• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til nye sanger

Started by Chrisstah, January 12, 2007, 01:41:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tore Larsen

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "steinbygger"Finnes det en sanggruppe? Hvis ikke er vel denne tråden bortkastet.


En gang i tiden gjorde det vel det, om dette forsatt eksisterer er vel en gåte.


Det siste som jeg har hørt er at Eirik i styret har overtatt ansvaret så er vel gjerne lurt å kontakte han.
Mvh

Tore

Northside

Er vel også gjerne lurt om han eller noen andre i sanggruppen la igjen noen ord her?  :)

smaalanda

Hadde vært fint å se denne Eirik litt mer aktiv, også her på forumet, blir kokt opp en del brukbart her ved tid og stunder også.
KMO!!!

Brann&Bergen<3

Quote from: "Nixon"
Quote from: "smaalanda"http://www.tartanspecials.com/well-be-coming.html


Vi skal vinne
Vi skal vinne
Vi skal vinne alt i år
Vi skal pisse på både VIF og RBK
Vi skal vinne alt i år


Enkel og grei som "gullet skal hem".
Denne burde kunne bli innført!


genial sang og enig med at den burde kunne bli innført. Er beste sangen eg har lest her på lenge;)

TroBlo

Genial denne, burde kanskje byttet ut RBK når vi spiller mot LSK, FFK og AAFK
Hansa felt C

grei

http://youtube.com/watch?v=6C4e94wsLv8

Fengende og enkel sak som neppe andre her til lands bruker. Gir åpenbart bra trøkk dersom den synges sakte

Brann_ruler86

Quote from: "grei"http://youtube.com/watch?v=6C4e94wsLv8

Fengende og enkel sak som neppe andre her til lands bruker. Gir åpenbart bra trøkk dersom den synges sakte


Denne kan bli virkelig bra hvis alle på Hansa lærer seg denne. Det var et herlig trøkk på den videoen...
Gå ta banen!

vebo

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "smaalanda"http://www.tartanspecials.com/well-be-coming.html


Vi skal vinne
Vi skal vinne
Vi skal vinne alt i år
Vi skal pisse på både VIF og RBK
Vi skal vinne alt i år


Enkel og grei som "gullet skal hem".
Denne burde kunne bli innført!


genial sang og enig med at den burde kunne bli innført. Er beste sangen eg har lest her på lenge;)



Da er vi enige om å prøve denne da?
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: "vebo"
Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "smaalanda"http://www.tartanspecials.com/well-be-coming.html


Vi skal vinne
Vi skal vinne
Vi skal vinne alt i år
Vi skal pisse på både VIF og RBK
Vi skal vinne alt i år


Enkel og grei som "gullet skal hem".
Denne burde kunne bli innført!


genial sang og enig med at den burde kunne bli innført. Er beste sangen eg har lest her på lenge;)



Da er vi enige om å prøve denne da?


Jeg synes denne er genial!Fet melodi og ok, men enkel tekst..
Likte ikke gullet ska hem når den ble lagt ut her først, men det var mest fordi jeg ikke hørte noe særlig på den. Og denne føler jeg nesten har et like stort potensiale!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

hakeide

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "vebo"
Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "smaalanda"http://www.tartanspecials.com/well-be-coming.html


Vi skal vinne
Vi skal vinne
Vi skal vinne alt i år
Vi skal pisse på både VIF og RBK
Vi skal vinne alt i år


Enkel og grei som "gullet skal hem".
Denne burde kunne bli innført!


genial sang og enig med at den burde kunne bli innført. Er beste sangen eg har lest her på lenge;)



Da er vi enige om å prøve denne da?


Jeg synes denne er genial!Fet melodi og ok, men enkel tekst..
Likte ikke gullet ska hem når den ble lagt ut her først, men det var mest fordi jeg ikke hørte noe særlig på den. Og denne føler jeg nesten har et like stort potensiale!


En svært god sang.. Tror den kan trøkke godt.. Enkel melodi, lett å lære.. Læres lett på en kamp...

Kjør denne imorgen..!

kapteinen

Ekstremt hvor den sangen klistret seg på hjernen.Går bare rundt og nynner.

Syntes dette var bra jeg.
Z

vebo

Samme her, samboeren begynner allerede å irritere seg!
Tiocfaidh ár lá

kapteinen

Til sanggruppen.

Blir noe gjort med disse sangene som kommer ut her?Er det noen som jobber aktivt for å få innført noen nye sanger?

Mitt forslag:På neste hjemmekamp, nede på fotballpuben før kamp kjører sanggruppen igang denne sangen for full hals.
Syng, evt få en instrumental til sangen over høytaleranlegget og la sangen jome.

Da vil en del lære seg denne sangen og forenkle jobben på stadioen vesentlig, for da har du allerede masse supportere som kan sangen.La den gå en del ganger og vips har vi en ny sang.
Z

kapteinen

Quote from: "smaalanda"http://www.tartanspecials.com/well-be-coming.html


Vi skal vinne
Vi skal vinne
Vi skal vinne alt i år
Vi skal pisse på både VIF og RBK
Vi skal vinne alt i år


Var den jeg tenkte på!
Z


DJ_ADG

Quote from: "rad22feltz"
Fengende og enkel sak som neppe andre her til lands bruker.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

grei

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "rad22feltz"
Fengende og enkel sak som neppe andre her til lands bruker.

Vi er Enga
Vi er Enga
Vi er engas 12.mann

Men uten om de e det ingen andre som bruker denne.

Nå var det ikke Tartan army-sangen det ble sagt at ingen bruker, men denne fra våre gamle e-cupmotstandere Twente:
http://youtube.com/watch?v=6C4e94wsLv8

Enkel sang, stort trøkk, og ikke minst: Up for grabs. Kjør på.

DJ_ADG

Quote from: "grei"
Nå var det ikke Tartan army-sangen det ble sagt at ingen bruker,


Då var det eg som misforsto, Twente e en bra klubb på sangen, den melodien der e meget bra, de har også Hasj, coke en pillen;
http://youtube.com/watch?v=2fTVE3MoGSY

Det e en annen melodi vi kan bruke, men kansje på tide å roe litt hned forslag å helle forsøke å konse på å få inn nye sanger

Sanger vi bør forsøke sikkelig på å få inn ført;
Quote


Quote
Mel;  I'm Forever Blowing Bubbles

Vi e Brann fra Bergen
Brann fra Bergen by
I rødt og hvitt
står laget mitt
stolte menn med gull i blikk
Rosenborg skal brenne
Enga rykke ner
gullet går til Bergen
SOM I 1963


QuoteMel; We'll be coming

Vi skal vinne
Vi skal vinne
Vi skal vinne alt i år
Vi skal pisse på både VIF og RBK
Vi skal vinne alt i år
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

hakeide

Var noen forsøk på å innføre "vi skal vinne" før kampen mot Lyn... Ble sunget av en gjeng bak meg, og jeg vil påstå at jeg gjorde noen helhjertede forsøk på å trøkke med.. Var litt respons, men ikke nok folk som hadde "gutsen" til å synge med så tidlig... Foreslår at den blir forsøkt sunget på fotballpuben før kampen på onsdag og deretter gjentatt mange mange ganger under kampen.. Den er såpass enkel at den bør sitte relativt fort, selv hos menigmann..!

grei

Quote from: "hakeide"Den er såpass enkel at den bør sitte relativt fort, selv hos menigmann..!

paf

Quote from: grei
Quote from: "hakeide"

Det stemmer det - Klanen tok den i bruk to uker etter at Skotland var på besøk sist. Hvem som rapper fra hvem er greit nok der.
Responsen før Lyn-kampen var ikke all verden, og under kampen følte  det merkelig nok litt rart å synge på "Vi skal vinne..." Men det er bare å trøkke på, så kommer den.

Northside

Quote from: "hakeide"Var noen forsøk på å innføre "vi skal vinne" før kampen mot Lyn... Ble sunget av en gjeng bak meg, og jeg vil påstå at jeg gjorde noen helhjertede forsøk på å trøkke med.. Var litt respons, men ikke nok folk som hadde "gutsen" til å synge med så tidlig... Foreslår at den blir forsøkt sunget på fotballpuben før kampen på onsdag og deretter gjentatt mange mange ganger under kampen.. Den er såpass enkel at den bør sitte relativt fort, selv hos menigmann..!


Ja, vi var en gjeng som fyrte i gang den sangen før kampstart, men utviklingen i kampen gjorde at det neppe ble en sang for anledningen.

Anyway, ser noen etterlyser sanggruppen her i håp om å få innført noen sanger på puben. Som sikkert de fleste har merket så er det intet svar å få fra sanggruppen - om den eksisterer.

Det enkelte heller kan gjøre er å gå på puben onsdag, snakke med frode så hjelper sikkert han med å legge alt til rette for at folk kan innføre sangen. Få med en del kompiser, kanskje noen her på forumet som melder seg på, så gjør dere jobben selv?

kapteinen

Quote from: "lekestuee"nytt forslag: lag nye sanger!


Dette er hva jeg kaller et godt bidrag
Z

smaalanda

Hva var teksten på Bergen by?

Hørte noen som sang Tartan army boys sangen på felt B, hadde dere startet den ett par flere ganger hadde folk blitt litt mer kjent med den. Ble den forresten sunget på puben?
KMO!!!

vebo

Quote from: "smaalanda"Hva var teksten på Bergen by?

Hørte noen som sang Tartan army boys sangen på felt B, hadde dere startet den ett par flere ganger hadde folk blitt litt mer kjent med den. Ble den forresten sunget på puben?


Tifogutta prøvde å dra den igang ja. Prøvde å hjelpe fra der jeg satt 6-7 rader nedenfor, men jeg må innrømme at det var litt vanskelig.
Tiocfaidh ár lá

grei

Quote from: "smaalanda"Hva var teksten på Bergen by?

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

krøvel vellevold

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "grei"


Dette er defintitivt et vers vi bør styre unna mot alle andre lag enn de fra Oslo! Hørte noen som prøvde seg med dette verset i går, men det blir helt malplassert. Og dessuten så kommer det aldri til å bli noen schläger med et vers som nevner ordet "drit" seks ganger! Går det ikke an å finne på noe mer originalt enn "drite" og "pisse" i annenhver sang?
Legg ned hele klubben!

hakeide

Apropo drite og pisse..

Hva med å endre ordlyden i "vi skal vinne" fra pisse til eventuelt "knuse/banke" eller noe lignende?
Som enkelte har påpekt er det kanskje lettere å få med menigmann og dermed mer trøkk:-)

skb!

Vi skal vinne
Vi skal vinne
Vi skal vinne alt i år
Vi skal knuse alt fra Vif til Rbk
Vi skal vinne alt i år

Det er ikke verre enn dette. Enig med at forandrng bør gjøres, slik at vi kan få med flere på denne sangen. Pisse/drite sanger har vi mer enn nok av fra før.

Hausberg

hvor i all verden blir det av forever blowing bubbles melodien????
itt hjerte står i Brann......

slang

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "DJ_ADG"


Dette er defintitivt et vers vi bør styre unna mot alle andre lag enn de fra Oslo! Hørte noen som prøvde seg med dette verset i går, men det blir helt malplassert. Og dessuten så kommer det aldri til å bli noen schläger med et vers som nevner ordet "drit" seks ganger! Går det ikke an å finne på noe mer originalt enn "drite" og "pisse" i annenhver sang?


Synes vi skal styre unna dette verset uansett.  Kun et fåtall som blir med på slike sanger uansett.
ansa 08

knutern

Quote from: "skb!"Vi skal vinne
Vi skal vinne
Vi skal vinne alt i år
Vi skal knuse alt fra Vif til Rbk
Vi skal vinne alt i år

Det er ikke verre enn dette. Enig med at forandrng bør gjøres, slik at vi kan få med flere på denne sangen. Pisse/drite sanger har vi mer enn nok av fra før.
Tror flere vil synge med på denne ja

Klaus_Brann

Quote from: "Hausberg"hvor i all verden blir det av forever blowing bubbles melodien????


Nei si det, jeg har heller ikke hørt at den er prøvd startet en gang..Skuffende..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Vet at vi har en sang til Vaagan Moen på denne melodien, men den blir jo aldri sunget så hvorfor ikke lage en ny en?

Melodi: Glory glory halleluja

Vi e Brann, vi e fra Bergen
Alle vet jo kor det e hen
Vi e Brann, vi e fra Bergen
Vi banker alt som kommer her til oss
Gå ta banen!

jonny_ques

Hva med Buffalo Soilder melodien? Fengene melodi, søk på det på youtube og hør sangen.

thesevs

eller bestikk fra Haradanger ettellerannet.... eller klassikeren om at de som har klatret opp i masten/på taket av pølseboden må komme ned med en gang

hehe

EDIT: feil forum
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Manx

n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Northside

Tar det en selvføge at du har gjort ditt då for å starte disse sangene?
:wink:

Chris*

Quote from: "NorthsideFCDH"Tar det en selvføge at du har gjort ditt då for å starte disse sangene?
:wink:


Synes slike kommentarer stort sett er unødvendige. Mannen påpeker helt riktig at det finnes endel gamle sanger som fint kunne vært børstet støv av. Det er ikke alle som føler seg vel med å starte sanger, men det må da vel være lov å komme med forslag til sanger likevel?
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Northside

Men det er alt for mange som titt og ofte klager over ditt og datt når det gjelder stemning, sanger og innføring av nye sanger. Alikavel er det nesten alltid de samme personene som tar i et tak for å gjøre noe.

Vet ikke hvem Manx er, så skal ikke beskylde han for noe.

Manx

Quote from: "NorthsideFCDH"Men det er alt for mange som titt og ofte klager over ditt og datt når det gjelder stemning, sanger og innføring av nye sanger. Alikavel er det nesten alltid de samme personene som tar i et tak for å gjøre noe.

Vet ikke hvem Manx er, så skal ikke beskylde han for noe.


Jeg sitter på en litt stille del på øvre hansa, så er ikke enkelt å starte sanger der,blir til at jeg synger med på det som startes på nedre hansa.
Men poenget her er ikke å fordele skyld for hvem som starter sanger og ikke gjør det, poenget mitt er hvorfor denne evige trangen til å lage nye sanger og klaging på snevert sang repetoar når vi har mange "gamle" sanger som er helt knall og har vært sunget på gamle store stå..  Hvorfor ikke børste støv av noen gamle slagere?
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

jokke182

Hørte ein sang når eg var på vei til stavanger som eg likte godt,
men aner ikkje om dette er ein gammel eller ny.....
har prøvd og sett om den har blitt lagt ut på forumet før,  men har ikkje funnet noe

melodi: indigo indigo....

Sk Brann Sk brann ta meg med
til det gullet eg lengter te
ber på mitt kne att det snart skal skje
gull som i 63

skb!

Ventet en stund på en tekst til denne melodien. Syns dette var et godt forslag! Noen vil sikkert mene at vi ikke trenger flere "gull-sanger", men denne ville jeg likt å høre mer av.

Klaus_Brann

Quote from: "jokke182"Hørte ein sang når eg var på vei til stavanger som eg likte godt,
men aner ikkje om dette er ein gammel eller ny.....
har prøvd og sett om den har blitt lagt ut på forumet før,  men har ikkje funnet noe

melodi: indigo indigo....

Sk Brann Sk brann ta meg med
til det gullet eg lengter te
ber på mitt kne att det snart skal skje
gull som i 63


Hehe, spør Krøvel om han liker den.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann4

Har noen link til denne "Indigo" melodien?=)

jokke182

Quote from: "Brann4"Har noen link til denne "Indigo" melodien?=)


prøv denne du

http://www.youtube.com/watch?v=MAx8DlS5oUE

tr0Ndemann

Syntes "boblesangen" var utrolig tøff. Litt kjipt at den ikke har blitt noen hit, eller nærmere ikke innført.

Men men. "Vi skal vinne" sangen virker lovende da!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

smaalanda

Quote from: "jokke182"Hørte ein sang når eg var på vei til stavanger som eg likte godt,
men aner ikkje om dette er ein gammel eller ny.....
har prøvd og sett om den har blitt lagt ut på forumet før,  men har ikkje funnet noe

melodi: indigo indigo....

Sk Brann Sk brann ta meg med
til det gullet eg lengter te
ber på mitt kne att det snart skal skje
gull som i 63


Genial sang dette her, håper det en gang går ann å få denne til på Staddaen men sånn som det er nå for tiden går til og med de beste forslagene ut i vasken uheldigvis.
KMO!!!

Brann4

Syns at vi først og fremst må prøve å få frem "Boble Sangen" eller "Fields of anfield road" sangen, de har mere allsang preg over seg enn denne.. Men for all del, hvis noen prøver denne henger jeg meg på;)


TRE NULL VI TAR SERIEGULL!

Go Up