• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

sang gruppen

Started by Nuen, January 11, 2007, 13:02:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

Quote from: "Klaus_Brann"

Det handler for 1000 gang ikke om å vise de respekt, problematisk å få med seg det. Det vi gjør ved å ikke synge den, er å spare oss selv for ydmykelsen det hadde blitt. Hvor mange av andre lags supportere i Norge tror du har fått med seg at vi hadde den melodien for mange år sia?


Jo det er å vise overdrevet respekt For hvis vi synger den og gir blanke i alle andre så viser vi alt annet en respekt og tør å stå for våre egne valg og ikke ta hensyn til hva andre måtte mene.
"Vi kan ikke gjør ditt eller datt pga at då vil andre synes vi e teite?" Barnehagementalitet.
Drit i ka alle andre mener. Andres meninger skal IKKE ha påvirkning på våre valg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"Like lite kreativt som Alexander Osdal i sin blogg, Krøvel.


Er jeg like lite kreativ som ham, bare fordi du plutselig fikk et forklaringsproblem rundt alle andre melodier vi har til felles med Klanen? Var en spydighet det beste motargumentet du hadde å komme med?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "chris_henrik"[ Når det skal startes et nytt sangfelt kan ikke den første sangen som forsøkes innført være en kontroversiell sang som de fleste ikke vil ha!
.


Jeg for min del driter i om sangen blir innført eller ikke. Kjenner ikke til tekstforslaget engang, og har ergo heller ikke sett linken til sangen. Det som er poenget mitt, er at jeg har ufattelig vanskelig for å se at dette er en "signatursang" for Klanen. Det er faktisk en høyst universell fotballsang, så hvorfor skal vi liksom tilegne Klanen den ære at dette er "deres" sang, når det overhodet ikke er det? Og verst av alt: Vi brukte samme sang selv da vi sang sanger som "we beat the scum 4-0" i tiden etter den famøse seieren mot RBK i 93.
Legg ned hele klubben!

bernu

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "chris_henrik"[ Når det skal startes et nytt sangfelt kan ikke den første sangen som forsøkes innført være en kontroversiell sang som de fleste ikke vil ha!
.


Jeg for min del driter i om sangen blir innført eller ikke. Kjenner ikke til tekstforslaget engang, og har ergo heller ikke sett linken til sangen. Det som er poenget mitt, er at jeg har ufattelig vanskelig for å se at dette er en "signatursang" for Klanen. Det er faktisk en høyst universell fotballsang, så hvorfor skal vi liksom tilegne Klanen den ære at dette er "deres" sang, når det overhodet ikke er det? Og verst av alt: Vi brukte samme sang selv da vi sang sanger som "we beat the scum 4-0" i tiden etter den famøse seieren mot RBK i 93.


Poenget er vel at Vif har brukt den sammenhengende i 15-20 år snart.
Derfor vil jeg tro at de aller fleste fotballinteresserte i Norge vet at dette er "Vif sin sang".
Ingen husker at Brann sang den ved et par anledninger for 10 år siden.
De aller fleste fotballsanger går på gjenbruksmelodier, men jeg syns noen melodier må vi holde oss unna. Deriblant denne. Vil være flaut hvis det første "nye Hansa" synger blir snakket om som plagiering av Vif.
Vi kan rope og skrike at vi står for våre egne valg osv, men resten av fotball Norge vil le av oss.
HANSA - Z

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"Like lite kreativt som Alexander Osdal i sin blogg, Krøvel.


Er jeg like lite kreativ som ham, bare fordi du plutselig fikk et forklaringsproblem rundt alle andre melodier vi har til felles med Klanen? Var en spydighet det beste motargumentet du hadde å komme med?


Jeg fikk ikke forklaringsproblem, du har et problem med å forstå forklaringen for hvorfor vi IKKE kan ta i bruk denne melodien. De fleste andre ser det.
Jeg vet ikke hvem som brukte de melodiene først, så det ska jeg ikke si noe om, men jeg er mot å bruke en melodi som Klanen er så forbundet med rundt om i Norge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"[ Jeg vet ikke hvem som brukte de melodiene først, så det ska jeg ikke si noe om, men jeg er mot å bruke en melodi som Klanen er så forbundet med rundt om i Norge.


Men Klanen er jo minst like mye forbundet med de andre sangene jeg nevnte! Strengt tatt pleier jo Klanen å ta æren for alt som er, så om vi hadde laget en helt ny sang i år, og Klanen hadde begynt å synge samme melodi om to år, så hadde det for hele Norge vært "Klanens sang" om fire år...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "bernu"Poenget er vel at Vif har brukt den sammenhengende i 15-20 år snart.
Derfor vil jeg tro at de aller fleste fotballinteresserte i Norge vet at dette er "Vif sin sang".
.
Legg ned hele klubben!

Bassew

Fra Nordnes til Loddefjord Torg

krøvel vellevold

Quote from: "Bassew"


Flere som vil stå frem og bevise at de ikke skjønner ironi/sarkasme?
Legg ned hele klubben!

Bassew

Kanskje jeg skulle ha fulgt med på hele diskusjonen og ikke bare svart på ditt innlegg.
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Corran

Bassew det eneste du gjorde var å understreke Krøvel sitt poeng. Din argumentasjon mot krøvel sin ironi er akkurat samme argumentasjon som kan brukes for å bruke Blue Moon
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"[ Jeg vet ikke hvem som brukte de melodiene først, så det ska jeg ikke si noe om, men jeg er mot å bruke en melodi som Klanen er så forbundet med rundt om i Norge.


Men Klanen er jo minst like mye forbundet med de andre sangene jeg nevnte! Strengt tatt pleier jo Klanen å ta æren for alt som er, så om vi hadde laget en helt ny sang i år, og Klanen hadde begynt å synge samme melodi om to år, så hadde det for hele Norge vært "Klanens sang" om fire år...


Det er de ikke. Det er kun denne sangen det er snakk om. Det er blitt en kjenningsmelodi for klanen. Akkurat som "vi er på stadion, åråsen stadion osv" er en kjenningsmelodi for kanari, selv om den også er hentet fra England.

Men jeg skjønner at du går tom for argumenter.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

bernu

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "bernu"Poenget er vel at Vif har brukt den sammenhengende i 15-20 år snart.
Derfor vil jeg tro at de aller fleste fotballinteresserte i Norge vet at dette er "Vif sin sang".
.


De aller fleste fotballinteresserte i Norge har ikke peiling på hvem som er kjent for hva! .


Ikke undervurder folk Krøvel. De aller fleste som sitter hjemme og ser fotball fra sofaen, får nok ikke med seg mangfoldet av sanger, men de får med seg den ene sangen som blir sunget høyest og mest og brukt i flest sammenhenger.
Brann: Byen e Bergen....
Rosenborg: å rosenborg å rosenborg e trondhjems ....
Vif: vålenga du er min rellion
Jeg er relativt sikker på at hadde man tatt en større undersøkelse på hvilken sang forbandt med disse klubbene hadde flertallet svart dette.
HANSA - Z

Bassew

Folkens, dritt i hva jeg har skrevet i denne sammenheng, jeg var en tur ute å surfet, fikk kunn med meg hva krøvel sa og reagerte for fort, tenkte ikke over saken og blåse ut min fustrasjon uten å tenke. Kanskje det mest åpenbare feile innlegget her. Beklager, se fullstendig bort fra det jeg har skrevet, jeg har ikke fulgt med på diskusjonen og bude holdt meg borte da jeg ikke har satt meg inn i diskusjonen. BEKLAGER
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Bygdetulling

Quote from: "jako"Det er de ikke. Det er kun denne sangen det er snakk om. Det er blitt en kjenningsmelodi for klanen. Akkurat som "vi er på stadion, åråsen stadion osv" er en kjenningsmelodi for kanari, selv om den også er hentet fra England.

Men jeg skjønner at du går tom for argumenter.


Du kan ikke, med hånden på hjertet, mene at du assosierer "You are my sunshine" med Lillestrøm?
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

C@Bøe_79

Quote from: "knutern"
Quote from: "krøvel vellevold"Er det den der "Vål'enga! Du er min rellion, stolt gammal traddisjon", vi snakker om her? Eller "Blue Moon" som den egentlig heter? I så fall er ikke det akkurat en sang Klanen kan gjøre krav på som sin! Det er en av de mest universelle melodiene i fotballverdenen. Det er en sånn melodi som "alle" har en variant av, på lik linje med "Vi è Brann, vi è Brann". Og vi har jo selv brukt denne "Blue Moon"-melodien for leeenge siden. På begynnelsen av 90-tallet da vi sang mye engelsk, sang vi f.eks. ting som "We beat the scum four-nil", og på Stabæk i 97 ble det sunget "Stabæk, no har de rotet det vekk, de drakk for lite øl, no e det vi som tar sølv". Bare vi ikke synger en tekst som ligner på det Klanen synger, og f.eks. begynner å synge at Brann er vår religion, at Brann er en av en million, eller at Brann er en stolt gammal tradisjon, så syns jeg det er helt greit å bruke den melodien!
Enig med den. Jeg er  mer skeptisk til den andre sangen, som er West Ham sin klubbsang... Tror mange hadde reagert om vi tok You'll never walk alone og la Brann tekst pÃ¥ den, eller om andre klubber hadde tatt nystemten og endret teksten. Det blir litt det samme om vi stjeler forever blowin' bubbles syns jeg...

Er ikke meningen å være kjip, for det er en fin tekst og en bra sang men...

http://en.wikipedia.org/wiki/I'm_Forever_Blowing_Bubbles


Bra du nevner Never walk alone..
Er bare den mest brukte sangen i Europa,og Liverpool tror det er deres..
SÃ¥ finalen i FA-cupen mellom Leeds og Chelsea fra 1970/71(husker ikke helt)... Men fikk med meg at You never walk alone RUNGET...
Vi stjeler ikke Vålerengen Kirke,for det er et norskt lag.. Om vi møter West-Ham,så skal jeg passe på at den ikke blir sunget...
Uten england så hadde vi ikke hatt sanger til Store Stå.....
Den "religion-sangen" hadde vi først, og det er Brann-tekst på den..
Den andre er bare fet, og for min del kunne det vært nasjonalsangen til USA eller EU,den funker fett..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Silje Karina

Quote from: "Ikognoti"Kan det ikke bare gjøres klart at jenter i 14-års alderen (og gutter på samme alder som ikke har kommet seg forbi stemmeskiftet) ikke har noe som helst i sanggruppen å gjøre?

De vet det godt selv.
Men så kan jo folk komme på sanggruppemøtene fordi dei synest det er gøy, og fordi dei gjør dette for laget, ikkje fordi dei vil bli hørt!
2.10.07 - ny nasjonaldag
.:Vi svikter ALDRI:.

DJ_ADG

NÃ¥ mÃ¥ folk slutte Ã¥ syte. Vi mÃ¥ nesten bruke melodier hentet fra en plass, sÃ¥ kofor ikkje  Ã¸st-London eller Blue Moon. Klanen bruker melodien Blue Moon men med en helt annen tekst enn vi skal bruke. SÃ¥ lenge tekstene ikkje minner om hverandre mener eg det e helt greit vist ikkje e det helt umilig Ã¥ skrive fortball sanger. Blue Moon e vel en av de mest brukte fotball melodiene pÃ¥ balløyen.

Starter man å kopiere ord i sanger då e det en stor U-ting, ta eks Aalesund;
Quote

Minner vel kansje litt om Vi e berømte Brann fra Bergen..

Men eg vil ikkje si at Rød Makt e kopi av Klanen sinn versjon;
QuoteRød makt!
Født med en flammende tro
Bundet på livstid til Brann
Merket i sjel og i blod
QuoteVÃ¥l`enga - du er min rellion,
en av en million - stolt gammal tradisjon.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Bygdetulling

Ja, hovudproblemet er som sagt at teksten ikke funker. Og da må den for alt i verden ikke forsøkes innført. Ellers er jeg enig med C@Bøe_79 i at om sangen funker, kan det gjerne være omtrent hva som helst.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

krøvel vellevold

Quote from: "DJ_ADG"Starter man å kopiere ord i sanger då e det en stor U-ting, ta eks Aalesund;
Quote

Minner vel kansje litt om Vi e berømte Brann fra Bergen..

]


Det som avslører at AaFK-fansen har stjålet den fra oss, er at de (hvis jeg ikke tar feil) har den samme merkelige varianten av melodien som det Brann-fansen har. Den ble en gang innført på SS slik den skal være. Men tonedøve som mange er, og totalt uten peil på de mest elementære supportermelodiene (kanskje fordi de ikke ser så mye annen fotball enn Brann), så sklei jo denne "Vi é berømte Brann fra Bergen"-melodien ut allerede tidlig. Folk synger helt riktig melodi t.o.m. "ja, visst faen gjør vi det". Men linjene "som i nittensekstitre, mens vi ler av alle bønder i vårt lang", synges mec helt feil melodi. Her er faktisk Ove Thue-versjonen (som kom tre år etter den ble innført på SS) nærmere riktig melodi. Men han har jo drete på draget ved å finne på en annen avslutning på teksten i stedet!

Uansett: AaFK-fansen har (såvidt jeg kan huske) akkurat samme feil på melodi som oss. Noe som vel tyder på at de har stjålet den direkte fra oss. Mistanken blir ikke mindre av at teksten i hvert fall begynner likt med "Vi er (...) fra... (...)" Vet for øvrig ikke resten av teksten til AaFK-versjonen. Men det var i hvert fall ikke DE som stjal den fra OSS, for vår versjon ble laget på englandsbåten påsken 1994 etter insiprasjon fra litt engelske kamper. Og den gang hadde jo AaFK knapt supportere, så...
Legg ned hele klubben!

Corran

Så hvis vi er ferdig å diskutere melodien på generelt grunnlag så kan vi ta teksten. Er faktisk første gangen eg har sett på teksten og den funker desverre ikke.
Eg får ikkje linje 3 til å passe inn i melodien og resten av teksten er vel så som så. Men den mangler rytmen og skurrer her hos meg.
Kan jo ha noe med at sangevnen min suger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DJ_ADG

Poenget mitt e at når man tar en snag og bare bytter Brann Med Aalesund,Lillestrom istendenfor Fredrikstad osv, då e det feil å gjøre.

Men på de to nye sangene vi skal forsøke oss på e melodiene hentet fra england. Men sang tekstene e skrevet for Brann. Personelig tror eg den Bobble sangen kan bli veldig bra på stadion, mens Rød Makt har kansje for vanskelig tekst til å bli stor skusses, men vi bør ihvertfall forsøke oss på den.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Bygdetulling

Det er absolutt ingen forståelse hos de "sangansvarlige" for at teksten på denne sangen rett og slett ikke fungerer? Det aspirerer i tilfelle ikke til mye tillit fra min side. Man må jo kunne forvente et visst minimum av musikalsk forståelse av de som skal velge ut sanger som det skal satses på.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

Skumling

Originalteksten:

Blue Moon
You saw me standing alone
Without a dream in my heart
Without a love of my own


Som man kanskje ser er det ikke rytmen i teksten det er noe i veien med. I VÃ¥lerengen sin versjon er det faktisk kuttet vekk noen stavelser her og der. NÃ¥r det er sagt sÃ¥ hadde jeg aldri trodd at forslaget mitt faktisk skulle bli brukt. Liker det ikke engang sjøl lengre. Og det var før kritikken kom fra andre  :) . Jeg mener melodien bør tas i bruk men med en helt annen tekst.

jako

Quote from: "Bygdetulling"
Quote from: "jako"Det er de ikke. Det er kun denne sangen det er snakk om. Det er blitt en kjenningsmelodi for klanen. Akkurat som "vi er på stadion, åråsen stadion osv" er en kjenningsmelodi for kanari, selv om den også er hentet fra England.

Men jeg skjønner at du går tom for argumenter.


Du kan ikke, med hånden på hjertet, mene at du assosierer "You are my sunshine" med Lillestrøm?


Jo faktisk, men nå er jeg litt over middels interessert i fotball også. Vet at den blir mye brukt i UK av mange forskjellige lag. Men Kanaris synger jo den hele tiden og vært ganske alene om det helt til Stormen tok denne også under sine vinger.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Bygdetulling

Jeg er også et par hakk over gjennomsnittet når det gjelder interesse for fotball, og vet godt at kanarifansen bruker denne flittig. Men hver gang jeg hører den tenker jeg på Geir Hasund.

Hvilket minner meg på at dette er en sang vi burde gjenninføre på Stadion, da den er lett å synge og skaper mye trøkk, som man alltid etterlyser. Det samme gjelder den gode gamgle "Du skal få min gamle Brann-drakt når eg dør" (kommer ikke på navnet på melodien akkurat nå). Disse sangene er jo kjente og kjære, og lette å synge. Og det er så lenge siden de har vært i bruk, at jeg ikke føler at dette blir skammløst gjennbruk av gamle sanger. Skal vi holde på på den måten, vil vi til slutt gå tom for sanger, noe det kan virke som vi allerede har gjort.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

smaalanda

Quote from: "jako"
Quote from: "Bygdetulling"
Quote from: "jako"Det er de ikke. Det er kun denne sangen det er snakk om. Det er blitt en kjenningsmelodi for klanen. Akkurat som "vi er på stadion, åråsen stadion osv" er en kjenningsmelodi for kanari, selv om den også er hentet fra England.

Men jeg skjønner at du går tom for argumenter.


Du kan ikke, med hånden på hjertet, mene at du assosierer "You are my sunshine" med Lillestrøm?


Jo faktisk, men nå er jeg litt over middels interessert i fotball også. Vet at den blir mye brukt i UK av mange forskjellige lag. Men Kanaris synger jo den hele tiden og vært ganske alene om det helt til Stormen tok denne også under sine vinger.


"You are my sunshine" assosierer eg med Ole Gunnar Solskjær sangen, det tror eg mange andre gjør også. Mye mer enn kanari og Lillestrøm.
KMO!!!

Erlend

Quote from: "jako"
Quote from: "Bygdetulling"
Quote from: "jako"Det er de ikke. Det er kun denne sangen det er snakk om. Det er blitt en kjenningsmelodi for klanen. Akkurat som "vi er på stadion, åråsen stadion osv" er en kjenningsmelodi for kanari, selv om den også er hentet fra England.

Men jeg skjønner at du går tom for argumenter.


Du kan ikke, med hånden på hjertet, mene at du assosierer "You are my sunshine" med Lillestrøm?


Jo faktisk, men nå er jeg litt over middels interessert i fotball også. Vet at den blir mye brukt i UK av mange forskjellige lag. Men Kanaris synger jo den hele tiden og vært ganske alene om det helt til Stormen tok denne også under sine vinger.

Det er også den melodien som synges høyest og oftest på Old Trafford

DJ_ADG

Quote from: Erlend
Quote from: jako
Quote from: Bygdetulling
Quote from: "jako"Det er de ikke. Det er kun denne sangen det er snakk om. Det er blitt en kjenningsmelodi for klanen. Akkurat som "vi er på stadion, åråsen stadion osv" er en kjenningsmelodi for kanari, selv om den også er hentet fra England.

Men jeg skjønner at du går tom for argumenter.


i Norsk sammen heng tenker eg personelig på Geir Hasund samngen på den melodien.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

dex1974

Quote from: "Bygdetulling"Jeg er også et par hakk over gjennomsnittet når det gjelder interesse for fotball, og vet godt at kanarifansen bruker denne flittig. Men hver gang jeg hører den tenker jeg på Geir Hasund.

Hvilket minner meg på at dette er en sang vi burde gjenninføre på Stadion, da den er lett å synge og skaper mye trøkk, som man alltid etterlyser. Det samme gjelder den gode gamgle "Du skal få min gamle Brann-drakt når eg dør" (kommer ikke på navnet på melodien akkurat nå). Disse sangene er jo kjente og kjære, og lette å synge. Og det er så lenge siden de har vært i bruk, at jeg ikke føler at dette blir skammløst gjennbruk av gamle sanger. Skal vi holde på på den måten, vil vi til slutt gå tom for sanger, noe det kan virke som vi allerede har gjort.


Hellandsangen ja!
Den har melodien til She`ll be coming around the mountain when she comes"
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

C@Bøe_79

Quote from: "Corran"Så hvis vi er ferdig å diskutere melodien på generelt grunnlag så kan vi ta teksten. Er faktisk første gangen eg har sett på teksten og den funker desverre ikke.
Eg får ikkje linje 3 til å passe inn i melodien og resten av teksten er vel så som så. Men den mangler rytmen og skurrer her hos meg.
Kan jo ha noe med at sangevnen min suger


Hvis man bytter linje 3 og 4,er det bare meg eller passer det bedre...??
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

jako

Hva med å la Gashi få overta Svante-sangen, rule britannia.

Se på Gashi
han ofrer alt for Brann
Ardian
ardiain ardian ga-ashi
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Gir meg på det med den LSK-sangen. Det er nok bare meg som har LSK-fansen litt for langt opp i vrangstrupen;)

Så jeg støtter bygdetulling fullt ut i at vi bør gjenbruke de to nevte sangene.

Roger sin sang burde Haugen være en naturlig arvtaker for. Har sett et par gode forslag på den tidligere, men det virker ikke som om noen har tent nok på ideen av en eller annen merkelig grunn.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Sånn rent sangmessig hadde det passet mye bedre med Haugen til Svante-sangen. Ardian Gashi i den sammenheng sklir ikke like lett over tungen for å si det slik.

Men å gi Gashi Hellandsangen er nok litt tidlig.
Så overnevnte forslag bør definitivt innføres. Både til Gashi og Haugen.
Rød makt på Hansa

slang

ansa 08

Brann Lad

ikkje dum den du.
quot;Eg skal slÃ¥ inn trynet ditt din soper"  sa Bergen sin gutt.

jako

Bedre enn den hin sangen ja. Men er litt skeptisk til å bruke nasjonalsanger til å lage supportersanger. Har jo litt med respekt å gjøre.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

C@Bøe_79

Quote from: "jako"Bedre enn den hin sangen ja. Men er litt skeptisk til å bruke nasjonalsanger til å lage supportersanger. Har jo litt med respekt å gjøre.


Ikke nasjonalsang, og den har eksistert siden cupfinalen -99...
At ikke folk har tatt den til seg er UTROLIG, meget bra sang...
Det er den norske kongesangen,og den engelske dronningsangen....
Den har ikke tilhørighet til noe land:-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Bygdetulling

Det er nasjonalsangen til United Kingdom, jo. Selv om det også er den norske kongesangen, endrer ikke det det faktum at den er nasjonalsangen i United Kingdom.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

C@Bøe_79

Quote from: "Bygdetulling"Det er nasjonalsangen til United Kingdom, jo. Selv om det også er den norske kongesangen, endrer ikke det det faktum at den er nasjonalsangen i United Kingdom.


Er ikke det "Rule Britannia", for dette er ikke noe jeg har hørt i sammenheng med England:-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Bygdetulling"Det er nasjonalsangen til United Kingdom, jo. Selv om det også er den norske kongesangen, endrer ikke det det faktum at den er nasjonalsangen i United Kingdom.


Er ikke det "Rule Britannia", for dette er ikke noe jeg har hørt i sammenheng med England:-)


Ok,min feil..
Men her er hvertfall melodien om noen andre vil lære den..

http://hjem.get2net.dk/niels_quist/gbnatant.htm
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

HansaZ

Nasjonalsangen er vel "God save the Queen".

kenta

hvor ble det av alle sangene vi spilte inn i vinter?

kommer de her på siden, eller er det sånn som må kjøpes?
ANSA, aldri frydenbø...!

olebrann3

Vist det er de som ble spilt inn i bataljonen bar var vell de for at folk skulle lære seg hvordan sangen gikk og synge rett tempo så da bør man ikke måtte betale iallefall

Corran

Nasjonalsangen til England er God save the Queen (eller king hvis de hadde hatt det eller når de får det) Og dette er også vår kongesang.
Men så mye som den er blitt brukt rundt omkring kan det helt fint brukes til en supportersang (ikke første gangen)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

skinkerytter

Kongesangen ble brukt under FFK-Lyn på lørdag... Antakelig av plankene.

skip


C@Bøe_79

Quote from: "skip"


Det er vi klar over, men det diskuteres om en kan brukes...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

vebo

Er det noen som kan forklare hvor sang-gruppen var på mandag? Var noe organisert?
Tiocfaidh ár lá

C@Bøe_79

Quote from: "vebo"Er det noen som kan forklare hvor sang-gruppen var på mandag? Var noe organisert?


Sang-gruppen har blitt sterkt forsinket i arbeidet sitt pga sykdom, men vil komme sterkere tilbake så fort så mulig..
Noe vil allerede bli forsøkt på Vif-kampen...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up