• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Senderettigheter til Royale league

Started by skb!, January 03, 2007, 17:28:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

skb!

Mye rot omkring hvem som skal sende Royale league i fremtiden, hvis den i det hele tatt skal sendes på Tv.

http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/royalleague/article849537.ece

Jeg håper at TV Norge ikke forlenger avtalen, og at TV 2 overtar istedet. Kvaliteten på sendingene har jo vært under enhver kritikk, og man kan også si at det har vært sendt for få kamper.
TV 2 på sin side har mye større forutsetninger for å ta ut potensialet til turneringen. De kan sende flere kamper, i og med at noen også kan vises på Zebra, i tillegg har de bygget opp et sterkt apparat med Tippeligasatsingen.

Hva mener dere om Royale Leagues fremtid på TV skjermen?

SKBMiller

håper tv2 tar over og gjør den til den turneringen ideen er ment for

Bygdetulling

Få turneringen på TV2, og gi den en fair sjanse. Lykkes den ikke bedre der, kan denbare begraves.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

dudo

Vil faktisk heller ha den på NrK. Tror man kunne opplevd en enda sterkere satsing i den kanalen, som har mye kompetanse innenfor fotball stående ubrukt nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tintin

Quote from: "dudo"Vil faktisk heller ha den på NrK. Tror man kunne opplevd en enda sterkere satsing i den kanalen, som har mye kompetanse innenfor fotball stående ubrukt nå.


veldig enig, her kunne nrk fått opp interessen, tv2 har nok, så royal league på nrk hadde vært å foretrekke, de har og nrk2, som potensielt kan høste flere seere en zebra... så lenge man unngår olav traaen og k p løken som kommentatorer:)

dudo

Traaen og Løken er selvsagt drawbacket med NrK! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Roald

Quote from: "dudo"Traaen og Løken er selvsagt drawbacket med NrK! ;-)

Helt klart, men Scheie veier opp for dem.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

SKBMiller

ja nrk hadde vært bra.

mulig de er ivrige på noe fotball nå som tv2 har alt også

tormi

Det viktigste er ikke hvem som får rettighetene, men at TvNorge gir dem fra seg. Jeg ser gjerne royal League på Nrk jeg.

For turnerningens del og reklameinntektspotensialet tror jeg kanskje er størst hos TV2. Men for seeren er kanskje NRK best?

Litt usikker. Men håper ihvertfall turneringen fortsetter. Det har vært glimrende å gi spillerne som ikke har spilt fast litt viktige kamper å spille også.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Alzheimer/Silverspurs

Eventuelt kan NRK og TV2 dele på det og sende ein del på NRK, NRK2, TV2 og TV2 Zebra :)
Eg ser gjerne alle kampane dei sender om eg har mulighet til det.

chris_henrik

Dersom RL går til TV2 blir nok kampene vist på Zebra og ikke hovedkanalen. For turneringens del er nok det beste at NRK overtar rettighetene. Som nevnt har de betydelig fotballkompetanse som står ubrukt og er sikkert 100% motivert for å satse.
<BRANN> ..... DKFM

Nixon

Det er slett ikke sikkert at vintersportkanalen NRK vil prioritere RL. De har nok av kostbare senderettigheter på denne årstiden, og er nok mer interessert i å få vist mer fotball i sommerhalvåret.

Det blir nok TV2 som tar over dette fordi de da kan briske seg med "fotball hele året!".
Rød makt på Hansa

Alexåsane

Quote from: "Nixon"Det er slett ikke sikkert at vintersportkanalen NRK vil prioritere RL. De har nok av kostbare senderettigheter på denne årstiden, og er nok mer interessert i å få vist mer fotball i sommerhalvåret.

Det blir nok TV2 som tar over dette fordi de da kan briske seg med "fotball hele året!".


Du får ta patent på det "slagordet", TV2 kommer garantert til å bruke deT:)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

krøvel vellevold

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "Nixon"Det er slett ikke sikkert at vintersportkanalen NRK vil prioritere RL. De har nok av kostbare senderettigheter på denne årstiden, og er nok mer interessert i å få vist mer fotball i sommerhalvåret.

Det blir nok TV2 som tar over dette fordi de da kan briske seg med "fotball hele året!".


Du får ta patent på det "slagordet", TV2 kommer garantert til å bruke deT:)
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "Nixon"Det er slett ikke sikkert at vintersportkanalen NRK vil prioritere RL. De har nok av kostbare senderettigheter på denne årstiden, og er nok mer interessert i å få vist mer fotball i sommerhalvåret.

Det blir nok TV2 som tar over dette fordi de da kan briske seg med "fotball hele året!".


Du får ta patent på det "slagordet", TV2 kommer garantert til å bruke deT:)


Royal League, så dårlig at du ikke tror det før du får se det!
ons Ivar skal hem...

monzilla

Og grunnen til at det er dårlig er hele konseptet, med tv-rettighetene som blylodd som trekker det nedover. Skap interesse rundt kampene, mer penger til vinnerne osv. Konseptet i seg selv kan være veldig bra.

skb!

Ja, Royale League har absolutt potensiale. men manglende satsing fra TV Norges side, og det faktum at kanalen ikke en en "sportskanal", gjør at det hele har blitt en B-turnering. jeg tror at TV 2 kunne ha bygget opp produktet RL til noe mer, ved å drive med egenreklame, dvs reklame i forkant av kampen, både på nett, radio og TV, rikelig med RL innslag på Sporten o.l. Håper TV 2 benytter seg av muligheten, og gjør at vi får se kamper som teller hele året, ikke noe som kan sammenlignes med treningskamper.

Marek

Nå sitter nå virkelig klubbene med det største ansvaret her.
Ta høstens skader i Brann og RBK som et eksempel, så snart serien var over så ble halve troppen skadet og Martin A. ble faktisk forkjølet i flere måneder han.
ons Ivar skal hem...

skb!

Klart klubbene sitter med mye ansvar, de bør til enhver tid stille med det beste tilgjengelige mannskapet, noe jeg tviler på om bl.a. brann og Rosenborg har gjort.

Men hvorfor er så Tippeligaen mye viktigere for Brann? det er fordi det er mye gjevere å vinne denne, både økonomisk, publikumsmessig og interessemessig. Ting henger sammen her; hvis RL produktet var bedre, ville Brann satset mer på å vinne, og hvis Brann satset mer på å vinne ville RL produktet blitt bedre.

Klubbene og TV kanalene må gå sammen her, for å løfte Rl opp til en gjev turnering.

klisjebarnet

Egentlig er det samme grøten om det er TV2 eller NRK som har rettighetene, kamerateamet til NRK som filmer uansett hvilken av kanalene som har rettighetene. Og takk og lov for det. Eneste merkbare forskjellen for oss seere er grafikken og kommentatorene.

Go Up