• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Migen Memelli er sint (dagens BA)

Started by vekkreist, November 09, 2006, 10:07:13 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Helt ebig. Han er vel den spissen som er mest effektiv, og han har glimrende kvaliteter og ikke minst INNSATS. Det er mer enn man kan si om Winters, og ofte Sæternes.

På tide at Memelli får sjansen!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Jeg for min del ønsker også at Memelli skal få lov til å starte en kamp.
Slik at alle kan få se at han ikke er så god som det mange tror.
Rett og slett få slutt på maset!
Rød makt på Hansa

Knasen

helt enig med deg Nixon, men bare at jeg tror at han er ganske god, men kan jo ta feil jeg og. er helt enig, la mannen få lov til å spille og så får vi se.

tolind

Helt enig! La mannen få starte en relativt ubetydelig kamp! Uansett bedre enn en lite motivert Sæternes som spiller i gymsokker..

Kjenner vi Mjelde rett, klarer vel steinbyggeren å benke Memelli såpass mye i løpet av de neste mnd at Memelli søker seg vekk pga en eller annen familiær årsak :wink:
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Candyman

Fy faen altså. No begynner jeg å bli lei av Mjelde's vendetta mot Migen. Pisselei. Han har faen ikke sutret en eneste gang. Han forteller avisen at de ikke må fremstille han som en sutreunge. Bare at han er jævla skuffet og forbanna. Og det har han ALL grunn til å være. Nå er det møkka Royal League, og han får FREMDELES ikke spille, selv om gud og hvermann er skadet. FY FAEN!!!

Uskolert Mjelde? Piss meg i øret!! Har han øynene i ræven de gangene Migen har kommet inn? Jeg har støttet Mjelde hele veien, men nå nærmer kanten av begeret seg faretruende... Har all tilliten gått han til hodet? Begynner han og bli stiiiiiilig???

Og nå er Mjelde så langt ute på viddene at han skal kjøre 4-2-3-1-2-4-3-2-1-stjerne-2-1-3-diamant formasjoner hele vinteren!! SPILL 4-4-2 for faen!!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

pidre

Mjelde er ei skrulle, men han er ikkje fullstendig stokk dum. Sjølvsagt kan han ikkje bruke Memelli frå start.

Risikoen er at Memelli putter 2-3 mål. Dette vil sette Mjelde sine disponeringer tidligere i sesonger i eit endå verre lys.

Mjelde er ein bremsekloss for Brann - få vekk pakket!
Saludar a los monos!


pidre

ja, i beste fall ut på kant med han......

er det sæternes på andre kanten?
Saludar a los monos!

Xminator

Faen pule, kan du lese eller må det fores inn med teskje? Det er jo strengt tatt litt imponerende att du faktisk har klart å registrere en konto på forumet.

Falkman

Quote from: "pidre"ja, i beste fall ut på kant med han......

er det sæternes på andre kanten?


..hæ?? leste du lagoppstilligen?? stod Sæternes sitt navn der??

pidre

Jammen fan meg og pule pule!

Til falkemann og xkrimator kan eg opplyse om at mitt spørsmål var retorisk meint - sett i lys av Mjelde sine kant-disponeringer i dei seinaste kampane. Det var såleis ikkje meint besvart - ja, altså av andre enn mindre kognitivt begavete krek.
Saludar a los monos!

Marek

Quote from: "pidre"ja, i beste fall ut på kant med han......

er det sæternes på andre kanten?


JEPP!
ons Ivar skal hem...

jako

Faen heller!

4-5-1 Skandale! Brann skal spille 4-4-2 ikke 4-5-1. Liker ikke utviklingen, er stygt redd for at tiden med gladfotball på Stadion er forbi. Står det ikke i Brann sin sportsplan at man skal spille 4-4-2?

Nei nå er dt rett før jeg egenhendig jager Mjelde tilbake til Osterøy.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Marek

Quote from: "jako"Faen heller!

4-5-1 Skandale! Brann skal spille 4-4-2 ikke 4-5-1. Liker ikke utviklingen, er stygt redd for at tiden med gladfotball på Stadion er forbi. Står det ikke i Brann sin sportsplan at man skal spille 4-4-2?

Nei nå er dt rett før jeg egenhendig jager Mjelde tilbake til Osterøy.


Nå trenger jo ikke tallene å bety så mye. Men vi er vel enige om at noe må gjøres etter Viging kampen? Eller synes du alt fungerte fint og flott der?
RBK har 3 sentralt, og er vel her MIM vil prøve å demme litt opp.
ons Ivar skal hem...

Falkman

Quote from: "pidre"Jammen fan meg og pule pule!

Til falkemann og xkrimator kan eg opplyse om at mitt spørsmål var retorisk meint - sett i lys av Mjelde sine kant-disponeringer i dei seinaste kampane. Det var såleis ikkje meint besvart - ja, altså av andre enn mindre kognitivt begavete krek.


.. vel, hvis  det stÃ¥r sÃ¥ dÃ¥rlig til  med meg, tyder ikkje det bra for din del. Sæternes spilte spiss mot  Viking, kun mot Ham-kam han blei plassert pÃ¥ kanten.. det blei selvfølgelig ingen suksess, han e ikkje i nærheten av Ã¥ være noen kantspiller. eg har ikkje noe behov for Ã¥ forsvare Mjelde i tykt og tynt, det va en merkelig prioritering.. men for  Ã¥ komme tilbake til temaet, finner eg det naturlig Ã¥ ta opp en annen ting eg syns e merkelig..ka  e det egentlig med Memmelli?? mannen har knapt spilt, men hylles likevel som en gud.. og ja, eg syns forsÃ¥vidt og at han hadde fortjent flere sjanser, men en vesentlig grunn til at ikkje har  fÃ¥tt spille i høst, skyldes jo at han har vært skadet.. eg har fÃ¥tt med meg at han virker Ã¥  ha god fysikk, e bra pÃ¥  publikumsfriere, og veldig ivrig, noe som fører til at han lager frispark i stort sett hver eneste duell.. eg setter pris pÃ¥ folk som gir jernet.. likevel e der te nødt Ã¥ være noe mer, noe som eg ikkje har fÃ¥tt med meg, siden han i manges øyne har et sÃ¥nt fantastisk potensiale..Enlighten me, please!!

bernu

Quote from: "Nixon"Jeg for min del ønsker også at Memelli skal få lov til å starte en kamp.
Slik at alle kan få se at han ikke er så god som det mange tror.
Rett og slett få slutt på maset!

Litt farlig å dømme han etter en kamp i så fall.
Sæternes har nå spilt en hel sesong uten å imponere.
Migen trenger flere kamper, i et toppet lag. Det nytter ikke sammenligne  Migen og Sæternes hvis de spiller pÃ¥ et "1. og 2.lag". Migen fÃ¥r jo bare sjansen i kamper der 4-5-6 andre ogsÃ¥ er borte fra laget.
De må få like vilkår over litt tid.
HANSA - Z

runarnormann

Quote from: "Xminator"Faen pule,


Ah! Du siterer Dickens?
egenden Alf Dahl

Erlend

Enig la han ihvertfall fÃ¥ prøve seg, sÃ¥ blir vi kvitt spekulasjoner pÃ¥ om han burde spilt eller ikke.  ForstÃ¥r at han er sur nÃ¥r han aldri fÃ¥r prøve seg, selv ikke i ganske ubetydelige turneringer.  Hvis det er noen her som har tenkt seg til lerkendal: Rop etter Nemelli, sÃ¥ han vet i hvert fall fansen støtter ham, selv om Mjelde tydeligvis ikke liker ham

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Jeg for min del ønsker også at Memelli skal få lov til å starte en kamp.
Slik at alle kan få se at han ikke er så god som det mange tror.
Rett og slett få slutt på maset!


Jeg mener og at det virkelig er Migen tid nå!
Tørkerammede Sæternes har kastet vekk nok sjanser, det samme med Winters.
Men mener du at alt skal stå og falle på en kamp? Hvis han får starte en kamp, og han ikke putter så er det like greit å få han inn på benken igjen???
Det kan jo muligens ha litt å si om hvordan resten av laget spiller, og hvilket lag vi stiller med. Sånn som vi spiller nå om dagen så man jo gjøre det meste selv. Gi han noen kamper i Royal league.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Mjelde er et skummelt menneske å ha som trener. Jeg tror nærmest det må ha tiltet for mannen, for han graver sin egen grav gang på gang.

Noe må gjøres for å fjerne denne jævelen.

(før noen drar konklusjoner, vil jeg presisere at dette ikke er noen trussel, men en liten indikasjon på irritasjonsnivået)

runarnormann

Ikke for aa leke Bjarte, men det er jo helt utrolig hvordan alle traadene paa forumet ender opp som Mjelde traader.  Er det ikke en ide aa samle disse i en baas?

Muligens starte et eget forum bare for Mjelde traader?
egenden Alf Dahl

dudo

Quote from: "Nixon"Jeg for min del ønsker også at Memelli skal få lov til å starte en kamp.
Slik at alle kan få se at han ikke er så god som det mange tror.
Rett og slett få slutt på maset!


Har alle glemt at han startet - fullstendig uten å overbevise - mot Sandefjord? Først da Bengt og Charlie kom inn begynte vi å spille skikkelig fotball.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

blahblah

Quote from: "dudo"
Quote from: "Nixon"Jeg for min del ønsker også at Memelli skal få lov til å starte en kamp.
Slik at alle kan få se at han ikke er så god som det mange tror.
Rett og slett få slutt på maset!


Har alle glemt at han startet - fullstendig uten å overbevise - mot Sandefjord? Først da Bengt og Charlie kom inn begynte vi å spille skikkelig fotball.

Ehh.. mener du og Nixon at visst man spiller dårlig en kamp så er man en dårlig fotballspiller? høres nesten slik ut.

Corran

Quote from: "blahblah"
Quote from: "dudo"
Quote from: "Nixon"Jeg for min del ønsker også at Memelli skal få lov til å starte en kamp.
Slik at alle kan få se at han ikke er så god som det mange tror.
Rett og slett få slutt på maset!


Har alle glemt at han startet - fullstendig uten å overbevise - mot Sandefjord? Først da Bengt og Charlie kom inn begynte vi å spille skikkelig fotball.

Ehh.. mener du og Nixon at visst man spiller dårlig en kamp så er man en dårlig fotballspiller? høres nesten slik ut.

Egentlig artig at det kommer fra en som har Ut med puseklepp i signaturen sin
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kent

hvorfor bruker ikke mjelde han i ubetydelige royal league, ypperlig måte å få teste migen mot gode lag uten at d står noe på spill,

Nixon

Quote from: "blahblah"Ehh.. mener du og Nixon at visst man spiller dårlig en kamp så er man en dårlig fotballspiller? høres nesten slik ut.


Jeg bedømmer selvsagt ikke Memelli ut fra én kamp. Hverken de få han har spilt, eller den i kveld.
Jeg tror bare ikke at han er så god som mange her inne mener. Det er utfra det jeg har sett på Brann, Brann2 og på trening. Og at han burde fått spilt litt for å roe ned både innlegg her og rop fra tribunen.

Og håper selvsagt at jeg tar skammelig feil...
Rød makt på Hansa

Alexåsane

Quote from: "Nixon"
Quote from: "blahblah"Ehh.. mener du og Nixon at visst man spiller dårlig en kamp så er man en dårlig fotballspiller? høres nesten slik ut.


Jeg bedømmer selvsagt ikke Memelli ut fra én kamp. Hverken de få han har spilt, eller den i kveld.
Jeg tror bare ikke at han er så god som mange her inne mener. Det er utfra det jeg har sett på Brann, Brann2 og på trening. Og at han burde fått spilt litt for å roe ned både innlegg her og rop fra tribunen.

Og håper selvsagt at jeg tar skammelig feil...


Poenget er vel ikke om at folk vet han er så veldig god. Men at utifra hva andre spisser har prestert så er det på tide at han får den sjansen han bør få. Det er nok derfor, slik jeg ser det at folk roper på han.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

cyp

Feilen med Mjelde er at han har null taktisk innsikt. Han velger formasjon utifra hvilke spillere han har til disposisjon, og ikke omvendt. Jeg har støttet Mjelde når andre har buet og halshogd ham, men nå vet jeg ikke om jeg klarer det mer.

Mjelde er blitt en ulempe for Brann. Har ikke noe større tro på Steffensen heller. Brann, med alt mediakjøret osv. rundt klubben, trenger en leder med pondus som kan sette spillerne på plass og vise hvem som er sjefen. Mjelde mangler autoritet og lederegenskaper.
elt O e snobbete!!

blahblah

Quote from: "Corran"
Quote from: "blahblah"
Quote from: "dudo"
Quote from: "Nixon"Jeg for min del ønsker også at Memelli skal få lov til å starte en kamp.
Slik at alle kan få se at han ikke er så god som det mange tror.
Rett og slett få slutt på maset!


Har alle glemt at han startet - fullstendig uten å overbevise - mot Sandefjord? Først da Bengt og Charlie kom inn begynte vi å spille skikkelig fotball.

Ehh.. mener du og Nixon at visst man spiller dårlig en kamp så er man en dårlig fotballspiller? høres nesten slik ut.

Egentlig artig at det kommer fra en som har Ut med puseklepp i signaturen sin

Litt ironisk ment med puseklepp i signaturen egentlig. Mjelde og Bjørn Dahl derimot, må gå. Men skal ikke begynne og starte noen diskusjon om det nå!

Alexåsane

Quote from: blahblah
Quote from: Corran
Quote from: "blahblah"
Quote from: "dudo"
Quote from: "Nixon"Jeg for min del ønsker også at Memelli skal få lov til å starte en kamp.
Slik at alle kan få se at han ikke er så god som det mange tror.
Rett og slett få slutt på maset!


Har alle glemt at han startet - fullstendig uten å overbevise - mot Sandefjord? Først da Bengt og Charlie kom inn begynte vi å spille skikkelig fotball.

Ehh.. mener du og Nixon at visst man spiller dårlig en kamp så er man en dårlig fotballspiller? høres nesten slik ut.



Vist du leser resten av Nixon sine innlegg så virker det ikke slik nei.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Corran

Hvorfor gjemmer alle seg bak ironi når de blir "tatt" på logiske brister eller feil?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blahblah

Quote from: "Corran"Hvorfor gjemmer alle seg bak ironi når de blir "tatt" på logiske brister eller feil?

Ehh ja, nettopp..

naitsirk

migen viste vel kvifor han ikkje har spelt meir i år

Kent

ja migen imponerte vel ikke stort....  men gashi derimot styrte jo kampen

rødesk

Migen er en av de få som i dag har en grunn til å syte.. Gi migen sjansen!
oen må gå...!

Corran

Til alle som roper på Migen
dere kan rope på Ystås i steden for han var mye bedre i dag selv om han fikk mye kortere tid å vise seg fram på
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Chrisstah

Quote from: "Corran"Til alle som roper på Migen
dere kan rope på Ystås i steden for han var mye bedre i dag selv om han fikk mye kortere tid å vise seg fram på


enig!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

enavgutta

Migaren eier ikke teknikk, noe tildels Ystaas har. Men han har pågangsmot, kraft, vilje og publikumstekke.

power

Quote from: "enavgutta"Migaren eier ikke teknikk, noe tildels Ystaas har. Men han har pågangsmot, kraft, vilje og publikumstekke.


Migen eier ikke teknikk....

Dummeste jeg har hørt, han hadde ikke sine beste minutter i Brann trøyen i dag men han har vist tidligere at han har bra teknikk. + 100 % innsats og god luftstyrke.

Migen fortjener mer spilletid.

indreløper

I går var migens sjangs til å vise seg....det er ok at han løper overalt og gir hundre % men dessverre så virket hr Ystaas endel vassere mot motsatnders mål. Litt for dårlig tekninsk og bør vel strengt tatt ikke ta frispark da teknikken her også er mangelvare..

Prudi

Quote from: "jako"Faen heller!

4-5-1 Skandale! Brann skal spille 4-4-2 ikke 4-5-1. Liker ikke utviklingen, er stygt redd for at tiden med gladfotball på Stadion er forbi. Står det ikke i Brann sin sportsplan at man skal spille 4-4-2?

Nei nå er dt rett før jeg egenhendig jager Mjelde tilbake til Osterøy.


Det står heldigvis ingenting i Branns sportsplan om 4-4-2. Slikt er komplett idioti. Gårsdagens kamp viser at det ikke er tallene på tavlen men spillere i rette posisjoner som gir den beste løsningen. Brann sin beste kamp på Lerkendal siden 4-0 seieren i 1993 (?) ble spilt i går.

Pr. i dag har Brann overflod av kjente sentrale midtbanespillere (samt Monkam og Haugen) og veldig få spisser som passer bra i tospann.

Da er 4-5-1 med en god offensiv sentral midtanespiller ala Gashi glimrende.

Forskjellen mellom en offensiv 4-5-1 og 4-3-3 er tross alt kun på papiret og med dagens spillerstall er ikke 4-5-1/4-3-3 noen dum løsning.

jako

Quote from: "dudo"
Quote from: "Nixon"Jeg for min del ønsker også at Memelli skal få lov til å starte en kamp.
Slik at alle kan få se at han ikke er så god som det mange tror.
Rett og slett få slutt på maset!


Har alle glemt at han startet - fullstendig uten å overbevise - mot Sandefjord? Først da Bengt og Charlie kom inn begynte vi å spille skikkelig fotball.


Kom Sæternes innpå i annen omgang i den kampen?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Prudi"
Quote from: "jako"Faen heller!

4-5-1 Skandale! Brann skal spille 4-4-2 ikke 4-5-1. Liker ikke utviklingen, er stygt redd for at tiden med gladfotball på Stadion er forbi. Står det ikke i Brann sin sportsplan at man skal spille 4-4-2?

Nei nå er dt rett før jeg egenhendig jager Mjelde tilbake til Osterøy.


Det står heldigvis ingenting i Branns sportsplan om 4-4-2. Slikt er komplett idioti. Gårsdagens kamp viser at det ikke er tallene på tavlen men spillere i rette posisjoner som gir den beste løsningen. Brann sin beste kamp på Lerkendal siden 4-0 seieren i 1993 (?) ble spilt i går.

Pr. i dag har Brann overflod av kjente sentrale midtbanespillere (samt Monkam og Haugen) og veldig få spisser som passer bra i tospann.

Da er 4-5-1 med en god offensiv sentral midtanespiller ala Gashi glimrende.

Forskjellen mellom en offensiv 4-5-1 og 4-3-3 er tross alt kun på papiret og med dagens spillerstall er ikke 4-5-1/4-3-3 noen dum løsning.


Enig i at fungerte veldig bra i går. Eneste å sette fingeren på var at Helstad ble litt for alene på topp. Skulle gjerne hatt en til som kunne true bakrom mer. Uansett var dette den beste kampen i høst sammen med førsteomgangen borte mot Stabæk. Utrolig bra kjemping av guttene. Spesielt Monkam imponerte meg etter han kom inn. Haugen var mer usynlig.

Når det gjelder formasjonen så står jeg på at jeg har lite til overs for 4-5-1 men det fungere atskillig bedre med to klare vinger som vi brukte i går.

Det var forøvrig godt å se at klippekortet til Sæternes er midlertidig inndradd. Neppe tilfeldig at Brann fungerte såpass bra offensivt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Corran

Var vel  4-4-1-1 i gÃ¥r
4-5-1 er egentlig en veldig generel formasasjon på samme måte som 4-4-2 Er jo blitt mer valnig å dele det mer opp en tre ledd nå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up