• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Keeperdrakt?

Started by rødesk, November 24, 2006, 16:41:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

rødesk

Jeg ønsker å hylle vår nye stjerne og sisteskanse Opdal, med å kjøpe en keeperdrakt med hans nr. og evt navn på. Vil keeperdraktene selges i Brann butikken?
oen må gå...!

Xminator

Den nye rosa eller den gamle blå?

rødesk

Skal den nye være rosa?
oen må gå...!

jinxter

Quote from: "rødesk"Skal den nye være rosa?


Ja, skal nok det. Tror bortekeeperdrakten er blå, men ikke helt sikker.

dudo

Er det lov da? Trodde det måtte være markert forskjell på ute- og keeperdrakt? Rosa/rød trodde jeg ble for likt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bygdetulling

Tettsittende rosa drakt på Opdal kommer jo til å bli herlig homofilt. Spesielt i straffesituasjoner tror jeg dette kan være et nyttig våpen for å ødelegge konsentrasjonen til motstanderen.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

vebo

Quote from: "dudo"Er det lov da? Trodde det måtte være markert forskjell på ute- og keeperdrakt? Rosa/rød trodde jeg ble for likt.


Det finnes ingen regel for dette, men det er kotyme for det. Man ønsker selv å se klar forskjell på keeper/utespillere.

Ellers er vel ikke knall rosa og "brann rødt" så likt?
Tiocfaidh ár lá

Kararay

Det er faktisk en regel for det... og det heter seg at "MÃ¥lvakt benytter farge som skiller han fra andre spillere, dommer og assistentdommere"

SÃ¥ er det sagt..

Også tror eg det at det er kun Diadora som fører Rosa keeper drakter..
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

tovatle

Keeperen til Werder Bremen bruker rosa keeperdrakt. Og de har kappa som draktsponsor.

Brannmus

Brann har vel noen valg muligheter her. De har valgt røde, svarte og blå drakter. Da er det sikkert mulig å velge mellom noen farger på keeper siden. Gul, grønn, rosa, hvit er vel noen av de mest aktuelle vil jeg tro.

vebo

Quote from: "Kararay"Det er faktisk en regel for det... og det heter seg at "MÃ¥lvakt benytter farge som skiller han fra andre spillere, dommer og assistentdommere"

SÃ¥ er det sagt..

Også tror eg det at det er kun Diadora som fører Rosa keeper drakter..


Dette har jeg aldri lest i noe reglement. Hvor står det?

Finner det ikke i NFF's drakt-reglement:

§ 3-6          Drakter

(1) Klubb plikter å sende opplysninger til Forbundsstyret på fastlagt skjema om fargene på hoveddrakten som dens lag benytter. I 0., 1., og 2. divisjon menn og 0. og 1. divisjon kvinner skal klubb også sende opplysning om reservedrakter. Fargen på reservedrakten skal skille seg fra hoveddrakten både på trøye, shorts og strømper. Drakt anses godkjent dersom det ikke kommer innsigelser fra Forbundsstyret innen tre uker. Forbundsstyret publiserer hvilke drakter som er godkjent for de forskjellige klubber.

Og jeg mener at jeg har diskutert dette med flere spillere uten å funnet ut noe annet enn at det som skrevet er kotyme. Men for all del, om du klarer å vise til noe annet må jeg vel bare tro deg.
Tiocfaidh ár lá

Corran

Jo du finner det på NFF sine sider men ikke i det regelsettet du har lest
Sjekk her http://www.fotball.no/t2.aspx?p=57406&cat=51832
Du må trykke på pdf linken
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

vebo

Quote from: "Corran"Jo du finner det på NFF sine sider men ikke i det regelsettet du har lest
Sjekk her http://www.fotball.no/t2.aspx?p=57406&cat=51832
Du må trykke på pdf linken



Bøyer meg i støvet!
Tiocfaidh ár lá

Jay Tee

eg har hørt at Oppdal skal spille i baris eg!
eia brann

Corran

Quote from: "Jay Tee"eg har hørt at Oppdal skal spille i baris eg!

Bare for å skuffe en del fjortis jenter som sikkert gikk på den eg tror ikke det er lov.
Forresten så var det en regel før (vet ikke om den finnes enda) som sa at en keeper ikke kunne spille i korte ermer. Om han dro opp skjorteermene kunne han bli utvist. Vet ikke om disse reglene var bare i england eller om de var overalt.
Stammer tilbake fra tiden før det ble vanlig å bruke keeper hansker. Hadde med at dommeren skulle kunne se hvem som gikk opp og tok ballen med hendene.
Men det var en utrolig avsporing
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Chrisstah

Quote from: "Corran"
Quote from: "Jay Tee"eg har hørt at Oppdal skal spille i baris eg!

Bare for å skuffe en del fjortis jenter som sikkert gikk på den eg tror ikke det er lov.
Forresten så var det en regel før (vet ikke om den finnes enda) som sa at en keeper ikke kunne spille i korte ermer. Om han dro opp skjorteermene kunne han bli utvist. Vet ikke om disse reglene var bare i england eller om de var overalt.
Stammer tilbake fra tiden før det ble vanlig å bruke keeper hansker. Hadde med at dommeren skulle kunne se hvem som gikk opp og tok ballen med hendene.
Men det var en utrolig avsporing


mener å sett keepere med oppbrettet armer!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Seeteufel

Barthez spilte/spiller da alltid med korte ermer?
Le jeu avant tout

Chrisstah

Quote from: "Seeteufel"Barthez spilte/spiller da alltid med korte ermer?


ja sikkert der eg har det fra!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Jay Tee

men han e liten og skallet, han e lett og skjenne igjen!
eia brann

Erlend

hÃ¥per de bruker den gule og svarte tigerlignende keeperdrakten de hadde i noen kamper de siste Ã¥rene.  Hvis de ønsker litt ekstrainntekt, kan jo opdal spille i baris, sÃ¥ kommer halve kvinnestanden i bergen

Corran

Quote from: "Seeteufel"Barthez spilte/spiller da alltid med korte ermer?

Som sagt det var en regel som var før
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up