• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Skandale på Flesland i sommer

Started by paf, February 10, 2007, 15:27:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

paf

Fra dagens BT:
Flesland har som einaste lufthamn takka ja til å stille ut kunsten som er sett saman av ein gullpokal med Vålerengalogoen og opptak av ein supportersong. I songen syng supportarane om at laget er deira religion. ...
Kurås er glad for at Fleskand trassard rådet frå Avinor, og har takka ja til å ta mot kunstverket når Vestlandsutstillinga kjem til Bergen 8. juni. - Flesland har til og med sagt at dei tek mot installasjonen med glede.

dudo

Det må da gå an å plugge ut denne saken?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Det kunstverket bør dei ha vakter på, ellers blir det ikkje gammalt. Skal være meg ei sann glede å leke vandal - som for eksempel ved å urinere på det!
Saludar a los monos!

Marek

Quote from: "pidre"Det kunstverket bør dei ha vakter på, ellers blir det ikkje gammalt. Skal være meg ei sann glede å leke vandal - som for eksempel ved å urinere på det!


Er dette tomme ord eller et løfte?
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

er det ikke noe mail eller nokke vi kan spamme med klager?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Quote from: "Chrisstah"er det ikke noe mail eller nokke vi kan spamme med klager?


Holder det ikke at Pidre urinerer på det?
ons Ivar skal hem...

Roald

Quote from: "Chrisstah"er det ikke noe mail eller nokke vi kan spamme med klager?

fritt valg
http://www.avinor.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=1278
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Klaus_Brann

Dette er helt på trynet. Jeg skjønner virkelig ikke hva i alle dager de driver med???Vålerenga i Bergen?Forbanna tullinger
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: "Marek"
Quote from: "Chrisstah"er det ikke noe mail eller nokke vi kan spamme med klager?


Holder det ikke at Pidre urinerer på det?


han skal ikke trenge å urinere på det, for etter min mening så skal det ikke være noe sånt i Bergen,.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Northside

Ser det for meg, vi får Enga i cupen i sommer og går på en saftig smell i Oslo.

Bataljonen og Brann fikset billige flybilletter til denne lørdagskampen og fansen reiser hjem i skam, når de ankommer Flesland er det Enga sang det første de møter... hva skjer?

....

eksilbergenser

Virker som fullstendig manglende dømmekraft å sette opp et slikt makkverk på bergensk territorium! De får da for faen sette det opp i Norge istedenfor (hvis de absolutt må)
lt for Brann!

krøvel vellevold

Kan vel ikke gjøre annet enn å oppfordre til vandalisering av dette "kunstverket"! At noen VIF-supportere lager noe slikt i forbindelse med en "Vestlandsutstilling" i Bergen, er jo ikke noe annet enn en grov provokasjon! Knus hele dritten til pinneved!
Legg ned hele klubben!

Marek

Slapp av, Pidre har sagt at han skal urinere på det.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Jeg håper faktisk den blir satt opp! Vi trenger noe å hate og samle oss sammen mot. Og dette blir helt perfekt!

Og så toger vi opp til Flesland og ødelegger dritten!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Jeg håper faktisk den blir satt opp! Vi trenger noe å hate og samle oss sammen mot. Og dette blir helt perfekt!

Og så toger vi opp til Flesland og ødelegger dritten!:)


Hvor er "Guttene" når vi trenger dem?
Legg ned hele klubben!

eriksen_30

No gir eg meg over! Først har de fått tilbake ringnes på alle sjenkesteder der oppe! Og no dette mølet... I fjor kunne eg ihvertfall kose meg med Hansa hver gang eg skulle ut å fly, men no, no more! Skjerpings flesland

Brannfrelst

Dette er jo helt tragisk. Først bestemmer Hansa seg for å bli VIF`s samarbeidspartner,så dette,hva blir det neste? VIF får avslag i hele oslo til å bygge arena,men Brann leier gjerne ut sin denne sesongen?
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Jeg håper alle er voksne nok til å ta tak i dette å sende en skikkelig refs til de tullingene som har ansvaret for dette, for så å urinere.
Det har i alle fall jeg gjort, forsåvidt ikke fått urinert der enda..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

C@Bøe_79

Hva med å stille 100 suportere og synge ut hele utstillingen?
Vestlands-utstillingen meg i ræven..
I Førde skal det stå inne i en bro hørte jeg rykter om..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Marek

Quote from: "C@Bøe_79"Hva med å stille 100 suportere og synge ut hele utstillingen?
Vestlands-utstillingen meg i ræven..
I Førde skal det stå inne i en bro hørte jeg rykter om..


Hvorfor ikke bare trekke ut ledningen på hele driten?
ons Ivar skal hem...

fettnok

Quote from: "C@Bøe_79"Hva med å stille 100 suportere og synge ut hele utstillingen?
Vestlands-utstillingen meg i ræven..
I Førde skal det stå inne i en bro hørte jeg rykter om..


for VI reiser aldri hjem, for vi....
ette går aaaaaldri bra!


Red Rabitt

La det bli handling av det då, noe som de fleste her inne bør tenke over er at godt gjort er bedre enn godt sagt.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Klaus_Brann

Skrev en sinnamail til Flesland og lurte på hva de tenkte med, og fikk dette flotte svaret:

"Tusen takk for henvendelsen.

Vi har gitt tillatelse til en lydinstallasjon i forbindelse med Vestlandsutstillingen, som i år har et tema som går på tro i videre forstand.

Lydinstallasjonen, i form av en 35 cm høy pokal, er utstyrt med en sensor som reagerer pÃ¥ kroppsvarme. Ved nærkontakt utløser denne ifølge søknaden: "opptak av oppmuntrende heiarop hentet fra ulike fotballtribuner". Verket heter "Hva er din relli´ion?" og kunstneren har brukt fotballkulturen for Ã¥ vise hvordan denne pÃ¥ en mÃ¥te representerer en trosretning. Siden kunstneren selv er oppvokst pÃ¥ Oslo øst, har hun tatt utgangspunkt i VIF, men opptakene til lydklippene kunne like gjerne vært gjort av BRANN - eller Rosenborg - supportere.  

På direkte spørsmål om pokalen ville inneholde logoer eller reklame i noen form, har kunstneren svart benektende. Vi har derfor bedt henne om å fjerne påskriften VIF.

Det er vel ingen tvil om at byen er Bergen og laget er BRANN. Bergen lufthavn Flesland har ingen ønsker om å provosere noen av de mange reisende som er innom flyplassen, tvert imot. Vi håper derfor at lydistallasjonen vil bli tatt vel imot, den korte tiden den skal stå her."

De har i alle fall fjernet VIF logoen, men når "verket" heter "Hva er din relli`on" så skjønner de fleste med litt i hue hvilket lag det er snakk om.
Det jeg virkelig ikke klarer å forstå meg på er hva godt dette "verket" skal kunne gjøre i Bergen???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Hvis den reagerer på kroppsvarme skal vi jaggu gi den kroppsvarme!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Jeg er sikker på a hele Klanen sitter og gnir seg på vommene sine, tørker bort skum fra haka, og ler rått over dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Nixon"Hvis den reagerer på kroppsvarme skal vi jaggu gi den kroppsvarme!:)


Javel? Kan du presisere hva du har tenkt å gjøre med denne pokalen?
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"Hvis den reagerer på kroppsvarme skal vi jaggu gi den kroppsvarme!:)


Javel? Kan du presisere hva du har tenkt å gjøre med denne pokalen?


Når jeg føler at jeg må stå skolerett for deg skal jeg heller vurdere det...;)
Rød makt på Hansa

Mick

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article894526.ece

Terrortrussel(prikk, prikk, prikk)
Den eneste terror som kommer til å bli utrettet på Flesland i sommer kommer til å være mot det kunstverket. Må også tillegge at vedkommende som har laget kunsten, bruker svært billige virkemidler for å få folk til å reagere.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Marek

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"Hvis den reagerer på kroppsvarme skal vi jaggu gi den kroppsvarme!:)


Javel? Kan du presisere hva du har tenkt å gjøre med denne pokalen?


Når jeg føler at jeg må stå skolerett for deg skal jeg heller vurdere det...;)


Her inne må alle stå skolerett for alle.
Lurte bare på om vi andre skulle holde oss unna Flesland mens du gav pokalen kos og kroppsvarme.
ons Ivar skal hem...

Felt Ã?

8 Juni er datoen søppelet skal settes frem,bare til å møte opp og få fjernet dritt med en gang.

martincb

For noe drit altså! Skal de folka fra Plata IF komme og provosere oss i vårt eget land!? Nå tar det ikke lang tid før de har tatt over hele Bergen, og må høre på den driten over alt... La oss urinere på "kunsten", og i tillegg brenne Vålerenga kirke!
Arguing on the internett is just like running in the special olympics. Even if you win, you're still a retard.

Felt Ã?

Quote from: "Mick"http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article894526.ece

Terrortrussel(prikk, prikk, prikk)
Den eneste terror som kommer til å bli utrettet på Flesland i sommer kommer til å være mot det kunstverket. Må også tillegge at vedkommende som har laget kunsten, bruker svært billige virkemidler for å få folk til å reagere.


KLart trygdemottakerene fra Oslo øst må bruke billige virkemidler.... :-)

Snublefot

Ta det helt med ro. Skal skaffe meg en boomblaster, og stille opp på gardermoen. Der blir det brannsanger på full guffe..

tror du de vil se på det som kunst? eller kaste meg ut?



herregud flesland.. snakk om å være født bak en låvedør..

Klaus_Brann

Quote from: "Snublefot"Ta det helt med ro. Skal skaffe meg en boomblaster, og stille opp på gardermoen. Der blir det brannsanger på full guffe..

tror du de vil se på det som kunst? eller kaste meg ut?



herregud flesland.. snakk om å være født bak en låvedør..


Hehe, genialt. Verket heter jo "hva er din relli`on", og da hadde det jo vært passende å stille opp med et banner på Gardermoen hvor det sto "dette er min relli`on!!!" og skjørt boomblasteren på full guffe, kontaktet media og kalt det kunst, ikke provokasjon!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Tror det beste man kan gjøre er å dekke hele utstillingen av et stort brannflagg.

Evt stjele pokalen, pulverisere den og sende den til VIF..

Xminator

Det er selvsagt ett offentlig pissoar som må fylles med "gulløl".

Felt Ã?

http://www.nettavisen.no/ioslo/article910552.ece


He he,kjør på gutter...virker som noen tar Brannsupportere på alvor når det gjelder slike provokasjoner....

Snublefot

QuoteFlyplassledelsen ved Flesland sier at dersom bråket ikke gir seg, så er de nødt til å si nei til min lydinstallasjon. Og det har jeg faktisk forståelse for, sier Hjørdis Kurås til VG.


Da er det bare en ting å gjøre.. fortsett bråket.. forsett å sende inn sterke meninger.. og få flesland til å forstå at er det noe som skal synges så bør det heller være nystemten, eller en av våre mange gode brannsanger.. og vis heller frem pokalen fra NM 2004...

olebrann3

Vi må bare si mer, for da kommer det ikke... Personlig hadde eg gjerne vært med opp å knust det

Erlend

Quote from: http://www.nettavisen.no/ioslo/article910552.ece


He he,kjør på gutter...virker som noen tar Brannsupportere på alvor når det gjelder slike provokasjoner....

bra jobbet folkens!!! Send noen lignende til UDI også så kanskje vi får utlendingene tilbake og

tippetuppen

Skandalen nærmer seg..... må få all del ikkje glemme det
E det så nøye då

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

tippetuppen

håper virkelig det.. Eg har ikkje hørt noe
E det så nøye då

Erlend

jeg leste ihvertfall et sted at de måtte revurdere det grunnet mange sure mail fra brannsupporter

Klaus_Brann

Quote from: "Erlend"jeg leste ihvertfall et sted at de måtte revurdere det grunnet mange sure mail fra brannsupporter


Ja, dette leste jeg og.
Jeg var blant de som sendte mail til Flesland, og fikk som svar at de på ingen måte ønsket å provosere de reisende, og de forsto vel selv hvor dumt dette ble å ha i Bergen, så jeg trodde nå dette ble droppet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romani3

color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

rødesk

Faen så tåpelig! Noen som vet om den kommer eller ikke?

Hold det vraket vekke fra Bergen!
oen må gå...!

Klaus_Brann

Quote from: "rødesk"Faen så tåpelig! Noen som vet om den kommer eller ikke?

Hold det vraket vekke fra Bergen!


Det virket på det som sto i svarmailen at de kom til å droppe det, pga. en del sinte bergensere, og at de kanskje forsto hva de faktisk holdt på å takke ja til..Har ikke hørt noe mer siden den gang...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

farzn

8. juni er passert og jeg var pÃ¥ jobb pÃ¥ Flesland hele helgen. Hverken sÃ¥ eller hørte noe vÃ¥lerengen kunstverk, sÃ¥ hele prosjektet er nok avlyst. Takk  og pris.

Go Up