• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Katt i sekken.....

Started by Tyfus, February 12, 2007, 09:09:19 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tyfus

Hamkam kontrollerer arb. tillatelse ved kontrakt signering. arb. tillatelsen varer ett år. Dette er et personlig papir, og må ordnes av vedkommende. Som med pass, det må dere Bergensere også fikse selv, ikke sant?

Hvis jeg har jobb i en pub i USA, og arbeids tillatelsen min går ut, hvem har ansvaret for å møte opp personlig hos politiet for å fikse det??

Er vel ikke så vanskelig å forstå??

se:
http://www.udi.no/templates/Tema.aspx?id=7077

Og så er det vil ikke helt utenkelig at Brann bør kunne sjekke arbeidstillatelse når de signere en spiller??

Dette får ingen konsekvenser for Hamkam, kun problemer for Brann og Ramiro.

Konklusjon: katta i sekken.

Snublefot

Hei Stråmyhr (eller hvordan rakkern det navnet staves)

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=7052

Bruk den tråden!!!!!

Kjell249

Ehhhh. HamKam har brukt en spiller et helt år uten arbeidstillatelse, tror ikke akkurat at de kommer ustraffet fra det. Riktig straff er degradering til 8 Div.

Greit at Corrales ikke har fått ordnet oppholdstillatelse, men det er HamKam sitt ansvar å sørge for at han har det før han spiller. Den saken er grei!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nightfox

Hallo, din idiot. Hvem merka at arbeidstillatelsen ikke var på plass da?

Tyfus

ja det var det UDI som oppdaget.

Nå må du begynne å følge med.

Tyfus

Quote from: "Kjell249"det er HamKam sitt ansvar å sørge for at han har det før han spiller. Den saken er grei!


Her tar du veldig feil Kjellemann, du får lese linken til UDI.

Man må kunne forvente at debatanter vet hva man snakker om, før man skriver utropstegn i slutten av en settning.

Før Hamkam signerer han, sjekker man selvfølgelig arb. tillattelsen.

Så må man kunne forvente at arbeidstaker har even, og interesse om opprettholde et ryddig forhold til norske myndigheter.

slang

Bruk no den tråden om saken som allerede eksisterer. Denne tråden kommer garantert til å bli slettet når en moderator kommer innpå. Og Tyfus (ståhmyr), er du her bare for å provosere kan du like godt bare dra igjen. Bidra med noe konstruktivt eller stikk!
ansa 08

Tyfus

Hyggelig at du kaller meg Sthåmyr, ikke vet jeg hvem han er, men det er nå det samme.

Jeg har nå skrevet på den andre tråden, håper det er av tilfredsillelse.

Beklager så meget at jeg startet en ny trå.

Håper det ikke bidrar med for mye surr i systemet.

Jeg er IKKE ute etter å provosere, jeg ønsker kun å hjelpe til med å klargjøre en del ting for de som måtte føle at denne Ramiro saken er noe forvirrende.

Xminator

Nei, det eneste argumentet du har er en forsvarstale fra Hamkam. Det er ikke å klargjøre noe annet enn at Hamkam har bestemt seg for å blånekte på alt.

Sammenligningen? Guttungen tatt på epleslang med epler i begge nevene og fulle lommer. Som selvsagt blånekter på at han har tatt epler selv om han henger og dingler fra gjerdet til de eneste epletrærne i kilometers omkrets.

Chrisstah

ikke vårt problem at hamkam har brukt han uten å ha arbeidstillatelse
det er deres eget problem.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

pidre

Vi har vel ikkje betalt et øre for han heller - og dei pengane kan Ham Kam sjå langt etter - medmindre saken ordner seg...
Saludar a los monos!

Chrisstah

og forresten tyfus, tror du den forsvarstalen din hjelper på at dere får pengene?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Kjell249

Quote
- Arbeidstaker har plikt til å påse at han har nødvendig tillatelse før han tiltrer i et arbeid. Samtidig har arbeidsgiver en plikt til å undersøke om arbeidstaker har gyldig tillatelse før det gjør seg i bruk av arbeidskraften, sier kommunikasjonsrådgiver i UDI, Kari Anne Kvarving til iBergen.no.

- Og det betyr?
- Det betyr at det er arbeidstaker selv som må stille på politistasjonen og ordne papirene, mens arbeidsgiveren må påse at dette er gjort. Så det er et delt ansvar, sier Kvavring som legger til at hvis en person utenfor EU-området blir utvist fra Norge, blir han nektet innreise til alle Schengen-landene.


Tyfus, hvis du leser hva UDI skriver og ikke forstår poenget, så må du være tilbakestående.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Tyfus

Quote from: "Kjell249"
Quote
- Arbeidstaker har plikt til å påse at han har nødvendig tillatelse før han tiltrer i et arbeid. Samtidig har arbeidsgiver en plikt til å undersøke om arbeidstaker har gyldig tillatelse før det gjør seg i bruk av arbeidskraften, sier kommunikasjonsrådgiver i UDI, Kari Anne Kvarving til iBergen.no.

- Og det betyr?
- Det betyr at det er arbeidstaker selv som må stille på politistasjonen og ordne papirene, mens arbeidsgiveren må påse at dette er gjort. Så det er et delt ansvar, sier Kvavring som legger til at hvis en person utenfor EU-området blir utvist fra Norge, blir han nektet innreise til alle Schengen-landene.


Tyfus, hvis du leser hva UDI skriver og ikke forstår poenget, så må du være tilbakestående.


Kjære Kjellemann.
det sitatet du viser til sier ikke noe om at arbeidsgiver må møte hos politiet. Sitatet sier nettopp det jeg har påpektet hele tiden, at arbeidstaker pliker å fikse dette, og arbeidsgiver plikter å sjekke paprier før vedkommende blir ansatt. Noe Hamkam har oppfylt.

Noe mer som er uklart?

Nixon

Quote from: "Tyfus"Sitatet sier nettopp det jeg har påpektet hele tiden, at arbeidstaker pliker å fikse dette, og arbeidsgiver plikter å sjekke paprier før vedkommende blir ansatt. Noe Hamkam har oppfylt.

Noe mer som er uklart?


Ja. Synes du ikke at en arbeidsgiver bør være påpasselig med å følge dette opp i ettertid? F.eks. når arbeidstillatelsen skal fornyes?
Rød makt på Hansa


jako

Quote from: "Tyfus"


Alvorlig talt det står jo svart på hvitt at arbeidsgiver er pliktig til å følge opp at arbeidstaker har skaffet seg gyldig arbidstillatlese ikke bar når han tiltrer stillingen men også nå han skal søke omfornyet arbidstillatelse. Sorry mack,men klubben din er i deep shit.

Nå må ikke du drite ut hele Hamar med dine pinlige forsvarstaler.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "Tyfus"


Så da kan en arbeidsgiver bare lene seg tilbake i kontorstolen og la ting skure og gå?

Kanskje det er slik man gjør det på Hamar. Hva vet jeg. Og det høres jo forsåvidt ganske behagelig ut...

Nei, vent! Det høres ut som en gjeng med amatører som driver med ting de ikke har kompetanse til.
Rød makt på Hansa

Chrisstah

Quote from: "Tyfus"


vet ikke hvem som er rødsprengt? det virker som du er det! du prøver jo febrilsk å bevise at Ham Kam er helt uskyldig, noe vi egentli driter i.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

paf

Quote from: "Nixon"
Nei, vent! Det høres ut som en gjeng med amatører som driver med ting de ikke har kompetanse til.

Det høres vel ut som et 2. divisjonslag. Det er lov å håpe...

Bataljonen

Som nevnt over så kan man bruke allerede oppstartet tråd til denne disusjonen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Go Up