• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Corrales overgang i vasken

Started by Memelli, February 09, 2007, 21:47:08 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

Send de tilbake til klasebomber og miner, jeg driter i det

Skjønner ikke hvorfor folk vil rette hetsen mot UDI, den bør rettes mot HamKam. Tenk hvis HamKam visste om forholdet, og aksepterte første og beste bud bare for å få penger for han?

kabelmann

Quote from: "krøvel vellevold"Så du synes det er greit at storkriminelle skal beskyttes mot å sendes hjem hvis landet er en krigssone? Er det en menneskerett å være kriminell? Er det en legning man er født med og som man ikke kan velge bort å være? Oj, stakkars kriminelle! De kan jo ikke noe for at de er kriminelle! Da må jo stakkarene få lov til å bli i Norge! Er du RV'er eller noe sånt, Kabelmann?

Gjesp. Går du i barnehagen, Krøvel?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: "Snublefot"hadde jeg vært livredd for å bli sendt tilbake til norge (om jeg f.eks bodde i usa eller et annet land), så hadde jg for faen ikke gjort noe galt..

Nemlig, og det er vel også litt av poenget. Du hadde levert inn de papirene du skulle slik at du slapp å bli utvist.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

2rB

kabelmann - har du svart på eit eineste spørsmål i denne tråden her?

Alle spørsmål til deg blir svart med eit nytt spørsmål...

Og spørsmålet ditt i forrige post seier nok mest om deg...
Edit: 2 poster siden... (siden du dobbelposta - mens eg skreiv...)

kabelmann

Quote from: "2rB"kabelmann - har du svart på eit eineste spørsmål i denne tråden her?

Alle spørsmål til deg blir svart med eit nytt spørsmål...

Og spørsmålet ditt i forrige post seier nok mest om deg...
Edit: 2 poster siden... (siden du dobbelposta - mens eg skreiv...)

Sier mest om meg? Har du lest hva han skriver, eller? Og hva faen skal man svare på? Som en eller annen skrev her eller på et annet forum: Skylder du på bilen hvis du går tom for bensin?

Norge er har skrevet under på Schengen-avtalen. Da er regelen lekende lett: Blir du utvist fra ett av landene så blir du utvist fra alle. Er det strengt? Ja, men denne regelen er da slett ikke enestående for Norge. Hvis du føler for å hate UDI av den grunn så vær så god.

Og for å trekke parallellen til disse voldtektsforbryterne deres: Dersom de blir utvist fra et annet Schengen-land, hadde det vært kult om de bare kunne komme til Norge isteden? Snakk om rød politikk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "krøvel vellevold"Så du synes det er greit at storkriminelle skal beskyttes mot å sendes hjem hvis landet er en krigssone? Er det en menneskerett å være kriminell? Er det en legning man er født med og som man ikke kan velge bort å være? Oj, stakkars kriminelle! De kan jo ikke noe for at de er kriminelle! Da må jo stakkarene få lov til å bli i Norge! Er du RV'er eller noe sånt, Kabelmann?

Gjesp. Går du i barnehagen, Krøvel?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "2rB"kabelmann - har du svart på eit eineste spørsmål i denne tråden her?

Alle spørsmål til deg blir svart med eit nytt spørsmål...

Og spørsmålet ditt i forrige post seier nok mest om deg...
Edit: 2 poster siden... (siden du dobbelposta - mens eg skreiv...)

Sier mest om meg? Har du lest hva han skriver, eller? Og hva faen skal man svare på? Som en eller annen skrev her eller på et annet forum: Skylder du på bilen hvis du går tom for bensin?

Norge er har skrevet under på Schengen-avtalen. Da er regelen lekende lett: Blir du utvist fra ett av landene så blir du utvist fra alle. Er det strengt? Ja, men denne regelen er da slett ikke enestående for Norge. Hvis du føler for å hate UDI av den grunn så vær så god.

Og for å trekke parallellen til disse voldtektsforbryterne deres: Dersom de blir utvist fra et annet Schengen-land, hadde det vært kult om de bare kunne komme til Norge isteden? Snakk om rød politikk.


Det er vel for faen ingen som setter spørsmålstegn ved at Corrales også må holde seg unna resten av Schengen, når de først er sendt ut av Norge. Det som er poenget her, er jo at formalitetsfeil blir straffes med 5 års utvisning, mens storkriminelle slipper unna utvisning! Hvor er logikken i det?
Legg ned hele klubben!

Briskebybanden

Dere får som fortjent, 2mill. til hamkam 3mill til corrales mens han soler seg i calefornia. Penger har dekk nok av :wink:

kabelmann

Quote from: "krøvel vellevold"Du svarer jo ikke på spørsmålet mitt! Syns du virkelig det er synd på storkriminelle som blir sendt hjem til landet de er statsborger av?

Quote from: "krøvel vellevold"Likevel syns du det er greit at UDI ikke sender ovenfor nevnte storkriminelle hjem.

Hvorfor skal jeg svare på spørsmålet ditt når du helt åpenbart klarer å ilegge meg meninger helt på egenhånd? Hvor har jeg skrevet at det er helt greit at UDI ikke sender disse storkriminelle hjem? Det burde jo være unødvendig å måtte svare på det helt opplagte, men hva gjør man ikke for deg: Nei, det er selvsagt ikke greit at kriminelle asylsøkere får gjøre som de vil.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: "krøvel vellevold"Det er vel for faen ingen som setter spørsmålstegn ved at Corrales også må holde seg unna resten av Schengen, når de først er sendt ut av Norge.

Neivel, da får du lese litt nøyere gjennom tråden og se hva 2rB sier om akkurat den saken.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


Knasen

tror det handler om prinsipper her fra UDI. Greit han har ikke gjort noe galt her, bortsett fra en ting. Jeg tror UDI prøver å si er at når du kommer til dette landet så må du følge våre regler, og det er å komme hit, og jobbe, og når du jobber her så skal folk vite at du har arbeidstilatese, og at du er politelig.

Hvorfor skyte en person i hode når personen har gjort noe feil? Jo, da vet folk at man ikke skal gjøre det igjen :)

Mick

http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/brann/article911802.ece

Ser hvor lista ligger. NFF sniker seg nok rundt i gangene på UDI kan ikke helt se for meg hvorfor UDI har noe å vinne på å kaste ut Corrales.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Det var samme saksbehandler som fikk ankesaken også. Nå får vi håpe utlendingsnemda ser litt mildere på saken.

dudo

Quote from: "Xminator"Det var samme saksbehandler som fikk ankesaken også.


Er ikke det ulovlig? Stikk i strid med intensjonen må det ihvertfall være.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Briskebybanden

Ramiro trodde vel han gull ungen i kamma sikkert, men bortkjemte unger er det værste vi vet. Her er det ingen som ordner verken oppholds tillatelse eller ikke,....

Ps. Ramiro er en kjempe fyr, å klyse er han helleer ikke.

Marek

Quote from: "Briskebybanden"Her er det ingen som ordner verken oppholds tillatelse eller ikke,....


Verken oppholdstillatelse eller ikke?
Om du hadde giddet å følge med i norsktimene på bondeskolen du har gått på så kanskje du ville gjort deg litt bedre forstått.
ons Ivar skal hem...

smaalanda

Quote from: "Marek"
Quote from: "Briskebybanden"Her er det ingen som ordner verken oppholds tillatelse eller ikke,....


Verken oppholdstillatelse eller ikke?
Om du hadde giddet å følge med i norsktimene på bondeskolen du har gått på så kanskje du ville gjort deg litt bedre forstått.



Sikker på at han har begynt på skolen?
KMO!!!

Briskebybanden

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Marek"
Quote from: "Briskebybanden"Her er det ingen som ordner verken oppholds tillatelse eller ikke,....


Verken oppholdstillatelse eller ikke?
Om du hadde giddet å følge med i norsktimene på bondeskolen du har gått på så kanskje du ville gjort deg litt bedre forstått.



Sikker på at han har begynt på skolen?

Vi snakker norsk, dere snakker en blanding "nynorsk samisk variant" ikke spesielt fint :lol:  SlÃ¥ opp i den rette ordboka( BokmÃ¥l) der stÃ¥r alt skrevet pÃ¥ Norsk. OgsÃ¥ den mÃ¥ten man skal snakke i :lol:

Mr_Soma

Kan noen være så snill å kaste ut denne drittungen`?

Marek

Quote from: "Briskebybanden"Vi snakker norsk, dere snakker en blanding "nynorsk samisk variant" ikke spesielt fint :lol:  SlÃ¥ opp i den rette ordboka( BokmÃ¥l) der stÃ¥r alt skrevet pÃ¥ Norsk. OgsÃ¥ den mÃ¥ten man skal snakke i :lol:


Også den måten man skal snakke i?
Du er sikkert flink til å kjøre traktor, men hadde ikke landbruksmaskin linjen norsktimer?
ons Ivar skal hem...

Briskebybanden

Quote from: "Marek"
Quote from: "Briskebybanden"Vi snakker norsk, dere snakker en blanding "nynorsk samisk variant" ikke spesielt fint :lol:  SlÃ¥ opp i den rette ordboka( BokmÃ¥l) der stÃ¥r alt skrevet pÃ¥ Norsk. OgsÃ¥ den mÃ¥ten man skal snakke i :lol:


Også den måten man skal snakke i?
Du er sikkert flink til å kjøre traktor, men hadde ikke landbruksmaskin linjen norsktimer?


Sant det, men traktorer finner man på ToTen.
Skal gi meg nå, skjønner det blir for sterkt for dere :!:

Ricky

Quote from: "Erlend"
Quote from: "krøvel vellevold"
Følger du med i verden, så ser du at de overhodet ikke er firkantet på regelbrudd så lenge regelbruddene er flykapringer, voldtekter, omskjæring, flerkoneri, ran, innbrudd, voldsbruk, terrorisme, oppfordring til terrorisme i Norge, osv. Men når noen har glemt å søke om fornyet oppholdstillatelse pga forglemmelser/misforståelser, så skal man vises ut! Fantastisk!


Ja, hovedsakelig derfor jeg hater UDI.  Alt mulig kriminelle folk fÃ¥r bli og heve trygd og drepe folk, mens en ærlig fotballspiller fÃ¥r bli.  Mener helt klart vi bør ha et banner mot UDI pÃ¥ en kamp



Ja, ingenting hadde vært som å starte sesongen med noen skikkelig "brune" bannere på stadion. For en gangs skyld kunne Bataljonen ha kommet Kanari-fansen i forkjøpet når vi låner noe fra tribunekulturen nedover på kontinentet.

Det til side, så fraktes det pluss/minus 5.000 mennesker ut av Norge hvert eneste år, enten pga endelig avslag på asylsøknad eller utvisningsvedtak pga kriminalitet eller Corrales-tabber. Kanskje BA kunne ha skrevet en notis om hver og en av disse sakene, så hadde vi sluppet maset om at alle får bli i Norge blablabla. De eneste sakene som nevnes er jo de ti-tolv sakene som stiller UDI i et dårlig lys. Syke eller barn som utvises, eller kriminelle som av ymse grunner ikke kan utvises.

Erlend

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Erlend"
Quote from: "krøvel vellevold"
Følger du med i verden, så ser du at de overhodet ikke er firkantet på regelbrudd så lenge regelbruddene er flykapringer, voldtekter, omskjæring, flerkoneri, ran, innbrudd, voldsbruk, terrorisme, oppfordring til terrorisme i Norge, osv. Men når noen har glemt å søke om fornyet oppholdstillatelse pga forglemmelser/misforståelser, så skal man vises ut! Fantastisk!


Ja, hovedsakelig derfor jeg hater UDI.  Alt mulig kriminelle folk fÃ¥r bli og heve trygd og drepe folk, mens en ærlig fotballspiller fÃ¥r bli.  Mener helt klart vi bør ha et banner mot UDI pÃ¥ en kamp



Ja, ingenting hadde vært som å starte sesongen med noen skikkelig "brune" bannere på stadion. For en gangs skyld kunne Bataljonen ha kommet Kanari-fansen i forkjøpet når vi låner noe fra tribunekulturen nedover på kontinentet.

Det til side, så fraktes det pluss/minus 5.000 mennesker ut av Norge hvert eneste år, enten pga endelig avslag på asylsøknad eller utvisningsvedtak pga kriminalitet eller Corrales-tabber. Kanskje BA kunne ha skrevet en notis om hver og en av disse sakene, så hadde vi sluppet maset om at alle får bli i Norge blablabla. De eneste sakene som nevnes er jo de ti-tolv sakene som stiller UDI i et dårlig lys. Syke eller barn som utvises, eller kriminelle som av ymse grunner ikke kan utvises.


Og hvor mange slippes inn, og hvor mange kriminelle fÃ¥r bli??  Jeg har hørt at Oslo er den byen i verden med flest første-generasjons innvandrere i verden.  Det er nÃ¥ Mafia-tilstander og gjengkamper der, men alt de gjør er Ã¥ gi de trygd eller sende de i fengsel hvor de fÃ¥r lønn som sikkert ligger mye høyere enn snittet mange steder.  Og nÃ¥r det nÃ¥ i tillegg kommer fram at en lignende sak blir henlagt, synes jeg det er noe rart som foregÃ¥r i UDI.  Og hva er disse "ymse grunnene" det er snakk om?  At det er krig i hjemlandet? Vel, send de ned der hvis de ikke kan oppføre seg her

steinbygger

er usikker på om det er noe hold i dette, men via via via har jeg fått høre at minst en av saksbehandlerene hos UDI ikke er helt nøytral når det gjelder fotball. Håper de er voksen nok til ikke å la det påvirke jobben de gjør

Marek

Quote from: "steinbygger"er usikker på om det er noe hold i dette, men via via via har jeg fått høre at minst en av saksbehandlerene hos UDI ikke er helt nøytral når det gjelder fotball. Håper de er voksen nok til ikke å la det påvirke jobben de gjør


NÃ¥ snakker vi! Minst en av saksbehandlerne i UDI liker ikke Brann, og derfor vil de utvise Corrales!
Tror du virkelig på dette selv?
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "krøvel vellevold"Du svarer jo ikke på spørsmålet mitt! Syns du virkelig det er synd på storkriminelle som blir sendt hjem til landet de er statsborger av?

Quote from: "krøvel vellevold"Likevel syns du det er greit at UDI ikke sender ovenfor nevnte storkriminelle hjem.

Hvorfor skal jeg svare på spørsmålet ditt når du helt åpenbart klarer å ilegge meg meninger helt på egenhånd? Hvor har jeg skrevet at det er helt greit at UDI ikke sender disse storkriminelle hjem? Det burde jo være unødvendig å måtte svare på det helt opplagte, men hva gjør man ikke for deg: Nei, det er selvsagt ikke greit at kriminelle asylsøkere får gjøre som de vil.


Du har tidligere i tråden skrevet at "Corrales ikke er fra en krigssone", og at "hans liv derfor ikke er i fare ". Jeg tolket dette som om at du syns det er greit sende folk hjem til hjemlandet så lenge de ikke kommer fra en krigssone. Jeg syns det er uinteressant hvordan forholdene er i hjemlandet. Er man storkriminell, så får det være den storkriminelles problem! Og Corrales har gjort en bagatell. At han kommer fra et land uten borgerkrig, skal ikke være hans problem!

Corrales utvisning er overhodet ikke ok sett i forhold til hva andre kan tillate seg UTEN å bli utvist!

Forstår veldig godt at folk hater UDI når de unnlater å sende hjem storkriminelle, men sender hjem en som har glemt seg bort eller vært offer for misforståelser/rot. Det er bagetellmessig. Og han har faen ikke gjemt seg i Norge! Han spiller i en høyt medieprofilert fotballserie. Ser ikke helt motivet han skulle ha hatt for å med vilje unnlate å fornye arbeidstillatelsen. Han stod overhodet ikke i fare for å bli utvist!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"[ Ja, ingenting hadde vært som Ã¥ starte sesongen med noen skikkelig "brune" bannere pÃ¥ stadion.  .


Så du insinuerer at hvis vi er forbanna på UDI for at de på syltynt grunnlag hindrer oss i å få bruke en spiller, så er vi rasister?

At vi er forbanna for at storkriminelle utlendinger samtidig IKKE blir sendt hjem; gjør det oss til rasister? Er altså "storkriminell utlending" en rase? Kan han ikke være både hvit og dansk eller svensk statsborger denne storkriminelle utlendingen?
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: "krøvel vellevold"Du har tidligere i tråden skrevet at "Corrales ikke er fra en krigssone", og at "hans liv derfor ikke er i fare ". Jeg tolket dette som om at du syns det er greit sende folk hjem til hjemlandet så lenge de ikke kommer fra en krigssone.

Nei, på en eller annen sær måte tolket du dette til at jeg syntes synd på storkriminelle.

Jeg synes det er greit at folk blir sendt hjem om forholdene ligger til rette for det. I de tilfellene hvor forholdene ikke ligger til rette for en hjemsendelse så burde man kanskje heller se på det norske rettsystemet om disse folkene bare kan få styre på som de vil (les: 87 kriminelle handlinger).

Det er kjipt at Corrales blir sendt hjem, og jeg håper, enten du tror det eller ei, at Brann/Corrales/UDI/hvem-det-nå-måtte-være kan finne en løsning på problemet. Men her snakker vi om likhet for loven, enten du er en høyprofilert fotballspiller eller du snekrer hytter. Kanskje kunne loven vært endret/vært gjort litt mer smidig, men den er nå engang slik den er. Av en eller annen grunn sitter jeg med en følelse av at denne loven ikke er unik for Norge.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

tormi

Uavhengig av om det er rette eller galt at Corrales skal utvises så må det ikke være noen som helst tvil om at alle statlige organer benytter seg av slike profiler til å markere seg.

De blir livredd for å være snille i slike saker som kan få mediadekning.

Er sikker på at om Corrales var snekker for et selskap så hadde dette ordnet seg. Her meler UDI seg en mediakake for å vise at de er sterke og handlingskraftige.

Skremmende dog at de begår flere saksbehanlingsfeil i sin iver.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Briskebybanden

Noen som vet når corrales saken avklares......osv....

xTaTic

Quote from: "Briskebybanden"Noen som vet når corrales saken avklares......osv....


Er nok ingen som vet, kan ta evigheter!
Uansett er jeg temmelig sikker på at spilleren vil fristilles av Brann før sommeren dersom ingen avklaring er på plass.

2rB

3 - 4 måneder dersom den blir prioritert høyt, om eg husker rett fra ein avisartikkel...

Snublefot

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Snublefot"hadde jeg vært livredd for å bli sendt tilbake til norge (om jeg f.eks bodde i usa eller et annet land), så hadde jg for faen ikke gjort noe galt..

Nemlig, og det er vel også litt av poenget. Du hadde levert inn de papirene du skulle slik at du slapp å bli utvist.


Ja, det hadde jeg gjort.  Men du skjønner vel da for faen at Ã¥ glemme Ã¥ levere inn arbeidstillatele, eller Ã¥ voldta 4 forskjellige damer er stor forskjell? poenget er at somalieren som først voldtar 4 damer, før han stikker ned en kar, før han raner en bank, før han fyllerkjører og dreper en familie...Han fÃ¥r bli i norge, fordi han kan bli drept om han sendes ut.... mens en som glemmer Ã¥ levere en jævla søknad.. han mÃ¥ ut i 5 Ã¥r???

forstår du dette eller er du helt lost?????

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"[ Ja, ingenting hadde vært som Ã¥ starte sesongen med noen skikkelig "brune" bannere pÃ¥ stadion.  .


Så du insinuerer at hvis vi er forbanna på UDI for at de på syltynt grunnlag hindrer oss i å få bruke en spiller, så er vi rasister?

At vi er forbanna for at storkriminelle utlendinger samtidig IKKE blir sendt hjem; gjør det oss til rasister? Er altså "storkriminell utlending" en rase? Kan han ikke være både hvit og dansk eller svensk statsborger denne storkriminelle utlendingen?



Corrales-saken ser ut til å komme veldig beleilig for dem som ønsker bannere mot innvandringspolitikken på Stadion.

kabelmann

Quote from: "Snublefot"Ja, det hadde jeg gjort.  Men du skjønner vel da for faen at Ã¥ glemme Ã¥ levere inn arbeidstillatele, eller Ã¥ voldta 4 forskjellige damer er stor forskjell?

Det er da for faen ikke noen som har sagt noe annet? Var det virkelig det du hadde å bidra med? At det er forskjell på å voldta noen og å glemme å levere inn noen papirer?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Strandlien

Det er vel ikke noe strengere i Norge enn f.eks. i England? En spiller som Edu er ettertraktet av mange klubber i PL, men ingen byr på ham fordi han ikke får arbeidstillatelse...

Corrales hadde aldri fått arbeidstillatelse i england, siden han ikke har landskamper.

Arbeidstillatelsen må være der. Feilen er gjort. Nå er det bare å håpe på en sjel som kan vise en smule med nåde og oppheve utvisningen...

Mr_Soma

Hvor mange utlendinger med tilsvarende sak kommer ikke til å løpe ned dørene til UDI om de gjør om avgjørelsen sin.
Tror ikke det blir få for å si det sånn...

Nei RBH, du får sondere markedet etter en ny venstreback - for det Hanstveit viste igår var skandaløst.

Erlend

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "krøvel vellevold"Du har tidligere i tråden skrevet at "Corrales ikke er fra en krigssone", og at "hans liv derfor ikke er i fare ". Jeg tolket dette som om at du syns det er greit sende folk hjem til hjemlandet så lenge de ikke kommer fra en krigssone.

Nei, på en eller annen sær måte tolket du dette til at jeg syntes synd på storkriminelle.

Jeg synes det er greit at folk blir sendt hjem om forholdene ligger til rette for det. I de tilfellene hvor forholdene ikke ligger til rette for en hjemsendelse så burde man kanskje heller se på det norske rettsystemet om disse folkene bare kan få styre på som de vil (les: 87 kriminelle handlinger).

Det er kjipt at Corrales blir sendt hjem, og jeg håper, enten du tror det eller ei, at Brann/Corrales/UDI/hvem-det-nå-måtte-være kan finne en løsning på problemet. Men her snakker vi om likhet for loven, enten du er en høyprofilert fotballspiller eller du snekrer hytter. Kanskje kunne loven vært endret/vært gjort litt mer smidig, men den er nå engang slik den er. Av en eller annen grunn sitter jeg med en følelse av at denne loven ikke er unik for Norge.


Men loven har da stadig vært anderledes for fotballspillere.  Hva tror du hadde skjedd hvis en av oss hadde brøte oss inn pÃ¥ rommet til Riise og gÃ¥tt løs pÃ¥ ham med en golfkølle?? Mer enn en bot pÃ¥ to ukelønner ihvertfall

Mr_Soma

Du hadde fått en klapp på skulderen og en kald Hansa av meg ihvertfall...

kabelmann

Quote from: "Erlend"Mer enn en bot på to ukelønner ihvertfall

Av din egen arbeidsgiver? Hvem jobber du for? ;)
Men halvannen million er nok likevel ørten ganger mer straff enn Bellamy ville fått dersom Riise hadde politianmeldt ham.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"[ Ja, ingenting hadde vært som Ã¥ starte sesongen med noen skikkelig "brune" bannere pÃ¥ stadion.  .


Så du insinuerer at hvis vi er forbanna på UDI for at de på syltynt grunnlag hindrer oss i å få bruke en spiller, så er vi rasister?

At vi er forbanna for at storkriminelle utlendinger samtidig IKKE blir sendt hjem; gjør det oss til rasister? Er altså "storkriminell utlending" en rase? Kan han ikke være både hvit og dansk eller svensk statsborger denne storkriminelle utlendingen?



Corrales-saken ser ut til å komme veldig beleilig for dem som ønsker bannere mot innvandringspolitikken på Stadion.


Er det "innvandringspolitikk" å ønske storkriminelle ut av landet? Du insinuerer jo fortsatt at det handler om rasisme å sende storkriminelle ut av landet! I så fall er jo de fleste land i verden rasistiske, for det er faktisk helt vanlig å vise ut kriminelle. Og utgangspunktet er at det er slik i Norge også. Men det er ikke alltid det blir fulgt opp, for her er man mest opptatt av å beskytte de stakkars kriminelle.
Legg ned hele klubben!

Xminator

De er jo ikke kommet til landet fordi de er storkriminelle. Rettferdighetsprinsippet sier for meg at de skal dømmes av norsk domstol på lik linje med en norsk kriminell som gjør de samme forbrytelsene, og få samme straff.

Hvorfor skal en afrikaner få strengere straff (dvs sendes ut av landet) enn en danske (som det jo er meningsløst å sende ut av landet)?

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"De er jo ikke kommet til landet fordi de er storkriminelle. Rettferdighetsprinsippet sier for meg at de skal dømmes av norsk domstol på lik linje med en norsk kriminell som gjør de samme forbrytelsene, og få samme straff.

Hvorfor skal en afrikaner få strengere straff (dvs sendes ut av landet) enn en danske (som det jo er meningsløst å sende ut av landet)?


Fordi man som statsborger av et land er tilhørende det landet. Hadde jeg som norsk statsborger hatt oppholdstillatelse i et annet land, og vært storkriminell der, så hadde jeg hatt full forståelse for at jeg ble utvist fra det landet! Er man dansk statsborger, så er man tilhørende Danmark. Har man da arbeids- og oppholdstillatelse i Norge, så er man gjest i Norge. Lager man som gjest et helvete i vertslandet, er det naturlig at gjesten blir sendt hjem til landet han tilhører. Ser heller ikke hvorfor det skal være så viktig å beskytte storkriminelle. De velger selv å leve et slikt liv, så da har de vel strengt tatt ingen grunn til å sutre om de ikke er ønsket i landet lenger!

Corrales har derimot ikke plaget noen. Så hvorfor skulle man straffe ham så strengt for en formalitetsfeil? En bot hadde vært greit.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Poenget er ikke å beskytte storkriminelle. Men å hindre de å bli henrettet hvis de blir sendt hjem (gjelder noen få land). Noe Norge har forpliktet seg til gjennom internasjonale avtaler, sammen med mange andre land. Dermed er UDI bundet på hender og føtter i en helt annen grad enn når det gjelder Corrales. Der er det bare paragrafrytteri.
Rød makt på Hansa

jako

Quote from: "Nixon"Poenget er ikke å beskytte storkriminelle. Men å hindre de å bli henrettet hvis de blir sendt hjem (gjelder noen få land). Noe Norge har forpliktet seg til gjennom internasjonale avtaler, sammen med mange andre land. Dermed er UDI bundet på hender og føtter i en helt annen grad enn når det gjelder Corrales. Der er det bare paragrafrytteri.


Det nå ikke så enkelt. Det er fullt mulig å sende disse ut av landet, ingen som vil straffe oss for det. At UDI alltid er bundet er også enn sannhet med en god del modifikasoner, men det er enn annen diskusjon.

Alle bør uansett være enig om at straffen var altfor hard og at han er blitt behandlet tøffere fordi han er kjendis. Det kan i all fall virke sånn.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

http://www.h-a.no/artikkel.asp?Artid=287181&EmneID=HAM-KAM-

En liten oppdatering fra Hamar uten at noe egentlig nytt kommer frem.

Briskebybanden

Er vel best dette ordner seg for Brann sin del. Budsjettet for spiller kjøp er vel brukt opp :lol:

Gud

Quote from: "Briskebybanden"Er vel best dette ordner seg for Brann sin del. Budsjettet for spiller kjøp er vel brukt opp :lol:


Gjør ingenting, vi har, i motsetning til dere, en gjeng investorer som heter Hardball.

Corran

Quote from: "Briskebybanden"Er vel best dette ordner seg for Brann sin del. Budsjettet for spiller kjøp er vel brukt opp :lol:

Kommer ikke Corrales så kommer ikke ham-kam til å få et øre. Og om de ikke godtar det så må de i tillegg betale saksomkostninger når de taper sake i retten
Og det har ikke kamma råd til :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up