• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann vil ha EM

Started by sydnes76, January 11, 2007, 16:21:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Erlend

hvordan er billetintektfordelingen?  Er det Brann eller NFF eller noen andre som fÃ¥r beholde pengene?

Northside

Den som er negativt er at vi kan ende opp med et helt år under utbygging. Først bygge ut stadion til 30 000 mennesker for så å rive ned deler av stadion etter EM.

Positive er penger, gode lag kommer og pubene blir fulle :)

Jrgn

Regner med de skal diskutere slike ting på møtet eller senere en gang, Erlend.

Superjack

Quote from: "sydnes76"
Hvem ville dere sett på Stadion?


Er dere positivt innstilt?


Vil se hvem som helst, utenom Norge eller England, to lag som er like hjelpeløse og ubrukelige til å spille fotball...

Nederland pleier alltid spille bra og underholdende fotball, er trivelige mennesker som liker øl, det samme er danskene.

Nederland og Danmark, evt spania og portugal også er bra...
Brannsupporter.

Erlend

Quote from: "Jrgn"Regner med de skal diskutere slike ting på møtet eller senere en gang, Erlend.


SÃ¥ det er ingen faste regler for hvem som tar de?

SKBMiller

kommer aldri til å skje men hadde vært sykt kult

sydnes76

Quote from: "Superjack"
Quote from: "sydnes76"
Hvem ville dere sett på Stadion?


Er dere positivt innstilt?


Vil se hvem som helst, utenom Norge eller England, to lag som er like hjelpeløse og ubrukelige til å spille fotball...

Nederland pleier alltid spille bra og underholdende fotball, er trivelige mennesker som liker øl, det samme er danskene.

Nederland og Danmark, evt spania og portugal også er bra...


Vet ikke om jeg er enig i at nederlendere er hyggeligere enn andre folkeslag i Europa. Blir litt for mye generalisering etter min smak. Men lagmessig kunne jeg godt tenke meg å se både Nederland, nye Tyskland og Frankriket. Gode lag alle sammen med mange store navn. Helt enig i England og Norge :)

kabelmann

Kunne godt tenkt meg å se Spania og Portugal på stadion, men de sender vel røkla til Bergen. Fordelen med det er at det ihvertfall er mulig å skaffe seg en billett.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Hvis dette blir en realitet så får vi håpe England får spille i Oslo, så herper vel fansen Ullevaal, Oslo og folka der for evig og alltid.
Så nettopp en dokumentar fra fjorårets VM hvor de fulgte engelskmennene tett, og det er helt sykt hvor mange folk som finner på faenskap blant de!
I tillegg til de mange tusen som ble nektet innreise i Tyskland, var det sikkert en del tusen til som var innom en glattcelle i løpet av VM.
Nei, det er selvfølgelig ikke bare de som har hooligans, men de er slagkraftige...
Bortsett fra dette så hadde det vært gøy med EM, det hadde vel vært et vannvittig liv i gatene døgnet rundt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Quote from: "Klaus_Brann"Hvis dette blir en realitet så får vi håpe England får spille i Oslo, så herper vel fansen Ullevaal, Oslo og folka der for evig og alltid.
Så nettopp en dokumentar fra fjorårets VM hvor de fulgte engelskmennene tett, og det er helt sykt hvor mange folk som finner på faenskap blant de!
I tillegg til de mange tusen som ble nektet innreise i Tyskland, var det sikkert en del tusen til som var innom en glattcelle i løpet av VM.
Nei, det er selvfølgelig ikke bare de som har hooligans, men de er slagkraftige...
Bortsett fra dette så hadde det vært gøy med EM, det hadde vel vært et vannvittig liv i gatene døgnet rundt.


http://video.google.com/videoplay?docid=26713483704811088&q=hooligans&hl=en

Her er filmen for di som vil se den. Anbefaldes på det sterkeste.

Di gjør masse dumt, men 10 German bombers er digg :D
KMO!!!

Brannfrelst

Mye drit om engelske fans her. Det er faktisk mange utrolige supportere som holder med England. Var i Hamburg under VM og traff mange hyggelige engelske supportere. Og på området der kampene ble vist på storskjerm laget de bra stemning. Selvsagt mye kvalme med disse også,men de kaller vi ikke supportere :wink:

Stiller meg positivt til EM om det bare blir provosoriske tribuner som bidrar til å øke kapasiteten. F.eks å rive tak på nordre og sette opp en ekstra høyde der med et par tusen. Også positivt for byen med tanke på PR og mange ekstrainntekter! Og Brann vil vel neppe gå med underskudd om det kommer til byen?
2.10.07-Gullet kom hem!

smaalanda

Quote from: "Brannfrelst"Mye drit om engelske fans her. Det er faktisk mange utrolige supportere som holder med England. Var i Hamburg under VM og traff mange hyggelige engelske supportere. Og på området der kampene ble vist på storskjerm laget de bra stemning. Selvsagt mye kvalme med disse også,men de kaller vi ikke supportere :wink:


Helt enig med dette. Er mer England fan enn eg heier på Norge. Verdens beste fans som virkelig samler fiender på en spesiell måte for å heie på samme lag. Har ganske lik supporterkultur som Brann når det gjelder ingen trommer, sangertype etc. Noen skal alltid ødelegge men du kan ikke forvente noe annet når 150,000 engelske fans reiste til Tyskland.
KMO!!!

jako

Helt enig at England har de klart beste supporterne. Har alltid beundret engleskmenn og briter generelt for deres forhold til landlslaget og deres "passion for the game".

Hadde vi fått arrangere EM så hadde garantert England fått best støtte hvis de spilte i Bergen. Selv hadde jeg også vært mest glad for å få England, men hadde blitt kjempekult uansett. Tenk den festen i sentrum.

En liten kommentar til forrige innlegg. England bruker trommer! Etter at de synger God save the Queen under kampen starter de alltid med noe trommer kombinert med noen blåsere og roper England!
Noe som forøvrig er genialt å starte med rett etter man har sunget en lang sang som alle kan, for da får man alle med seg på ropet etterpå.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

sydnes76

Quote from: "jako"Helt enig at England har de klart beste supporterne. Har alltid beundret engleskmenn og briter generelt for deres forhold til landlslaget og deres "passion for the game".

Hadde vi fått arrangere EM så hadde garantert England fått best støtte hvis de spilte i Bergen. Selv hadde jeg også vært mest glad for å få England, men hadde blitt kjempekult uansett. Tenk den festen i sentrum.

En liten kommentar til forrige innlegg. England bruker trommer! Etter at de synger God save the Queen under kampen starter de alltid med noe trommer kombinert med noen blåsere og roper England!
Noe som forøvrig er genialt å starte med rett etter man har sunget en lang sang som alle kan, for da får man alle med seg på ropet etterpå.


Jeg har ingenting i mot de engelske supporterne, hadde vært gøy med de på besøk. Men å se England på stadion hadde vært like gøy som Odd Grenland...

Klaus_Brann

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Brannfrelst"Mye drit om engelske fans her. Det er faktisk mange utrolige supportere som holder med England. Var i Hamburg under VM og traff mange hyggelige engelske supportere. Og på området der kampene ble vist på storskjerm laget de bra stemning. Selvsagt mye kvalme med disse også,men de kaller vi ikke supportere :wink:


Helt enig med dette. Er mer England fan enn eg heier på Norge. Verdens beste fans som virkelig samler fiender på en spesiell måte for å heie på samme lag. Har ganske lik supporterkultur som Brann når det gjelder ingen trommer, sangertype etc. Noen skal alltid ødelegge men du kan ikke forvente noe annet når 150,000 engelske fans reiste til Tyskland.


Det er vel ingen som har sagt at det ikke finnes hyggelige engelske supportere, de er ve ogsål i kraftig flertall. Eller at de ikke lager veldig bra stemning.
Og man bør sekvfølgelig forvente slossing, hærverk osv. når så mange folk er samla for å se fotball drita. Men synes det virka ganske ekstremt ut i fra filmen. At "vanlige" folk ble gira opp, og ble revet med av de som kun var der for slossingen!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

QuoteEn liten kommentar til forrige innlegg. England bruker trommer! Etter at de synger God save the Queen under kampen starter de alltid med noe trommer kombinert med noen blåsere og roper England!
Noe som forøvrig er genialt å starte med rett etter man har sunget en lang sang som alle kan, for da får man alle med seg på ropet etterpå.


http://www.youtube.com/watch?v=i-6OMx3mCFs

Skulle ønske folk kunne trykke til slik på Nystemten...
GÃ¥ ta banen!

Corran

No blir det nok mer kvalme med Engelskmenn i tyskland en i Bergen Og så handler det litt om hvem de kommer i pulje med
Engelskmenn oppfører seg bedre når de ikke møter de store hatlagene eller andre lag med mange pøbler, som tyskland, nederland, italia og tyrkia for å nevne de værste
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Kan tenke meg Polen vil stille i stort antall :lol:

der er jo også hooligans kulturen rimelig stor, for de som lurte.

Erlend

Quote from: "Corran"No blir det nok mer kvalme med Engelskmenn i tyskland en i Bergen Og så handler det litt om hvem de kommer i pulje med
Engelskmenn oppfører seg bedre når de ikke møter de store hatlagene eller andre lag med mange pøbler, som tyskland, nederland, italia og tyrkia for å nevne de værste


Jeg sÃ¥ filmen linket til over, og der viste de jo at engelskmenne er ute etter brÃ¥k. De provoserte tyskerne for Ã¥ fÃ¥ de til Ã¥ slÃ¥ss.  Det største problemet er vel vi nesten ikke har noe ordentlig politi til Ã¥ ta hÃ¥nd om de.
Tviler på at noen av supporterne viker når securitas eller en politimann uten våpen og beskyttelse kommer. Og du kan vel ta tunisia med på den listen, siden engelskmennene ikke ser forskjell på de og tyrkere

Corran

At engelskmenn prøver å provosere tyskere til kamp er vel ikke noe nytt Slik har det vært siden tidenes morgen og lenge før fotballen ble til
Og av en eller annen grunn så dukker Falty Towers opp i skallen min med episoden hvor det er tyske gjester og krigen ikke skal nevnes :-)
Ubetalelig og en utrolig avsporing
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Marek

Quote from: "Corran"At engelskmenn prøver å provosere tyskere til kamp er vel ikke noe nytt Slik har det vært siden tidenes morgen og lenge før fotballen ble til
Og av en eller annen grunn så dukker Falty Towers opp i skallen min med episoden hvor det er tyske gjester og krigen ikke skal nevnes :-)
Ubetalelig og en utrolig avsporing


Så du hevder her altså at det var England og ikke Tyskland som invaderte Polen?
ons Ivar skal hem...

Xminator

Får ikke regnestykket til å gå opp.

Flere steder står det at man må ha 30000 seter.
Brann vil få "knapt 22000", og BA skriver 21000 i går.
Flere steder blir det skrevet at Brann må utvide med 7000.

Hva er egentlig rett. Får vi 23000 på nye stadion? Er ikke kravet så ufravikelig alikevel og man planlegger 28000 på EM-stadion? Eller er det BT som ikke kan regne?

kabelmann

Dahl eller Reistad (husker ikke i farten) sier vel også i dagens BT at Brann Stadion må ha maks 30 000 seter.

Edit: La meg rette meg selv her. Det var Warberg som sa dette. Men hva vet vel en turistsjef?

Quote
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Christian

Kanskje det er noe med å regne med og ikkje regne med VIP-plasser. Alle de VIP-boksene som no er planlagt utgjør kanskje mellomlegget. Uansett; 1000 seter i manko på regnestykket er jo ikkje all verden.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article72218.ece

Tilskuerkapasiteten på minimum 30.000 er et ufravikelig krav fra UEFA.

Dette harmonerer med det som er skrevet tidligere.
Det vil jo si at UEFA helst vil ha mer.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: "Marek"
Quote from: "Corran"At engelskmenn prøver å provosere tyskere til kamp er vel ikke noe nytt Slik har det vært siden tidenes morgen og lenge før fotballen ble til
Og av en eller annen grunn så dukker Falty Towers opp i skallen min med episoden hvor det er tyske gjester og krigen ikke skal nevnes :-)
Ubetalelig og en utrolig avsporing


Så du hevder her altså at det var England og ikke Tyskland som invaderte Polen?


E du stokk dum eller? Hvor i alle dager fikk du det ut av mitt innlegg?
Poenget mitt var at Engelskmenn aldri har hatt noe særlig gode følelser for tyskere og krigen gjorde det ikke bedre.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

sydnes76

Skjønner ikke hvordan de provisoriske løsningene for 30 000 tilskuere skal fungere. Det var jo snakk om å ta av taket og bygge videre oppover kun for disse kampene. Noen som har noen ideer på dette? Tåler egentlig grunnen under så mye belastning?

Når det gjelder hvilke lag som skal komme er det jo selvfølgelig greit å ta med både hvor underholdende de spiller og hvilke supportere de har, men som bergenser skal jeg ta i mot hvilken som helst europeisk land med åpne armer.....tenkte først å skrive utenom vårt eget, men det hadde vært litt artig med Norge med masse Brannspillere på Brann stadion!

Xminator

Bakover og oppover. Eksisterende tribune blir da ikke berørt. Om man ser på Hansatribunen regner jeg med man vil hamre bakken full av pæler der det er dårlig grunn, ta av taket på Hansa, og deretter sette opp ett selvbærende bygg bak hansa. Fasaden blir neppe det viktigste, tenk mer på Mastadonten på ekstra lange stylter.

SK Fire

Quote from: "sydnes76"Skjønner ikke hvordan de provisoriske løsningene for 30 000 tilskuere skal fungere. Det var jo snakk om å ta av taket og bygge videre oppover kun for disse kampene. Noen som har noen ideer på dette? Tåler egentlig grunnen under så mye belastning?

Når det gjelder hvilke lag som skal komme er det jo selvfølgelig greit å ta med både hvor underholdende de spiller og hvilke supportere de har, men som bergenser skal jeg ta i mot hvilken som helst europeisk land med åpne armer.....tenkte først å skrive utenom vårt eget, men det hadde vært litt artig med Norge med masse Brannspillere på Brann stadion!


Rosenborg har hatt disse planene for en midlertidig utvidelse av Lerkedal til EM lenge:

http://www.rbkweb.com/nye-lerkendal/em2008.shtml

jako

Quote from: "Corran"
Quote from: "Marek"
Quote from: "Corran"At engelskmenn prøver å provosere tyskere til kamp er vel ikke noe nytt Slik har det vært siden tidenes morgen og lenge før fotballen ble til
Og av en eller annen grunn så dukker Falty Towers opp i skallen min med episoden hvor det er tyske gjester og krigen ikke skal nevnes :-)
Ubetalelig og en utrolig avsporing


Så du hevder her altså at det var England og ikke Tyskland som invaderte Polen?


E du stokk dum eller? Hvor i alle dager fikk du det ut av mitt innlegg?
Poenget mitt var at Engelskmenn aldri har hatt noe særlig gode følelser for tyskere og krigen gjorde det ikke bedre.


Det var først på slutten av attenhundretallet at England begynte å få dårlig forhold til Tyskland. Mye pga av at Tyskland begynte å true britenes posisjon som koloniherre i Afrika. Det er egentlig Frankrike som er Englands store arvefiende, men dette endret seg noe under imperialisme grunnet frykten for germanerne og kulimnerte til slutt med utbruddet av første verdeskrig.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Corran

Det var i 1893 forholdet mellom tyskland og england nådde et bunnpunkt ja og det hadde ingenting med fotball å gjøre, men siden den gang har engelskmenn og tyskere gått dårlig sammen
Og fremdeles venter eg på svar om hva i mitt innlegg som hadde med invasjonen i polen å gjøre ;:-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Erlend

Brann har nok vunnet serien før du får svar på det spørsmålet

SK Fire

Quote from: "jako"
Quote from: "Corran"
Quote from: "Marek"
Quote from: "Corran"At engelskmenn prøver å provosere tyskere til kamp er vel ikke noe nytt Slik har det vært siden tidenes morgen og lenge før fotballen ble til
Og av en eller annen grunn så dukker Falty Towers opp i skallen min med episoden hvor det er tyske gjester og krigen ikke skal nevnes :-)
Ubetalelig og en utrolig avsporing


Så du hevder her altså at det var England og ikke Tyskland som invaderte Polen?


E du stokk dum eller? Hvor i alle dager fikk du det ut av mitt innlegg?
Poenget mitt var at Engelskmenn aldri har hatt noe særlig gode følelser for tyskere og krigen gjorde det ikke bedre.


Det var først på slutten av attenhundretallet at England begynte å få dårlig forhold til Tyskland. Mye pga av at Tyskland begynte å true britenes posisjon som koloniherre i Afrika. Det er egentlig Frankrike som er Englands store arvefiende, men dette endret seg noe under imperialisme grunnet frykten for germanerne og kulimnerte til slutt med utbruddet av første verdeskrig.


Korrekt.

England og Tyskland var engang begge en del av det Romerske riket

Corran

Men det skal også legges til at selv om frankrike var hovedfiende før den tid så har det også vært gnissninger og konflikter samt kiving om hvem som har vært mektigst og best mellom england og tyskland før 1893
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

skb!

Man kunnne kanskje tenke seg at Brann benyttet denne annledningen til å rive Hansa, og sette opp en ny tribune i samme stil som resten av stadion. Dette ville jo ha økt kapasiteten en del.

sydnes76

Mange historikere her ser jeg. Har selv studert historie på UIB, men lurer mer på hvilke Brannspillere som spiller for Norge under EM på Brann stadion i 2016.
Petter Vaagan Moen er en klar kandidat. Håkon Opdal kanskje enda klarere. Men finnes det noen andre vi vet om? Eller noen andre som kan tenkes å spille for både Brann og Norge i 2016??

Corran

Det er 9 år til så av dagens stall er det vel bare Oppdal og kanskje PVM og Huseklepp selv om eg tviler litt på det
Ingen andre er vel unge nok til å være med så langt fram i tid?
Må være Haraldsen og Misje
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

sydnes76

Quote from: "skb!"Man kunnne kanskje tenke seg at Brann benyttet denne annledningen til å rive Hansa, og sette opp en ny tribune i samme stil som resten av stadion. Dette ville jo ha økt kapasiteten en del.


Hvis de hadde fått dette finansiert av næringslivet/kommunen så hadde det jo vært genialt. Hvor mange ekstra plasser kunne dette utgjort?
Og ville det kommet gjennom nåløyet i forhold til naboer og grunn?

Chrisstah

rive hansa? den er jo helt ny!?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

skb!

Sant, det hadde vært synd Ã¥ rive Hansa :(  Men skal man fÃ¥ opp kapasiteten mÃ¥ man gjøre slikt.

Nå tviler jeg uansett på at det blir EM på stadion. Kommer mesterskapet her til byen bør det bli på en ny arena, ikke en provisorisk utbygget brann Stadion.

Chrisstah

Quote from: "skb!"Sant, det hadde vært synd Ã¥ rive Hansa :(  Men skal man fÃ¥ opp kapasiteten mÃ¥ man gjøre slikt.

Nå tviler jeg uansett på at det blir EM på stadion. Kommer mesterskapet her til byen bør det bli på en ny arena, ikke en provisorisk utbygget brann Stadion.


hvis de river har Hansa har vel brann spylt ned tusenlapper i dass! hvor gammel er Hansa? 6-7 år?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

SK Fire

Quote from: "skb!"Man kunnne kanskje tenke seg at Brann benyttet denne annledningen til å rive Hansa, og sette opp en ny tribune i samme stil som resten av stadion. Dette ville jo ha økt kapasiteten en del.



Hvor mye kunne Brann ha tjent på det, tror du?

Hva hadde kapasiteten blitt etter en slik endring?

Chrisstah

Quote from: "SK Fire"
Quote from: "skb!"Man kunnne kanskje tenke seg at Brann benyttet denne annledningen til å rive Hansa, og sette opp en ny tribune i samme stil som resten av stadion. Dette ville jo ha økt kapasiteten en del.



Hvor mye kunne Brann ha tjent på det, tror du?

Hva hadde kapasiteten blitt etter en slik endring?


for Ã¥ ta en liten vri pÃ¥ det! hvor mye koster det? greier vi Ã¥ fylle??? hvor mye penger bruker brann bare pÃ¥ Ã¥ rive? og hvor gÃ¥r vi  i minus hvis vi ikke fyller?
er det noe som tyder på at tilskuertallet kommer til å øke med rundt 30 prosent de neste årene?( tok bare en kjapp regning, men 30 % er i minste laget enn hva maange tror)!! fyller vi stadion med 22 2 år i strekk går eg med på at vi skal bygge opp mot 30! men ikke før det!!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "Corran"Men det skal også legges til at selv om frankrike var hovedfiende før den tid så har det også vært gnissninger og konflikter samt kiving om hvem som har vært mektigst og best mellom england og tyskland før 1893


Ja det var litt forskerstrid mellom England og noen tyske stater. Det stammer fra Newtons tid. Men Tyskland ble jo ikke et samlet rike før på midten av attenhundretallet da Bismarck tok saken i egne hender. Og da ble de også veldig sterke.

England har som kjent mange fiender og det blir drøyt om vi skulle ramse opp alle. Men konflikten med Tyskland er primært bygget på første og andre verdenskrig.

Konflikten med Frankrike stammer helt tilbake fra tidlig middelalder, og er såledels av et litt annet kaliber.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Klaus_Brann

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Corran"No blir det nok mer kvalme med Engelskmenn i tyskland en i Bergen Og så handler det litt om hvem de kommer i pulje med
Engelskmenn oppfører seg bedre når de ikke møter de store hatlagene eller andre lag med mange pøbler, som tyskland, nederland, italia og tyrkia for å nevne de værste


Jeg sÃ¥ filmen linket til over, og der viste de jo at engelskmenne er ute etter brÃ¥k. De provoserte tyskerne for Ã¥ fÃ¥ de til Ã¥ slÃ¥ss.  Det største problemet er vel vi nesten ikke har noe ordentlig politi til Ã¥ ta hÃ¥nd om de.
Tviler på at noen av supporterne viker når securitas eller en politimann uten våpen og beskyttelse kommer. Og du kan vel ta tunisia med på den listen, siden engelskmennene ikke ser forskjell på de og tyrkere


Det kommer sikkert til å bli satt inn en haug med ekstra onkler fra distriktene rundt, og jeg tror de har hørt om våpen og beskyttelse selv i Norge. De kommer kanskje ikke til å gå rundt med masse våpen, men hvis det trengs så tror jeg de dukker opp med både hjelm, skjold og masse batonger for å ta folk som blusser:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jako

Alltid morsomt med historie;)

Men over til saken så er 2016 en god del år frem i tid. Og det kan jo hende at Brann innen den tid faktisk har grunnlag for å bygge ut til 30 000. Det er jo lov å håpe.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

skb!

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "SK Fire"
Quote from: "skb!"Man kunnne kanskje tenke seg at Brann benyttet denne annledningen til å rive Hansa, og sette opp en ny tribune i samme stil som resten av stadion. Dette ville jo ha økt kapasiteten en del.



Hvor mye kunne Brann ha tjent på det, tror du?

Hva hadde kapasiteten blitt etter en slik endring?


for Ã¥ ta en liten vri pÃ¥ det! hvor mye koster det? greier vi Ã¥ fylle??? hvor mye penger bruker brann bare pÃ¥ Ã¥ rive? og hvor gÃ¥r vi  i minus hvis vi ikke fyller?
er det noe som tyder på at tilskuertallet kommer til å øke med rundt 30 prosent de neste årene?( tok bare en kjapp regning, men 30 % er i minste laget enn hva maange tror)!! fyller vi stadion med 22 2 år i strekk går eg med på at vi skal bygge opp mot 30! men ikke før det!!


Dette handler jo ikke om branns penger, men om penger staten ville ha spyttet inn for å oppdatere stadion ved et eventuelt EM. Er selvsagt imot at brann skal bruke penger på ny tribune i øst, det ville være å kaste penger ut vinduet.

sydnes76

Quote from: "Chrisstah"rive hansa? den er jo helt ny!?



Vi lever i et forbrukssamfunn :(

Chrisstah

Quote from: "skb!"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "SK Fire"
Quote from: "skb!"Man kunnne kanskje tenke seg at Brann benyttet denne annledningen til å rive Hansa, og sette opp en ny tribune i samme stil som resten av stadion. Dette ville jo ha økt kapasiteten en del.



Hvor mye kunne Brann ha tjent på det, tror du?

Hva hadde kapasiteten blitt etter en slik endring?


for Ã¥ ta en liten vri pÃ¥ det! hvor mye koster det? greier vi Ã¥ fylle??? hvor mye penger bruker brann bare pÃ¥ Ã¥ rive? og hvor gÃ¥r vi  i minus hvis vi ikke fyller?
er det noe som tyder på at tilskuertallet kommer til å øke med rundt 30 prosent de neste årene?( tok bare en kjapp regning, men 30 % er i minste laget enn hva maange tror)!! fyller vi stadion med 22 2 år i strekk går eg med på at vi skal bygge opp mot 30! men ikke før det!!


Dette handler jo ikke om branns penger, men om penger staten ville ha spyttet inn for å oppdatere stadion ved et eventuelt EM. Er selvsagt imot at brann skal bruke penger på ny tribune i øst, det ville være å kaste penger ut vinduet.


mener at skal de få til en stadion i Bergen med 30000 plasser så må de bygge en ny en!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up