• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Trekk deg Mons Ivar Mjelde!

Started by Red Rabitt, November 05, 2006, 20:44:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

brann_92

så han er arbeids løs så han kan jo hvere en kandidat :D

Chrisstah

Quote from: "brann_92"så han er arbeids løs så han kan jo hvere en kandidat :D


han er trener i olympiakos!!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

smaalanda

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "brann_92"så han er arbeids løs så han kan jo hvere en kandidat :D


han er trener i olympiakos!!


http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=142713
KMO!!!

brann_92

der ser dere som nekta for det

Pondan

99% sikker på at han går til Rævbk..

brann_92

kansje det ja for tørum får sikert sparken snart for di dårlige resultatene som han har fått i rl

Chrisstah

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "brann_92"så han er arbeids løs så han kan jo hvere en kandidat :D


han er trener i olympiakos!!


http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=142713


da blir det vel han som tar over når tørum får sparken!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

smaalanda

Quote from: "brann_92"der ser dere som nekta for det


Gratulere du viste sÃ¥pass at Sollied var pÃ¥ tynn is i Olympiakos. NÃ¥r det gjelder Brann + Sollied er vel noe som er gaaanske langt vekke. MisforstÃ¥ meg rett det hadde vært hærlig Ã¥ hatt en trener som Sollied i Brann, men tror faktisk ikke han tar noen retur til tippeligaen i nærmeste fremtid og hvis det blir en retur er vel sjangsen mye større pÃ¥ at det blir RBK. Er ikke sÃ¥ misfornøyd med Mjelde som en del andre her inne, og er klar pÃ¥ Ã¥ gi Mjelde  vertfall ett Ã¥r til om ikke mer.
KMO!!!

brann_92

han blir nok den heteste kandidaten til å ta over rbk :twisted:

monzilla

Mjelde får et år til for å gi Brann gull.

Northside

Quote from: "Erlend"Hvis han er en sÃ¥ dÃ¥rlig trener, hvordan forklarer du da at han  reddet et lag som var i stor gjeld og hadde sÃ¥vidt vunnet kvallik Ã¥ret før?  hvorfor stÃ¥r han da oppført med cupgull og seriebronse Ã¥ret etter,  (med litt hjelp fra en trømder, men uansett)sÃ¥ en drittseesong før han sprengte alle forhÃ¥pninger med sølv?  Gi han litt tid, sÃ¥ fÃ¥r vi se hva som skjer.  Jeg tror det vil lønne seg i lengden.  Selv Alex Ferguson brukte noen sesonger før han vant serien for første gang


Ja, han reddet oss kanskje... Noe sikkert flere trenere kunne gjort. Men, han er ikke god nok for et lag i top 3.
Seriebronse og cupgull var jo heller ikke suverent. Riktig nok et godt år, men vi møtte langt fra vanskelig motstand i cupen og vi var heldig som kom oss videre. I serien kunne vi like godt endt på 6 plass som på 3, her var det også litt flaks i bildet.

Sesongen etter nevnte du ikke, kanskje fordi det ble nok en fiasko?

Og hvorfor skal han få mer tid? Når du kommer til en klubb som Brann (slik vi er per dags dato) så skal du ikke komme her for så å vente med resultatene 3-4år pga du må som trener må utvikle deg. Her skal trenerene komme ferdig utviklet uten å trenger 3-4 sesonger på å lære seg taktikk og slikt.

Monsen har nådd sin topp, det var når vi tok cupgull og bronse. Denne sesongen sett under ett er ikke en like bra sesong resultatmessig, og langt ifra en like bra sesong dersom du ser på spillerkjøp og lønninger!

Etterhvert som et lag blir bedre må enkelte spillere byttes ut for å holde nivået. Det er gjort med Brann de siste årene, men ikke på trenersiden, desverre...

Bataljonen

Mjelde har vel uttalt at om ikke han fører Brann til gull innen de neste 2 årene så gir han seg som trener i Brann.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

brann_92

det er greit nok men han er ikke av di beste trenerne

Ikognoti

Quote from: "brann_92"det er greit nok men han er ikke av di beste trenerne


Du burde bli journalist når du blir stor, maken til skribent har jeg aldri før sett! Bravo!

brann_92

takker du:P
det er min menig så får du ha din mening

Pondan

brann_92, dine meninger har alle her på forumet skreve og sakt noen ganger.. Du henger "litt" etter...

Klaus_Brann

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Erlend"Hvis han er en sÃ¥ dÃ¥rlig trener, hvordan forklarer du da at han  reddet et lag som var i stor gjeld og hadde sÃ¥vidt vunnet kvallik Ã¥ret før?  hvorfor stÃ¥r han da oppført med cupgull og seriebronse Ã¥ret etter,  (med litt hjelp fra en trømder, men uansett)sÃ¥ en drittseesong før han sprengte alle forhÃ¥pninger med sølv?  Gi han litt tid, sÃ¥ fÃ¥r vi se hva som skjer.  Jeg tror det vil lønne seg i lengden.  Selv Alex Ferguson brukte noen sesonger før han vant serien for første gang


Ja, han reddet oss kanskje... Noe sikkert flere trenere kunne gjort. Men, han er ikke god nok for et lag i top 3.
Seriebronse og cupgull var jo heller ikke suverent. Riktig nok et godt år, men vi møtte langt fra vanskelig motstand i cupen og vi var heldig som kom oss videre. I serien kunne vi like godt endt på 6 plass som på 3, her var det også litt flaks i bildet.

Sesongen etter nevnte du ikke, kanskje fordi det ble nok en fiasko?

Og hvorfor skal han få mer tid? Når du kommer til en klubb som Brann (slik vi er per dags dato) så skal du ikke komme her for så å vente med resultatene 3-4år pga du må som trener må utvikle deg. Her skal trenerene komme ferdig utviklet uten å trenger 3-4 sesonger på å lære seg taktikk og slikt.

Monsen har nådd sin topp, det var når vi tok cupgull og bronse. Denne sesongen sett under ett er ikke en like bra sesong resultatmessig, og langt ifra en like bra sesong dersom du ser på spillerkjøp og lønninger!

Etterhvert som et lag blir bedre må enkelte spillere byttes ut for å holde nivået. Det er gjort med Brann de siste årene, men ikke på trenersiden, desverre...


Det kan godt hende han hadde fått sparken hvis vi hadde hatt en ræva vårsesong, men hvis han hadde fått fortsette, og vi hadde tatt sølv, hadde nok pipen hatt en annen lyd...
Nok en fiasko?Jeg vet ikke hva du kaller fiasko, men i mine øyne har ikke Monsen opplevd så mange fiaskoer som trener i Brann.
Hvis du leser en gang til gjennom innlegget til Erlend, så ser du kanskje at han nevner denne drittsesongen som du etterlyste...
Han kom jo ikke til Brann pr. dags dato, det er en liten detalj som er verdt å ta med.
Brann hadde nok ikke de samme spillerstall da han begynte som trener som det vi har nå, og greit nok at han ikke er ferdig utlært, men litt av filosofien hans går velut på at man skal bygge et godt fundament, for så å bygge videre på dette, noe jeg føler han har klart nogenlunde med sine resultater. En viss Eggen hadde vel en lignende filosofi, og se hvor rævkjørt de ble, nei vi må ikke havne opp slik...
Hvis det er noe Brann er kjent for, er det vel utrygghet og ustabile forhold rundt, og i klubben.
Er det slike forhold du savner i Brann???
Det er vel noe vi kan klare å oppnå innen 2008, hvis vi tupper ut Mons, henter en ny "kjempetrener" som heller ikke tar gull 1.sesongen. Tupper han, ender opp med Tørum som ber om tilgivelse for sviket og vender hjem. For så å føre Brann ned i 1.!!!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Botch

Tørum er overvurdert. Rbk har så god spillerstall at en trener som tar over og vinner 10-12 kamper ikke kan geniforklares. Uten steffen hadde ikke rbk tatt gullet. Med eller uten Tørum.

Til alle som diskuterer stadionkapasiteten og interessen rundt Brann. Skal ikke Mjelde ha litt av æren for at interessen rundt brann er større enn på lenge? Eller hvem skal få æren for det?

Mjelde har levert gode resultatet, men mange er naturligvis skuffet over gullet som glapp. Slik jeg ser det blir det alt for enkelt å skylde på taktiske svakheter hos treneren. Han var da god nok til å lede TL med ti poeng til sommeren.
Det handler om marginer, og ingen lag i Norge er så suverene at de automatisk vinner serien. Rbk var det før, men ikke lengre.

Jeg tror vi er avhengig av kontinuitet for å få et stabilt topplag i Norge. Dette fordi ingen klubber har råd til å kjøpe stjerner som hver nye trener vil ha i sitt lag.
Og kontinuitet krever nesten en trener som har lokal forankring.

Eneste grunnen til å sparke Mjelde er hvis majoriteten av spillergruppen ikke har tillit til ham, for da blir det håpløst. Resultatene hans hittil er mer enn gode nok til å få fortsette.

Northside

Quote from: "Klaus_Brann"
Hvis det er noe Brann er kjent for, er det vel utrygghet og ustabile forhold rundt, og i klubben.
Er det slike forhold du savner i Brann???
Det er vel noe vi kan klare å oppnå innen 2008, hvis vi tupper ut Mons, henter en ny "kjempetrener" som heller ikke tar gull 1.sesongen. Tupper han, ender opp med Tørum som ber om tilgivelse for sviket og vender hjem. For så å føre Brann ned i 1.!!!


Det Mjelde kom for var å få Brann opp på et godt og stabilt nivå som du sier. Denne stein på stein byggingen har han gjort bra og og det er blitt en flott grunnmur etterhvert. Men om ikke han tar frem plankene snart å bygger huset så må noen andre få prøve seg... Vårt lag er ikke slik som før no. Vi har penger, gode spillere og alt det, derfor skal det ikke være mulig å begynne som heispasasjer selv om vi bytter trener i håp om å ta gull. Kan godt hende Mjelde er god nok til å ta gull med Brann etterhvert, skjer det så blir jeg glad, men jeg håper det kommer en ny trener før den tid som kanskje klarer det litt fortere...

Krøvel nevnte noe over her om at Mjelde sin gode vårsesong nå blir brukt mot han pga en ikke like god høstsesong. Det høres jo faktisk helt feil ut å bruke en av Branns beste perioder mot treneren.... Men hva om vi sier det som Botch gjør om Tørum?
Med den spillerstallen vi hadde/har så ville Brann klart det samme selv uten en trener. Det Mjelde ikke klarte, sammen med spillerne, var å holde de på det nivået hele sesongen. Skal litt til for å være like god en hel sesong, men å falle så langt tilbake som vi faktisk gjorde etter Ham Kam kampen og utover er faktisk fryktelig.

Skal Mjelde få fortsette 2år til er jeg redd vi nærmer oss en mur like lang som den borti Kina. Tror det er på tide vi kan satse på en ny trener som begynner å bygge litt oppover igjen.

Xminator

Eneste grunn til å sparke Mjelde nå heter Trond Sollied. Om Dahl og Bruun-Hansen påstår de ikke har tenkt tanken, så ser jeg en løgner :p Tror ikke det er mer realistisk for oss enn å hente Solskjær eller Carew. Sollied er kommet inn i gutteklubben der man får nye tilbud om lønn på 9-10 millioner. Litt slik enkelte trenere i norge får tilbud om ny jobb og millionlønn etterhvert som de får sparken.

Klaus_Brann

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Klaus_Brann"
Hvis det er noe Brann er kjent for, er det vel utrygghet og ustabile forhold rundt, og i klubben.
Er det slike forhold du savner i Brann???
Det er vel noe vi kan klare å oppnå innen 2008, hvis vi tupper ut Mons, henter en ny "kjempetrener" som heller ikke tar gull 1.sesongen. Tupper han, ender opp med Tørum som ber om tilgivelse for sviket og vender hjem. For så å føre Brann ned i 1.!!!


Det Mjelde kom for var å få Brann opp på et godt og stabilt nivå som du sier. Denne stein på stein byggingen har han gjort bra og og det er blitt en flott grunnmur etterhvert. Men om ikke han tar frem plankene snart å bygger huset så må noen andre få prøve seg... Vårt lag er ikke slik som før no. Vi har penger, gode spillere og alt det, derfor skal det ikke være mulig å begynne som heispasasjer selv om vi bytter trener i håp om å ta gull. Kan godt hende Mjelde er god nok til å ta gull med Brann etterhvert, skjer det så blir jeg glad, men jeg håper det kommer en ny trener før den tid som kanskje klarer det litt fortere...

Krøvel nevnte noe over her om at Mjelde sin gode vårsesong nå blir brukt mot han pga en ikke like god høstsesong. Det høres jo faktisk helt feil ut å bruke en av Branns beste perioder mot treneren.... Men hva om vi sier det som Botch gjør om Tørum?
Med den spillerstallen vi hadde/har så ville Brann klart det samme selv uten en trener. Det Mjelde ikke klarte, sammen med spillerne, var å holde de på det nivået hele sesongen. Skal litt til for å være like god en hel sesong, men å falle så langt tilbake som vi faktisk gjorde etter Ham Kam kampen og utover er faktisk fryktelig.

Skal Mjelde få fortsette 2år til er jeg redd vi nærmer oss en mur like lang som den borti Kina. Tror det er på tide vi kan satse på en ny trener som begynner å bygge litt oppover igjen.


Alle håper vel at Brann skal ta gull, jeg håper Mjelde klarer det, for jeg mener han har en del av de rette elementene som skal til for å bygge et godt lag, og selv bli en topptrener.
Selvfølgelig er det mulig for Brann å begynne som heispassasjer, i alle fall én gang, vi har gode spillere ja, men det trengs noen til å plassere alle de i et system som fungerer. Gode spillere er ikke nødvendigvis gode spillere, hvis de får løpe rundt som de vil og satse på at det går bra..
Vi har ingen garanti for at en evt. ny trener hadde gjort ting så mye bedre i Brann enn Mjelde, ingen garanti for at får spillerne til å blomstre, ingen garanti for at spillergruppa får tillit til han.
Hvilke realistiske trenere ville du valgt fremfor Mjelde??Ikke Trond Sollied, det kalles ikke realistisk..

Er veldig enig i at vi dret oss ut og gjorde en dårlig høst sesong, MEN det som er litt av problemet her sånn jeg ser det, er at folk flest også meg selv, lot seg blende totalt av det som skjdedde i vår!

Vi spilte langt over forventning kamp etter kamp, og å lede serien sånn vi gjorde så og si hele vår sesongen og med den marginen, er det nok få bergensere som i sin villeste drømmer hadde drømt om...
Problemet er at vi gjorde en altfor god vår, og når vi gjorde en dårlig høst, ble det som om vi nesten hadde rykket ned...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Erlend

pÃ¥ høsttabellen endtre vi faktisk ganske midt pÃ¥ tabellen, som vel mÃ¥ kunne regnes som der brann pleier Ã¥ være.  Da har vi altsÃ¥ en sinnsykt god første halvdel og en middels andre halvdel.  Jeg mener dette ikke er nok til Ã¥ sparke en trener.  NÃ¥ har han en mulighet til Ã¥ lære av sine feil, sÃ¥ fÃ¥r vi se hvordan fremtiden blir.  FÃ¥r vi en annen trener, kan det fort være han gjør samme feilen

bulldog

sollied er ledig. den eneste treneren jeg heller vil se i brann enn mons...
bulldog

Klaus_Brann

Quote from: "bulldog"sollied er ledig. den eneste treneren jeg heller vil se i brann enn mons...


At han er ledig er en ting, men jeg tror han ser på det å gå te Brann som et tilbakefall på karrierestigen...Fra Rivaldo te våre stjerner..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

paf

Quote from: "bulldog"sollied er ledig. den eneste treneren jeg heller vil se i brann enn mons...

Han går bare til plasser med billigere sprit. Tyrkia neste, spår jeg.

vebo

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "bulldog"sollied er ledig. den eneste treneren jeg heller vil se i brann enn mons...


At han er ledig er en ting, men jeg tror han ser på det å gå te Brann som et tilbakefall på karrierestigen...Fra Rivaldo te våre stjerner..



Snakker du om? Rivaldo er da ingenting i forhold til våre stjerner! ;)
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: "paf"
Quote from: "bulldog"sollied er ledig. den eneste treneren jeg heller vil se i brann enn mons...

Han går bare til plasser med billigere sprit. Tyrkia neste, spår jeg.


Jasså ja, så det er det han går etter. I så fall har jeg hørt at han skal være aktuell for Lokomotiv Moskva, hvor de tilbudte han ti tusen fat med billig importert polsk hjemmebrent.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Sollied er den eneste smårealistiske treneren jeg kunne tenke meg å bytte Monsen med nå. Men jeg vil fortsatt ha han i organisasjonen, om mulig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

jako

Henning Berg! Hvis han er villig til å flytte på seg da.

Men å sparke Mons er uansett en umulighet siden de tross alt nettopp har gitt ham ny kontrakt.

Ellers vil jag bare si at han har ført ossn der vin er i dag ikke nødvendigvis er grunn nok til å gi ham tillit videre.

Et eksempel på et lignende trenerbytte er Cherlsea. De aller fleste ønsket jo at Ranieri skulle fortsette og var veldig irritert på at russeren gav ham fyken, men det er vel ingen som savner ham i dag. Bortsett fra rivaliserende fans selvsagt.

Et annety eksempel blir ganske ulikt, men jegn tar det med for det. Under Shankley var Liverpool et topplag i England og vant ligagull tre ganger på 10-15 år? Han tok de visst opp fra nest øverste nivå og frem til ligagull. Men det var først da Paisley tok over at de ble helt utilnærmelige ogb ble best i Europa.

Det fins eksempler på motsatte tilfeller også selvsagt, men Brann kunne absolutt vært tjent med et trenerskifte slik jeg ser det. Men det er uansett uaktuelt nå.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Vidar

Quote from: "NorthsideFCDH"
Seriebronse og cupgull var jo heller ikke suverent. Riktig nok et godt år, men vi møtte langt fra vanskelig motstand i cupen og vi var heldig som kom oss videre. I serien kunne vi like godt endt på 6 plass som på 3, her var det også litt flaks i bildet.


Digger "glasset er halvtomt" folk. Seriebronse og cupgull var ikke suverent? haha, nei det var jaggu en laber sesong. Hvor tar du forventingene dine fra? Alt gullet vi ikkje har i skapene på Stadion??? Og som flere andre har kommentert tildligere i tråden, så spør eg også: Hvorfor er det slik at det er flaks når vi vinner, mens når vi taper så er det alltid udyktighet fra MJELDE som har skylden! Herregud da...

Quote from: "NorthsideFCDH"
Og hvorfor skal han få mer tid? Når du kommer til en klubb som Brann (slik vi er per dags dato) så skal du ikke komme her for så å vente med resultatene 3-4år pga du må som trener må utvikle deg. Her skal trenerene komme ferdig utviklet uten å trenger 3-4 sesonger på å lære seg taktikk og slikt.


Vet ikkje helt kor eg skal begynne med å kommentere akkurat dette, for du skriver jo som du er helt i bakvendtland. For det første så kommer ikke Mjelde til klubben slik den er per dags dato som du skriver, han har vært med på å skape den til det den er i dag, og gitt oss bedre resultater enn vi har hatt på evigheter I PROSESSEN. Så lenge han fortsetter å få laget til å prestere (ja, sølv er en god prestasjon uansett hvor mye folk surmuler over den middelmådige høstsesongen), så er det utrolig at folk presterer å skrike etter hans avgang. Forstå det den som kan, man må sannsynligvis være innavlet Bergenser for å forstå (u)logikken. For det andre så har det ikkje ventet 3-4 år på seg for å få resultater. Må man dra frem GULLET i cup'en, og sølv og bronse i ligaen igjen for at det skal synke inn?? Nei, tviler på det hjelper å gjenta det aldri så mange ganger.

Quote from: "NorthsideFCDH"
Monsen har nådd sin topp, det var når vi tok cupgull og bronse. Denne sesongen sett under ett er ikke en like bra sesong resultatmessig, og langt ifra en like bra sesong dersom du ser på spillerkjøp og lønninger!


Hvis vi ser på hva som mangler i hyllen etter at Mjelde overtok, så er det kun seriegullet. Vi var faktisk nærmere dette i år enn vi var i sesongen du mener Mjelden toppet karrieren sin (bronse). Etter min mening er det forferdelig synd at klubben sliter med supportere som deg. Hadde klubben, spillerne og trenerne opp gjennom tiden fått mer ro på seg til å komme med resultater, så hadde det garantert vært mer silverware på oss. Men dessverre er eg redd det aldri vil skje pga deg og dine. Gratulerer.

Klaus_Brann

Det er sånn det er i Bergen.
Folks håp og forventninger lever sjelden i den helt realistiske verden, og i år hvor det endelig så ut til at det skulle skje, men allikevell ikke skjedde, da ble folk deppa...
Da går en del folk rett i strupen på Mons og krever hans avgang, for "hvem som helst kunne ledet et lag bestående av slike spillere til i alle fall sølv".
Dessuten er folk her altfor historieløse, når det eneste som er godt nok er gull. Jeg var langt nede etter at gullet røk, men nå har det sakte seget innpå meg at vi alt i alt gjorde en bra sesong i tl.
Forøvrig et godt poeng dette med skyld og flaks. Man krediterer heller spillerne enn Mjelde for seire, og veldig skjelden slenger man dritt om spillere etter tap, på den måten man slenger dritt mot Mjelde etter tap.
Med mindre store tabber var avgjørende.
Så kommer sikkert noen til å si at han ikke eier taktiske egenskaper, men hvis man f.eks. skal kunne skifte formasjon i løpet av en kamp, så man ha en fungerende formasjon å skifte til.
"Ja, men det er vel treneren sin jobb å få denne formasjonen til å fungere??"
Jojo, men man må også ha spillere som spiller bra i denne formasjonen, i tillegg til den andre, og man må ha tid til å kunne få trent inn en annen formasjon...
Noe som vi kanskje får se mer av til neste år med den taktikkløse Mjelde, det er i alle fall noe vi har fått kjørt gjennom i løpet av royal league.
Mjelde må bli.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Spillerne får like mye dritt fra meg etter tap som Mons gjør. Men på den annen side, hvis jeg fikk bestemme, så hadde det ikke vært mange spillere igjen på laget :)
"og der snubler Sæternes igjen"

bulldog

Quote from: jakoHenning Berg! Hvis han er villig til å flytte på seg da./quote]

ha ha ha! ja berg har jo virkelig vist seg som en gulltrener! også har han utrolig mye større evne enn mons til å gjøre grep underveis i kampene. særlig når de ligger under...
maken til vissvass, berg har jo nettop vist at han ikke duger. spesiellt i motgang sliter den godeste henning. syter over spillerne sine og kjefter på alt og alle
bulldog

Brodtkorb

Quote from: Vidar
Quote from: "NorthsideFCDH"
Seriebronse og cupgull var jo heller ikke suverent. Riktig nok et godt år, men vi møtte langt fra vanskelig motstand i cupen og vi var heldig som kom oss videre. I serien kunne vi like godt endt på 6 plass som på 3, her var det også litt flaks i bildet.


Digger "glasset er halvtomt" folk. Seriebronse og cupgull var ikke suverent? haha, nei det var jaggu en laber sesong. Hvor tar du forventingene dine fra? Alt gullet vi ikkje har i skapene på Stadion??? Og som flere andre har kommentert tildligere i tråden, så spør eg også: Hvorfor er det slik at det er flaks når vi vinner, mens når vi taper så er det alltid udyktighet fra MJELDE som har skylden! Herregud da...

Quote from: "NorthsideFCDH"
Og hvorfor skal han få mer tid? Når du kommer til en klubb som Brann (slik vi er per dags dato) så skal du ikke komme her for så å vente med resultatene 3-4år pga du må som trener må utvikle deg. Her skal trenerene komme ferdig utviklet uten å trenger 3-4 sesonger på å lære seg taktikk og slikt.


Vet ikkje helt kor eg skal begynne med å kommentere akkurat dette, for du skriver jo som du er helt i bakvendtland. For det første så kommer ikke Mjelde til klubben slik den er per dags dato som du skriver, han har vært med på å skape den til det den er i dag, og gitt oss bedre resultater enn vi har hatt på evigheter I PROSESSEN. Så lenge han fortsetter å få laget til å prestere (ja, sølv er en god prestasjon uansett hvor mye folk surmuler over den middelmådige høstsesongen), så er det utrolig at folk presterer å skrike etter hans avgang. Forstå det den som kan, man må sannsynligvis være innavlet Bergenser for å forstå (u)logikken. For det andre så har det ikkje ventet 3-4 år på seg for å få resultater. Må man dra frem GULLET i cup'en, og sølv og bronse i ligaen igjen for at det skal synke inn?? Nei, tviler på det hjelper å gjenta det aldri så mange ganger.

Quote from: "NorthsideFCDH"
Monsen har nådd sin topp, det var når vi tok cupgull og bronse. Denne sesongen sett under ett er ikke en like bra sesong resultatmessig, og langt ifra en like bra sesong dersom du ser på spillerkjøp og lønninger!


Hvis vi ser på hva som mangler i hyllen etter at Mjelde overtok, så er det kun seriegullet. Vi var faktisk nærmere dette i år enn vi var i sesongen du mener Mjelden toppet karrieren sin (bronse). Etter min mening er det forferdelig synd at klubben sliter med supportere som deg. Hadde klubben, spillerne og trenerne opp gjennom tiden fått mer ro på seg til å komme med resultater, så hadde det garantert vært mer silverware på oss. Men dessverre er eg redd det aldri vil skje pga deg og dine. Gratulerer.

Bra skrevet .......... folk snakker for seg sjøl  her inne og  vell Ã¥ bra e det ... puh .... men Det er ogsÃ¥ en haug med drittunger her inne spÃ¥ forumet...... som bare deler ut sin frustrasjon ...... og til slutt sÃ¥ blir det massesuggesjon og vi vet jo ka det kan ende opp med .... ingen supportere
Så til helvete ta og kom med seriøse ting og ikke sleng av gårde dine/deres frustrasjon,på Mjelde eller andre....Vi er her for å støtte de ..... så bruk stemmen positivt på Stadda .... så får dokker som er de mest negative her inne skrive dokker en dagbok ... kan jo hende du /dere får utgitt den hos frustrasjonsrådet i BA .... for de skriver jo alt

Dette er ikke hakking eller frustrasjon det er bare realiteter og men sanne ord fra en som vet forskjell på oppoverbakke og nedoverbakke

PÃ¥ tide folk lærer seg kjærlighet og ikke bare  krever :
Alt for Bergen... Alt for BRANN

Snublefot

jeg tror vell mange av de som er negative til mjelde er "positive" når de er på staddaen for å støtte laget etc.. så at de har negative meninger de ytrer her inne er vell ikke så gale..

Jeg for min del har vært en stor mjelde-tilhenger, men nå er jeg litt usikker og venter egentlig mest på å se hvordan 2007 blir. Ligger brann veldig dårlig ann til halvspilt, tror jeg monsen forsvinner..

Northside

Quote from: "Vidar"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Seriebronse og cupgull var jo heller ikke suverent. Riktig nok et godt år, men vi møtte langt fra vanskelig motstand i cupen og vi var heldig som kom oss videre. I serien kunne vi like godt endt på 6 plass som på 3, her var det også litt flaks i bildet.


Digger "glasset er halvtomt" folk. Seriebronse og cupgull var ikke suverent? haha, nei det var jaggu en laber sesong. Hvor tar du forventingene dine fra? Alt gullet vi ikkje har i skapene på Stadion??? Og som flere andre har kommentert tildligere i tråden, så spør eg også: Hvorfor er det slik at det er flaks når vi vinner, mens når vi taper så er det alltid udyktighet fra MJELDE som har skylden! Herregud da...




Seriebronse og cupgull var gode resultater, men måten det ble gjort på var langt fra suverent, dersom det er letter for deg å forstå det slik. Kunne like godt endt med 6 plass og kvartfinale i cupen det året, så litt flaks var det nok.

En annen ting, har aldri sagt det er flaks hver gang vi vinner. Dette er første gangen jeg sier noe om flaks her inne så kommer du å spyr ut diverse vås, det sier jo heller litt om enkelte som diskuterer her inne... Når vi taper, så pleier eg heller aldri å skylde på Mjelde. Tror ikke jeg har sagt det en gang dette året at Mjelde aleine var skyld i et tap. Men jeg sa det ofte i 2005 sesongen etter tap på tap på bortebane, hvor taktikken lå igjen i Bergen gang på gang...

Eg har lenge hvert en av de som ikke slengte drit om Mjelde, men når eg først kommer med noen meninger, for en gangs skyld negative, så er visst eg blitt en negativ person med en gang.

Det du kommer med Brodtkorb høres jo ut som fyllasnakk... Det som blir skrevet her inne er ikke nødvendigvis det vi hyler på stadion under kamp. Dette er et diskusjonsforum, dvs vi kan komme med negative meninger, uten at laget blir noe særlig påvirket.
At vi ender opp med "ingen supportere" som du skrev tar eg som en dårlig spøk eller noe fra en person som tydeligvis skriver i påvirket tilstand.

jako

Quote from: "bulldog"
Quote from: "jako"Henning Berg! Hvis han er villig til å flytte på seg da.


ha ha ha! ja berg har jo virkelig vist seg som en gulltrener! også har han utrolig mye større evne enn mons til å gjøre grep underveis i kampene. særlig når de ligger under...
maken til vissvass, berg har jo nettop vist at han ikke duger. spesiellt i motgang sliter den godeste henning. syter over spillerne sine og kjefter på alt og alle


Han har vunnet ligaen i England flere ganger, samt CL. Spilt under store managere som Ferguson og Dalglish. Han har hundre kamper med flagget på brystet, flere av de som kaptein. Han har også vist i Lyn at har evner som trener også.

Han har en autoritet og et vinnerinstinkt som jeg tror vi trenger for å ta det siste steget opp til gull.

Men det er uansett uaktuelt på nåværende tidspunkt, derfor blir denne diskusjonen meningsløs. Så får vi håpe Mjelde viser evner i det kommende året som han ikke har vist tidligere.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

paf

Quote from: "jako"
Han har vunnet ligaen i England flere ganger, samt CL. Spilt under store managere som Ferguson og Dalglish. Han har hundre kamper med flagget på brystet, flere av de som kaptein. Han har også vist i Lyn at har evner som trener også.

Han har en autoritet og et vinnerinstinkt som jeg tror vi trenger for å ta det siste steget opp til gull.

Jada. Sikkert. Jeg for min del synes det er mest relevant å måle ham etter det Lyn har oppnådd med ham som trener. Det er strengt tatt ikke all verden.

jako

Quote from: "paf"
Quote from: "jako"
Han har vunnet ligaen i England flere ganger, samt CL. Spilt under store managere som Ferguson og Dalglish. Han har hundre kamper med flagget på brystet, flere av de som kaptein. Han har også vist i Lyn at har evner som trener også.

Han har en autoritet og et vinnerinstinkt som jeg tror vi trenger for å ta det siste steget opp til gull.

Jada. Sikkert. Jeg for min del synes det er mest relevant å måle ham etter det Lyn har oppnådd med ham som trener. Det er strengt tatt ikke all verden.


Synes har har gjort en god jobb med begrensede midler og mange unge spillere. Noen helt andre rammevilkår enn det Mjelde har til rådighet. Men man har selvsagt ingen garanti for at han blir en suksess.

Men har er ikke like sympatisk som Mjelde nei. Men jeg synes Brann skal være kyniske her.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

indreløper

Quote from: "jako"
Quote from: "paf"
Quote from: "jako"
Han har vunnet ligaen i England flere ganger, samt CL. Spilt under store managere som Ferguson og Dalglish. Han har hundre kamper med flagget på brystet, flere av de som kaptein. Han har også vist i Lyn at har evner som trener også.

Han har en autoritet og et vinnerinstinkt som jeg tror vi trenger for å ta det siste steget opp til gull.

Jada. Sikkert. Jeg for min del synes det er mest relevant å måle ham etter det Lyn har oppnådd med ham som trener. Det er strengt tatt ikke all verden.


Synes har har gjort en god jobb med begrensede midler og mange unge spillere. Noen helt andre rammevilkår enn det Mjelde har til rådighet. Men man har selvsagt ingen garanti for at han blir en suksess.

Men har er ikke like sympatisk som Mjelde nei. Men jeg synes Brann skal være kyniske her.



OIOIOI for en kjempestatistikk Berg har som trener.....Bare sitter og venter på at en eller annen idiot skal nevne Keiko som trener kandidat også.....

paf

Quote from: "indreløper"OIOIOI for en kjempestatistikk Berg har som trener.....Bare sitter og venter på at en eller annen idiot skal nevne Keiko som trener kandidat også.....

Arild Stavrum er vel også en kandidat. Han kjenner jo Brann fra sin tid som spiller og har vært proff i Skottland!

smaalanda

Quote from: "paf"
Quote from: "indreløper"OIOIOI for en kjempestatistikk Berg har som trener.....Bare sitter og venter på at en eller annen idiot skal nevne Keiko som trener kandidat også.....

Arild Stavrum er vel også en kandidat. Han kjenner jo Brann fra sin tid som spiller og har vært proff i Skottland!


Da mangler vi jo bare Morgan Andersen i klubben så er skandalen komplett.
KMO!!!

Brodtkorb

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Vidar"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Seriebronse og cupgull var jo heller ikke suverent. Riktig nok et godt år, men vi møtte langt fra vanskelig motstand i cupen og vi var heldig som kom oss videre. I serien kunne vi like godt endt på 6 plass som på 3, her var det også litt flaks i bildet.


Digger "glasset er halvtomt" folk. Seriebronse og cupgull var ikke suverent? haha, nei det var jaggu en laber sesong. Hvor tar du forventingene dine fra? Alt gullet vi ikkje har i skapene på Stadion??? Og som flere andre har kommentert tildligere i tråden, så spør eg også: Hvorfor er det slik at det er flaks når vi vinner, mens når vi taper så er det alltid udyktighet fra MJELDE som har skylden! Herregud da...




Seriebronse og cupgull var gode resultater, men måten det ble gjort på var langt fra suverent, dersom det er letter for deg å forstå det slik. Kunne like godt endt med 6 plass og kvartfinale i cupen det året, så litt flaks var det nok.

En annen ting, har aldri sagt det er flaks hver gang vi vinner. Dette er første gangen jeg sier noe om flaks her inne så kommer du å spyr ut diverse vås, det sier jo heller litt om enkelte som diskuterer her inne... Når vi taper, så pleier eg heller aldri å skylde på Mjelde. Tror ikke jeg har sagt det en gang dette året at Mjelde aleine var skyld i et tap. Men jeg sa det ofte i 2005 sesongen etter tap på tap på bortebane, hvor taktikken lå igjen i Bergen gang på gang...

Eg har lenge hvert en av de som ikke slengte drit om Mjelde, men når eg først kommer med noen meninger, for en gangs skyld negative, så er visst eg blitt en negativ person med en gang.

Det du kommer med Brodtkorb høres jo ut som fyllasnakk... Det som blir skrevet her inne er ikke nødvendigvis det vi hyler på stadion under kamp. Dette er et diskusjonsforum, dvs vi kan komme med negative meninger, uten at laget blir noe særlig påvirket.
At vi ender opp med "ingen supportere" som du skrev tar eg som en dårlig spøk eller noe fra en person som tydeligvis skriver i påvirket tilstand.


NorthsideFCDH skrev:

Og hvorfor skal han få mer tid? Når du kommer til en klubb som Brann (slik vi er per dags dato) så skal du ikke komme her for så å vente med resultatene 3-4år pga du må som trener må utvikle deg. Her skal trenerene komme ferdig utviklet uten å trenger 3-4 sesonger på å lære seg taktikk og slikt.

Her bør du ta i betraktning att Mjelde ikke hadde noe trenerutdannelse ..hmm han hadde vell gunnkursene for lavere divisjoner.. så dine 3-4 år kan du jo tygge på.....det var vell sånn att viss ikke Steffensen hadde vært der og vi hadde fått til ett sammerbeid de 2 i mellom,så hadde han kanskje ikke fått disp fra NFF ...
Du sier att her skal de komme ferdig utvikklet som trener,si meg kem e det .... Er vell ikke mange i Norge du kan nevne utenom Nils Arne Eggen

NorthsideFCDH skrev:

Monsen har nådd sin topp, det var når vi tok cupgull og bronse. Denne sesongen sett under ett er ikke en like bra sesong resultatmessig, og langt ifra en like bra sesong dersom du ser på spillerkjøp og lønninger!

Kjønner du har den store forstÃ¥elsen for hva kontunitet er ....Kom med spillerkjøpene ....Gashi,Bakke,Bjørnson disse 3 kom vell ganske seint? og sÃ¥ har vi Memelli som har sprÃ¥kproblemer ... som er en lovende spiller men som mÃ¥ fÃ¥ inn spillesystemet og TFL .... kan vi vell bare si en sak om SKADET ..... dessverre ... krysser fingerne for han Ã¥ ..... No har vi en mulighet til Ã¥ fÃ¥ satt laget og sÃ¥ snakker du om att ut i fra spillerkjøpene  og lønningene. sÃ¥ er det en dÃ¥rlig sesong  
 Selvfølgelig er eg drita full og du er vell ikkje tør bak ørene

Northside

Quote from: "Brodtkorb"
Her bør du ta i betraktning att Mjelde ikke hadde noe trenerutdannelse ..hmm han hadde vell gunnkursene for lavere divisjoner.. så dine 3-4 år kan du jo tygge på.....det var vell sånn att viss ikke Steffensen hadde vært der og vi hadde fått til ett sammerbeid de 2 i mellom,så hadde han kanskje ikke fått disp fra NFF ...
Du sier att her skal de komme ferdig utvikklet som trener,si meg kem e det .... Er vell ikke mange i Norge du kan nevne utenom Nils Arne Eggen
"han trenger 1 sesong til å øve seg på så blir han nok en bedre trener" er ikke noe vi bør ha i denne klubben no om dagen. Når det kommer en trener til Brann i disse tider så skal ting skje med en gang.


QuoteKjønner du har den store forstÃ¥elsen for hva kontunitet er ....Kom med spillerkjøpene ....Gashi,Bakke,Bjørnson disse 3 kom vell ganske seint? og sÃ¥ har vi Memelli som har sprÃ¥kproblemer ... som er en lovende spiller men som mÃ¥ fÃ¥ inn spillesystemet og TFL .... kan vi vell bare si en sak om SKADET ..... dessverre ... krysser fingerne for han Ã¥ ..... No har vi en mulighet til Ã¥ fÃ¥ satt laget og sÃ¥ snakker du om att ut i fra spillerkjøpene  og lønningene. sÃ¥ er det en dÃ¥rlig sesong  
 Selvfølgelig er eg drita full og du er vell ikkje tør bak ørene

naitsirk

QuoteMed de spillerne vi har så mener jeg vi skal kjempe om gull hvert eneste år og ikke kunne gå på en så saftig smell som vi gjorde denne høsten.
Og nei, var ikke helt tørr bak ørene når jeg skrev det, var en hard natt, men jeg står for det jeg skrev.



den må du forklare litt nærare.
brann kjempa jo om gullet i år og delvis i fjor.
ein smell på 6 poeng i løpet av 26 kamper, tyder ikkje mykje på total sprekk.
folk gløymer tydeligvis at rbk hadde ein lika dårlig vår som brann hadde på hausten.

indreløper

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "paf"
Quote from: "indreløper"OIOIOI for en kjempestatistikk Berg har som trener.....Bare sitter og venter på at en eller annen idiot skal nevne Keiko som trener kandidat også.....

Arild Stavrum er vel også en kandidat. Han kjenner jo Brann fra sin tid som spiller og har vært proff i Skottland!


Da mangler vi jo bare Morgan Andersen i klubben så er skandalen komplett.

Northside

Quote from: "naitsirk"
QuoteMed de spillerne vi har så mener jeg vi skal kjempe om gull hvert eneste år og ikke kunne gå på en så saftig smell som vi gjorde denne høsten.
Og nei, var ikke helt tørr bak ørene når jeg skrev det, var en hard natt, men jeg står for det jeg skrev.



den må du forklare litt nærare.
brann kjempa jo om gullet i år og delvis i fjor.
ein smell på 6 poeng i løpet av 26 kamper, tyder ikkje mykje på total sprekk.
folk gløymer tydeligvis at rbk hadde ein lika dårlig vår som brann hadde på hausten.


Men de har vel byttet trener...? å si at vi kjempet om gull i fjor blir feil, vil ikke kalle 6 plass for kjemping om gull, det er vel mer midt på tabellen. I år kjempet vi riktignok om gull, men desverre klarte vi det ikke av en eller annen grunn.

naitsirk

det er vel ein forskjell på å ikkje ta gull og å kjempe om gull.
så det vil sei at i ditt tilfelle var det berre eit lag som var med i gullkampen i år, i fjor og alle andre år.

Northside

Quote from: "naitsirk"det er vel ein forskjell på å ikkje ta gull og å kjempe om gull.
så det vil sei at i ditt tilfelle var det berre eit lag som var med i gullkampen i år, i fjor og alle andre år.


i år kjempet vi om gull, som jeg faktisk sa!

paf

Quote from: "NorthsideFCDH"
i år kjempet vi om gull, som jeg faktisk sa!

Vi kjempet jo om gull i 2005 også - helt til høsten kom. I år kjempet vi om gull til det var igjen to serierunder. Det blir jo bare et spørsmål om tid. Sånn sett kan vi sikkert også si at vi har kjempet om gull hvert år siden 87 - i hvert fall i første serierunde :-)
Poenget er at vi med fordel kan være mer presis i beskrivelsene.

Go Up