• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Trekk deg Mons Ivar Mjelde!

Started by Red Rabitt, November 05, 2006, 20:44:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

naitsirk

QuoteDessuten har vi ikke akkurat vært så stabile under Mjelde heller,eller hva? En god vårsesong og en elendig høstsesong. Sannheten er vel heller den at vi kom så høyt oppe fordi ingen andre lag var særlig stabile heller.


men sånn har tl vore dei siste 3-4 årene. og vil nok tru at tida med 60 poeng er over.

Xminator

Stabile? Sett deg ned og les Brannhistorien Jako! Vi er inne i en av tidenes beste Brannperioder, og du vil bytte ut ett av suksesskriteriene med en Prahl-kloning? En av disse påfugl-trenerene som bytter klubb annethvert år?

Joda, vi trenger en 90 graders kursendring så kanskje vi også får oppleve å vinne 5-0 over Viking i siste kamp og dermed redde eliteseriekontrakten. Mye gøyere det ...

Marek

Quote from: "Vidar"
Regnet med at du ikkje kom til å forstå akkurat det argumentet, noe du så glimrende gjenspeiler med "han er ikke nødvendigvis en dårlig trener, han er rett og slett bare ikke en god nok trener om vi skal komme et steg videre.". Resultater bør snakke for seg, men du kan jo bare fortsette å ignorere det. At det eneste Mjelde mangler av medaljer på 4 år er gull i ligaen betyr vel at du vil hente en trener som kan fikse det for oss i løpet av 1 år? 2 år? I alle fall ikkje bruke 4-5 år på det?

Eg ser ingen bedre trener som vi realistisk kan tro vil gå til Brann, alle alternativer som er nevnt er eg redd vil føre oss tilbake til det vanlige überustabile laget som vi kjenner så alt for godt fra tidligere. Her kjemper vi endelig i toppen år etter år og det vil du endre? I motsetning til deg så forventer eg ikkje at vi skal ta gull, men eg forventer at vi skal være med og kjempe om det... hver sesong. En betydelig forskjell. Kanskje kommer gullet i år (om MiM fortsetter!).


Så du sier deg fornøyd med argumentet om at når du er uenig med noen om hvordan en organisasjon/bedrift drives så er det lov å ty til personangrep?

Om jeg vil forandre at vi kjemper i toppen år etter år? Neida, men jeg vil gjerne vinne. Og at MIM er rett man har jeg bare ikke troen på. Om du kan garantere meg at MIM fører Brann til seriegull innen 5 år, så vil jeg gladelig takke ja til at han skal fortsette! Jeg har ventet hele livet, så da kan jeg gjerne vente noen år til. Men klarer han det? Neppe! Om jeg er sikker? Nei selvsagt er jeg ikke sikker, like sikker som du er på at han ER rett man!
ons Ivar skal hem...

Xminator

QuoteOm du kan garantere meg at MIM fører Brann til seriegull innen 5 år, så vil jeg gladelig takke ja til at han skal fortsette!


Kan du garantere at en annen trener fører Brann til seriegull innen 5 år?

Marek

Quote from: "Xminator"Kan du garantere at en annen trener fører Brann til seriegull innen 5 år?


Nei selvsagt kan jeg ikke det, hva er nå det for et latterlig spørsmål?
ons Ivar skal hem...

Nixon

Man vil bytte ut en usikkerhet med en annen.
Slik vi alltid har gjort det...
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"Man vil bytte ut en usikkerhet med en annen.
Slik vi alltid har gjort det...


Hjelpe meg for en tankegang, da kan du jo ALDRI gjøre framskritt her i verden.
Mener du virkelig at du vil ha MIM i stolen til han drar på de evige jaktmarker?
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"Man vil bytte ut en usikkerhet med en annen.
Slik vi alltid har gjort det...


Hjelpe meg for en tankegang, da kan du jo ALDRI gjøre framskritt her i verden.
Mener du virkelig at du vil ha MIM i stolen til han drar på de evige jaktmarker?


He he. Nei, men du er lett å trekke opp!;)
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"He he. Nei, men du er lett å trekke opp!;)


Men da er vi enige? Ingen av oss er sikre?

Noen som vet om noen der oppe har forhørt seg om Trond Sollied? Er vel verdt en telefon...
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"Ingen av oss er sikre?


For å sitere en tapper debattant:
Hva er nå det for et latterlig spørsmål?
Selvsagt kan ingen være sikre!
Rød makt på Hansa

Xminator

De har sikkert tenkt tanken, men så lenge de nettopp har signert ny kontrakt med Mjelde kommer de ikke til å vurdere kontakt.

Dette er en diskusjon som strengt tatt er gravd frem igjen for diskusjonens del, og som ikke har rot i virkelighetens verden.

Vi gjør det godt i RL, har en sølvmedalje bak oss og med mindre det floppes totalt i vårsesongen (la oss si mindre enn 20 poeng), så kommer ikke denne diskusjonen til å ha rot i noe som kan skje. Det er særdeles lite som tyder på at Mjelde tar en Høgmo og legger seg syk...

Marek

Quote from: "Xminator"De har sikkert tenkt tanken, men så lenge de nettopp har signert ny kontrakt med Mjelde kommer de ikke til å vurdere kontakt.

Dette er en diskusjon som strengt tatt er gravd frem igjen for diskusjonens del, og som ikke har rot i virkelighetens verden.

Vi gjør det godt i RL, har en sølvmedalje bak oss og med mindre det floppes totalt i vårsesongen (la oss si mindre enn 20 poeng), så kommer ikke denne diskusjonen til å ha rot i noe som kan skje. Det er særdeles lite som tyder på at Mjelde tar en Høgmo og legger seg syk...


Enig med deg her, vi vet vel alle parter at MIM sitter god stund enda, og det vil jo ikke skje noe uansett hva RL måtte bringe. (Heldigvis)
Vi har vel ingen av oss noe særlig nytt å komme til bordet med.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Marek"Ingen av oss er sikre?


For å sitere en tapper debattant:
Hva er nå det for et latterlig spørsmål?
Selvsagt kan ingen være sikre!


Begynte å bli litt usikker forstår du. Noen av MIM tilhengerne virker jo skråsikre!
ons Ivar skal hem...

hocey

Dessverre blir det nok bare med drømmen Ã¥ fÃ¥ Trond Sollid her, men hadde ikke Brann signert kontrakt med MIM er sjansen ganske sÃ¥ god for at Sollid hadde takket ja til et tilbud fra Brann. Husker han utalte for 10 Ã¥r siden at han kunne tenke seg Ã¥ trene Brann, men det blir vel bare med drømmen nÃ¥r MIM (4 4 2 - 4 3 1 2 - 4 2 3 1???  - Bengt klippekort) nÃ¥ utrolig nok fikk servert en ny kontrakt.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Nixon

Jeg skjønner at det er fristende å få Mjelde til å fremstå som den som stod i veien for Trond Sollied. En slik "sannhet" hadde kommet til å bli en slager her på forumet i 2007 dersom den hadde fått fotfeste.

Tror du virkelig at sjansen er ganske så god for at Sollied hadde takket ja til Brann? Jeg tror neppe det. At han for 10 år siden hadde takket ja spiller selvsagt ingen rolle i dag. Sollied har kommet langt som trener siden dengang og er i en helt annen liga enn Brann for øyeblikket.

Det blir som å hevde at Solskjær hadde takket ja til oss for noen år siden da det tross alt bare var 10 år siden han etter sigende var interessert i å komme til Bergen...
Rød makt på Hansa

jako

Quote from: "Xminator"Stabile? Sett deg ned og les Brannhistorien Jako! Vi er inne i en av tidenes beste Brannperioder, og du vil bytte ut ett av suksesskriteriene med en Prahl-kloning? En av disse påfugl-trenerene som bytter klubb annethvert år?

Joda, vi trenger en 90 graders kursendring så kanskje vi også får oppleve å vinne 5-0 over Viking i siste kamp og dermed redde eliteseriekontrakten. Mye gøyere det ...


Det sier vel mer om hvor talentløse vi har vært i Bergen enn hvor flink Mjelde har vært. Brann har vel ikke hatt noen særlig god trener siden han engelskmannen på syttitallet. Aabrekk gjorde også en bra jobb i Brann. Thoresen kunne kanskje blitt noe med en litt mer proff spillergruppe. Men rent bortsett fra det har Brann stort sett vært preget av inkompetanse de siste førti årene. Så jeg ser ikke helt hvorfor man skal komme trekke med den hele tiden. Hva har fortiden med fremtiden å gjøre? Det er jo det vi gjør i dag som får konsekvenser for hva som skjer fremover ikke hva som skjedde tidligere. Det betyr nada.

For meg er det kun en ting som betyr noe og det er at Brann blir et enda bedre fotballag, og jeg synes ikke at Mjelde er i stand til å løfte Brann til enda større høyder. Når vi klarer å rote vekk en en så stor ledelse som vi faktisk hadde i år, må man stille seg spørsmålet om han i det hele tatt er i stand til å føre oss helt til topps. Jeg synes ikke det er unaturlig, tatt i betraktning av handlekraften de viste i sommer.

Mjelden skal ha en stor del av æren for at Brann fikk tilbake troverdigheten igjen i Bergen og at vi kom tilbake til der vi hører hjemme. Men som jeg tidligere har nevnt så kan ting tyde på at han ikke er i stand til å føre Brann helt til topps. Så får vi se neste sesong om jeg tar feil eller ikke.

Og så må du slutte med å komme med useriøse oppgulp, det kler deg meget dårlig. Som Tom Prahl kopi. Grunnen til at jeg skrev Henning Berg er fordi jeg mener han har et stort potensiale som trener og at han ville passet inn her. Er faktisk helt overbevist om at han kommer til å trene en toppklubb i utlandet i fremtiden. Sammen med Rekdal, Solbakken, Bjørnebye og Fjørtoft er han en del av Norges beste landslagsepoke, og en viktig årsak til at Norge var nr. 2 på FIFA-rankingen i sin tid.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Xminator"Vi gjør det godt i RL, har en sølvmedalje bak oss og med mindre det floppes totalt i vårsesongen (la oss si mindre enn 20 poeng), så kommer ikke denne diskusjonen til å ha rot i noe som kan skje.


Så 18 poeng på høstsesongen er ikke å floppe, men 20 poeng på vårsesongen er å floppe. Ikke at det er så nøye X, men litt morsomt er det.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Texas

først: som en del allerede har nevnt: hvem skal vi erstatte mjelde med?

for det andre, bør alle trenene som "bare" har opplevd andreplass eller dårligere sparkes? benitez, ferguson, wenger etc.... vi må bare fortsette å tro på gull...vi er nærmere enn noen gang.

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "Texas"først: som en del allerede har nevnt: hvem skal vi erstatte mjelde med?

for det andre, bør alle trenene som "bare" har opplevd andreplass eller dårligere sparkes? benitez, ferguson, wenger etc.... vi må bare fortsette å tro på gull...vi er nærmere enn noen gang.


Trond Sollid hadde selvfølgelig vært en genial erstatter for MIM. Men jeg tipper sjansen er svært liten for at Sollod havner i Norge (når RBK forlenget med Tørum tror jeg ikke det har vært uten å ta en telefon til kong alkohol). Ut over dette er jeg enig med deg. Hvem er det (av realistiske kandidater) som ville gjort en så mye bedre jobb enn MIM? Ikkje vet je. MIM må bli!

(Elles synes jeg du er litt tøff med Wenger og Ferguson.....synes å huske at de har en del førsteplasser på samvittighetene også ;-)
RANN - FOR ALLTID

Xminator

QuoteMohn er godt fornøyd med utviklingen i klubben og har stor tro på Mons Ivar Mjelde som trener. De to har hatt et godt forhold over tid og Mjelde er en vesentlig faktor for at Mohn nå er tilbake i Brann.


Sak BT, der det kommer frem at Trond Mohn betalte 3 millioner av overgangsummen til Andresen. SÃ¥ da er all tvil rundt Mjeldes del av snuoperasjonen i Brann feid bort.

Nixon

Ikke dårlig. Jeg trodde at Trond "Breddeidrett" Mohn fortsatt skydde Brann som pesten. Imponerende av Brann/Mohn å holde dette skjult i over to år. Det viser nok en gang at det skjer mye i kulissene som vi supportere ikke vet om.
Rød makt på Hansa

hocey

Quote from: "Nixon"Jeg skjønner at det er fristende å få Mjelde til å fremstå som den som stod i veien for Trond Sollied. En slik "sannhet" hadde kommet til å bli en slager her på forumet i 2007 dersom den hadde fått fotfeste.

Tror du virkelig at sjansen er ganske så god for at Sollied hadde takket ja til Brann? Jeg tror neppe det. At han for 10 år siden hadde takket ja spiller selvsagt ingen rolle i dag. Sollied har kommet langt som trener siden dengang og er i en helt annen liga enn Brann for øyeblikket.

Det blir som å hevde at Solskjær hadde takket ja til oss for noen år siden da det tross alt bare var 10 år siden han etter sigende var interessert i å komme til Bergen...


Nei da, det er ikke Mjelde som står i veien for Sollied, det er langt fra sannheten. Vi vet vel alle her innerst inne at Mjelde kommer til å sitte ved roret ved sesongstart, men når det er en viss mulighet for at vi kunne fått Sollied er det trist at sjansen glipper. Og sannsynligheten er ikke så dårlig som du vil ha det til. Tipper at RBK og Brann (kanskje VIF) er de eneste klubbene som hadde hatt en viss sjanse for å lokke han tilbake til Norge. Norsk fotball er i god utvikling og når Brann klarte å få Scharner til Norge fordi han så på det som et godt utstillingsvindu ut mot Europa bør det vel være sjanser også for å lokke en sparket trener fra den greske ligaen.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

jako

Quote from: "Texas"først: som en del allerede har nevnt: hvem skal vi erstatte mjelde med?

for det andre, bør alle trenene som "bare" har opplevd andreplass eller dårligere sparkes? benitez, ferguson, wenger etc.... vi må bare fortsette å tro på gull...vi er nærmere enn noen gang.


Det var jo riktig av Chelsea å kvitte seg med Ranieri selv om han var ganske nær gullet. Men vært enkelt tilfelle bør vurderes for seg. Jeg tror ikke Mjelde er i stand til å føre Brann helt til topps, derfor mener jeg at vi kanskje handlet litt overilt i sommer og gav ham fornyet avtale. Men å sparke ham på nåværende tidspunkt, villet ikke ført til noe bra om ikke en skikkelig erstatter var på plass fra dag 1.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Nixon"Ikke dårlig. Jeg trodde at Trond "Breddeidrett" Mohn fortsatt skydde Brann som pesten. Imponerende av Brann/Mohn å holde dette skjult i over to år. Det viser nok en gang at det skjer mye i kulissene som vi supportere ikke vet om.


Tipper nyheten satt ganske langt inne, siden det er BT som har saken;)

Men det har vel aldri vært noen tvil om at Mjelde har vært en særdeles viktig faktor for å vinne tilbake troverdigheten til Brann, noe jeg også har skrevet lenger oppe i tråden.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

QuoteDet var jo riktig av Chelsea å kvitte seg med Ranieri selv om han var ganske nær gullet. Men vært enkelt tilfelle bør vurderes for seg. Jeg tror ikke Mjelde er i stand til å føre Brann helt til topps, derfor mener jeg at vi kanskje handlet litt overilt i sommer og gav ham fornyet avtale. Men å sparke ham på nåværende tidspunkt, villet ikke ført til noe bra om ikke en skikkelig erstatter var på plass fra dag 1.


no skal det jo og seiast at chelsea ikkje hadde det samme laget før mourinho overtok.

Klaus_Brann

Quote from: "jako"
Quote from: "Xminator"Stabile? Sett deg ned og les Brannhistorien Jako! Vi er inne i en av tidenes beste Brannperioder, og du vil bytte ut ett av suksesskriteriene med en Prahl-kloning? En av disse påfugl-trenerene som bytter klubb annethvert år?

Joda, vi trenger en 90 graders kursendring så kanskje vi også får oppleve å vinne 5-0 over Viking i siste kamp og dermed redde eliteseriekontrakten. Mye gøyere det ...


Det sier vel mer om hvor talentløse vi har vært i Bergen enn hvor flink Mjelde har vært. Brann har vel ikke hatt noen særlig god trener siden han engelskmannen på syttitallet. Aabrekk gjorde også en bra jobb i Brann. Thoresen kunne kanskje blitt noe med en litt mer proff spillergruppe. Men rent bortsett fra det har Brann stort sett vært preget av inkompetanse de siste førti årene. Så jeg ser ikke helt hvorfor man skal komme trekke med den hele tiden. Hva har fortiden med fremtiden å gjøre? Det er jo det vi gjør i dag som får konsekvenser for hva som skjer fremover ikke hva som skjedde tidligere. Det betyr nada.

For meg er det kun en ting som betyr noe og det er at Brann blir et enda bedre fotballag, og jeg synes ikke at Mjelde er i stand til å løfte Brann til enda større høyder. Når vi klarer å rote vekk en en så stor ledelse som vi faktisk hadde i år, må man stille seg spørsmålet om han i det hele tatt er i stand til å føre oss helt til topps. Jeg synes ikke det er unaturlig, tatt i betraktning av handlekraften de viste i sommer.

Mjelden skal ha en stor del av æren for at Brann fikk tilbake troverdigheten igjen i Bergen og at vi kom tilbake til der vi hører hjemme. Men som jeg tidligere har nevnt så kan ting tyde på at han ikke er i stand til å føre Brann helt til topps. Så får vi se neste sesong om jeg tar feil eller ikke.

Og så må du slutte med å komme med useriøse oppgulp, det kler deg meget dårlig. Som Tom Prahl kopi. Grunnen til at jeg skrev Henning Berg er fordi jeg mener han har et stort potensiale som trener og at han ville passet inn her. Er faktisk helt overbevist om at han kommer til å trene en toppklubb i utlandet i fremtiden. Sammen med Rekdal, Solbakken, Bjørnebye og Fjørtoft er han en del av Norges beste landslagsepoke, og en viktig årsak til at Norge var nr. 2 på FIFA-rankingen i sin tid.


Hva hvis vi hadde hatt en drit vårsesong, men Mjelde hadde dratt oss til sølv med en sinnsyk høstsesong. Sikkert noen som hadde sutret over KUN sølv, men folk hadde ikke kommet trekkende med den elendige vårsesongen, på samme måte som man gjør med høstsesongen nå!
Det blir også bare dumt å si at det er dårlig å rote bort en så "STOR" ledelse!
Tror alle dere som mener dette, at kampene som ble spilt denne høsten var enklere enn hvis vi ikke hadde hatt den ledelsen på RBK???
Trykket ble vel bare enda sterkere, og kampene ble heller vanskeligere..
Vær så snill å ikke komme trekkende med Rekdal a?Greit du mener han er fantastisk, men han trener tross alt en bunnlag i beligisk eliteserie...Han er nå langt fra å trene en toppklubb enda..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TrulsVikane

Hvorfor ligge all skylden over på MIM. Det var jo tross alt spillerne som spilte rævva... Samtidigt med at vi hadde to ekstremt sytende skotter i troppen, tror jeg faktisk at MIm er rett mann
kte lidenskap har et navn: BRANN

Marek

Quote from: "TrulsVikane"Hvorfor ligge all skylden over på MIM. Det var jo tross alt spillerne som spilte rævva... Samtidigt med at vi hadde to ekstremt sytende skotter i troppen, tror jeg faktisk at MIm er rett mann


Mulig du ikke har fått det med deg men MIM er faktisk trener i Brann, dvs han er ansvarlig for resultatene spillerne leverer.

Om disse skottene var en belastning så burde det jo vært tatt noen grep og sparket de ut av troppen. Dette kan da virkelig ikke være et argument.
ons Ivar skal hem...

naitsirk

problemet er vel heller at mim gjorde det klart at skottane ikkje var ønska med vidare, men ikkje kunne gjera noko med det.
mim kan ikkje sparke spelarar. spesielt ikkje når brann krever millioner for dei.

Marek

Men kom du ikke nettopp med en påstand om at sytingen til skottene var en medvirkende årsak til at høsten gikk som den gjorde?
Om MIM mente at de hadde negativ effekt på troppen så skulle han selvsagt ha sparket de fra troppen.
ons Ivar skal hem...

Superjack

Quote from: "jako"

Det sier vel mer om hvor talentløse vi har vært i Bergen enn hvor flink Mjelde har vært. Brann har vel ikke hatt noen særlig god trener siden han engelskmannen på syttitallet. Aabrekk gjorde også en bra jobb i Brann. Thoresen kunne kanskje blitt noe med en litt mer proff spillergruppe.
Brannsupporter.

Erlend

Quote from: "Superjack"
Quote from: "jako"

Det sier vel mer om hvor talentløse vi har vært i Bergen enn hvor flink Mjelde har vært. Brann har vel ikke hatt noen særlig god trener siden han engelskmannen på syttitallet. Aabrekk gjorde også en bra jobb i Brann. Thoresen kunne kanskje blitt noe med en litt mer proff spillergruppe.


amen

jako

Quote from: "Superjack"
Quote from: "jako"

Det sier vel mer om hvor talentløse vi har vært i Bergen enn hvor flink Mjelde har vært. Brann har vel ikke hatt noen særlig god trener siden han engelskmannen på syttitallet. Aabrekk gjorde også en bra jobb i Brann. Thoresen kunne kanskje blitt noe med en litt mer proff spillergruppe.


Ta deg en pille. T Horesen var ikke voksen nok, faktisk utrolig umoden og urutinert, derfor dreit han på draget. Han klarte ikke lede voksne menn. 10 år etter klarte han å holde styr på u21 talenter som er ferske og uten de store sterke personlighetene. Thorensen tror jeg faktisk er den mest ubrukelige treneren Brann har hatt. Var T Horesen personlig som sa at Solskjær var for dårlig for Brann.


Alvorlig talt jeg skriver da ikke at Thoresen var et trenergeni i Brann. Jeg skrivet at han KANSKJE kunne blitt noe, med en litt mer proff spillergruppe. Han var feil mann på feil sted. Og kalle en av Norges mest suksessfylte spillere i Norgeshistorien for umoden og ikke voksen nok er helt ufattelig talentløst. Brann har nesten altid vært et sted for folk som heller ville sole seg i glansen enn å trene hardt for å hjelpe klubben til suksess. Det er et ubestridt faktum.

Uansett dreier dette om Brann sin historie og at det kanskje ikke skal så mye til for å gjøre det bedre enn forgjengerne og ikke om Thoresen sine trenerferdigheter.

Solskjær takket forøvrig nei til Brann og ikke motsatt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

sjølv om ein er suksessfull, trenger ein ikkje vera moden for trenaryrket.
thoresen er ein type som aldri vil bli nokon god trenar, for eit skikkelig lag.
god med talenter er han nok, mykje det samme som aabrekk.

Nixon

Problemet til Thoresen var i større grad at han var for voksen og moden på mange områder, og ikke minst forut for sin tid. Han var mye mer proff enn den spillergruppen som var i Brann på det tidspunktet. Hans ideer fra et nederlandsk mønsterbruk funket ikke akkurat på umodne gutter fra Fyllingsdalen, Stanghelle, Kristiandsand eller hvor de nå enn kom fra. Hadde han hatt litt mer trenererfaring og dermed hatt en litt annen tilnærming på visse områder kunne han blitt en god trener for Brann.

Når det gjelder Solskjær hadde han nok aldri slått til dersom han hadde kommet til Brann...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "TrulsVikane"Hvorfor ligge all skylden over på MIM. Det var jo tross alt spillerne som spilte rævva... Samtidigt med at vi hadde to ekstremt sytende skotter i troppen, tror jeg faktisk at MIm er rett mann


Mulig du ikke har fått det med deg men MIM er faktisk trener i Brann, dvs han er ansvarlig for resultatene spillerne leverer.

Om disse skottene var en belastning så burde det jo vært tatt noen grep og sparket de ut av troppen. Dette kan da virkelig ikke være et argument.


Det her har det vært uendelige debatter rundt, om Mjelde ene og alene har ansvaret for resultatene.
Hvis spillerne ikke klarer å gjøre det treneren sier, så er det treneren sin feil, fordi han ikke er god nok til å formidle det han sier.
Hvis spillerne ikke har god nok innsats, så er det treneren sin feil, fordi han ikke klarer å pushe de til å yte maks.
Hvis ikke...osv... Det går ikke an å legge all skyld på resultatene over på treneren.
Som Joakim Persson så fint sa det "Er det barnehage det her?". Spillerne er voksne menn, og Mjelde kan ikke løpe rundt ute på matta og sparke de i ræva hvis de ikke spiller sånn han vil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"Som Joakim Persson så fint sa det "Er det barnehage det her?". Spillerne er voksne menn, og Mjelde kan ikke løpe rundt ute på matta og sparke de i ræva hvis de ikke spiller sånn han vil.


Nettopp det han kan! Og enda bedre, få inn de spillerne som er villig til å gjøre som han sier.
Barnehage finner du overalt, tror du det er slik at ingen voksne mennesker gjør ting de ikke skulle ha gjort? At ingen voknse mennesker har dårlig moral og innstilling?
MIM blir målt på det hans spillere presterer, tror nok at han er ganske inneforstått med dette.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "Klaus_Brann"Som Joakim Persson så fint sa det "Er det barnehage det her?". Spillerne er voksne menn, og Mjelde kan ikke løpe rundt ute på matta og sparke de i ræva hvis de ikke spiller sånn han vil.


Nettopp det han kan! Og enda bedre, få inn de spillerne som er villig til å gjøre som han sier.
Barnehage finner du overalt, tror du det er slik at ingen voksne mennesker gjør ting de ikke skulle ha gjort? At ingen voknse mennesker har dårlig moral og innstilling?
MIM blir målt på det hans spillere presterer, tror nok at han er ganske inneforstått med dette.


Det er bra du holder ting på barnehagenivå...Nei det tror jeg absolutt ikke, alle voksne mennesker er feilfrie!
Det er jo akkurat det jeg sier, at de kan ha det de og, Mjelde kan og skal gjøre sitt beste for å forbedre dårlig moral og dårlig innstilling, så de yter sitt ytterste.
Men vi kan jo ta det akkurat som du sier, "Tror du det er slik at ingen voksne mennesker gjør ting de ikke skulle ha gjort?" Nei, det er jo derfor folk ikke kan legge ALL skyld over på treneren.
Selvfølgelig er Mons inneforstått med dette, og i år har han fått de til å prestere, derfor sitter han fortsatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"Det er jo akkurat det jeg sier, at de kan ha det de og, Mjelde kan og skal gjøre sitt beste for å forbedre dårlig moral og dårlig innstilling, så de yter sitt ytterste.
Men vi kan jo ta det akkurat som du sier, "Tror du det er slik at ingen voksne mennesker gjør ting de ikke skulle ha gjort?" Nei, det er jo derfor folk ikke kan legge ALL skyld over på treneren.
Selvfølgelig er Mons inneforstått med dette, og i år har han fått de til å prestere, derfor sitter han fortsatt.


Ingen som sier at man kan legge ALL skyld på Mjelde, men det er han som må stå ansvarlig for resultatene. Finnes forklaringer til det meste, formidlende omstendigheter osv, men til syvende og sist så er det MIM som har ansvaret. Bestrider du dette?
ons Ivar skal hem...

SKBMiller

Da har vel MIM ansvaret for den fantastiske vårsesongen også da?
seriesølv! alle ble skuffa da gullet glapp men slutt og debater denne saken lenger. etter dette året kan vi se hvem som har rett =)

Marek

Quote from: "SKBMiller"Da har vel MIM ansvaret for den fantastiske vårsesongen også da?
seriesølv! alle ble skuffa da gullet glapp men slutt og debater denne saken lenger. etter dette året kan vi se hvem som har rett =)


Selvsagt har han det, er dette så vanskelig å forstå? Ansvaret begrenser seg ikke til resultater i halve sesonger.
La meg kort oppsummere, MIM har ansvaret for ALLE resultater.
Si ifra om det er fortsatt noe uklart.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "Klaus_Brann"Det er jo akkurat det jeg sier, at de kan ha det de og, Mjelde kan og skal gjøre sitt beste for å forbedre dårlig moral og dårlig innstilling, så de yter sitt ytterste.
Men vi kan jo ta det akkurat som du sier, "Tror du det er slik at ingen voksne mennesker gjør ting de ikke skulle ha gjort?" Nei, det er jo derfor folk ikke kan legge ALL skyld over på treneren.
Selvfølgelig er Mons inneforstått med dette, og i år har han fått de til å prestere, derfor sitter han fortsatt.


Ingen som sier at man kan legge ALL skyld på Mjelde, men det er han som må stå ansvarlig for resultatene. Finnes forklaringer til det meste, formidlende omstendigheter osv, men til syvende og sist så er det MIM som har ansvaret. Bestrider du dette?


Nei, men det jeg bestrider et hvor stor del av ansvaret han har i følge deg. For på meg virker det som om du gir han skylden, nesten uansett, og det synes jeg blir feil.
Der er vi uenige gett...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

Quote from: "Marek"
Quote from: "SKBMiller"Da har vel MIM ansvaret for den fantastiske vårsesongen også da?
seriesølv! alle ble skuffa da gullet glapp men slutt og debater denne saken lenger. etter dette året kan vi se hvem som har rett =)


Selvsagt har han det, er dette så vanskelig å forstå? Ansvaret begrenser seg ikke til resultater i halve sesonger.
La meg kort oppsummere, MIM har ansvaret for ALLE resultater.
Si ifra om det er fortsatt noe uklart.


det uklare må være hvorfor man skal drive å debatere dette når alle veit at Mons Ivar Mjelde skal trene SK Brann sesongen 2007. Er det ikke på tide å glede seg til sesongen og diskutere andre ting?

Klaus_Brann

Quote from: "SKBMiller"
Quote from: "Marek"
Quote from: "SKBMiller"Da har vel MIM ansvaret for den fantastiske vårsesongen også da?
seriesølv! alle ble skuffa da gullet glapp men slutt og debater denne saken lenger. etter dette året kan vi se hvem som har rett =)


Selvsagt har han det, er dette så vanskelig å forstå? Ansvaret begrenser seg ikke til resultater i halve sesonger.
La meg kort oppsummere, MIM har ansvaret for ALLE resultater.
Si ifra om det er fortsatt noe uklart.


det uklare må være hvorfor man skal drive å debatere dette når alle veit at Mons Ivar Mjelde skal trene SK Brann sesongen 2007. Er det ikke på tide å glede seg til sesongen og diskutere andre ting?


Nei hvorfor diskutere ting?Folk diskuterer vel kamper i etterkant, selv om resultatet er kjent, gjør man ikke???
Jeg for min del synes det er et interessant tema, derfor.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

klysa

Hadde vert festlig om det hadde vert mulighet for å lage poll.

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"Nei, men det jeg bestrider et hvor stor del av ansvaret han har i følge deg. For på meg virker det som om du gir han skylden, nesten uansett, og det synes jeg blir feil.
Der er vi uenige gett...


Men da lurer jeg på hvor stor del av ansvaret han faktisk har.
Gir han skylden? Jeg gir vel han like mye æren om det går bra! Om vi vinner er det MIM som har ført laget til seier! Jeg gir han ansvaret, kort og godt.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "Klaus_Brann"Nei, men det jeg bestrider et hvor stor del av ansvaret han har i følge deg. For på meg virker det som om du gir han skylden, nesten uansett, og det synes jeg blir feil.
Der er vi uenige gett...


Men da lurer jeg på hvor stor del av ansvaret han faktisk har.
Gir han skylden? Jeg gir vel han like mye æren om det går bra! Om vi vinner er det MIM som har ført laget til seier! Jeg gir han ansvaret, kort og godt.


Jeg vet ikke hvordan man skal bestemme hvor stor del av ansvaret han har for resultater, og du skjønner godt hva jeg mener med "gir han skylden", trenger ikke kverulere ved alt. Selvfølgelig er det han som er hovedansvarlig både ved tap og seier, men spillerne er sterkt delaktige de og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "Klaus_Brann"Nei, men det jeg bestrider et hvor stor del av ansvaret han har i følge deg. For på meg virker det som om du gir han skylden, nesten uansett, og det synes jeg blir feil.
Der er vi uenige gett...


Men da lurer jeg på hvor stor del av ansvaret han faktisk har.
Gir han skylden? Jeg gir vel han like mye æren om det går bra! Om vi vinner er det MIM som har ført laget til seier! Jeg gir han ansvaret, kort og godt.


Morsomt at du skulle nevne dette med æren ved tap..Jeg mener jeg sjelden har lest noen her inne gi mye av æren til Mjelde ved seier..
Hvor ofte leser du "I dag gjorde Mjelde en knall kamp fra sidelinjen" e.l.
Det er heller "Andresen herjet i dag, og ledet Brann til seier.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"[Jeg vet ikke hvordan man skal bestemme hvor stor del av ansvaret han har for resultater, og du skjønner godt hva jeg mener med "gir han skylden", trenger ikke kverulere ved alt. Selvfølgelig er det han som er hovedansvarlig både ved tap og seier, men spillerne er sterkt delaktige de og.


Om du har ment hele tiden at det er han som er hovedansvarlig for resultatene så lurer jeg virkelig på hva du diskuterer etter.
Er vel faen så klart at han er.
Selvsagt er spillerne delaktige, men det er MIM som avgjør hvem som spiller og ikke.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "Klaus_Brann"[Jeg vet ikke hvordan man skal bestemme hvor stor del av ansvaret han har for resultater, og du skjønner godt hva jeg mener med "gir han skylden", trenger ikke kverulere ved alt. Selvfølgelig er det han som er hovedansvarlig både ved tap og seier, men spillerne er sterkt delaktige de og.


Om du har ment hele tiden at det er han som er hovedansvarlig for resultatene så lurer jeg virkelig på hva du diskuterer etter.
Er vel faen så klart at han er.
Selvsagt er spillerne delaktige, men det er MIM som avgjør hvem som spiller og ikke.


Det har jeg. Det vi vel er uenige om, er hvor stort ansvar han bør ha for resultatene.
Men i alle dager, klart det er han som tar ut laget, han tar ut de som presterer på trening regner jeg med. Han kan pushe de og jobbe med moralen og innstillingen deres, men han kan ikke vite hva slags innstilling de har på samme måte som med prestasjoner/ferdigheter, for innstillingen er innabords.
Det virker på meg som om du synes Monsen skal ha 99.9% av ansvaret for resultatene siden det både er hans jobb å forbedre innstillinga og moralen deres, prente inn den taktiske biten, spille bra fotball, lære de å sette sjansene, fortelle de at de ikke må begå store tabber i forsvaret osv...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up