• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til nye sanger

Started by Chrisstah, January 12, 2007, 01:41:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

HansaInferno

Jeg er glad i hymner, de er det ofte mye trøkk på. Sanger som gir en litt episk stemning/følelse når de runger over stadion er mer enn velkommen.
Breiflabben, baby!

Northside

Noe lignende som "Byen e Bergen" er vel det Spelaren etterlyser? Eller er jeg helt på østlandet nå?


BBB-Tony

September 16, 2008, 16:42:59 PM #602 Last Edit: September 16, 2008, 16:44:35 PM by tonynord
Quote from: Northside on September 16, 2008, 15:52:44 PM
Noe lignende som "Byen e Bergen" er vel det Spelaren etterlyser? Eller er jeg helt på østlandet nå?




Tenkte også på den etter hans siste innlegg... Den er det jo stort potensiale i. Det er en sang alle kan, og det er gode muligheter for alle tribuner å delta. Noe som f eks ble fremvist mot Viking i gullsesongen. Dette var selvsagt en "ekstrem" kamp som alle involverte seg i. Men det viser hvertfall at det finnes alternativer! Om ikke mangen, så hvertfall ett! :-) Når det går vikrelig bra, så er gullet ska hem ett alternativ også.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

HansaInferno

Ja, men nå er det jo snakk om nye sanger. Byen e Bergen synges jo hele tiden. Og potensialet er nok utspilt til sitt fulleste, bla. i kampene mot Lyn og Viking i fjor.
Breiflabben, baby!

Esskåbrann

Kommer uansett aldri, aldri til å klare å lære 17 000 tanter og fjortisser en helt ny sang, for så å få alle med på å synge den. Men om det skulle gått an ville det jo bare vært velstand.
å skal det skje!

Spelaren

Quote from: Esskåbrann on September 17, 2008, 13:59:21 PM
Kommer uansett aldri, aldri til å klare å lære 17 000 tanter og fjortisser en helt ny sang, for så å få alle med på å synge den. Men om det skulle gått an ville det jo bare vært velstand.


Gullet ska hem var heilt ny, tjokk&feit&full også, sjølv om sistnevnte var av det særdeles lette slaget... Det er vel sånn at nye sanger ikkje berre lages, dei må skapes litt utifrå ein situasjon, ei greie med basis i noko som gjer at supporterene lett kan la seg identifisere med den. Brannsupporternes kjerne, dei som synger, reagerer, jubler, hetser, hyller og latterliggjer utifrå ting som skjer i kampen er ingen homogen masse som nødvendigvis sluker alt av nye sanger og forslag rått. Og det er igrunn viktig, det er tross alt våre 11 yndlinger som skal bejubles, vår elskede klubb Brann, vår by Bergen. Det ligger stolthet i det å synge for Brann, å støtte laget år etter år. Platte sanger skjemmer ut både klubb og supportere, trommer, horn og klapperter likeså... Det var litt leit at Kjernen fekk stoppa klappertene som Veidekke skulle levere ut til ein rbk-kamp, det hadde vore gøy å drite ut trønderne for slike håndballtendenser... Men Kjernen skal ha litt skryt for å stoppe håndballens venner-ideen til Veidekke.

Anyway, kampene mot Lyn og Viking var høydare forrige år. Skal slike stemningsnivå oppnås igjen er det først og fremst dei elleve som må legge grunnlaget...
Gå av.

Kai-Olai

September 29, 2008, 18:26:12 PM #606 Last Edit: September 29, 2008, 18:53:50 PM by Kai-Olai

thesevs

Tommy Sulen var en glimrende capo i sine yngre dager ute i Fyllingen, og han har sikkert ikke store problemer med å stille opp for Brann om noen ber ham om å gjøre det. Han har en svær ropert som kan plasseres til venstre for Frydenbøtribunen (sett forfra).

Men mitt ankepunkt er at det kjøres for mye på enkelte sanger. Det finnes mange gode sanger i arkivet på bataljonen.no og man burde børste støv av enkelte av dem.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Northside

De fleste sangene vi har blir startet nesten hver kamp, problemet er at det kun er de samme 3-4 sangene folk flest synger med på.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on September 29, 2008, 20:15:27 PM
De fleste sangene vi har blir startet nesten hver kamp, problemet er at det kun er de samme 3-4 sangene folk flest synger med på.


Med andre ord: Mange av de nye sangene er for dårlige!
Legg ned hele klubben!

thesevs

Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2008, 20:16:11 PM
Quote from: Northside on September 29, 2008, 20:15:27 PM
De fleste sangene vi har blir startet nesten hver kamp, problemet er at det kun er de samme 3-4 sangene folk flest synger med på.


Med andre ord: Mange av de nye sangene er for dårlige!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Quote from: thesevs on September 29, 2008, 20:41:37 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2008, 20:16:11 PM
Quote from: Northside on September 29, 2008, 20:15:27 PM
De fleste sangene vi har blir startet nesten hver kamp, problemet er at det kun er de samme 3-4 sangene folk flest synger med på.


Med andre ord: Mange av de nye sangene er for dårlige!


Har vel aldri sagt noe negativt om BMO. Men det er jo klart at folk utenfor Felt Z gjerne ikke har samme kult-forhold til BMO. Dermed deler nok folk på Nedre Hansa ikke den samme entusiasmen. Dessuten ramler folk av lasset når det kommer til "laossvisehvermannatvivilogvikanskapelivoghumøroggidagenkulørogheiogdidittogheiogdidittoghei". Det går for kjapt til at folk klarer å henge med. Resten av sangen er imdlertid konge for allsang, og Youtube-opptaket fra taket på Jacobs er en favoritt. For øvrig jobber jeg med å overtale Guntveiten til å bytte ut 7 Nation Army med denne. Men han er visst på ferie en uke til, så vi får ta det om en uke. Uansett i rimelig tid før neste hjemmekamp.
Legg ned hele klubben!

thesevs

"laossvisehvermannatvivilogvikanskapelivoghumøroggidagenkulørogheiogdidittogheiogdidittoghei" er min favoritt del av sangen. Muligens "imedgangmotgangoppgangnedganggjennomgangsåsyngervivårsangigjen" kommer på samme nivå.

Denne sangen burde blitt kopiert opp og lagt under setene på Hansa...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

stian_kniksen

Siden Huseklepp byr til storspill for tiden, e det litt synd at han ikkje har fått en skikkelig fengende sang. Har jo alltid Thue sin sang, men e ingen slager på stadion. Syntes det e forferdelig synd og irriterende og høre klappe sanger eks. Huseklepp klapp klapp klapp osv.
I allefall har et forslag til sang, men vet at de fleste brann fans ikkje liker for mye av ord som la la la eller åååååå, som e mer lsk aktiv som vil være å synke til buns. 

http://www.youtube.com/watch?v=bV-aZOULo1g&feature=related

har så enkelt forslag som:
na na na na na, erik huseklepp, huseklepp, erik huseklepp.
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman.

Homer Simpson

smaalanda

Huseklepp har sang på melodien "Lytt til de muntre toner, fra Bergen Munnspillorkester".
KMO!!!

stian_kniksen

Sist mot Lyn på stadion, dro no de fleste Huseklepp klapp klapp klapp, hver gang han brente sjanser eller raidet fremover, iallefall irriterende å høre på. men finner ikkje teksten til melodien lytt til de muntre toner, fra Bergen Munnspillorkester?
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman.

Homer Simpson

tr0Ndemann

Det er fordi det er få folk som engasjerer seg nok til å lære seg sangen. De greier seg med "Husellklepp *klapp klapp klapp*"
What a waste of council tax, we paid for your hats!

crm

Quote from: stian_kniksen on October 04, 2008, 23:44:49 PM
Siden Huseklepp byr til storspill for tiden, e det litt synd at han ikkje har fått en skikkelig fengende sang. Har jo alltid Thue sin sang, men e ingen slager på stadion. Syntes det e forferdelig synd og irriterende og høre klappe sanger eks. Huseklepp klapp klapp klapp osv.
I allefall har et forslag til sang, men vet at de fleste brann fans ikkje liker for mye av ord som la la la eller åååååå, som e mer lsk aktiv som vil være å synke til buns. 

http://www.youtube.com/watch?v=bV-aZOULo1g&feature=related

har så enkelt forslag som:
na na na na na, erik huseklepp, huseklepp, erik huseklepp.



Denne har blitt sunget noen ganger i byens gater til Petter Vaagan Moen (Vaagan Moen, Petter Vaagan Moen). Flott sang!
"Quantify your love for me!"
K. Jæger


smaalanda

Ja la oss lage en sang av de melodien så halve norge, og ikke minst 75 % av Europa bruker. Ta deg i sammen Brann4, dette blir for dumt.

Forresten så er det sikkert 1554 gangen "Horto Magiko (?)" har kommet som et forslag.
KMO!!!

Brann4

At flere bruker melodien ser jeg ikke på som like negativt som du gjør tydeligvis, men at 75 % av Europe bruker den spiller virkelig mindre rolle, der har jo ikke vi tenkt oss uansett!

Jeg regnet med at jeg ikke var den første som postet denne melodien, men det blir vel sjelden et forslag for mye? Da er forslaget mitt at du finner noen melodier som ingen bruker (eventuelt ingen har hørt før, hvis du foretrekker det også), da kan noen ildsjeler stokke noen ord også har vi en sang;)

Tobey

Hva med: RBH må gååå, RBH må gå, Det e sikkert det e sikkert, RBH må gå!

Regner med alle kan melodien (Samme som i Bergen tilhenger)
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

Ciddi

Noen som har teksten på sangen: Den 12. mann-velkommen hem?

Nixon

Quote from: Ciddi on October 23, 2008, 13:30:19 PM
Noen som har teksten på sangen: Den 12. mann-velkommen hem?


http://www.youtube.com/watch?v=xfIyTqmxXZE

Det er bare å begynne å skrive ned...
Rød makt på Hansa


Klaus_Brann

October 23, 2008, 18:12:51 PM #625 Last Edit: October 23, 2008, 18:14:35 PM by Klaus_Brann
Quote from: Ciddi on October 23, 2008, 17:45:59 PM


Det er nok kanskje "Men Bergen og Brann, e som to dråper vann, eg kjenner det dypt i min sjel."

Forøvrig kan du nok bare drømme om at den spilles like før spillerne kommer ut tror jeg, man har visstnok ikke vært så mottagelig for innspill på sangønsker på stadion.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ciddi

Quote from: Klaus_Brann on October 23, 2008, 18:12:51 PM
Quote from: Ciddi on October 23, 2008, 17:45:59 PM


Det er nok kanskje "Men Bergen og Brann, e som to dråper vann, eg kjenner det dypt i min sjel."

Forøvrig kan du nok bare drømme om at den spilles like før spillerne kommer ut tror jeg, man har visstnok ikke vært så mottagelig for innspill på sangønsker på stadion.

Stemmer, hørte det nå når du skrev det! Men, jeg håper det blir et diskusjons tema til neste år! For det hadde vært gøy. Den sangen gir meg frysninger, og jeg tror ikke at jeg er den eneste


thesevs

Det er over min forstand at man velger å pøse på med Radio1-vennlige møkkasanger på høytaleranlegget fremfor noe lokalt, egetprodusert. Vi er da på fotballkamp - ikke på utested. Har en mistanke om at det er en dame i 20-30 årene som står for musikken. Går mye i "den sangen e grådig kul altså - bare elsker den sangen. Tror eg spiller an to ganger til"....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

crm

Må nesten gi kred til DJ(2G?)'en i pausen under Stabæk-kampen. Dette metallskrapet var riktignok grusomt, men i alle fall ikke det sedvanlige trøtte mølet som pleier å dure...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Spelaren

Sånn litt på sia, i tilfelle krøvels predikementer om vår nye trener slår til...

Mel: Se Mons Ivar
Se på Nanne
Han går på vannet
Han trenar Brann til mange seriegull!
Det e fordi han hatar hele Norge
Og fordi han elskar Bergen By!


Overhodet ikkje eit seriøst forslag, men det er jo intet annet å foreta seg ein sein laurdags ettermiddag i Kristiansand...
Gå av.

thesevs

Vi har jo et rikholdig sangutvalg i denne byen, og fetisjen for gode Bergensmelodier fortsetter...

Hva med melodien etter 2:38? (Fra 2:38-2:54)

http://www.youtube.com/watch?v=3lU-113GRRc

OBS! Vi trenger selvsagt ikke synge sååå lyst..
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

BBB-Tony

Kjør på. BT-fanaticos ordner vel tekst også?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: thesevs on November 14, 2008, 20:10:01 PM
Vi har jo et rikholdig sangutvalg i denne byen, og fetisjen for gode Bergensmelodier fortsetter...

Hva med melodien etter 2:38? (Fra 2:38-2:54)

http://www.youtube.com/watch?v=3lU-113GRRc

OBS! Vi trenger selvsagt ikke synge sååå lyst..


Ikke?Søder.

Det er en knællåt og en herlig melodi, så det hadde absolutt vært noe. Både Madam Felle, Fetter Tyggen m.fl. er goe' låter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

laksevåg

melodien fra 2:56 til 3:29 går vel kansje ann og lage en sang til og?
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

Chrisstah

Quote from: thesevs on November 14, 2008, 20:10:01 PM
Vi har jo et rikholdig sangutvalg i denne byen, og fetisjen for gode Bergensmelodier fortsetter...

Hva med melodien etter 2:38? (Fra 2:38-2:54)

http://www.youtube.com/watch?v=3lU-113GRRc

OBS! Vi trenger selvsagt ikke synge sååå lyst..


"Hva med melodien etter 2:38? (Fra 2:38-2:54)"


Kem som skal spelle på stadion i dag
åååååååå Sportsklubben Brann
Vi Banker bønder i hele vårt land
ååååååå sportsklubben Brann
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

vebo

Hvorfor har vi forresten et tema med forslag til sangruppen? Hvlken sanggruppe snakker vi om?
Tiocfaidh ár lá

crm

Quote from: vebo on November 19, 2008, 17:12:54 PM
Hvorfor har vi forresten et tema med forslag til sangruppen? Hvlken sanggruppe snakker vi om?


Godt poeng. Betyr det at man bare kommuniserer med hverandre her? Best å styre unna den slags.

Anne Madam er for øvrig en god melodi. Fyr løs, men ikke si fra til oss andre!
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

vebo

hrmf.. foreslå at gruppen sporentreks blir endret til "forslag til sanger" ;)
Tiocfaidh ár lá

crm

Eller kanskje bare "Litt om sanger, og andre ting"
"Quantify your love for me!"
K. Jæger


Brann_ruler86

January 24, 2009, 13:31:16 PM #640 Last Edit: January 24, 2009, 13:32:58 PM by Brann_ruler86
Skeptisk til teksten, men jeg digger melodien!! Har postet den videoen før, men uten den store responsen. Hadde vært rått å få en sang til den melodien.

Forøvrig enig med det å få med ' Vi e tross alt Brann'
Gå ta banen!

Dr. Nansen

Quote from: Brann_ruler86 on January 24, 2009, 13:31:16 PM
Skeptisk til teksten, men jeg digger melodien!! Har postet den videoen før, men uten den store responsen. Hadde vært rått å få en sang til den melodien.


Enig me deg at teksten kansje ikkje står til 20 i stil, va mest for å komme me nåkke og få i gang en diskusjon på melodien, den har bra "trøkk potensiale" og bør vere lett å lage sang til.. Men det e vel kansje ikkje rette tiden på året å drive sangmekking.

Yes!wehavenobananas

Slenger ut dette forslaget til denne melodien:

http://www.youtube.com/watch?v=05fno4frbF8&annotation_id=annotation_100014&feature=iv

Eg e' en tjuagutt, eg kjemper helt til det e' slutt
du ser meg aldri svikte laget mitt/ SK Brann!!/
reis deg opp og syng med/ for vårt lag, for vår by/

thesevs

"No e vi her igjen
Typer fra Bergen
Vi ikkje fra Norge
Men fra byen med sjel i
Så syng alle mann
For sportsklubben Brann
For her (Holde litt) kommer vi (Holde Vi'en) fra Bergen by" 

Dette er et allerede eksisterende tekstforslag til samme melodi.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Blir til og med sunget på Hansa.. Riktignok mest på z foreløpig, men det er vel dumt å lage ny tekst nå..
Tiocfaidh ár lá

tr0Ndemann

Har hørt den på busser og i gatene rundgomkring i forbindelse til kamp, men har til gode å høre den runge fra Hansa enda, ja. Er en fin sang med stort potensiale uansett, vil jeg si.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

stigh



thesevs

Litt usikker på om de siste linjene er helt proper ovenfor vår nye trener.
Humor i sangen er jo alltid en fordel, så teksten var ikke helt wack ('na meeean?)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Yes!wehavenobananas

Han heter Roald Bruun, og han e ganske slesk
han ødelagte hele laget vårt og no skal han få kless
Han solgte Thorstein Helstad, ka, tror du vi e dum?
For kor e' alle pengene visst kassen no e' tom??

Go Up