• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til nye sanger

Started by Chrisstah, January 12, 2007, 01:41:00 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

blobby winters

Melodi - Slade sangen Cum on feel the noise, senere versjon av Quiet Riot.

https://m.youtube.com/watch?v=ZxgMGk9JPVA

Den synges i engelsk fotball hvor typisk tekst er
Come on «fotball lag» boys
Make some f***in noise
We go wild wild wild. We go wild wild wild.

Siste linjen kan være..
Heia Brann! Brann! Brann!
hvor Brann virkelig skrikes ut høyt!!

Jeg sliter litt med tekst til de 2 første linjene fordi det er så mye som kan passe. Første linjen kan ende med Brann og 2. linjen med mann eller LAN slik som...

Kom igjen SK Brann
Vi er SK Brann
Våre hjerter står i Brann
Laget er SK Brann
Vi er berømte Brann
Ingen kan stoppe Brann

Vi er lagets 12. mann
Syng med den 12. mann
Syng med alle mann
Gullet skal hem med LAN

Et eksempel:
Kom igjen SK Brann
Syng med alle mann
Heia Brann! Brann! Brann!
Heia Brann! Brann! Brann!

Corran

Kan til og med fungere med en litt mer direkte oversetting
 
Kom an Bergens gutter
Lag et jævla liv
Vi tørner gaaaal gaaal gaaal Vi tørner gaaal gaaal gaaal

Alt 2 evt 2 vers
Kom igjen SK Brann
Kjør over pakket
Heia Braaaann Braaaann Braaaann Heia Braaaann Braaaann Braaaann

Er uansett en sang jeg har tenkt flere ganger at kunne passet bra på staddaen med en enkel fengende tekst
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: Corran on May 17, 2018, 15:24:03 PMEr uansett en sang jeg har tenkt flere ganger at kunne passet bra på staddaen med en enkel fengende tekst

Helt enig. Jo enklere jo bedre. Jeg tror Byen er Bergen er et godt eksempel på at en enkel tekst får flere til å være med.
Derfor foretrekker jeg forslaget ditt som beholder Heia Braaaann Braaaann Braaaann på slutten.
Kjør over pakket rimer ikke men funker likevel utmerket bra synes jeg

Håper andre også har gode forslag

Corran

Ja likte ikke helt den kjør over pakket men men
Heia Braaann på slutten kan jo byttes med Vi e Braaan
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Likte Corran sitt forslag!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Når har en forum-sang resultert i framføring live, egentlig?
Gå av.

Corran

Sikkert sjelden og enda sjeldnere nå når vi er så få igjen.
Er det noen fra de syngende gjengene på felt Z, Store stå eller BGG igjen her inne?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Det er jo mulig at noen bruker dette forumet for å komme med et forslag, se om de får noen umiddelbare reaksjoner og så eventuelt fremme det hvor enn de andre syngende massene holder til.

blobby winters

Under 4 dager til kamp mot S08 og vi trenger en sang for de nye.

Bamba sker det blir crazy å spille foran Brann supportere...

https://www.vgtv.no/video/163058/bamba-roser-branns-supportere-det-blir-crazy-aa-spille-for-dem

??

Lasaron

Et ønske til de syngende supporterne: Kan dere la være å dra "la la Bamba!"-sangen? Vær så snill?
Tren på langskudd

Kagain

Var det noe som var spesielt med den? Spesielt dårlig altså? Jeg spør fordi jeg har ikke hørt den selv. Var ikke på stadion i går...

Lasaron

Det er den der gamle hiten. Grusom.
Tren på langskudd

Nixon

Ja, men sannsynligvis uunngåelig.
Rød makt på Hansa

Kagain

Ja, den sier jo seg selv da. Så får vi med traumer fra da den rullet og gikk på de norske kanalene prøve å lide i stillhet :(

Jeg synger ikke selv, så jeg kan ikke tvinge mannskoret til å la være å synge de trallene de har lyst til å synge...

Wingfoot

Hjerteslag hadde i går en fin vri på refrenget på låten sin "Kong Oscars Gate"


É det bare meg eller koker hele Bergen
for alt eg tar i blir til Seriegull

 ;D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Chrisstah

Hørte det på Heia Brann podcasten!

Bør helt klart kjøres inn!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gulløl

September 10, 2018, 10:39:39 AM #1466 Last Edit: September 10, 2018, 10:43:35 AM by Gulløl
Lenge siden vi har laget en sang til Rosenborg spiller, kun ved spesiele anledninger det skjer :).
Spørs om Bendtner "fortjener" en sang 28 oktober på et fullsatt Brann Stadion, slik Steffen Iversen fikk en gang.

Lille Nicklas , lille Nicklas, vil du sloss, vil du sloss. Har du vært på fylla, har du vært på fylla, ding dang dong, ding dang dong.

Etter tone av Lille Ivers sangen.
https://www.youtube.com/watch?v=6UDqzRUFCrw
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Den der «E det bare meg...» som synges nå, hva er det man roper mellom hver runde? Høres ut som Sivert Heltne.
Tren på langskudd

BRANNFL

Sivert Heltne e de bare meg
Eller kokar hele Bergen
For alt eg tar i blir til Seriegull

Sier vel mye om dette forumet at dokkar ikkje kunne denne.
Brann e' Best

Nixon

Veldig bra stemningsskaper av en sang! Men for min del kunne man byttet ut Sønnen med noe annet etterhvert. Jeg skjønner at vi kan gi han et stikk i år, men ikke at han skal bli nevnt i mange år fremover som en slags kulthelt som Hasund og Kottila. Det fortjener han ikke. Og som vi så på fergen i går kan man lett bytte han ut med en annen spiller.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg tolket det ikke som et stikk, syntes bare det var morsomt. Men er det ment som et stikk kan det kanskje være greit å bytte det ut, særlig hvis det ligger an til å bli en hit som Gulle ska hem var i 07. Men det lød bra, da.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: BRANNFL on September 16, 2018, 08:35:58 AMSivert Heltne e de bare meg
Eller kokar hele Bergen
For alt eg tar i blir til Seriegull

Sier vel mye om dette forumet at dokkar ikkje kunne denne.

Mye? Interessant. Insiuneres det her at de som er på forumet ikke ansees for å være like gode brannsupportere som de som synger? Eller er det mer at "dokkar her på forumet giddar isje synge, megangsupportere"

Nixon

I mine mest optimiste stunder (som aldri varer lenge...) drømmer jeg at denne sangen skal bli lyden av seriegullet 2018  slik "Gulle ska hem" ble i 2007!:)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Bruiser

Quote from: Gulløl on September 10, 2018, 10:39:39 AMLenge siden vi har laget en sang til Rosenborg spiller, kun ved spesiele anledninger det skjer :).
Spørs om Bendtner "fortjener" en sang 28 oktober på et fullsatt Brann Stadion, slik Steffen Iversen fikk en gang.

Lille Nicklas , lille Nicklas, vil du sloss, vil du sloss. Har du vært på fylla, har du vært på fylla, ding dang dong, ding dang dong.

Etter tone av Lille Ivers sangen.
https://www.youtube.com/watch?v=6UDqzRUFCrw

Kanskje

Melodi: Det fløy en liten blåfugl

Det fløy en liten neve
gjennom kjaken, gjennom kjaken, gjennom kjaken
Det fløy en liten neve gjennom kjaken
En Lord på byn


EVENTUELT

Det fløy en liten flaske
SLÅ HAN NED, SLÅ HAN NED, SLÅ HAN NED
Det fløy en liten flaske gjennom luften
SLÅ HAN NED
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

skeierampen

Hei.
Må bare si at den Sivert Heltne sangen må brukes for alt den er verdt nå i innspurten! Skapte legendestatus på stemningen til, i og fra Haugesund! Enkel, fengende og groovy. Kan skape et megatrykk med hele Stadion på likt! Årets HIT må man bare si. Alle fra 3 til 103 kan lære seg den på 1-2-3.

Gulløl

September 17, 2018, 23:10:43 PM #1476 Last Edit: September 17, 2018, 23:15:39 PM by Gulløl
Quote from: skeierampen on September 17, 2018, 21:10:55 PMHei.
Må bare si at den Sivert Heltne sangen må brukes for alt den er verdt nå i innspurten! Skapte legendestatus på stemningen til, i og fra Haugesund! Enkel, fengende og groovy. Kan skape et megatrykk med hele Stadion på likt! Årets HIT må man bare si. Alle fra 3 til 103 kan lære seg den på 1-2-3.
Enkelt og fengende ja, da blir alle med og synger. Slik skal det gjøres. Sangen kan "remixes" med små justeringen innimellom og tilpasses nye aktualiteter for å leve videre og for ikke å dø ut. Til 28 oktober med fullstappet Brann Stadion bør denne varianten funke om lorden spiller:
Nicklas Bendtner e de bare meg
Eller kokar hele Bergen
For alt eg slår til blir til Seriegull
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SeLyren

Fredrik Haugen bør få sin tid egen sang før vi begynner å lage Bendter rop.

lok1

Quote from: SeLyren on September 18, 2018, 07:33:11 AMFredrik Haugen bør få sin tid egen sang før vi begynner å lage Bendter rop.
Bytte Sivert Heltne med Fredrik Haugen da vel

Nixon

Quote from: Gulløl on September 17, 2018, 23:10:43 PMbør

Det som er så fint er at det aldri kommer til å skje. Jeg tipper at ingen, hverken her eller på tribunen, synes at det er en god ide å bytte ut teksten på vår nyeste slager med en tekst om en bartespiller.
Rød makt på Hansa

Corran

Hørte at Store Stå hadde funnet en ny start istedenfor Sivert Heltne. Nå hørtes det ut som om det var Hele Stadion
Funket meget bra vil jeg si
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: Corran on September 25, 2018, 22:57:52 PMHørte at Store Stå hadde funnet en ny start istedenfor Sivert Heltne. Nå hørtes det ut som om det var Hele Stadion
Funket meget bra vil jeg si
 

Særs uenig. Sangen mistet all sin piff med dette grepet, for min del. All humor og sting, det som gjør det gøyalt å hive seg med, ble dratt rett ut av sangen. Det merket man også på trykket, som var langt unnna det man opplevde i Haugesund. Enda dummere blir det jo når vi allerede har et "hele stadion"-rop.

Nei, gå tilbake til SHN-strofen neste kamp, eller så kommer denne sangen til å dø raskt ut.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Yngve

Quote from: Billy Elliott on September 26, 2018, 07:30:03 AM
Quote from: Corran on September 25, 2018, 22:57:52 PMHørte at Store Stå hadde funnet en ny start istedenfor Sivert Heltne. Nå hørtes det ut som om det var Hele Stadion
Funket meget bra vil jeg si
 

Særs uenig. Sangen mistet all sin piff med dette grepet, for min del. All humor og sting, det som gjør det gøyalt å hive seg med, ble dratt rett ut av sangen. Det merket man også på trykket, som var langt unnna det man opplevde i Haugesund. Enda dummere blir det jo når vi allerede har et "hele stadion"-rop.

Nei, gå tilbake til SHN-strofen neste kamp, eller så kommer denne sangen til å dø raskt ut.

Ekstremt einig med siste talar. Heile sangen mista piffen.

Og når bgg absolutt skal synga at hele Bergen kokar når stillinga er 1-1 og folk er forbanna, då har ein ikkje skjønt noko.

Nixon

Jeg har tidligere tatt til ordet for å bytte ut Sønnen på lengre sikt. Gjerne etter sesongen, for jeg ser ingen grunn til å lage en kulthelt av han på linje med Geir Hasund. Men var det den tekstlinjen som gjorde at stemningen på søndag ikke nådde de store høyder? Neppe, stemningen gjenspeilte spillet på banen og var halvhjertet hele veien, og ikke bare når denne ble sunget.
Rød makt på Hansa

Corran

Skjønner ikke at det  skal ta piffen av sangen og skjønner ikke humoren/ironien med Sivert Heltne under vanlige kamper.
Og tror ikke det var starten på sangen som tok piffen av det på søndag. Tror heller det var det som skjedde på banen.

Men når begynte de å synge denne sangen? Var ikke det før Sivert dro?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Quote from: Corran on September 26, 2018, 10:12:46 AMOg tror ikke det var starten på sangen som tok piffen av det på søndag. Tror heller det var det som skjedde på banen.



Tenkte det samme selv, kampen,og utfallet av den, innbød ikke akkurat til det helt store engasjementet.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Jeg er enig i at "Sivert Heltne" klinger mye bedre enn "Hele laget" i den sangen. I så fall vil jeg det skal brukes i Geir Hasund-betydningen, og ikke som et stikk. Det skal være en gjennomført positivt ladet sang, ikke noe treneren skal synes er litt dumt. SHN har vært viktig siden han kom, kanskje den viktigste spilleren sett under ett i det tidsrommet han var her. Tar vi, mot formodning, gull har SHN absolutt bidratt til det.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Lasaron on September 26, 2018, 12:50:40 PMJeg er enig i at "Sivert Heltne" klinger mye bedre enn "Hele laget" i den sangen. I så fall vil jeg det skal brukes i Geir Hasund-betydningen, og ikke som et stikk. Det skal være en gjennomført positivt ladet sang, ikke noe treneren skal synes er litt dumt. SHN har vært viktig siden han kom, kanskje den viktigste spilleren sett under ett i det tidsrommet han var her. Tar vi, mot formodning, gull har SHN absolutt bidratt til det.
DEN er jeg med på!
Kanskje.

lok1

Quote from: Corran on September 26, 2018, 10:12:46 AMMen når begynte de å synge denne sangen? Var ikke det før Sivert dro?
Var vel på Lawo i Oslo denne ble terpet på.

Forresten så var problemet mot Sandefjord at noen idioter absolutt skulle synge Sivert, selv om BGG/resten prøvde å endre på teksten. Klart det ikke blir trykk når noen ødelegger.

Billy Elliott

Men hvorfor skulle den endres? Er jo ikke så rart at folk synger sangen slik de har lært den.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Halve Stadion
E det bare meg
Eller e det noen som bryr seg
For alt eg tar i blir til fjerdeplass
Gå av.

jkippers

Mel: Rule Brittania

Vi e´ Bergen
Vi e´den 12.mann
Vi vil aldri aldri aldri svikte Brann!
Gull 09

Corran

Skal en lage sang til Vito så bør den vel gå på sangen
Du og jeg og Vito seilte i en tresko.......
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Crispo 2

Quote from: Corran on October 31, 2018, 22:17:58 PMSkal en lage sang til Vito så bør den vel gå på sangen
Du og jeg og Vito seilte i en tresko.......

Tommel opp!
Per Pettersen 1960-1964

ACHTUNG

Løkberg: Verdens beste trønder!

Nixon

Quote from: ACHTUNG on February 24, 2019, 10:01:12 AMLøkberg: Verdens beste trønder!

Ble ikke den sunget til Eggen i fjor?
Rød makt på Hansa

lok1

Noen som kan teksten på hater Østlandet som ble sunget mot Godset?

Forvillet Bergenser

Quote from: lok1 on April 16, 2019, 20:28:53 PMNoen som kan teksten på hater Østlandet som ble sunget mot Godset?

Om jeg ikke tar helt feil:

Nei vi kommer ikke herfra for vi haater østlandet.
For en gjeng med idioter, å vi hater østlandet.



Kai-Olai

Quote from: Forvillet Bergenser on April 20, 2019, 13:12:36 PM
Quote from: lok1 on April 16, 2019, 20:28:53 PMNoen som kan teksten på hater Østlandet som ble sunget mot Godset?

Om jeg ikke tar helt feil:

Nei vi kommer ikke herfra for vi haater østlandet.
For en gjeng med idioter, å vi hater østlandet.




Sannsynligvis blant de tre mest ubrukelige sangene som noen gang er blitt sunget på Brannkamp.

Like pinlig hver gang.

Yngve

Gjekk det eit sus over Stadion då dei song den?

Go Up