• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vi trenger en "gållgetter"

Started by Eivind, October 23, 2006, 13:18:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Eivind

Det skinner tydelig gjennom at dette Brannlaget trenger en spiller som scorer mellom 15-20 mål hver sesong. Vi trenger en som alltid lukter mål og kommer til sjanser (Helstad i gamledager)

Har tatt en titt på de tre som har scoret flest mål for sine respektive klubber i tippeligaen denne sesongen.

Branns statistikk:
Bengt Sæternes, 9  mÃ¥l
Robbie Winters, 7  mÃ¥l
Charlie Miller, 6  mÃ¥l

Tilsammen: 22 mål


Lag som har bedre statistikk enn Brann:


Lillestrøm:

Michael Mifsud , 11  mÃ¥l
Robert Koren, 8  mÃ¥l
Arild Sundgot, 7  mÃ¥l


tilsammen: 26 mål

Rosenborg:
Steffen Iversen, 15  mÃ¥l
Frode Johnsen, 6  mÃ¥l
Yssouf Koné, 3  mÃ¥l

tilsammen: 24 mål


Sandefjord:
Andreas Tegström , 10  mÃ¥l
Tommy Knarvik, 8  mÃ¥l
Samuel Isaksen, 5  mÃ¥l

Tilsammen: 23 mål

Stabæk:
Veigar Pall Gunnarsson, 15  mÃ¥l
Daniel Nannskog, 15  mÃ¥l
Inge André Olsen, 3  mÃ¥l

Tilsammen: 33 mål

Lag som har dårligere statistikk enn Brann:

Fredrikstad:

John Anders Bjørkøy, 7  mÃ¥l
Simen Brenne, 7  mÃ¥l
Mihaly Toth, 6  mÃ¥l

Tilsammen: 20 mål

Resten av tippeligalagene har såpass dårlig statistikk at jeg ikke gidder å ta de med. Men dette viser at dersom Brann hadde hatt en spiller i Iversen, Nannskog, Gunarsson klasse hadde vi sansynligvis tatt gullet i år. Det at Bengt Sæternes er vår toppscorer sier vel det meste. Han har spilt så godt som alt av Brann minutter denne sesongen og står "bare" med 9 mål. Alle som har fulgt Brann har vel sett hvor effekektiv Bengt har vært, og hvor lite sjanser han faktisk kommer til.

At en av spissene vÃ¥re skal være ett av vÃ¥re viktigste defensive vÃ¥pen blir helt feil.  Bengts defesive oppgaver bør vi har forsvarere/midtbanespillere som kan beherske. SpørsmÃ¥let blir da hvem som skal hentes evt satses pÃ¥ neste sesong.

Winters forsvinner ganske sikkert (mannen er uansett gått ut på dato) Kan Helstad finne tilbake til storhetstidene med en god sesongoppkjøring? Kanskje Memelli slår ut i full blomst neste sesong? Og vi har fremdeles Bengt i troppen, vi vet hva han kan være god for.

Det er med andre ord ikke sikkert at det er nødvendig å hente en ny spiss, alt avhenger av hvor stor tro Mjelde har på de nåværende spissene. Men at en av de må heve seg til et sted mellom 15-20 mål for at det skal kunne bli gull er det ingen tvil om fra min side![/b]

TERD

Jeg tror vi har en i stallen allerede:

Memelli scorer stort sett når han får sjansen. I tillegg er han god til å skape sine egne muligheter.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Eivind

Quote from: "TERD"Jeg tror vi har en i stallen allerede:

Memelli scorer stort sett når han får sjansen. I tillegg er han god til å skape sine egne muligheter.


Sitter også med følelsen av at Memelli kan være mannen. Han spiller med en utrolig innsats og har den spesielle "lukte mål" egenskapen. Men så er spørsmålet hvorfor han får så lite spilletid. Er han helt på trynet på trening? Ett sted må jo grunnen ligge for at Mons vraker han gang på gang

KEA

Quote from: "TERD"Jeg tror vi har en i stallen allerede:
Memelli scorer stort sett når han får sjansen. I tillegg er han god til å skape sine egne muligheter.

Jeg skulle akkurat til å skrive omtrent det samme. Selv om han har rukket å bli 26 år er dette Memelli en mann for framtiden. Men da må han få spilletid. Hvorfor får han ikke det? Dersom Mons vurderer ham som for dårlig til engang innhopp på slutten, må det være skrale greier. Her er det noe som ikke stemmer - er det noe annet som ligger bak? Jeg aner ikke, så jeg spør dere.

For øvrig har jeg lenge ment at Veigar Páll Gunnarson er en spiller jeg gjerne skulle sett i Brann.

hocey

Quote from: "TERD"Jeg tror vi har en i stallen allerede:

Memelli scorer stort sett når han får sjansen. I tillegg er han god til å skape sine egne muligheter.


Helt riktig Terd, men Mjelde ønsker ikke å benytte seg av en spiss som faktisk har vist litt målteft. Som sagt, siste vi så skikkelig til han var i Europa cupen der han var den eneste som viste noe som helst til innsats. Det er og forblir et sant musterium på linje med hvordan Trond Giske havnet på Hansa i går hvorfor Mjelde har gitt Winters og Bengt den tilliten de har fått i høst. Mest sannsynlig kostet det oss gullet i sammerbeid med annet taktiske genistreker.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Jonasbrann1

Kjøp Nannskog! Han er en kvalitetspiller som bøtter inn med mål
Blod e tjukkare enn vann

Jrgn

Quote from: "Jonasbrann1"Kjøp Nannskog! Han er en kvalitetspiller som bøtter inn med mål


Han er 32 år, har ett år igjen av kontrakten med Stabæk og ligger an til å signere ny kontrakt med Stabæk denne uken.

Rasmus_brann

Melelli er en gållgetter! Han har sikkert mobbet mjelde på trening eller nokke sånt. Tror og Helstad kan vise oss hvor målet står hvis han bare får sjansen.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Super Hasund

Drømme spissen e ole martin årst som vil vekk i fra tromsø viss de rykker ner
La Folket Synge

*Feltz*

Alexåsane

Jeg vil heller ha Migen på banen enn Helstad.

Men at Mjelde ikke klarer å gå over til 4-3-3 på slutten av kampen og heller sitte inn Migen enn Knudsen er helt utrolig!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Kruxleiven


jedda

Quote from: "Alexåsane"Jeg vil heller ha Migen på banen enn Helstad.

Men at Mjelde ikke klarer å gå over til 4-3-3 på slutten av kampen og heller sitte inn Migen enn Knudsen er helt utrolig!


som om jeg skulle sagt det selv.
migen får alt for få sjanser!

Candyman

Quote from: "Alexåsane"Jeg vil heller ha Migen på banen enn Helstad.

Men at Mjelde ikke klarer å gå over til 4-3-3 på slutten av kampen og heller sitte inn Migen enn Knudsen er helt utrolig!

Ja, det var kanskje det mest utrolige i hele går. Hadde vi ledet så ser jeg at Knudsen med sin defansive styrke kunne kommet inn. Han løper og står på. Men i angrep har han ikke mye å gjøre. Så at ikke Migen kom inn istedenfor Knudsen i går er rett og slett ufattelig. Skandale skandale... Utrolig at nesten 20.000 tenker helt motsatt av Mjelde på akkurat det punktet?

Er Migen helt møkk elendig på trening eller? Noe vi ikke vet? Har han tatt en Soltvedt? Hva er det egentlig?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

anders_flanderz

Quote from: "TERD"Jeg tror vi har en i stallen allerede:

Memelli scorer stort sett når han får sjansen. I tillegg er han god til å skape sine egne muligheter.


Migen e på vei:)
rite Drite Drite Drite på Oslo By

hansagutt1

Dersom Tromsø rykker ned er jeg villig til å sette endel penger på at Rushfeldt spiller i Brann til neste år. Han har klausul i kontrakten om at han kan gå ved nedrykk og har vært linket til Brann tidligere. Har og enkelte kilder via folk som kjenner folk i Tromsø miljøet som bekrefter dette. Om han er rett mann kan derimot diskuteres. Han begynner å dra på årene, men har enkelte egenskaper inne i boksen som jeg synes at vi mangler i Brann. Farten hans ble avslørt som en svakhet mot lsk idag, men han scorer et flott mål på en av de få sjansene til Tromsø.

OmOssSjølOgHansaøl

Ut fra dagens Tromsø-seier mot LSK ser det i alle fall ut for meg som om Rush har flere toppseriemål igjen i kroppen enn Winters og Sæternes ...

Eg e stygt redd fort at trådstarter har et poeng: Spissene våre e ikkje målfarlige nok. Kanskje e de over toppen. Kanskje e det ikkje noen krise om Robbie drar. Kanskje e det Helstad og Memelli som blir Eliteseriens superpar neste år ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

hocey

Og når en ligger under 1 2 og må vinne burde vel også Armann som oppspillspunkt være interessant? Brann burde spilt 3 3 4 på slutten i går å pøst på med lange baller, men neida! Heller satse på Martin Knudsen som er trygg defensiv.

Brann har nok spisser i stallen. Hjelper ikke å kjøpe kjøpe kjøpe.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Skumling

Memelli var skadet og ikke på benken i går.

Ricky

Synes først og fremst Brann bør gå over til en diamant på midten. En som har primært offensive oppgaver, og sørger for at det aldri blir 50 meter mellom midtbane og spisser, slik det har vært nesten hver helg. Ardian Gashi kunne vært en god kandidat, ettersom han var til tider svært god for VIF når han fikk ha den rollen. Miller kunne også ha vært et alternativ, men jeg kan aldri tenke meg han spiller for Brann neste sesong.
Så har vi Andresen som bindeleddet mellom midtbane og forsvar (slik han jo i praksis alltid har vært i Brann). Våre pasningssvake forsvarere gir ham ballen, slik at han kan regissere et angrep.

I dag står jo ofte hele fordømte midtbanen på 30 meter når vi vinner ballen. Sæternes og Winters er 40 meter unna, og har fem mann rundt seg. Nå skal ikke jeg nekte for at både Sæternes og Winters har skuffet i år, men de har også fått alt for dårlig hjelp fra midtbanen.

jkippers

Memelli gikk med ispose på låret etter dagens trening. Neppe alvorlig?

Uansett; Jeg merker meg at Memelli iflg. Hanstveit har gjort store fremskritt i norsken sin, og det tar jeg som et uttrykk for innsatsvilje og tæl! Målteften hans er behørig omtalt i tidligere innlegg.

Winters sto utenfor stadion i dag etter trening og virket pottesur. Vil han ikke være her, så får han heller dra da.
Gull 09

Botch

Tror både Robbie og Charlie forsvinner etter sesongen.

Vi har scoret for lite mål etter sommeren. Det skyldes først og fremst at vi ikke har fått frem hele laget i angrep.

Winters er en glimrende spiller, men det blir rett og slett ikke farlig nok når ham og sæternes skal spille ut et forsvar alene.

Jeg regner med Helstad og Sæternes danner vårt spisspar neste sesong, med Migen som innbytter i det 70' minutt.

SÃ¥ kan det jo alltids hende at Rush kommer rekende.

Slik jeg ser det er det vi trenger nå en ny høyrekant.
Personlig tror jeg turbulensen rundt Miller har vært en av de mange faktorene som gjorde at vi rotet bort gullet.

Og selv om jeg digger Miller, så vil jeg heller ha ingen Miller, enn en miller som egentlig ikke vil være her.


Brems

Quote from: "Alexåsane"Jeg vil heller ha Migen på banen enn Helstad.

Men at Mjelde ikke klarer å gå over til 4-3-3 på slutten av kampen og heller sitte inn Migen enn Knudsen er helt utrolig!


Ikke så enkelt å sette han inn da han ikke engang var med i troppen!?

Brems

Xminator

Akkurat, det er mange opplyste supportere som ikke har fått med seg den enda...

Og 4-3-3? 3-4-3. Arman Bjørnson inn sentralt på topp og pole ball. Det var løsningen som burde kommet på 2-1 til RBK.

hocey

Quote from: "Xminator"Akkurat, det er mange opplyste supportere som ikke har fått med seg den enda...

Og 4-3-3? 3-4-3. Arman Bjørnson inn sentralt på topp og pole ball. Det var løsningen som burde kommet på 2-1 til RBK.


Greit nok det med Memilli, men da måtte Armann og Huseklepp blitt slengt på. Lange baller og full kriging. Hvorfor ikke det blir gjort forblir et stort spørsmålstegn for meg.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

dudo

Quote from: "Xminator"Akkurat, det er mange opplyste supportere som ikke har fått med seg den enda...


Også en del som ikke har fått med seg grunnen, virker det som... ;-))
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

enavgutta

Alle er vel enige om at tapet var fullt fortjent. Bevegelsen på midtbanen og de store rommene RBK fikk, har vært et symton Brann ikke har klart å kurere denne høsten og vært avgjørende for det gigantiske poengtapet.

Samme med de evinnelige høye ballene rett mot et solid forsvar. Den oppskriften legges visst aldri i skuffen.

Spissene våre har scoret halvparten så mange mål som mange av oss forventet.

Winters forsvinner. Helstad inn.

Miller forsvinner. Ny kant inn, Huseklepp eller TFL tilbake?

kenta

håper at helstad starter mot hamkam, så kan vi se kordan han klarer seg med sæternes på topp... tror ikke vi har noe spissproblem, men vi må få igang de vi allerede har...
ANSA, aldri frydenbø...!

Henki

Tror Helstad blir bedre neste år. Når sant skal sies har han jo ikke akkurat fått voldsomt med muligheter i år, men nå får han en hel sesongoppkjøring med laget. Personlig liker jeg Memelli, men jeg tror ikke han er en spiller som kan score 15-20 mål på en sesong
Ballen skal fremover!

Eivind

Må si meg enig i mye av det som skrives her. De spissene vi har i stallen i dag bør holde mål(selv om Winters forsvinner) En Torstein Helstad som holder seg skadefri og får en god oppkjøring burde kunne utgjøre en perfekt makker til Sæternes. Helstad er den typen som lukter mål hele tiden, og vil nok putte tosiffret antall med mål i løpet av en sesong hvor han får spille fast.

Med Memelli i bakhånd og TLF på full fart(?) tilbake skal vi ikke stå så dårlig rustet i angrep neste sesong!

Jay Tee

eg sitter med go tro på memeli. gi han sjans i royell leuge, tror han e god for 15 mål neste år
eia brann

YadaYada

Hvorfor skal vi begynne å lete etter nye spisser når vi har mange gode i stallen allerede?
Greit nok at vi ikke har noen storscorer i laget iår, men så har nesten samtlige spillere scoret også. Tror Mimelli kommer til å få mye spilletid i RL og her får han god tid til å vise seg.

Er det noe vi virkelig trenger, så er det en venstre-back. Blir Hanstveit skadet, så har vi ett kjempeproblem. Knutsen er overhodet ikke klar til å ta den plassen. Og Kalvenes er i Dundee.

Knutsen er av en eller annen finurlig grunn blitt en allsidig spiller som skal ta begge vingene og begge backene. Men dette er en dårlig løsning. Mot Lyn når han tok plassen til Dahl ventet jeg bare på at Espen Hoff skulle løpe fra han, og på 1-0 var Knutsen totalt fraværende. Sett Knutsen på en av vingene, og la han bli der. Så kan vi bruke pengene på å bakke opp Hanstveit og Dahl.

Noen goalgetter er ikke det første vi bør tenke på.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

hocey

Nå må Brann heller satse på den stallen vi har og ikke bare tenke styrking av laget til enhver tid. Brann har en god nok stall. Trenger kanskje en back på backup for venstre og høyre men det er det. Ved suspensjon på PVM da kan Hanstveit spille på venstre kant Selv om om Miller og Winters skulle forsvinne (som ikke ville være en katastrofe) har vi bra nok stall til gull neste år. Eneste unntaket er hvis ikke TFL blir frisk. Da trenger vi en høyre kant (og ikke Gashi som ikke passer som ving i Brann sitt angrepsspill i det hele tatt) med fart, driblekunnskaper og god innleggsfot.

Her er mitt lag for neste sesong:

oppdal
Dahl - Bjarnasson (bjørnsson) - Sigursson - Hanstveit
TFL (Huseklepp) - Bakke (Gashi/Haugen) - Andressen - Vaagan Moen
Helstad - Memelli (Seternæs)

Håper for det første at Brann aldri mer spiller kamper uten kanter.

Håper også at Brann ikke ødelegger moralen ved å ha altfor mange ca like gode spillere som ikke klarer å prestere pga presset på førstelagsplass.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

BL

Quote from: "Kruxleiven"


Vinner AIK serien der borte nå så blir vel han vanskelig å hente, med tanke på CL-spill.

Men nå forsvinner nok Winters og da mener jeg Helstad bør få plassen. Han har vært en "gålgetter" for Brann og kan fort bli det igjen.

Mjelde og POL bør heller tenke pÃ¥ Ã¥ finne en skikkelig høyre kantspiller,  og kanskje det ogsÃ¥ er pÃ¥ tide Ã¥ skifte ut trofaste Hanstveit.
Hansa-
Felt Z

knutern

Quote from: "YadaYada"Knutsen er av en eller annen finurlig grunn blitt en allsidig spiller som skal ta begge vingene og begge backene. Men dette er en dårlig løsning. Mot Lyn når han tok plassen til Dahl ventet jeg bare på at Espen Hoff skulle løpe fra han, og på 1-0 var Knutsen totalt fraværende.
Han var vel forsåvidt ikke fraværende. Han var ganske nær en stund, før Hoff dro en finte... Knutsen er rent benkefyll, etter min mening er det bedre å gi unggutta en sjanse, de kan i det minste utvikle seg til å bli førstelagsspillere.

Candyman

Mener og vi trenger en høyre kant i PVM klassen. Da kommer innleggene fra begge sider, og målene vil komme. Til og med ikke målsnik nummer en Nistelrooy hadde puttet mot RBK. Kommer det ikke baller, eller blir skapt sjanser, så blir det ikke noe å jobbe med. Sæternes, Winters og Helstad skal være gode nok til å bøtte inn mål så lenge innleggene kommer.

Se bare i utlandet. De lagene som har ekstremt gode vinger skaper utrolig mye foran mål.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Morriss

å kunne vri om spillet, og ha gode vinger er utrolig viktig i toppfotballen. Brann har ikke kapasiteten til å la Miller spille høyrekant, for Dahl er ikke verdens sprekeste heller. Er veldig enig i at Brann trenger en solid høyreving.

PS: var det noen som så rommene Miller til tider hadde på høyrekanten mot RBK? Brann var bare så jævlig treg med å vri om at det gikk i dass hele tiden.

Ricky

Hadde vært greit om TFL hadde klart å komme seg i form i løpet av vinteren.

Morriss

Han er heller ikke en ren ving, han har alltid spilt spiss i 4-3-3, og det er ikke sikkert at han kommer til å utfylle den rollen sikkelig. Men jeg gleder meg til han er tiolbake for fullt jeg også. Vi får se i vinterens RL.


Superjack

Quote from: "Xminator"


Det var kanskje ikke en dum tanke. Er jo i grunnen kantspiller og ikke spiss den karen er. Gi han litt pes fra MA i kamp og pÃ¥ trening sÃ¥ skal du se han blomstrer.  

�degaard for 1 mill, og vi har ventet 2 år og spart 10 mill!
Brannsupporter.

Falkman

Quote from: "Xminator"


Ã?degaard har vel ikkje plagsomt mange defensive gener i kroppen, han  heller.. men fÃ¥r vi han for en mill eller to, kunne det vært spennende og gitt han en sjanse.

hocey

Helt enig.

Hade vært en drøm å se ødegård i brann.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Go Up