• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

CUPFINALE BILLETTER, årsmøte sak!

Started by mbs, February 07, 2007, 21:37:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mbs

Hei
Vet ikke om det er gjort noe årsmøte vedtak på dette i bataljonen, men dersom ikke burde dette være en sak.
Med stadig flere patourkort solgt på stadion, og vip plasser blir det meget vanskelig å få billetter.

Forslag til fordeling av cupfinale billetter som bataljonen blir tildelt av brann.
1. pri. De som har reist mer enn (3) organiserte turer med bataljonen siste sesong.
2. De (500) med best ansinitet som ikke har  fått billett.

3. Deretter de som har sesongkort og medlemskort i bataljonen, ansenitet.

4. Trekking av 100 billetter blandt medlemmene.
Alle skal ha en sjangse til å få.

Dersom det er et vedtak venligst oppdatert meg på dette.
Ellers sier jeg god diskusjon.

C@Bøe_79

Husker ikke om det er noe vedtak på det, men syns å huske at det ligger en fordelingsnøkkel der.
I 2004 når jeg satt i styret måtte vi bruke innbetalingsdato på medlemsavgiften pga alle hadde lik ansennitet, slik er det ikke lenger.

Blir problem både for Brann og Bataljonen, når de skal dele cupfinale-billetter.
Begge har solgt flere partourkort enn de ble tildelt billetter i 2004...
Har troen på at Styret finner løsning på det.
Og årsmøte saker skal vel sendes styret@bataljonen.no, og ikke diskuteres her..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

C@Bøe_79

Quote from: "Bataljonen"


Må vel forandre 2005 til inneværende sesong..
Litt kjipt om man i 2010 ikke for billett, siden man betalte sent i 2005..
Skjønner gangen i det hele, men hvis de tallene står der kan det bli klaging(Brann-supportere som hakker på småting fins det mange av).
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

Quote from: "mbs"Forslag til fordeling av cupfinale billetter som bataljonen blir tildelt av brann.
1. pri. De som har reist mer enn (3) organiserte turer med bataljonen siste sesong.
2. De (500) med best ansinitet som ikke har  fått billett.

3. Deretter de som har sesongkort og medlemskort i bataljonen, ansenitet.

4. Trekking av 100 billetter blandt medlemmene.
Alle skal ha en sjangse til å få.


Jeg er enig i at ansiennitet skal gå foran sesongkort.
Men er litt usikker på det med borteturer. Opplegget med to partynetter på buss diskvalifiserer ganske mange supportere. Og er tiltrekkende for noen som er mest opptatt av en fest. Men det er kanskje bare min oppfatning av virkeligheten.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "mbs"Forslag til fordeling av cupfinale billetter som bataljonen blir tildelt av brann.
1. pri. De som har reist mer enn (3) organiserte turer med bataljonen siste sesong.
2. De (500) med best ansinitet som ikke har  fått billett.

3. Deretter de som har sesongkort og medlemskort i bataljonen, ansenitet.

4. Trekking av 100 billetter blandt medlemmene.
Alle skal ha en sjangse til å få.


Jeg er enig i at ansiennitet skal gå foran sesongkort.
Men er litt usikker på det med borteturer. Opplegget med to partynetter på buss diskvalifiserer ganske mange supportere. Og er tiltrekkende for noen som er mest opptatt av en fest. Men det er kanskje bare min oppfatning av virkeligheten.


Den er jeg veldig enig i. Liker godt å ta meg noen øl på pubene rundt om i Norge før kamp, men er ikke veldig glad i bussen. Kjipt om man drar på mange bortekamper uorganisert, mens de som drar på en del færre organisert stiller foran i køen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

På en annen side, når jeg har fått tenkt meg litt om, vil organiserte borteturer være en fin måte for nye supportere til å komme seg inn i køen. Ellers kan man risikere å aldri nå opp.

Så noen billetter kan godt øremerkes dette.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det kan du godt si, men synes Bataljonen i 2007 burde prøvd å få til noen bedre reisetilbud for de som ikke er kjempelysten på partybussen.
De klarer det jo andre steder, og vi har jo klart det før.
Et par store turer i året, kanskje chatret et tog til Oslo et par kamper?
Da kunne man også latt de som ville feste få en vogn for seg osv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

2rB

Var det ikkje snakk om å få på plass ein fly-avtale i år da ?
Eller var det tog-avtale?

Uansett - så burde me hatt avtale med begge deler, slik at det kunne ha blitt tilpassa alt etter som det passer...

Klaus_Brann

Quote from: "2rB"Var det ikkje snakk om å få på plass ein fly-avtale i år da ?
Eller var det tog-avtale?

Uansett - så burde me hatt avtale med begge deler, slik at det kunne ha blitt tilpassa alt etter som det passer...


Det har vel vært snakk om det, fly hadde jo vært deiligst, men kanskje billigere med tog..Men jeg er sikker på at med god markedsføring så hadde fler blitt med på bortetur hvis eneste valg ikke var partybussen.
Det hadde kanskje vært noe for borteturer som kom på lørdager, da det er vanskelig å komme hjem ellers.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

C@Bøe_79

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "2rB"Var det ikkje snakk om å få på plass ein fly-avtale i år da ?
Eller var det tog-avtale?

Uansett - så burde me hatt avtale med begge deler, slik at det kunne ha blitt tilpassa alt etter som det passer...


Det har vel vært snakk om det, fly hadde jo vært deiligst, men kanskje billigere med tog..Men jeg er sikker på at med god markedsføring så hadde fler blitt med på bortetur hvis eneste valg ikke var partybussen.
Det hadde kanskje vært noe for borteturer som kom på lørdager, da det er vanskelig å komme hjem ellers.


Hadde også gått an å appelere til medlemmene, om å roe seg på bussturene... Begynner også bli lei partyfaktoren, men den har alltid vært der og for noen er det som ukens bytur..
Bussen vi hadde fra handikapp-forbundet var glimrende, billig og 2-delt..
Fest oppe og rolig nede, og ymse i førersete:-)
For noen er det også den eneste måten man kan reise, ikke lett å få billig billetter på Nsb når man vet siste uken at man kan reise(samme med fly).
Dette vil være et problem man støter på så lenge det ikke går "familie-busser", men er det riktig å kreve den bussen av BBB?

Forslag: Buss 1 Kjør-hardt-kjør-stil-bussen
           Buss 2 Lov-å-drikke-men-fyll-og-spetakkel-tåles-ikke-bussen
Men det må satses på den bussen, slik at den kan bygge et rykte og ikke kanseleres med første hump i veien.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Bataljonen

Quote from: "Klaus_Brann"
Et par store turer i året, kanskje chatret et tog til Oslo et par kamper?
Da kunne man også latt de som ville feste få en vogn for seg osv.


Vi har prøvd å få NSB i dialog i snart 3 år men de er ikke interessert i et samarbeid. En av grunnene er nettopp den du oppgir, fyll og spetakkel vil de ikke ha på sine tog.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Pondan

Kampen mot Godset burde det jo blitt satt opp tog.. Jeg vuderer no tog uansett.. ta morgentoget feks..

Klaus_Brann

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Klaus_Brann"
Et par store turer i året, kanskje chatret et tog til Oslo et par kamper?
Da kunne man også latt de som ville feste få en vogn for seg osv.


Vi har prøvd å få NSB i dialog i snart 3 år men de er ikke interessert i et samarbeid. En av grunnene er nettopp den du oppgir, fyll og spetakkel vil de ikke ha på sine tog.


Det er jo på en måte forståelig fra NSB sin side, men det burde gått an at vi hadde fått prøvd ut dette, evt hatt noen "vakter" som hadde passet på at drikkenivået holdt seg nogenlunde ok. Satt av de som evt lagde bråk på første og beste stasjon.
En partybuss, og et tog som de som bare ville ta det rolig med et par kalde for kosens skyld. Men siden det ser ut som dere har prøvd dette nok med NSB så er vel det utelukket.
Som Pondan er inne på, så er det jo egentlig ikke verre enn at man kunne annonsert en/to turer i året til Oslo området som var "store" turer, det er jo morsommere å dra mange, så kunne folk tatt morgentoget ned, og nattoget tilbake.
Det pleier aldri å være noe problem å ta seg en øl eller to medbrakt, ellers så har de vel restaurantvogn, selv om den kanskje fort hadde blitt fylt opp:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

slang

Brann arangerte jo en tur i sammarbeid med NSB til skien i 2004 var det vel?
ansa 08

C@Bøe_79

Quote from: "slang"Brann arangerte jo en tur i sammarbeid med NSB til skien i 2004 var det vel?


Brann hadde mange turer med Nsb, til høyere pris enn den BBB sa nei til..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

This Charming Man

All fordeling av billetter bør gå via offisielle klubbkanaler (les: partoutkort og klubbenes egne ansiennitetssystemer - ikke det at Brann har et slikt system), ikke mer eller mindre seriøse supporterorganisasjoner som representerer et større eller mindre utvalg av supporterne.

Hvem som melder seg på to eller tre turer med Bataljonens såkalte partybuss bør være av særdeles liten betydning i billettfordelingssaker.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Go Up