• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Osdal eller Doddo, Ba eller Bt?

Started by sydnes76, January 29, 2007, 17:35:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sydnes76

Som mange andre her inne så er jeg sulteforet på Brann-nyheter. Dagens kjedeligste var om Branns islendinger som kan snakke norsk om de ikke er med hverandre. De skal ha cred for å prøve å lage noen saker i allefall...

Jeg leser selvsagt også blogger og deltar også relativt aktivt på forumet her på bataljonen. I dag leste jeg om kontrakter i Brann på Alexander Osdal sin blogg. Jeg følger også Doddo sin blogg i Bt.  Det jeg ikke gjør er å skrive til hverken Osdal eller Doddo, da foretrekker jeg å skrive her.

Hva foretrekker dere? Hva er positivt og negativt med de to mest kjente Brann-bloggene? Innimellom føler jeg de to skribentene blir for subjektive, hver på sin måte. De får jo betalt for det......Men det er gjerne viktig at man ansetter noen med følelser for Brann for å få troverdighet. Jeg tror valget faller på Doddo sin blogg for min egen del. Mye av sarkasmen og ironien til Osdal blir enten malplassert eller unødvendig og framstår som et middel for å fremme sin egen evne til å skrive.

Jeg har vel fått mer og mer sansen for Bt`s 100% fotball og suser bare raskt innom Ba av og til.
Bataljonen`s forum skal ha mye skryt for mange fine tråder og mange gode innlegg. Spesielt de som styrer og steller med dette bør få en god klapp på skulderen.


Roald

personlig synes jeg bloggen til doddo er et makkverk, så denne osdal må vel være bedre. (uten at jeg kan si at jeg har lest så mye av det han har skrevet).
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Northside

Quote from: "sydnes76"Men det er gjerne viktig at man ansetter noen med følelser for Brann for å få troverdighet.


Tror nok Alexander kommer fint ut når det gjelder følelser for klubben!

Litt verre med doddo (som jeg ikke liker), var ikke han på ferie i slutten av serien?

En annen ting er at Doddo oppfører seg slik som media stort sett gjør med f.eks å blåse opp alle små saker osv. Hos Alexander er det mer ekstrem ironi og humor... Artig å lese, men ingenting å ta seriøst :)

Pondan


jako

Quote from: "Pondan"Hvem liker Doddo? Ingen?


Doddo er en særdeles hyggelig kar, som lever og ånder for fotballen som alle oss andre. Du skal ikke dømme andre grunnet deres meninger.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

monzilla

Deg om det. For meg virker han som en klovn som gjør det han kan for å komme i rampelyset. Mye av det han tar opp i bloggene er så bak mål at jeg blir flau av å lese det. Men det er min mening

Men for all del, han kan være en grei fyr, jeg kjenner han ikke.

Nixon

Denne Osdal er bare en gammel pedantisk grinebiter.
Vi kan alle være glad for at han ikke skriver her på forumet...
Rød makt på Hansa

slang

ja, det hadde vært nesten like ille som hvis doddo skulle skrevet her!
ansa 08

SKBMiller

Doddo er vel heller ikke Brann supporter lenger. Han fikk vel nok etter at han og sønnen ble kastet chips med ketchup på under Sandefjord kampen om jeg ikke husker helt feil^^

Felt-H kongen

Enig med deg Nixon. Hadde vært for mye av det gode hvis gode gamle Osdal skulle skrevet her inne i tillegg til bloggen. Med tanke på alle de blog-innleggene han har, ville han jo aldri fått tid til å skrive over 3000 innlegg her. Eller?

krøvel vellevold

Holder en knapp på Doddo. Han holder seg i det minste til Brann-relaterte innlegg. Denne Osdal skriver om så mye annet rart i tillegg. De Brann-relaterte sakene til Osdal er gjerne seriøse, men alt det andre greiene han skriver om er ofte ironi og sånt. Ikke helt min greie det der. Dessuten er Doddo mye mer "skap en debatt"-orientert ved å spørre leserne direkte; "hva mener dere?". Sånne blogger er mye mer engasjerende enn Osdals "hør her hva jeg mener"-blogger, spør du meg!
Legg ned hele klubben!

Felt-H kongen

ikke helt enig med deg Krøvel. Osdal virker å skrive om ting han er opptatt av. At du ikke forstår Osdal sin ironi får stå for din regning, synes den er ganske åpenbar. Han bytter heller ikke mening fra innlegg til innlegg slik Doddo gjør. Alt i alt synes jeg Osdal sin blogg er den beste av de to fordi, som sagt, Osdal virkelig skriver om ting han er opptatt av mens Doddo virker mest opptatt av å skaffe kommentarer i bloggen sin.

krøvel vellevold

Quote from: "Felt-H kongen"ikke helt enig med deg Krøvel. Osdal virker å skrive om ting han er opptatt av. At du ikke forstår Osdal sin ironi får stå for din regning, synes den er ganske åpenbar. Han bytter heller ikke mening fra innlegg til innlegg slik Doddo gjør. Alt i alt synes jeg Osdal sin blogg er den beste av de to fordi, som sagt, Osdal virkelig skriver om ting han er opptatt av mens Doddo virker mest opptatt av å skaffe kommentarer i bloggen sin.


Mulig det. Men etter at Petter Puddefjord avslørte at det var ironi det han hadde skrevet om fullt hus i hver kamp sist høst, så har jeg vel kommet til den selverkjennelse at jeg rett og slett ikke forstår ironi.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg skjønner Krøvel godt. Både Krøvel og jeg har reist på bortekamper med denne Osdal i både inn- og utland. Og han er like ironisk "morsom" i virkeligheten også. Noen timer på et tog eller på en flyplass kan være en lidelse!

Så kanskje er Doddo en idiot.
Men man vet i alle fall hvor man har han...
Rød makt på Hansa

Corran

Etter min mening så e de begge duster og dårlige skribenter på hver sin måte.
Så spørsmålet blir litt som Pest eller Kolera
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: "Felt-H kongen"Enig med deg Nixon. Hadde vært for mye av det gode hvis gode gamle Osdal skulle skrevet her inne i tillegg til bloggen. Med tanke på alle de blog-innleggene han har, ville han jo aldri fått tid til å skrive over 3000 innlegg her. Eller?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Jeg skjønner Krøvel godt. Både Krøvel og jeg har reist på bortekamper med denne Osdal i både inn- og utland. Og han er like ironisk "morsom" i virkeligheten også. Noen timer på et tog eller på en flyplass kan være en lidelse!

Så kanskje er Doddo en idiot.
Men man vet i alle fall hvor man har han...


Osdal er grei han. Men du kan trygt si at jeg ikke alltid forstår når han er ironisk og når han ikke er det. I hvert fall når han blogger! Men så er jo ikke jeg en av de som pleier å forstå ironi heller da... Men når det er sagt: Han er ikke akkurat et fruktfat! Skjønner godt at han er singel, for å si det sånn...
Legg ned hele klubben!

Northside

Hærlig ironi, for de som e litt med her :lol:

Felt-H kongen

Antallet var bare tatt ut av luften, Krøvel. Siden jeg ikke aner om Osdal er på forumet eller ikke, har jeg ingen formening om hvor mange innlegg han har skrevet...

Lurkin

Osdal sin blogg funker, ikke det at jeg gidder å sjekke den ut eller for all del ta det seriøst. Doddo blåser opp småsaker som man av og til kan la ligge, og jeg blir grenseløst irritert over at andre/media tror at Doddo fungerer som en talsmann for resten av Brann. Ellers har jeg en feeling av at Doddo er like trangsynt som en god del andre Brann-supportere, med en kortsiktig tankegang og en tildels retarded fotballforståelse.
Berømte Brann fra Bergen

Jonasbrann1

Doddo sin blogg er oppgulp.

Makkverk
Blod e tjukkare enn vann

C@Bøe_79

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "sydnes76"Men det er gjerne viktig at man ansetter noen med følelser for Brann for å få troverdighet.


Tror nok Alexander kommer fint ut når det gjelder følelser for klubben!

Litt verre med doddo (som jeg ikke liker), var ikke han på ferie i slutten av serien?

En annen ting er at Doddo oppfører seg slik som media stort sett gjør med f.eks å blåse opp alle små saker osv. Hos Alexander er det mer ekstrem ironi og humor... Artig å lese, men ingenting å ta seriøst :)



Han var på ferie i hjemlandet sitt Brasil, en tur planlagt over LANG tid..
Doddo skaper diskusjoner, ikke alt som er hans mening heller..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Kjell249

QuoteDu skal ikke dømme andre grunnet deres meninger.


Herlig! Hvis man ikke kan dømme folk etter deres meninger og handlinger hva skal man da dømme dem etter? Utsende, hudfarge, seksuelle legning, kjønn, alder, handicap?

Få høre nå Jako. Eller mener du kanskje at man aldri kan dømme andre menneske uavhengig av dere meninger og handlinger. Pedofile, terrorister, etc. Aldri dømme, bare være snille?

Tilbake til topic så synes jeg Doddo er patetisk. Snur vinden etter kappen, og prøver å være tabloid. Liker heller ikke blogg formatet, fordi hver enkel innskriver ikke har en identitet, på samme måte som i et forum som her. Lettere å arrestere folk for meningene deres her:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lurkin

Quote from: "C@Bøe_79"Han var på ferie i hjemlandet sitt Brasil, en tur planlagt over LANG tid..
Doddo skaper diskusjoner, ikke alt som er hans mening heller..


Hvorfor planla han ikke ferie det halvåret Brann IKKE spiller fotball? Det kaller jeg dårlig planlegging.
Berømte Brann fra Bergen

Northside

Quote from: "Lurkin"
Quote from: "C@Bøe_79"Han var på ferie i hjemlandet sitt Brasil, en tur planlagt over LANG tid..
Doddo skaper diskusjoner, ikke alt som er hans mening heller..


Hvorfor planla han ikke ferie det halvåret Brann IKKE spiller fotball? Det kaller jeg dårlig planlegging.


Godt spørsmål, med tanke på at det faktisk er sommer i Brasil hele året. Noen som vet om Doddo skriver her inne forresten? Vet Alexander gjør det en gang i blandt :wink:

C@Bøe_79

Quote from: "Lurkin"
Quote from: "C@Bøe_79"Han var på ferie i hjemlandet sitt Brasil, en tur planlagt over LANG tid..
Doddo skaper diskusjoner, ikke alt som er hans mening heller..


Hvorfor planla han ikke ferie det halvåret Brann IKKE spiller fotball? Det kaller jeg dårlig planlegging.


Han er lærer også, ikke bare blogger og musiker:-)
Og det må passe for andre enn bare han..
Til Northside:
Han følger med,så skal ikke se bortifra det.
Men vet ikke konkret om han er her..
Alex har jeg sett mye av her:-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

Han bestilte vel ferien før han innså at han burde være fulltids Brannsupporter pga bloggen. Sånn for sin egen troverdighets skyld.

En slik tabbe ville aldri Osdal gjort...
Rød makt på Hansa

paf

Quote from: "Nixon"Han bestilte vel ferien før han innså at han burde være fulltids Brannsupporter pga bloggen. Sånn for sin egen troverdighets skyld.

En slik tabbe ville aldri Osdal gjort...

Han tabbet seg vel på tilsvarende vis da vi møtte Neftochimic Burgas borte i Europacupen sommeren 97. Stygg sak, uten at jeg helt kjenner bakgrunnen for at han ikke stilte.

Bergen Sin Gutt

Begge to er noen klovner, les Barteboken i stedet.

klysa

I forhold til det to nevnte klovner's blogger, kommer barteboken meget godt ut. Syting og klaging kan man like.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "klysa"I forhold til det to nevnte klovner's blogger, kommer barteboken meget godt ut. Syting og klaging kan man like.


Hehe, Barteboken slår alt

Go Up