er veldig tilfeldig..

Ewen

Denne posten viser desverre at rosenborg og vålerengen supporterne har helt rett. Det er god del folk som rett og slett ikke skjønner seg på fotball blant oss.
Vi ligger på andreplass er med i cupen (enda ivertfall..) og har hatt en flott vår sesong. Enda er det folk som vill at Mjelde skal få fyken.
Hvor er det blitt av alle dere sæternes hatere foresten? Dere må jo være happy nå?
Kunne godt tenkt meg å få hørt noen realistiske trener-navn som eventuelt kunne overtatt etter Mons. (Ferguson, Solllid, Hareide med flere er urealistiske, vist noen skulle tvile på det)
Lykke til!

dudo

Hareide er overhodet ikke urealistisk til vinteren, nei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

naitsirk

Hadde nettopp ein meget sjokkerande samtale med ein som var i Florø i helga.
Han var der i forbindelse med Liverpool, men traff andresen og bakke ute på byn.
andresen går bak ryggen til lagkameratane sine, og det er han som har laga kvalme i brann laget. han uttalte og at brann ikkje hadde sjanse til å ta gull, pga den indre uroen.

og dette er lagets kaptein!!!
mot stabæk bør folk holde kjeft når navnet hans blir ropt opp. ikkje pga mjelde, men pga den respektlause holdninga overfor klubben vår.

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"Hadde nettopp ein meget sjokkerande samtale med ein som var i Florø i helga.
Han var der i forbindelse med Liverpool, men traff andresen og bakke ute på byn.
andresen går bak ryggen til lagkameratane sine, og det er han som har laga kvalme i brann laget. han uttalte og at brann ikkje hadde sjanse til å ta gull, pga den indre uroen.

og dette er lagets kaptein!!!
mot stabæk bør folk holde kjeft når navnet hans blir ropt opp. ikkje pga mjelde, men pga den respektlause holdninga overfor klubben vår.


Interessant hvis han mener Brann ikke har sjanse til å ta gull pga den indre uroen, når det samtidig er ham selv som lager indre uro!

Er Andresen rett og slett en sabotør på oppdrag fra RBK? Det var jo uansett merkelig at han valgte Brann fremfor RBK, hvis det var gullmedalje han ville ha! Han spiller middelmådig, og han lager uro i klubben.

Jeg tror så definitivt jeg er inne på noe her! Andresen saboterer for Brann, og er betalt av RBK for å gjøre det!
Legg ned hele klubben!

ostraume

Heldigvis har vi sendt opp vår egen muldvarp til Barteland i form av Tørum. 1-1!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: "ostraume"Heldigvis har vi sendt opp vår egen muldvarp til Barteland i form av Tørum. 1-1!


Bare så synd at han misforstod oppgaven første høsten!
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

Quote from: "naitsirk"Hadde nettopp ein meget sjokkerande samtale med ein som var i Florø i helga.
Han var der i forbindelse med Liverpool, men traff andresen og bakke ute på byn.
andresen går bak ryggen til lagkameratane sine, og det er han som har laga kvalme i brann laget. han uttalte og at brann ikkje hadde sjanse til å ta gull, pga den indre uroen.

og dette er lagets kaptein!!!
mot stabæk bør folk holde kjeft når navnet hans blir ropt opp. ikkje pga mjelde, men pga den respektlause holdninga overfor klubben vår.

Hvordan følest det å ha venner som lyger til deg og som sikkert ler av deg etterpå?
Viss det er noen som helst slags form for seriøsitet i innlegget ditt synest jeg synd på deg.
Prøver vel å toppe knut langeland her?
Ser det forresten som veldig sannsynlig at bakke og Andresen tok seg nok en bytur sammen og at andresen blir så møkka full at han forteller om alle problemene i brann til gud og hvermann.
At de gjør det i godt kamuflerte florø, hvor det sikkert er 1 utested hvor alle går et jo også en selvfølge,bakke og andresen liker jo å bli sett ravende rundt om i norges lang med pilsen i hånden.
At andresen uttaler i media at han har hatt en veldig hektisk helg med fly tur retur begen to ganger pga barnefødsel bekrefter jo virkelig påstanden din,at han ikke møtte opp på haukeland møkkings med bakke under armen er jo egentlig et stort under!
Forhør deg med legene på barneklinikken og sjekk om ikke andresen nippet litt av legespriten når han først var innom, fortalte sikkert litt om forholdet sitt til mons der og.
I og med at ikke Bakke spillte i helgen og sikkert hadde god til til å fly på byn pga det, så synest sikkert både han og mons at dette var en grei måte å trene seg opp på frem mot stabæk.
Var sikkert en fin spandert ferie tur for bakke det som ikke spillte.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

tag7

Quote from: "naitsirk"Hadde nettopp ein meget sjokkerande samtale med ein som var i Florø i helga.
Han var der i forbindelse med Liverpool, men traff andresen og bakke ute på byn.
andresen går bak ryggen til lagkameratane sine, og det er han som har laga kvalme i brann laget. han uttalte og at brann ikkje hadde sjanse til å ta gull, pga den indre uroen.

og dette er lagets kaptein!!!
mot stabæk bør folk holde kjeft når navnet hans blir ropt opp. ikkje pga mjelde, men pga den respektlause holdninga overfor klubben vår.


Denne jungeltelegrafen skaper bare mer hysteri og panikk. Situasjonen med mim og ma tar jo bare helt av! Eg er en av de som mener at mim må gå. Når det skal være er en annen sak. Sånn ting ser ut er eg ikke så spesielt begeistret for ma og hans holdning. Det som blir viktig i høst er hvordan fansen opptrer. Det er ingen tvil om at vi elsker klubben vår og er verdens beste supportere, dette er vi nødt til å vise. Hvis vi vil vinne gull i år tror jeg det bare er vi som kan motivere spillerne til å kjempe om det. Flere spillere i tippeligaen har sagt det selv, å spille på stadion er noe helt spesielt.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Xminator

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151177

Bjørn Dahl stormer i angrep. Det mest intressante er vel at RBH tok en Høgmo etter noen månder i jobben.

Janki

Full tillit.... Ja, det sier de alle....
Er ikke første gangen klubb ledelser går ut i media og sier det før de like etter "skyter" treneren for så å hente inn en ny....

Så dette er en:  "Også da? artikkel fra VG"

Red Rabitt

Quote from: "Janki"Full tillit.... Ja, det sier de alle....
Er ikke første gangen klubb ledelser går ut i media og sier det før de like etter "skyter" treneren for så å hente inn en ny....

Så dette er en:  "Også da? artikkel fra VG"

Ja, er faktisk en liten klisje at styret går ut med full tillit for så og sparke senere, tror ikke det er tilfellet her.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Xminator

Bjørn Dahl er da ikke styret i Brann. Dahl er daglig leder i Brann.

naitsirk

Quotenaitsirk skrev:
Hadde nettopp ein meget sjokkerande samtale med ein som var i Florø i helga.
Han var der i forbindelse med Liverpool, men traff andresen og bakke ute på byn.
andresen går bak ryggen til lagkameratane sine, og det er han som har laga kvalme i brann laget. han uttalte og at brann ikkje hadde sjanse til å ta gull, pga den indre uroen.

og dette er lagets kaptein!!!
mot stabæk bør folk holde kjeft når navnet hans blir ropt opp. ikkje pga mjelde, men pga den respektlause holdninga overfor klubben vår.

Hvordan følest det å ha venner som lyger til deg og som sikkert ler av deg etterpå?
Viss det er noen som helst slags form for seriøsitet i innlegget ditt synest jeg synd på deg.
Prøver vel å toppe knut langeland her?
Ser det forresten som veldig sannsynlig at bakke og Andresen tok seg nok en bytur sammen og at andresen blir så møkka full at han forteller om alle problemene i brann til gud og hvermann.
At de gjør det i godt kamuflerte florø, hvor det sikkert er 1 utested hvor alle går et jo også en selvfølge,bakke og andresen liker jo å bli sett ravende rundt om i norges lang med pilsen i hånden.
At andresen uttaler i media at han har hatt en veldig hektisk helg med fly tur retur begen to ganger pga barnefødsel bekrefter jo virkelig påstanden din,at han ikke møtte opp på haukeland møkkings med bakke under armen er jo egentlig et stort under!
Forhør deg med legene på barneklinikken og sjekk om ikke andresen nippet litt av legespriten når han først var innom, fortalte sikkert litt om forholdet sitt til mons der og.
I og med at ikke Bakke spillte i helgen og sikkert hadde god til til å fly på byn pga det, så synest sikkert både han og mons at dette var en grei måte å trene seg opp på frem mot stabæk.
Var sikkert en fin spandert ferie tur for bakke det som ikke spillte.


kven har sagt at andresen og bakke nytta alkohol????

vedkommande eg snakka med er heller ikkje kjent for å koma med skrøner. grunnen til at ein rbk supporter gadd å fortelle dette til meg, er at han vart meget overraska over holdningen til andresen.
og kvifor er det usant dersom andresen er den store stygge ulven?

og er det ikkje litt merkelig at styret signerte ny kontrakt med mjelde, dersom han skulle vera problemet?

runarnormann

Det virker skremmende mye somomhistorien er i ferd med aa gjenta seg her.  Tenk dere tilbake til 1995.  Sentrale Brann spillere (Trond Egil Soltvedt, Frank Strandli, Inge Ludvigsen og Claus Lundekvam) var alle misfornoeyde med davaerende trener Hallvar Thoresen.  De krevde hans avgang. Styret hadde et moete, hvor det ble bestemt aa satse paa treneren og heller straffe spillerne, spesielt de av spillerne som brukte alkohol.  Soltvedt ble sparket, andre ble straffet paa andre maater, og til slutt kvittet de seg med treneren ogsaa.

Jeg vet at det var andre ting bak sparkingen av TES ogsaa, men det ligger garantert andre ting bak Andresen/Mjelde saken enn det vi vet ogsaa.

Jeg har ingen mening om hvem som hadde rett i striden mellom HT og TES, og det samme gjelder i grunn dagens strid.  Det som ble bevist den gangen var imidlertid at ingen leder kan fortsette med saa liten tillitt blant sine underordnede.  Derfor boer Mjelde gaa naa.
egenden Alf Dahl

jako

Quote from: "naitsirk"Hadde nettopp ein meget sjokkerande samtale med ein som var i Florø i helga.
Han var der i forbindelse med Liverpool, men traff andresen og bakke ute på byn.
andresen går bak ryggen til lagkameratane sine, og det er han som har laga kvalme i brann laget. han uttalte og at brann ikkje hadde sjanse til å ta gull, pga den indre uroen.

og dette er lagets kaptein!!!
mot stabæk bør folk holde kjeft når navnet hans blir ropt opp. ikkje pga mjelde, men pga den respektlause holdninga overfor klubben vår.


En kompis av meg snakket med Andresen dagen før kampen i Trondheim mot Rosenborg. Da hadde han kun positive ting å si om Brann og å spille for andre klubber i Norge var helt uaktuelt.

Kompisen min er forøvrig VIF-supporter.

Bare til opplysning, tøndere hater Andresen mer enn vi hater Iversen og Riseth. Jeg tror ikke denne kompisen din forteller sannheten her.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

då kan jo eg og sei at kompisen din ikkje snakker heilt sant:)

har sjølv snakka eit par gonger med bakke og tfl som seier at dei aldri har vore i ein klubb med så godt samhold. så det er fleire sider av saken.

jako

Da må denne store uroen kommet frem i sommer.

Og jeg er jo helt enig med han, det blir vanskelig å ta gulle uten at det er harmoni i troppen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Quote from: "jako"Da må denne store uroen kommet frem i sommer.

Og jeg er jo helt enig med han, det blir vanskelig å ta gulle uten at det er harmoni i troppen.


Da lyger jo Guntveit til pressen i dag. Noen maler med gaffel her, og det er ikke Brann, Mjelde, Andresen eller noen av de andre spillerene. Agurktider, serietopp og synkende opplagstall er nok ikke det som skal til for en harmonisk presse.

monzilla

Er enig med X her, agurktid i media = skandalejakt. Tar hele saken med en klype salt. Men at andresen ikke vil signere ny kontrakt kommer ikke akkurat som en bombe.

jako

Quote from: "Xminator"
Quote from: "jako"Da må denne store uroen kommet frem i sommer.

Og jeg er jo helt enig med han, det blir vanskelig å ta gulle uten at det er harmoni i troppen.


Da lyger jo Guntveit til pressen i dag. Noen maler med gaffel her, og det er ikke Brann, Mjelde, Andresen eller noen av de andre spillerene. Agurktider, serietopp og synkende opplagstall er nok ikke det som skal til for en harmonisk presse.


Han gjør det enhver fornuftig mann ville gjort i hans situasjon. Maner til ro. Det skal tross alt kjempes om et gull her. Oppvasken kommer forhåpentligvis ikke på agendaen før etter sesongen.

Jeg har min info fra en spiller i Brann, og sett fra utsiden virker det som det stemmer bedre overens med virkeligheten enn hva jeg trodde på forhånd.

Men det er jo klart, konspirasjonsteoriene dine er jo litt morsomme.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

m0rten

Uff, eg vet ikke hva eg skal synes lengre, Eg synes egentlig Mjelde er en god mann, som kan føre spillerene til gull, men når spillerene faktisk går imot treneren, så går det ikke an...

Og, en erstatter for Sæternes og Andresen går fint an og skaffe... Andresen er kanskje en viktig mann, men har han vært i fjord til nå? Har han spilt veldig bra enda?

Go Up