• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Trekk deg Mons Ivar Mjelde!

Started by Red Rabitt, November 05, 2006, 20:44:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lurkin

Jeg sa til meg selv at jeg skulle vurdere mine egne meninger om Mons hvis det ikke ble medalje i år, noe jeg faktisk ikke trodde de skulle greie. Når det i tillegg ble sølv, så er jeg godt fornøyd sett i forhold til forventningene jeg hadde. Alle er naturlig nok skuffet over å 'miste gullet', men jeg ser ingen grunn til å bytte trener. Altfor stor risiko. Ser ut til at styret har innsett hvor stor betydning kontinuitet har for laget, og det er jeg glad for. Så å bytte trener nå er uansett ingenting å diskutere, ettersom det ikke vil skje, så da kan vi like godt se hvordan neste sesong ender. Tippeligaen er uansett så tett at det ikke er vits i å se på tabellen før etter 26 kamper.

Men går alt skadefritt og fint i klubben vil jeg se kamp om gullet helt til slutten neste år.

Godt nytt år, Bergen..
Berømte Brann fra Bergen

TrulsVikane

Lurkin

Tror eg e litt inne på det samme som Lurkin når eg siar at det e ingen klubber som sparker en trener som har ledet serien halve sesongen og tatt sølv, selv om det e en liten nedtur. HVIS han sparkes forventer eg en trener av kaliber som ingen andre klubber i skandinavia har!
kte lidenskap har et navn: BRANN

Nixon

Quote from: "TrulsVikane"Tror eg e litt inne på det samme som Lurkin når eg siar at det e ingen klubber som sparker en trener som har ledet serien halve sesongen og tatt sølv, selv om det e en liten nedtur.


Det er klubber som sparker en trener som tar laget til gull. Også i Norge...
Rød makt på Hansa

TrulsVikane

kte lidenskap har et navn: BRANN

Nixon

Hvis 2004 er sinnsykt langt tilbake...
Rød makt på Hansa

TrulsVikane

Quote from: "Nixon"Hvis 2004 er sinnsykt langt tilbake...
kte lidenskap har et navn: BRANN

Marek

Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "Nixon"Hvis 2004 er sinnsykt langt tilbake...


Kan det være haijn Ola?
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"
Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "Nixon"Hvis 2004 er sinnsykt langt tilbake...


Kan det være haijn Ola?


Bingo!
Rød makt på Hansa

Marek

Nå når vi slått fast at klubber kan kvitte seg med trenere selv om de klarer å rote til seg gullmedalje hva hindrer oss da for å få fjernet MIM?
ons Ivar skal hem...

Willy Wonka

Det faktum at vi ikke stirrer oss blind på resultater, men er mer opptatt av prosesser og utvikling.

bulldog

Quote from: "Marek"Nå når vi slått fast at klubber kan kvitte seg med trenere selv om de klarer å rote til seg gullmedalje hva hindrer oss da for å få fjernet MIM?


dt var jo også det dummeste de har gjort i barteland. by rise tok rbk til gull og mesterliga men fikk sparken. siden har det bare gått nedover. tørum varer neppe hele neste sesong.
bulldog

Marek

Quote from: "Willy Wonka"Det faktum at vi ikke stirrer oss blind på resultater, men er mer opptatt av prosesser og utvikling.


Og hvordan måler man så prosesser og utvikling? Joda, ganske riktig, med resultater!
ons Ivar skal hem...

dudo

Quote from: "Willy Wonka"Det faktum at vi ikke stirrer oss blind på resultater, men er mer opptatt av prosesser og utvikling.


Pisspreik, resultater er det eneste som teller. Men å være uenig om hvem som kan være med å bidra til best mulige resultater er selvsagt fullt mulig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Willy Wonka

Quote from: "Marek"
Quote from: "Willy Wonka"Det faktum at vi ikke stirrer oss blind på resultater, men er mer opptatt av prosesser og utvikling.


Og hvordan måler man så prosesser og utvikling? Joda, ganske riktig, med resultater!


Resultater er en viktig del av prosessen, og kommer som regel som en følge av riktige valg. Hvis man titter opp i Idrettsveien så ser man at det har vært en betydelig forbedring etter at Mjelde tok over. Vi er blitt et forholdsvis stabilt topplag, trygt finansiellt som igjen fører til at folk rundt klubben igjen har fått troen. Evalueringen i fjor som fikk følger for det medisinske apparatet, og som igjen gjorde at vi lå på topp store deler av sesongen. Videre har Mjelde fortsatt utviklingen i Royal League, der han har fått tid og ro til å finne de beste plassene å bruke nyankomne spillere. Han har igjen fått Huseklepp og Gashi til å blomstre. Men i stedet for å gi ham kredit for det så blir det heller klaget på at han ikke har gjort dette før.

Enkelte forventer tryllekunster og forventer at man vinner alt over natten. Jeg velger å fokusere på at utviklingen går i riktig retning og det ligger en plan bak.

Så kan folk skrike seg hese hvis de ikke mener at dette er måten å gjøre det på.

Marek

Quote from: "Willy Wonka"[Enkelte forventer tryllekunster og forventer at man vinner alt over natten. Jeg velger å fokusere på at utviklingen går i riktig retning og det ligger en plan bak.

Så kan folk skrike seg hese hvis de ikke mener at dette er måten å gjøre det på.


Er jo dette ikke alle er enige om, at det alltid går etter planen. Stein på stein sa han en gang, så var det storkjøp på storkjøp. Er ikke snakk om å vinne alt over natten, han går nå inn i sitt fjerde år.
At vi ikke skal fjerne oss med en trener for å sverge til kontinuitet ene og alene virker jo som kontinuerlig idioti!
ons Ivar skal hem...

Northside

Quote from: "Willy Wonka"Hvis man titter opp i Idrettsveien så ser man at det har vært en betydelig forbedring etter at Mjelde tok over. Vi er blitt et forholdsvis stabilt topplag, trygt finansiellt som igjen fører til at folk rundt klubben igjen har fått troen


Så det du sier er at vi kan takke Mjelde for at Brann i dag er blitt en bedre klubb enn for noen år siden når vi slet økonomisk?

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Så det du sier er at vi kan takke Mjelde for at Brann i dag er blitt en bedre klubb enn for noen år siden når vi slet økonomisk?


Er det noen som tviler på at Mjelde har en stor del av den æren? Det er slett ikke sikkert Hardball hadde hatt like stor tiltro til Brann hvis ikke Mjelde/POL/Dahl hadde sittet ved roret. Dette er ikke noe jeg sier. Men noe Hardball har sagt.

Det har uansett ikke noe relevans nå. Om Mjelde er rett mann videre er en helt annen diskusjon...
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"Er det noen som tviler på at Mjelde har en stor del av den æren? Det er slett ikke sikkert Hardball hadde hatt like stor tiltro til Brann hvis ikke Mjelde/POL/Dahl hadde sittet ved roret. Dette er ikke noe jeg sier. Men noe Hardball har sagt.



Selvsagt sier de dette, men det utelukker jo ikke at de ville investert med en annen mann ved roret.
Er jo ikke slik at hardball satt og ventet på at Mjelde skulle bli ansatt i alle år før de kom løpende med pengene sine.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"Selvsagt sier de dette, men det utelukker jo ikke at de ville investert med en annen mann ved roret.


Selvsagt ikke. Men det har jeg heller ikke hevdet. En annen trener kunne selvsagt gjort det like bra og fått æren. Poenget her var jo om Mjelde fortjente noe av æren for det som har skjedd de siste årene. Noe jeg mener at han gjør.

Quote from: "Marek"Er jo ikke slik at hardball satt og ventet på at Mjelde skulle bli ansatt i alle år før de kom løpende med pengene sine.


Vel, de ventet tilsynelatende på noe. Og noe viste seg å være Mjelde sammen med POL og Dahl.
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"Selvsagt ikke. Men det har jeg heller ikke hevdet. En annen trener kunne selvsagt gjort det like bra og fått æren. Poenget her var jo om Mjelde fortjente noe av æren for det som har skjedd de siste årene. Noe jeg mener at han gjør.

Vel, de ventet tilsynelatende på noe. Og noe viste seg å være Mjelde sammen med POL og Dahl.


Han fortjener nok sin del av æren, men blir rimelig navit å tro at alt stod og falt på MIM når det gjaldt å få inn kapital.

Det er ikke slik at hver gang noen gjør en handling, investering e.l. så har de sittet på gjerdet og ventet. Muligheten dukket opp og begge parter likte tanken. Men klart, hardball kan jo ha ventet på MIM, POL og BD siden 1963, hva vet jeg?
ons Ivar skal hem...

Vidar

Quote from: "Marek"Er jo dette ikke alle er enige om, at det alltid går etter planen. Stein på stein sa han en gang, så var det storkjøp på storkjøp. Er ikke snakk om å vinne alt over natten, han går nå inn i sitt fjerde år.
At vi ikke skal fjerne oss med en trener for å sverge til kontinuitet ene og alene virker jo som kontinuerlig idioti!


Det at cupgull, seriesølv og seriebronse på disse 4 årene tydeligvis ikkje er nok for deg sier jo litt om hvilke smarte og gjennomtenkte meninger du har på dette feltet. Så takk til deg. Neste?

Brann_copper

Gi meg EN god grunn til at vi skal sparke MIM underbygget med eksempler som viser at han er en dårlig trener! Jeg minner om at de siste tre årene har vi tatt bronse, sjetteplass og sølv i serien samt at vi har et NM-gull!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Marek

Kan ikke dere to lese igjennom tråden, og de to-tre andre trådene som er stengt? Her vil dere finne drøssevis av eksempler og argumenter.
Er det så vanskelig å innse at det finnes noen som ikke mener at MIM er rett mann? Virker jo som om folk detter av stolen hver gang de leser noe kristisk om fyren.
ons Ivar skal hem...

paf

Quote from: "Marek"Er det så vanskelig å innse at det finnes noen som ikke mener at MIM er rett mann? Virker jo som om folk detter av stolen hver gang de leser noe kristisk om fyren.

Er det så vanskelig å innse at det finnes noen som mener at MIM er rett mann? Virker jo som folk detter av stolen hver gang de leser noe positivt om fyren

Marek

Quote from: "paf"
Quote from: "Marek"Er det så vanskelig å innse at det finnes noen som ikke mener at MIM er rett mann? Virker jo som om folk detter av stolen hver gang de leser noe kristisk om fyren.

Er det så vanskelig å innse at det finnes noen som mener at MIM er rett mann? Virker jo som folk detter av stolen hver gang de leser noe positivt om fyren


Atter et eksempel på at de som mener MIM er rett mann ikke er i stand til å tenke selvstendig...

Jeg har ikke noe vanskeligheter med å innse at noen mener at han er rett mann, fyren har tom gjort gode ting. Men denne Vidar sitt innlegg er jo siste i rekken av idioti når man skriver noe negativt. Nok en gang blir man bedt om å holde kjeft om man sier noe som MIM elskerne ikke er enige i.
ons Ivar skal hem...

paf

Quote from: "Marek"
Atter et eksempel på at de som mener MIM er rett mann ikke er i stand til å tenke selvstendig...

Dette begynner jo å bli en riktig god debatt. Den har åpenbart vart så lenge at alle argumenter fra begge sider er brukt opp og det er tid for personangrepene. Jeg for min del er i stand til å tenke selvstendig. Det burde bety at jeg ikke mener Mons er rett mann, men det gjør jeg altså.

Bataljonen

Quote from: "Marek"Kan ikke dere to lese igjennom tråden, og de to-tre andre trådene som er stengt? Her vil dere finne drøssevis av eksempler og argumenter.
Er det så vanskelig å innse at det finnes noen som ikke mener at MIM er rett mann? Virker jo som om folk detter av stolen hver gang de leser noe kristisk om fyren.


Kanskje denne tråden bør stenges før dette begynner å skli ut i personangrep da siden emnet er utdebbatert i flere tråder??
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

jako

Quote from: "Brann_copper"Gi meg EN god grunn til at vi skal sparke MIM underbygget med eksempler som viser at han er en dårlig trener! Jeg minner om at de siste tre årene har vi tatt bronse, sjetteplass og sølv i serien samt at vi har et NM-gull!
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "bulldog"
Quote from: "Marek"Nå når vi slått fast at klubber kan kvitte seg med trenere selv om de klarer å rote til seg gullmedalje hva hindrer oss da for å få fjernet MIM?


dt var jo også det dummeste de har gjort i barteland. by rise tok rbk til gull og mesterliga men fikk sparken. siden har det bare gått nedover. tørum varer neppe hele neste sesong.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "paf"
Quote from: "indreløper"OIOIOI for en kjempestatistikk Berg har som trener.....Bare sitter og venter på at en eller annen idiot skal nevne Keiko som trener kandidat også.....

Arild Stavrum er vel også en kandidat. Han kjenner jo Brann fra sin tid som spiller og har vært proff i Skottland!


Helt fantastisk å observere hvilket høyt nivå denne debatten tidvis holder. Jeg bøyer meg fullstendig i støvet for slik en glitrenende argumentasjonsrekke.

Når to slike intelektuelle panserskip som paf og indreløper legger bredsiden til og fyrer av en kruttsalve med sine tungtveiende argumenter er det bare for meg å vifte med det istykkerskutte hvite flagget. Dere vant diskusjonen.

Gratulerer
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

QuoteSynes det er merkelig hvordan Brann klarer å sprekke fra en mulig gullmedalje to år på rad.

Nightfox

Mjelde må gå når det er for klubbens beste. Brann har kvittet seg med Winters og Miller, Winters delvis pga familie, men også pga treneren. Miller pga treneren, og Andresen stikker muligens til Stabæk hvis Stabæk klarer å hoste opp pengene som trengs før seriestart. I tillegg stikker Sæternes hvis Andresen går. Det er til Branns beste om Mjelde går. Brann sliter enormt hvis dette viser seg å være sant. Mjelde er rett og slett ikke verd det.

Falkman

Quote from: Xminator
QuoteSynes det er merkelig hvordan Brann klarer å sprekke fra en mulig gullmedalje to år på rad.

Christian

Quote from: "Nightfox"Mjelde må gå når det er for klubbens beste. Brann har kvittet seg med Winters og Miller, Winters delvis pga familie, men også pga treneren. Miller pga treneren, og Andresen stikker muligens til Stabæk hvis Stabæk klarer å hoste opp pengene som trengs før seriestart. I tillegg stikker Sæternes hvis Andresen går. Det er til Branns beste om Mjelde går. Brann sliter enormt hvis dette viser seg å være sant. Mjelde er rett og slett ikke verd det.

Var dette argumenter for at Mjelde bør gå? Så vidt eg kan se lister du opp et par ting som holder på å skje (Winters/Miller), et par ting som kanskje kan skje (Andresen/Sæternes) og så kommer du med en uavhengig påstand om at det er til Branns beste om Mjelde går. Blir litt i samme gate som å si: Vel, no stiger renten på huslånet mitt og om eg er uheldig mister eg jobben og. Det beste for meg er å sparke konemor på dør.

Har forstått at enkelte mener Mjelde ikkje er mannen som kan ta Brann til gull, men lar meg så langt i fra overbevise over argumentene som legges frem. For meg står bronse og sølv i serien, cupgull og den positive steamen Brann har vært inne i siden Mjelde, Dahl og POL tok styringen som et godt nok argument til å gi Mjelde fornyet tillit. Det har også Brann gjort. Helt nylig. Kan ikkje då denne debatten få ligge i alle fall noen måneder?

Vidar

Quote from: "Marek"
Quote from: "paf"
Quote from: "Marek"Er det så vanskelig å innse at det finnes noen som ikke mener at MIM er rett mann? Virker jo som om folk detter av stolen hver gang de leser noe kristisk om fyren.

Er det så vanskelig å innse at det finnes noen som mener at MIM er rett mann? Virker jo som folk detter av stolen hver gang de leser noe positivt om fyren


Atter et eksempel på at de som mener MIM er rett mann ikke er i stand til å tenke selvstendig...

Jeg har ikke noe vanskeligheter med å innse at noen mener at han er rett mann, fyren har tom gjort gode ting. Men denne Vidar sitt innlegg er jo siste i rekken av idioti når man skriver noe negativt. Nok en gang blir man bedt om å holde kjeft om man sier noe som MIM elskerne ikke er enige i.


Eg gir deg i det minste mine grunner for hvorfor eg mener Mjelde ikkje bør sparkes. Dersom gode resultater ikkje er avgjørende for deg for hvem som skal trene Brann så lurer eg jaggu på hva du mener kreves for at en trener skal få jobbe i klubben vår. Det eneste noenlunde sakelige argumentet eg har sett fra hylekoret er at vi kollapset i høst. Det at det ALLIKEVEL holdt til en andreplass sier sitt, men i gulltåka som henger igjen etter sommerferien så klarer enkelte å ikkje sette pris på den prestasjonen. Prøv å sett de siste årene i perspektiv. Eg synes i alle fall at det er utrolig artig å endelig være en klubb som kjemper i toppen år etter år. Hvorfor skal vi risikere å endre dette når vi så åpenbart er på riktig spor?!

Og angående personangrep; så klart oppstår det personangrep i slike tråder som dette når folk viser en utrolig mangel på grunnleggende forståelse for hvordan en bedrift drives.

hocey

tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

TrulsVikane

Quote from: "hocey"Trond SOLLIED til Brann!


Ja, men hvis det skal skje, bør det sje raskt! Tipper at han er på plass innen 12 januar=P
kte lidenskap har et navn: BRANN

enavgutta

Tenker det blir livlig på forumet her igjen når Andresen skriver under for Stabæk denne måneden.

TrulsVikane

å ka i H******e skal Stabæk med Andresen?=P
kte lidenskap har et navn: BRANN

Snublefot

Quote from: "enavgutta"Tenker det blir livlig på forumet her igjen når Andresen skriver under for Stabæk denne måneden.


hvis det skjer så bør flere ta sin hatt å gå..

andresen burde vært signet på ny kontrakt forrige sesong...dette blir jo bare tull

Willy Wonka

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "enavgutta"Tenker det blir livlig på forumet her igjen når Andresen skriver under for Stabæk denne måneden.


hvis det skjer så bør flere ta sin hatt å gå..

andresen burde vært signet på ny kontrakt forrige sesong...dette blir jo bare tull


Nå har vel allerede POL, som vel hadde ansvaret for dette, pakket snippvesken sin for en stund siden.

Willy Wonka

Quote from: "enavgutta"Tenker det blir livlig på forumet her igjen når Andresen skriver under for Stabæk denne måneden.


Regner med at noe slikt vil strande på pris;-)
Hvis Stabæk skulle ha 15 mill for Inge Andre Olsen, så regner jeg med at alle i Stabæk-administrasjonen må selge kroppen sin i flere år for å finansiere et kjøp av Martin Andresen.

Kjell249

Uten noen fakta i denne saken, kan jeg ikke fatte og begripe hvordan Stabæk skal ha mulighet til å hente MA nå. Hvis Stabæk skulle ha mye for IAO med 1 år igjen av kontrakten, så vil Brann ihvertfall begynne å nærme seg det dobbelte av dette beløpet. Dette fordi Brann har råd til å sitte med MA til kontraktens utløp og fordi MA tross alt er kaptein på landslaget (som bør si noen om hans viktighet). At MA skriver under for FCK er en annen sak, og den eneste klubben jeg anser som sannsynlig i Norden.

For all del "En av gutta" du kan ha rett, men at det er pga av Mjelde faller på sin egen urimelighet. Det blir ikke krise uten MA neste år, vi må bare ut på markedet og finne en erstatter. At vi har rensket stallen for pensjonister (Winters), feite sytekopper (Miller), og annet stallfyll (Knudsen) ser jeg på som en del av en positiv fornyelsesprosess.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Marek

Quote from: "Vidar"Eg gir deg i det minste mine grunner for hvorfor eg mener Mjelde ikkje bør sparkes. Dersom gode resultater ikkje er avgjørende for deg for hvem som skal trene Brann så lurer eg jaggu på hva du mener kreves for at en trener skal få jobbe i klubben vår. Det eneste noenlunde sakelige argumentet eg har sett fra hylekoret er at vi kollapset i høst. Det at det ALLIKEVEL holdt til en andreplass sier sitt, men i gulltåka som henger igjen etter sommerferien så klarer enkelte å ikkje sette pris på den prestasjonen. Prøv å sett de siste årene i perspektiv. Eg synes i alle fall at det er utrolig artig å endelig være en klubb som kjemper i toppen år etter år. Hvorfor skal vi risikere å endre dette når vi så åpenbart er på riktig spor?!

Og angående personangrep; så klart oppstår det personangrep i slike tråder som dette når folk viser en utrolig mangel på grunnleggende forståelse for hvordan en bedrift drives.


Herlig argument ang personangrep, hvor tar du det fra?
Hylekoret er det nok du som er med i, hylekoret som skriker ut hver gang noen stiller sier noe stygt om MIM eller Brann generelt.

Jako er inne på noe noen innlegg over her, han er ikke nødvendigvis en dårlig trener, han er rett og slett bare ikke en god nok trener om vi skal komme et steg videre.
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "Xminator"
QuoteSynes det er merkelig hvordan Brann klarer å sprekke fra en mulig gullmedalje to år på rad.


Forstår meg ikke alltid helt på deg Xminator. 18 poeng på 13 kamper må da kunne kalles en sprekk. Er helt enig med deg at skader må ta en del av skylden i 2005, men det forklarer ikke sprekken i år.

Personlig tror jeg heller grunnen sprekken er mangel på erfaring i trenerteam. Undervurdering av konflikter mellom spillere. Tenker da på innflytelsen til Andresen. Det funket sikkert greit når laget var i medgang. Men med en gang motgangen meldte seg virket det som om at konfliktene kom til overflaten. Rett og slett en undervurdering av selvbilde til Winters og Miller. De er jo rutinerte spillere med en stor status blant supporterne. Tror neppe de var så fornøyde med å bli kommandert av en   østlending som egentlig ikke har spilt på noe særlig høyere nivå enn dem selv. Det er jo nettopp slike utfordringer som dukker opp når du trener et stjernegalleri som Brann etterhvert har blitt. Så da er spørsmålet om Mjelde har den ballasten som skal til. Sprekken i høst kan tyde på at han ikke har det. Det er derfor jeg har tro på en Henning Berg som har spilt i større klubber som har vært borti en del av disse problemstillingene er mer skikket til å føre oss helt til topps.

Jeg mener Mjelde har jevnt over har gjort en god jobb for Brann utifra forutsetningene han har, men jeg mener han mangler det lille ekstra som kan føre Brann helt til topps. Men det hadde selvsagt vært gledelig å ta feil.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Vidar

Quote from: "Marek"
Herlig argument ang personangrep, hvor tar du det fra?
Hylekoret er det nok du som er med i, hylekoret som skriker ut hver gang noen stiller sier noe stygt om MIM eller Brann generelt.

Jako er inne på noe noen innlegg over her, han er ikke nødvendigvis en dårlig trener, han er rett og slett bare ikke en god nok trener om vi skal komme et steg videre.


Regnet med at du ikkje kom til å forstå akkurat det argumentet, noe du så glimrende gjenspeiler med "han er ikke nødvendigvis en dårlig trener, han er rett og slett bare ikke en god nok trener om vi skal komme et steg videre.". Resultater bør snakke for seg, men du kan jo bare fortsette å ignorere det. At det eneste Mjelde mangler av medaljer på 4 år er gull i ligaen betyr vel at du vil hente en trener som kan fikse det for oss i løpet av 1 år? 2 år? I alle fall ikkje bruke 4-5 år på det?

Eg ser ingen bedre trener som vi realistisk kan tro vil gå til Brann, alle alternativer som er nevnt er eg redd vil føre oss tilbake til det vanlige überustabile laget som vi kjenner så alt for godt fra tidligere. Her kjemper vi endelig i toppen år etter år og det vil du endre? I motsetning til deg så forventer eg ikkje at vi skal ta gull, men eg forventer at vi skal være med og kjempe om det... hver sesong. En betydelig forskjell. Kanskje kommer gullet i år (om MiM fortsetter!).

naitsirk

hadde brann hatt iversen i haust, så hadde gullet gått til brann.
det var dette som var forskjellen i 2006.
uavhengig av om brann har ein dårlig eller god trenar.

Christian

Vi hadde vel egentlig ikkje trengt Iversen sjøl, så lenge han ikkje hadde spilt for RBK...

jako

Quote from: "naitsirk"hadde brann hatt iversen i haust, så hadde gullet gått til brann.
det var dette som var forskjellen i 2006.
uavhengig av om brann har ein dårlig eller god trenar.


Hadde Brann hatt spisser som scorer på sjansene sine hadde gullkampen blitt langt jevnere. Ingen tvil om det.

Eller du kan snu på det, hadde ikke Rosenborg hatt Iversen og Sapara hadde de aldri tatt gull.

Men det er ikke sikkert Brann hadde vunnet for det. Vi skal prise oss lykkelig over at vi i det hele tatt klarte å karre oss til sølv så elendig vi var på slutten.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Vidar"
Quote from: "Marek"
Herlig argument ang personangrep, hvor tar du det fra?
Hylekoret er det nok du som er med i, hylekoret som skriker ut hver gang noen stiller sier noe stygt om MIM eller Brann generelt.

Jako er inne på noe noen innlegg over her, han er ikke nødvendigvis en dårlig trener, han er rett og slett bare ikke en god nok trener om vi skal komme et steg videre.


Regnet med at du ikkje kom til å forstå akkurat det argumentet, noe du så glimrende gjenspeiler med "han er ikke nødvendigvis en dårlig trener, han er rett og slett bare ikke en god nok trener om vi skal komme et steg videre.". Resultater bør snakke for seg, men du kan jo bare fortsette å ignorere det. At det eneste Mjelde mangler av medaljer på 4 år er gull i ligaen betyr vel at du vil hente en trener som kan fikse det for oss i løpet av 1 år? 2 år? I alle fall ikkje bruke 4-5 år på det?

Eg ser ingen bedre trener som vi realistisk kan tro vil gå til Brann, alle alternativer som er nevnt er eg redd vil føre oss tilbake til det vanlige überustabile laget som vi kjenner så alt for godt fra tidligere. Her kjemper vi endelig i toppen år etter år og det vil du endre? I motsetning til deg så forventer eg ikkje at vi skal ta gull, men eg forventer at vi skal være med og kjempe om det... hver sesong. En betydelig forskjell. Kanskje kommer gullet i år (om MiM fortsetter!).


Det er vel kanskje det som er problemet ditt, frykten for å tape er større enn lysten til  vinne.

Dessuten har vi ikke akkurat vært så stabile under Mjelde heller,eller hva? En god vårsesong og en elendig høstsesong. Sannheten er vel heller den at vi kom så høyt oppe fordi ingen andre lag var særlig stabile heller.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up