• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå anno 2007

Started by Mr_Soma, February 17, 2007, 17:45:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Quote from: "enavgutta"10 poengs ledelse ved sommerpausen, og eimen av gull-lukt hang tungt i luften.
Dessverre ble 2006-sesongen en absolutt nedtur. Ja, Rosenborg var nærmest umenneskelig med sin seiersrekke, men samtidig må det poengteres at Brann i beste fall var menneskelig; de feilet gang på gang. Det skjedde til tross for at stallen - på papiret i hvert fall - var styrket med Bakke og Gashi. I etterpåklokskapens lys har mange stilt spørsmålstegn ved disse kjøpene, spesielt ettersom spissene hadde måltørke, mens midtbanen faktisk hadde vært Branns sterkeste kort på våren. Det hele virket i etterkant rett og slett noe ulogisk

eivhelle

Det er mye synsing i forhold til hva som skjer og ikke skjer rundt Branns trenerteam. Men med mindre en selv har vært i miljøet og sett hvordan ting fungerer må man forholde seg til det som blir skrevet eller vist på TV. Det er jo klart at man fort kan lage teorier om mye rart når spillere slenger med leppa til pressen og noen ønsker seg bort.

Uansett så er det ikke hverken klubbens supportere eller spillerene som velger hvem som skal trene klubben og det tror jeg vi skal være glad for. Det er ikke sånn at man bare sparker en trener og bytter med en ny. En ny trener vil nødvendigvis også ønske å endre på støtteapparatet og få inn nye spillere som passer for hans filosofi. Alt i alt kan det fort bli en dyr affære for klubben og man er aldri garantert at det gir bedre resultater.

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "tag7"
Quote from: "krøvel vellevold"Skal du påstå at Brann har noe å tjene på å bytte trener, bør du i det minste ha en formening om hvem som bør inn i stedet for ham!


Jeg bør ingenting. Men jeg mener at vi kunne vært mye mer på hugget med Tom Nordlie.


JAAAAA! HAN gir oss gullet, ja!
Han som er verdens største NESTEN-trener! Han som kun har oppnådd å tape kvaliker, rykke ned, ta sølv med et lag som tre runder før slutt ledet serien og skulle møte seriens tre dårligste lag i avslutningen (og tok ETT poeng på de tre kampene, selv om to av dem var hjemme), osv. Dessuten har han fått sparken etter relativt kort tid i alle klubbene han har vært i. Grunnen til det er at han sliter på sine omgivelser med sin hysteriske oppførsel. Og etter hva jeg har hørt, så er han fullstendig paranoid når det gjelder sine spillere, og driver og undersøker hva de holder på med til enhver tid. Og han klarer ALLTID å skylde på noe eller noen (f.eks. dommeren), og så viser det seg nesten like ofte å være feil! Mannen er jo rett og slett ikke noe annet enn en feit klovn! Og selv om LSK var minst like store gullfavoritter som oss før sesongen, så ligger de fremdeles bak oss. Med så mye sinneutbrudd og idiotiske uttalelser som den mannen kommer med, hadde han aldri i livet overlevd lenge i Bergen. Han hadde jo klikket av den medieforfølgelsen han hadde blitt offer for her i by'n!



Jasså. Du har fasiten altså? Mjelde har jo en helt ekstrem erfaring, mye bedre enn Tom Nordlie.
Nei, jeg ville heller hatt din bestemor som trener enn Mjelde, nesten.

Du har en litt mangelfull oppsummering av Nordlie, han rykket opp med Sandefjord. Det hopper du elegant over. Nordlie hadde vært en perfekt trener i Brann, men han er nok opptatt.

Men hva FAEN for en rolle spiller det? Er du headhunter for Brann? Ikke? DA ber jeg deg være TYST. Du sitter ikke med fasiten. Du har null peiling på hvilken trener som er best, for å være helt ærlig.

.


:)

Ellers håper jeg vi kan fortsette diskusjonen slik vi har gjort det hittil, saklig og høflig. Si fra hvis du synes jeg går over streken.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Brannmus"Ser at mange hevder at Mjelde ikke er autoritær nok. Det kan godt være han er. Min innsikt inn i Brann-miljøet er ikke god nok til at jeg kan trekke noen konklusjoner, men en ting er jeg sikker på.

Som trener i Brann så er du "damned if you do, and damned if you don't".
Om Mons hadde vært en diktator som kjørte jerndisiplin, så hadde dette også vært feil.

Der du har Mjelde på den ene ende av skalaen, så har du personer som Rösler og Nordlie på den andre. Begge er trenere som har blitt beskylt for å være en belastning, og som har slitt med tilliten hos spillergruppen.




De som har sutret rundt Nordlie har ikke orket vedkommende som person. De som har sutret rundt Brann og Mjelde har ikke likt å måtte sitte på benken, de har ikke likt å spille på en annen posisjon enn favorittposisjonen, de har ikke likt å få økt konkurranse om plassen, o.s.v.
Altså god, gammel sutring.



Hva med BS og Ma da? De har klippekort på favorittposisjonen, og likevel stikker de. Hva er forklaringen her? :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Quote from: "Stoffi"Hva med BS og Ma da? De har klippekort på favorittposisjonen, og likevel stikker de. Hva er forklaringen her? :)



Det kan man jo spekulere seg grønn over. Begge har passert 30 og skal skrive sin siste kontrakt.
BS dro rett etter at Brann hadde signert Sjöhage, og invitert Finnbogason over på nytt prøvespill. Han kom med noen 'slengere' om at han ikke hadde tro på det sportslige opplegget og at den raske overgangen til Odense handlet om det å føle seg ønsket.

Så kan man jo igjen tolke hva som menes med det sportslige opplegget. Handler det om Mjelde som trener, eller Branns strategier som bl.a. går på RBHs tanker om troppsammensetning, innkjøp/salg etc. Det er ikke unaturlig å anta at det handler om hvilke signaler BS har fått for fremtiden.

MA har så vidt jeg vet verken stukket eller kritisert klubb eller trener. Det har vært spekulert i en hel haug med kontraktsrelaterte ting som gjør at han ikke har forlenget, og det ene virker i grunnen like sannsynlig som det andre.

Roald

Quote from: "Stoffi"Du har en litt mangelfull oppsummering av Nordlie, han rykket opp med Sandefjord. Det hopper du elegant over.

Han hopper nok over dette fordi det ikke skjedde. Kanskje du har litt mangelfulle kunnskaper om Nordlie?
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

jako

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Brannmus"Ser at mange hevder at Mjelde ikke er autoritær nok. Det kan godt være han er. Min innsikt inn i Brann-miljøet er ikke god nok til at jeg kan trekke noen konklusjoner, men en ting er jeg sikker på.

Som trener i Brann så er du "damned if you do, and damned if you don't".
Om Mons hadde vært en diktator som kjørte jerndisiplin, så hadde dette også vært feil.

Der du har Mjelde på den ene ende av skalaen, så har du personer som Rösler og Nordlie på den andre. Begge er trenere som har blitt beskylt for å være en belastning, og som har slitt med tilliten hos spillergruppen.




De som har sutret rundt Nordlie har ikke orket vedkommende som person. De som har sutret rundt Brann og Mjelde har ikke likt å måtte sitte på benken, de har ikke likt å spille på en annen posisjon enn favorittposisjonen, de har ikke likt å få økt konkurranse om plassen, o.s.v.
Altså god, gammel sutring.


Tror du virkelig det er så enkelt? At Mjelde er ufeilbarlig? Og at alle kritiske røster er sutrere?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Corran

Quote from: "Stoffi"Du har en litt mangelfull oppsummering av Nordlie, han rykket opp med Sandefjord. Det hopper du elegant over. Nordlie hadde vært en perfekt trener i Brann, men han er nok opptatt.

Om ikke mitt rustne minne svikter meg så hadde Brann rykket ned om Sandefjord hadde rykket opp med Nordlie. Sandefjord var vel en av klubbene som Nordlie aldri har vunnet på stadion med.
Forresten Stoffi så er det et argument for å ikke ansette Nordlie. Han har aldri vunnet i Bergen http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article1105218.ece
Så det ville jo blitt en jævlig heme sesong
At du vil ha Nordlie skjønner eg ikkje. Det har vært gnissninger med spillere, ledelse og støtteapperat alle steder han har vært.
Det hadde vært å lage problemer for seg selv å ansette ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Speedy

Quote from: "Corran"
Quote from: "Stoffi"Du har en litt mangelfull oppsummering av Nordlie, han rykket opp med Sandefjord. Det hopper du elegant over. Nordlie hadde vært en perfekt trener i Brann, men han er nok opptatt.

Om ikke mitt rustne minne svikter meg så hadde Brann rykket ned om Sandefjord hadde rykket opp med Nordlie. Sandefjord var vel en av klubbene som Nordlie aldri har vunnet på stadion med.
Forresten Stoffi så er det et argument for å ikke ansette Nordlie. Han har aldri vunnet i Bergen http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article1105218.ece
Så det ville jo blitt en jævlig heme sesong
At du vil ha Nordlie skjønner eg ikkje. Det har vært gnissninger med spillere, ledelse og støtteapperat alle steder han har vært.
Det hadde vært å lage problemer for seg selv å ansette ham


I tillegg har han ikke respekt for nystemten. Drev å apet seg i forfjor, kan ikke ha en som danser jenka og koser med magen sin på stadda. Fyren er en klovn og en NESTEN-trener som krøvel sa.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"[ Hva med BS og Ma da? De har klippekort på favorittposisjonen, og likevel stikker de. Hva er forklaringen her? :)


MA er vel strengt tatt noe bortimot en fotballnomade. Er det noen klubber han IKKE har spilt for? I så fall går han nok til den klubben etter sesongen.

Når det gjelder Sæternes: Han ville ha 3-årskontrakt, men Brann ville bare gi ham ett år. Det regner han som manglende tillit, og derfor stikker han. Det toppet seg vel da han måtte sitte på benken i sist kamp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"[ Jasså. Du har fasiten altså? Mjelde har jo en helt ekstrem erfaring, mye bedre enn Tom Nordlie.
Nei, jeg ville heller hatt din bestemor som trener enn Mjelde, nesten.

Du har en litt mangelfull oppsummering av Nordlie, han rykket opp med Sandefjord. Det hopper du elegant over. Nordlie hadde vært en perfekt trener i Brann, men han er nok opptatt.

Men hva FAEN for en rolle spiller det? Er du headhunter for Brann? Ikke? DA ber jeg deg være TYST. Du sitter ikke med fasiten. Du har null peiling på hvilken trener som er best, for å være helt ærlig.

.


:)

Ellers håper jeg vi kan fortsette diskusjonen slik vi har gjort det hittil, saklig og høflig. Si fra hvis du synes jeg går over streken.
Legg ned hele klubben!

enavgutta

Det er skuffende at ikke flere tar innlegget til retteretning og leser innlegget. Hvor ble det av din symptati Stoffien ?

Nesten

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "Brannmus"Ser at mange hevder at Mjelde ikke er autoritær nok. Det kan godt være han er. Min innsikt inn i Brann-miljøet er ikke god nok til at jeg kan trekke noen konklusjoner, men en ting er jeg sikker på.

Som trener i Brann så er du "damned if you do, and damned if you don't".
Om Mons hadde vært en diktator som kjørte jerndisiplin, så hadde dette også vært feil.

Der du har Mjelde på den ene ende av skalaen, så har du personer som Rösler og Nordlie på den andre. Begge er trenere som har blitt beskylt for å være en belastning, og som har slitt med tilliten hos spillergruppen.




De som har sutret rundt Nordlie har ikke orket vedkommende som person. De som har sutret rundt Brann og Mjelde har ikke likt å måtte sitte på benken, de har ikke likt å spille på en annen posisjon enn favorittposisjonen, de har ikke likt å få økt konkurranse om plassen, o.s.v.
Altså god, gammel sutring.



Hva med BS og Ma da? De har klippekort på favorittposisjonen, og likevel stikker de. Hva er forklaringen her? :)
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Belfort

Ja,da bekrefter BA i dag at Andresen ikke signerer fordi Mjelde er trener. Nå må det gå opp for alle Mjelde elskerene at mannen ikke har stor tillit i brann. Folk har ikke troen på at mjelde kan føre dem til topps. Vi må bare begynne arbeidet med og finne en ny trener

Xminator

Ja jeg regner med du stiller på Stadion i morgen for å hjelpe til...

En mer praktisk og konstruktiv måte å jobbe på ville jo være å finne Andresens erstatter...

Nixon

Quote from: "Belfort"Ja,da bekrefter BA i dag at Andresen ikke signerer fordi Mjelde er trener. Nå må det gå opp for alle Mjelde elskerene at mannen ikke har stor tillit i brann.


Jeg har vel spurt deg om dette før litt lenger oppe i tråden. Er det noe som tyder på at dette gjelder en en stor del av spillergruppen i Brann? Når du skriver at Mjelde ikke har tillit i Brann regner jeg med at det gjelder mange flere en noen få spillere.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nesten

Ofte er det de eldre spillerne som tør å mene noe så jeg regner med at kun karer som Bakke, Helstad og Hanstveit/Guntveit er mulige opponenter mens de yngre ikke mener så mye. Ennå.
Stå samlet, redd stumpene, men jobb parallelt med ny trener.
Kun Todesen og Sandstø er i mine øyne både ledige og aktuelle. Mange andre kunne vært ønsket, problemet er at de er i jobb.
Rangering etter kvalitet uten hensyn til at de er i jobb eller er inne i sitt siste år som trener. Jeg gidder ikke ta med supertrenere som K T Eggen og Sollied for jeg vet de er totalt uaktuelle.

1 Nordlie
2. Hareide
3. Sandstø
4. Thosesen
5. Strømsgodset-treneren
6. Brogeland

Får håpe Hareide sparkes eller at Sandstø ikke er på kontrakt etter 31.12.07 ellers ser det svart ut for Brann også neste år.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

eivhelle

Quote from: "Belfort"Ja,da bekrefter BA i dag at Andresen ikke signerer fordi Mjelde er trener. Nå må det gå opp for alle Mjelde elskerene at mannen ikke har stor tillit i brann. Folk har ikke troen på at mjelde kan føre dem til topps. Vi må bare begynne arbeidet med og finne en ny trener


Det ser vel ut som at Andresen ikke lenger har så stor innflytelse på Brann som det han liker. Så lenge han får fungere som høyrehånd for Mjelde er alt fryd og gammen, men straks Mjelde begynner å ta styringen selv mister han liksom troen på opplegget. Jeg er ikke fornøyd med det Andresen har prestert i år og skal jeg påpeke en svakhet med Mjelde så er det først og fremst at han ikke har hatt baller til å sette Andresen på benken i en kamp eller to.

Belfort

Vet ikke hvor stor andel av troppen som bør være misfornøyd med Mjelde før du synes det er bekymringsverdig Nixon. Når typiske bærebjelker,så kan man diskutere om Sæternes har vært det i år, ikke har troen på Mjelde så ville det vært rart hvisk ikke flere av de yngre og mindre profilerte er av samme oppfatning. Likeledes vil det bli et problem og hente "store" spillere til Brann i fremtiden. Jeg tror tiden da Mjelde hadde sine berømte samtaler som   førte til høyprofilerte overganger er forbi.

blubbin

Det er ikke rart Andresen og Sæternes mangler tillit til treneren, når treneren velger å la to som spiller temmelig dårlig få klippekort(les: Andresen og Sæternes).

De hadde nok hyllet Mjelde begge to dersom Mjelde hadde hatt baller nok til å la dem gro fast på benken.

Doffen85

Quote from: "Nesten"Ofte er det de eldre spillerne som tør å mene noe så jeg regner med at kun karer som Bakke, Helstad og Hanstveit/Guntveit er mulige opponenter mens de yngre ikke mener så mye. Ennå.
Stå samlet, redd stumpene, men jobb parallelt med ny trener.
Kun Todesen og Sandstø er i mine øyne både ledige og aktuelle. Mange andre kunne vært ønsket, problemet er at de er i jobb.
Rangering etter kvalitet uten hensyn til at de er i jobb eller er inne i sitt siste år som trener. Jeg gidder ikke ta med supertrenere som K T Eggen og Sollied for jeg vet de er totalt uaktuelle.

1 Nordlie
2. Hareide
3. Sandstø
4. Thosesen
5. Strømsgodset-treneren
6. Brogeland

Får håpe Hareide sparkes eller at Sandstø ikke er på kontrakt etter 31.12.07 ellers ser det svart ut for Brann også neste år.


Per Brogeland må for all del ikke bli trener i Brann!!

javsnes

Quote from: "Belfort"Ja,da bekrefter BA i dag at Andresen ikke signerer fordi Mjelde er trener. Nå må det gå opp for alle Mjelde elskerene at mannen ikke har stor tillit i brann. Folk har ikke troen på at mjelde kan føre dem til topps. Vi må bare begynne arbeidet med og finne en ny trener


Er MA den eneste spilleren i Brann som har en betydning?

vebo

Quote from: "Belfort"Ja,da bekrefter BA i dag at Andresen ikke signerer fordi Mjelde er trener. Nå må det gå opp for alle Mjelde elskerene at mannen ikke har stor tillit i brann. Folk har ikke troen på at mjelde kan føre dem til topps. Vi må bare begynne arbeidet med og finne en ny trener


Dette er vel ingen nyhet, eller noe som måtte bekreftes. At det enten er Andresen eller Mjelde i 2008 er vel ingen hemmlighet. Men spørsmålet er vel heller hvem av dem man trenger mest..
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: "Belfort"Vet ikke hvor stor andel av troppen som bør være misfornøyd med Mjelde før du synes det er bekymringsverdig Nixon. Når typiske bærebjelker,så kan man diskutere om Sæternes har vært det i år, ikke har troen på Mjelde så ville det vært rart hvisk ikke flere av de yngre og mindre profilerte er av samme oppfatning.


Jeg kan ikke se at det er noe automatikk i at yngre og mindre profilerte spillere skal ha samme oppfatning som de selverklærte kongene Andresen og Sæternes. Tvert imot er det mye som tyder på at en del andre spillere har mislikt hvordan de såkalte stjernene har oppført seg.

Men jeg registrerer at du fortsatt ikke kan stå for dine påstander om at store deler av stallen har mistillit til Mjelde...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: "javsnes"
Quote from: "Belfort"Ja,da bekrefter BA i dag at Andresen ikke signerer fordi Mjelde er trener. Nå må det gå opp for alle Mjelde elskerene at mannen ikke har stor tillit i brann. Folk har ikke troen på at mjelde kan føre dem til topps. Vi må bare begynne arbeidet med og finne en ny trener


Er MA den eneste spilleren i Brann som har en betydning?


Absolutt ikke, hvis Mjelde tar hjem gullet i år så skal jeg gledelig vise Martin veien til Flesland.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BiB

Men har ikke Brann spilt generelt dårligere de gangene Andresen har vært ute?

BiB

Quote from: Doffen85
Quote from: "Nesten"

1 Nordlie
2. Hareide
3. Sandstø
4. Thosesen
5. Strømsgodset-treneren
6. Brogeland

Får håpe Hareide sparkes eller at Sandstø ikke er på kontrakt etter 31.12.07 ellers ser det svart ut for Brann også neste år.




Det er bare 1. og 2. her som har greid å ligge i toppen av Eliteserien. Synes Jönsson er et svært spennende alternativ til Mjelde. Vet ikke hvorfor du ikke tok med han?

Corran

En ting er sikkert om en liker MIM eller ikke Om en vil sparke ham eller ikke
Det løser ingenting å sparke ham midt i sesongen.
Sparkes han nå så står vi uten trener resten av sesongen. vi kan nok få inn noe riff raff men ikke en kvalitetstrener (noe jeg mener ingen av de på listen tilo en eller annen er). Og om en skulle få en bra trener så skal han innføre sinn fiolsofi og legge om spillestil +++ og da kommer vi i alle fall til å havne i ingenmannsland (utenfor medalje) Så derfor har vi ingenting å tape på å beholde MIM. enten får han oss inn på medalje eller gull eller så havner vi der vi hadde havnet med ny trener uansett
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Man bør ihvertfall begynne og undersøke muligheten om Janne Jønsson er villig til og flytte på seg etter sesongen. Vil heller ikke bli den store omleggingen rent formasjonsmessig heller i og med at stabæk spiller 4-4-2.

Optimisten

Selv har jeg alltid støttet Mjelde, men det begynner jo å gå opp for meg at dette her kan ikke fortsette. Hvor mye skal vi ofre for å ha han som trener. Det begynte med at han bygget laget, sein på stein, men nå rakner muren.  

Det er til syvende og sist spillerene som gir oss gullet, det er ikke Mjelde.  Så lenge Brann ikke er samlet er jeg redd for at vi må se langt etter det.

Det er laget, byen og vi som er Brann. Det må vi ikke glemme.
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

Bruiser

Quote from: "Optimisten"Selv har jeg alltid støttet Mjelde, men det begynner jo å gå opp for meg at dette her kan ikke fortsette. Hvor mye skal vi ofre for å ha han som trener. Det begynte med at han bygget laget, sein på stein, men nå rakner muren.  

Det er til syvende og sist spillerene som gir oss gullet, det er ikke Mjelde.  Så lenge Brann ikke er samlet er jeg redd for at vi må se langt etter det.

Det er laget, byen og vi som er Brann. Det må vi ikke glemme.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Stoffi

En trener som splitter laget og ikke har tillit, må gå umiddelbart.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "Corran"En ting er sikkert om en liker MIM eller ikke Om en vil sparke ham eller ikke
Det løser ingenting å sparke ham midt i sesongen.
Sparkes han nå så står vi uten trener resten av sesongen. vi kan nok få inn noe riff raff men ikke en kvalitetstrener (noe jeg mener ingen av de på listen tilo en eller annen er). Og om en skulle få en bra trener så skal han innføre sinn fiolsofi og legge om spillestil +++ og da kommer vi i alle fall til å havne i ingenmannsland (utenfor medalje) Så derfor har vi ingenting å tape på å beholde MIM. enten får han oss inn på medalje eller gull eller så havner vi der vi hadde havnet med ny trener uansett



Hvis vi sparker mjelde, kan vi kanskje beholde Andresen. Og vi står IKKE uten trener resten av sesongen, det er bare til å ansette en. Finnes ikke mange trenere som er dårligere enn Mjelde.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

dudo

Hva med en kaptein som splitter laget? Hva skal vi gjøre med han?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Stoffi

Quote from: "dudo"Hva med en kaptein som splitter laget? Hva skal vi gjøre med han?



Kaptein som splitter laget? Hva snakker du om? Det er ganske mange som nå har forsvunnet pga Mjelde, ALLE veteraner og dyktige spillere vi har hatt i Brann, har kritisert Mjelde. Sharner, Miller, Winters, Andresen, Sæternes, osv.
Hvor mange fler spillere skal vi miste for at du skal innse at Mjelde ødelegger Brann?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Quote from: "jako"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "Brannmus"Ser at mange hevder at Mjelde ikke er autoritær nok. Det kan godt være han er. Min innsikt inn i Brann-miljøet er ikke god nok til at jeg kan trekke noen konklusjoner, men en ting er jeg sikker på.

Som trener i Brann så er du "damned if you do, and damned if you don't".
Om Mons hadde vært en diktator som kjørte jerndisiplin, så hadde dette også vært feil.

Der du har Mjelde på den ene ende av skalaen, så har du personer som Rösler og Nordlie på den andre. Begge er trenere som har blitt beskylt for å være en belastning, og som har slitt med tilliten hos spillergruppen.




De som har sutret rundt Nordlie har ikke orket vedkommende som person. De som har sutret rundt Brann og Mjelde har ikke likt å måtte sitte på benken, de har ikke likt å spille på en annen posisjon enn favorittposisjonen, de har ikke likt å få økt konkurranse om plassen, o.s.v.
Altså god, gammel sutring.


Tror du virkelig det er så enkelt? At Mjelde er ufeilbarlig? Og at alle kritiske røster er sutrere?



Nei, jeg tror ikke det er så enkelt. Men samtlige av dem som har sagt noe i media eller dratt fra klubben, de har åpenbart hatt grunner til det. Og grunnene har vært forskjellige, situasjonsbasert for hver enkelt spillers situasjon i troppen.

dudo

Alt jeg tror er at situasjonen neppe er så svart/hvit som både du og media fremstiller den. En ting jeg derimot VET er at Mjelde har blitt beskyldt for å være en svak leder - vel, skal man tro deg så presser han ut profiler som Andresen, Sæternes, Miller etc. Da kan han vel ikke være så svak likevel?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nesten

Etter min mening kan sesongen kun reddes hvis man står samlet, legger til side allt baksnakk og spytter i nevene før seriekampene begynner igjen. Hvis Mjelde innser at han bør dra inn ekstern konsulentkompetanse til trenerbenken kan mye reddes i år. En person som kan være bisitter på benken og på enkelte sporadiske treninger. Det er en bitter pille å svelge men av og til kreves det storhet for å innrømme feil og svakheter. Mjelde som person har en høy stjerne og ville blitt respektert for en slik handling.
Så får det gå som det går. Ligger man på en bronseplass uten gullmulighet 3-4 runder før slutt vil nok ledelsen ha startet leteingen etter ny trener da, KANSKJE begynner prosessen allt nå i hodene på RBK og BD ?
Uansett, max fokus mot Stabæk-kampen etterlyses, faren er seire både mot AaFK og waliserne, da er tapet like rundt hjørnet ( i seriefinalen ).
Utur og stang-ut i de 2 ubetydelige kampene som kommer nå, ingen skader og nix mer krangel så finn det et håp om poeng 22.7.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Stoffi

Quote from: "dudo"Alt jeg tror er at situasjonen neppe er så svart/hvit som både du og media fremstiller den. En ting jeg derimot VET er at Mjelde har blitt beskyldt for å være en svak leder - vel, skal man tro deg så presser han ut profiler som Andresen, Sæternes, Miller etc. Da kan han vel ikke være så svak likevel?



Du resonnerer litt feil her. Hvem i alle dager orker å jobbe under en svak leder?
En krigsfilm jeg så, illustrerer dette bra. Et kompani som skal ut i 2. verdenskrig for å kjempe, trener hardt. Det er et problem. Lederen for kompaniet er UDUGELIG når det kommer til krigføring, og han ødelegger for dem. Det fører til at underoffiserene slutter.


Skjønner du? Ingen som orker å stå og se på en udugelig leder. Da fikser man enten problemet, eller stikker. Nå har mange stukket, det er på tide noen fikser problemet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

ThomasC

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Belfort"Ja,da bekrefter BA i dag at Andresen ikke signerer fordi Mjelde er trener. Nå må det gå opp for alle Mjelde elskerene at mannen ikke har stor tillit i brann.


Jeg har vel spurt deg om dette før litt lenger oppe i tråden. Er det noe som tyder på at dette gjelder en en stor del av spillergruppen i Brann? Når du skriver at Mjelde ikke har tillit i Brann regner jeg med at det gjelder mange flere en noen få spillere.


Jeg har forholdsvis sikre kilder på at kun fem spillere viser Mjelde full tillit i spillergruppen nå. Hvem disse er, kan man få lov å gruble på selv.

Thomas.

Stoffi

Quote from: "ThomasC"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Belfort"Ja,da bekrefter BA i dag at Andresen ikke signerer fordi Mjelde er trener. Nå må det gå opp for alle Mjelde elskerene at mannen ikke har stor tillit i brann.


Jeg har vel spurt deg om dette før litt lenger oppe i tråden. Er det noe som tyder på at dette gjelder en en stor del av spillergruppen i Brann? Når du skriver at Mjelde ikke har tillit i Brann regner jeg med at det gjelder mange flere en noen få spillere.


Jeg har forholdsvis sikre kilder på at kun fem spillere viser Mjelde full tillit i spillergruppen nå. Hvem disse er, kan man få lov å gruble på selv.

Thomas.


Vel, sikre kilder har vi nok av, men dette høres logisk ut for min del.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

dudo

Jeg skjønner godt hvor du vil hen, og jeg er i likhet med deg langt fra sikker på at Mjelde er den rette personen nå lengre. At han definitivt var det i 2003-'05 kommer jeg aldri til å gi meg på, vi skylder han mye for de årene. Uansett, vi VET ikke hva som foregår i Idrettsveien for tiden. Det vi vet er at det er agurktid, og at avisene er troende til det meste. Hvem er det som driver og ringer folk og plager dem med spørsmål om sjefen dagen etter at barn nr to er kommet på plass?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

hocey

tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Super Hasund

Gjør vi supportere vårt beste? Nei det gjør vi isje. Vi har like mye ansvar for å motivere laget som det mons har. Har alltid ment at mons e en god trener men mangler mye på det å motivere disse så kalte stjernene. Der e vi ganske amøbe også. Den dagen vi e på topp der kan vi begynne forvent at også mons bedrer seg. Men innen den tid har vi mye å forbedre. men det skjer aldri. Folk e mer opptatt av bratte tribuner, mons må gå anno 2007, andresen går, kuseklepp, og rykter enn å lage et så sinnsykt trøkk både på hjemme-borte bane som overhodet mulig.

Slutt den sytingen, å gjør heller jobben din med å skrike dere hese land og strand, få med andre rundt deg. Mas på de konstant te de åpner kjeften sin.
Vi har en jobb vi og. Må si selvom den e ganske bra til tider, så e den langt under potensialet.
La Folket Synge

*Feltz*

eivhelle

Fatter ikke at folk er så opphengt i Andresen. Han er en leiesoldat som ikke har noen spesiell tilknytning til Bergen. Han har ikke prestert noe spesielt bra denne sesongen og lederstilen hans på banen gjør seg ikke spesielt godt når han er blandt de som presterer dårligst.

Hvis Andresen er i opposisjon mot Mjelde vil dette fort smitte over på resten av spillergruppen og skape dårlig stemning. Det er kapteinen som hovedsakelig skal sørge for at trenerens plan utføres ute på banen og hvis han ikke er enig med planen vil han heller ikke gjøre en god jobb.

Hvis det er riktig at forholdet mellom Mjelde og Andresen er iskaldt slik det fremstilles i pressen tviler jeg på at det er spesiellt lurt å beholde Andresen som kaptein. Faktisk er det tvilsomt om det er lurt å beholde Andresen ut sesongen i det hele tatt.

Men for å være helt ærlig tror jeg situasjonen er langt mindre dramatisk enn det pressen og en del medlemmer på dette forumet legger opp til. Hvis det er problemer på en arbeidsplass pleier vanligvis folk å snakke sammen og skvære opp. Hvis en går rundt og konspirerer og undergraver hverandre vil ting stort sett gå i dass og dette rimer dårlig med at laget så langt ligger på 2. plass i serien. Jeg oppfatter Mjelde som en lite autoritær person som lytter til omgivelsene og er åpen for konstruktiv kritikk. Dette er ikke en type person som lett får alle mot seg med mindre noen er ute etter å ta han.

Det er en del som gir Mjelde skylden for at spillerene ikke er klar når kampen starter, men der er det faktisk spillerene selv som må være professjonelle nok. Det burde være selvsagt at innsatsen er på topp fra start. Jeg tviler på at Mjelde har sagt til spillerene at nå må dere ikke slite dere ut, ta det med ro fra start så skal vi heller løpe litt mer i 2. omgang.

Stoffi

Quote from: "Super Hasund"Gjør vi supportere vårt beste? Nei det gjør vi isje. Vi har like mye ansvar for å motivere laget som det mons har. Har alltid ment at mons e en god trener men mangler mye på det å motivere disse så kalte stjernene. Der e vi ganske amøbe også. Den dagen vi e på topp der kan vi begynne forvent at også mons bedrer seg. Men innen den tid har vi mye å forbedre. men det skjer aldri. Folk e mer opptatt av bratte tribuner, mons må gå anno 2007, andresen går, kuseklepp, og rykter enn å lage et så sinnsykt trøkk både på hjemme-borte bane som overhodet mulig.

Slutt den sytingen, å gjør heller jobben din med å skrike dere hese land og strand, få med andre rundt deg. Mas på de konstant te de åpner kjeften sin.
Vi har en jobb vi og. Må si selvom den e ganske bra til tider, så e den langt under potensialet.



Er dette spøk eller alvor?

Vi har like mye ansvar for å motivere laget? Hvilken verden lever du i? MIM er ANSATT for å motivere laget, og kan sparkes. Hvem skal sparke deg og meg?
Stabæk har landets dårligste supportere, men de leder allikevel. Her skulle man tro at motivasjonen i laget var på bånn, men den gang ei.

Vi har et ansvar vi og, men MIM har hovedansvaret med å motivere laget.  Hvis det sier stemmer, da betyr jo det at lag med dårlige supportere aldri har et motivert lag.

dette er jo bare tullball.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

jako

Quote from: "dudo"Alt jeg tror er at situasjonen neppe er så svart/hvit som både du og media fremstiller den. En ting jeg derimot VET er at Mjelde har blitt beskyldt for å være en svak leder - vel, skal man tro deg så presser han ut profiler som Andresen, Sæternes, Miller etc. Da kan han vel ikke være så svak likevel?

Er det godt lederskap å jage vekk alle sine beste spillere? Først Miller, så Sæternes og Andresen. Hvem blir nestemann? Helstad?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

dudo

Jeg sa ingenting om godt eller dårlig, jeg snakket om svak og sterk. Bare for å peke på ett av ankepunktene som er blitt fremssatt mot Mjelde, og som jeg mener får seg noen skudd for Baugen iom at han tilsynelatende kvitter seg med dem han ikke vil ha.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Super Hasund

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Super Hasund"Gjør vi supportere vårt beste? Nei det gjør vi isje. Vi har like mye ansvar for å motivere laget som det mons har. Har alltid ment at mons e en god trener men mangler mye på det å motivere disse så kalte stjernene. Der e vi ganske amøbe også. Den dagen vi e på topp der kan vi begynne forvent at også mons bedrer seg. Men innen den tid har vi mye å forbedre. men det skjer aldri. Folk e mer opptatt av bratte tribuner, mons må gå anno 2007, andresen går, kuseklepp, og rykter enn å lage et så sinnsykt trøkk både på hjemme-borte bane som overhodet mulig.

Slutt den sytingen, å gjør heller jobben din med å skrike dere hese land og strand, få med andre rundt deg. Mas på de konstant te de åpner kjeften sin.
Vi har en jobb vi og. Må si selvom den e ganske bra til tider, så e den langt under potensialet.



Er dette spøk eller alvor?

Vi har like mye ansvar for å motivere laget? Hvilken verden lever du i? MIM er ANSATT for å motivere laget, og kan sparkes. Hvem skal sparke deg og meg?
Stabæk har landets dårligste supportere, men de leder allikevel. Her skulle man tro at motivasjonen i laget var på bånn, men den gang ei.

Vi har et ansvar vi og, men MIM har hovedansvaret med å motivere laget.  Hvis det sier stemmer, da betyr jo det at lag med dårlige supportere aldri har et motivert lag.

dette er jo bare tullball.

Spillerene te stabæk e motivert. Det e faen meg isje brann sine. Og ja vi har jo et ansvar for å motivere. ellers ka faen e det vi holder på med.
Dette her e isje spøk fra min del. Vi har isje nådd potensialet vårt ennå. Før vi e blitt bedre så synes eg at vi ska la vær å kritisere folk i brann som faktisk prøver å gjøre sitt beste
La Folket Synge

*Feltz*

Brann_ruler

Jeg blir så inn i gamperæven lei all denne sytingen fra BT/ BA og høylytte supportere.

VI ligger på andreplass i serie, er i uefa cupen og cupen. Stabilt i teten over år. En god stall og bra økonomi.

Prøver å kjøre en ørliten sammenligning med RBK. De har hatt og har den sterkeste stallen (at brann har hatt den mener jeg er feil) RBK har dessverre hatt flest gode spillere. De ligger på 6 plass i serien. Hanglet seg videre i cupen. 7 (!) bosmanspillere. Deriblant Koppinen, Bråten, Dorsin.

100% fotball, som også kjører adressa nyheter, har så og si ikke kjørt noen negative artikler. De sakene som kommer er: vi kan ta gull, vi er spillemessig på høyden, laget har hatt utur og særdeles få spekulasjoner om spillere som skal bort. Her i bergen tar de faen meg å ringer rundt til andre klubber å tilbyr spillere bare for å lage en sensasjonsartikkel om spillerflukt, trenerens udugelighet, ledelsens handlingslammelse i kontraktsfornyelse.

Denne "krisen" et totalt blås ut av alle proposjoner. VI har mistet noen spillere. Men vi har fått en talentfull svenske og bedre dekning i forsvaret. Stallen består fremdeles av mye kvalitet.

Håper inderlig at klubben jobber knallhardt mentalt. Byen og omgivelsene gjør iallefall alt for at negative tanker skal feste seg i hele byen og klubben.

Jeg ønsker free transfer på hele forbaska BT og BA sporten. I.Bergen gidder jeg ikke kommentere da jeg ikke anser noen som er tilknyttet dem som journalisert eller mediefolk.

Ja til positiv mental innstilling!

Go Up