• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

sang gruppen

Started by Nuen, January 11, 2007, 13:02:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

slang

Regner med at dere i styret stiller?
ansa 08

Pondan

Hvorfor er det altid så sent? hadde vert mye bedre i 16-17 tiden. etter det er alle kommet hjem og er drit å stikke ut igjen.

Bataljonen

Jeg var med på infomøtet for et par uker siden men kan ikke stille imorgen da jeg skal trene guttungen sitt fotballag i det tidspunktet sanggruppens møte blir avholdt. Og for resten av styret kan jeg ikke svare for.

Nå er det ikke alltid at samtlige av styrets representanter kan være med på alt som skjer men vi prøver å være med på det som man har tid til.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Marek

Quote from: "Pondan"Hvorfor er det altid så sent? hadde vert mye bedre i 16-17 tiden. etter det er alle kommet hjem og er drit å stikke ut igjen.


Klage klage syte syte
ons Ivar skal hem...

Bataljonen

Quote from: "Pondan"Hvorfor er det altid så sent? hadde vert mye bedre i 16-17 tiden. etter det er alle kommet hjem og er drit å stikke ut igjen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

olebrann3

Blir det 18 års aldersgrense på å komme inn?

Stoffi

Quote from: "olebrann3"Blir det 18 års aldersgrense på å komme inn?




Quotevi trenger mange store og sterke stemmer til dette.


Der har du kriteriet for å komme inn, halvt spøkefullt. ;)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Forresten, skal vi bort i studioet på nøstet? Eller skal vi spille inn i bataljonen bar???? Er vel ikke det mest ideelle stedet for en innspilling, men ikke vet jeg. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

olebrann3

er ikke akkurat fjortis jente da men, om det er 18 års aldersgrense så tipper eg det kommer mange over 18 som synger dårlige en meg...

slang

Innspillingen skal foregå i bataljonen bar ja.

Du kommer inn selv om du ikke er 18. I allefall sålenge du ikke er 12-13 år...
ansa 08

olebrann3

er 17 så da kommer eg vell inn

Chrisstah

still opp alle som kan!;)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Bataljonen

Quote from: "Stoffi"Forresten, skal vi bort i studioet på nøstet? Eller skal vi spille inn i bataljonen bar???? Er vel ikke det mest ideelle stedet for en innspilling, men ikke vet jeg. :)


Innspillingen vil skje i Bataljonen Bar. Under Festspillene ble klipp som vi spilte inn i Bataljonen Bar brukt og det funket som f'en.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Mr_Soma

Ble det noe trøkk i tapeten i dag eller? Hvordan var det med oppmøtet?

Stoffi

Quote from: "Mr_Soma"Ble det noe trøkk i tapeten i dag eller? Hvordan var det med oppmøtet?



Var vel en 20-25 stykker eller noe. Fikk spilt inn de sangene vi skulle, utenom mjelde-sangen, som det var litt uenighet om. :p  Teksten var ihvertfall aldri sunget på stadion før. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Chrisstah

hvilke sanger var det som ble spilt inn?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

SKBMiller

når kommer de på nett? var vel det som var planen?

Northside

Sist gang var det kun eldre sanger og sanger vi synger den dag i dag som ble spilt inn. Neste gang skal alle de nye sangene spilles inn, det meste av forslagene herfra osv.

Når det kommer ut på nette vet jeg ikke, men å pøse ut 20 nye sanger er sikkert ikke lurt, må ta steg for steg...

Chrisstah

Quotemen å pøse ut 20 nye sanger er sikkert ikke lurt, må ta steg for steg...


uenig, jo fler sanger man legger ut, jo fortere tar det å lære de, de gamle kan jo de aller fleste så det kommer nok ikke til å bli et problem.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Mr_Soma

Quote from: "NorthsideFCDH"Sist gang var det kun eldre sanger og sanger vi synger den dag i dag som ble spilt inn. Neste gang skal alle de nye sangene spilles inn, det meste av forslagene herfra osv.

Når det kommer ut på nette vet jeg ikke, men å pøse ut 20 nye sanger er sikkert ikke lurt, må ta steg for steg...


Ble ingenting av det som er av nye sanger spilt inn!?

slang

Jo, de informerte om at det snart blir innkalt til sangverksted der nye sanger skal lages/forandres på/spilles inn. Han som er ansvarlig for sangruppen er på ferie denne uken, men regner med han kommer med noe info snart.
ansa 08

Mr_Soma

Høres ut som en plan... for "alle" kan jo de gamle sangene.

Northside

Quote from: "Mr_Soma"Høres ut som en plan... for "alle" kan jo de gamle sangene.


selv ville jeg få unna de nye sangene også...

Men, det viste seg faktisk at en del ikke kunne de gamle sangene, noe du også lett kan se/høre på kamper generelt. Starter du en av de gamle sangene er det langt fra alle som henger seg på (og det gjelder ikke bare store stå)

C@Bøe_79

Quote from: "slang"Jo, de informerte om at det snart blir innkalt til sangverksted der nye sanger skal lages/forandres på/spilles inn. Han som er ansvarlig for sangruppen er på ferie denne uken, men regner med han kommer med noe info snart.


Det blir vel et sang-verksted i løpet av siste uken av Februar og første uken i Mars. Det er ting som kommer opp som gjør det vanskelig, blant annet er Morten på ferie denne uken, og det er supporterseminar neste helg. Alle er vel interessert i å få ting på plass i god tid før avspark:-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

heldigvic

Noen som har en dato på korti neste sangverksted e?

Brodtkorb

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "slang"Jo, de informerte om at det snart blir innkalt til sangverksted der nye sanger skal lages/forandres på/spilles inn. Han som er ansvarlig for sangruppen er på ferie denne uken, men regner med han kommer med noe info snart.


Det blir vel et sang-verksted i løpet av siste uken av Februar og første uken i Mars. Det er ting som kommer opp som gjør det vanskelig, blant annet er Morten på ferie denne uken, og det er supporterseminar neste helg. Alle er vel interessert i å få ting på plass i god tid før avspark:-)



Ka skjer ?

Brodtkorb


C@Bøe_79

De planlagte tingene for Mars falt litt i grus grunnet sykdom..
Og derfor må andre personer hjelpe til å dra lasset..
Det var planlagt at jeg skulle utarbeidet en fremdrifts og målplan for Sang-gruppen,når det ikke lot seg gjøre tar det litt ekstra tid...
Slapp av, sang-gruppen og stemningskapande arbeid vil bli synlig fremover..
Det lover jeg, om så jeg skal ta på meg ansvaret selv...

Christian Bøe
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

Arrester meg hvis jeg tar feil. Men har virkelig sanggruppen kun hatt ett møte i begynnelsen av januar der det kom ca tjue mennesker? Er det alt som er blitt av den mye forhåndsomtalte storsatsingen fra BBB?

Utrolig at man ikke har tatt dette mer seriøst!
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Det ble litt vanskelig å gjennomføre det som skulle bli storsatsing i Mars/Aprl grunnet sykdom, slå deg til ro med det..
Planer ligger klart, og folk vil jobbe med det..
Trenger ikke ha møter for at noe skal skje, og fram mot Godset-kampen vil muligens mer skje...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

symo

Tenker på dette med den såkalte "T" formasjonen. Det var vel meningen at disse skulle være personer som tar ansvar ang. å starte sanger, holde tempoet nede, klapping og ikke mange sanger samtidig. Er det da i den anledning gitt noen ekstra info til disse personene som skulle telle ca 300 om hvordan dette skal gjennomføres. Hvis ikke vil det nok bli kaos i år igjen når det gjelder tempo/klapping/flere sanger på en gang...

Trodde det var dette som var poenget med "T" formasjonen? Hvem som helst har vel kunnet kjøpe sesongkort her, og har de da noen "oppgaver"?

Godt mulig det er gode planer på dette. Jeg bare spør.

Ellers en meget god plan, hvis det blir organisert skikkelig ang "T".

C@Bøe_79

Quote from: "symo"Tenker på dette med den såkalte "T" formasjonen. Det var vel meningen at disse skulle være personer som tar ansvar ang. å starte sanger, holde tempoet nede, klapping og ikke mange sanger samtidig. Er det da i den anledning gitt noen ekstra info til disse personene som skulle telle ca 300 om hvordan dette skal gjennomføres. Hvis ikke vil det nok bli kaos i år igjen når det gjelder tempo/klapping/flere sanger på en gang...

Trodde det var dette som var poenget med "T" formasjonen? Hvem som helst har vel kunnet kjøpe sesongkort her, og har de da noen "oppgaver"?

Godt mulig det er gode planer på dette. Jeg bare spør.

Ellers en meget god plan, hvis det blir organisert skikkelig ang "T".


De fleste ble plassert etter samtaler og etter å ha snakket med innehaveren av partoukortet..
Dette ble utført med tanke på hvem som det var kjent at kunne bidra med stemmen sin, det ble ikke så mye en T-formasjon.. Men det ble grupperinger som Sang-gruppen er sikker på vil styrke samholde og samhandlingen på tribunen..
Men husk at man klager ikke i første kamp,for ingen har hatt noen generalprøve på dette..
Sang-gruppen garanterer ingenting, men de skal gjøre sitt for at det blir MYE bedre enn SS.. Og så er det opp til hver og en å skape stemning...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

symo

Ok. Høres greit ut. Selv om jeg syns den "T" formasjonen hørtes ut som en meget god plan.

28966mustang

litt vanskelig å få tak i melodiene, kan en tifosanger synge selv og legge ut på utube?
Hvil i fred- 1963!

skb!

Det var vel snakk om å innføre nye sanger på Stadiongradvis. Kan noen fra denne sanggruppen fortelle hvilke sanger det er man vil innføre mot Godset, og legge ut tekst og melodi (liknk).

Northside

Quote from: "skb!"Det var vel snakk om å innføre nye sanger på Stadiongradvis. Kan noen fra denne sanggruppen fortelle hvilke sanger det er man vil innføre mot Godset, og legge ut tekst og melodi (liknk).


Ligger 2 sanger ute på fremsiden som skal pugges før kampen. Er eksamen 1 time før kampstart, de som ikke kan sangene får sesongkortet inndradd!

skb!

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "skb!"Det var vel snakk om å innføre nye sanger på Stadiongradvis. Kan noen fra denne sanggruppen fortelle hvilke sanger det er man vil innføre mot Godset, og legge ut tekst og melodi (liknk).


Ligger 2 sanger ute på fremsiden som skal pugges før kampen. Er eksamen 1 time før kampstart, de som ikke kan sangene får sesongkortet inndradd!


jeg bør vel lære megå lese før jeg skriver. har ikke fått med meg denne, men det ser veldig bra ut.

brann02


Stalin

Har gruppen sunget?

brann02

Quote from: "Stalin"Har gruppen sunget?


Tenker på den første melodien som ligger på førstesiden

Speedy

Vi e Brann fra Bergen
Brann fra Bergen by
I rødt og hvitt
står laget mitt
stolte menn med gull i blikk
Rosenborg skal brenne
Enga rykke ner
gullet går til Bergen
SOM I 1963

Skal det være rykke ned eller rykker ned? Regner med det skal være rykker, isåfall burde admin/webmaster rette på det.
Ellers så får jeg i ikke siste linje til å smette inn, blir for langt, men funker bra med å synge 63 istedenfor 1963.

Lite pirk til; første sangen andre strofe står det: "Håpet vil aldri dør hen", skal r'en fjernes. Viktig å ha alt rett selv om det er opplagte feil.

Bra sanger dette her. Alle på bataljonen-feltene leser nok ikke på forumet, så kanskje dere skulle printet ut et x-antall løpesedler å legge på setene med sangene trykket på.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Stalin

Quote from: "brann02"
Quote from: "Stalin"Har gruppen sunget?


Tenker på den første melodien som ligger på førstesiden


Tenkte mer på den hasardiøse orddelingen i trådnavnet.

kapteinen

Får ikke helt den teksten til å passe til melodien, men nå er jeg tonedøv og så det ligger kanskje noe der..
Bra tekster by the way!
Z

Skumling

Var vel jeg som forfattet teksten til den "enga-melodien" som en så fint sier her. Melodien står jeg inne for, men ser nå at teksten er vel svulstig og pompøs. Blei en smule overrasket over å se at den skal innføres. Hyggelig, men håper nesten noen har en bedre tekst.

Nuen

Hehe ja jeg har bommet STORT når jeg skrev tittelen:)
2.10.2007

Bygdetulling

Veldig farlig å bruke en melodi som Vålerenga gjør så bra. Da må teksten nesten være så god at man rett og slett ikke kan forkaste den. Og det er, med all respekt for tekstforfatter, ikke tilfelle her. Jeg får ikke teksten til å stemme med melodien. Rytmen man må synge i, blir helt ulogisk i forhold til ordene man synger. Og her hjelper det ikke med noen bortforklaringer, for rytmen i teksten er det aller viktigste hvis man skal få en sang til å fungere. Om man må drive å knote mange og lange ord inn i få stavelser, mister sangen all fart og fasong, og sklir ut i en uforståelig smørje som ingen helt forstår hva er.

Det er viktig at man ikke blir for opphengt i et bestemt rim, eller en bestemt vending, og tenker at "denne må være med". Hvis en sang står og faller på en eneste linje som ikke passer inn i melodien, er ikke sangen bra nok uansett. Har man en linje i en sang som ikke fungerer, må man spørre seg "hvordan kan jeg skrive om denne linjen til å passe med melodien?", og ikke "hvordan kan jeg klare trekke sammen, eller strekke ut stavelser for å synge dette?" Da blir det feil uansett.

Den andre sangen er jeg mer optimistisk overfor. Låten er bra, og teksten ser ut til å passe bra til melodien. Er dog spent på hvordan man makter å gjennomføre dette, og jeg er litt redd for at det fort blir forkastet om det ikke lykkes mot Godset. Men jeg håper folk har mer tolmodighet enn som så. Rom ble tross alt ikke bygget på en dag.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

chris_henrik

Når nye sanger først skal innføres, kan vi godt spare oss for "Vål'enga Re'llion" melodien. Sang nr to derimot har virkelig noe for seg.
<BRANN> ..... DKFM

Stoffi

Hvis man skal lære vekk sanger, må nok noen synge sangen for oss, for så å legge den ut på youtube eller et annet sted.
Jeg har ikke hørt melodien enda, men noen kompiser har prøvd å koble tekst med sang, men måtte gi opp. De fikk det ikke til å stemme.

Nå er det sikkert noen smartinger som vil si at det er lett osv, men det hjelper lite når folk ikke får det til.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "chris_henrik"Når ny sanger først skal innføres, kan vi godt spare oss for "Vål'enga Re'llion" melodien.


Kunne ikke vært mer enig. Dette er på en måte signatursangen til Klanen, og da blir det rett og slett pinlig å stjele den. Kan ikke fatte hva BBB tenker på her!!
Rød makt på Hansa

Go Up