• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til nye sanger

Started by Chrisstah, January 12, 2007, 01:41:00 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: juninho on January 08, 2012, 21:53:33 PM
http://www.youtube.com/watch?v=5-wtsjhyFJ4&feature=related

Noen sekunder etter skåringen synger supporterne taktfast; "HAMMARBY, HAMMARBY, HAMMARBY".

Kult om vi gjorde noe lignende. "VI E BRANN, VI E BRANN, VI E BRANN".


Er det noe vi ikke trenger å koreografere, så er det vel scoringsjubel?
Legg ned hele klubben!

Lister

Og vi har en mye bedre melodi med samme teksten, dessuten er vel "hamar by" mer passende for briskebybanden å rope...
Guinness - Makes you drunk

Chrisstah

Hva har egentlig skjedd med Brann fansen de siste årene? Kreativiteten står i stampe. Nye sanger er det lite av, gamle sanger er det lite av. Går mest i Bergen by e nydelig, Kom igjen vårt sk Brann , Byen e Bergen, vi e Brann og Heia Brann ropet.

Eneste nye som jeg kommer på i farten er Her kommer Bergen. For de som ikke er på mange kamper, og setter i gang et par av de gamle slagerne så blir du sett dumt på, og står aleine og synger for ingen andre kan teksten.

Fansen er blitt merkverdig dårligere de siste årene. Selvom om vi hadde en høyde topp fra 06-08, så vi jeg si de gangene jeg har vært på kamp med Brann de siste 2 årene, så har aldri stemningen vært dårligere enn før den tiden også.

Fansen var en gang fryktet for sin stemning, men nå er det veldig dårlig.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Spelaren

Quote from: dex1974 on January 09, 2012, 09:07:14 AM
En Sokolowski
Det e bare en Sokolowski
Ble hentet te Brann for vi vet at han kan
Gratis ifra lillebror kom han


Fixed ;) .
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on January 09, 2012, 10:49:14 AM
Quote from: dex1974 on January 09, 2012, 09:07:14 AM
En Sokolowski
Det e bare en Sokolowski
Ble hentet te Brann for vi vet at han kan
Gratis ifra lillebror kom han


Fixed ;) .


Ja det er bedre.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: dex1974 on January 09, 2012, 09:07:14 AM


Sokolowski funker bra, de andre falt ikke helt i smak. Spesielt ikke den til Kalven, da det er litt bortkasta å lage en sang til en som har så kort tid igjen i klubben.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Noen som vet om andre supporterklubber i norge som har sanger på "this old man"?

Greit nok at sangen er et eneste stort nødrim i melodiform, men med litt kreativitet på tekstsiden trenger det ikke bli så gale, den kan også synges slik at den passer med typisk brannsk intonasjon, med tungt trykk på enkelte stavelser.

Utfordringen er et raskt parti som kan være vanskelig for enkelte, men i verste fall får de lalle med.

Vet det er mye nostalgi med "those were the days", men jeg får litt sånn "tra-la-la-laget vårt, tra-la-la-laget vårt" følelse av den melodien.
Guinness - Makes you drunk

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lister

Siste burde vel bli en smal sak, egentlig en sang som var langt bedre enn spilleren.
Guinness - Makes you drunk

Chrisstah

Ingen av sangene burde være et problem å få innført, alle melodiene er enkle samt tekstene er enkle. Men det hjelper ikke med kun en god ide for å få innført en sang på tribunen, vi er tross alt Brann.

Min personlige favoritt er forslag 1, da jeg ser for meg at det er det eneste ropet man på de store kampene kan få med seg hele stadion på.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

psv-hasund

Champione / bakke sangen er en av de beste fotballsangene i mine øyne. Jeg synes gjenbruk av denne ville vært perfekt for Rudy.

Jeg er også med på de to første forslagene fra Dex. Jeg tror ikke Kalven vil spille for mye denne sesongen, så Svante sangen vil jeg spare til en bedre anledning.

Enkle sanger som det nye feltet bør fÃ¥ igang  ;)


Larsi Ã?en

Tenker at alle andre lag har også: Kan vi høre bønda synge? NEEI NEEEEI.
Så hvorfor ikke ha noe annet? kan hende jeg har foreslått det før...

Tekst: Kan vi høre pakket synge? NeeeEeEeei!
Kan vi høre pakket synge? Neeei neeei!
Kan vi høre pakke synge, kan vi høre (laget man spiller mot, f.eks enga)  synge?
neeeeeeeeeeeeeeei!
http://www.youtube.com/watch?v=wi2RNqeb_EI

Ja, jeg vet det er mye gjentagelser, men den høres jo så fin ut, og man synger faktisk, istedenfor at bare 1 sier: kan vi høre bønda synge? og 10-30 stykker svarer nei.
Da ødelegger de jo alt annet av sang, med mindre sanger er på motsatt side ( B til felt Z)
Noen som har noen meninger?
Opp med det flagget!

Northside

Quote from: Larsi Ã?en on January 11, 2012, 21:43:00 PM
Tenker at alle andre lag har også: Kan vi høre bønda synge? NEEI NEEEEI.
Så hvorfor ikke ha noe annet? kan hende jeg har foreslått det før...

Tekst: Kan vi høre pakket synge? NeeeEeEeei!
Kan vi høre pakket synge? Neeei neeei!
Kan vi høre pakke synge, kan vi høre (laget man spiller mot, f.eks Engen)  synge?
neeeeeeeeeeeeeeei!
http://www.youtube.com/watch?v=wi2RNqeb_EI

Ja, jeg vet det er mye gjentagelser, men den høres jo så fin ut, og man synger faktisk, istedenfor at bare 1 sier: kan vi høre bønda synge? og 10-30 stykker svarer nei.
Da ødelegger de jo alt annet av sang, med mindre sanger er på motsatt side ( B til felt Z)
Noen som har noen meninger?


Ikke dårlig den!

Ville gjrne brukt motstanderen i første linjen og "pakket" i de øvrige. Grunnen er den at første linjen vil runge langt bedre enn der du ønsker at vi nevner motstanderen.

Og siste blir vel heller slik:

Neeei Neeei Nei.

?

Klaus_Brann

Fint forslag! Den hadde vært knæll å få trykk på etter scoringer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Enig i at Rudy stÃ¥r langt framme i køen for nye spelarsongar.  Bør vera pÃ¥ engelsk for at han skal forstÃ¥.  Gjerne reggae/ska.  "A message to you Rudy" mÃ¥ jo vera perfekt:

Glad to have you with us, at Braa-ann
Always know that your future, is Braa-ann
Never leave us for England, from Brann
Stay forever with us, at Braa-ann
Rudy, a message to you Rudy.
A message to you.


http://www.youtube.com/watch?v=TGDQ85Dg-ss
ca. 0.32-0.58
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Northside

Quote from: osoerli on January 12, 2012, 01:54:32 AM
Enig i at Rudy stÃ¥r langt framme i køen for nye spelarsongar.  Bør vera pÃ¥ engelsk for at han skal forstÃ¥.  Gjerne reggae/ska.  "A message to you Rudy" mÃ¥ jo vera perfekt:


Er ikke enig i at vi skal synge på engelsk til spillere som ikke kan norsk. Jeg skal heller personlig oversette teksten og sende til spilleren det gjelder dersom vi synger på Bergensk.

Klaus_Brann

Enig, vi bør ikke synge på engelsk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

hvor har det blitt av sangen som inneholdt "tjuagutter fra bergen by, republikken é født på ny". Hørte den mye borte mot everton, men nesten ikke siden det. Synes den var ganske god. på tide å få den inn igjen?
"og der snubler Sæternes igjen"

crm

Den har vel gått noen ganger på Z, men har ikke slått helt an på resten av Hansa. Helt enig i at den bør kjøres opp, vi trenger flere sanger som går over litt tid.

For repetisjon:
Typetypene/Tjuaguttene fra Bergen by
Republikken e født på ny
44 år og så tok vi gull
Vi e guttene fra Bergen by

http://www.youtube.com/watch?v=bTRwtzfTHno
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Utmedsnolken

Typetyper var det ja, men tjuagutter ville kanskje gjøre den mer spiselig for resten?
"og der snubler Sæternes igjen"

dex1974

April 01, 2012, 14:42:25 PM #1222 Last Edit: April 01, 2012, 16:49:01 PM by dex1974
Quote from: Larsi Ã?en on January 11, 2012, 21:43:00 PM
Tenker at alle andre lag har også: Kan vi høre bønda synge? NEEI NEEEEI.
Så hvorfor ikke ha noe annet? kan hende jeg har foreslått det før...

Tekst: Kan vi høre pakket synge? NeeeEeEeei!
Kan vi høre pakket synge? Neeei neeei!
Kan vi høre pakke synge, kan vi høre (laget man spiller mot, f.eks Engen)  synge?
neeeeeeeeeeeeeeei!
http://www.youtube.com/watch?v=wi2RNqeb_EI

Ja, jeg vet det er mye gjentagelser, men den høres jo så fin ut, og man synger faktisk, istedenfor at bare 1 sier: kan vi høre bønda synge? og 10-30 stykker svarer nei.
Da ødelegger de jo alt annet av sang, med mindre sanger er på motsatt side ( B til felt Z)
Noen som har noen meninger?


Flott forslag men har ikke klanen hatt noe liknende i flere år? Minner veldig om "Hører dere bønda nå?"

Angående forslag til nye sanger kunne man laget noe til refrenget til Genesis Land of Confusion?

http://www.youtube.com/watch?v=1pkVLqSaahk

Her kommer vi fra Bergen åååh
Så kom å bli med på ferden åååh
Søng for vår by og laget åååh
Ja søng no for Bergen og for Brann

Kan repeteres flere ganger akkurat  som "Gullet ska hem" og kan og droppe åååh


Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

crm

Quote from: Utmedsnolken on April 01, 2012, 13:43:18 PM
Typetyper var det ja, men tjuagutter ville kanskje gjøre den mer spiselig for resten?


Enig i det.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

hansastril

Stolt og kry

Lister

Guinness - Makes you drunk

hansastril

Det hørtes egentlig bedre ut. Viktig å finne den rette teksten, gjerne skifte på siste setningen også?
Stolt og kry

Brann_ruler86

Syns vi bør holde oss til en tekst per melodi. Per dags dato har vi for eksempel tre tekster på nesten samme melodi (bare små endringer) og jeg syns det fremstår som lite kreativt.

Når det er sagt så hadde det gjort seg med en sang til Haugen...
GÃ¥ ta banen!

Lister

Ser egentlig på det som noe positivt, da kan en lett veksle mellom sangene slik at den varer lengre uten å gjenta for mye og det blir også lettere å innføre.
Eks: En kan starte med fredrik haugen og så gå til eg e fra bergen etter et par repetisjoner.

Modifiserer derfor hansastrilens forslag til følgende:

Melodi: Can't take my eyes off you - Frankie Valli

Tekst:

Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Quote from: Lister on April 14, 2012, 12:43:08 PM
Ser egentlig på det som noe positivt, da kan en lett veksle mellom sangene slik at den varer lengre uten å gjenta for mye og det blir også lettere å innføre.
Eks: En kan starte med fredrik haugen og så gå til eg e fra bergen etter et par repetisjoner.

Modifiserer derfor hansastrilens forslag til følgende:

Melodi: Can't take my eyes off you - Frankie Valli

Tekst:




Vi har jo allerede en sang på den melodien.
Legg ned hele klubben!

Lister

Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2012, 14:15:51 PM
Vi har jo allerede en sang på den melodien.


Quote from: Lister on April 14, 2012, 12:43:08 PM
Ser egentlig på det som noe positivt, da kan en lett veksle mellom sangene slik at den varer lengre uten å gjenta for mye og det blir også lettere å innføre.
Eks: En kan starte med fredrik haugen og så gå til eg e fra bergen etter et par repetisjoner.

Guinness - Makes you drunk

dudo

Brukes fields of athenry noe i Norge?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_ruler86

Haugesund bruker vel denne...??
GÃ¥ ta banen!

Utmedsnolken

"Trommer når de synger" til alle supportergjenger med tromme. Mye bedre enn "synger når de synger" eller hva det nå var man sang til Viking.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Var det ikke "sitter når de synger"?
Rød makt på Hansa

Wingfoot

Quote from: Utmedsnolken on May 09, 2012, 09:08:19 AM
"Trommer når de synger" til alle supportergjenger med tromme. Mye bedre enn "synger når de synger" eller hva det nå var man sang til Viking.


Vi sang "sitter når de synger" som Nixon sier.

Men vi har jo allerede "vi kan synge uten tromme", men kan gjerne være greit med litt variasjon ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Utmedsnolken

May 09, 2012, 11:25:23 AM #1236 Last Edit: May 09, 2012, 11:38:37 AM by Utmedsnolken
Quote from: Nixon on May 09, 2012, 09:11:15 AM
Var det ikke "sitter når de synger"?


Det var litt mer logisk ja.

edit: En gang i fremtiden når vi får trommeforbud på stadion

Hvor er trommen hen?
Hvor er trommen hen?
er sikker på dere hadde en ifjor
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Quote from: Nixon on May 09, 2012, 09:11:15 AM
Var det ikke "sitter når de synger"?


Ah, kunne ikke forstå hva det var som ble sunget. Trodde det var "pisser når de synger" og skjønte at ørene mine hadde livlig fantasi. :)
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eirik_Eirik


Onside !!!



redaktør

Hva med dette ropet/sangen?

9 poeng før lsk! Klapp klapp klapp klapp

Da basert på Huseklepps uttalelse i dag.

hansastril

Var på Villa Park i høst og hørte denne sangen: http://www.youtube.com/watch?v=2SDpIK1WiBM
Aldri hørt en sang med mer trøkk i enn den. Pipelyd i ørene. Enkel melodi, lett å synge med på og med god trøkk.

"Vi e Brann, Sk Brann, ifra Bergen by" eller noe i den duren.
Stolt og kry

Brann4

Veldig fengende melodi som Celtic fansen startet med.

Melodien er enkel, fengende og varende.

Kommer med forslag under, men det er melodien som er hovedpoenget her.

http://www.youtube.com/watch?v=dLgzx33NfQM
...................................
Du kom for å se,
Et lag som får det te,

Vi VET vi e en attraksjon,

Men byen din er makk,
Og laget ditt er pakk,

Vi synger i all evighet
......................................

Jeg fant ikke noe spesielt bra til siste linje, og da ble det slik.

dex1974

January 22, 2013, 19:26:12 PM #1245 Last Edit: January 22, 2013, 19:31:12 PM by dex1974
Hørtes veldig ut som megahiten til faren til Miley (Billy Ray), "Achy Breaky Heart"?

Ikke dumt forslag...men kanskje gjøre noe med teksten?

Forslag :

"Vi elsker Brann
Vi elsker SK Brann

Vi vet at vi é aller best

Og Bergen e vår by
Vi vinne skal på ny

For vi e kongene fra vest!

(evt. For vi é stolt og kry
og Bergen é vår by

Ja vi é kongene fra vest!

Men stolt og kry er jo så fantasiløst :-p)


Vel..den ble kanskje noe noe svulstig ;)



Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Brann4

Absolutt. Teksten var et kjapt røsket sammen forslag.

Men håper melodien kan gi gjenklang i de fleste ører, jeg syntes det er en av de bedre fotball-melodier som blir brukt.


Hansakongen

Mitt forslag til denne linken er.

Sportsklubben vår,
SK Sk Brann,
Som no e fra Bergen By

Vi er best laget i Norges land,
Vi vinne nå i dag,
JA det er nå klart.
For vi e SK BRANN

Kanskje ikke det beste alternativet men er nå i allefall et forslag til den sangen :)







Klaus_Brann

Quote from: Brann4 on January 22, 2013, 17:45:03 PM
Veldig fengende melodi som Celtic fansen startet med.

Melodien er enkel, fengende og varende.

Kommer med forslag under, men det er melodien som er hovedpoenget her.

http://www.youtube.com/watch?v=dLgzx33NfQM
...................................
Du kom for å se,
Et lag som får det te,

Vi VET vi e en attraksjon,

Men byen din er makk,
Og laget ditt er pakk,

Vi synger i all evighet
......................................

Jeg fant ikke noe spesielt bra til siste linje, og da ble det slik.


Fet melodi, ok tekst. Få på en litt bedre tekst så kan dette bli en morsom sang i motgang neste sesong.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up