• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå anno 2007

Started by Mr_Soma, February 17, 2007, 17:45:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Strandlien

Vi tar en Real Madrid. Vinner serien, men ikke overbevisende nok. Ut med treneren. Nå tok Capello og skylden for å miste Beckham. Betyr nok endel den og....

MIM har mistet/mister Sæternes, Andresen, Haugen, Winters, Bjarnasson, Huseklepp... Vinner serien? UT!

Nightfox

Quote from: "Leffen"mjelde er en elendig taktiker. enkelt og greit. de som er uenige må gjerne få komme med gode eksempler på når han har klart å snu kamper.

eivhelle


Nesten

Sæternes går visstnok fordi han ikke "har tro på det sportslige opplegget i Brann" skriver avisene.

"Det sportslige opplegget" er vel Mjelde det da..

Da bør kanskje Mjelde gå snart, for hvis alle blir umotiverte og mister interessen kan vi ikke ha ham som sjef uansett hvilken rakrygget kjernekar han er. Det klokeste er trolig likevel å holde ut denne sesongen...... så foreta seg noe.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

runarnormann

Quote from: "eivhelle"

Så lenge jeg ser fremgang i måten Mjelde styrer Brann på ser jeg ingen grunn til å bytte ham ut.


Med andre ord, hvis ikke Brann vinner serien i aar, saa maa Mjelde gaa?  Da er vi enige eivhelle.
egenden Alf Dahl

runarnormann

Quote from: "Xminator"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "enavgutta"Ikke flere nå. Du er et juletre og jeg en bråkmaker, snakkes.


Hva skal liksom poenget være her?


Enavgutta er en av fjortissene som satt på felt å i fjor og nå har sett antydning til hår rundt pikken. Blir fort tøff bak tastaturet av slikt.


Hvis enavgutta er fjorten, har han/hun i allefall en unskylding for aa skrive slike usaklige innlegg.  Hva er din unskyldning?
egenden Alf Dahl

tormi

Jeg har nå offisielt endret standpunkt!

Jeg skal gjøre noe her nå som jeg ikke har sett på dette forumet. Jeg skal innrømme at jeg har tatt feil, jeg endrer mitt standpunkt som hele tiden har vært å støtte Mjelde.

Da POL gikk ifjor ble jeg for første gang litt usikker på mitt standpunkt om å beholde Mjelde, men jeg rokket ikke ved det. Nå er det for meg åpenbart at POL gikk fordi han forutså det som skulle komme. Misfornøyde spiller, kontrakter som ikke blir signert fordi trener/trenerteamet ikke har god nok aksept blant spilleren.

Sæternes gikk ut i BA idag og har indirekte sagt at han ikke er fornøyd med det sportslige opplegget i klubben. (Les: Mjelde + treningene). Jeg VET at Huseklepp forlater klubben mye pga han ikke har noe tillit til trenerne lenger. Jeg antar at dette også gjelder en del andre spillere i klubben.

Det er sikkert for sent å gjøre noe nå siden et trenerbytte nå er feil tidspunkt uansett. Men jeg mener Mjelde må gå!

Du har gjort oss til en god klubb, men samtidig tror jeg du har tatt oss så langt som du kan klare. Om ikke Mjelde går tror jeg vi må begynne fra "scratch" igjen - og Mjelde må kjøre en helt annen linje enn han har gjort. Då blir det atter noen år før vi får smake gullet.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Manx

For meg er ikke Mjelde problemt, men spillere med altfor stort ego som vil ha litt for mye å si i alle situasjoner. Få vekk pakket som ikke klarer å forstå at de er en del av ett lag.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Belfort

Veldig mye tyder nå på at mange spillere ikke har noen tro på Mjelde. Manglende tro er det verste som kan skje en trener. Når ikke spillerene har sterk nok tro på at høvdingen er i stand til og ta dem dit alle vil så er det ikke så mye og gjøre.

Skulle de mot all formodning lede med 10 poeng i høst så vil likevel ikke spillerne ha nok tro på at de vil klare det. Mjelde har nok utspilt sin rolle i Brann. Jeg vil anta at han maks sitter ut denne sesongen.

tauraren1

Quote from: "Gulløl"

Situasjonen hans har forandret seg da Brann ønsker å forsterke, dermed føler han at han havner på benken!
ordan har "vi" det i dag da?

eivhelle

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "eivhelle"

Så lenge jeg ser fremgang i måten Mjelde styrer Brann på ser jeg ingen grunn til å bytte ham ut.


Med andre ord, hvis ikke Brann vinner serien i aar, saa maa Mjelde gaa?  Da er vi enige eivhelle.


Hvis Brann presterer bra i høst ser jeg ingen grunn til å sparke treneren. Om en god høstsesong resulterer i gull er en annen sak. Det er faktisk andre klubber som har vel så bra spillere som Brann så det blir faktisk litt teit når en går ut og forlanger gull eller trenerens avgang.

Hvis vi derimot får en rævva høst med mange taktiske blemmer er jeg helt klart med på at den sportslige ledelsen bør byttes ut.

hocey

BS sine sitater i dagens BA kom ganske så overraskende på denne karen. Er der en person ved siden av PVM og MA som burde forsvare Mjelde er det nettopp BS. Han har ubegrenset med tillitt selv om han ikke har levert varene siden i fjor sommer. Likevel valgte godeste Mjelde å spille med han i hele fjor høst (han fikk til og med starte i en høyrekant posisjon i Ham Kam kampen på bekostning av Huseklepp da seriegullet hadde forsvunnet) og har fortsatt å nyte stor tillitt hos eminente Mjelde. I år leverte han en kjempe kamp mot VIF og en og annen okey kamp, men stort sett har han vært ganske så skuffende i forhold til det en har sett han levere før (2004 sesongen). At mannen som har hatt et av de sikreste klippekortene i tippeligaen fyrer oppunder det mangelende sportslige opplegget (mao jobben MIM gjør) akkurat som MA har gjort tidliggere i sommer bør få øynene opp hos selv de mest fanatiske Mjelde tilhengere.

Dessverre er det RBH som eventuelt skal finne en evt erstatter, mao vi kan ikke forvente hos for mye. Han hadde i hvertfall ikke turd å hente en kar som rekdal som hadde utfordret hans egen autoritet. Som det er skrevet i denne tråden før: det kan virke som Brann har mistet noe av sin sjel. Vi spiller (tydligvis) effektiv fotball som er ganske så kjedelig, folkene i trener rollen og i apparatet rundt (ikke minst RBH) er lite karesmatiske og stemningen blandt tilhengerne er dårligere enn den burde være tatt i betraktning at vi kjemper om serie gullet. Vanligvis ville hele Bergen sunget og sagt at Brann ville vinne serien i år, men optimismen ser ut til å forduftet fra et sted som har vært kjent for overoptimisme.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Belfort

Sliter vi denne høsten også så er definitivt MIM historie. Da blir det 8-4 jobb og trening av old boysene til Haus.

naitsirk

QuoteBS sine sitater i dagens BA kom ganske så overraskende på denne karen. Er der en person ved siden av PVM og MA som burde forsvare Mjelde er det nettopp BS. Han har ubegrenset med tillitt selv om han ikke har levert varene siden i fjor sommer. Likevel valgte godeste Mjelde å spille med han i hele fjor høst (han fikk til og med starte i en høyrekant posisjon i Ham Kam kampen på bekostning av Huseklepp da seriegullet hadde forsvunnet) og har fortsatt å nyte stor tillitt hos eminente Mjelde. I år leverte han en kjempe kamp mot VIF og en og annen okey kamp, men stort sett har han vært ganske så skuffende i forhold til det en har sett han levere før (2004 sesongen). At mannen som har hatt et av de sikreste klippekortene i tippeligaen fyrer oppunder det mangelende sportslige opplegget (mao jobben MIM gjør) akkurat som MA har gjort tidliggere i sommer bør få øynene opp hos selv de mest fanatiske Mjelde tilhengere.

Dessverre er det RBH som eventuelt skal finne en evt erstatter, mao vi kan ikke forvente hos for mye. Han hadde i hvertfall ikke turd å hente en kar som rekdal som hadde utfordret hans egen autoritet. Som det er skrevet i denne tråden før: det kan virke som Brann har mistet noe av sin sjel. Vi spiller (tydligvis) effektiv fotball som er ganske så kjedelig, folkene i trener rollen og i apparatet rundt (ikke minst RBH) er lite karesmatiske og stemningen blandt tilhengerne er dårligere enn den burde være tatt i betraktning at vi kjemper om serie gullet. Vanligvis ville hele Bergen sunget og sagt at Brann ville vinne serien i år, men optimismen ser ut til å forduftet fra et sted som har vært kjent for overoptimisme.


da e jo dette som karakteriserer brann. uansett plassering så er det noko negativt. 2 plass til sommaren er liksom ikkje godt nok. stikk fingeren, ja heile armen, i jorda. brann er ikkje rbk,manu,liverpool etc.

og folk lurer på kvifor bergen fostrer så få gode idrettsutøvarar! holdninger som Belfort viser til er typisk tapermentalitet. "om brann får ein like dårlig haust"

ut med pakket!

Nesten

Mjelde blir nok ut denne sesongen, neppe lenger enn det.
Mulige nye trenere ?
All kremen er jo gått pga at Brann gav MIM ny kontrakt.
Nordlie, K T Eggen, Sollied er opptatt. Semb vil ikke flytte og Hareide kan risikere å forlenge med NFF.
Todesen er nok uaktuell pga at da er det flaut å hente en de skjøv fra seg før. Sandstø kan være mannen, men i Bergen er det fy å ha kynisk/taktisk trener så gudene vet hvem som kan bli ny trener.
Høgmo eller Erlandsen kanskje ? Begge har jobb, men.
Nordli er best, deretter kommer Hareide og KTE på tredjeplass.
Nei, hvis intet spesiellt skjer ser jeg desverre bare Sandstø som realistisk.
Jeg vil IKKE ha en utlending fra Sveriege eller Danmark, og for Guds skyld ikke Island !!
han skal være norsk, ha dokumenterte resultater av å ha fått mye ut av en klubb med begrensede midler. Flere krav har jeg ikke.
Jeg driter i om han er kyniker og defensiv, jeg vil ha poeng, seire, heder og gull, pokaler, driter i virkemidlene.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

naitsirk

så trenaren til stabæk er heilt uaktuell for deg?

KTE, sandstø og todesen er rett og slett ikkje gode nok.
nordlie og hareide er uspiselige.
høgmo klarer seg aldri i brann om rbk var nok til å få han sjuk.

erlandsen har eg ingen formeining om. har gjort det tålig bra.

Klaus_Brann

Quote from: "Nesten"Mjelde blir nok ut denne sesongen, neppe lenger enn det.
Mulige nye trenere ?
All kremen er jo gått pga at Brann gav MIM ny kontrakt.
Nordlie, K T Eggen, Sollied er opptatt. Semb vil ikke flytte og Hareide kan risikere å forlenge med NFF.
Todesen er nok uaktuell pga at da er det flaut å hente en de skjøv fra seg før. Sandstø kan være mannen, men i Bergen er det fy å ha kynisk/taktisk trener så gudene vet hvem som kan bli ny trener.
Høgmo eller Erlandsen kanskje ? Begge har jobb, men.
Nordli er best, deretter kommer Hareide og KTE på tredjeplass.
Nei, hvis intet spesiellt skjer ser jeg desverre bare Sandstø som realistisk.
Jeg vil IKKE ha en utlending fra Sveriege eller Danmark, og for Guds skyld ikke Island !!
han skal være norsk, ha dokumenterte resultater av å ha fått mye ut av en klubb med begrensede midler. Flere krav har jeg ikke.
Jeg driter i om han er kyniker og defensiv, jeg vil ha poeng, seire, heder og gull, pokaler, driter i virkemidlene.


Det får vi med Høgmo, Sandstø eller Erlandsen?
Sikkert CL gruppespill året etter vi vinner med de også..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

enavgutta

Fant et innlegg på Doddobloggen som sier det jeg mener på en raffinert og representativ måte:



LandåsKongen

Eneste som kan redde mjelde, steffensen og bruun hansen er at brann tar seriegull.
Skjer ikke det så bør de gå alle som en. Blir helt syk av det disse folkene gjør med sportsklubben

Snublefot

Synes vi skal hente inn han treneren til Lyn jeg, han som fikk sparken da Lyn ledet serien med 10 poeng på rosenborg.

Snakk om å ta en sportslig blemmer av en avgjørelse.. laget leder overlegent.. joda, da sparker vi treneren=)


Sture Fladmark=)  Velkommen:D

Nesten

Jeg tror Brann bør stå samlet nå i høst, jeg vet at den samlede kompetansen er bra. Riisnæs, Steffensen, Mjelde, Dahl og RBH tilsammen er ok, men problemet er at Mjelde er enerådende og trolig ikke får innspill fra andre enn MA. Kanskje MA kan fristes med å kunne bli bygget opp som treneremne på sikt, men da må Mjelde være ydmyk og ikke føle seg truet. Innsatsvilje-svikten i visse kamper er det jeg frykter mest. Uforståelig liten tenning i høstkamper er ensbetydende med sprekk.
Her er det jeg håper Bakke og Andresen kan skrike motivasjon inn i gruppen.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Janki


Nixon

Quote from: "Nesten"men problemet er at Mjelde er enerådende og trolig ikke får innspill fra andre enn MA.


Du burde konsentrere deg om denne kraftspissen du etterlyser i alle tråder. For dette har du ikke peiling på!
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "enavgutta"Fant et innlegg på Doddobloggen som sier det jeg mener på en raffinert og representativ måte:





Doddo skriver vanligvis mye piss, men dette innlegget har mye i seg. Men jeg mener vi må få inn en trener N�, for å redde Martin Andresen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Manx

dette var vel ikke skrevet av doddo, men en komentar på en av doddos blogg poster.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Stoffi

Quote from: "Manx"dette var vel ikke skrevet av doddo, men en komentar på en av doddos blogg poster.




Heh, da trekker jeg uttalelsen min om at jeg var enig med Doddo. :)


Dette kan sammenlignes med militæret og verneplikt. La oss si at en 25-åring skal inn i militæret, og får en udugelig 18-årig sersjant som sjef. Denne sersjanten er uerfaren, har null peiling, og har total makt og kontroll over deg. Han kan godt være en grei kar, men pga ham, taper dere alle militære øvelser, og det blir vanskeligere og vanskeligere å ta ordre fra denne spirrevippen, som du vet så mye bedre enn.
Da mister du all respekt for denne karen.

Likeså har erfarne spillere i Brann mistet all respekt for Mjelde.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Corran

tja vet no ikkje eg Leste i dag at MA var skuffet over at Bengt stakk
Mao sa han ikke at han skjønte ham noe som hadde vært naturlig om de erfarne rømte pga MIM
MA har heller ikke funnet seg en annen klubb eller vært linket til andre. Det har ikke vært noen spekulasjoner (som mange fryktet) rundt MA
Dette rimer dårlig med en spiller som tross alt ikke har hjertet i klubben kun lommeboken. Hadde han vært så fedd up av mim som mange vil ha det til hadde han hatt flere følere ute hos andre klubber og det hadde vært mer spekulasjoner rundt ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Stoffi

Quote from: "Corran"tja vet no ikkje eg Leste i dag at MA var skuffet over at Bengt stakk
Mao sa han ikke at han skjønte ham noe som hadde vært naturlig om de erfarne rømte pga MIM
MA har heller ikke funnet seg en annen klubb eller vært linket til andre. Det har ikke vært noen spekulasjoner (som mange fryktet) rundt MA
Dette rimer dårlig med en spiller som tross alt ikke har hjertet i klubben kun lommeboken. Hadde han vært så fedd up av mim som mange vil ha det til hadde han hatt flere følere ute hos andre klubber og det hadde vært mer spekulasjoner rundt ham


Selvfølgelig går ikke spillere ut offentlig i avisen og uttaler at Mjelde er en dårlig trener. Slikt har jeg aldri hørt om. Selvfølgelig må han si han er skuffet, han mener det sikkert også.

Ingen spekulasjoner? Hva betyr det? MA kan ha snakket med Stabæk-treneren på telefon, uten å ha sagt det til noen. Hva vet vel vi om det?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Corran

Ja hva vet vi om det og hva vet vi om at det er så stor mssnøye hos MA som du gir inntrykk av
Vi synser og spekulerer hele gjengen men tar utgangspunkt i vÃ¥rt eget stÃ¥sted. Eg er ikke for at MIM skal  sparkes og erstattes med nesten kem som helst og tolker mangel pÃ¥ rykter som at det ikke skjer sÃ¥ mye
Du mener at MIM skal sparkes og erstattes med kem som helst og trekker sluttninger med det som utgangspunkt

Men ingen av oss vet med sikkerhet en dritt

Men at du ikke har hørt om spillere som har klaget over treneren i avisene så har du ikke fulgt mye med. beste eksempel er vel Charlie i fjor

Artig og at vi diskuterer nesten det samme i flere tråder her
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: "Corran"Ja hva vet vi om det og hva vet vi om at det er så stor mssnøye hos MA som du gir inntrykk av


Jeg tror det er litt oppskrytt.
For hvor mange spillere snakker vi om som ikke har respekt for Mjelde som trener? En? to? Alle?
Rød makt på Hansa

enavgutta

Mangel på rykter? Jeg synes dere bør få øynene opp og se hva som skjer! Skylapper og juletrær, er det mange av dere er - og naivismen er deres religion.

Xminator

Legg merke til exit-strategien. Om Brann skulle ta gull så er det selvsagt den sterke stallen... Ryggrad som en manet.

tauraren1

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Corran"Ja hva vet vi om det og hva vet vi om at det er så stor mssnøye hos MA som du gir inntrykk av


Jeg tror det er litt oppskrytt.
For hvor mange spillere snakker vi om som ikke har respekt for Mjelde som trener? En? to? Alle?


Vetsje men antar det er spillere som blir satt på benken som kun tenker på seg selv og ikke laget!
ordan har "vi" det i dag da?

hocey

Quote from: "Xminator"Legg merke til exit-strategien. Om Brann skulle ta gull så er det selvsagt den sterke stallen... Ryggrad som en manet.


Ikke veldig ulik mye av argumentasjonsrekkene dine: Brann har ikke en så god stall som alle skal ha det til har vel vært en gjennomgansmelodi i forsvaret ditt av Mjelde de siste 2 årene.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Manx"dette var vel ikke skrevet av doddo, men en komentar på en av doddos blogg poster.




Heh, da trekker jeg uttalelsen min om at jeg var enig med Doddo. :)


Dette kan sammenlignes med militæret og verneplikt. La oss si at en 25-åring skal inn i militæret, og får en udugelig 18-årig sersjant som sjef. Denne sersjanten er uerfaren, har null peiling, og har total makt og kontroll over deg. Han kan godt være en grei kar, men pga ham, taper dere alle militære øvelser, og det blir vanskeligere og vanskeligere å ta ordre fra denne spirrevippen, som du vet så mye bedre enn.
Da mister du all respekt for denne karen.

Likeså har erfarne spillere i Brann mistet all respekt for Mjelde.


Eksemplet ditt funker dårlig Stoffi, når det kommer frem i lyset at Brann ikke taper alle sine "øvelser", men derimot ligger på 2. plass med Bataljonen sin.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Felt Ã?

Og med en 2 plass så vinner vi hva????

Mjelde må gå!

Ben Dover

Hiver meg på, Mjelde må gå. Sammen med Brunsvidde Hanssen :(
lsker Brann

enavgutta

Og nå skal stemningen reddes med tur til Florø eller Førde... flott teambuilding det. Alle skjønner at man ikke bygger moral i et lag på et par gressbaner og et hytteanlegg i utkant Norge. Men på Osterøy så tror de vel det...

Stoffi

Quote from: "Corran"Ja hva vet vi om det og hva vet vi om at det er så stor mssnøye hos MA som du gir inntrykk av
Vi synser og spekulerer hele gjengen men tar utgangspunkt i vÃ¥rt eget stÃ¥sted. Eg er ikke for at MIM skal  sparkes og erstattes med nesten kem som helst og tolker mangel pÃ¥ rykter som at det ikke skjer sÃ¥ mye
Du mener at MIM skal sparkes og erstattes med kem som helst og trekker sluttninger med det som utgangspunkt

Men ingen av oss vet med sikkerhet en dritt

Men at du ikke har hørt om spillere som har klaget over treneren i avisene så har du ikke fulgt mye med. beste eksempel er vel Charlie i fjor

Artig og at vi diskuterer nesten det samme i flere tråder her



Vel, man kan jo ganske lett tolke ting. Da store navn signet for Brann, mente Mjelde-tilhengerne at det var pga Mjelde.
Nå stikker alle disse store navnene, til tross for at vi leder serien og profilene har klippekort. Så la meg se, vi har "sportslig suksess" samtidig med at BS og MA har klippekort, og det står i avisen at BS har mistet troen på det sportslige opplegget.

Hvordan kan man tolke dette? Er det treningsbanene BS er misfornøyd med? Ballene? Draktene? Kanskje garderobene?


Nei, se realitetene i øynene. Dere mente Mjelde var grunnen til at vi signet store navn. Når nå de samme store navnene stikker fra klubben UTEN en synlig grunn, da er det igjen Mjelde som er grunnen til dette.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Manx"dette var vel ikke skrevet av doddo, men en komentar på en av doddos blogg poster.




Heh, da trekker jeg uttalelsen min om at jeg var enig med Doddo. :)


Dette kan sammenlignes med militæret og verneplikt. La oss si at en 25-åring skal inn i militæret, og får en udugelig 18-årig sersjant som sjef. Denne sersjanten er uerfaren, har null peiling, og har total makt og kontroll over deg. Han kan godt være en grei kar, men pga ham, taper dere alle militære øvelser, og det blir vanskeligere og vanskeligere å ta ordre fra denne spirrevippen, som du vet så mye bedre enn.
Da mister du all respekt for denne karen.

Likeså har erfarne spillere i Brann mistet all respekt for Mjelde.


Eksemplet ditt funker dårlig Stoffi, når det kommer frem i lyset at Brann ikke taper alle sine "øvelser", men derimot ligger på 2. plass med Bataljonen sin.



Drit i de jævla øvelsene og alderen. Det spiller vel ingen rolle. Poenget er at det ikke er noen som gidder å følge en inkompetent leder.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

tag7

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Corran"Ja hva vet vi om det og hva vet vi om at det er så stor mssnøye hos MA som du gir inntrykk av
Vi synser og spekulerer hele gjengen men tar utgangspunkt i vÃ¥rt eget stÃ¥sted. Eg er ikke for at MIM skal  sparkes og erstattes med nesten kem som helst og tolker mangel pÃ¥ rykter som at det ikke skjer sÃ¥ mye
Du mener at MIM skal sparkes og erstattes med kem som helst og trekker sluttninger med det som utgangspunkt

Men ingen av oss vet med sikkerhet en dritt

Men at du ikke har hørt om spillere som har klaget over treneren i avisene så har du ikke fulgt mye med. beste eksempel er vel Charlie i fjor

Artig og at vi diskuterer nesten det samme i flere tråder her





Vel, man kan jo ganske lett tolke ting. Da store navn signet for Brann, mente Mjelde-tilhengerne at det var pga Mjelde.
Nå stikker alle disse store navnene, til tross for at vi leder serien og profilene har klippekort. Så la meg se, vi har "sportslig suksess" samtidig med at BS og MA har klippekort, og det står i avisen at BS har mistet troen på det sportslige opplegget.

Hvordan kan man tolke dette? Er det treningsbanene BS er misfornøyd med? Ballene? Draktene? Kanskje garderobene?


Nei, se realitetene i øynene. Dere mente Mjelde var grunnen til at vi signet store navn. Når nå de samme store navnene stikker fra klubben UTEN en synlig grunn, da er det igjen Mjelde som er grunnen til dette.


Er enig med deg stoffi. Kan heller ikke skjønne folk som har tillitt til mjelde. Ta taktiske beslutninger under kamp, i flere tilfeller enn andre, spesielt nÃ¥r vi ligger under eller uavgjort, blir byttene gjort for seint. Han bytter inn gunntveit for Dahl og omvendt i det 75 min.  Jose Mourhino bytter gjerne etter 20 minutter i en kamp hvis han ser det gÃ¥r jævlig.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

dudo

Du mener sånn som Mons gjorde mot Lyn og til dels mot Odd? (Man kan vel si at han var litt mer heldig i Odd-kampen... ;-p)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

enavgutta

Denne maktkampen burde tatt slutt for lenge siden, styret burde satt foten ned, klubben og miljøet råtner !

tag7

Quote from: "dudo"Du mener sånn som Mons gjorde mot Lyn og til dels mot Odd? (Man kan vel si at han var litt mer heldig i Odd-kampen... ;-p)


Dette var et lite eksempel. Hvis man har fulgt med hvordan han gjør bytter ser man at det ikke er bytter som er ment for å skape. Det virker som om han bare bytter for å bytte. Ofte må man gjøre bytter tidlig for å få ett løft i laget!
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

dudo

Med på den. Jeg kan gi flere eksempler jeg; byttene i pausen mot SF snudde kampen, Bakke inn mot TIL trygget i mine øyne kampen, grepene i pausen mot LSK snudde definitivt den kampen, og Winters-byttet mot Godset endte med å punktere kampen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Eller hva med Ludvigsen ut mot RBK, ett bytte som strengt tatt sikret oss 1 poeng der oppe i fjor?

tauraren1

Enig Mjelde gjør en glimrende jobb!
Tror heller grunnen til at spillere (over the topp) går er pga (sutrekoppene) hylekoret på tribunen!
ordan har "vi" det i dag da?

Corran

Quote from: "enavgutta"Mangel på rykter? Jeg synes dere bør få øynene opp og se hva som skjer! Skylapper og juletrær, er det mange av dere er - og naivismen er deres religion.

HÃ¥per ikkje det e meg du kaller et juletre

Faen meg eneste du klarer å lire av deg e" Juletrær" og "MIM må gå"
Du har jo faen meg ikkje et eneste argument.
Fjortis oppførsel
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Corran"Ja hva vet vi om det og hva vet vi om at det er så stor mssnøye hos MA som du gir inntrykk av
Vi synser og spekulerer hele gjengen men tar utgangspunkt i vÃ¥rt eget stÃ¥sted. Eg er ikke for at MIM skal  sparkes og erstattes med nesten kem som helst og tolker mangel pÃ¥ rykter som at det ikke skjer sÃ¥ mye
Du mener at MIM skal sparkes og erstattes med kem som helst og trekker sluttninger med det som utgangspunkt

Men ingen av oss vet med sikkerhet en dritt

Men at du ikke har hørt om spillere som har klaget over treneren i avisene så har du ikke fulgt mye med. beste eksempel er vel Charlie i fjor

Artig og at vi diskuterer nesten det samme i flere tråder her


Hvilke store profiler stikker?
Haugen var ikke en stor profil og heller ikke Knudsen
Huseklepp har ikke spilt nok eller blitt god nok til å bli en stor profil.
Bjarnason er vel heller ikke noen stor profil og de fleste er vel enig i at han etter hvert må byttes ut uansett.
BS er en av de store profilene men han har gjort jobben sin og eg personlig e glad han forsvinner og tror det styrker oss til høsten
Og til slitt så er det MA. Er ikke sikker på at han forsvinner. Er heller ikke sikker på at det e et stort tap for Brann om han forsvinner etter sesongen
Men han er vel eneste store profilen det kan diskuteres er et tap om forsvinner. Legger han opp så er det ikke noe med treneren å gjøre heller ikke om han trapper ned. Om han går til en gullkonkurent etter denne sesongen så skal eg være enig med at det nok har med uenigheter og liten tro på MIM. Går han til stabæk kan det være både nedtrapping og for å komme vekk

At disse utskiftningene kommer er også en pris en må betale når en kjøper veletablerte "stjerner" som er i siste tredjedel av sin karriere
hverken BS eller MA er vel signeringer som har vært med tanke på langsiktig tenkning. De er også skral i kroppene sine at det er en gambling å signere de for mer en 1 sesong om gangen og de ville vel begge ha sine "siste2 signeringer neste gangen de signerte kontrakt og å gi disse to 3 års kontraker er etter min mening tull


Vel, man kan jo ganske lett tolke ting. Da store navn signet for Brann, mente Mjelde-tilhengerne at det var pga Mjelde.
Nå stikker alle disse store navnene, til tross for at vi leder serien og profilene har klippekort. Så la meg se, vi har "sportslig suksess" samtidig med at BS og MA har klippekort, og det står i avisen at BS har mistet troen på det sportslige opplegget.

Hvordan kan man tolke dette? Er det treningsbanene BS er misfornøyd med? Ballene? Draktene? Kanskje garderobene?


Nei, se realitetene i øynene. Dere mente Mjelde var grunnen til at vi signet store navn. Når nå de samme store navnene stikker fra klubben UTEN en synlig grunn, da er det igjen Mjelde som er grunnen til dette.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up