• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Strømstad på vei?

Started by The Boss, December 26, 2006, 01:57:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

The Boss

Har en fetter bosatt i kristiansand å i følge han satt representanter fra Brann seint i kveld i møter med Strømstads agent i Kristiansand, på et lokale hvor min fetter jobber (da han er svært fotballintressert vet han hvem disse folkene er..) Ingen sentrale personer (Bruun hansen, MIM, Strømstad, Soler).. skal ha vært på møtet, men representanter fra begge parter..
MERK: bare ett rykte.

Ting tyder på at Strømstad er på vei, mannen takket jo nei til ny avtale med Start for noen uker siden

AtroZ

Ville vært ypperlig om han kom til brann for å bli dyrket i en høyrekant-rolle 4-4-2
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Bruiser

Strømstad hadde vore fett, men han skal vel ha ei feit lønn for å fortsette i Norge. Om det VAR eit møte, så var dei der sikkert berre på befaring. Ikkje sikkert det var nettopp Strømstad møtet dreide seg om heller, det er jo to andre landslagsspelera i Start også ;)
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Helginho

Hvis Strømstad er på vei inn så er Martin Andresen på vei ut, så enkelt er det..

Hvis ikke da Freddy skal inn i en høyrekantrolle, slik
han har gjort mye på landsen..

Luke Skywalker

Quote from: "Helginho"Hvis Strømstad er på vei inn så er Martin Andresen på vei ut, så enkelt er det..

Hvis ikke da Freddy skal inn i en høyrekantrolle, slik
han har gjort mye på landsen..


Mye som tyder på det da. Kansje MA ikke har lyst å bli. Muligens et bytte på gang???
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Jrgn

Jeg er bare litt skeptisk til at de har møtevirksomhet 1 juledag...

Eivind

Og at "fetteren" tilfeldigvis er på jobb 1 juledag!

monzilla

De fleste steder er åpen 1. juledag... Spørsmålet er hvem disse representantene fra Brann er, er DE på jobb 1. juleldag og vet din fetter i det heletatt hvem de er? Kjenner han de igjen?

Roald

Quote from: "Luke Skywalker"
Quote from: "Helginho"Hvis Strømstad er på vei inn så er Martin Andresen på vei ut, så enkelt er det..

Hvis ikke da Freddy skal inn i en høyrekantrolle, slik
han har gjort mye på landsen..


Mye som tyder på det da. Kansje MA ikke har lyst å bli. Muligens et bytte på gang???

Martin Andresen går ikke til Start. Det er helt sikkert.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

skip

Men det forundrer meg at iBergen ikke har skrevet om dette enda :wink:

Chrisstah

Quote from: "Roald"
Quote from: "Luke Skywalker"
Quote from: "Helginho"Hvis Strømstad er på vei inn så er Martin Andresen på vei ut, så enkelt er det..

Hvis ikke da Freddy skal inn i en høyrekantrolle, slik
han har gjort mye på landsen..


Mye som tyder på det da. Kansje MA ikke har lyst å bli. Muligens et bytte på gang???

Martin Andresen går ikke til Start. Det er helt sikkert.


går han noen steder så tror jeg det blir lsk,enga,stabæk eller rbk
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

brann02


Chrisstah

Quote from: "brann02"Dette er sprøyt


og hvorfor skulle det være det?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Jay Tee

eeg slet med og finne en åpen kebab shappe igår!
eia brann

littaventype

Quote from: "Jay Tee"eeg slet med og finne en åpen kebab shappe igår!



var vel neppe på en kebabsjappe de hadde møtet så...

Meget mange hadde ihvertfall ikke noe problem med å finne masse åpne utesteder og resturanter igår 8)

Bruiser

Quote from: "Helginho"Hvis Strømstad er på vei inn så er Martin Andresen på vei ut, så enkelt er det..

Hvis ikke da Freddy skal inn i en høyrekantrolle, slik
han har gjort mye på landsen..

Ser ikkje heilt koblinga di angåande Martin. Kvifor vil Martin forlate Brann til fordel for ein anna klubb når Brann viser dei vil satse? Vil no tru at ein Strømstad til Brann vil gi Andresen enda meir vilje til å satse videre med Brann, ikkje motsatt. Er ikkje som om Strømstad blir kjøpt inn som ein konkurrent, om så er tilfellet i det heile tatt.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Helginho

Det blir annerledes hvis Strømstad er kjøpt inn som høyrekant, en ny sentral midtbanespiller trenger vi ikke for øyeblikket..

Tankene mine rundt hvorfor jeg tror M.A er pÃ¥ vei er at Brann  kanskje har sagt til Andresen at de vil ha en erstatning pÃ¥ plass før han fÃ¥r forlate Brann..

Men dette er bare en stor suppe av (Kanskje/rykter/sludder/agurktid/Hvorfor/Hvem/Hva/hvor)

Xminator

Koblingen kommer vel av at man trenger MYE penger for å finansiere en spiller som Strømstad.

Nå stiller jeg meg heller tvilende til historien med tanke på Start, med budsjett i norgestoppen, nytt stadion og ikke minst Strømstads eget ønske om å reise utelands for å spille ball.

Gledelig om det skjer, og reiser Andresen ...  Ingen er uerstattelig.

skip

Men jeg vil tro at f.eks Hardball er interessert her. Og så begynner det jo å bli en stund siden Idar`en var på banen, kanskje han også er interessert.

Roald

Virker som Idar har mellt seg ut. Noen som vet noe?
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Dr. Nansen

Idar har tatt seg ett år ferie i spania så han e tvilsom men kem veit.. kansje han kjeder seg litt..

menigheden123

Hvis dere resonere litt fornuftig,så skjønner dere alle at det er veldig tvilsomt at Strømstad blir kjøpt av Brann.

xTaTic

Har hørt mye rart denne sesongen, men at Brann skulle være villige til å betale i nærheten av det Start ønsker for Strømstad blir bare en absurd tanke!

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article70958.ece

20mill. ville på ingen måte være noen god investering for Hardball heller, så dette har jeg fint lite tro på!

Brannmus

Jeg skal ikke avføye noen ting, for som jeg har sagt uttallige ganger før. Det skjer mye mer bak kulissene enn det den vanlige supporter egentlig vet om. Brann var tidligere i år meget nær å hente Strømstad. Brann var kommet til enighet med en av partene, men så slo den andre seg vrang på et av de mindre punktene og overgangen gikk i vasken.
Alt dette skjedde i det skjulte. Var noen få rykter om det i avisene mener jeg å huske, men det var ingen som var så godt informert at de gikk ut og sa noe om hvor nært en overgang faktisk var den gangen.

En representant fra Brann som ikke er: Bruun Hansen eller Mjelde? Hvem kan det være er spørsmålet som gjør dete vanskelig å bekrefte.

Bruun Hansen kunne ikke være der, for han er vel fortsatt formelt ansatt i sin gamle jobb og har sagt at da kan han ikke blande rollene. Mons'en pleier ikke være så aktiv til å ta turen rundt har jeg inntrykk av. Han sitter på Stadion og overtaler om det kommer så langt,

Per Ove kan det meget mulig være. Mannen har jo vist at han er villig til å gjøre det meste for å sikre Brann spillere. Jeg ser ikke bort fra at han tok seg turen til sørlandet for å prøve å fikse en siste POL-spesial før han gir seg.

Problemet er at utenom Per Ove, som selv jeg må si er en "long shot", så ser jeg ikke så mange andre sentrale personer som kan jobbe med å rekrutere spillere nå. Bjørn Dahl sitter neppe i Kristiansand første juledag for å hente spillere. Det er ikke hans jobb. Den som har ansvaret for dette er den sportslige lederen. Jeg ser ingen andre alternativer til "representanter fra Brann" som kan ha noen fullmakt til å hente spillere til klubben.

menigheden123

Quote from: "Brannmus"Jeg skal ikke avføye noen ting, for som jeg har sagt uttallige ganger før. Det skjer mye mer bak kulissene enn det den vanlige supporter egentlig vet om. Brann var tidligere i år meget nær å hente Strømstad. Brann var kommet til enighet med en av partene, men så slo den andre seg vrang på et av de mindre punktene og overgangen gikk i vasken.
Alt dette skjedde i det skjulte. l klubben.


Har også hørt noe liknende,men grunnen til at Strømstad "ville"bort er ikke i klubben lenger for å si det slik...

Klaus_Brann

Kan jo skjønne Strømstad hvis han vil til oss.
Her kommer han til å spille med bedre medspillere, noe som ofte gjør at man selv spiller bedre, noe som ofte gjør at man får flere tilbud fra utlandet, av kanskje bedre klubber enn han hadde fått når han spiller for Start...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannmus

Quote from: "menigheden123"
Quote from: "Brannmus"Jeg skal ikke avføye noen ting, for som jeg har sagt uttallige ganger før. Det skjer mye mer bak kulissene enn det den vanlige supporter egentlig vet om. Brann var tidligere i år meget nær å hente Strømstad. Brann var kommet til enighet med en av partene, men så slo den andre seg vrang på et av de mindre punktene og overgangen gikk i vasken.
Alt dette skjedde i det skjulte. l klubben.


Har også hørt noe liknende,men grunnen til at Strømstad "ville"bort er ikke i klubben lenger for å si det slik...

Grunnen til at han er i klubben er at det ikke ble en enighet om en avtale etter at Start kontaktet Brann for å høre om de var interessert i Strømstad. Brann sa ja, men avtalen kom aldri i boks.

Derfor disse spekulasjonene meget mulig kan være sanne mener jeg. Start har prøvd å selge til Brann tidligere og Brann var da interessert, men som sagt, små ting avgjorde den gang.

brann02

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "brann02"Dette er sprøyt


og hvorfor skulle det være det?


Hallo!!! Tror du virekelig en overgangsprat finner sted en 1 juledag?
Klovn

Superjack

Quote from: "brann02"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "brann02"Dette er sprøyt


og hvorfor skulle det være det?


Hallo!!! Tror du virekelig en overgangsprat finner sted en 1 juledag?
Klovn


Klart slikt kan skje 1. juledag.
Når Frode Johnsen og FCK møtes i Bergen for å prates, og være anonyme så er 1. juledag en flott dag for slikt også. Pressen er i julebesøker og følger ikke med :)

Mange som fnyste av Gashi og Bakke rykter også.
I de siste 2 årene har mye av ryktene som har gått vært i nærheten av sanne så hvorfor ikke.

Start fÃ¥r ikke Strømstad til Ã¥ signere, og da vil de kanskje selge mens de fortsatt fÃ¥r nok penger for mannen. 10-12 miller fra Hardball? I Brann i en 4-2-3-1 formasjon "sentralt"  eller 4-4-2 som høyrekant?
Brannsupporter.

Brannmus

Jeg skjønner egentlig ikke alt folk fnyser av dette helt uten videre. Som trådstarter sa: Agenten til Strømstad var der og en eller annen fra Brann. Kan være ren tilfeldighet, siden vi ikke vet hvem som representerte Brann, men uansett er det ingen grunn til å bare blåse av dette.

En agent tar seg vel gjerne fri på julaften, men er interessen der for en spiller og Brann vil ha et møte på direkten, hvorfor ikke møtes på 1. juledag en stille plass og ta en prat?

Jeg har i hvert fall en jobb, hvor om noe spesielt hadde skjedd, så hadde jeg måtte sitte meg ned å jobbe på 1. juledag. Mange som ikke automatisk har fri heller.

Overgangsvinduet er i ferd med å åpne vel? Om Brann vil ha Strømstad klar til januar og treningsleir i Syden, så bør det vel skje noe snart? Er vel heller ikke umulig at Start tenker det samme. Om Strømstad ikke vil være med videre, så gjelder det å få penger for han nå, slik at de kan jakte på nye spillere og ikke begynne sesongforberedelsene med en spiller de ikke vet om kommer til å bli.

Xminator

Hvor stor del av Strømstad eier egentlig Start?

abe78

Agenten til Strømstad?? Er han ikke agent for andre Start-spillere da? (HINT).
.og husk!

sydnes76

Jeg tok dette med Strømstad opp på tråden med Inge Andre Olsen, har hørt de samme ryktene. Kildene er sånn passe troverdige, men jeg er litt skeptisk selv. 15 millioner er likevel levelig for Hardball så lenge Brann stiller med 5 millioner selv.

Remi

Quote from: "Luke Skywalker"
Quote from: "Helginho"Hvis Strømstad er på vei inn så er Martin Andresen på vei ut, så enkelt er det..

Hvis ikke da Freddy skal inn i en høyrekantrolle, slik
han har gjort mye på landsen..


Mye som tyder på det da. Kansje MA ikke har lyst å bli. Muligens et bytte på gang???


at Andresen skal til Start tviler jeg stoooort på. Men at strømstad muligens kommer til Brann er da bra

Remi

forresten: Vi har jo allerede en dyr og god midtbane, selv om vi mister Miller.  Og kommer Strømstad har vi 5 midtbanespillere som er mer enn god nok for Tippeliga spill (bakke, andresen, gashi, PVM), sÃ¥ det vil jo bli minst ett surt fjes i Brann.

MEN, hvis MA faktisk er på vei vekk, er jo det strålende kjøp å få inn Strømstad. Da har vi rett og slett en super midtbane.

xTaTic

Quote from: "Remi"forresten: Vi har jo allerede en dyr og god midtbane, selv om vi mister Miller.  Og kommer Strømstad har vi 5 midtbanespillere som er mer enn god nok for Tippeliga spill (bakke, andresen, gashi, PVM), sÃ¥ det vil jo bli minst ett surt fjes i Brann.

MEN, hvis MA faktisk er på vei vekk, er jo det strålende kjøp å få inn Strømstad. Da har vi rett og slett en super midtbane.


Fortsetter vi i 4-5-1 formasjonen vi har brukt i RL Kan vi stille med en skremmende bra midtbane om strømstad faktisk er på vei hit.

pvm - gashi - andresen/bakke - strømstad - puseklepp

Men vi får se, stiller meg fremdeles tvilende til at vi kan betale det start forlanger. Meg bekjent har fyren fortsatt 2år igjen av kontrakten også, så han går neppe på billigsalg!

SK Fire

Brannmus skrev:


QuoteBrann var tidligere i år meget nær å hente Strømstad. Brann var kommet til enighet med en av partene, men så slo den andre seg vrang på et av de mindre punktene og overgangen gikk i vasken.
Alt dette skjedde i det skjulte.


     Hvordan vet du det?


QuoteGrunnen til at han er i klubben er at det ikke ble en enighet om en avtale etter at Start kontaktet Brann for å høre om de var interessert i Strømstad. Brann sa ja, men avtalen kom aldri i boks.


     
     Og hvordan i alle dager vet du det?

Brannmus

Quote from: "SK Fire"Brannmus skrev:


QuoteBrann var tidligere i år meget nær å hente Strømstad. Brann var kommet til enighet med en av partene, men så slo den andre seg vrang på et av de mindre punktene og overgangen gikk i vasken.
Alt dette skjedde i det skjulte.


     Hvordan vet du det?


QuoteGrunnen til at han er i klubben er at det ikke ble en enighet om en avtale etter at Start kontaktet Brann for å høre om de var interessert i Strømstad. Brann sa ja, men avtalen kom aldri i boks.


     
     Og hvordan i alle dager vet du det?

Hadde jeg sagt hvordan jeg viste det, så hadde jeg mest sannsynligvis ikke fått vite så mye mer slike ting i fremtiden.

Du trenger ikke tro meg, og det gjør ingen andre heller. Men hvorfor skulle jeg egentlig gidde å lyve om dette?

Men selvfølgelig, hver gang noen sier de har den minste insikt, så skal jo dette dokumenteres for tvilerne. Problemet er vel at tvilerne aldri tror deg uansett hvor mye du skulle henvise til kilder osv.

Xminator

Quote from: "SK Fire"Brannmus skrev:


QuoteBrann var tidligere i år meget nær å hente Strømstad. Brann var kommet til enighet med en av partene, men så slo den andre seg vrang på et av de mindre punktene og overgangen gikk i vasken.
Alt dette skjedde i det skjulte.


     Hvordan vet du det?


QuoteGrunnen til at han er i klubben er at det ikke ble en enighet om en avtale etter at Start kontaktet Brann for å høre om de var interessert i Strømstad. Brann sa ja, men avtalen kom aldri i boks.


     
     Og hvordan i alle dager vet du det?


Hvorfor tar du det så personlig?

SK Fire

Xminator skrev:

QuoteSK Fire skrev:
Brannmus skrev:


Sitat:
Brann var tidligere i år meget nær å hente Strømstad. Brann var kommet til enighet med en av partene, men så slo den andre seg vrang på et av de mindre punktene og overgangen gikk i vasken.
Alt dette skjedde i det skjulte.


Hvordan vet du det?


Sitat:
Grunnen til at han er i klubben er at det ikke ble en enighet om en avtale etter at Start kontaktet Brann for Ã¥ høre om de var interessert i Strømstad. Brann sa ja, men avtalen kom aldri i boks.  



Og hvordan i alle dager vet du det?


Hvorfor tar du det så personlig?


personlig?

Syntes det hørtes spennende ut, og ville gjerne lese mer om det.

Men...rykter er ikke til å stole på

TrulsVikane

kte lidenskap har et navn: BRANN

Remi

Quote from: "xTaTic"Fortsetter vi i 4-5-1 formasjonen vi har brukt i RL Kan vi stille med en skremmende bra midtbane om strømstad faktisk er på vei hit


Da sitter vi igjen med flere spisser som ikke vil få nok spilletid...

Xminator

Rørende omtanke for spillere med klubbfølelse og lojalitet.

Nei, det er en ting som betyr noe, ett godt Brannlag. Da må man kunne tåle mer enn 11 spillere som faktisk kan spille ball.

xTaTic

Quote from: "Remi"
Quote from: "xTaTic"Fortsetter vi i 4-5-1 formasjonen vi har brukt i RL Kan vi stille med en skremmende bra midtbane om strømstad faktisk er på vei hit


Da sitter vi igjen med flere spisser som ikke vil få nok spilletid...


Den er grei, men med en hurtig Helstad på topp, og Gashi i en fri rolle bak vil vi få flere mål enn i år, det kan jeg nærmest garantere. I utgangspunktet vil et spisspar med Bengt og Tossa være en fryktet kombinasjon, men Mr. Sæternes må bevise at han finner formen før han blir et godt valg på topp. I år har det blitt mye stå i offside eller dette når han først løper med ballen.

Migen har tilgode å overbevise i mine øyne, nå hisser jeg sikkert opp alle de som har gitt ham nærmest gudestatus og som gjerne peker på de få minuttene han har spillt, men faktum er at en spiss som er mer redd for å avslutte selv har jeg aldri sett!

Erlend

er for en spiss.  Jeg tror ikke Sæternes og Helstad utfyller hverandre spesielt godt.  Begge er goalgettertyper, og jeg tror de vil savne den mer spillende (hvis det kan sies sÃ¥nn) spissen Winters var.   Gashi gjør det jo svært bra som em slags hengende spiss/offensiv midtbane.  Spesielt pÃ¥ bortebane tror jeg det kan være lurt med 4-5-1

Remi

Enig. 4-5-1 bør nok være en taktikk vi må bruke. Sæternes fortjener benken hvis han ikke imponerer

KennethS

Quote from: "Remi"Enig. 4-5-1 bør nok være en taktikk vi må bruke. Sæternes fortjener benken hvis han ikke imponerer
tå på Brann

vebo

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Remi"Enig. 4-5-1 bør nok være en taktikk vi må bruke. Sæternes fortjener benken hvis han ikke imponerer


Har du noen begrunnelse, eller liker du bare å rope? Jeg for min del tror det hadde vært morro å prøvd, er for det meste fornøyd med sånn det har funket i RL. Får frem potenialet i en del spillere på en helt annen måte enn i 442.
Tiocfaidh ár lá

Utmedsnolken

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Remi"Enig. 4-5-1 bør nok være en taktikk vi må bruke. Sæternes fortjener benken hvis han ikke imponerer


4-2-3-1, 4-3-2-1 og 4-3-3 er jo omtrent det samme som 4-5-1, Som en eller annen kjent person sa en gang. Formasjoner er bare tall
"og der snubler Sæternes igjen"

KennethS

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "Remi"Enig. 4-5-1 bør nok være en taktikk vi må bruke. Sæternes fortjener benken hvis han ikke imponerer


4-2-3-1, 4-3-2-1 og 4-3-3 er jo omtrent det samme som 4-5-1, Som en eller annen kjent person sa en gang. Formasjoner er bare tall


ja de formasjonene som Brann aldri har behersket.
tå på Brann

Go Up