• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Barnslige Brann

Started by Brann_copper, October 23, 2006, 21:19:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_copper

Brann er en flott klubb og Brgen en ditto by. Bergensere er også stort sett koselige, jeg er bergenser selv, men bosatt i Oslo. Jeg må imidlertid si at det begynner å bli en belastning etterhvert, både å vær Brann-fan og bergenser. Takket være en del barnslige påfunn i forbindelse med fotballkamper den senere tiden.

Det verste er ikke at klubben kan få bot. Det verste er heller ikke at politiet har hendene fulle ifm Brann-kamper. De er vant til slikt og kan hasnkes med det. Det verste er at klubben vår og bergensere generelt sett blir forbundet med barnsligheter. For det er det det er. Slutt med dette ellers finner jeg meg en annen klubb å heie på. De det gjelder bør sporenstreks få korrigert selvbildet sitt!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Northside

Kanskje Lyn eller Aalesund ville vært noe for deg?

Når du truer med å finne deg en annen klubb kun pga det har vært litt action de to siste kampene, så sier det vel litt om deg, eller?

Vi har spilt 22 andre fantastiske kamper i år, men pga 2 kamper som du ser på "dårlige" fra fansen sin side, så velger du altså å skifte klubb...

God tur.

hocey

Brann er den klubben som er desidert mest lidenskap rundt i Norge. Og da mener jeg desidert. Aldri om en hadde opplevd en lignende stemning som var på stadion i går 1 time før kampstart noe som helst annet sted i Norge. Når en i tillegg trekker inn oppladningen som var i byen og nervøsiteten som de fleste følte er det vel ikke så rart at det er noen det bikker over for. Det er baksiden av det å holde med det laget som har de beste tilskuerne. Selvfølgelig er det trist at enkelte ødelegger for SK Brann (det er rett og slett ikke særlig smart å hive ting på banen) men når landet rundt er fordømmende om Brann og oppførselsen (les VG m.m) til fansen viser de en barnehageforståelse om psykologi og lidenskap. Det er trist at noen skal ødelegge for det store flertallet, men se saken i perspektiv.

En annen ting er den massive kritikken fra mange hold om medgangsupportere som går før kampsslutt og manglende støtte til laget. Til det er det bare å si at har dere glemt en viktig ting! Brann har ikke vunnet serien siden 1963!!! Hvem andre hadde stilt med slik optimisme når sjansen ved selv seier til seriegull ville være ganske så liten? Det er selvfølgelig forbannet tungt når drømmen brister og at noen trøndere som har vunnet 8 av de 9 siste kampene og holder på å vinne serien er i litt mer sangstemt humør er vel ikke særlig overraskende. Så til alle østlendinger og trøndere med mere som mener vi er medgangsupportere: se på dere selv før dere dømmer. Som Arild Stavrum sa: Det er ingen steder det blir like stille som Ibrox når det butter i mot: jo vent litt; kanskje på Lerkendal.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

OmOssSjølOgHansaøl

Som Oslo-bosatt bergenser e eg halvveis enig med Brann_copper: Det begynner Ã¥ bli pinlig Ã¥ være Brannsupporter og bergenser. Men eg e dypt uenig i at det kan komme pÃ¥ tale Ã¥ finne en annen klubb! Akkurat dét bør likevel ikkje bli hovedpoenget her (selv om eg redd for at denne trÃ¥den snart oversvømmes av folk som vil prøve Ã¥ overgÃ¥ hverandre i Ã¥  ta avstand fra alle tanker om "klubbskifte").

Poenget e at vi Brannsupportere en gang var kjent for god stemning og godt humør. No risikerer vi snart å bli kjent for de som e mer primitiv enn det Klanen var på sitt verste.

For de av dokkar som har tenkt dokkar øst for Trengereid, nord for Salhus eller sør for Halhjem en gang (eller for de av dokkar som har litt medlidenhet med oss som ikkje e omkranset av syv fjell til daglig): Vær så snill å ikkje gi resten av verden verre fordommer om oss enn de allerede har ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Falkman

kommer selvfølgelig aldri  te Ã¥ svikte Brann.. klubben kommer foran alle tankeløse supportere.. men innimelllom fÃ¥r eg nesten inntrykk av at eg ikkje e en skikkelig supporter, fordi eg ikkje liker Ã¥ sloss med politet eller kaste gjenstander pÃ¥  banen. det syns eg e  trist.

kapteinen

Quote from: "Brann_copper"Brann er en flott klubb og Brgen en ditto by. Bergensere er også stort sett koselige, jeg er bergenser selv, men bosatt i Oslo. Jeg må imidlertid si at det begynner å bli en belastning etterhvert, både å vær Brann-fan og bergenser. Takket være en del barnslige påfunn i forbindelse med fotballkamper den senere tiden.

Det verste er ikke at klubben kan få bot. Det verste er heller ikke at politiet har hendene fulle ifm Brann-kamper. De er vant til slikt og kan hasnkes med det. Det verste er at klubben vår og bergensere generelt sett blir forbundet med barnsligheter. For det er det det er. Slutt med dette ellers finner jeg meg en annen klubb å heie på. De det gjelder bør sporenstreks få korrigert selvbildet sitt!


Hadet godt.
Lykke til med Liin, der tar de nok godt imot deg, trenger det de kan få.
Husk tebrød og termos på kampen!

Lykke til!
Z

kapteinen

Og kan vi slutte å lage et nytt emne hver gang vi finner på noe smart/usmart å si.
Er sikkert 10 tråder du kunne ytret dette i uten at det hadde vært off topic
Z

Brann_copper

Quote from: "NorthsideFCDH"Kanskje Lyn eller Aalesund ville vært noe for deg?

Når du truer med å finne deg en annen klubb kun pga det har vært litt action de to siste kampene, så sier det vel litt om deg, eller?

Vi har spilt 22 andre fantastiske kamper i år, men pga 2 kamper som du ser på "dårlige" fra fansen sin side, så velger du altså å skifte klubb...

God tur.


Vås! Det er de dårlige inntrykkene som blir sittende hos folk. Poenget mitt er at dette tullet ødelegger for klubben. Det må da enhver idiot innse!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Brann_copper

Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"Som Oslo-bosatt bergenser e eg halvveis enig med Brann_copper: Det begynner Ã¥ bli pinlig Ã¥ være Brannsupporter og bergenser. Men eg e dypt uenig i at det kan komme pÃ¥ tale Ã¥ finne en annen klubb! Akkurat dét bør likevel ikkje bli hovedpoenget her (selv om eg redd for at denne trÃ¥den snart oversvømmes av folk som vil prøve Ã¥ overgÃ¥ hverandre i Ã¥  ta avstand fra alle tanker om "klubbskifte").


Takk for presiseringen. Poenget er  det inntrykket av Brann og Bergen som skapes. Klubbskifte er selvsagt neppe aktuelt for meg heller. Se pÃ¥ den uttalselsen som et utrykk for min frustrasjon
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

abe78

Slår meg at folk vet utrolig lite om det som foregår ute i Europa. Truer med å forlate klubben for at noen kaster et egg? Milan fansen har for vane å sette fyr på noen biler uten for stadion på bortekampene. Selvfølgelig ukult som bare juling, men virker litt mongo å hisse seg opp for et egg.
.og husk!

oyjorem

innlegg slettet av bruker

Botch

Folk må kunne klare å beherske seg litt.

Når folk sparker i stykker stoler på vår egen stadion og sender dødstrusler til Tørum har det faktisk gått for langt.

Jeg blir engasjert, fortvilet opphisset og alt, men herregud.

Håper brann får luket vekk råtne supportere.

krøvel vellevold

Ser at flere forsøker å bagatellisere at det ble kastet et egg på Iversen. Hallo? Det er faktisk litt alvorlig, fordi det viser at det var planlagt. Tror Brann kan få seriøst trøbbel på grunn av det der. De tomme brusbegerne på Ullevål, blir jo bare barnemat i forhold. De veier ingenting og kan ikke skade. Ikke ble noen truffet av dem heller. Og disse drapstruslene folk sender i hytt og pine... faen for noen idioter! Vedder på at det er noen 14-15-åringer som holder på!
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "Botch"Folk må kunne klare å beherske seg litt.

Når folk sparker i stykker stoler på vår egen stadion og sender dødstrusler til Tørum har det faktisk gått for langt.

Jeg blir engasjert, fortvilet opphisset og alt, men herregud.

Håper brann får luket vekk råtne supportere.


Dødstrusler? Jeg har bare lest "hets". Synes det er helt greit, det viser engasjement, og han fortjener all "hets" han kan få, så lenge ingen går etter familien og overdriver. Men litt SMS-hets er FULLT fortjent, og ingenting å skrike over.

Angående stolene, de knekker hvis man står på de, og det er lett for. Det er for dårlig kvalitet på ryggene. Noen bekjente av meg bøyde selv et sete under scoringen, og det var så visst ikke med vilje.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kabelmann

For dårlig kvalitet? Tror du de er laget for å stå på?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Utmedsnolken

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Botch"Folk må kunne klare å beherske seg litt.

Når folk sparker i stykker stoler på vår egen stadion og sender dødstrusler til Tørum har det faktisk gått for langt.

Jeg blir engasjert, fortvilet opphisset og alt, men herregud.

Håper brann får luket vekk råtne supportere.


Dødstrusler? Jeg har bare lest "hets". Synes det er helt greit, det viser engasjement, og han fortjener all "hets" han kan få, så lenge ingen går etter familien og overdriver. Men litt SMS-hets er FULLT fortjent, og ingenting å skrike over.

Angående stolene, de knekker hvis man står på de, og det er lett for. Det er for dårlig kvalitet på ryggene. Noen bekjente av meg bøyde selv et sete under scoringen, og det var så visst ikke med vilje.


Hvorfor i alle dager fortjener Tørum å få hets? Han virker da som en ytterst sympatisk man og en dyktig trener. Skal han gå arbeidsledig hele livet og bare vente på et mulig jobbtilbud fra Brann? Grunnen til at han er i Rosenborg er vel at han har fulgt etter Høgmo mesteparten av tiden, når han blir syk, er det naturlig at nestemann i kjeden tar over. Det er bare å gratulere Tørum med godt utført arbeid og håpe at hvis han fortsetter å utvikle seg, så kanskje han kan komme hit engang. (gitt at han ikke er lei av 20 år med fjortishets og trusler).
"og der snubler Sæternes igjen"

Stoffi

Quote from: "kabelmann"For dårlig kvalitet? Tror du de er laget for å stå på?


I mer livlige deler av Stadion, så kan du ikke bare stå rett opp og ned når Brann scorer. Du blir skubbet rundt både her og der, og da havner foten av og til på setet for å ikke falle hodestups. Sidemannen min har masse skrubbsår fra setene, som han fikk under scoringen. Dette er ikke noe han gjorde med vilje, men han ødela heller ikke noe sete heldigvis.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "Utmedsnolken"


Hvorfor i alle dager fortjener Tørum å få hets?


Hvis du ikke ser hvorfor han hetses på livsfarlige sms'er, så er det noe fundamentalt gale med deg.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

oyjorem

QuoteDødstrusler? Jeg har bare lest "hets". Synes det er helt greit, det viser engasjement, og han fortjener all "hets" han kan få, så lenge ingen går etter familien og overdriver. Men litt SMS-hets er FULLT fortjent, og ingenting å skrike over.


http://fotball.adressa.no/eliteserien/article67690.ece

Anbefaler deg å lese aviser litt nøyere før du uttaler deg...

Utmedsnolken

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Utmedsnolken"


Hvorfor i alle dager fortjener Tørum å få hets?


Hvis du ikke ser hvorfor han hetses på livsfarlige sms'er, så er det noe fundamentalt gale med deg.


Noe er fundamentalt galt med meg, forklar meg gjerne. Det er enorm forskjell på rop inne på stadion og det å oppsøke folk i dagliglivet.
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Uansett var det vittig lesing i en eller annen avis her forleden at selv broren til Tørum holdt med Brann mot RBK. At blod er tykkere enn vann, får her en ny betydning!
Legg ned hele klubben!

Vi e di beste

Enda mer vittig var det jo når broren dementerte den angivelige hetsingen han ifølge Tørum skulle ha vært utsatt for.
Akkurat DET var svakt av Knut Tørum

oddewo

Til alle som elsker Brann fortsett med det, ikke la pøblene få taket på oss.
ddewo Mitt hjerte står i BRANN
Hvor står ditt???

Stoffi

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Utmedsnolken"


Hvorfor i alle dager fortjener Tørum å få hets?


Hvis du ikke ser hvorfor han hetses på livsfarlige sms'er, så er det noe fundamentalt gale med deg.


Noe er fundamentalt galt med meg, forklar meg gjerne. Det er enorm forskjell på rop inne på stadion og det å oppsøke folk i dagliglivet.


Og du skjønner ikke hvorfor folk lar sin frustrasjon gå utover motstandertreneren, som er en bysviker? Tørum er en offentlig person, og må tåle kritikk fra mannen i gaten. Likeså får folk støttemeldinger hvis de har gjort en bra jobb. Mener du at å sende lykkeønskninger til Frode Grodås er forkastelig? Mener du det er greit? For da må du tåle at folk sender negative meldinger også.
Drapstrusler på den annen side, er å gå over streken.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brann_copper

Quote from: Stoffi
Quote from: Utmedsnolken
Quote from: Stoffi
Quote from: "Utmedsnolken"
Og du skjønner ikke hvorfor folk lar sin frustrasjon gå utover motstandertreneren, som er en bysviker? Tørum er en offentlig person, og må tåle kritikk fra mannen i gaten. Likeså får folk støttemeldinger hvis de har gjort en bra jobb. Mener du at å sende lykkeønskninger til Frode Grodås er forkastelig? Mener du det er greit? For da må du tåle at folk sender negative meldinger også.
Drapstrusler på den annen side, er å gå over streken.


Tørum har da gjort en god jobb, men for feil klubb! Blir det ikke slutt på barnslighetene er jeg redd <sportsklubben <bann får seg en alvorlig knekk. Brann er da ungen klubb for tapere. Flott å se at mange her inne føler det samme som meg.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

BL

Quote from: "Brann_copper"Tørum har da gjort en god jobb, men for feil klubb! Blir det ikke slutt på barnslighetene er jeg redd <sportsklubben <bann får seg en alvorlig knekk. Brann er da ungen klubb for tapere. Flott å se at mange her inne føler det samme som meg.


Kvalikk mot Sandefjord i 2002 og nedrykk betydde konkurs, kaller du ikke det en alvorlig knekk? Var vel en Sandefjord scoring fra at SK Brann hadde vært histore.
Hansa-
Felt Z

jkippers

Quote from: "hocey"
En annen ting er den massive kritikken fra mange hold om medgangsupportere som går før kampsslutt og manglende støtte til laget.


Det mange glemmer er at supportere er ikke roboter! Nettopp på grunn av det intense engasjementet blir følelsene så sterke. Og når RBK går opp til 3-1 blir man AKUTT DEPRIMERT!!! En deprimert person er fysisk ikke i stand til å hyle av begeistring. Ja, vi prøver, men det er neiggu ikke enkelt. Når Brann-publikummet bar Brann fram mot Sandefjord skjeddet det fordi spillerne gjennom spillet signaliserte fortsatt vilje.

Begeistringen er en gjensidig prosess. Publikum lar seg begeistre og yter da støtte til spillerne. Denne begeistringen er større i Bergen enn noe annet sted i Norge, men publikum er ikke en maskin. Vi er ikke i stand til å yte maks støtte når magen vrenger seg og tårene presser på etter at gulldrømmen er skutt i filler.
Gull 09

arntf

Quote from: "Stoffi"Og du skjønner ikke hvorfor folk lar sin frustrasjon gå utover motstandertreneren, som er en bysviker? Tørum er en offentlig person, og må tåle kritikk fra mannen i gaten.


Bysviker? Trøste og bære mann. Vi snakker om en fotballtrener, ikke Vidkun Quisling.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Stoffi

Quote from: "arntf"
Quote from: "Stoffi"Og du skjønner ikke hvorfor folk lar sin frustrasjon gå utover motstandertreneren, som er en bysviker? Tørum er en offentlig person, og må tåle kritikk fra mannen i gaten.


Bysviker? Trøste og bære mann. Vi snakker om en fotballtrener, ikke Vidkun Quisling.


En fotballtrener, men også en bergenser. Men ikke bare det, han trener RBK. Hvis han hadde trent Odd, Molde, Tromsø, Lillestrøm, hadde vært helt greit. Men man har da visse standarder her i livet, og det han har gjort er utilgivelig i mine øyne, selv om han ikke planla det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Snublefot

huff....

dette var trist lesing..

først så kommer "copper" med noen greie setninger.. og det han ber om er jo ikke noe unaturlig..


men å avslutte med "ellers finner jeg meg en annen klubb"???

hva faen?

sorry mac, men der ødela du hele posten din..  mÃ¥ da være mÃ¥te pÃ¥.. mener du virkelig at du bare kan bytte klubb?  syke syke mann..

Texas

Quote from: "Snublefot"huff....

dette var trist lesing..

først så kommer "copper" med noen greie setninger.. og det han ber om er jo ikke noe unaturlig..


men å avslutte med "ellers finner jeg meg en annen klubb"???

hva faen?

sorry mac, men der ødela du hele posten din..  mÃ¥ da være mÃ¥te pÃ¥.. mener du virkelig at du bare kan bytte klubb?  syke syke mann..


Bare lurer på en ting...har du heiet på brann hele livet ditt eller har du heiet på sandefjord i dine yngre dager? Ikke for å kritisere eller noe, bare lurer.

Jeg tror ikke brann copper kommer til å skifte lag...greit nok at han ikke identifiserer seg med folk som kaster egg og slike ting, men jeg regner med at han fortsatt identifiserer seg med brann.

krøvel vellevold

Quote from: "jkippers"
Quote from: "hocey"
En annen ting er den massive kritikken fra mange hold om medgangsupportere som går før kampsslutt og manglende støtte til laget.


Det mange glemmer er at supportere er ikke roboter! Nettopp på grunn av det intense engasjementet blir følelsene så sterke. Og når RBK går opp til 3-1 blir man AKUTT DEPRIMERT!!! En deprimert person er fysisk ikke i stand til å hyle av begeistring. Ja, vi prøver, men det er neiggu ikke enkelt. Når Brann-publikummet bar Brann fram mot Sandefjord skjeddet det fordi spillerne gjennom spillet signaliserte fortsatt vilje.

Begeistringen er en gjensidig prosess. Publikum lar seg begeistre og yter da støtte til spillerne. Denne begeistringen er større i Bergen enn noe annet sted i Norge, men publikum er ikke en maskin. Vi er ikke i stand til å yte maks støtte når magen vrenger seg og tårene presser på etter at gulldrømmen er skutt i filler.


Dette er jeg hyelt enig i. Og Brann-fansen er faktisk veldig gode så lenge det er håp og så lenge det er kamp. Det er tull at vi ikke er gode i motgang. For så lenge Brann jager en utligning eller et seiersmål, så koker det på Stadion. Gjerne mer enn det gjør hvis Brann leder 3-0 og begynner å feige inn seieren. Men under hele RBK-kampen så måtte Brann ha ett, to eller tre mål for å slå RBK og i tillegg ha hjelp i en av de to siste rundene (mens vi selvsagt måtte vinne begge selv). Gjennom store deler av kampen var det rett og slett bare teoretisk at vi kunne ende opp med gullet.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er fortsatt teoretisk mulig å ta gullet :p Tror det blir en herlig stemning på Stadion om Viking begynner å score mål, og vi putter noen selv også. Om RBK-kampen egentlig bare kunne bli tidenes nedtur, så har Hamkam-kampen potensiale til å bli en skikkelig klassiker.

arntf

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "arntf"
Quote from: "Stoffi"Og du skjønner ikke hvorfor folk lar sin frustrasjon gå utover motstandertreneren, som er en bysviker? Tørum er en offentlig person, og må tåle kritikk fra mannen i gaten.


Bysviker? Trøste og bære mann. Vi snakker om en fotballtrener, ikke Vidkun Quisling.


En fotballtrener, men også en bergenser. Men ikke bare det, han trener RBK. Hvis han hadde trent Odd, Molde, Tromsø, Lillestrøm, hadde vært helt greit. Men man har da visse standarder her i livet, og det han har gjort er utilgivelig i mine øyne, selv om han ikke planla det.


Nja, han er vel teknisk sett Sotraværing.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Brann_copper

Quote from: "BL"
Quote from: "Brann_copper"Tørum har da gjort en god jobb, men for feil klubb! Blir det ikke slutt på barnslighetene er jeg redd <sportsklubben <bann får seg en alvorlig knekk. Brann er da ungen klubb for tapere. Flott å se at mange her inne føler det samme som meg.


Kvalikk mot Sandefjord i 2002 og nedrykk betydde konkurs, kaller du ikke det en alvorlig knekk? Var vel en Sandefjord scoring fra at SK Brann hadde vært histore.


Hva i all verden har det med Tørum eller Brann-supporternes oppførsel å gjøre?
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Brann_copper

Quote from: "Texas"
Quote from: "Snublefot"huff....

dette var trist lesing..

først så kommer "copper" med noen greie setninger.. og det han ber om er jo ikke noe unaturlig..


men å avslutte med "ellers finner jeg meg en annen klubb"???

hva faen?

sorry mac, men der ødela du hele posten din..  mÃ¥ da være mÃ¥te pÃ¥.. mener du virkelig at du bare kan bytte klubb?  syke syke mann..


Bare lurer på en ting...har du heiet på brann hele livet ditt eller har du heiet på sandefjord i dine yngre dager? Ikke for å kritisere eller noe, bare lurer.

Jeg tror ikke brann copper kommer til å skifte lag...greit nok at han ikke identifiserer seg med folk som kaster egg og slike ting, men jeg regner med at han fortsatt identifiserer seg med brann.


Fullstendig korrekt. Jeg identifiserer med med klubben og kommer alltid til å være Brann-fan. Men hvis oppførselen til enkelte utskudd blandt tilhengerne ikke blir dramatisk bedre i tiden som kommer vil jeg aldri mer identifisere meg med Brann-fansen.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Stoffi

Quote from: "Brann_copper"
Quote from: "Texas"
Quote from: "Snublefot"huff....

dette var trist lesing..

først så kommer "copper" med noen greie setninger.. og det han ber om er jo ikke noe unaturlig..


men å avslutte med "ellers finner jeg meg en annen klubb"???

hva faen?

sorry mac, men der ødela du hele posten din..  mÃ¥ da være mÃ¥te pÃ¥.. mener du virkelig at du bare kan bytte klubb?  syke syke mann..


Bare lurer på en ting...har du heiet på brann hele livet ditt eller har du heiet på sandefjord i dine yngre dager? Ikke for å kritisere eller noe, bare lurer.

Jeg tror ikke brann copper kommer til å skifte lag...greit nok at han ikke identifiserer seg med folk som kaster egg og slike ting, men jeg regner med at han fortsatt identifiserer seg med brann.


Fullstendig korrekt. Jeg identifiserer med med klubben og kommer alltid til å være Brann-fan. Men hvis oppførselen til enkelte utskudd blandt tilhengerne ikke blir dramatisk bedre i tiden som kommer vil jeg aldri mer identifisere meg med Brann-fansen.


Da er du historieløs. I 1962 oppførte 10000 branntilhengere som pøbler under hele kampen. Motstanderlaget måtte eskorteres ut av politiet, og bussen deres ble forsøkt veltet av folkemassene da de prøvde å komme seg vekk fra Stadion. Og her var det ingen utskudd, men størsteparten av publikum!
Alt var så mye verre før i tiden er det vel sjelden vi hører. Men det stemmer, og dermed er dagens supportere snillere enn noensinne. Men denne jævelskapen i 1962 har jo allerede skjedd, og du trenger da ikke å identifisere deg med oss supportere lenger.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Snublefot

Quote from: "Texas"
Quote from: "Snublefot"huff....

dette var trist lesing..

først så kommer "copper" med noen greie setninger.. og det han ber om er jo ikke noe unaturlig..


men å avslutte med "ellers finner jeg meg en annen klubb"???

hva faen?

sorry mac, men der ødela du hele posten din..  mÃ¥ da være mÃ¥te pÃ¥.. mener du virkelig at du bare kan bytte klubb?  syke syke mann..


Bare lurer på en ting...har du heiet på brann hele livet ditt eller har du heiet på sandefjord i dine yngre dager? Ikke for å kritisere eller noe, bare lurer.

Jeg tror ikke brann copper kommer til å skifte lag...greit nok at han ikke identifiserer seg med folk som kaster egg og slike ting, men jeg regner med at han fortsatt identifiserer seg med brann.

jkippers

Quote from: "Xminator"Det er fortsatt teoretisk mulig å ta gullet :p Tror det blir en herlig stemning på Stadion om Viking begynner å score mål, og vi putter noen selv også. Om RBK-kampen egentlig bare kunne bli tidenes nedtur, så har Hamkam-kampen potensiale til å bli en skikkelig klassiker.


Et ekstra festlig moment ved Viking- og Brann seier neste helg vil være at et fullsatt Lerkendal fortsatt ikke kan se gulvmedaljene, mens Brann stadion kan juble over at sølvet er definitivt sikret.
Gull 09

Utmedsnolken

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "arntf"
Quote from: "Stoffi"Og du skjønner ikke hvorfor folk lar sin frustrasjon gå utover motstandertreneren, som er en bysviker? Tørum er en offentlig person, og må tåle kritikk fra mannen i gaten.


Bysviker? Trøste og bære mann. Vi snakker om en fotballtrener, ikke Vidkun Quisling.


En fotballtrener, men også en bergenser. Men ikke bare det, han trener RBK. Hvis han hadde trent Odd, Molde, Tromsø, Lillestrøm, hadde vært helt greit. Men man har da visse standarder her i livet, og det han har gjort er utilgivelig i mine øyne, selv om han ikke planla det.


I dine øyne ja. I mine øyne er han en profesjonell trener som selvsagt tar de jobbene han blir tilbudt seg. Han er vel halvt trønder også? Og ja, jeg synes det er forskjell på å sende hyggelige meldinger til noen og å sende hets, men sånn er jeg. Som du sa, så er han en offentlig person, så hets på den arenaen der han deltar er greit (på fotballbanen), men å oppsøke han privat er patetisk.
"og der snubler Sæternes igjen"

Stoffi

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "arntf"
Quote from: "Stoffi"Og du skjønner ikke hvorfor folk lar sin frustrasjon gå utover motstandertreneren, som er en bysviker? Tørum er en offentlig person, og må tåle kritikk fra mannen i gaten.


Bysviker? Trøste og bære mann. Vi snakker om en fotballtrener, ikke Vidkun Quisling.


En fotballtrener, men også en bergenser. Men ikke bare det, han trener RBK. Hvis han hadde trent Odd, Molde, Tromsø, Lillestrøm, hadde vært helt greit. Men man har da visse standarder her i livet, og det han har gjort er utilgivelig i mine øyne, selv om han ikke planla det.


I dine øyne ja. I mine øyne er han en profesjonell trener som selvsagt tar de jobbene han blir tilbudt seg. Han er vel halvt trønder også? Og ja, jeg synes det er forskjell på å sende hyggelige meldinger til noen og å sende hets, men sånn er jeg. Som du sa, så er han en offentlig person, så hets på den arenaen der han deltar er greit (på fotballbanen), men å oppsøke han privat er patetisk.


Nå ble jo drapstruslene sendt til Rosenborg ballklubb på email, og han fikk de på jobben. :p Men drapstrusler er bare tullete, selv om det ikke menes noe med det.

PVM hadde en bra historie om det du snakker om. Han fortalte at han alltid fikk hyggelige tilbakemeldinger overalt når Brann gjorde det bra. Men det var en gang PVM spilte dårlig, og da kom det en gammel dame og ringte på til ham, og "skjelte" ham ut. Hun synes han hadde spilt elendig!
Du mener altså at hun gamle damen skulle holdt kjeft? Folk som PVM må jo tåle kritikk, selv om enkelte er meget usaklige.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brann_copper

Hallo alle dere som forsvarer eggkasting, mishagsytinger (og drapstrusler) på mail, uro på tribunene, bengalske lys, pappbegerkasting og vold mod tilhengere av både eget og motstanderens lag. Det er nettopp dere som må skjerpe dere. Jeg vil ha dere bort fra Brann og Bjørn Dahl bil ha dere bort, og jeg antar det gjelder samtlige spillere og ledere i klubben vår. Dere er uønsket her og bør finne et annen sted å fortsette deres kriminelle løpebane på. For det er det det er.

Og en annen ting. I en globalisert fotballverden hvor proffklubber kjøper og selger spillere (og trenere), ja da hender det ikke så rent sjelden at noen av "våre" finner eg andre arbeidsgivere enn Brann. Tilsvarende er det hos andre klubber. Tørum er like lite en sviker i Bergen som Gashi er det i trøndelag. Hvisk vi ikke aksepterer det, ja da har vi mange svikere i Brann; Oppdal er en Odda-sviker, PVM en Hamar-sviker, MA,en Bærums-sviker, Geir Bakke en Sogndal-sviker, Sæternes en Egersund-sviker og sånn kan man holde på. Dere som holder på med slik retorikk er komplette idioter.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

SKMay

nei, vet dere hva. pinlig å være brann-supporter og bergenser e det ikke!
all sytingen deres får det jo til å høres ut som at hele stadion kastet ting på banen og spillerne. Det er jo ikke realiteten! Utav 18000 brann-supportere var det kanskje 50-100 som gikk for langt og ødelagte for resten. men de oddsene e nå ganske bra da. det e snakk om ca 0.5% av supporterne!
Nei, eg vil heller være brann-supporter enn enga-supporter. har tre kompiser som ble banket opp på by'n i oslo av enga-supportere, bare fordi de var fra bergen! Brann-supporterne er de beste. Det e ikke mange supportere rundtom som hadde stått ved laget sitt sesong ut og sesong inn uten gullseier, og likevel kom tilbake året etter med like stor optisime og gullhåp! Brann-supporterne er unike!
ees på staddaen

kapteinen

Quote from: "Brann_copper"Hallo alle dere som forsvarer eggkasting, mishagsytinger (og drapstrusler) på mail, uro på tribunene, bengalske lys, pappbegerkasting og vold mod tilhengere av både eget og motstanderens lag. Det er nettopp dere som må skjerpe dere. Jeg vil ha dere bort fra Brann og Bjørn Dahl bil ha dere bort, og jeg antar det gjelder samtlige spillere og ledere i klubben vår. Dere er uønsket her og bør finne et annen sted å fortsette deres kriminelle løpebane på. For det er det det er.

Og en annen ting. I en globalisert fotballverden hvor proffklubber kjøper og selger spillere (og trenere), ja da hender det ikke så rent sjelden at noen av "våre" finner eg andre arbeidsgivere enn Brann. Tilsvarende er det hos andre klubber. Tørum er like lite en sviker i Bergen som Gashi er det i trøndelag. Hvisk vi ikke aksepterer det, ja da har vi mange svikere i Brann; Oppdal er en Odda-sviker, PVM en Hamar-sviker, MA,en Bærums-sviker, Geir Bakke en Sogndal-sviker, Sæternes en Egersund-sviker og sånn kan man holde på. Dere som holder på med slik retorikk er komplette idioter.


Voldsomt til syting det er på deg da!
Det er noen på tribunene til Brann som oppfører seg dårlig, der er jeg enig, men denne diskusjonen er vel utdebbatert for lengst.

Vi trenger ikke tråd etter tråd for å høre om hvor flau folk er og bla bla bla.

Dahl løser problemet, så enkelt er det!
Z

Brann_copper

Bannsupportere spesielt og bergensere generelt er både koselige og flotte mennesker, men det er den lille ekstreme gruppen som ødelegger for oss alle. Den kreftsvulsten må bort. Jeg bor slev i Oslo og har gjort det i mange år. La det være sagt med en gang; Klanen er bedre enn sitt rykte. De har virkelig tatt tak i problemet og kvittet seg med denne ukulturen som nå i alt for stor grad preger Brann-fanse. Det er som bergenser nesten ikke mulig å ta en drosje i Oslo uten å få høre hvor latterlige Brann-tlihengerne fremstår for tiden.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Brann_copper

Quote from: "kapteinen"

Dahl løser problemet, så enkelt er det!


Dahl løser problemet. Det har du virkelig ansvarsfraskrivelsen i et nøtteskal. Fansen skaper problemer for Brann, og det er Sportsklubben som må løse problemet. Det hadde vært fint om det var supporterne selv som løste problemet. Det var det Klanen gjorde. I samarbeid med Politiet.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

kapteinen

Quote from: "Brann_copper"Bannsupportere spesielt og bergensere generelt er både koselige og flotte mennesker, men det er den lille ekstreme gruppen som ødelegger for oss alle. Den kreftsvulsten må bort. Jeg bor slev i Oslo og har gjort det i mange år. La det være sagt med en gang; Klanen er bedre enn sitt rykte. De har virkelig tatt tak i problemet og kvittet seg med denne ukulturen som nå i alt for stor grad preger Brann-fanse. Det er som bergenser nesten ikke mulig å ta en drosje i Oslo uten å få høre hvor latterlige Brann-tlihengerne fremstår for tiden.


De kan vel si akkurat hva de vil.
Alle som er litt oppegående skjønner jo at dette ikke representativt for hele supportergrupperingen.

Og klanen er like gale om ikke verre.Unge enga har lenge vært et problem innen klanen og det er ikke så lenge siden de flyttet vekk fra klanen for å unngå mer bråk.Og med sine casuals har de vel samme problem som vi har.

Og no er det faktisk sÃ¥nn at det er Brann sitt ansvar dette her.Hadde deres vakthold vært sÃ¥nn som det burde hadde man ikke fÃ¥tt med seg bluss og lignende inn pÃ¥ kampen og den problemstillingen vi har no hadde ikke vært tilstede.Jeg  ble ikke kroppsvissitert pÃ¥ søndag.

Med tanke på bråket mellom "folk fra felt z og andre supportere" vil det ikke være et tema til neste år.Jeg sitter på nedre z og husker ibegynnelsen av sesongen var det amper stemning for det var endel som ville sitte og endel som ville stå.Nå har folk fått øynene opp for at felt z er et sted man står så nå er det ikke et tema lenger.Supportere som ikke identifiserer seg med kulturen på z(og da mener ikke jeg vold og dårlig oppførsel, men synging, god stemning og den gode kulturen som har oppstått der) vil flytte seg til neste år!De vil da flytte seg til en tribue som innehar den supporterkulturen som de liker!

Dette er samme situasjonen som klanen hadde med unge enga og det endte med at de flytte seg opp på øvre cola for å drive sitt opplegg!
Z

Texas

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Texas"
Quote from: "Snublefot"huff....

dette var trist lesing..

først så kommer "copper" med noen greie setninger.. og det han ber om er jo ikke noe unaturlig..


men å avslutte med "ellers finner jeg meg en annen klubb"???

hva faen?

sorry mac, men der ødela du hele posten din..  mÃ¥ da være mÃ¥te pÃ¥.. mener du virkelig at du bare kan bytte klubb?  syke syke mann..


Bare lurer på en ting...har du heiet på brann hele livet ditt eller har du heiet på sandefjord i dine yngre dager? Ikke for å kritisere eller noe, bare lurer.

Jeg tror ikke brann copper kommer til å skifte lag...greit nok at han ikke identifiserer seg med folk som kaster egg og slike ting, men jeg regner med at han fortsatt identifiserer seg med brann.


Bra du har funnet deg til rette blandt oss brannsupportere :)

kapteinen

Quote from: "Brann_copper"
Quote from: "kapteinen"

Dahl løser problemet, så enkelt er det!


Dahl løser problemet. Det har du virkelig ansvarsfraskrivelsen i et nøtteskal. Fansen skaper problemer for Brann, og det er Sportsklubben som må løse problemet. Det hadde vært fint om det var supporterne selv som løste problemet. Det var det Klanen gjorde. I samarbeid med Politiet.


At du syter i det uendelige her inne på forumet kommer man ihvertfall ingen vei med.

Ok, hva konkret skal supporterene gjøre da?

Tviler på at så mange av disse personene det er snakk om er medlem av bataljonen så da er det lite de kan gjøre.Og alt tyder jo på at de ikke kommer til å flytte til bataljonsfeltet til neste år, så de kan ikke bli kastet vekk.

Hvem er det igjen da?

Jo nettopp, SK Brann med Dahl i spissen i samarbeid med politiet.

Men for all del, bøtt innpå med tråder og innlegg om hvor flau du er, kubbskifte og alt du har hørt i Oslo taxiene!Det løser nok problemet!
Z

Eden

Eg hater Idar Vollvik, den svikaren av ein trønder! Tenk å bl.a. skaffa Kvisvik til Brann sjølv om han er trønder. Skamme seg!

Og han som skreiv Nystemten.. Ut med pakket!

Go Up