• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tifo 2007

Started by C@Bøe_79, February 07, 2007, 21:33:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

C@Bøe_79

Her kan man diskutere og spørre om det som har med TIFO å gjøre.
Kom med kritikk, både ris og ros blir godt mottat.

Hva forventer dere av Tifo i år?
Har dere tro på at det blir bedre, og vil flyttingen sikre bedre Tifo på Hansa?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Chrisstah

e det brann som får boten om vi blusser på bortebane?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

skip

For de som er glad i TIFO kan Barcelona-Real Madrid ikveld kl22 anbefales. Det er så stort, det er så mektig.

Erlend

vises den på zebra? i så fall ser jeg den

anders_flanderz

Quote from: "Chrisstah"e det brann som får boten om vi blusser på bortebane?


niks... då er det laget vi spele mot som får den.. XD
rite Drite Drite Drite på Oslo By

DJ_ADG

Quote from: "Chrisstah"e det brann som får boten om vi blusser på bortebane?


Vanskelig å svare på,
Quotesupporteres adferd
Dette gjelder også personer som arbeider for klubben i forbindelse med avvikling av kampene i
Tippeligaen.


Og NFF finner altid en uskyldning for å gi bøter te Brann. I 2003 blussen Klanen på stadion fikk Brann botsom aransjør og Vålerenga fikk bot for supporterenes oppførsel.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Tifo

Quote from: "skip"For de som er glad i TIFO kan Barcelona-Real Madrid ikveld kl22 anbefales. Det er så stort, det er så mektig.


Barcelona har i grunn ikke noe god tifo. Som oftest er det klubben som betaler for mosaikk på hele stadion. Ser kanskje fett ut 2-3 ganger, men blir helt feil ettersom tifo er en gave fra fansen til klubben, ikke fra klubben til klubben :wink:


Quotee det brann som får boten om vi blusser på bortebane?

I bunn og grunn så skal vel egentlig hjemmelaget få en bot for mangel på sikkerhet, mens Brann muligens får en pga dårlig supporteroppførsel (eks Lyn borte 2006).
Men, NFF viste jo helt klart i fjor at de egentlig driter sidelengs i disse bøtene for pyro ettersom verken Start, VIF, RBK eller LSK fikk bøter for pyro, verken på borte eller hjemmebane...

Det som derimot kan skje med deg er at du får en bot som svir og 1år ufrivelig pause fra fotballen.


Og, for å svare C@Bøe_79 (selv om han sikkert vet svaret):
Ja, flyttingen over til Hansa er en stor fordel med tanke på tifo. Folk vil ikke stå "alle veier", det er seter og litt mer orden, noe som gjør det lettere å organisere tifo, var vel også derfor vi kjørte noen tifo-show på Hansa tribunen de siste årene, fremfor å bruke ss.
.:Tifo-gruppen:.

larsib

I Barcelona er det vel medlemmene som eier klubben.. Så sånn sett er det vel ikke så veldig anderledes enn at bataljonen betaler for TIFO.. Jeg har selv vært til stede på Barcelona-Real Madrid, og det er stort og både se på og delta i TIFO på Nou Camp... Mosaikken dukket opp mange ganger i løpet av kampen også! det skal vel neves at Barca vant 3-0, men uansett.

Mr_Soma

Quote from: "Tifo"
Quote from: "skip"For de som er glad i TIFO kan Barcelona-Real Madrid ikveld kl22 anbefales. Det er så stort, det er så mektig.


Barcelona har i grunn ikke noe god tifo. Som oftest er det klubben som betaler for mosaikk på hele stadion. Ser kanskje fett ut 2-3 ganger, men blir helt feil ettersom tifo er en gave fra fansen til klubben, ikke fra klubben til klubben :wink:.


Herregud.... hva forventer du? Enten det er klubben som betaler eller supportergruppen selv. Uansett sÃ¥ er det fantastisk Ã¥ se pÃ¥ at over 90 000 lager en herlig mosaikk,  Ã¥ de fortjener all mulig kreditt for det. Om du kun fÃ¥r reisning av Ascoli og forza forza fula fula med bluss og alt mulig annet piss sÃ¥ fÃ¥r du ta turen til Italia Ã¥ se en kamp der. Ellers sÃ¥ synes jeg at du burde slutte Ã¥ bruke Bataljonens "Tifo-bruker" som synspunkt pÃ¥ dine egne meninger.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

smaalanda

Tror TIFO'en denne sesong kommer til å bli bra, det blir vertfall lettere å organisere. Om vi klarer å komme opp med litt mere morsomme tifo løsninger enn før, (med ett par untak i fjor som "VIF mot Brann - Gutt mot Mann" og "Thorstein vi har plass på bussen hjem". Tror det blir et bra tifo år og håper på at interessen er stor også.
KMO!!!

Tifo

Tifo er som vanlig avhengig av forslag og av at folk stiller på dugnad. Vi trenger også som folk sikkert vet, nytt lokale til å male i.
Selvfølgelig er det vi som har hovedansvaret med å finne på tifoer, men hvis folk har idéer og forslag er det bare å sende på pm/mail. Med et par unntak var oppmøtet på dugnad dårlig i fjor. Oppforder folk som ønsker seg mer og bedre tifo til å møte på dugnad i år. Er faktisk ganskje kjekt.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Erlend

Quote from: "krøvel vellevold"

ja vi kan drille alle så de ser ut som en gjeng roboeter...

anders_flanderz

rite Drite Drite Drite på Oslo By

Pondan

samme tifoen de har gang på gang.. weee..

DJ_ADG

Quote from: "anders_flanderz"http://www.youtube.com/watch?v=5cQElK7Q5fg&mode=related&search=


se og nyt!


det e ikkje fra denne helgen, denne helgen hadde den e Barce logo på lnagsiden
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

anders_flanderz

22.april mot vif heime.. dele ut stjerneskudd til hele stadion utenom klanen.. hadde vært noe?
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Pondan

Stjerneskudd på lysedagen ja.. smart...

DJ_ADG

Quote from: "anders_flanderz"22.april mot vif heime.. dele ut stjerneskudd til hele stadion utenom klanen.. hadde vært noe?


vent med den idén te 20:00 kamper på høsten
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Brannfrelst

Quote from: "anders_flanderz"22.april mot vif heime.. dele ut stjerneskudd til hele stadion utenom klanen.. hadde vært noe?


Da måtte jo samtlige hatt noe å tenne på med også..
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "anders_flanderz"22.april mot vif heime.. dele ut stjerneskudd til hele stadion utenom klanen.. hadde vært noe?


Da måtte jo samtlige hatt noe å tenne på med også..


Samtlige?Det hadde ikke gått an å låne av hverandre?Så fort brenner de ikke..
Det hadde sikkert blitt drit stilig, og det hadde jo ikke vært verre enn at det hadde blitt annonsert god tid i forveien at det var ønskelig at flest mulig hadde med fyrstikker eller lighter..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

Jaja det er greit nok. Men de brenner jo litt fort da. 30 sek eller noe. Uansett tror jeg det blir for mye stress,selv om det hadde blitt bra. Og når ikke bluss er lov,så er vel neppe dette lov. Er jo pyroteknisk klasse 1b. Samme som bluss om jeg ikke tar feil.
2.10.07-Gullet kom hem!

paf

Quote from: "Brannfrelst"Jaja det er greit nok. Men de brenner jo litt fort da. 30 sek eller noe. Uansett tror jeg det blir for mye stress,selv om det hadde blitt bra. Og når ikke bluss er lov,så er vel neppe dette lov. Er jo pyroteknisk klasse 1b. Samme som bluss om jeg ikke tar feil.

Du har helt rett. Ordinære stjerneskudd er ikke tillatt å bruke på tribunen. Det er imidlertid disse "kakefaklene". Men hvor tøft er nå egentlig dette her da?

Speedy

Quote from: "paf"
Quote from: "Brannfrelst"Jaja det er greit nok. Men de brenner jo litt fort da. 30 sek eller noe. Uansett tror jeg det blir for mye stress,selv om det hadde blitt bra. Og når ikke bluss er lov,så er vel neppe dette lov. Er jo pyroteknisk klasse 1b. Samme som bluss om jeg ikke tar feil.

Du har helt rett. Ordinære stjerneskudd er ikke tillatt å bruke på tribunen. Det er imidlertid disse "kakefaklene". Men hvor tøft er nå egentlig dette her da?


Selv om det er en litt mer gullaktig farge her så er det veldig tøft:
http://www.youtube.com/watch?v=n6x7jyFAf7E

Men er sikkert litt stress å få folk til å tenne disse kakelysene. Må man ikke ha lighter for å tenne de?
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

smaalanda

Quote from: "Speedy"
Quote from: "paf"
Quote from: "Brannfrelst"Jaja det er greit nok. Men de brenner jo litt fort da. 30 sek eller noe. Uansett tror jeg det blir for mye stress,selv om det hadde blitt bra. Og når ikke bluss er lov,så er vel neppe dette lov. Er jo pyroteknisk klasse 1b. Samme som bluss om jeg ikke tar feil.

Du har helt rett. Ordinære stjerneskudd er ikke tillatt å bruke på tribunen. Det er imidlertid disse "kakefaklene". Men hvor tøft er nå egentlig dette her da?


Selv om det er en litt mer gullaktig farge her så er det veldig tøft:
http://www.youtube.com/watch?v=n6x7jyFAf7E

Men er sikkert litt stress å få folk til å tenne disse kakelysene. Må man ikke ha lighter for å tenne de?


Vel dette krever jo at det er mørkt ute for at det skal bli skikkeligt tøft. Er ikke dette en bedre ide på høsten enn i slutten av april?
KMO!!!

Speedy

Må selvfølgelig benyttes når det er mørkt. Dyrt for Tifo-gruppen å få tak i et stort antall av kakelys, hvis de ikke er heldig og får en god avtale med en butikk. Hadde det blitt en seriefinale lignenede den i fjor, hadde dette blitt et bra tidspunkt.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Klaus_Brann

Quote from: "Speedy"
Quote from: "paf"
Quote from: "Brannfrelst"Jaja det er greit nok. Men de brenner jo litt fort da. 30 sek eller noe. Uansett tror jeg det blir for mye stress,selv om det hadde blitt bra. Og når ikke bluss er lov,så er vel neppe dette lov. Er jo pyroteknisk klasse 1b. Samme som bluss om jeg ikke tar feil.

Du har helt rett. Ordinære stjerneskudd er ikke tillatt å bruke på tribunen. Det er imidlertid disse "kakefaklene". Men hvor tøft er nå egentlig dette her da?


Selv om det er en litt mer gullaktig farge her så er det veldig tøft:
http://www.youtube.com/watch?v=n6x7jyFAf7E

Men er sikkert litt stress å få folk til å tenne disse kakelysene. Må man ikke ha lighter for å tenne de?


Oi!Det var sinnsykt stilig..Men som flere har sagt så er det nok best ut på høsten..
Men at stjerneskudd regnes i samme klasse som bluss er jo HELT utrolig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Telys da? DET er vel koselig! Og så bygger vi snøhule på første kampen...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Telys da? DET er vel koselig! Og så bygger vi snøhule på første kampen...


Tror heller vi skal spare det til siste seriekamp mot Tromsø...:)
Rød makt på Hansa

symo

Kan ikke akkurat se for meg at stjerneskudd kommer til å bli aktuelt. Kan se for meg hundrevis av stjerneskudd bli kastet etter dommere og spillere. Og en eller annen klarer å treffe en spiller i øyet. Så dette er det bare å glemme.

Pondan

Stjerneskudd er vel kanskje ikke lov heller, er noe regler mot sånt tror jeg..

DJ_ADG

Quote from: "Pondan"Stjerneskudd er vel kanskje ikke lov heller, er noe regler mot sånt tror jeg..


Det e lov;
QuoteNFFs Sikkerhetsog
arrangementsbestemmelser, 2006.
Vedlegg 2.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Tifo

Stjerneskudd er noe vi i tifo-gruppen har diskutert før.

Som adg sier så har vi lov å bruke det, men det koster bra med penger. Må også kjøpe inn lighter kan eg tenke meg.

Skal vi noen gang ha det må det være mørkt... Vif hadde det mot Odd for 2 år siden (når de vant gullet), så helt greit ut.

Vi får se hva som skjer.
Det dere heller kan gjøre er å støtte tifo-gruppen i form av penger denne sesongen. Vi kommer til å satse på en del på insamlinger denne sesongen hvor alt går til tifo. Selv om vi fikk en del av Bataljonen i år så trenger vi alltid mer :wink:
.:Tifo-gruppen:.

C@Bøe_79

Quote from: "Tifo"Stjerneskudd er noe vi i tifo-gruppen har diskutert før.

Som adg sier så har vi lov å bruke det, men det koster bra med penger. Må også kjøpe inn lighter kan eg tenke meg.

Skal vi noen gang ha det må det være mørkt... Vif hadde det mot Odd for 2 år siden (når de vant gullet), så helt greit ut.

Vi får se hva som skjer.
Det dere heller kan gjøre er å støtte tifo-gruppen i form av penger denne sesongen. Vi kommer til å satse på en del på insamlinger denne sesongen hvor alt går til tifo. Selv om vi fikk en del av Bataljonen i år så trenger vi alltid mer :wink:


DEt ble vel meldt om nærmere 1000 brente drakter etter en SS-tifo hos Vif.. DEt er faktisk farligere med SS enn bluss...
Bluss brenner, og SS spruter...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up