• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Teknisk Bygningstråd for Brann Stadion.

Started by atlascopo, December 25, 2006, 13:11:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

atlascopo

Siden den andre tråden er fullstendig ødelagt av andre folk, og Mod's manglene evne til å slette og flytte innlegg får vi lage en ny tråd.

I denne tråden kan man diskutere fremdrift, tekniske løsninger og annet som har med den pågående utbyggingen å gjøre.

NB! Hvor stor stadion burde vært, har ingen relevanse og skal ikke dukke opp i denne tråden. Det er forlengst bestemt hvor stor stadion blir, og at Brann skal spille der i minst 10 år. Diskusjon rundt en byarena får dere lage en egen tråd til.

Seneste infoen jeg har fått, er at Betong elementer til tribunen, og resterende takbjelker, ikke blir levert før midten av januar. Dermed vil man ikke så så store fremskritt før den tid. Mye fasade jobbing nå.

Erlend

hehe ingen som gidder Ã¥ skrive noe.  Ikke noe gøy nÃ¥r man ikke kan diskutere størrelsen vet du

Henki

De har begynnt på fundamentet for tribunedelen (betonggulvet kan du si) så de har jo forsåvidt kommet i gang med selve tribunen, men det blir vel ikke så lett å merke fremgang før i slutten av januar begynnelsen av februar vil jeg tro.
Ballen skal fremover!

atlascopo

kan ikke huske å ha sett noen tegninger av hvordan tribunen vil se ut med spiller utgang på midten. Og benkene blir ca 0,5 meter senket i bakken. dette for å hindre at de fremste radene mister så mye sikt.

Xminator

Kan noen linke inn byggetegingene som ligger hos Bergen kommune?

chris_henrik

Quote from: "Xminator"Kan noen linke inn byggetegingene som ligger hos Bergen kommune?

Litt vanskelig å ha en teknisk bygningstråd uten denne:

http://bergen.kommune.no/bksak/utv_caseinfo.asp?caseno=45306&utvkode=BR1&db_source=1&dayno=293&Year=20.09.2006
<BRANN> ..... DKFM

abe78

Tok meg en tur inn på annlegget før jul. Må si at det allerede ser meget imponerende ut. Det jeg faktisk er mest nysgjerrig på nå er hvor langt man flytter banen mot den nye tribunen. Var det snakk om et par meter? Hva var årsaken til at man velger å gjøre dette?

HÃ¥per ikke Hansa blir seende alt for malplassert ut!

(Herlig med ny tråd forresten, selv om det burde være unødvendig)
.og husk!

abe78

Quote from: "chris_henrik"
Quote from: "Xminator"Kan noen linke inn byggetegingene som ligger hos Bergen kommune?

http://bergen.kommune.no/bksak/utv_caseinfo.asp?caseno=45306&utvkode=BR1&db_source=1&dayno=293&Year=20.09.2006

Blir småkvalm og sjokkert når jeg leser om klagene her. Snakk om surmuling og useriøsitet.
.og husk!

Desperado

Quote from: "abe78"Tok meg en tur inn på annlegget før jul. Må si at det allerede ser meget imponerende ut. Det jeg faktisk er mest nysgjerrig på nå er hvor langt man flytter banen mot den nye tribunen. Var det snakk om et par meter? Hva var årsaken til at man velger å gjøre dette?

Stoffi

Quote from: "abe78"
Quote from: "chris_henrik"

Blir småkvalm og sjokkert når jeg leser om klagene her. Snakk om surmuling og useriøsitet.

Desto mer motivasjon for å pisse i hagene før kamp. Burde funnet ut hvilket hus klagerne bor i, og sørge for at vi pisser der i stedet. Hvis vi er heldig, kanskje de flytter.
Folk som bor i området har ingenting å klage på, de visste godt at Stadion lå der da de flyttet dit.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

eivhelle

Quote from: "Stoffi"
Desto mer motivasjon for å pisse i hagene før kamp. Burde funnet ut hvilket hus klagerne bor i, og sørge for at vi pisser der i stedet. Hvis vi er heldig, kanskje de flytter.
Folk som bor i området har ingenting å klage på, de visste godt at Stadion lå der da de flyttet dit.

Jeg var for så vidt enig om at det var mye surmuling i klagene helt til jeg
så innlegget ditt. Hvis det er vanlig at Brannsupportere går rundt og pisser
i hagene til folk så er det god nok grunn til å få gjort noe med trafikkforholdene.
Det er kanskje en grunn til at naboene faktisk er litt grinete.

Erlend

Quote from: "eivhelle"

i hagene til folk så er det god nok grunn til å få gjort noe med trafikkforholdene.

De burde jo ogsÃ¥ fÃ¥ gjort noe med dassforholdene pÃ¥ stadion.  Det er ikke rart folk mÃ¥ gÃ¥ i hagen nÃ¥r de har rundt 20 doer rundt pÃ¥ hele stadion.   Man fÃ¥r jo ikke gÃ¥tt i pausen hvis man vil de hele kampen, og etter kampen mÃ¥ man gjerne kjappe seg for Ã¥ rekke buss, unngÃ¥ bilkøer og lignende.  Og hvis du har stengt kranen gjennom hele kampen,  er det jo raskere Ã¥ løpe inn i en hage og gjøre det man mÃ¥.  Har ikke gjort dette selv, men det er svært sÃ¥ fristende av og til

DJ_ADG

Quote from: "Erlend"De burde jo også få gjort noe med dassforholdene på stadion.l

dette e vel en av de tingene som nye tribunnene e veldig god på. På nye hovedtribunnen og Klokksesvingen kan eg telle 11 das ifølge tegningene.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BrannSupporter

Står i BT i dag at den nye tribunen skal være klar om 60 dager.

DJ_ADG

Quote from: "BrannSupporter"Står i BT i dag at den nye tribunen skal være klar om 60 dager.

De tenker vel på at det e 60dager fra de får betongelementene til seriestart. Men det e ikkje urealistisk, for betongelementer e jo nesten somstore Lego klosser. Men det e sagt før at garderobene ikkje e klar før 16.mai så den e langt fre ferdig når den blir tatt i bruk. Men det viktigste med en fotball tribunne e jo at man kan se fotball fra den.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Pondan

Så lenge de får opp seter osv, så skal jo folk ikke klage.. takene er fort gjort å montere, det er jo halveis ferdig. Så jo på BT sin hvor fort ting skjedde når største delen av bygget var kommet opp..

Stoffi

Quote from: "eivhelle"

På veien fra bussen til stadion, går vi forbi et område som ikke er hage. Det ligger mye rot der, og vokser endel trær. Der stopper mange for å pisse. Det virker ikke som om den flekken hører til noe hus, og det er definitivt ikke noen hage, så jeg synes folk er relativt hensynsfulle.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up