• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lørdagskamper i 2007

Started by Brannmus, January 16, 2007, 18:37:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Norges Fotballforbund, Norsk Toppfotball og TV2 har blitt enig om at hver runde i 2007 skal én kamp flyttes til lørdag kl. 19.00.

Hvordan stiller folk seg til lørdagskamper?

Personlig, så har jeg ikke noe i mot tanken på å bruke lørdagskvelden på Brannkamp. Spesielt positivt er dette med tanke på bortekamper.

jako

Blir mye fyll, mer bråk og færre tilskuere. Er en grunn til at de ikke har så mange av dette slaget i England.

Man skal heller ikke undervurdere folks vaner i forhold til når man ser fotballkamp og når man går på vorspiel.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

The Boss

For oss "hardcore" supporterer er jo dette positivt. Men eg er nokså sikker på at tilskuertallene på lørdagskampene vil bli lavere enn på de andre kampene i runden. Vil nok også, som jako sier, oppleve (enda) mer fyll og bråk på kampene..

Ricky

Det er ikke nok kamper i hver runde til at man kan holde på slik.. Syv kamper og fire forskjellige kampstarter. Selve hovedrunden søndag kl 18 er jo snart bare en vits, med tre-fire kamper uten særlig appell (type Sandefjord-Odd).

Men men.. heller lørdagskamp enn mandagskamp. Vi vil nok få oppleve rikelig med begge deler.

Brannmus

Jeg kan skjønne de som er redd for fyll, men jeg er ikke nødvendigvis helt enig at det kommer til å bli et stort problem.

De som vil drikke alkohol, bruker gjerne hele søndagen på fotballpuben og drikker frem til kampstart. Med lørdagskamper, så kan det jo vært at noen bestemmer seg for å ta det litt mer rolig frem mot kampen og spare litt av fylla til etter kampen når det er tid for å feire/trøste seg?

Men selvfølgelig, bråk kan det bli mer av. Folk som går på byn passelig oppladet etter Brannkampen kan vel fort havne i trøbbel.

Når det gjelder rutiner, så kan det vært vanskelig å endre på dette, men om valget står mellom mandagskamp og lørdagskamp, så velger jeg lørdagskamp.

Om tilskuertallene går drastisk ned vet jeg ikke. Kommer vel kanskje flere familier på kampene, sammen med flere bortesupportere?

Northside

blir nok mer fyll, men kommer neppe til å bli et problem.

Men hvorfor kan de ikke la kampene gå i 4-tiden? NFF sa vel for noen år siden at dersom det blir lørdagskamper blir det bare fyll...

Ellers så er jo lørdagskamper supert, trenger ikke tenke på jobb dagen etter :)

Brannmus

Quote from: "NorthsideFCDH"Men hvorfor kan de ikke la kampene gå i 4-tiden?

De vil vel unngå crash med Premier League-kampene som begynner kl. 16 og for å unngå Adeccoliga kampene som skal fungere som "oppvarming".

paf

Quote from: "Brannmus"
Quote from: "NorthsideFCDH"Men hvorfor kan de ikke la kampene gå i 4-tiden?

De vil vel unngå crash med Premier League-kampene som begynner kl. 16 og for å unngå Adeccoliga kampene som skal fungere som "oppvarming".

Tror ikke det har noe med de engelske kampene å gjøre. Relativt få som ser på det uansett. Da er det nok viktigere å ikke kolldiere med Adecco. For meg er imidlertid det viktiggste hvor lett eller vanskelig det blir å reise på bortekamp. Da er lørdagskamper suverent, selv om fly eller tog hjem etterpå bare er å glemme...

Luke Skywalker

Synest lørdagskamper er supert. Ihvertfall for min del. Savner den tiden da lørdag var en fotball dag.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

positiv

på tide me 16 lag?

7 kamper fordelt på 3 dager blir for dumt,
ødt blod på HANSA

SKBMiller

sikker på at det blir mandagskamper da? husker det var lørdagskamper for noen år siden, trodde ikke det var mandagskamper da. eller tar jeg feil?

lørdagskamper er forresten fint =)

DJ_ADG

Quote from: "NorthsideFCDH"Men hvorfor kan de ikke la kampene gå i 4-tiden?


TV2 skal sende 1.div kamper lørdag kl16:00, dette sto i BT for noen uker siden, men 1.div tv kampene e ikkje lagt ut endå.

Quote from: "SKBMiller"sikker på at det blir mandagskamper da? husker det var lørdagskamper for noen år siden, trodde ikke det var mandagskamper da. eller tar jeg feil?)


Brann-Godset e eks på en mandag, samme helg som Fredrikstad-Lyn er på en lørdag.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Brannmus

Kampene som er satt opp:
Mandag 9/4 18:00 Lillestrøm-Fredrikstad Zebra
Mandag 9/4 20:00 Viking-Rosenborg TV2
Tirsdag 10/4 19:00 Stabæk-Brann Zebra

Lørdag 14/4 19:00 Fredrikstad-Lyn Tippeliga 1
Søndag 15/4 18:00 Rosenborg-Tromsø Zebra
Søndag 15/4 20:00 Start-Viking TV2
Mandag 16/4 19:00 Brann-Strømsgodset Zebra

Lørdag 21/4 19:00 Stabæk-Rosenborg Tippeliga 1
Søndag 22/4 18:00 Aalesund-Fredrikstad Zebra
Søndag 22/4 20:00 Brann-Vålerenga TV2
Mandag 23/4 19:00 Strømsgodset-Lillestrøm Zebra

Lørdag 28/4 19:00 Vålerenga-Strømsgodset Tippeliga 1
Søndag 29/4 18:00 Fredrikstad-Viking Zebra
Søndag 29/4 20:00 Rosenborg-Brann TV2
Mandag 30/4 19:00 Lillestrøm-Lyn Zebra

Kan se på de tre lagene som har fått lørdagskamper.. Fredrikstad. Stabæk og Vålerenga. Både Fredrikstad og Vålerenga blir jo kalt publikumslag. Så ikke umulig at Brann får noen kamper på lørdager når det er mot mindre attraktiv motstand.

Northside

Så, siden 1 divisjon har mindre fans, mindre folk som reiser på borteturer og mindre folk som bryr seg, så skal altså de få de "gode tidene" fremfor eliteserien?

fornuftig? niks...

Nixon

Quote from: "paf"For meg er imidlertid det viktiggste hvor lett eller vanskelig det blir å reise på bortekamp. Da er lørdagskamper suverent, selv om fly eller tog hjem etterpå bare er å glemme...


Da er det etter min mening plutselig ikke så lett å reise på bortekamper. Da blir alternativet overnatting eller Bataljonsbussen. Det første blir fort dyrt. Og det andre er ikke så aktuelt da to netter med den alltid like morsomme festgjengen ikke er helt i min gate.

Hvis man ikke da kjører morgenbuss på lørdagen.
Det er i alle fall et mye bedre alternativ.
Rød makt på Hansa

TrulsVikane

NEI! Jeg liker heller at EN kamp flyttes to timer fra slik som ifjord..altså runden går klokken 18, så hovedkampen klokken 20
kte lidenskap har et navn: BRANN

thesevs

E i utgangspunktet sånn passe fornøyd med mandagskamper, men skjønner jo dette gjør det vanskelig for enkelte supportere å dra på bortekamper.
På en annen side så e det mange som jobber lørdager, evt sent på kvelden, så det blir jo fravær enten det er mandag eller lørdag.

Alt i alt så e det vel ikkje snakk om så mange kamper uansett...

Viktigste e at kampene ikkje krasjer med PL!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

KEO

Det blir nok ikke mangen Brann kamper som kommer til å gå på lørdager.
Når Brann møter (kvalitets lag) så vil nok tv2 ha de i beste sende tid og det er søndag og mandag.
Nu kør vi!

Corran

Quote from: "thesevs"E i utgangspunktet sånn passe fornøyd med mandagskamper, men skjønner jo dette gjør det vanskelig for enkelte supportere å dra på bortekamper.
På en annen side så e det mange som jobber lørdager, evt sent på kvelden, så det blir jo fravær enten det er mandag eller lørdag.

Alt i alt så e det vel ikkje snakk om så mange kamper uansett...

Viktigste e at kampene ikkje krasjer med PL!


Har da vel ikke problemer med å velge om de skulle krasje? :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Bygdetulling

Quote from: "Corran"
Quote from: "thesevs"E i utgangspunktet sånn passe fornøyd med mandagskamper, men skjønner jo dette gjør det vanskelig for enkelte supportere å dra på bortekamper.
På en annen side så e det mange som jobber lørdager, evt sent på kvelden, så det blir jo fravær enten det er mandag eller lørdag.

Alt i alt så e det vel ikkje snakk om så mange kamper uansett...

Viktigste e at kampene ikkje krasjer med PL!


Har da vel ikke problemer med å velge om de skulle krasje? :-)


Nei, men det er jo greit å slippe.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

BL

Quote from: "NorthsideFCDH"blir nok mer fyll, men kommer neppe til å bli et problem.

Men hvorfor kan de ikke la kampene gå i 4-tiden? NFF sa vel for noen år siden at dersom det blir lørdagskamper blir det bare fyll...

Ellers så er jo lørdagskamper supert, trenger ikke tenke på jobb dagen etter :)


Og hva med de som jobber nesten hver lørdag..? Takke meg til søndag og mandag
Hansa-
Felt Z

Klaus_Brann

Quote from: "Ricky"Det er ikke nok kamper i hver runde til at man kan holde på slik.. Syv kamper og fire forskjellige kampstarter. Selve hovedrunden søndag kl 18 er jo snart bare en vits, med tre-fire kamper uten særlig appell (type Sandefjord-Odd).

Men men.. heller lørdagskamp enn mandagskamp. Vi vil nok få oppleve rikelig med begge deler.


Det er ikke nok supportere til at man kan holde på slik!Forbanna drit.
Det fungerer veldig bra for min del, spesielt med tanke på bortekamper, men for "vanlige" folk tror jeg ikke det passer veldig bra å gå på kamper en lørdags ettermiddag/kveld.
Kan heller ikke forstå hvis Brann er fornøyd med dette, var det ikke de som heller vil ha mandagskamper, pga at de tror at folk har kommet seg hjem fra hytten osv...Tror vi mister en del supportere på lørdagskampene, ikke undervurder lørdagsfylla...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Noen lørdagskamper er bare bra. Da er det ingen unnskyldning for ikke å reise på borteturer.

Truls A

JA til kamper lørdager og søndager. NEI til kamper på mandager.
ruls André

krøvel vellevold

Quote from: "monzilla"Noen lørdagskamper er bare bra. Da er det ingen unnskyldning for ikke å reise på borteturer.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "BL"
Quote from: "NorthsideFCDH"blir nok mer fyll, men kommer neppe til å bli et problem.

Men hvorfor kan de ikke la kampene gå i 4-tiden? NFF sa vel for noen år siden at dersom det blir lørdagskamper blir det bare fyll...

Ellers så er jo lørdagskamper supert, trenger ikke tenke på jobb dagen etter :)


Og hva med de som jobber nesten hver lørdag..? Takke meg til søndag og mandag


alltid noen som får problemer med lørdagskamper ja. Men, det er langt flere som sliter med mandagskamper, til og med hjemmekampene.... Beste ville kanskje vært å flyttet TV-kampen søndag til 16:00 fremfor 20:00.

Alexåsane

for min del er bortekamp på lørdag mye bedre enn søndag. Og reise hjem kampdagen er ikke noe jeg liker.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

mbs

Quote from: "Brannmus"Norges Fotballforbund, Norsk Toppfotball og TV2 har blitt enig om at hver runde i 2007 skal én kamp flyttes til lørdag kl. 19.00.

Hvordan stiller folk seg til lørdagskamper?

Personlig, så har jeg ikke noe i mot tanken på å bruke lørdagskvelden på Brannkamp. Spesielt positivt er dette med tanke på bortekamper.


Lørdagskamper har vært prøvd før, og snittet gikk ned.
Brann ønsker mandagskamper og jeg er enig med de.

NÃ¥ er jeg ikke lengre en ungdom, men en familiefar.
Da blir prioriteringene litt forskjellig fra da jeg hadde kun meg selv å tenke på.
Mange lørdagskamper gir færre solgte patourkort. Da folk vil miste kamper.
Grunnen er enkel.
Veldig mange familier drar på hytter og weekendturer, går kampen mandag kommer alle seg hjem. Går den søndag kl 18, kan en prioritere å reise litt tidligere. Går den lørdag, blir det brann eller tur.
Da blir det fort at en velger vekk en kamp eller 3.

For borte supportere er lørdagen norges dårligste flydag, bortsett fra bergen-oslo er det dårlig med kveldsfly. Dette vil bli et problem som dere ser.
Da er valget en fordyrende overnatting eller buss.
Natttogene går heller ikke mellom lørdag og søndag, dersom nsb ikke har skiftet mening siste tiden.

Silje Karina

Quote from: "Truls A"JA til kamper lørdager og søndager. NEI til kamper på mandager.


blir mye enklere med kamper på lørdager, spesielt bortekamper, blir ellers litt vanskelig med jobb og skole med bortekamper på søndager og mandager...
2.10.07 - ny nasjonaldag
.:Vi svikter ALDRI:.

2rB

Quote from: "BL"Og hva med de som jobber nesten hver lørdag..? Takke meg til søndag og mandag

Og hva med oss som må jobbe hver mandag og tirsdag, og har i underkant av 30 mil til Stadion?

NÃ¥ skal ikkje eg syte og klage over min situasjon.
POENGET er at det er umulig at alle får det som dei vil.
Det blir uansett ikkje snakk om mange kamper som kommer på lørdager, men eg veit at eg stiller på dei som kommer.

atlascopo

Søndag eller Mandag uten tvil.


Lørdager er folk bortreist, jobber eller spiller fotballkamp selv. Alle lavere divisjonene spiller jo Lørdag. 3-5/6


Ellers er det herlig med kamper på mandager. En fin unnskyldning til å gå litt tidligere fra jobben, for å stikke på pub å ta ett par øl før kamp.

Klaus_Brann

Quote from: "atlascopo"Søndag eller Mandag uten tvil.


Lørdager er folk bortreist, jobber eller spiller fotballkamp selv. Alle lavere divisjonene spiller jo Lørdag. 3-5/6


Ellers er det herlig med kamper på mandager. En fin unnskyldning til å gå litt tidligere fra jobben, for å stikke på pub å ta ett par øl før kamp.


På HJEMMEkamper ja. Med mindre du er i besittelse av en privat jet, så er det vel ikke bare å stikke litt tidligere fra jobben, for å ta et par øl før kampen i Oslo eller i Kristiansand?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

2rB

Quote from: "atlascopo"Søndag eller Mandag uten tvil.


Lørdager er folk bortreist, jobber eller spiller fotballkamp selv. Alle lavere divisjonene spiller jo Lørdag. 3-5/6


Ellers er det herlig med kamper på mandager. En fin unnskyldning til å gå litt tidligere fra jobben, for å stikke på pub å ta ett par øl før kamp.

For dei som ikkje har deadline på arbeidet sitt, og sitter som siste ledd i ein produksjon, ja... kanskje...

Men eg er avhengig av at andre folk på jobben er ferdig med arbeidet sitt, slik at eg kan få gjort det eg er ansatt til å gjere. Etter eg har klart å få det unna, så kan eg begynne å tenke på mulighetene for kordan eg skal komme meg på kamp.

Men - trur det er ganske unntaksvis med folk som tar tidligere fri fra jobb, og me som ikkje veit heilt om me er ferdig til oppsatt arbeidstid.

Uansett - dette er no heldigvis ikkje noko me skal bli enige om. Og trur alle vil ha si meining... Alltid noen det ikkje passer for.

Eg ser iallfall med glede fram mot lørdagskampen me vertfall bør få ein av...

Go Up