• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Corrales overgang i vasken

Started by Memelli, February 09, 2007, 21:47:08 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

Dette er kanskje litt på kanten av hva denne tråden handler om, men det viser litt av duste-norge når disse får bli, men en fotballspiller blir kastet på hodet ut http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/15/492154.html

Tyfus

Quote from: "steinbygger"Dette er kanskje litt på kanten av hva denne tråden handler om, men det viser litt av duste-norge når disse får bli, men en fotballspiller blir kastet på hodet ut http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/15/492154.html


Det er for jævelig, takke meg til enga og lsk folk, men dette er de som ødelegger landet.

for mange naive sosialister i dette landet, uten evne til å se konsekvensene av politiken på sikt.

monzilla

Mente tyfus, Marek. Men om denne fyren prater med ræven vet vi lite om, da vi kun leser det han skriver. Men hvem vet, kanskje han skriver med ræven. I så tilfelle blir jeg imponert.

Og den tarmbakterie-vitsen var ment som et ordspill.

Texas

Quote from: "Tyfus"Ja, det skal ikke stikkes under en stol, at Hamkam burde fotfulget Ramiro, for å sjekke at han hadde fornyet papirene sine.
Men det er voksne mennesker vi har med å gjøre her, som burde være i stand til å ta vare på seg selv.

Men det unnskylder ikke det at Brann signerte han uten å sjekke papirene.

Får Hamkam en bot, så skulle vel overgangsummen dekke det :-)

Så for dere gå på Ramiro, og spørre han hvorfor han signerte for dere uten arbeidstilatelse.


SÃ¥ mye ansvarsfraskrivelse er det lenge siden jeg har sett. Det hjelper lite at kameratene pÃ¥ hamar undskylder seg med at de trodde Ramiro kunne ordne  det med arbeidstillatelse selv. Ledelsen i ham kam kunne bare spurt om Ã¥ fÃ¥ se de nødvendige papirene til Ramiro, men det gjorde de altsÃ¥ ikke.

Brann burde også ha sjekket arbeidstillatelsen til Ramiro før de signerte han (og det er det ingen av oss som benekter), men Ham-Kams overtramp er er langt grovere enn branns.

Og du kan prøve Ã¥ bortfoklare ansvaret  til Ham.Kam i all evighet, men det er ingen av oss som biter pÃ¥.

Xminator

Kan Moderator ta ansvaret sitt og få denne Tyfus til helvete bort fra forumet?

Bruiser

Quote from: "Xminator"Kan Moderator ta ansvaret sitt og få denne Tyfus til helvete bort fra forumet?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Henki

Quote from: "Xminator"Kan Moderator ta ansvaret sitt og få denne Tyfus til helvete bort fra forumet?
Ballen skal fremover!

tormi

Quote from: "Xminator"Kan Moderator ta ansvaret sitt og få denne Tyfus til helvete bort fra forumet?
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Kan Moderator ta ansvaret sitt og få denne Tyfus til helvete bort fra forumet?
Legg ned hele klubben!

Strandlien

Quote from: "Xminator"Kan Moderator ta ansvaret sitt og få denne Tyfus til helvete bort fra forumet?

slang

Quote from: "Xminator"Kan Moderator ta ansvaret sitt og få denne Tyfus til helvete bort fra forumet?
ansa 08

Roffarne

Quote from: "Xminator"Kan Moderator ta ansvaret sitt og få denne Tyfus til helvete bort fra forumet?

Amen.

Bataljonen

Quote from: "Roffarne"
Quote from: "Xminator"Kan Moderator ta ansvaret sitt og få denne Tyfus til helvete bort fra forumet?

Amen.


Er et par som er blitt pælma ut så da håper vi diskusjonen kan bli "voksen" igjen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Breiflabben

Noe som vet når vi kan forvente oss noe nytt i denne saken?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Speedy

UDI behandler visst sakene de får over et tidsrom på minst noen måneder, og tipper denne saken er intet unntak. Tipper vi får en løsning før seriestart.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

tormi

Quote from: "Speedy"UDI behandler visst sakene de får over et tidsrom på minst noen måneder, og tipper denne saken er intet unntak. Tipper vi får en løsning før seriestart.


De har ihvertfall sagt de skulle prioritere saken.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

kabelmann

Har de det? Eller var det det Brann håpet de skulle gjøre? Håper da virkelig saken får prioritet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

paf

Quote from: "kabelmann"Har de det? Eller var det det Brann håpet de skulle gjøre? Håper da virkelig saken får prioritet.

I UDI-sammenheng betyr prioriterig at de behandler på et halvt år istedenfor det vanlige halvannet...


smaalanda

Blir det en HATER HATER HATER UDI! Vist di ikke kommer til seriestart? :D
KMO!!!

olebrann3

stemmer for et stort banner som det står noe stygt om UDI, f eks, utviser uskyldige mens kriminelle får bli...

Roald

Quote from: "olebrann3"stemmer for et stort banner som det står noe stygt om UDI, f eks, utviser uskyldige mens kriminelle får bli...

Litt vel saklig? Noe med litt mer brodd hadde nok gjort seg...
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

olebrann3

ja mente bare noe som viser kor mye vi hater UDI

Skotten

 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

kabelmann

Quote from: "olebrann3"ja mente bare noe som viser kor mye vi hater UDI

Hvorfor i all verden hater du UDI? Er det de som har glemt å levere inn papirer? Hvorfor ikke Corrales? Eller Brann? Eller Hamkam? Det er jo denne trioen som tilsammen har klart å sørge for at Brann godt mulig kan si farvel til 5 millioner spenn.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "olebrann3"ja mente bare noe som viser kor mye vi hater UDI

Hvorfor i all verden hater du UDI? Er det de som har glemt å levere inn papirer? Hvorfor ikke Corrales? Eller Brann? Eller Hamkam? Det er jo denne trioen som tilsammen har klart å sørge for at Brann godt mulig kan si farvel til 5 millioner spenn.


Det er vel de som har å gjøre med sakene til Jaiteh og Monkam også?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla


Ricky

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "kabelmann"
Quote from: "olebrann3"ja mente bare noe som viser kor mye vi hater UDI

Hvorfor i all verden hater du UDI? Er det de som har glemt å levere inn papirer? Hvorfor ikke Corrales? Eller Brann? Eller Hamkam? Det er jo denne trioen som tilsammen har klart å sørge for at Brann godt mulig kan si farvel til 5 millioner spenn.


Det er vel de som har å gjøre med sakene til Jaiteh og Monkam også?



I teorien, ja, men i praksis er det vel NFF. NFF vurderer saken og sender sin anbefaling til UDI (som følger anbefalingen hver gang).

krøvel vellevold

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "olebrann3"ja mente bare noe som viser kor mye vi hater UDI

Hvorfor i all verden hater du UDI? Er det de som har glemt å levere inn papirer? Hvorfor ikke Corrales? Eller Brann? Eller Hamkam? Det er jo denne trioen som tilsammen har klart å sørge for at Brann godt mulig kan si farvel til 5 millioner spenn.


Følger du med i verden, så ser du at de overhodet ikke er firkantet på regelbrudd så lenge regelbruddene er flykapringer, voldtekter, omskjæring, flerkoneri, ran, innbrudd, voldsbruk, terrorisme, oppfordring til terrorisme i Norge, osv. Men når noen har glemt å søke om fornyet oppholdstillatelse pga forglemmelser/misforståelser, så skal man vises ut! Fantastisk!
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: "krøvel vellevold"Følger du med i verden, så ser du at de overhodet ikke er firkantet på regelbrudd så lenge regelbruddene er flykapringer, voldtekter, omskjæring, flerkoneri, ran, innbrudd, voldsbruk, terrorisme, oppfordring til terrorisme i Norge, osv. Men når noen har glemt å søke om fornyet oppholdstillatelse pga forglemmelser/misforståelser, så skal man vises ut! Fantastisk!

Saklig. Hvem er det som har glemt å levere inn ny søknad?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

olebrann3

Grunnen til at eg er sur på de er at alle utlendinger som raner og plyndrer landet får bli mens de som gjør noe vettig blir sendt tilbake

2rB

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "krøvel vellevold"Følger du med i verden, så ser du at de overhodet ikke er firkantet på regelbrudd så lenge regelbruddene er flykapringer, voldtekter, omskjæring, flerkoneri, ran, innbrudd, voldsbruk, terrorisme, oppfordring til terrorisme i Norge, osv. Men når noen har glemt å søke om fornyet oppholdstillatelse pga forglemmelser/misforståelser, så skal man vises ut! Fantastisk!

Saklig. Hvem er det som har glemt å levere inn ny søknad?

T r u r  kanskje poenget er at mange av dei som ikkje er bra Ã¥ ha her i landet fÃ¥r bli, mens ein med ein som begÃ¥r ein USKYLDIG feil blir utvist fra mange land i Europa.

I denne saken står reaksjonen ABSOLUTT IKKJE i forhold til feilen som er begått.

krøvel vellevold

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "krøvel vellevold"Følger du med i verden, så ser du at de overhodet ikke er firkantet på regelbrudd så lenge regelbruddene er flykapringer, voldtekter, omskjæring, flerkoneri, ran, innbrudd, voldsbruk, terrorisme, oppfordring til terrorisme i Norge, osv. Men når noen har glemt å søke om fornyet oppholdstillatelse pga forglemmelser/misforståelser, så skal man vises ut! Fantastisk!

Saklig. Hvem er det som har glemt å levere inn ny søknad?


Så du mener altså at det er greit at en formalitetsfeil skal straffes med utvisning fra Schengen i 5 år, mens storkriminelle, flykaprere og terrorister skal få bli i landet selv om politiet ber om utvisning?

Det er Norge i et nøtteskall: Hjelp de kriminelle!
Legg ned hele klubben!

kabelmann

USA er ikke en krigssone og Corrales liv er slett ikke i fare ved å bli sendt tilbake.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

2rB

Quote from: "kabelmann"USA er ikke en krigssone og Corrales liv er slett ikke i fare ved å bli sendt tilbake.
Det er no vesentlig fleire enn dei som ville vært i fare om dei blir sendt heim som får bli.

Meiner du at straffen står i forhold til feilen som er begått?

steinbygger

Quote from: "kabelmann"USA er ikke en krigssone og Corrales liv er slett ikke i fare ved å bli sendt tilbake.


Kanskje han får bli hvis han blir muslim

kabelmann

Quote from: "2rB"Meiner du at straffen står i forhold til feilen som er begått?

Mener du at ulovlig arbeidsinnvandring er greit?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

jinxter

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "2rB"Meiner du at straffen står i forhold til feilen som er begått?

Mener du at ulovlig arbeidsinnvandring er greit?


Han har ikke akkurat blitt smugglet inn i Norge. Han har fått oppholdstillatelse og arbeidstillatelse av UDI. Han leverte bare inn en søknad om fornyelse "litt" sent.

2rB

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "2rB"Meiner du at straffen står i forhold til feilen som er begått?

Mener du at ulovlig arbeidsinnvandring er greit?

NEI - men meiner du straffen står i forhold til feilen som er begått?

kabelmann

Han får samme straffen som enhver annen arbeidsinnvandrer ville fått i samme situasjon. Hvorfor i all verden skulle han få særbehandling? Hadde situasjonen vært omvendt og det var en nordmann i USA dette gjaldt ville han helt sikkert fått 15 år i fengsel for terrrorplanlegging i tillegg.

PS! Selvsagt skulle jeg ønske han fikk særbehandling, for når alt kommer til alt kan han ha påført Brann store pengetap.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

2rB

Quote from: "kabelmann"Han får samme straffen som enhver annen arbeidsinnvandrer ville fått i samme situasjon. Hvorfor i all verden skulle han få særbehandling? Hadde situasjonen vært omvendt og det var en nordmann i USA dette gjaldt ville han helt sikkert fått 15 år i fengsel for terrrorplanlegging i tillegg.

PS! Selvsagt skulle jeg ønske han fikk særbehandling, for når alt kommer til alt kan han ha påført Brann store pengetap.
Nå er det ikkje pengene som er det verste oppi dette her, men at me mangler den spilleren me sårt trenger.

Har ikkje sagt at han skal få særbehandling. MEN seier at straffen ikkje står i forhold til «forbrytelsen». Da tenker eg ikkje på det at han er utvist fra Norge, men at han er utvist fra heile Schengen-området. Dette gjer at straffen blir urimelig stor, uansett om det gjelder han som fotballspiller, eller ein (teoretisk person) som sløyer fisk på eit mottak i Austevoll.

Edit: skriveleif

Ricky

Alle som utvises fra et land som er med i Schengen-avtalen, utvises fra hele Schengen-området. Ser ikke helt hvorfor dette skulle være spesielt urimelig i Corrales' tilfelle.

2rB

Quote from: "Ricky"Alle som utvises fra et land som er med i Schengen-avtalen, utvises fra hele Schengen-området. Ser ikke helt hvorfor dette skulle være spesielt urimelig i Corrales' tilfelle.
Det er urimelig i FORHOLD til feilen som er begått...

Men eg bare gjentar meg sjølv her, så trur ikkje eg gidder å skrive dette for annahvert innlegg...

Sopp

Han har jo ikke akkurat gjemt seg. Han glemte det, ganske menneskelig spør du meg. Som det står i BT : http://fotball.bt.no/eliteserien/article75497.ece
K Brann

Snublefot

Kanskje pÃ¥ tide at Mullah Krekar ogsÃ¥ tar veien ut da?  eller er han ute allerde uten at jeg har fÃ¥tt det med meg?


Nei corrales. du burde nok heller ranet noen, kapret noe eller hva som helst. og vært snill gutt i fengselet som gjør at du kan fÃ¥ permisjon til Ã¥ spille fotball med brann...  da hadde du sikkert kunne blitt lenge nok til Ã¥ fÃ¥ norsk statsborgerskap..

synes Norge er helt på jordet når det gjelder hvem som skal beskyttes og ikke..

Hvis det er så forbanna stor fare for at livet til disse kriminelle skal gå tapt om de blir sendt ut så bør de for faen skjønne at de får oppføre seg.. hadde jeg vært livredd for å bli sendt tilbake til norge (om jeg f.eks bodde i usa eller et annet land), så hadde jg for faen ikke gjort noe galt..

Knasen

jeg tror Mullah Krekar er en litt annen sak enn Corrales

Snublefot

Quote from: "Knasen"jeg tror Mullah Krekar er en litt annen sak enn Corrales


yup:D en helt annen sak.. og veldig dumt å sammenligne.. bare min frustrasjon over corrales-saken og det norske systemet som kommer litt feil frem kanskje.. men du skjønte sikkert hva jeg mente:D

krøvel vellevold

Quote from: "kabelmann"USA er ikke en krigssone og Corrales liv er slett ikke i fare ved å bli sendt tilbake.
Så du synes det er greit at storkriminelle skal beskyttes mot å sendes hjem hvis landet er en krigssone? Er det en menneskerett å være kriminell? Er det en legning man er født med og som man ikke kan velge bort å være? Oj, stakkars kriminelle! De kan jo ikke noe for at de er kriminelle! Da må jo stakkarene få lov til å bli i Norge! Er du RV'er eller noe sånt, Kabelmann?
Legg ned hele klubben!

Erlend

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "kabelmann"
Quote from: "olebrann3"ja mente bare noe som viser kor mye vi hater UDI

Hvorfor i all verden hater du UDI? Er det de som har glemt å levere inn papirer? Hvorfor ikke Corrales? Eller Brann? Eller Hamkam? Det er jo denne trioen som tilsammen har klart å sørge for at Brann godt mulig kan si farvel til 5 millioner spenn.


Følger du med i verden, så ser du at de overhodet ikke er firkantet på regelbrudd så lenge regelbruddene er flykapringer, voldtekter, omskjæring, flerkoneri, ran, innbrudd, voldsbruk, terrorisme, oppfordring til terrorisme i Norge, osv. Men når noen har glemt å søke om fornyet oppholdstillatelse pga forglemmelser/misforståelser, så skal man vises ut! Fantastisk!


Ja, hovedsakelig derfor jeg hater UDI.  Alt mulig kriminelle folk fÃ¥r bli og heve trygd og drepe folk, mens en ærlig fotballspiller fÃ¥r bli.  Mener helt klart vi bør ha et banner mot UDI pÃ¥ en kamp

olebrann3

Hadde vært jævli kult med et banner over hele nedre hansa som stod noe dritt om de på!!!

Go Up