• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Helsingborg - Brann

Started by Nixon, December 08, 2006, 22:41:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Snart kamp igjen. Denne gang borte mot Helsingborg på søndag. En kamp som forøvrig er flyttet til verdensmetropolen Hässleholm pga dårlig gressmatte i Helsingborg.

Kampen er satt opp som TV-kamp klokken 16.00 på søndag. Hvis ikke flyttingen gjør at den ikke vises hvis ikke banen har fasiliteter til slikt. Med TVNorge vet man jo aldri hva som skjer...

Tipper Brann spiller med tilnærmet samme lag og samme formasjon som mot Rosenborg. Ystaas som må vel vike plassen for Memelli. Thorbjørnsen skal spille. Og er Knudsen fortsatt med oss? Er noen tilbake fra skade?
Rød makt på Hansa

TrulsVikane

Haha...TVN sine kamera folk møter opp klokken 18:00 i helsingborg=P
kte lidenskap har et navn: BRANN

skb!

Flott hvis det går an å se siste kampen før jul på TV! Nå er vi vel videre uansett hvordan det ender, men Brannkamp er jo alltid gøy. Håper bare vi slipper Nordmark, han kan klare å ødelegge kampen alene...

windows22

Vinner vi denne kampen får Brann:

125000 i seiersbonus
150000 i mer kvalifiseringsbonus (sikret 2. plass mot dages sikre 3.)

275000,- totalt med siger i slaget

Uavgjort deretter mot Odense gir:

62500 i uavgjordt bonus
300000 i extra bonus for vinner av pulja

362500,- totalt for vinner av pulja

siger + uavgjort i de neste kampene gir dermed 637500,- i RL bonuser.

stå på gutter!

Jonasbrann1

Off topic: Windows? Vet du hva den totale prisen er hvis man vinner samtlige kamper i Royal leauge?




Gleder meg til denne kampen, er spent om Huseklepp og Monkam presterer like bra som mot Rosenborg.
Blod e tjukkare enn vann

bulldog

kampen blir flyttet grunnet for dårlig bane. spørs om tvnorge får det med seg før det er for sent?
bulldog

Speedy

Quote from: "Jonasbrann1"Off topic: Windows? Vet du hva den totale prisen er hvis man vinner samtlige kamper i Royal leauge?


Quote from: "TvNorge text-tv s. 224"Gruppespill:  Kvalifisering: 1 250 000
                  Uavgjort      :   125 000  
                  Seier          :    250 000
Mellomspill:  Kvalifisering:  1 500 000
                 Uavgjort      :     250 000
                  Seier         :      500 000
Finale       :  Vinner        :   3 000 000
                  Runner up  :   1 000 000


Har jeg regnet riktig, blir den maksimale summen Brann kunne fått (før RL startet) 8 250 000kr.
Brann har til nå tjent kr 2 000 000. Vinner de resten av kampene sine, blir sluttsummen på 7 500 000kr, med forbehold på at det spilles kun en kamp i kvart- og semifinale.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Sigurdson - Bjørnsson - Hanstveit
Andresen - Bakke - Vaagan Moen
Sæternes - Helstad

Det er jo nesten hele førstelaget til seriestart 2007 ute :)

dudo

Ikke glem at vi må kjøpe en ny høyreving som forhåpentligvis går rett inn på laget som du også kan skrive opp der! ;-p Samtidig spiller jo heller ikke Opdal.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

KEO

Quote from: "dudo"Ikke glem at vi må kjøpe en ny høyreving som forhåpentligvis går rett inn på laget som du også kan skrive opp der! ;-p Samtidig spiller jo heller ikke Opdal.


høreving?? Håper og tror at Huseklepp og Ludde har tenkt å komme sterkt tilbake i 07 sesongen. Det er andre plasser på banen vi trenger forstrekninger. Hele venstre siden til Brann er tynn. Og vi trenger en klasse spiss til.
Nu kør vi!

Erlend

nei hva skal vi med det? mjelde lar de nok ikke få slippe til uansett

vebo

Quote from: "dudo"


Har PVM skade eller karantene?


Ellers er jeg ganske fustrert, hverken TV-NORGE, Brann, VG eller Royal Leauge sine hjemmesider sier noe om kampen blir vist i dag. Står bare at "Kampen starter". Kan være jeg overser noe, men blir kampen vist?
Tiocfaidh ár lá

skip

Quote from: vebo
Quote from: dudo


Har PVM skade eller karantene?


Ellers er jeg ganske fustrert, hverken TV-NORGE, Brann, VG eller Royal Leauge sine hjemmesider sier noe om kampen blir vist i dag. Står bare at "Kampen starter". Kan være jeg overser noe, men blir kampen vist?


TVNorge har sagt de skal vise kampen, sett at kameramannen kommer frem i tide...

Klaus_Brann

Quote from: "vebo"
Quote from: "dudo"


Har PVM skade eller karantene?


Ellers er jeg ganske fustrert, hverken TV-NORGE, Brann, VG eller Royal Leauge sine hjemmesider sier noe om kampen blir vist i dag. Står bare at "Kampen starter". Kan være jeg overser noe, men blir kampen vist?


TVN har vist reklame for denne kampen utallige ganger nå så den vises.
"Siste kampen til Henke før han drar til United osv.."'
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Tiocfaidh ár lá

Bygdetulling

Quote from: "Speedy"
Quote from: "Jonasbrann1"Off topic: Windows? Vet du hva den totale prisen er hvis man vinner samtlige kamper i Royal leauge?


Quote from: "TvNorge text-tv s. 224"Gruppespill:  Kvalifisering: 1 250 000
                  Uavgjort      :   125 000  
                  Seier          :    250 000
Mellomspill:  Kvalifisering:  1 500 000
                 Uavgjort      :     250 000
                  Seier         :      500 000
Finale       :  Vinner        :   3 000 000
                  Runner up  :   1 000 000


Har jeg regnet riktig, blir den maksimale summen Brann kunne fått (før RL startet) 8 250 000kr.
Brann har til nå tjent kr 2 000 000. Vinner de resten av kampene sine, blir sluttsummen på 7 500 000kr, med forbehold på at det spilles kun en kamp i kvart- og semifinale.


Tror dinne kilder er lite oppdaterte. http://dk.royalleague.com/page.aspx?id=28 I følge denne kom jeg frem til at man kan tjene maks 5,1 millioner danske kroner med full klaff hele veien, samt publikumsbonus, men den kan vi vel se langt etter.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Snublefot

fortsetter puseklepp neste år slik han har gjort til nå i royal league så har vi en gullgutt på kanten..


huseklepp har virkelig imponert i det siste, og nÃ¥ skaper hanhele mÃ¥let som han selv ender med Ã¥ score..,  

DEILIG!!

Klaus_Brann

Ikke dårlig.Etter 30 minutter kom stillingen og tiden opp på skjermen...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

palla

på bekostning av lyden. kanskje like greitt ikkje tidenes dei komentatorene

Klaus_Brann

Quote from: "palla"på bekostning av lyden. kanskje like greitt ikkje tidenes dei komentatorene


De er ikke verdens beste kommentatorer nei, men hele greia blir så fullstendig useriøst.
Synes det er bedre med kommentatorer enn ingen kommentatorer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eivind

Nok engang viser Otto Ulseth seg som en gigantisk klovn!

"Det er ikke ofte mann får følelsen av att ett norsk lag er så klart dårligere enn ett svensk"

Helt utrolig..

Klaus_Brann

Jadda!Fin start på begge omgangene, nå har jeg troen, selv om Helsingborg er farlige.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

duttleif

gult kort fordi motstandaren skyte foten sin i bakken?? ehh... noke eg ikkje såg der elle?

Klaus_Brann

Quote from: "duttleif"gult kort fordi motstandaren skyte foten sin i bakken?? ehh... noke eg ikkje såg der elle?


Cato tok nok foten, men som kommentatorene og Mjelde har rett i, han som holder Gashi i den forrige situasjonen, skal ha kort han og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kent

klovn han der dommeren... faen gashi fÃ¥r gult kort for der da?!  svenske soperen stÃ¥r jo Ã¥ beføler gashi, rart han skubber han vekk da?

duttleif

dommarane e no jaffal med på å ødelegge RL!

Kent

ja det er helt utrolig.. de dommerene der må jo være funnet på gaten..

Klaus_Brann

Så dårlig har han ikke vært, men han kunne roet korta, i alle fall delt de litt mer rettferdig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kent

men dommernivået i de kampene jeg har sett til nå har ikkje akkurat vært på topp.

vebo

Tullekomentator! Vi kan da havne på både 2. 3. og 4. plass, men han klarer å lire av seg at Brann har vunnet gruppen.

Like greitt da det var stille fra de i første!

Torbjørnsen er helt!!
Tiocfaidh ár lá

sydnes76

Quote from: "vebo"Tullekomentator! Vi kan da havne på både 2. 3. og 4. plass, men han klarer å lire av seg at Brann har vunnet gruppen.

Like greitt da det var stille fra de i første!

Torbjørnsen er helt!!


Vi kunne nok ikke havnet på 4. plass, hverken før eller etter denne kampen.

vebo

Quote from: "sydnes76"
Quote from: "vebo"Tullekomentator! Vi kan da havne på både 2. 3. og 4. plass, men han klarer å lire av seg at Brann har vunnet gruppen.

Like greitt da det var stille fra de i første!

Torbjørnsen er helt!!


Vi kunne nok ikke havnet på 4. plass, hverken før eller etter denne kampen.


Sorry, mente selvfølgelig 1., 2. og 3.!
Tiocfaidh ár lá

sydnes76

Quote from: "vebo"
Quote from: "sydnes76"
Quote from: "vebo"Tullekomentator! Vi kan da havne på både 2. 3. og 4. plass, men han klarer å lire av seg at Brann har vunnet gruppen.

Like greitt da det var stille fra de i første!

Torbjørnsen er helt!!


Vi kunne nok ikke havnet på 4. plass, hverken før eller etter denne kampen.


Sorry, mente selvfølgelig 1., 2. og 3.!


hehe alt i orden, og godt enig i at kommentatorene tuller en del.....

dudo

Om OB tar poeng mot Helsingborg er det duket for nok en seriefinale for oss. Satser på U i den kampen, så holder det at vi tar poeng for å vinne gruppen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

enavgutta

Synes det var flott innsats av Otto Ulseth i studio. Herlig holdning og taleferdigheter, og ikke minst konklusjoner. En flott trønder på alle måter.

Dagens spørsmål: Hvor mange boksøl drakk Ivar Morten Nordmark under sending denne søndagen? ;-)

anders_flanderz

nei han får vel sikkert ikke lov til å drikke på søndager av kona si..så tipper 0 eg.... XD
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Xminator

3-5-2:
...................Opdal
Sigurdson - Bjørnsson - Hanstveit
...........Andresen - Bakke
.....Winters - Miller - Vaagan Moen
........Sæternes - Helstad

Strengt tatt ett lag som hadde knust det vi stilte med i går :)

anders_flanderz

Quote from: "Xminator"3-5-2:
...................Opdal
Sigurdson - Bjørnsson - Hanstveit
...........Andresen - Bakke
.....Winters - Miller - Vaagan Moen
........Sæternes - Helstad

Strengt tatt ett lag som hadde knust det vi stilte med i går :)



Kor e huseklepp blitt av då??
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Kjell249

Dette var vel et lag satt sammen av de som IKKE spilte, og husker jeg riktig så spilte vel Huseklepp;)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kabelmann

Dette var vel spillere som ikke spilte i går, ergo ingen Huseklepp
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Rød makt på Hansa

ostraume

TVNorge sin kameraføring (og antall kamera) gjorde sitt til at det var vanskelig å se om det var offside eller ikke. Så tvilsom ut, men TV-bildene ga ikke noe svar på det.

Migen? Mannen har fått sjansen i tre kamper og vært elendig i alle tre. Helstad og Sæternes er mennene på topp neste år.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

hanioslo

Memelli ser ut som om han er blottet for selvtillit eller så er han totalt ute av form fysisk. Jeg kan ikke ha sett at han prøde på en eneste forsering eller et eneste skudd. Hver gang han fikk ballen så enten mistet han den eller så slo han støttepasning.

Da han var ny i klubben husker vi han for å være en med fantastisk innsats og ikke minst vilje. Han skyter av alle mulige og umulige vinkler og distanser og flyr i duellene med dødsforakt.

Hvor er den Memelli som har gjort han til helt?
trandlien ut av Bergen!

enavgutta

Migaren har forbilledlige holdninger som helt klart er mangelvare hos den jevne Tippeligaspiller. Men når han er slæten, er han tung i steget, blottet for teknikk og forståelige bevegelser.

KEA

Jeg vil gi honnør for en meget vel gjennomført kamp mot Helsingborg i går. En god kamp mot en meget god motstander. Henke Larsson har som forventet fått særdeles god spalteplass i svenske media i dag (og da nevnes jo Brann både her og der), men Johan Torbjørnsen hadde vel fortjent noe mer jubel her hjemme etter sin fantastiske dobbeltredning i andre omgang.

Uansett årstid synes jeg denne kampen var høyst severdig, og det er tragisk at publikumsoppmøtet på Stadion har vært så dårlig hele veien når vi måler krefter mot de beste lagene i Skandinavia.

Remi

må si meg enig. Hvorfor så liten interesse når vi spiller mot topplag fra Sverige og Danmark? Synes RL er en fin ide, men det er bare synd at TV Norge eier TV rettighetene. Når man ikke klarer å få med seg målene er det tragedie. Hørte om det som skjedde i OB kampen

skb!

Royale League kommer til å bli stor når TV2 overtar rettighetene, og kampene blir spilt inne, eller klubbene legger kunstgress på banene. For ideen bak turneringen er jo genial.

Remi

helt enig. De klager over manglende kamptrening når de spiller CL/UEFA. Royal League er jo perfekt kamp trening, og pengesummene de kan vinne er jo ikke akkurat små!

Go Up