• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til nye sanger

Started by Chrisstah, January 12, 2007, 01:41:00 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Nielsen: Hvad gør man for å bli helt blandt fansen her i byen.
Bakke: Du kan jo prøva slik so eg gjorde borte mot Viking i fjaor. Fekk ein trøkk i skallen itte ein håve-duell, ikkje noko hardt aigentle, klaga litt te legen så eg fekk bandasje rundt, heiv av meg bandasjen og nekta å gå av bana då Mjeldn vilde byta meg ut.
Nielsen: Je-je, men da gør jeg det.
Bakke: Ja då har du aigen song før du staor opp dagen itte.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

HAHAHHA, evig bra, osoerlig. Men det var vel hjemmekamp der Bakke fikk bandasje?
Ka du ve?

osoerli

Du har rett, det var heime mot Fredrikstad.  Hugsa ikkje heilt i farten
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on May 07, 2009, 13:38:11 PM
Men no er det vel minst 10 - 15 år sidan me byrja å synga "kan vi høre bøndar synge", så ingen kan hevda at me stel frå klanen.

Når det gjeld lykkeliten så vert det berre pinleg om me skulle stela, sidan dei er dei einaste som brukar den. Samme som om nokon skulle ta nokon av BMO sine songe frå oss.


Det blir selvfølgelig ikke det samme. BMO synger Bergenssanger o.l. Lykkeliten har så vidt jeg vet ikke noe tilknytning til hverken Oslo eller VIF.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kai-Olai

http://www.youtube.com/watch?v=3nxgO_XiBhU&feature=related

Vi hadde en kompani-sang i militæret som gikk på denne melodien.. Og den fikk ganske greit trøkk i militæret, og også på The Kop, ser det ut som.. Så kanskje det er noe vi kan bruke?

Eller er det noe som er oppbrukt for lenge siden?

skuteviken

Trønderene tror jeg har noe på Torres-sangen, men de synes at det var litt for vanskelig å lage tekst til hele sangen og har viss jeg ikke tar helt feil valgt å nynne omtrente hele sangen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Dreamliner

Ny på forumet, prøver meg på et sangforslag til en av islendingene, da spesielt Gylfi;

http://www.youtube.com/watch?v=bV-aZOULo1g

Man bytter da selvsagt ut Possebon med Einarsson. Melodien blir brukt til mange spillere i England, og er ganske så populær.

klysa

Quote from: skuteviken on May 20, 2009, 17:35:53 PM
Trønderene tror jeg har noe på Torres-sangen, men de synes at det var litt for vanskelig å lage tekst til hele sangen og har viss jeg ikke tar helt feil valgt å nynne omtrente hele sangen.


Vi har jo en Engen sang på "Torres-sangen".

VÃ¥lerenga rykker ned igjen, hurra, hurra!
VÃ¥lerenga rykker ned igjen, hurra, hurra!
Opp som en løve, ned som en fell
Vi skal pisse på de i kveld
Vi skal le når Vålenga rykker ned

dudo

Vi skal vel pisse på Engen i kveld, skal vi ikke det da? Er ihvertfall det jeg synger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olpi

Quote from: Dreamliner on May 21, 2009, 11:30:35 AM
Ny på forumet, prøver meg på et sangforslag til en av islendingene, da spesielt Gylfi;

http://www.youtube.com/watch?v=bV-aZOULo1g

Man bytter da selvsagt ut Possebon med Einarsson. Melodien blir brukt til mange spillere i England, og er ganske så populær.



Allerede en sang på denne:

Na na na na na na na Petter Vaagan Moen, Vaagan Moen, Petter Vaagan Moen...

tr0Ndemann

Har jeg aldri hørt, i så tilfelle.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Onside !!!

Quote from: tr0Ndemann on May 21, 2009, 21:39:25 PM
Har jeg aldri hørt, i så tilfelle.


Det er fordi sangen er latterlig dårlig og hver gang de som faktisk synger den begynner blir det til at de rundt begynner en annen sang eller slår de litt på skulderen og ber de holde kjeft.

Klaus_Brann

Quote from: Onside !!! on May 21, 2009, 23:09:02 PM
Quote from: tr0Ndemann on May 21, 2009, 21:39:25 PM
Har jeg aldri hørt, i så tilfelle.


Det er fordi sangen er latterlig dårlig og hver gang de som faktisk synger den begynner blir det til at de rundt begynner en annen sang eller slår de litt på skulderen og ber de holde kjeft.


Presis. Forferdelig sang, som aldri vil runge ever.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann4

Skal bli meget vanskelig å få innført en sang til den melodien, ettersom det fortsatt er store problemer med å få innført korte og enkle sanger.

Charmless Man

Det er en morsom melodi. Men tviler på det noen gang vil bli en stor tribunehit.
Ladish on the Foot

Kjello

Quote from: skuteviken on May 20, 2009, 17:35:53 PM
Trønderene tror jeg har noe på Torres-sangen, men de synes at det var litt for vanskelig å lage tekst til hele sangen og har viss jeg ikke tar helt feil valgt å nynne omtrente hele sangen.
Den er så enkel som
For vi har vunne x på rad Hurra Hurra
For vi har vunne x på rad, Hurra hurra
For vi har vunne x på rad og vi har vunne x på rad
Vi har vunne x på rad hurra hurra.

Etter at man ikke vant i 2005 ble det til "For vi skal vinne gull i år" i 2006 og "For vi skal vinne to på rad" i 2007.

vivamusica

Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

tovatle

Melodi: http://www.youtube.com/watch?v=bOguD5HwYXI&feature=PlayList&p=086E300198994E34&playnext=1&playnext_from=PL&index=21


Tekst:

Kom syng med, syng med,
ja no ska de faen få se,
at vi e den 12.mann
vi gir alt for Brann!

Finnes sikkert noen som kan komme opp med en bedre tekst, men jeg liker veldig godt denne melodien. Gir et sinnsykt trøkk hvis folk tar i litt! Derfor følte jeg at denne teksten kunne fungere, kan brukes til å fyre hverandre opp på hansa

thesevs

Quote from: tovatle on June 15, 2009, 12:42:13 PM

Kom syng med, syng med,
ja no ska de faen se,
at vi e den 12.mann
vi gir alt for Brann!


Fjernet "få" i linje to. Fikk ikke sangen til å passe ellers...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Danny

Quote from: skuteviken on May 20, 2009, 17:35:53 PMTorres-sangen


Bare sånn for at rett skal være rett, sangen er irsk: Johnny, I hardly knew ye. Dropkick Myrphys har en moderne versjon.

Dropkick Murphys - Johnny I hardly knew ya

skuteviken

Quote from: Danny on July 24, 2009, 18:19:22 PM
Quote from: skuteviken on May 20, 2009, 17:35:53 PMTorres-sangen


Bare sånn for at rett skal være rett, sangen er irsk: Johnny, I hardly knew ye. Dropkick Myrphys har en moderne versjon.



Takk :) Alltid kjekt å bli opplyst. Kommer nok dog til å forbinde sangen med trykket fra liverpoolfansen enda.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Derabilo

Bergen ut av Norge -

dudo

At teksten kan være uaktuell bare om et par dager. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Danny

Men "Guntveit" i sangen... ble det ikke en stavelse for lite der?

Markmus

Quote from: Derabilo on August 18, 2009, 22:05:18 PM


Forbinder den altfor mye med "Gi oss håp Stabæk, gi oss håp" :/
Ka du ve?

Derabilo

For Guds skyld, endr gjerne på teksten! Guntveit har vel en stavelse for lite ja, men hva med Bjarnason da? Også kan vi bytte inn Einarsson for Huseklepp om noen dager... :P
Bergen ut av Norge -

dudo

Gi oss et nytt forsvar
Det hold'akkje det vi har
Steinar Nilsen se
De får det ikkje te'
Gi oss et nytt forsvar

Til melodien "Erik fra Sandsli"

Andre rim:
-ving, greier ingenting
-stopper, flopper
-trener m teksten over

Mulighetene er uendelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann4

Quote from: dudo on August 24, 2009, 20:37:41 PM
Gi oss et nytt forsvar
Det hold'akkje det vi har
Steinar Nilsen se
De får det ikkje te'
Gi oss et nytt forsvar

Til melodien "Erik fra Sandsli"

Andre rim:
-ving, greier ingenting
-stopper, flopper
-trener m teksten over

Mulighetene er uendelig.


Nytenkende og flott tekst! Passer så absolutt inn i disse tider!

Onside !!!

Noen som har forslag til tekst til "Lets go fuckin mental" ? Regner med alle er kjent med sangen, så orker ikke å finne den på youtube.

Enkel melodi som lager bra stemning og kanskje livner opp folk på tribunen om en lager en "Norsk" versjon av teksten.

monzilla

Hva med "La oss rable gal", som forøvrig har blitt brukt i gud vet hvor mange år.

smaalanda

Ja den har da eksistert mer eller mindre en stund Onside teksten som monzilla refererer til, "La oss rable gale"
KMO!!!

Larsi Ã?en

HURRA HURRA , BATALJONEN SIER DA. Hvis det andre laget får kort elelr noe sånt.. Jeg mener det er bedre enn bare å klappe.. ;) VfL Bochum - Eintracht Frankfurt (16.05.2009) - Hurra, Hurra, die Frankfurter sind da!
Opp med det flagget!

smaalanda

Tips: Ikke ha en sang med ordet "bataljonen" inni seg.
KMO!!!

evenskb

  mot odd skulle vi hatt noe mot fagermo,peter eller odd er det ikke noen som har noe forslag

vi hater grenland.
vi hater odd grenland.
vi hater grenland vi
hater odd grenland

eller noen mye bedre forslag?

smaalanda

Ja, som nevnt tidligere/i andre tråder:

Dag-Eilev Fagermooo
Dag-Eilev Fagermooo
var eg i dine sko
ville eg ha gjemt meg no
Dag-Eilev Fagermooo

KMO!!!

skuteviken

Siden denne tråden er så god for tiden må jeg fortsette.

Røde og hvite, vi e så stilig.
Røde og hvite, vi e så stilig!
Nanananananana
Llaallalalalaal.

Og ikke minst.  Pippi melodien:

Sportsklubben Brann, shahahlhlalhalhlahlalalala.
Sportsklubben Brann, shallalalalalalalalalalalal.
Nananananann nan an an na na na na anana.

Avsluttes med Forza Brann - Klapp klapp klapp. SÃ¥ skriker BT tilbake SK Brann ole ole ole.

Håper dette kan implementeres umiddelbart på stadda.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

SKBMiller

Til din informasjon Skuteviken, de to første sangene brukes allerede pÃ¥ Stadion av oss i  Ultras Felt T. Men det siste vekselsropet er et godt forslag som forhÃ¥pentligvis vil bli innført allerede neste hjemmekamp.

skuteviken

Quote from: SKBMiller on September 02, 2009, 14:41:18 PM
Til din informasjon Skuteviken, de to første sangene brukes allerede pÃ¥ Stadion av oss i  Ultras Felt T. Men det siste vekselsropet er et godt forslag som forhÃ¥pentligvis vil bli innført allerede neste hjemmekamp.


Ultras Felt T. Hahaha priceless!  ;D :D
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

JørnAE


Onside !!!

Quote from: smaalanda on August 30, 2009, 22:15:53 PM
Ja den har da eksistert mer eller mindre en stund Onside teksten som monzilla refererer til, "La oss rable gale"


fikk ikke helt til å passe med "la oss rable gale"

smaalanda

Sang til enten Rudolph Austin eller Tijan Jaiteh?

Melodi: "John Olav Nilsen & Gjengen - Ikkje fåkk med kjærligheten"

Ikkje fåkk med Rudolph Austin, vær så snill
Ikkje fåkk med Rudolph Austin, for da setter du din frihet på spill
For du! Vet han kan sloss!
Men har du?! Sett han danse?!
Og kordan, kan du utfordre han
når du vet du ikke har en eneste sjaaangse.
KMO!!!

Nixon

Vel, det er jo poetisk og gode greier. Men noen av vendingene passer jo ikke i supportersanger etter min mening. For det første ber vi ikke noen om å "være så snill". Og ingen setter heller "sin frihet på spill" i en supportersang, da lover vi heller grisebank. Men resten synes jeg har potensiale!

Ellers sang noen på øvre Z noe greier om at brennevin er det eneste som lindrer ekte smerte, eller noe sånt. Hvordan gikk den? Morsom sang i motgang.
Rød makt på Hansa

skuteviken

Quote from: Nixon on September 29, 2009, 10:59:01 AM
Vel, det er jo poetisk og gode greier. Men noen av vendingene passer jo ikke i supportersanger etter min mening. For det første ber vi ikke noen om å "være så snill". Og ingen setter heller "sin frihet på spill" i en supportersang, da lover vi heller grisebank. Men resten synes jeg har potensiale!

Ellers sang noen på øvre Z noe greier om at brennevin er det eneste som lindrer ekte smerte, eller noe sånt. Hvordan gikk den? Morsom sang i motgang.


Likte og "Oste - popp - fra  - Brann! Produktet - er - Totalt" - som i smÃ¥ pauser.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

Quote from: Nixon on September 29, 2009, 10:59:01 AM
Ellers sang noen på øvre Z noe greier om at brennevin er det eneste som lindrer ekte smerte, eller noe sånt. Hvordan gikk den? Morsom sang i motgang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

smaalanda

Jepp dette stemmer.

"Heia Brann" ropet var også byttet ut med "Kjør oss opp" ved enkelte anledninger.
KMO!!!

osoerli

Quote from: smaalanda on September 29, 2009, 10:38:37 AM
Sang til enten Rudolph Austin eller Tijan Jaiteh?
Melodi: "John Olav Nilsen & Gjengen - Ikkje fåkk med kjærligheten"

Sang til Austin må sjølvsagt gå på "Rudolf er rød på nesen".
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Christian

Quote from: osoerli on September 29, 2009, 19:06:30 PM
Quote from: smaalanda on September 29, 2009, 10:38:37 AM
Sang til enten Rudolph Austin eller Tijan Jaiteh?
Melodi: "John Olav Nilsen & Gjengen - Ikkje fåkk med kjærligheten"

Sang til Austin må sjølvsagt gå på "Rudolf er rød på nesen".

Rodolph har blod på drakten...?

osoerli

Eller eventuellt noko Bob Marley?  "No Woman No Cry" kanskje?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Synes fortsatt det hadde vært fett med Buffalo Soldier ;)

Eller "Rudy Rudy Rudy Rudy" av Kaiser Chiefs ;)
Ka du ve?

osoerli

Rodolph har blod på drakten,
vet du koffor han har det?
så du 'kkje han mot Tromsø?
taklet rent men dommer'n så'kkje det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up