• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bør Mjelde byttes ut?

Started by Superjack, October 22, 2006, 23:32:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jako

Quote from: "ostraume"Mjelde er ingen trener-gud. Den saken er grei. Men han har gjort det så bra at han fortjener å fortsette.

At Hocey er forumets fremste Mjelde-hater er forsåvidt ikke noen nyhet. Men du sa jo selv at om Brann kjempet i toppen denne sesongen så ville Mjelde sin innsats være godkjent. Hvorfor har du gått bort fra dette synspunktet?


Den måten Brann har skuslet vekk en suveren ledelse på er alt annet enn imponerende. Hovedansvaret for dette må Mjelde ta på sine skuldre. At POL som har fulgt Mjelde tettest også mener Mjelde ikke har levert godt nok bør veies tungt. Vi har aldri hatt en bedre spillerstall, aldri hatt større forutsetninger og aldri hatt en så solid ledelse som vi hadde i år. Det har etterhvert etablert seg en taperkultur i Bergen. Man godtar å være nestbest så lenge det er RBK som tar gullet, for de har jo så store ressurser i forhold til oss hevdes det. Ja har de egentlig det? Brann har jo sopt inn det som var av stjerner i sommerpausen. Så skadeunnskyldningen som var så velbrukt i fjor prøver de seg på igjen. Sannheten er jo at Brann har floppet. De har gjort skam på seg selv og sitt land ved skandaløs svak opptreden i Europa. Og de har gjort sine fans til latter nok en gang. For ikke å gripe muligheten når bød seg. Dette burde Mjelde tatt konsekvensene av og takket for seg.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

hocey

Mjelde sin arrogante forhold til UEFA cupen burde selvfølgelig vært grunn nok til å si takk for sammerbeidet. I Brann systemet ble det snakket om at det burde få konsekvenser. Foreløpig er det kun kongen av overganger som har tatt konsekvensen for det. Snakk om feil skyldforedeling fra Peddi sin side. En kan også gjerne komme trekkende med sølv, bronse og cup gull i det uendelige. Når en ser på hva den forrige Brann treneren klarte å levere med et betydelig svakere lag er ikke prestasjonen til Mjelde spesielt fantastisk. Det var en større prestasjon å ta sølvet i 2000 og det var en bragd at Brann ikke rykket ned i 2002 med den skakk kjørte økonomien.. Nå sier jeg ikke at Teitur er rett mann for Brann men at assistenten hans hadde vært et bedre valg en Mons føler jeg meg ganske så sikker på.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

naitsirk

lurer på om folk hadde sagt det samme dersom mjelde hatt slutta og pol hadde fortsatt.

då hadde sikkert dei fleste sagt at dette var voksent av mjelde og at pol heller burde ha gått sidan han er sportslig ansvarlig:)

eg har støtta mjelde sidan han byrja, men har i løpet av hausten kanskje forandra litt meining. men på den andre sida så hadde brann vunne serie med ein normal poengfangst for rbk.
30 av 33 poeng er smått utrulig.

men dersom dette fortsetter til neste år, så bør ikkje mjelde få sitte i 2 år til.

Corran

Har ikke mim skrevet under? Han skrev vel under i forrige uke og sa at i løpet av de neste to sesongene bør det bli gull ellers er han ikke rette mannen for klubben

Og kjære Terd om vi ikke kjenner markedet godt nok eller hva annen grunn du kan tenke deg så er ikke det en grunn til at "alternativ" diskusjonen er meningsløs. det er jo det samme som å si at hel tråden er meningsløs pga at vi ikke har noe vi skulle sagt uansett.
For noen av oss er alternativet veldig viktig. et litt overdrevet sykt eksempel er om det ble snakket om at Murinho skulle overta jobben til mim. Klart eg hadde ment at mim skulle sparkes langt pokker i vold (eller blitt assistent og lært). Men om alternativet er Semb, nordmark, reka eller Nordli må jeg si at da er det mye bedre (igjen etter min mening) å beholde mim
Så etter min mening (noe det er meningen en skal ytre på et diskusjons forum) så går disse to diskusjonen hånd i hånd og å utelate den ene delen er å avstumpe og gjøre diskusjonen meningsløs (igjen etter min mening).
For meg er det som sagt ikke en selvfølge at mim sitter men eg ser ikke alternativet derfor mener eg at han bør sitte.

Hvis du er sånn at du mener at enten så vil vi kaste mim eller så vil vi beholde ham så ser du bare sort/hvitt og ikke alle de grå nyansene (og igjen det er min mening)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Har fulgt sÃ¥nn halveis med pÃ¥ diskusjonen om Mjeldes erstatter og har registrert at mange er skeptiske til Ã¥ hente inn: a) Utlendinger b)Nordmenn uten meritter. Hvor mange norske trenere har egentlig større meritter Ã¥ vise til enn det MIM har? Rekdal (sprakk jo pÃ¥ slutten Enga ogsÃ¥, rbk var bare for langt bak), Hareide (norges landslagstrener, ikke er reelt alternativ) Drillo (nei vi vil ikke spille drillo-fotball) Semb (se Drillo*4) Trond Sollied (fra Olympiakos og CL til Brann og RL? Neppe.) Bare to av disse har seriegull. Hvorfor? Fordi en mann har rasket med seg det som er av medaljer, mannen jeg snakker om er selvsagt Nils-Arne Eggen. En mann med plagsom dialekt og selvgodhet til det absurde, men samtidig nordmannen med de beste merittene, beste taktikkunnskapene og den beste selvtilliten. Kan ogsÃ¥tilføye at mannen er klubbløs og har uttalt at han kan "tenke seg Ã¥ ta over en klubb for Ã¥ vise at han fortsatt har rett".  SÃ¥ hva taler imot  Eggen? Branns spillermateriell kanskje? Vi har for tiden bare en ordentlig targetman i klubben, og han har hatt en dÃ¥rlig sesong. Dessuten ahr vi ingen rendyrket høyreving ala Valencia eller Braathen. Det vi derimot har er flere sentrale midtbanespillere enn vi klarer Ã¥ bruke, altsÃ¥ er det mye som taler for Ã¥ bruke tre mann sentralt pÃ¥ midten.. Om jeg tror Eggen som brann-trener kan bli en realitet? Mei. For vi har Mons-Ivar...
First is first, second is nothing

Ivers

MÃ¥ nok (dessverre) si meg enig med Mjelde haterene Hockey og Terd!

POL slutter selvsagt fordi han innser at Brann, til tross for økonomiske muskler, ikke vil kunne ta gull med Mjelde som trener. De siste sesongene har vi sett samme bildet. De andre lagene hever seg etter ferien når kampen om poengene harder til, men dette evner ikke Brann. Dette er Mjelde sitt anvar. Han evner ikke å hente ut det lille ekstra fra hver spiller, samt gjøre justeringer som hever nivået. Når en innsidemann som POL har mistet troen, er det vel for mye for langt at vi som står på utsiden forsatt skal tro at Mjelde skal hente hjem gullet!

Egentlig litt trist, for Mjelde er en sympatisk kar, men det er naivt å tro at han skal lede oss til gull!!

jako

Quote from: "Corran"
Quote from: "hocey"1 Jan Jönsson
2 Knut Tørum
3 Tom Nordli
4 Kjetil Rekdal
5 Martin Andressen
6 Kjell Tennfjord
En haug med trenere i Danmark, Sverige og sikkert Island også

Alternativene finnes, det er bare å gjøre noe før skipet seiler ned i 1 divisjon neste år; obs nei det er kanskje ikke et alternativ med tanke på alle de gode spillerne.

Per Ove har sett det de fleste andre har sett for lenge, lenge siden. Mjelde holder ikke mål taktisk i det hele tatt og når han er sjef for det kan han ikke stå inne for det. De som står bak avgjørelsen bør pakke ned pc ene sine og innse tabben med de to årene.


1 Jan Jönsson Har kontrakt
2 Knut Tørum Har kontrakt
3 Tom Nordli Aldri vist noe annet en å få opp lag aldri klart å etablere de Ikke ulikt tennfjord
4 Kjetil Rekdal Uerk
5 Martin Andressen vil ikke bli trener
6 Kjell Tennfjord Ja for det gikk jo bra
En haug med trenere i Danmark, Sverige og sikkert Island også Ja de pleier jo å gjøre suksess i Brann Og ikke mange meriterte som vil til Norge


Hva pokker har det med saken å gjøre at de har kontrakt? De kan jo fint kjøpes fri. Er ikke vanskeligere det enn å kjøpe spiller.

Vi har brukt helt sinnsykt med penger, så hvorfor byr vi også ikke stille krav til resultatene?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

AtroZ

Quote from: "Nixon"
Quote from: "TERD"Sportslig leder har talt, hvilken rett har dere til å mene at han tar feil?


Når det er sagt er det absolutt tankevekkende dersom det er grunnen til at POL går. Definitivt!


Jeg har heletiden vært tilhenger av mjelde som trener. Jeg mener brann har spilt en attraktiv fotball under ham. Brann har helt klart tatt positive steg som mjelde må få minst litt av æren for. Når det er sagt så var jeg også helt enig når mjelde sa at han ville gå om ikke brann tar gull iløpet av de to neste sesongene. Etter hele saken med pol heller jeg mer i rettning av at mjelde bør gå etter 07 sesongen om ikke han ikke når målet om gull.

Hvis jeg måtte velge mellom å beholde mjelde/steffenesen eller å beholde Pol tror jeg muligens jeg hadde støttet pol. Han har gjort en utrolig god jobb for brann, og er den som sitter i best posisjon til å vurdere trenerne.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Ludde

http://fotball.bt.no/eliteserien/article68391.ece

Mjelde må gå. PVM på defensiv midtbane, og Sæternes på ving. Herregud. Fyren er totalt ubrukelig.

Xminator

http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article792385.ece

BT må gå. VM ble brukt i den fremre 3'eren. Eventuelt må vel fxt gå. Jeg stemmer for at Ludde får kjøpe seg is og roe ned litt.

Marek

ons Ivar skal hem...

hocey

Dessverre virker som det er ingen bunner i inkompetansen til Mjelde. Fortsetter med formasjonen som var totalt mislykket mot Ham Kam og jammen sant prioterer han nok en gang Bengt foran Huseklepp på høyreving når han først har valgt den talentløse formasjoen. Hvordan reagerer de som mener Mjelde bør fortsette på den proteringen? Dog skal det sies at det er hyggelig at Viking får all den hjelp som de kan få med tanke på at det ville vært trist hvis vestlandet hadde mistet nok et lag fra tippeligaen. Stå på Mjelde!
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Kjell249

Nå har det ALDRI vært snakk om å velge den ene eller den andre. POL har gjort en god jobb, med å kjøpe og selge gode/meritterte spillere. Om dette har vært klubbens fortjenste eller han personlig skal jeg ikke si noe om. Han har også fått mye tyn i løpet av perioden som sportssjef og har klare mangler, i forhold til egenskaper som stillingen krever.

HVIS POL har gått i mot å ansette MIM, så kan det utallige grunner til dette. Det kan være han mener at klubben ikke vil ha den ønskede videre utviklingen, som skal til for å ta gull med MIM som trener. Dette kan være bekymringsfullt. MEN det kan også være veldig mange andre grunner. Den mest tenkelige er en intern maktkamp, som ikke nødvendigvis har noe å gjøre med MIM evner som trener å gjøre. Som for eksempel at POL ville at Knudsen skulle bli hjelpetrener, mens MIM ville beholde Steffensen. Dette har vært nevnt i media. Eller at MIM har vært kritisk til at POL har hentet så mange skadede spillere, solgt så mange viktige spillere, etc. Ser man i bedrifter, så er det som oftest interne stridigheter som går på personlige motsetninger som gjør at folk går av, og ikke personenes evne til å gjøre jobben.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

jako

Quote from: "Xminator"http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article792385.ece

BT må gå. VM ble brukt i den fremre 3'eren. Eventuelt må vel fxt gå. Jeg stemmer for at Ludde får kjøpe seg is og roe ned litt.


Ja få høre da, hva er lagoppstillingen?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Marek

Mulig det, men nå ser vi jo faktisk til dagen resultatene av MIM sitt arbeid, og vi er vel ikke så fornøyde er vi vel?
ons Ivar skal hem...

TERD

Quote from: "Marek"Hvor mange sjanser skal han egentlig få? Skal det tviholdes på Mjelde uansett?

Ja. Det skal det tydeligvis.

Jeg har holdt meg litt unna diskusjonen i det siste, ikke fordi jeg har endret mening, men selvfølgelig fordi det ville være meningsløst å diskutere Mjelde f.eks i vår.

Prestisjen ligger i hovedsak hos de som på død og liv vil beholde Mjelde.

- Kontinuitet? 4 år er slettes ikke værst.
- Sparken og uro i klubben? Nå er det fornyelse av kontrakt som har stått for dør, ikke sparken. Jeg tror det er større grunn til uro når spillerne ser Mjelde spurte ut til Andresen når pausen kommer for å, tja, hva?
- Manglende alternativer? Ingen andre som skifter trener har problem med å finne ersattere.
- "Mjelde-haterne" har ikke en kandidat ferdig signert og klar til å ta over? Latterlig argument, dog kan det være en effektiv måte å stoppe diskusjonen på.
- Gjort det så bra? Tja, på papiret ser det veldig bra ut, men sportslig leder mener altså at det ikke er godt nok.

For enkelte er det enorm presitsje knyttet til dette spørsmålet, desverre.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Myten om den dårlige høstsesongen. Med 3 poeng mot Viking har man 21 poeng på siste 13. Det hadde faktisk holdt til 42 poeng og RL.
Myten om den sterke stallen. Mellom 12. og 18. serierunde hadde vi ikke dekning på midtbanen, Helstad var skadet og Zavrl var eneste alternativ som stopper og dret seg ut etter noter istedenfor å ta sjansen. Sigurdsson slet med skade og har ikke vert på vårnivået før mot Hamkam. Memelli var også skadet i store deler av denne perioden.
Få kort på vårsesongen gjorde at karantene kom tett som haggel utover høsten.

Med seier mot Viking har vi faktisk tatt 18 poeng på 9 kamper. De kampene der stallen har vært noenlunde komplett. 2 poeng i snitt. Selv med en høyrekant som har sutret og spisser som ikke scorer mål.

Det var i perioden mellom overgangsvinduet åpnet og det stengt vi var pissedårlige. Det var likevel ikke der gullet glapp. Om helvetes RBK kunne fått en normal høst, en slik de normalt har, og andre lag normalt har så hadde 2 poeng i snitt holdt. Istedenfor har vel RBK 2.8 eller noe slik i snitt. Det blir som å konkurrere med Muhlegg, Mullele og Ben Johnsen i samme person.

Vi har også gjennomført den beste defensive sesongen siden 1990, og det med ett forsvar veldig mange kaller elendig...

Beklager, men du kunne byttet Mjelde med en hvilken som helst annen trener og resultatet hadde 99% sikkert ikke blitt noe bedre.

Xminator

QuoteGjort det så bra? Tja, på papiret ser det veldig bra ut, men sportslig leder mener altså at det ikke er godt nok.


En sportslig leder som feiget ut. Som stikker fra ansvaret sitt. La oss kalle en spade for en spade. Han har eneansvar for at vi satt med Zavrl som midtstopper og Monkam som eneste alternativ sentralt på midtbanen.

Er du sikker på ikke hele greien renner ut i at Ludvigsen ville ha inn en annen ukjent assistentrener? Steffensen eller Knutsen - same shit...

Og når det ser bra ut på papiret hva faen sitter du igjen med av argumenter da?

Nei, det holdt ikke til gull. Jo, vi har gjort en jævlig bra sesong. Sett ut fra 2005 sesongen og det som skjer rundt klubben på forsesongen, langt over forventet.

2007-sesongen? Jeg forventer at den defensive fremgangen fortsetter. 1 mål i snitt over sesongen. Jeg håper virkelig vi får se spisser som scorer mål. Og midtbanespillere som tør å skyte... Jeg forlanger ett Brannlag som skaper minst 7 sjanser hver kamp. Også på bortebane.

Når det er sagt. Hva kan gå galt?
RBK får en hel sesong slik de har gjort nå på høsten. Tar de over 70 poeng i 2007 kan vi glemme gull, uavhengig av hva vi måtte hente eller hva treneren heter. For det er den prestasjonen de har stått for denne høsten. Da holder det ikke med 2 poeng i snitt og 52 poeng totalt. For der er målet for neste sesong. 52 poeng.

enavgutta

Xminator har meget gode poenger her. Jeg stiller meg bak disse vurderingene, selvom jeg selvsagt er uroet over Peddiens exit - definitivt en tankevekker. Men hva nå?

runarnormann

Quote from: Xminator
QuoteGjort det så bra? Tja, på papiret ser det veldig bra ut, men sportslig leder mener altså at det ikke er godt nok.


En sportslig leder som feiget ut. Som stikker fra ansvaret sitt. La oss kalle en spade for en spade. Han har eneansvar for at vi satt med Zavrl som midtstopper og Monkam som eneste alternativ sentralt på midtbanen.

Er du sikker på ikke hele greien renner ut i at Ludvigsen ville ha inn en annen ukjent assistentrener? Steffensen eller Knutsen - same shit...

Og når det ser bra ut på papiret hva faen sitter du igjen med av argumenter da?

Nei, det holdt ikke til gull. Jo, vi har gjort en jævlig bra sesong. Sett ut fra 2005 sesongen og det som skjer rundt klubben på forsesongen, langt over forventet.

quote]

Herregud!  Klart vi har hatt en god sesong, hvis det basis er 2005 sesongen.  Poenget er imidlertid at den sesongen var en latterlig skuffelse.  Det blir jo veldig lett for Mjelde, med de ressursene han har tilgjengelig, aa lykkes, hvis man hele tiden sammenligner med en sesong hvor han viste seg aa vaere evneveik.  Hadde Mjelde tatt over som ny mann i aar, ville vaert ok aa sammenligne med 2005.

Ludvigsen viser her at han har baller.  Synd Mjelde ikke kan si det samme.
egenden Alf Dahl

Marek

En myte er en religiøs fortelling, ser ikke helt hva dette har med Brann å gjøre.

Patetisk å se at du ramser opp Sigurdsson, Helstad og Mimmelli slet med skader. Og så fikk vi noen karantener også, jaggu så uflaks vi har da gitt.
Så unskyldningen nå er at et annet lag hadde en bedre høst enn oss? Uansett hvordan du vrir og vender på dette så hadde vi ikke en god nok høst.
Konklusjonen er at vi ikke var gode nok til å vinne i år. Man kan alltid drive med splitt og hersk. Men hva om vi prøver å se på hele bildet, og det er dette bildet som forteller meg at Mons Ivar Mjelde har fått prøvd seg nok nå.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Xminator"En sportslig leder som feiget ut. Som stikker fra ansvaret sitt. La oss kalle en spade for en spade. Han har eneansvar for at vi satt med Zavrl som midtstopper og Monkam som eneste alternativ sentralt på midtbanen.


Eller en sportslig leder som tar ansvaret og mener at det de har levert ikke har vært godt nok. En sportslig leder som ville ha inn en annen trener for å rette på nettopp dette, og når han så hva han satt igjen med rett og slett ikke kunne være med på dette lengre.

Skal vi plutselig gi Monkan skylden nå altså?
ons Ivar skal hem...

jako

Punkt som taler i mot Mjelde

1. Laget mangler samhandling, angrepene er ofte basert på individuelle prestasjoner

2. Er ofte for feig i spillestilen. Har en vond tendens til å ligge bakpå i stedet for å bruke Brann sine styrker, angrepet. Bruker konsekvnet Sæternes fordi han er viktig på defensiv dødball.

3. Har en tendens til å velge ut sine favorittspillere. Knudsen, Haugen, Sæternes og Andresen.

4. Har en lederstil som lett kan skape motsetniger, spesielt i motgang. Virker som at en gruppe spillere har større innflytelse enn andre. Tenker på Hanstveit, Andresen, Guntveit og Sæternes. Miller og Winters blir holdt utenfor selv om de har minst like lang erfaring. Dette ser vi konturene av nå. Han burde helt klart vært tydeligere på at han er sjefen og ikke Andresen.

5. Er for lite til stede på treningene. På treningene er det Steffensen som regjerer. Personlig mener jeg trener bør være på hver eneste trening, viktig for spillere å vite at treneren følger med de. Mjelde har kun vært åtte! treninger i oktober.

Ting som taler for Mjelde

1. Godt likt i nærmiljøet, en likandes kar det er umulig Ã¥  mislike.

2. Flink til å trekke til seg nye spillere. Flere av våre stjerner har lagt vekt på Mjelde når de oppgir grunn for klubbvalg.

3. Flink til Ã¥ ta til seg impulser utenfra. Dette har vært en av de viktigste grunnene til at Brann er blitt blant de best trente lagene i tippeligaen og at  vi har vunnet flest poeng i annen omgang av samtlige lag.

4. En innkluderende lederstil som kan være positivt når vi har mange rutinerte folk innad i stallen. Men da er det viktig at man er autritær nok til å vise hvem som er sjefen. Det har ikke Mjelde helt lykkes med.

Så kan folk vurdere selv, men det er helt klart at innehar ressurser det er vondt å miste. Men han har sine klare begrensninger også. Tviler på at vi tar gull med ham som trener.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Lynn

Møter ikke Mjelde opp på treningene?
Det visste jeg ikke! En skulle jo tro at det var jobben hans? Han er ikke sååå dårlig betalt heller.

Red Rabitt

Mjelde har fått minimalt utbytte ut i fra pengene han har hatt til rådighet.
Da burde Brann leitet etter en som har gjort det bra uten penger og da har vi fek nesten hele tipppeligaen, men en som helt klart peker seg ut er tidligere Brann Mann Thor Thodesen.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Hvordan vet du at han bare har vært på 8 treninger i oktober!?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

jako

Quote from: "Red Rabitt"Hvordan vet du at han bare har vært på 8 treninger i oktober!?


Har kun hørt det folk som har såkalt inside information. Samt har kilder fra noen av de yngre spillerne.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

TERD

Quote from: "Xminator"Veldig mye rart i sitt innlegg over. Dette var lavmål, X. For å bruke en argumentasjon du kjenner godt: Jeg er 99% sikker på at du er fullstendig på jordet.


Quote from: "Xminator"En sportslig leder som feiget ut. Som stikker fra ansvaret sitt. La oss kalle en spade for en spade. Han har eneansvar for at vi satt med Zavrl som midtstopper og Monkam som eneste alternativ sentralt på midtbanen.

Ingenting er mer provoserende enn ledere som kjører noe på dunken, men "ikke vil løpe fra ansvaret, men være med å bygge opp igjen". Feiler du er du ferdig. Punktum. Du har bevist at du ikke evner, så hvorfor fortsette pinsomheten?

Quote from: "Xminator"Er du sikker på ikke hele greien renner ut i at Ludvigsen ville ha inn en annen ukjent assistentrener? Steffensen eller Knutsen - same shit...

Du som bruker så mye tid på Internett burde snart ha fått med deg hvilke grunner POL oppgir som grunn for at han trekker seg.

Quote from: "Xminator"Og når det ser bra ut på papiret hva faen sitter du igjen med av argumenter da?

Dette minner jo mest om ralling fra en gal mann, X? Hva i alle dager er det du mener?

Quote from: "Xminator"Nei, det holdt ikke til gull. Jo, vi har gjort en jævlig bra sesong. Sett ut fra 2005 sesongen og det som skjer rundt klubben på forsesongen, langt over forventet.

Ok, og dette er jo stridens kjerne. Jeg forstår at dette må være sårt for deg. Men øverste sportslige leder er så uenig med deg at han velger å fratre sin stilling.

Quote from: "Xminator"Når det er sagt. Hva kan gå galt?
RBK får en hel sesong slik de har gjort nå på høsten. Tar de over 70 poeng i 2007 kan vi glemme gull, uavhengig av hva vi måtte hente eller hva treneren heter.

Jeg liker at du allerede nå begynner å bygge argumentasjonsrekken for neste høsts diskusjon. Den slags fremsynthet står det respekt av.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Corran

Når noen poengterer med at MIM har fått minimalt ut av pengene blir det jo det samme som å si at ludde gjorde rett i å trekke seg for det er han som administrerer pengene som er satt av til sportslig

Og at alle andre finner gode trenere når de sparker en trener er jo rett og slett feil. Det er vel flere eksempler på at de ikke slår til (rent bortsett fra de som kommer inn m idt i sesongen og redder et lag)
Viking mistet en og hadde god tid til å finne en ny Det ble Prahl og det gikk jo bra så de sparket ham og ansatte Nordli og på søndag rykker de ned.
Det er mange trenere som tar over lag midt i sesongen og gjør det ok men når neste sesongen kommer så går det ikke så bra. Og mim er jo faktisk en av de med best resultater å vise til

hvor var vi før MIM? Og hvor er vi idag?
Eg håper det blir to år til og hvis ikke det da er gull (eller vi har kjempet enda tettere m gullet en i år) så er det på tide med utskiftninger.
Om ikke det dukker opp en kandidat som soleklart er bedre en det vi har
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Felt Ã?

Mjelde bør ta sin hatt og gå.

Utmedsnolken

Quote from: "Corran"Når noen poengterer med at MIM har fått minimalt ut av pengene blir det jo det samme som å si at ludde gjorde rett i å trekke seg for det er han som administrerer pengene som er satt av til sportslig

Og at alle andre finner gode trenere når de sparker en trener er jo rett og slett feil. Det er vel flere eksempler på at de ikke slår til (rent bortsett fra de som kommer inn m idt i sesongen og redder et lag)
Viking mistet en og hadde god tid til å finne en ny Det ble Prahl og det gikk jo bra så de sparket ham og ansatte Nordli og på søndag rykker de ned.
Det er mange trenere som tar over lag midt i sesongen og gjør det ok men når neste sesongen kommer så går det ikke så bra. Og mim er jo faktisk en av de med best resultater å vise til

hvor var vi før MIM? Og hvor er vi idag?
Eg håper det blir to år til og hvis ikke det da er gull (eller vi har kjempet enda tettere m gullet en i år) så er det på tide med utskiftninger.
Om ikke det dukker opp en kandidat som soleklart er bedre en det vi har


Lusken skaffet spillerne, Mjelde har ansvaret for å trene de og bruke de rett. Stor forskjell
"og der snubler Sæternes igjen"

Corran

Har mjelde hatt da Bare sett ham med lue
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

enavgutta

Underlig stemning i byn. Ser at 58 % på BT.no mener Mjelde ikke bør fortsette. Vet ikke hvor representativt denne avstemningen er. Kanskje Krøvel kan si noe om dette?

Xminator

QuoteHerregud! Klart vi har hatt en god sesong, hvis det basis er 2005 sesongen.


Nei, med basis i samtlige sesonger siden vi rykket opp. Det er direkte historieløst å kalle denne sesongen dårlig. Det er bare en klubbs supportere som med rette kunne kalt en slik sesong for dårlig.

Du kan ta en hvilken som helst annen trener i tippeligaen og du hadde ikke hatt noen garanti for en bedre sesong.

Det var bred enighet om at stallen ikke var god nok til gull før sesongen. Stallen var enda svakere en stund i sommer. Skal vedde ræven på at mange hadde klart å finne unnskyldninger for å skrike på Mjelde for alt mulig selv om det hadde blitt gull.

hocey

Jeg er imponert Xminator. Jeg skal ærlig innrømme at jeg denne gangen trodde du ville slite med å komme opp med en argumentasjonsliste til fordel for Mjelde, men der andre ser helsvart ser du bare hel hvitt. Ingen kan ta det fra deg og det står nesten respekt av det. Der andre synes POL har gjort en meget solid jobb (det tror jeg faktisk over 90 % av Brann intereserte vil si seg enig i) mener faktisk du at han har det største ansvaret med tanke på at Monkam og Zavrl. Tror du virkelig ikke at Mjelde har vært en del av prosessen med å få de spillerne til Brann? Argumentasjonsmessig ligner dette mistenkelig på hvordan man argumentere i vinter for Mjelde. Alle slags unnskyldninger ble tatt i bruk for å forsvare den svake høsten i fjor. Det blir nesten utrolig når du så tar frem statestikken fra i høst: hvis Brann vinner mot Viking er høsten god nok til en RL plass. Brann har såvidt jeg har skjønt havnet midt på tabellen denne høsten. Det holder ikke når en ser på mannskapet en har hatt tilgjengelig. Men jeg lurer på Xminator: hvordan ser du på Bengt sin ubegrensede tillitt, byttene mot Rosenborg og Mjelde sine pinlige utalelser i pausene? Fornøyd eller er det også POL sin feil?
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Nei, i motsenting til deg klarer jeg å se nyanser. Du er bare patetisk i hatet ditt.

Gå ett år eller ett halvt år tilbake i tid og du har ikke problemer med å finne de som ville fjerne Ludvigsen. Jeg mener som vår supporterleder at det å trekke seg er totalt feil. De har gjort en kjempejobb på Stadion de siste årene, og burde fortsatt med det. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har.

Bare det at vi har råd til å miste to såpass gode spillere som winters og Miller er bevis godt nok for det.

Xminator

Hvilke pinlige uttalelser i pausen? De ble godt mottat på gamle sitte...

Marek

Quote from: "Xminator"Bare det at vi har råd til å miste to såpass gode spillere som winters og Miller er bevis godt nok for det.


Hvordan vet du at vi har råd til det?
Slik jeg ser det så betyr dette at vi må handle som pokker for å erstatte skottene.
ons Ivar skal hem...

Corran

Quote from: "hocey"Jeg er imponert Xminator. Jeg skal ærlig innrømme at jeg denne gangen trodde du ville slite med å komme opp med en argumentasjonsliste til fordel for Mjelde, men der andre ser helsvart ser du bare hel hvitt. Ingen kan ta det fra deg og det står nesten respekt av det. Der andre synes POL har gjort en meget solid jobb (det tror jeg faktisk over 90 % av Brann intereserte vil si seg enig i) mener faktisk du at han har det største ansvaret med tanke på at Monkam og Zavrl. Tror du virkelig ikke at Mjelde har vært en del av prosessen med å få de spillerne til Brann? Argumentasjonsmessig ligner dette mistenkelig på hvordan man argumentere i vinter for Mjelde. Alle slags unnskyldninger ble tatt i bruk for å forsvare den svake høsten i fjor. Det blir nesten utrolig når du så tar frem statestikken fra i høst: hvis Brann vinner mot Viking er høsten god nok til en RL plass. Brann har såvidt jeg har skjønt havnet midt på tabellen denne høsten. Det holder ikke når en ser på mannskapet en har hatt tilgjengelig. Men jeg lurer på Xminator: hvordan ser du på Bengt sin ubegrensede tillitt, byttene mot Rosenborg og Mjelde sine pinlige utalelser i pausene? Fornøyd eller er det også POL sin feil?

Du gjør jo det samme som du anklager X for. Du skryter av POL og samtidig sier du at mjelde var endel av prosessen å få monkam og zavrl til Brann men da bør jo Mjelde få like stor del av æren som peddien på de andre overgangene da?
men eg støtter poenget til X fult ut. Det var klaging på for dårlig stall og for tynn stall før sesongen og da må det jo være meget bra å få sølv ut av det mannskapet. Forsterkningene kom etter nedturen så de har ikke æren.
Og ingen annen aktiv topptrener i norge har vel bedre cv en den mjelde har
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

hocey

Quote from: "Xminator"
Myten om den sterke stallen. Mellom 12. og 18. serierunde hadde vi ikke dekning på midtbanen, Helstad var skadet og Zavrl var eneste alternativ som stopper og dret seg ut etter noter istedenfor å ta sjansen.


Quote from: "Xminator"For å si det slik, det er en spiller jeg vil ha tilbake. Olofinjana. Ellers kan vi klare oss uten nye spillere.

Ser at Mjelde ser for seg 1-2 nye spillere ut over Helstad. Vi kan jo håpe ;)


Sitat 18 juli.

Jeg tror dessverre at mitt hat er betydeligere lavere (ikke eksisterende) til Mjelde enn ditt hat til folk som har forskjellig mening fra deg med tanke på hvilke uttalelser du har kommet til meg før på forumet.

Jeg sa forøvrigt rett før VM finalen at det var nå den store Mjelde testen ville komme. Den besto han dessverre ikke og da må jeg oppfordre deg Xminator nok engang om å respektere at andre har andre meninger enn deg om Mjelde er rett mann.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

hocey

Quote from: "Corran"
Quote from: "hocey"Jeg er imponert Xminator. Jeg skal ærlig innrømme at jeg denne gangen trodde du ville slite med å komme opp med en argumentasjonsliste til fordel for Mjelde, men der andre ser helsvart ser du bare hel hvitt. Ingen kan ta det fra deg og det står nesten respekt av det. Der andre synes POL har gjort en meget solid jobb (det tror jeg faktisk over 90 % av Brann intereserte vil si seg enig i) mener faktisk du at han har det største ansvaret med tanke på at Monkam og Zavrl. Tror du virkelig ikke at Mjelde har vært en del av prosessen med å få de spillerne til Brann? Argumentasjonsmessig ligner dette mistenkelig på hvordan man argumentere i vinter for Mjelde. Alle slags unnskyldninger ble tatt i bruk for å forsvare den svake høsten i fjor. Det blir nesten utrolig når du så tar frem statestikken fra i høst: hvis Brann vinner mot Viking er høsten god nok til en RL plass. Brann har såvidt jeg har skjønt havnet midt på tabellen denne høsten. Det holder ikke når en ser på mannskapet en har hatt tilgjengelig. Men jeg lurer på Xminator: hvordan ser du på Bengt sin ubegrensede tillitt, byttene mot Rosenborg og Mjelde sine pinlige utalelser i pausene? Fornøyd eller er det også POL sin feil?

Du gjør jo det samme som du anklager X for. Du skryter av POL og samtidig sier du at mjelde var endel av prosessen å få monkam og zavrl til Brann men da bør jo Mjelde få like stor del av æren som peddien på de andre overgangene da?
men eg støtter poenget til X fult ut. Det var klaging på for dårlig stall og for tynn stall før sesongen og da må det jo være meget bra å få sølv ut av det mannskapet. Forsterkningene kom etter nedturen så de har ikke æren.
Og ingen annen aktiv topptrener i norge har vel bedre cv en den mjelde har


Det har du helt rett i Conran, men som du kan se har jeg ikke sagt at Mjelde har gjort en dårlig jobb når det kommer til overganger. Den står til mer enn godkjent.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

hocey

Quote from: "Xminator"

En sportslig leder som feiget ut. Som stikker fra ansvaret sitt. La oss kalle en spade for en spade. Han har eneansvar for at vi satt med Zavrl som midtstopper og Monkam som eneste alternativ sentralt på midtbanen.


SÃ¥ du mener denne personen har gjort en god jobb?
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Da kan du kanskje forklare hvorfor 31 baklengs ikke er godkjent? Gjerne bygget oppunder med hva Brann har prestert de siste 20 sesongene?

Det er ingen bortforklaring eller unnskyldning at Branns stall var lovlig tynn i sommer. Det er ett faktum.

Det er også ett faktum at Brann har godkjent poengfangst etter at stallen ble stryket. På tross av at de nye ikke er spilt inn i laget enda.

Det er ikke krise for Brann å miste Winters. Vi har vist det ville skje, og det er strengt tatt smått utrolig det ikke skjedde for to år siden. Samme kan sies om Miller. At han skrev under sist høst er smått utrolig.

Ser foresten at Ludvigsen ikke utelukker en fremtid som agent. Jeg tror nok årsak til oppsigelsen er mye mer nyansert en vinklingen til tabloidene.

hocey

En ting skal jeg være helt enig og det er at Rosenborg sin poeng fangst har vært enorm i høst samt at Brann har sluppet inn lite mål i år. Ingenting å si på det. Men å se på det uten å se på hvor mange mål de har klart å putte blir feil. 4 lag har scoret flere mål enn Brann og det er ikke godkjent. Jeg hevded i sommer at de andre spissene burde få flere sjanser fordi spissene ikke scoret. Likevel har Mjelde fortsatt med spissparet så og si i hele år og det er en av de viktigste årsakene til at vi i dag ikke sitter med helspente Brann nerver før Viking kampen. Du kan gjerne være hvor uenig du vil i det, men for meg forblir det uforståelig at ikke han har tatt grep her og for meg fremstår det som feigt og vitner om manglende handlingskraft.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Quote from: "hocey"
Quote from: "Xminator"

En sportslig leder som feiget ut. Som stikker fra ansvaret sitt. La oss kalle en spade for en spade. Han har eneansvar for at vi satt med Zavrl som midtstopper og Monkam som eneste alternativ sentralt på midtbanen.


SÃ¥ du mener denne personen har gjort en god jobb?


Vet du hvilke rammebetingelser han hadde i fjor vinter? Jeg tror det var smalhans og sparing så det holdt. Du har en haug sentrale personer i Brann som blir overrasket over dette. Da sier det mer om at Ludvigsen neppe har kommunisert sine tanker godt nok i prosessen. Heller enn at resten av styret/ledelse er totalt uten sosiale antenner.

Det har vert mye snakk om å sette seg selv over laget denne sesongen. På mange måter gjør Ludvigsen akkurat det her. Styre vil ha ham. Mjelde vil ha ham. De fleste supporterene vil ha ham med videre. Da blir det feil å stikke av over en bagatell. Like feil som Teiturs exit i 1990.

hocey

Quote from: "Xminator"
Quote from: "hocey"
Quote from: "Xminator"

En sportslig leder som feiget ut. Som stikker fra ansvaret sitt. La oss kalle en spade for en spade. Han har eneansvar for at vi satt med Zavrl som midtstopper og Monkam som eneste alternativ sentralt på midtbanen.


SÃ¥ du mener denne personen har gjort en god jobb?


Vet du hvilke rammebetingelser han hadde i fjor vinter? Jeg tror det var smalhans og sparing så det holdt. Du har en haug sentrale personer i Brann som blir overrasket over dette. Da sier det mer om at Ludvigsen neppe har kommunisert sine tanker godt nok i prosessen. Heller enn at resten av styret/ledelse er totalt uten sosiale antenner.

Det har vert mye snakk om å sette seg selv over laget denne sesongen. På mange måter gjør Ludvigsen akkurat det her. Styre vil ha ham. Mjelde vil ha ham. De fleste supporterene vil ha ham med videre. Da blir det feil å stikke av over en bagatell. Like feil som Teiturs exit i 1990.


Hvis han virkelig ønsket Mjelde vekk er det vel ikke så vanskelig å forstå. Hvis han har mistet troen på Mjelde hadde det jo vært håreisende å fortsette som sportssjef når han hadde blitt overkjørt i trener spørsmålet av resten av organisasjonen når han er ansvarlig for den sportslige satsningen.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Quote from: "hocey"En ting skal jeg være helt enig og det er at Rosenborg sin poeng fangst har vært enorm i høst samt at Brann har sluppet inn lite mål i år. Ingenting å si på det. Men å se på det uten å se på hvor mange mål de har klart å putte blir feil. 4 lag har scoret flere mål enn Brann og det er ikke godkjent. Jeg hevded i sommer at de andre spissene burde få flere sjanser fordi spissene ikke scoret. Likevel har Mjelde fortsatt med spissparet så og si i hele år og det er en av de viktigste årsakene til at vi i dag ikke sitter med helspente Brann nerver før Viking kampen. Du kan gjerne være hvor uenig du vil i det, men for meg forblir det uforståelig at ikke han har tatt grep her og for meg fremstår det som feigt og vitner om manglende handlingskraft.


I den perioden Brann tok minst poeng var ikke Helstad spillerklar, Ystaas var skadet (uten at jeg tror du for alvor ville hatt ham på banen), Ludvigsen skadet og Memelli fikk vel sin strekk akkurat da han spilte seg inn på laget. Det var ingen andre spisser å gi sjansen store deler av den perioden du sikter til.

hocey

Jeg snakker om hele høstsesongen. Miller burde spilt spiss, Memelli var vel skadet i 2 - 3 uker og Helstad har vel kommet inn i mange kamper lenge før Ham Kam kampen. Og hvis det sto så dårlig til kunne en til å med ha kastet inn Armann. Det har vært nok muligheter og dessuten tror jeg Bengt har slitt mer han trengte ved at presset på å score ble så stort på slutten.

At Helstad har vært en form i stund så vi vel allerede i Lyn innhoppet. Memelli har generelt fått alt for få sjanser.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

QuoteHvis han virkelig ønsket Mjelde vekk er det vel ikke så vanskelig å forstå. Hvis han har mistet troen på Mjelde hadde det jo vært håreisende å fortsette som sportssjef når han hadde blitt overkjørt i trener spørsmålet av resten av organisasjonen når han er ansvarlig for den sportslige satsningen.


Blir ikke det litt som når Miller furter seg ut fra Stadion etter å ikke ha fått viljen sin? Det er jo ikke akkurat Mjelde og Steffensen som har bestemt at de skal få fortsette. Det er styret med Revheim i spissen og Bjørn Dahl. Og igjen, Kjell Knutsen eller Steffensen, same shit.

Xminator

Quote from: "hocey"Jeg snakker om hele høstsesongen. Miller burde spilt spiss, Memelli var vel skadet i 2 - 3 uker og Helstad har vel kommet inn i mange kamper lenge før Ham Kam kampen. Og hvis det sto så dårlig til kunne en til å med ha kastet inn Armann. Det har vært nok muligheter og dessuten tror jeg Bengt har slitt mer han trengte ved at presset på å score ble så stort på slutten.

At Helstad har vært en form i stund så vi vel allerede i Lyn innhoppet. Memelli har generelt fått alt for få sjanser.


Bullshit. Helstad fikk rikelig med sjanser som innbytter. Stort sett kan de oppsummeres med "Helstad byttet inn, ingenting skjedde". 7-ern han fikk etter Hamkam-kampen er en av de mer ufortjente som er tildelt. Han hadde jo stort sett hoftefeste i offsideposisjon frem til han endelig fikk ett mål. Derfra og ut var det Helstad på sitt beste. De fleste av oss husker jo Helstad fra sist periode. Og er ikke spesielt overrasket over hverken hoftefestene eller offsidene. Det har vert 110% riktig å la Sæternes spille. Winters derimot burde fått flere turer på benken denne sesongen.

Go Up