• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til nye sanger

Started by Chrisstah, January 12, 2007, 01:41:00 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

thesevs

Quote from: "thesevs"

Ikke for å spore av, men... --> video
(Her er jo noe som faktisk ikke krever mye tekst.. kan rope "Brann")


Quote from: "kjegil"
Denne var litt kuul

Tekst: Brann

http://www.youtube.com/watch?v=4gFlzBYccrw&feature=PlayList&p=FB54753FD40C3956&index=0


Foreslo akkurat det samme selv.. hehe..
Har ikke fått respons på den riktig nok...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Det som hadde vært utrolig kult å få til i år er den "hysjingen" vi gjorde på Goodison, når motstanderens supportere holder kjeft. For så å rable gal, når de begynner å synge.

Det var sinnsykt artig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"Det som hadde vært utrolig kult å få til i år er den "hysjingen" vi gjorde på Goodison, når motstanderens supportere holder kjeft. For så å rable gal, når de begynner å synge.

Det var sinnsykt artig.


Dette ble gjort altfor mye på Goodison. Slik er det alltid når det skjer noe nytt. Da skal det gjentas i det uendelige. Det er jo rimelig stemningsdrepende når denne hysjingen blir gjort 10-15 ganger i løpet av en kamp!

Og forresten er det vel ingen av motstanderfansene som legger merke til at vi hysjer for å kunne høre dem!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Den hysjingen er det noe av det mest talentløse jeg har opplevd på en tribune. La oss for guds skyld ikke gjenta det!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Enig at det var litt mye gjentagelser, men artig var det. Og det var det en god del andre som synes og, det var god trøkk i hysjinga.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Var bare morsomt med hysjingen! :P
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brann4

den sangen med melodien til "we shall not be moved" er jo helt feil er den ikke? eller har jeg misforstått?

eg skrev inn en sang til den melodien men den gikk slik:

Vi svikter aldri Sk Brann
Vi svikter aldri Sk Brann
I både med og motgang stiller alle opp og synger
Sk Sk Brann/elsker Sk Brann

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Charmless Man

"We shall not be moved"-varianten holder ikke, ser ikke hvorfor vi skal lage noe på den heller. Og det må være den andre versjonen av Bakke, den er jo delvis innført i visse kretser allerede.
Ladish on the Foot

thesevs

Quote from: Charmless Man on June 14, 2008, 16:07:03 PM
"We shall not be moved"-varianten holder ikke, ser ikke hvorfor vi skal lage noe på den heller. Og det må være den andre versjonen av Bakke, den er jo delvis innført i visse kretser allerede.


Vennligst diskuter i en annen tråd. Ellers blir ikke dette en tråd hvor en kan legge inn ferdige sangforslag. Takk
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama


Eivind

Kan vel sette den som prioritert tråd.

Ciddi

Kan ikke den bare bli da? Eirik bakke sangen er genial! Synges den med republikken?Eller det andre forslaget?

Gubrask

Republikken- versjonen synges

thesevs

Nå har mod. fikset litt på sang/tekst på Eirik Bakke + lagt til hele teksten til Her kommer Bergen igjen. Da skal det være greit.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Stian

Minnner om at dette ikke  er en tråd man skal diskutere sangforslag i.

HansaInferno

Jeg har et forslag.. Noen av dere har vel hørt Kaizers med sangen "sjåfør"? Hva med "vi blør, vi blør, ......... osv." noen som synes at den melodien kan brukes til noe?
Breiflabben, baby!

1908

Fant en melodi som noen synger til som jeg syns ble tøft. Hadde vert noe om vi kunne funne noe å synget til "Ode to joy"

http://www.youtube.com/watch?v=g0dAzhPAspc

Spelaren

Quote from: 1908 on September 01, 2008, 17:01:11 PM
Fant en melodi som noen synger til som jeg syns ble tøft. Hadde vert noe om vi kunne funne noe å synget til "Ode to joy"



Ah, Ode til Glede; episk, pompøs, lett melodi og lite brukt vel...?

Vi e Brann,
vi e fra Bergen
Republikken her i vest
Våre beste guttar e her, de ska spælle opp te fest

Fram på banen, jobbe som f***
vi syngar med som 12. mann
bla bla bla bla
bla bla bla bla
bla bla vi e SK BRANN...
Gå av.

abe78

Vi trenger noe nytt og noe ENKELT. Gjerne med et fengende refreng som alle kan være med på og vers som alle lærer etter hvert (ref. gullet ska hem).
.og husk!

kabelmann

Brann fra Bergen, republikk, mann, vann etc... dette er blitt vårt svar på "allez allez" og "la la la". Sånn man fyller sangene med når man ikke kommer på noe bedre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Enig! Det begynner å bli litt mye republikk i sangene våre.
Hva er galt med fyrstedømme?
Legg ned hele klubben!

dudo

For det første at vi ikke har noen fyrste.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Tiocfaidh ár lá

kabelmann

Quote from: dudo on September 15, 2008, 14:08:01 PM
For det første at vi ikke har noen fyrste.

Jeg har dog ikke fått med meg hvem presidenten er.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Huh? Det deles da av Friele og Mohn, det er da rimelig åpenbart?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Ah! Takk for oppklaring. Det høres dog ut som et risky samarbeid... altså, en AP-mann og en Høyremann.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Da heier jeg på Mohn, han er rikest og gir mest til idretten. Friele er en kald jævel, det sier han selv..
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Men Friele bringer lykke.
Han var ordfører da vi vant gullet.
Tilfeldig?
Neppe!
Rød makt på Hansa

vebo

Og det kommer selvfølgellig fra mannen som har tatt navnet sitt fra en erkekonservativ president.
Tiocfaidh ár lá

Herr Smed

Tørrere fyr enn Trond Mohn skal man lete lenge etter. Ikke rart han stemmer AP.

Friele derimot; Der har vi ekte presidentemne!
Alle må gå.

Northside

Friele kan i det minste lage fest, noe Brann ikke akkurat er særlig flink til...

Klaus_Brann

Quote from: Northside on September 15, 2008, 15:32:44 PM
Friele kan i det minste lage fest, noe Brann ikke akkurat er særlig flink til...


Da var ikke du på Festplassen på lørdag!
Muffins, ballongfigurer og Brannsupportere i skjønn forening. Storartet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

September 15, 2008, 16:22:02 PM #583 Last Edit: September 15, 2008, 16:35:16 PM by Nixon
Quote from: Klaus_Brann on September 15, 2008, 16:06:02 PM
Quote from: Northside on September 15, 2008, 15:32:44 PM
Friele kan i det minste lage fest, noe Brann ikke akkurat er særlig flink til...


Da var ikke du på Festplassen på lørdag!
Muffins, ballongfigurer og Brannsupportere i skjønn forening. Storartet.


Ikke dårlig at du fant alt dette på Festplassen på lørdag!;) Hvem hadde fest?
Rød makt på Hansa

Spelaren

Vi e Brann,
vi e fra Bergen
Fyrstedømmet her i vest
Våre beste guttar e her, de ska spælle opp te fest

Fram på banen, jobbe som f***
vi holdar takt med tromme, ja
Winters tytar
Solli skytar
koffor må du bomme, da

:)
Gå av.


Esskåbrann

September 15, 2008, 19:23:04 PM #586 Last Edit: September 15, 2008, 19:24:40 PM by Esskåbrann

Quote from: Spelaren on September 15, 2008, 18:06:59 PM
Vi e Brann,
vi e fra Bergen
Fyrstedømmet her i vest
Våre beste guttar e her, de ska spælle opp te fest

Fram på banen, jobbe som f***
vi holdar takt med tromme, ja
Winters tytar
Solli skytar
koffor må du bomme, da

:)



Kjempesang. Først begynner vi med å skryter, før vi så avslutter sangen med å gjøre narr av våre egne spillere. Og til din opplysning skal det aldri være tendenser til trommeslag på Stadion.

Edit: jævla drittquoting.
å skal det skje!


HansaInferno

September 15, 2008, 19:56:05 PM #588 Last Edit: September 15, 2008, 20:02:11 PM by HansaInferno
Ode to Joy..
http://www.youtube.com/watch?v=vXuhvzbQ5EI&feature=related

Bergen er vår by og det er ingen som kan stoppe oss
Når vi marsjerer fremad e det ingen som tør sloss med oss
vi tar bussen, toget og fergen, her kommer Bergen, nok en gang
syng, syng for klubben om du elsker Brann og byen vår
syng med folket, gjør det med stolthet, for vi er lagets tolvte mann

Et eller annet....
Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 15, 2008, 16:22:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 15, 2008, 16:06:02 PM
Quote from: Northside on September 15, 2008, 15:32:44 PM
Friele kan i det minste lage fest, noe Brann ikke akkurat er særlig flink til...


Da var ikke du på Festplassen på lørdag!
Muffins, ballongfigurer og Brannsupportere i skjønn forening. Storartet.


Ikke dårlig at du fant alt dette på Festplassen på lørdag!;) Hvem hadde fest?


En gammel storhet. 
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

September 15, 2008, 21:05:47 PM #590 Last Edit: September 15, 2008, 21:08:37 PM by Spelaren
Quote from: Esskåbrann on September 15, 2008, 19:23:04 PM

Kjempesang. Først begynner vi med å skryter, før vi så avslutter sangen med å gjøre narr av våre egne spillere. Og til din opplysning skal det aldri være tendenser til trommeslag på Stadion.


Wow, din persepsjon er fullstendig vridd over på bokstaveleg-sida. Eit par knepp opp på ironi/sarkasme-brytaren og så kan du lese det ein gang til.

Quote from: HansaInferno on September 15, 2008, 19:56:05 PM
Bergen er vår by og det er ingen som kan stoppe oss
Når vi marsjerer fremad e det ingen som tør sloss med oss
vi tar bussen, toget og fergen, her kommer Bergen, nok en gang
syng, syng for klubben om du elsker Brann og byen vår
syng med folket, gjør det med stolthet, for vi er lagets tolvte mann


Eg fekk den ikkje til å stemme mot slutten der, første tre linjene var spot on melodien (slik eg kjenner den frå konfirmasjonskoret :) ), men siste to linjene tok eg ikkje heilt.

Originalen, fritt etter hukommelsen og uttalelsesevnene mine:

Fraude schøne gøtterfonken,
tocther aus elysium
Wir betreten fåiertronken,
himmliche dain hailigtun
Deine zauber, binden Vidar, was dee måde streng getailt
AAAAAle menchen verden bryder få den sanfter flügel weilt...
Gå av.

HansaInferno

September 15, 2008, 21:47:59 PM #591 Last Edit: September 15, 2008, 21:49:59 PM by HansaInferno
Quote from: HansaInferno on September 15, 2008, 19:56:05 PM
Bergen er vår by og det er ingen som kan stoppe oss
Når vi marsjerer fremad e det ingen som tør sloss med oss
vi tar bussen, toget og fergen, her kommer Bergen, nok en gang
syng, syng for klubben om du elsker Brann og byen vår
syng med folket, gjør det med stolthet, for vi er lagets tolvte mann


QuoteEg fekk den ikkje til å stemme mot slutten der, første tre linjene var spot on melodien (slik eg kjenner den frå konfirmasjonskoret :) ), men siste to linjene tok eg ikkje heilt.

Originalen, fritt etter hukommelsen og uttalelsesevnene mine:

Fraude schøne gøtterfonken,
tocther aus elysium
Wir betreten fåiertronken,
himmliche dain hailigtun
Deine zauber, binden Vidar, was dee måde streng getailt
AAAAAle menchen verden bryder få den sanfter flügel weilt...



Linje 2 og  4 er lik i toneleiet, og det samme er 3 og 5. Men jeg kjenner ikke melodien fra før av egentlig. Har jo selvfølgelig hørt den, men synes at det var litt vanskelig dette...

Denne versonen er anderledes på siste linjen:
http://www.youtube.com/watch?v=Wod-MudLNPA&feature=related

Jeg gikk ut i fra denne:
http://www.youtube.com/watch?v=x2PDaWAGXss

Men uansett så forstår jeg at det er lett å miste tråden om ikke linje 4 sitter.. sånn skal det bli:

Bergen er vår by og det er ingen som kan stoppe oss
Når vi marsjerer fremad e det ingen som tør sloss med oss
vi tar bussen, toget og fergen, her kommer Bergen, nok en gang
syyyyyng(lang), syng(kort) for klubben om du elsker Brann og byen vår
syng med folket, gjør det med stolthet, for vi er lagets tolvte mann

Teksten kan jo helt klart være lengre også, det er jo bare til å fortsette i det evige omtrent. Men prøv å synge teksten uten musikken så vil jeg tro at det blir bedre.
Breiflabben, baby!

Northside

Ble litt kjedelig den sangen.

Mener vi kan dra igang "vi har et superlag på gang" oftere. Herlig når den ironisk ble startet mot RBK, men den passer i grunn både i medgang og motgang (sistnevnte ironisk).

HansaInferno

Enig i at den er en smule kjedelig. Passer bedre på i EU-lokalene.. Også enig i at Superlag-sangen bør synges oftere. Men det er jo egentlig bare til å starte den siden det ikke er en ny sang. Den trener ikke å innføres ihvertfall.
Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Quote from: Northside on September 15, 2008, 21:52:14 PM
Ble litt kjedelig den sangen.

Mener vi kan dra igang "vi har et superlag på gang" oftere. Herlig når den ironisk ble startet mot RBK, men den passer i grunn både i medgang og motgang (sistnevnte ironisk).


Ja, den er gull i de rette sammenhenger.
Enten når vi rundspiller motstanderen, eller som et stikk mot laget vårt, når de ikke overpresterer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Men me er vel alle enige om at ein ny hymne hadde vore bra? Om ikkje med "Odetilglede"-temaet så med noko anna, gjerne heilt nytt? Nystemten er vel og bra, men noko meir fokusert på Brann hadde vore digg!
Gå av.

Gubrask

Quote from: Spelaren on September 16, 2008, 06:51:02 AM
Men me er vel alle enige om at ein ny hymne hadde vore bra? Om ikkje med "Odetilglede"-temaet så med noko anna, gjerne heilt nytt? Nystemten er vel og bra, men noko meir fokusert på Brann hadde vore digg!


Nei, jeg er ikke enig!

thesevs

Hva? Tuller du? Du kan ikke mene at Nystemten bør byttes til noe annet...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

BBB-Tony

Quote from: Spelaren on September 16, 2008, 06:51:02 AM
Men me er vel alle enige om at ein ny hymne hadde vore bra? Om ikkje med "Odetilglede"-temaet så med noko anna, gjerne heilt nytt? Nystemten er vel og bra, men noko meir fokusert på Brann hadde vore digg!


Håper for din del at du tuller når du sier at du vil ha noe annet enn Nystemten. Selv om ikke Brann nevnes i teksten, så er jo Nystemten symbolet på Brann og Bergen! Spør du en hvilken som helst fotballsupporter i Norge som er interessert i fotball, så assosierer de Nystemten med Brann!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Spelaren

Quote from: tonynord on September 16, 2008, 09:16:16 AM
Håper for din del at du tuller når du sier at du vil ha noe annet enn Nystemten. Selv om ikke Brann nevnes i teksten, så er jo Nystemten symbolet på Brann og Bergen! Spør du en hvilken som helst fotballsupporter i Norge som er interessert i fotball, så assosierer de Nystemten med Brann!


Rolig no, eg har ikkje foreslått å bytte ut Nystemten med noko anna. Nystemten har vokst seg stor som åpningstradisjon for kampene våre, og med utilsikta "hjelp" frå NFF foran inneværende sesong har tradisjonen styrka seg. Nystemten har som du nevnte blitt vår greie foran kampene, og til tider sømmer det seg å synge den også under kampene.

Men det går an å ha fleire sanger, og dersom det kan lages noko som fenger massene, drar med seg dei som kanskje ikkje synger alle heiaropa og som kan runge majestetisk/fyrsteleg over Stadion så vil det styrke Bataljonen som supportergjeng, og eg kan vanskeleg sjå for meg at det skal vere noko negativt. Og for å igjen poengtere det sjølvsagte, Nystemten skal aldri rokkes ved. Men det å utvide repertoaret gjer ikkje det.
Gå av.

Go Up