• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stikker Andresen?!

Started by tolind, December 18, 2006, 12:07:57 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

Vollvik driter i Brann dersom han ikke har planer om å tjene penger på de pengene han spytter inn. Den er grei.

naitsirk

dersom kjøpene av gashi,bakke,helstad,corrales og bjørnson ikkje er godt nok, synst eg han berre kan reise.
greit nok med sportslig satsning og nye folk, men laget er godt nok for gull per dags dato.

Alexåsane

Media drar dette helt ut!! Saker er helt sikkert slik at Andresen rett og slett vil snakke med sin nye sjef før han signerer. Noe som er helt naturlig og forståelig! Andresen kommer til å signere ny kontrakt! Vist ikke Bruun-hanssen og Andresen av en eller annen grunn ikke kan fordra hverandre.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "Alexåsane"Media drar dette helt ut!!

Og folk her inne henger seg på. :)

Andresen bruker forhandlingsposisjonen sin ganske profesjonelt: Han gir signaler om at han har lyst til å fortsette, men under forutsetning av at han og Brann-ledelsen "finner hverandre" i det som e viktig for ham - sannsynligvis synet på Branns satsing, Andresens rolle og Andresens personlige betingelser.

Andresen vet like godt som omverdenen at han e nødt til å signere innen sesongstart. Stay cool en uke eller to til, folkens; då tror eg denne vannglass-stormen vil ha roet seg ned igjen. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


nyhammeroivind

Quote from: "Paalaalaal"en artikel

http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=504


Martin Andresen har i følge ryktene sagt opp barnehageplassen til sitt barn. Det kan selvfølgelig være flere grunner til det.

Selv er jeg opptimist av natur, men jeg må nok innrømme at det begynner å se veldig mørkt ut med tanke på å beholde Martin.

SKBMiller

det med barnehagen har nok ikke så mye å si. kom jo fram for et par uker siden. da hadde han jo ikke snakket med RBH ennå. rart om han hadde bestemt seg så tidlig

Brannmus

Som nevnt, dette barnehageryktet dukket opp for flere uker siden. Nå har jo Martin sagt at han blir ut året, uansett (så lenge Brann vil beholde han), så da kan vi vel legge spekulasjonene rundt hans barn vel og ve ligge.

s_ern

heldigvis kan ikke brann tvangsselge han:) så han kan bli og gå gratis når kontrakten løper ut, spillern må jo skrive under på en kontrakt!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "s_ern"heldigvis kan ikke brann tvangsselge han

Nei, men Brann kan gi beskjed om at de vil la kapteinsbindet gå videre til en som ikkje e "på vei ut døren" (f.eks. Helstad, Hanstveit, Opdal, Sigurdsson, Gashi eller - hvis han fortsetter - Sæternes?) og redusere Andresen sin innflytelse.

Mjelde og Bruun-Hanssen kommer ikkje til å benke Andresen umiddelbart om han velger å ikkje forlenge, men Brann kommer straks til å gå aktivt ut i markedet etter andre midtbanespillere. Med en god erstatter på plass (eventuelt en friskmeldt Bakke som kommer i form frem mot sommeren), kan Andresen risikere å havne mer i skyggen og til og med på benken etter sommeren.

Eg kan ikkje tenke meg at Andresen vil ta sjansen på et sånt eksperiment no når han så "desperat" ønsker å være delaktig i å vinne noe. Kor kult e det for en ambisiøs kar som Andresen å stå i utkanten av begivenhetens sentrum - som "avgått og benket kaptein" - det året Brann tar seriegull? :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Chrisstah

QuoteEg kan ikkje tenke meg at Andresen vil ta sjansen på et sånt eksperiment no når han så "desperat" ønsker å være delaktig i å vinne noe. Kor kult e det å sitte som "avgått og benket kaptein" det året Brann tar seriegull? :)


inne på noe der.
har troppen reist til la manga eller?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "Chrisstah"har troppen reist til la manga eller?

Gran Canaria, i det minste ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

vebo

Quote from: "s_ern"heldigvis kan ikke brann tvangsselge han:) så han kan bli og gå gratis når kontrakten løper ut, spillern må jo skrive under på en kontrakt!


Og om han skal selges så kommer nok det til å skje i løpet av januar. Siden han som sagt blir Bosman i sommer.
Tiocfaidh ár lá

enavgutta

Mere puber og uteliv på Gran Canaria...:D

SKBMiller

og en god del varmere. er nok bedre forhold der.

Nemesis

Andresen går til Lyn......
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Bruiser

Quote from: "Nemesis"Andresen går til Lyn......

Takk. Eg har ikkje ledd så godt på lenge!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

hdaniels

Quote from: "Nemesis"Andresen går til Lyn......


Sikker? Jeg hørte rykter om Manglerud Star jeg.

TrulsVikane

Quote from: "hdaniels"
Quote from: "Nemesis"Andresen går til Lyn......


Sikker? Jeg hørte rykter om Manglerud Star jeg.


og jeg tufte...
kte lidenskap har et navn: BRANN

Brannmus

Quote from: "Nemesis"Andresen går til Lyn......

Elsker slike utsagn! Er dette noe du mistenker? Har du hørt et rykte om det? Er dette noe du frykter? Eller noe du bare slenger ut i håp om å være morsom og gjøre folk nervøs?

Skal du først bidra til rykteflommen, kom med noe litt mer konkret.

steinbygger

Ser at Start har innkallt til pressekonferanse kl 14.45 i dag. De har ikke for vane å ha pressekonferanser. De oppfordrer menigheden til å være tilstede. Er ikke utenkelig at de har fått en storfisk på plass. Håper bare ikke det er MA

Brannmus

Alltid spennende med pressekonferanser, men tviler på at det er MA etter alt han har sagt i det siste, men kan være sørlendingene har gjort et skikkelig varp.

I så fall en stjerne mindre til oss.. ;0)

millermania

fevennen.no:

"- Det er ikke snakk om en ny spiller, sier Gjone til fvn.no.

Etter det fvn.no erfarer, er det den tidligere Start-spilleren Svein Mathisen som vil bli presentert på pressekonferansen.
"

steinbygger

Quote from: "millermania"fevennen.no:

"- Det er ikke snakk om en ny spiller, sier Gjone til fvn.no.

Etter det fvn.no erfarer, er det den tidligere Start-spilleren Svein Mathisen som vil bli presentert på pressekonferansen.
"


Synes nesten litt synd pÃ¥ startsupporterene. Her har de solgt sine beste spillere og fÃ¥tt nei pÃ¥ alle spillerene de har lyst pÃ¥ ogsÃ¥ kommer de trekkene med gammel makrell nÃ¥r nÃ¥r halve sørlandet tror de har fÃ¥tt en klassespiller  :lol:

Xminator

Skal matta gjøre comeback?

steinbygger

Quote from: "Xminator"Skal matta gjøre comeback?


Han er blitt sports og mediadirektør i Start. Synd for han var en av de jeg likte best i TV2 sporten

Brannmus

Argh.. Og vi som kunne trengt en klassespiss til klubben.. Vel, vel.. Da blir det ingen Matta å se på Stadion i år heller.. Lurer på hvor lenge jeg må vente før den drømmen går i oppfyllelse..

SKBMiller

haha. var spent på å se hvem de hadde kjøpt jeg. så er det Matta som blir sportsdirektør. haha hvem bryr seg. håper ingen i menigheden møtt opp

Roald

Quote from: "SKBMiller"håper ingen i menigheden møtt opp

Håper HELE menigheten møtte opp.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

smaalanda

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "Xminator"Skal matta gjøre comeback?


Han er blitt sports og mediadirektør i Start. Synd for han var en av de jeg likte best i TV2 sporten


Sier vel en del om mannskapet i TV2 Sporten  :D
KMO!!!

Marek

Martin A. sier at han VIL vinne gull.
Hvor går du da? Rosenbårg er vel det opplagte. Bak de kommer VIF, Brann og LSK. Slik lagene ser ut i dag så skal det veldig mye (mere enn at Brann vinner) til for at noen andre vinner serien.

Slik jeg ser det så er det eneste aktuelle for Martin A. i norge det er VIF.

Tror Martin A. blir værende eller drar til Køben. Begge alternativene kan jeg leve med.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"Martin A. sier at han VIL vinne gull.

Quote from: "Marek"Slik jeg ser det så er det eneste aktuelle for Martin A. i norge det er VIF.


Er ikke dette en selvmotsigelse?
Rød makt på Hansa

hdaniels

Quote from: "Marek"Martin A. sier at han VIL vinne gull.
Slik jeg ser det så er det eneste aktuelle for Martin A. i norge det er VIF.


Hvorfor i huleste er det det? Hva gjør VIF til en selvskreven gullkandidat?

Corran

Sitter også her og lurer på hvilke forsterkninger vif har fått siden de er gullkandidat
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Chrisstah

Quote from: "Corran"Sitter også her og lurer på hvilke forsterkninger vif har fått siden de er gullkandidat


eneste forsterkningen de har e at de har mistet flo, til "2" laget ditt (har lagt merke til det i en annen trÃ¥d)  =)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Ingo


BRANN - FOR ALLTID

Hvis han vil vinne gull burde jo valget vært enkelt forrige gang MA valgte klubb. Han hadde muligheten til å gå til rbk, men valgte altså BRANN. I mitt hode betyr det MA ikke bare vil vinne gull - han vil vinne det med stil! Han vil vinne det med BRANN og få statue på Torgalmenningen.

Skjønner ikke hva han venter på. Nå har han jo hatt den berømte praten med RBH også. Neeeei, det er noe muffens her.
RANN - FOR ALLTID

Brannmus

Har han hatt denne berømte praten? Har ikke sett det noe sted jeg..
Og han har vel sagt at ingenting blir signert uansett i løpet av de neste dagene, så ikke noe muffins her.

MA har spilt med åpne kort hele veien slik jeg ser det. Alt han har sagt, har han også forholdt seg til. Hvorfor skal man da prøve å finne ting å tvile på?

monzilla

Jeg kan tro på at VIF er aktuell for MA. Hovedstadklubb, en av tre klubber med utviklingspotensial (RBK, Brann og VIF), en forholdsvis sterk stall, og til tider en vinnerkultur. Andresen i bytte mot Grindheim tror jeg kunne ha blitt bra.

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "Brannmus"Har han hatt denne berømte praten? Har ikke sett det noe sted jeg..
Og han har vel sagt at ingenting blir signert uansett i løpet av de neste dagene, så ikke noe muffins her.

MA har spilt med åpne kort hele veien slik jeg ser det. Alt han har sagt, har han også forholdt seg til. Hvorfor skal man da prøve å finne ting å tvile på?


Nei, jeg vet ikke om han har hatt denne omtalte praten. Men jeg antar at de har snakket sammen i og med at RBH er med den første uken på Grand Canari.

Det har tidligere vært hevdet (her på forumet) at RBH ikke kan uttale seg om MA fordi han ikke skal "blande rollene" før han formelt har begynt jobben som sportsdirektør i BRANN. Nå ser jeg imidlertid at han ikke ser noe "rolleproblematikk" når han uttalte seg om Opdals nye kontrakt. Prinsipielt kan jo ikke det være forskjellig fra å klart uttrykke og snakke med MA om at BRANN vil ha MA med videre (ja, jeg er klar over at BRANN vil ha MA med videre - men de får jo det tydeligvis ikke til, og DET er "muffens").

Jeg kan ikke fatte hvorfor dette skal drøye så jævlig. Etter min mening er det viktigste BRANN kan gjøre nå er å forlenge med MA. Det burde gå foran alt annet.

Det jeg synes er "muffens" er at MA ikke vil signere. Jeg tviler sterkt på at troppen kommer til å endre seg vesentlig før sesongstart og det burde da være rimelig klart for MA at BRANN satser seriøst på å forbli en toppklubb og at de akter å gå for gull i år! Jeg tror ikke det er sannsynlg at det kommer til å signeres så jævla mange store navn før sesongstart. Sineringene av Gashi, Bakke, Helstad og Corrales burde vel være gode nok grunner til at MA skjønner at BRANN satser?
RANN - FOR ALLTID

Brannmus

Syntes fortsatt folk blÃ¥ser dette opp mer enn det som er nødvendig. RBH har helt sikkert snakket med Andresen. Eller det vet jeg.. Det har jeg sett bilder av.. ;0)  Men denne formelle praten om MA sin fremtid er ikke nødvendigvis sikker de har tatt ennÃ¥..

MA er interessert i å se hvordan Brann kommer til å satse fremover før han undertegner noe. Det innebærer to ting mener jeg.
1. RBH bør signere de spillerne som det har vært tvil om og inngå avtaler med dem, og dermed få disse på plass for å berolige MA.
2. Når dette er gjort, så kan han sitte seg ned ved forhandlingsbordet og se om MA er fornøyd med situasjonen, slik den er på det daværende tidspunktet.

MA kommer ikke, under noen omstendighet til å signere en kontrakt med Brann innen lørdag. Med RBH hjemme, i den påfølgende uken og MA på Gran Canaria, så kommer det til å skje lite.

Vi vil dermed tidligst få se en løsning på dette 29. januar. Mest sannsynligvis vil det drøle lengre, siden den nærmeste tiden bør brukes intensivt på å signere de spillerne som ønsker å bli med klubben videre.

Jeg er helt overbevist om at MA ikke kommer til å gjøre noe utover det han har sagt, flere ganger. Han vil vente. Brann kan ikke tvinge han til forhandlingsbordet, og klubben er heller ikke tjent med dette. Nå vil MA ha noen uker å se an sin nye sjef. Det mener jeg han bør få.

Jeg antar det meste rundt MA kommer til å bli klart i perioden mellom 29. januar og 10. februar. Om spørsmålet ikke er avklart da, så skal jeg begynne å bekymre meg.

For dem som føler de må han en indikasjon på hva som skjer, så følg med på hva Bengt Sæternes gjør. Det er en kjent sak at MA og BS går meget godt overens. Skulle BS ikke få forlenget sin kontrakt, så øker mulighetene for at MA reiser drastisk. Får BS ny kontrakt, så er MA sikret sin faste romkamerat og følgesvenn videre, og da tror jeg han blir.

Nemesis

Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Nemesis"Andresen går til Lyn......

Elsker slike utsagn! Er dette noe du mistenker? Har du hørt et rykte om det? Er dette noe du frykter? Eller noe du bare slenger ut i håp om å være morsom og gjøre folk nervøs?

Skal du først bidra til rykteflommen, kom med noe litt mer konkret.


Er aldri 100% sikkert med mindre kontrakten er signert  :D   - Men det som er sikkert er at Lyn snart selger Edu og kommer i posisjon til Ã¥ gjøre "store" kjøp, og Andresen vil til østlandet igjen....  Det er et rykte med hold i. Hadde jeg selv tippet/hÃ¥pet sÃ¥ hadde vi byttet MA med Inge Andre Olsen... men men ...   mye jeg hÃ¥per pÃ¥... som i 63...
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

steinbygger


Xminator

Nei, det blir nok en variant. Han går til klubben som leder eliteserien halvveis :p

Nixon

Quote from: "Xminator"Nei, det blir nok en variant. Han går til klubben som leder eliteserien halvveis :p
Rød makt på Hansa

Brann_copper

MA  er ikke noen Flo! TAF har ryggrad som en fiskepuding, mens MA r en seriøs og prinsippfast fyr. Og ærlig. Han signerer nok, men presser klubben til enda et kjøp. Til Lyn gÃ¥r han definitivt ikke!!!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Klaus_Brann

Quote from: "Brann_copper"MA  er ikke noen Flo! TAF har ryggrad som en fiskepuding, mens MA r en seriøs og prinsippfast fyr. Og ærlig. Han signerer nok, men presser klubben til enda et kjøp. Til Lyn gÃ¥r han definitivt ikke!!!


Nei, han går definitivt ikke til Lyn. Hvorfor i alle dager skulle han ønske dette, når han sier han vil ta gull.
Det er sånn ca like sannsynlig som når FFK supporterne trodde at både Sollied og Andresen skulle til FFK!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Brann_copper"MA  er ikke noen Flo! TAF har ryggrad som en fiskepuding, mens MA r en seriøs og prinsippfast fyr. Og ærlig. Han signerer nok, men presser klubben til enda et kjøp. Til Lyn gÃ¥r han definitivt ikke!!!


Nei, han går definitivt ikke til Lyn. Hvorfor i alle dager skulle han ønske dette, når han sier han vil ta gull.
Det er sånn ca like sannsynlig som når FFK supporterne trodde at både Sollied og Andresen skulle til FFK!


kjøpe en til? hvor skulle det vært? i så fall spissplassen bare der vi har minus.
hvis det sånn at han presser klubben liker jeg det ikke
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "steinbygger"Dette lukter mer og mer Flo på nytt igjen

http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article868334.ece


Flo gikk til Chelsea, noe neppe Andresen skal. Litt forskjell.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

kvifor skal brann kjøpe og kjøpe, andresen?

me har eit veldig godt lag som viser at brann satser. uansett så er det berre 11 mann på banen. skjønner egentlig ikkje heilt kva andresen sikter til.
brann har aldri satsa så hardt som dei gjer no og siste året har spelarar som pvm,gashi,bakke,helstad,bjørnson,dahl,monkam,memelli,"huseklepp og ludvigsen" kome til klubben.

me e for faen ikkje chelsea!

Go Up