• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Trekk deg Mons Ivar Mjelde!

Started by Red Rabitt, November 05, 2006, 20:44:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brodtkorb

Er vell MIM som har ordnet med kontakter og POL som har sluttført (les hentet penger) .... så tror ikke vi skal bekymre oss over att POL er gått (les med rak rygg) Etter att RBH kom inn i kulissene alle har jo skreket på lokal satsing ;)så er vell det ett tegn att det Afrikanske markedet blir nedprioritert i fremtiden.
men Ka e det Trond Mohn sa en gang i tiden da han var en venn av Brann .... få vekk Lars henrik Berge og Wulf ellers trekker eg meg med pengemidler.
Han vet ka MIM (les trening trening trening..kontinitet,kontonutet,kontunitet) står for så derfor er han på banen igjen no, bare se kor mykkje han har gitt til breddeidretten (les lokal) .... så alle dokker MIM hatere som ikke mener att han er en god nok trener til å føre BRANN til Gull ..... Ta no å la den mannen få tid på seg ... Rom ble ikke bygget på en dag ikke år heller ... men eg har ventet i 3 ungdomsaldre og har hatt mange oppturer og nedturer .... sikker mange mer enn dokker her inne har hatt (vil IKKE dra alle over en kam her,men ta det til seg den som vil.
Når trekke kaniner opp av hatten ...... Når var BRANN kjent for det sist :D
No får ikkje avisene vite en drit og det sier jo att de kanskje er begynt å få orden i rekkene der oppe :D

Så alle MIM skeptikere,håper dokker resonerer litt her og går tilbake å ser på trener historier som kan vise samme resultar ut i fra alle forsvinningene og ikke bare ka han har fått disse årene som trenere ....... kom ikke med bakke /gashi/andresen/seternes,TFL ....dettte er jo restaureringsprosjekt,som Vi har fått mer enn forventet av  ...........

SERIEMESTER 2007

Brodtkorb

STENG DENNE LINKEN NO. ........

Vidar

Quote from: "jako"
Det sier vel mer om hvor talentløse vi har vært i Bergen enn hvor flink Mjelde har vært. Brann har vel ikke hatt noen særlig god trener siden han engelskmannen på syttitallet. Aabrekk gjorde også en bra jobb i Brann. Thoresen kunne kanskje blitt noe med en litt mer proff spillergruppe. Men rent bortsett fra det har Brann stort sett vært preget av inkompetanse de siste førti årene. Så jeg ser ikke helt hvorfor man skal komme trekke med den hele tiden. Hva har fortiden med fremtiden å gjøre? Det er jo det vi gjør i dag som får konsekvenser for hva som skjer fremover ikke hva som skjedde tidligere. Det betyr nada.

Marek

Quote from: "Vidar"


Ser at du havnet solid på flasken mens du skrev dette. Minner litt om skrivemåten til en Brodtkorb som heller ikke ser ut til å være helt edru.
ons Ivar skal hem...

Vidar

Quote from: "Brodtkorb"STENG DENNE LINKEN NO. ........


Sammeligner du min siste post med dette??! :P heheh oh my g0d, eg må komme meg på byn nuuuuuu!!!

Klaus_Brann

Quote from: "Brodtkorb"STENG DENNE LINKEN NO. ........


For det første så er ikke dette en link, for det andre: Hvorfor skal denne tråden stenges?fordi DU mener temaet er utdebattert?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

slang

regner med han mente sitt eget innlegg...
ansa 08

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Brodtkorb"STENG DENNE LINKEN NO. ........


For det første så er ikke dette en link, for det andre: Hvorfor skal denne tråden stenges?fordi DU mener temaet er utdebattert?


Fordi han ble så flau over det han hadde skrevet og ville at ingen skulle se hvor avslappet forhold han har til språket.
Blir selv så svimmel av å lese hans innlegg at det er jo umulig å snappe opp et budskap.
ons Ivar skal hem...

Xminator

Han gjør da ihvertfall ett forsøk Marek. Mer enn man kan si om dine innlegg.

Brodtkorb

Quote from: "Marek"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Brodtkorb"STENG DENNE LINKEN NO. ........


For det første så er ikke dette en link, for det andre: Hvorfor skal denne tråden stenges?fordi DU mener temaet er utdebattert?


Fordi han ble så flau over det han hadde skrevet og ville at ingen skulle se hvor avslappet forhold han har til språket.
Blir selv så svimmel av å lese hans innlegg at det er jo umulig å snappe opp et budskap.


Marek, noen kan ha flere enn 900 innlegg og ikke være registrert på forumet før slutten av august 2006 ..... så viser vell det att du bare er en oppvigler ......  

Kom deg ned på. Eg tar meg en pils ja.... men vil det si att det eg skriver her er fyllesnakk ...... lurer ka du går på ..... men du er no ikke kommet ned igjen fra syretrippen din  ...... Stakkars folk som må kverulere på alt,bare for å vise att de lever ....... Ja- dette var ett personangrepog Til en druttunge som knapt vet forskjell på Kjærlighet og Patriotisme

Marek

Quote from: "Brodtkorb"Marek, noen kan ha flere enn 900 innlegg og ikke være registrert på forumet før slutten av august 2006 ..... så viser vell det att du bare er en oppvigler ......  

Kom deg ned på. Eg tar meg en pils ja.... men vil det si att det eg skriver her er fyllesnakk ...... lurer ka du går på ..... men du er no ikke kommet ned igjen fra syretrippen din  ...... Stakkars folk som må kverulere på alt,bare for å vise att de lever ....... Ja- dette var ett personangrepog Til en druttunge som knapt vet forskjell på Kjærlighet og Patriotisme


Igjen så fatter jeg ikke hva du prøver å si her. Masse punktum overalt i setningene dine som er utrolig forvirrende.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Xminator"Han gjør da ihvertfall ett forsøk Marek. Mer enn man kan si om dine innlegg.


Forsøk på hva?
Hva hadde du egentlig å komme med denne gangen utenom å leke forumpoliti igjen?
Får du aldri svar på søknadene dine om å bli moderator?
ons Ivar skal hem...

Bataljonen

Oppfordrer samtlige til å diskutere emnet tråden omhandler og slutte med disse usaklige personangrepene.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"Morsomt at du skulle nevne dette med æren ved tap..Jeg mener jeg sjelden har lest noen her inne gi mye av æren til Mjelde ved seier..
Hvor ofte leser du "I dag gjorde Mjelde en knall kamp fra sidelinjen" e.l.
Det er heller "Andresen herjet i dag, og ledet Brann til seier.


Du har kanskje et poeng her, men på samme måte som folk nekter at MIM skal ha skylden for en forsvarstabbe så kan han heller ikke få æren for et fantastisk mål.

Det han kanskje bør få ros for det er taktiske grep som er med på å forandre kampen,  laguttak og formasjoner. Og dette med formasjoner har han fått applaus for i RL.
Men ja, vi gir vel alle her litt for ofte MIM skylden for tap og spillerne æren for seier.
ons Ivar skal hem...

naitsirk

men sånn er det i alle lag og ligaer.
det er ingen som roser sir alex for utd sin gode sesong, men alle snakker om ronaldo.

Marek

Quote from: "naitsirk"men sånn er det i alle lag og ligaer.
det er ingen som roser sir alex for utd sin gode sesong, men alle snakker om ronaldo.


Etter sesongen pleier som regel trenerne å få den rosen.
ons Ivar skal hem...

Xminator

Quote from: "Marek"
Quote from: "Xminator"Han gjør da ihvertfall ett forsøk Marek. Mer enn man kan si om dine innlegg.


Forsøk på hva?
Hva hadde du egentlig å komme med denne gangen utenom å leke forumpoliti igjen?
Får du aldri svar på søknadene dine om å bli moderator?


Quote from: "Marek"Igjen så fatter jeg ikke hva du prøver å si her. Masse punktum overalt i setningene dine som er utrolig forvirrende.


Quote from: "Bataljonen"Oppfordrer samtlige til å diskutere emnet tråden omhandler og slutte med disse usaklige personangrepene.


Takker Tore Larsen for hyggelig epost, men må desverre si at jeg ikke er imponert over det jeg ser når jeg åpner forumet. Den dagen "Bataljonen" skjønner at denne tråden ble hentet frem fra glemselen for å provosere frem personangrep og god gammeldags "flaming", da er forumet på god vei til en bedre fremtid. Slik det er nå får enkeltpersoner fritt frem utnytte genuin interesse for Klubben og Sporten til egen noe --- spesielle -- nytelse og selvhevdelse.

Det finnes helt sikkert mer egnede forum for de som ønsker å diskutere for diskusjonens del. Selv er jeg ikke på dette forumet for å vinne diskusjoner, men for å diskutere Brann. Så får forumets eiere på egen hånd finne ut om det er Mareks E-penis som skal holde forumet i gang eller en noenlunde saklig diskusjon rundt klubben.

Marek

Gå litt i deg selv Xminator, du møter deg selv i døren. Den advarslen du må ha fått bør du kanskje ta som en mann. Vel fortjent er den uansett.
Er det en som ikke tåler en igjennomgang av sine utbrudd og enkeltsetninger så må det være dine innlegg.
Jeg prøvde igjen å holde meg til temaet etter at Tore Larsen hadde vært voksen nok til å gjøre jobben sin.
Kan jo ikke heller se at du har bidratt noe som helst til temaet, men ofte innom her å skriver, rart er det ikke?
ons Ivar skal hem...

Bataljonen

Nå skal jeg ikke gå inn på enkeltes påstand eller svar her inne men vil på generell oppfordring be om at brukerne av dette forumet leser igjennom forumreglene med jevne mellomrom. Disse er laget for at forumet ikke skal skli helt ut, noe det til tider gjør, og da er det moderatorenes jobb  ta tak i dette, slik som nå.
Om man ikke er enig i alt vi foretar oss så send oss en mail om saken og ikke ta det her på forumet, hvor det ikke hører hjemme.

Dette blir siste post om sakens kjerne her, la nå denne tråden bevege seg over på det den opprinnelig skal omhandle.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

jako

Quote from: "Nixon"Problemet til Thoresen var i større grad at han var for voksen og moden på mange områder, og ikke minst forut for sin tid. Han var mye mer proff enn den spillergruppen som var i Brann på det tidspunktet. Hans ideer fra et nederlandsk mønsterbruk funket ikke akkurat på umodne gutter fra Fyllingsdalen, Stanghelle, Kristiandsand eller hvor de nå enn kom fra. Hadde han hatt litt mer trenererfaring og dermed hatt en litt annen tilnærming på visse områder kunne han blitt en god trener for Brann.


Takk Nixon. Det er dette som også er min oppfatning.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Vidar"
Quote from: "jako"
Det sier vel mer om hvor talentløse vi har vært i Bergen enn hvor flink Mjelde har vært. Brann har vel ikke hatt noen særlig god trener siden han engelskmannen på syttitallet. Aabrekk gjorde også en bra jobb i Brann. Thoresen kunne kanskje blitt noe med en litt mer proff spillergruppe. Men rent bortsett fra det har Brann stort sett vært preget av inkompetanse de siste førti årene. Så jeg ser ikke helt hvorfor man skal komme trekke med den hele tiden. Hva har fortiden med fremtiden å gjøre? Det er jo det vi gjør i dag som får konsekvenser for hva som skjer fremover ikke hva som skjedde tidligere. Det betyr nada.


Tror du skal holde deg til flasken Vidar. Tipper Sjøboden har behov for personer av ditt intelekt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Gratulerer Jako, du holdt tråden på sporet i nøyaktig 3 innlegg.

Mjelde har i dagens BA snakket om sesongmålene 2007. Målet er 50 poeng. Og ikke snakk om plassering. "Vi kan ikke styre hva de andre lagene gjør". Jeg er enig. Det er jo fullt mulig RBK fortsetter der de slapp i høst og tar 68 poeng. Nå vil jo uansett ikke Mjelde sende spillerene på banen med beskjed om å tape "fordi vi nå har 2.3 i snitt, vi trenger bare 2". Selv om spillerene kan tenkes å gjøre det.

Skulle egentlig ønske vi spilte første runde i cupen før serien startet. Det er ofte da man ser hvordan arbeidsmoralen er blant spillerene...

ostraume

Tillat meg å sitere Marek:

QuoteIngen som sier at man kan legge ALL skyld på Mjelde, men det er han som må stå ansvarlig for resultatene


QuoteOm vi vinner er det MIM som har ført laget til seier! Jeg gir han ansvaret, kort og godt.


QuoteAnsvaret begrenser seg ikke til resultater i halve sesonger.
La meg kort oppsummere, MIM har ansvaret for ALLE resultater.


Så enig, så enig! I år ble det sølv, noe som var langt bedre enn alle eksperter hadde ventet. Hvordan har det seg så at du (Marek) vil ha Mjelde ut? Vi må jo, som du selv sier, ikke se oss blinde på halve sesonger.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nightfox

Quote from: "Christian"
Quote from: "Nightfox"Mjelde må gå når det er for klubbens beste. Brann har kvittet seg med Winters og Miller, Winters delvis pga familie, men også pga treneren. Miller pga treneren, og Andresen stikker muligens til Stabæk hvis Stabæk klarer å hoste opp pengene som trengs før seriestart. I tillegg stikker Sæternes hvis Andresen går. Det er til Branns beste om Mjelde går. Brann sliter enormt hvis dette viser seg å være sant. Mjelde er rett og slett ikke verd det.

Var dette argumenter for at Mjelde bør gå? Så vidt eg kan se lister du opp et par ting som holder på å skje (Winters/Miller), et par ting som kanskje kan skje (Andresen/Sæternes) og så kommer du med en uavhengig påstand om at det er til Branns beste om Mjelde går. Blir litt i samme gate som å si: Vel, no stiger renten på huslånet mitt og om eg er uheldig mister eg jobben og. Det beste for meg er å sparke konemor på dør.

Har forstått at enkelte mener Mjelde ikkje er mannen som kan ta Brann til gull, men lar meg så langt i fra overbevise over argumentene som legges frem. For meg står bronse og sølv i serien, cupgull og den positive steamen Brann har vært inne i siden Mjelde, Dahl og POL tok styringen som et godt nok argument til å gi Mjelde fornyet tillit. Det har også Brann gjort. Helt nylig. Kan ikkje då denne debatten få ligge i alle fall noen måneder?


Nå er du bare vanskelig. Jeg tar selvfølgelig kun opp det mest aktuelle for denne dagen. Jeg regner med de fleste kjenner til fortiden. Selvfølgelig tar jeg ikke med alle de andre standardklagene som alle har kommet med før. Tross alt er jeg ikke imot Mjelde som du skal ha det til. Men om du vil vite det så kan jeg liste opp et par andre argumenter. Hater det når folk spiller dum med vilje.

Mjeldes feil (Kanskje på grunn av mangel av rutine):[/u]

# Dødball (2004 - 2005): Brann trente ikke på dødball i hele 2004-sesongen. Jeg skal ikke komme ut med noen hårreisende utspill som uansett er synsing og jeg er iallfall ingen spåmann, men det kan muligens hende at det var dette som snøt oss for gullet (Ja, GULLET) den sesongen. Brann sviktet mye på bortebane, det husker alle. Men hadde det ikke vært for antall feil på dødball så kan det hende at Brann ikke hadde tapt så mye på bortebane den sesongen. På bortebane satset Brann på defansiv trygghet, noe vi totalt manglet. I alle fall på dødball. Etter kampen mot Lillestrøm hjemme denne sesongen sa Mjelde eller Steffensen følgende: Nei, Brann trenger ikke fokusering på dødballer. Grunnen til at jeg vet dette er at det glippet ut av Dylan McAllister i en artikkel i BA en gang. Så spør dere: "Hvorfor stole blindt på noe en journalist kan ha juksa seg til?". Da kan jeg spørre dere: Har dere noen gang sett hvor mange dødballer Brann sløste vekk? har dere noen gang sett hvor mye mål Brann slapp inn på dødball den sesongen? Nei nettopp. Alle som hyler om at "Brann hadde kvisvik" og at han er så fantastisk god på dødball. Jeg husker ET mål på direkte frispark. Det var mot Stabæk hjemme når vi tapte 2-1. Ellers var det mye elendighet ute og gikk her. Det var først når Brann skulle spille treningskamp mot Odense hjemme i Royal League at Brann trente på dødballer.

# Brann 2:# Kollektivet Brann: Legg merke til at dette skjedde før, og ikke er en aktuell problemstilling nå, men det VAR et stort problem følte jeg den gang. Mjelde har altid bablet om at Brann er et kollektiv. De tar støyten sammen og det er aldri en syndebukk. I 2004 og 2005 opplevde jeg personlig en tendens til at Mjelde la skylden over på spillerene og han turde ikke ta støyten selv, eller si at "dette kommer vi gjennom sammen". Vant Brann, så var det "kollektivet Brann" som vant, og tapte Brann, så hadde Mjelde en lei tendens til å skylde på spillerene og si at de ikke gjorde jobben sin. Mjelde har skjerpet seg her, og det er bra!!!

# Skader: Nå blir dere oppgitt ja. Gir jeg MJELDE skylden på grunn av skadene? Nei, jeg gjør ikke det. Det eneste jeg skal si er at Mjelde sa at medaljen røk i 2005 på grunn av skader. Kanskje, sier jeg. Mest sansynlig. Men hvem i helvete er det som har ansvar for å si til resten av staben at man har altfor mange alvorlige skader og trenger nye spillere? Ble dette gjort? Jeg vet ikke. Men nok spillere til å takle det fikk vi i alle fall ikke.

# Mangel på autoritet: Autoritet er et kjent ord for oss Brannsupportere, og det var dette jeg prøvde å belyse i mitt første innlegg. Har ikke en trener autoritet så kan man rett og slett spille uten trener. Man har merket de siste årene at autoriteten til Mjelde har forsvunnet. Det han sier blir ikke holdt. Dette kan man gjenspeile med at Mjelde hadde en tendens til å skylde på spillere for en tid siden. Når spillere ikke gjør som treneren sier kan han ta hatten og gå. Så enkelt er det. Når spillere i tillegg begynner å gå fra klubben som et resultat av at treneren ikke holder mål er dette langt over streken. Derfor må Mjelde gå, om det stemmer.

Takk for meg. Jeg har flere argumenter, God natt :)

Xminator

QuoteBrann trente ikke på dødball i hele 2004-sesongen.

Det samme sa Røssler og Rekdal. Det var vel sesongen der det var på mote å si at man ikke trente dødball.

Nixon

Quote from: "Nightfox"# Brann 2:


Jeg vet ikke hvor vanlig det er for andre lags trenere å se kampene til andrelaget. Noe sier meg at det slett ikke er den store skandalen som Nightfox her prøver å få det til. Poenget her er vel egentlig også at hvis hovedtreneren ikke kan stole på sine medarbeidere sine rapporter bør man heller skifte ut sine medarbeidere.

Når det gjelder Klock og kampen mot russerne på Stadion kan jeg overhodet ikke se hva Brann2 har med dette å gjøre. Hadde Mjelde hatt flere valgmuligheter dersom han hadde sett flere Brann2-kamper? Sjekk troppen til den kampen og finn svaret selv!
Rød makt på Hansa

Christian

Quote from: "Nightfox"
Nå er du bare vanskelig. Jeg tar selvfølgelig kun opp det mest aktuelle for denne dagen. Jeg regner med de fleste kjenner til fortiden. Selvfølgelig tar jeg ikke med alle de andre standardklagene som alle har kommet med før. Tross alt er jeg ikke imot Mjelde som du skal ha det til. Men om du vil vite det så kan jeg liste opp et par andre argumenter. Hater det når folk spiller dum med vilje.

Poenget mitt var at tingene du dro frem i liten grad henger sammen med Mjelde. Winters vil hjem fordi han har barn som skal begynne på skolen.  Andresen har ikkje skrevet under ny kontrakt, men at han forsvinner er bare løse rykter. Det samme gjelder Sæternes. Miller-saken er den eneste som er direkte knyttet til Mjelde og her er det snakk om en enkeltspiller som ikkje takler trenerens lederstil. Hvem sitt problem er egentlig det? Eg mener Miller.

Svaret ditt skal du derimot ha kudos for. Her går du i dybden og presenterer relevante argument, som det er mulig å være enig eller uenig i. Noen er allerede kommentert.


Quote
# Kollektivet Brann: Legg merke til at dette skjedde før, og ikke er en aktuell problemstilling nå, men det VAR et stort problem følte jeg den gang. Mjelde har altid bablet om at Brann er et kollektiv. De tar støyten sammen og det er aldri en syndebukk. I 2004 og 2005 opplevde jeg personlig en tendens til at Mjelde la skylden over på spillerene og han turde ikke ta støyten selv, eller si at "dette kommer vi gjennom sammen". Vant Brann, så var det "kollektivet Brann" som vant, og tapte Brann, så hadde Mjelde en lei tendens til å skylde på spillerene og si at de ikke gjorde jobben sin. Mjelde har skjerpet seg her, og det er bra!!!

Så vidt eg husker snakker Mjelde i all hovedsak om "vi" når det ikkje går veien. "Vi er ikkje lojal mot oss sjøl." "Vi gjør ikkje som vi var enig om før kampen." Enkeltspiller kan eg knapt nok huske har blitt nevnt og i alle fall ikkje i negative ordelag. Syns Mjelde er konsekvent sitt fokus på det kollektive.

Quote
# Mangel på autoritet: Autoritet er et kjent ord for oss Brannsupportere, og det var dette jeg prøvde å belyse i mitt første innlegg. Har ikke en trener autoritet så kan man rett og slett spille uten trener. Man har merket de siste årene at autoriteten til Mjelde har forsvunnet. Det han sier blir ikke holdt. Dette kan man gjenspeile med at Mjelde hadde en tendens til å skylde på spillere for en tid siden. Når spillere ikke gjør som treneren sier kan han ta hatten og gå. Så enkelt er det. Når spillere i tillegg begynner å gå fra klubben som et resultat av at treneren ikke holder mål er dette langt over streken. Derfor må Mjelde gå, om det stemmer.

Eg tror ikkje Mjelde mangler autoritet i spillergruppen. Eg tror Mjelde har bygget sin autoritet og sin stilling på samhandling og deltakelse. Han er ingen autoritær leder, men det er heller ikkje en nødvendighet. Langt der i fra, spør du meg. Forøvrig: spiller har så langt yttret at det er på grunn av Mjelde han vil forlate klubben. Dette er samme spiller som på prøvespill i Cardiff får høre at han er for dårlig trent. Ser ikkje på det som et stort problem for verken Brann eller Mjelde. Good riddance!

QuoteTakk for meg. Jeg har flere argumenter, God natt :)
Vi venter i spenning...

Nightfox

Nå skal det også sies at Lillestrøm uansett er bedre på dødball enn Brann og derfor ikke trenger like mye trening på det feltet som våres lag. Hadde Mjelde sett flere Brann 2 kamper, som Teitur (ikke beskyld meg nå for å være Teitur-tilhenger, det er lavmål), så hadde han aldri satt inn Klock. Han kunne heller lagt om taktikken. Selvfølgelig er det greit å være etterpåklok, men det hadde ikke jeg og flere andre trengt hvis Mjelde kunne bedømt spillerene selv.

Når det er sagt, Nixon, så klarer du sikkert å lese at innerst inne så er det Steffensen jeg mest vil fjerne, men Mjelde har sine feil han også. Derfor vil jeg helst fjerne begge. Selvfølgelig skal han stole på rapporter, men det er bare rett og rimelig at han kan se noen kamper og bedømme spillerene selv, uavhengig av om han får rapporter eller ikke.

Christian: Jepp, jeg vet det er løse rykter, og jeg forventer heller ikke at dere skal tro meg. Jeg er bare en anonym forumbruker. Jeg er klar over det. Men man kan tenke seg til ting. Jeg sier ikke at man skal tenke seg til at Andresen går til Stabæk, men at det ligger noe i ryktene. Sæternes har jo sagt i media at han venter på Andresen (nei, jeg har ikke kilder, jeg er uten internett her jeg bor og skriver på skolen og hos kompisser), og Andresen drøyer og drøyer. Det hadde det vel aldri vært noe behov for hvis han virkelig ville forlengt med Brann.

Jeg er også klar over at Robbie Winters EGENTLIG reiser hjem på grunn av familien, og jeg ønsker Robbie Winters lykke til videre i livet. Han har gjort det han kunne, og bidro sterkt til cupgullet i 2004. Charlie Miller ønsker jeg også lykke til videre. Rappkjefta skotte, men faen så god han er. Men dette var ikke saken. Begge har vært ute og kritisert Monsamjelden. Kanskje ikke så ofte og direkte, og kanskje er det mediaskapt, det vet jeg ikke, men når de har blitt spurt om problemer med treneren så har de enten svart "ingen kommentar" eller noe som ligner på at det faktisk er et problem, og aldri "Nei, vi har ingen problemer med treneren i Brann".

Jeg er ikke ute etter å starte en ny stor diskusjon, for emnet er i stor grad utdatert og utdebattert. Det eneste jeg vil frem til er at jeg heller vil beholde brannlaget enn å beholde Mjelde. Jeg mener at Andresen er viktigere enn Mjelde. Meg om det, ikke sant? ;)

jako

Quote from: "Xminator"Gratulerer Jako, du holdt tråden på sporet i nøyaktig 3 innlegg.

Mjelde har i dagens BA snakket om sesongmålene 2007. Målet er 50 poeng. Og ikke snakk om plassering. "Vi kan ikke styre hva de andre lagene gjør". Jeg er enig. Det er jo fullt mulig RBK fortsetter der de slapp i høst og tar 68 poeng. Nå vil jo uansett ikke Mjelde sende spillerene på banen med beskjed om å tape "fordi vi nå har 2.3 i snitt, vi trenger bare 2". Selv om spillerene kan tenkes å gjøre det.

Skulle egentlig ønske vi spilte første runde i cupen før serien startet. Det er ofte da man ser hvordan arbeidsmoralen er blant spillerene...


Når folk kommer med så talentløse innlegg så må man for faen meg ha lov til å reagere. Det går faktisk an å komme med fornuftige argumenter både for og i mot Mjelde.

Forøvrig synes jeg Mjelde sin målsetning virker fornuftig, og er helt enig med han at prestsjon ikke nødvendigvis har noe med tabellplassering å gjøre. Stikk i strid med hva enkelte i denne tråden mener.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Christian

Quote from: "Nightfox"Jeg er ikke ute etter å starte en ny stor diskusjon, for emnet er i stor grad utdatert og utdebattert. Det eneste jeg vil frem til er at jeg heller vil beholde brannlaget enn å beholde Mjelde. Jeg mener at Andresen er viktigere enn Mjelde. Meg om det, ikke sant? ;)

Den er grei. Eg tror derimot ikkje det er et konfliktforhold mellom Mjelde og Andresen. Alt tyder på at de jobber godt i lag og at Andresen nyter stor innflytelse og respekt fra Mjelde. Tror ikkje flere av spillerne (utover Miller og kanskje tildels Winters) har store problemer med Mjelde. Tror det er mer i det som går på ny sportslig ledelse og satsingen fremover. Vi blir nok alle klokere i løpet av den nærmeste måneden.

Vidar

Quote from: "Nightfox"# Dødball (2004 - 2005): Brann trente ikke på dødball i hele 2004-sesongen. Jeg skal ikke komme ut med noen hårreisende utspill som uansett er synsing og jeg er iallfall ingen spåmann, men det kan muligens hende at det var dette som snøt oss for gullet (Ja, GULLET) den sesongen. Brann sviktet mye på bortebane, det husker alle. Men hadde det ikke vært for antall feil på dødball så kan det hende at Brann ikke hadde tapt så mye på bortebane den sesongen. På bortebane satset Brann på defansiv trygghet, noe vi totalt manglet. I alle fall på dødball. Etter kampen mot Lillestrøm hjemme denne sesongen sa Mjelde eller Steffensen følgende: Nei, Brann trenger ikke fokusering på dødballer. Grunnen til at jeg vet dette er at det glippet ut av Dylan McAllister i en artikkel i BA en gang. Så spør dere: "Hvorfor stole blindt på noe en journalist kan ha juksa seg til?". Da kan jeg spørre dere: Har dere noen gang sett hvor mange dødballer Brann sløste vekk? har dere noen gang sett hvor mye mål Brann slapp inn på dødball den sesongen? Nei nettopp. Alle som hyler om at "Brann hadde kvisvik" og at han er så fantastisk god på dødball. Jeg husker ET mål på direkte frispark. Det var mot Stabæk hjemme når vi tapte 2-1. Ellers var det mye elendighet ute og gikk her. Det var først når Brann skulle spille treningskamp mot Odense hjemme i Royal League at Brann trente på dødballer.


Høres usannsynlig ut at det ikkje ble gjort en eneste dødball trening på en hel sesong. Dersom dette er fakta, så skal uansett ikkje eg sitte på en høy hest og si at det de da har valgt å prioritere i stedet var galt. Hva vet vi om valgene som ble tatt i denne forbindelsen? Tydeligvis var det viktigere ting å fokusere på eller hur? (Tviler på at dette utsagnet stemmer anyways, så gidder ikkje kommentere det noe nærmere).

Quote from: "Nightfox"# Brann 2:


De fleste lag har vel trenere for sine reservelag og ungdomslag. Tviler på at Sir Alex Ferguson f.eks sitter og glor på reservelagskamper osv, han får nok kun rapporter fra Brian McClair. Ser ikkje at dette kan være noe å hakke på Mjelde for.

Quote from: "Nightfox"# Kollektivet Brann: Legg merke til at dette skjedde før, og ikke er en aktuell problemstilling nå, men det VAR et stort problem følte jeg den gang. Mjelde har altid bablet om at Brann er et kollektiv. De tar støyten sammen og det er aldri en syndebukk. I 2004 og 2005 opplevde jeg personlig en tendens til at Mjelde la skylden over på spillerene og han turde ikke ta støyten selv, eller si at "dette kommer vi gjennom sammen". Vant Brann, så var det "kollektivet Brann" som vant, og tapte Brann, så hadde Mjelde en lei tendens til å skylde på spillerene og si at de ikke gjorde jobben sin. Mjelde har skjerpet seg her, og det er bra!!!


Som Christian sier i en post lenger oppe, så kan ikkje eg heller huske at Mjelde skylder på enkeltspillere, da skal det være spesielle situasjoner som har skjedd. Han er flinkere enn de fleste til å la kollektivet bære skylden (Ta en titt på Rekdal til sammenligning!!)

Quote from: "Nightfox"# Skader: Nå blir dere oppgitt ja. Gir jeg MJELDE skylden på grunn av skadene? Nei, jeg gjør ikke det. Det eneste jeg skal si er at Mjelde sa at medaljen røk i 2005 på grunn av skader. Kanskje, sier jeg. Mest sansynlig. Men hvem i helvete er det som har ansvar for å si til resten av staben at man har altfor mange alvorlige skader og trenger nye spillere? Ble dette gjort? Jeg vet ikke. Men nok spillere til å takle det fikk vi i alle fall ikke.


Dette blir jo bare spekulasjon. Uansett så har man overgangsvinduer og ikkje minst penger å ta hensyn til i forhold til kjøp av spillere. Ved skader på feil tidspunkt er det ikkje bare å knipse i fingrene for å hente inn gode erstattere.

Quote from: "Nightfox"# Mangel på autoritet: Autoritet er et kjent ord for oss Brannsupportere, og det var dette jeg prøvde å belyse i mitt første innlegg. Har ikke en trener autoritet så kan man rett og slett spille uten trener. Man har merket de siste årene at autoriteten til Mjelde har forsvunnet. Det han sier blir ikke holdt. Dette kan man gjenspeile med at Mjelde hadde en tendens til å skylde på spillere for en tid siden. Når spillere ikke gjør som treneren sier kan han ta hatten og gå. Så enkelt er det. Når spillere i tillegg begynner å gå fra klubben som et resultat av at treneren ikke holder mål er dette langt over streken. Derfor må Mjelde gå, om det stemmer.


Bortsett fra skotter som sutrer hver eneste fordømte gang de blir byttet ut uansett hvor rævva de spiller, så synes eg det virker som Mjelden har svært god relasjon med sine spillere. Han er, igjen som Christian poster lenger opp, ikkje en spesielt autoritær leder, men i forhold til resultatene laget har levert så ser det ut til å passe midt i blinken med en kar som Mjelde :) OBS: Eg digger både Winters og Miller som spillere, de har gjort mange utrolig gode kamper for oss, men eg har ikkje mye sansen for all sutringa fra den kanten når de ikkje helt har dagen.

Og til slutt:

Quote from: "jako"Tror du skal holde deg til flasken Vidar. Tipper Sjøboden har behov for personer av ditt intelekt.


Eg har ingenting i mot at folk kommer med stikk i siden til andre, det spicer bare opp diskusjonen (alt med måte så klart så ikkje moderatorene griper inn). Men poenget mitt utelatte du å kommentere. Det ser ut til å være ganske vanlig her inne å prøve å latterliggjøre poster som man ikkje klarer å argumentere mot. Jaja... :D

Beklager at posten ble så inn i helsiken lang, ble mye quotes her!

jako

Du får lære de å lese tidligere innlegg. Hadde du gjort det hadde du sett at jeg har svart på akkurat det som du skrev. Og innlegget inviterer til mer enn bare verbale kraftsalver. Men alle kan være tøff i trynet på et forum.

Og er 36, 40, 37 og 46 poeng spesielt gode resultater utifra laget vi til tider har hatt til rådighet? Jeg synes ikke det, så får heller andre ha en annen oppfatning.

Nå skal han garantert være her to år til så får vi se hvordan det går. Jeg hadde ikke hatt noe i mot for å ta feil ang Mjelde for å side sånn.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

dudo

Quote from: "jako"Og er 36, 40, 37 og 46 poeng spesielt gode resultater utifra laget vi til tider har hatt til rådighet? Jeg synes ikke det, så får heller andre ha en annen oppfatning.


Nå må du ikke glemme at vi til tider har stilt med Ystaas som spiss, Sanne som sentral midtbane og Klock som stopper. Osv. Om man skal legge "til tider" til grunn, selvsagt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

fettnok

øi! ikke ett stygt ord om sanne, han var kun noen kamper fra heltestatus.
ette går aaaaaldri bra!

Superjack

Quote from: "fettnok"øi! ikke ett stygt ord om sanne, han var kun noen kamper fra heltestatus.


JA! Han var faktisk noen noen kamper der han faktisk klarte å prestere noe som helst fra å få heltestatus!

Herregud mann. Mannen var ubrukelig i eliteserien, selv som stallfyll.
i 2005 sesongen hadde vi en fantastisk 1 ellever, men de som var nr 12, 13 og 14 holdt ikke 2. div standard en gang. Så det er totalt misslykket å skylde på mjelde.
Ikke en gang Mourinho ville klart noe bedre med det vi stilte med høsten 2005. Sanne, Klock, Arve Walde....
Brannsupporter.

naitsirk

ja det er riktig.mourinho klarer berre å trene gode spelarar. går ikkje særlig bra for chelsea for tida med 2 skader:)

Nightfox

Quote from: "Nightfox"småpirk er barnslig

TrulsVikane

Quote from: "Nightfox"Mjelden gir jo langt faen i Brann

Du skulle bare vist hvor mye tid mejlden bruker på laget selv på "fritiden"
kte lidenskap har et navn: BRANN

Nightfox

Du skulle bare visst hvor lang tid for eksempelvis min egen stefar bruker på jobben sin selv på fritiden. Men det blir bare teit å sammenligne slik. Dumt av meg å trekke det opp, men jeg synes at Mjelden skal ha kontroll over hvilke karer han setter inn på laget, ikke bare basert på rapporter av en invalid steffensen.

TrulsVikane

Quote from: "Nightfox"Du skulle bare visst hvor lang tid for eksempelvis min egen stefar bruker på jobben sin selv på fritiden.

Tro kanskje du oppfattet det på en feil måte: En som gir faen i laget han trener bruker da ikke tid på deg laget på fritiden...
kte lidenskap har et navn: BRANN

Nixon

Quote from: "Nightfox"Dette er et stort problem i Brann. Nesten ingen yter litt ekstra på grunn av "lidenskapen" (som er i slagordet) eller "interessen" som burde være der. Jæger, Dahl, Peddi (som selv har sagt at han heier mer på Fyllingen enn Brann) og Mjelden gir jo langt faen i Brann. De gjør det de må, og så går de hjem.


Dette er jo oppsiktsvekkende! Og for et lykketreff det må ha vært at de som har klart å få Brann fra å være en konkurstruet nedrykkskandidat til gullkandidat med eget Stadion og solid økonomi, har gjort dette helt uten lidenskap og engasjement fra åtte til fire. Hadde vi bare visst...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "Nightfox"Dumt av meg å trekke det opp, men jeg synes at Mjelden skal ha kontroll over hvilke karer han setter inn på laget, ikke bare basert på rapporter av en invalid steffensen.


Snakker vi fortsatt om Lokomotiv-kampen her?
Du skriver som om Mjelde bare kunne velge og vrake mellom gode midtstoppere da Scharner ble skadet. Det kunne han ikke. Klock var faktisk eneste midtstopperen på benken.

Og en annen ting. Var du på mange Brann2-kamper forut for dette. Vet du om Klock imponerte eller ikke?
Rød makt på Hansa

Nightfox

Quote from: "Nixon"
Og en annen ting. Var du på mange Brann2-kamper forut for dette. Vet du om Klock imponerte eller ikke?


Se på bostedet mitt. Det taler for seg selv. At jeg er på alle hjemmekampene er jeg mer enn nok fornøyd med. Spesielt med tanke på at jeg er en fattig student.

Nixon

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "Nixon"
Og en annen ting. Var du på mange Brann2-kamper forut for dette. Vet du om Klock imponerte eller ikke?


Se på bostedet mitt. Det taler for seg selv. At jeg er på alle hjemmekampene er jeg mer enn nok fornøyd med. Spesielt med tanke på at jeg er en fattig student.


He he, burde sett det...

Men da bare regner du med at Klock spilte dårlig på Brann2?
Det blir jo litt rart å kritisere Mjelde/Steffensen for noe du egentlig ikke vet er virkelighet eller ikke...
Rød makt på Hansa

jako

Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "Nightfox"Mjelden gir jo langt faen i Brann

Du skulle bare vist hvor mye tid mejlden bruker på laget selv på "fritiden"


Fritid og fritid fru blom. Mjelde er langt fra å være til stedet på alle treningene i Brann. En trener bør helst være til stedet på lagets treninger. Forhåpentligvis blir dette bedre med den nye sportslige lederen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nightfox

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Nightfox"
Quote from: "Nixon"
Og en annen ting. Var du på mange Brann2-kamper forut for dette. Vet du om Klock imponerte eller ikke?


Se på bostedet mitt. Det taler for seg selv. At jeg er på alle hjemmekampene er jeg mer enn nok fornøyd med. Spesielt med tanke på at jeg er en fattig student.


He he, burde sett det...

Men da bare regner du med at Klock spilte dårlig på Brann2?
Det blir jo litt rart å kritisere Mjelde/Steffensen for noe du egentlig ikke vet er virkelighet eller ikke...


Det har jeg da aldri sagt. Det eneste jeg vet er at Mjelde ikke er på Brann 2 sine kamper. Om Mjelde hadde vært på Brann 2 sine kamper og følt at klock var god nok så hadde det jo vært greit nok for meg. Men bare så du vet det, det er ikke Klock jeg sikter til. Det er for eksempel at Arve Walde fikk tillit fra start i samme kampen. Og nei, jeg mener ikke bare "den ene kampen". Arve Walde mistet talentet sitt i 2004. Enda et talent som har blitt stuslet bort pga Mjelde ikke har sett Brann 2 sine kamper er Spurkeland, som har spilt til tider veldig bra fotball på andrelaget. Når Walde kom innpå i 2004 og 2005 ville jeg heller sett Spurkeland. Ja, tro det eller ei, når det passer så ser jeg faktisk Brann 2 også. Det var TRE eksempler, Nixon.

Marek

Quote from: "Nixon"Og en annen ting. Var du på mange Brann2-kamper forut for dette. Vet du om Klock imponerte eller ikke?


Vet DU om han imponerte eller ikke?
Vi må jo nesten kunne slå fast at Klock var en elendig spiller som aldri burde ha fått et eneste minutt spilletid.
Dette er selvsagt noe MIM burde ha sett uten å bruke han på førstelaget.
ons Ivar skal hem...

Xminator

Helt klart, vi burde brukt Tom Sanne som midtstopper der.

Nixon

Quote from: "Nightfox"Når Walde kom innpå i 2004 og 2005 ville jeg heller sett Spurkeland.


Det er etter min mening like håpløst som alle som tror at Memelli kunne blitt den store frelseren i høst. Spurkeland klarte ikke engang nivået i Løv-Ham og gikk videre til Fyllingen.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Nightfox"Når Walde kom innpå i 2004 og 2005 ville jeg heller sett Spurkeland.


Det er etter min mening like håpløst som alle som tror at Memelli kunne blitt den store frelseren i høst. Spurkeland klarte ikke engang nivået i Løv-Ham og gikk videre til Fyllingen.


Memelli hadde nok ikke blitt frelser, men å gjøre det bedre enn Sæternes burde vel ikke vært en umulighet.
Spilte mot Spurkeland i Coca Cola Cup forrige helg, og kan ikke skjønne at noen mener han burde fått prøve seg på Brann, i så fall er det maaange talenter som Brann burde snappet opp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up