• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Oppførsel til supporterene....

Started by airportrune, October 15, 2006, 21:12:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

airportrune

Hvorfor er det "alltid" bråk i forbindelse med kamper hvor brannsupportere er involvert i.. altså i brannkamper hjemme som borte..

Er ikke fotball til for at klubber og tilhengere skal ha det gøy???

For meg virker det som flere(selvsagt ikke alle!) bare må lage kvalm og bråk før, under eller etter kampene til brann uansett hvor kampen spilles...

igjen... se... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134244

DETTE er ikke annet enn flaut... å være brannsupporter er bare flaut når slik skjer gang på gang...

Gå på kamp for og ha deg gøy eller bli hjemme i sofaen og gjør hva du vil der og ikke la det gå utover alle andre....

.......................................................

bernu

Dette har da INGENTING med Brannsupportere å gjøre !!!
Les artikkelen din soppskalle !!
Casuals har ingenting med Bataljonen å gjøre...
HANSA - Z

SKB e BEST!!!

Du vet ikke hva du selv snakker om. Casuals har null tilknytting til Bataljonen, på noe som helst plan.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Derabilo

Oppførselen til supporterene under kampen da. Forferdelig dårlig, setter et dårlig bilde på Brann supporterene. Umoden oppførsel. Ikke kom og si "det var de jævla fjortisene foran oss" for uansett hvem det var er det lov å si et ord te de. Tommel ned for oppførselen, tommel opp for antallet som drar hele veien for å støtte Brann. Skjønner frustrasjonen når Brann takker dere for støtten på en slik måte, men nei, å hive ting ut på banen er ren og skjær idioti.
Bergen ut av Norge -

StoreS gutt 16

Var bra syngeing i flere perioder i kampen. Godt støttet oppom laget av de som var der!

Lynmann

Beklagar den provoserande drittungen på straffesparkkonkuransen.

Og så er det jo synd at politiet måtte beslutta å halda oss tilbake på tribunen for å beskytta oss mot Brannsupporters. Mellom 10 og 20 gjenstandar vart kasta på banen- lågmål.
etre å vera få med vanleg folkeskikk enn å vera del av ein stor primitiv Klan (les: Saueflokk)

SKBMiller

kom selv hjem akkurat.

jeg ble jævlig provosert av drittungene som kom på banen i pausen. da ber de om bråk. så ikke klag på kasting på banen.

er kjempe fornøyd med stemninga og antallet som kom.

har likt lyn helt greit før denne kampen. men etter dette og det med de i pausen har  jeg mistet all respekt.

vi er tilbake neste år.

Lynmann

Quote from: "SKBMiller"kom selv hjem akkurat.

har likt lyn helt greit før denne kampen. men etter dette og det med de i pausen har  jeg mistet all respekt.

.


Var det noko meir enn det med drittungen på straffesparkkonkurransen i pausen??
etre å vera få med vanleg folkeskikk enn å vera del av ein stor primitiv Klan (les: Saueflokk)

Nixon

Quote from: "SKBMiller"er kjempe fornøyd med stemninga og antallet som kom.


Antallet ja. Men stemningen?
Den var utrolig dårlig når man tenker på hvor mange som var der.
Hele VG-tribunen sang vel ikke samstemt en eneste gang.
Rød makt på Hansa

SKBMiller

ja stemningen burde vært bedre. men prøvde å være litt positiv over antallet og tidvis god stemning

Utmedsnolken

Quote from: "SKBMiller"kom selv hjem akkurat.

jeg ble jævlig provosert av drittungene som kom på banen i pausen. da ber de om bråk. så ikke klag på kasting på banen.

er kjempe fornøyd med stemninga og antallet som kom.

har likt lyn helt greit før denne kampen. men etter dette og det med de i pausen har  jeg mistet all respekt.

vi er tilbake neste år.


Kasting av ting på banen under kampen er latterlig, uansett hvor provosert man er. Den lille pjokken fikk gjennomgå verbalt av meg også, men å kaste ting ut på banen under kampen har da ingen sammenheng med episoden? Stemningen var bra i begynnelsen, men sank til bånns sammens med spillet, noe som ikke er så rart.
"og der snubler Sæternes igjen"

SKBMiller

jeg kastet absolutt ingen ting.

mente bare at skal noen ha skylda er det lyn for dårlig vakthold

Utmedsnolken

Quote from: "SKBMiller"jeg kastet absolutt ingen ting.
mente bare at skal noen ha skylda er det lyn for dårlig vakthold


Skal de ha mer skyld enn de som faktisk kastet midt under kampen, 20 minutter etter at de skal ha blitt provosert?
"og der snubler Sæternes igjen"

BrannSupporter

Har en følelse av at mange av myntene som ble kastet i pausen ikke ble fjernet. Mange av de ble kastet ganske langt ut og det var ingen som gikk så langt ut for å fjerne noe. Så bare to politifolk som sparket noen brusbegere og snusbokser ut over dødlinjen.

Brann/Bergen

De eneste dette med kasting av ting på banen går utover, er oss sjøl. Vi som får dårlig rykte på oss og blir stemplet som pøbler! Er så utorlig unødvendig å kaste ting på banen, uansett ka det er, om det er en mynt eller ett brusbeger, kan vel ikkje gjøre så altfor stor skade, med mindre man er så "heldig" å treffe noen på øyet med den ene mynten. Uansett så hører ikkje dette hjemme noen plass, og det hjelper ikkje å  skylde på att man var provosert, forbannet eller oppgitt, fordi det var vi alle. Få det heller ut verbalt.

Håper det blir en stoppe for dette, men uheldigvis finnes det alltid de som skal ødelegge for de som faktisk klarer å oppføre seg normalt.
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3


Utmedsnolken

Quote from: "Mr_Soma"


Det er forskjell fra å kaste mot denne tullegutten fra oslo vest når han er utpå banen og det å kaste ting på banen utover i hele andre omgang. Det var ikke bare colabegre som ble kastet på banen heller, så mange andre ting også.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: "Mr_Soma"


Helt utrolig enig.  Dere som ikke tåler litt for mye følelser får heller se kamper på tv, tror ikke helt dere har fått med dere hva som kanskje røk i går!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kapteinen

Når man sitter nå etterpå er det selvfølgelig mye som kunne vært ugjort.
Men der og da var det bare så mye fortvilelse ute å gikk at folk rett og slett mistet litt kontroll..

Og angående han Lyn drittungen som kom foran oss, da ble jeg ekstremt forbannet og kunne godt tenkt meg å få tak i han, men etterpå tenker jeg at han egentlig bare var en liten fjortiss som ikke var verdt oppmerksomheten han fikk!!
Z

Utmedsnolken

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Mr_Soma"



Helt utrolig enig.  Dere som ikke tåler litt for mye følelser får heller se kamper på tv, tror ikke helt dere har fått med dere hva som kanskje røk i går!


Det går an å ha følelser uten å gi fysisk utløp for disse, det kalles selvkontroll. Slå det opp. Gullet røk i sommerferien, siden det har de ikke spilt som gullkandidater (utenom start 2.omg og Viking)
"og der snubler Sæternes igjen"

Candyman

Quote from: "airportrune"Hvorfor er det "alltid" bråk i forbindelse med kamper hvor brannsupportere er involvert i.. altså i brannkamper hjemme som borte..

En grunn kan vel kanskje være at det er litt flere personer på Brannkamper. Klart det finnes flere personligheter når 20000 ser Brann enn når 4000 eiendomsmeglere ser Lyn. Er det 5 Lynsupportere som liker å slåss, så er det kanskje 20 Brannsupportere som liker det. Da blir det mer tydelig at det "ofte" er bråk rundt Brannkamper.

Større by, flere personer. Tror ikke du skal plage hjernen din med å tenke for mye på det...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Klaus_Brann

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Mr_Soma"



Helt utrolig enig.  Dere som ikke tåler litt for mye følelser får heller se kamper på tv, tror ikke helt dere har fått med dere hva som kanskje røk i går!


Det går an å ha følelser uten å gi fysisk utløp for disse, det kalles selvkontroll. Slå det opp. Gullet røk i sommerferien, siden det har de ikke spilt som gullkandidater (utenom start 2.omg og Viking)


Det går an ja, men når folk blir psykisk brutt ned til bristepunktet som i går så kan sånne ting skje....
Det kalles depresjon! Blå fremmedordbok.
Gullet ryker i så fall i dag!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Superjack

Brannsupporter.

krøvel vellevold

Det var ikke snakk om EN Lyn-supporter som provoserte. Andre gangen var det kanskje det, men før denne straffekonken som først skulle være foran Brann-svingen, så kom de rundt 5 stykker helt bort til borteseksjonen og viste fingeren til oss og gestikulerte videre. Så haglet gjenstandene mot dem, og straffekonken ble flyttet til motstatt side. Etter den var ferdig, kom han ene Lyn-drittungen igjen bortover mot oss og begynte å gestikulere og tok av seg på overkroppen (herregud!). Helt tydelig at det ga fyren et stort kick å få gå der ute på gresset og tøffe seg. Vil tippe at fyren var sånn omtrent 15-16-17 år gammel. Etterpå fikk disse Lyn-supporterne kjeft av purken. Noe som sikkert gjorde at de følte seg enda tøffere.
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Quote from: "krøvel vellevold"Det var ikke snakk om EN Lyn-supporter som provoserte. Andre gangen var det kanskje det, men før denne straffekonken som først skulle være foran Brann-svingen, så kom de rundt 5 stykker helt bort til borteseksjonen og viste fingeren til oss og gestikulerte videre. Så haglet gjenstandene mot dem, og straffekonken ble flyttet til motstatt side. Etter den var ferdig, kom han ene Lyn-drittungen igjen bortover mot oss og begynte å gestikulere og tok av seg på overkroppen (herregud!). Helt tydelig at det ga fyren et stort kick å få gå der ute på gresset og tøffe seg. Vil tippe at fyren var sånn omtrent 15-16-17 år gammel. Etterpå fikk disse Lyn-supporterne kjeft av purken. Noe som sikkert gjorde at de følte seg enda tøffere.


Hel opplegget var en skandale.
Vaktene skulle tatt ansvar med en gang og fått de vekk.
Istedet lot de lynfolkene stå ute på matten, mens de kjeftet på oss for vi hisset oss.IDIOTER
Z

airportrune

Quote from: "Candyman"
Quote from: "airportrune"Hvorfor er det "alltid" bråk i forbindelse med kamper hvor brannsupportere er involvert i.. altså i brannkamper hjemme som borte..

En grunn kan vel kanskje være at det er litt flere personer på Brannkamper. Klart det finnes flere personligheter når 20000 ser Brann enn når 4000 eiendomsmeglere ser Lyn. Er det 5 Lynsupportere som liker å slåss, så er det kanskje 20 Brannsupportere som liker det. Da blir det mer tydelig at det "ofte" er bråk rundt Brannkamper.

Større by, flere personer. Tror ikke du skal plage hjernen din med å tenke for mye på det...

kapteinen

Quote from: "airportrune"
Quote from: "Candyman"
Quote from: "airportrune"Hvorfor er det "alltid" bråk i forbindelse med kamper hvor brannsupportere er involvert i.. altså i brannkamper hjemme som borte..

En grunn kan vel kanskje være at det er litt flere personer på Brannkamper. Klart det finnes flere personligheter når 20000 ser Brann enn når 4000 eiendomsmeglere ser Lyn. Er det 5 Lynsupportere som liker å slåss, så er det kanskje 20 Brannsupportere som liker det. Da blir det mer tydelig at det "ofte" er bråk rundt Brannkamper.

Større by, flere personer. Tror ikke du skal plage hjernen din med å tenke for mye på det...


Det tror jeg var det teiteste innlegget jeg har sett her inne.
At du ikke skjønner at det er forskjell i en supportergruppering på 10 stk mot en gruppe på 4000 trenger ikke du å plage oss med!!
Z

nummer9

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "airportrune"
Quote from: "Candyman"
Quote from: "airportrune"Hvorfor er det "alltid" bråk i forbindelse med kamper hvor brannsupportere er involvert i.. altså i brannkamper hjemme som borte..

En grunn kan vel kanskje være at det er litt flere personer på Brannkamper. Klart det finnes flere personligheter når 20000 ser Brann enn når 4000 eiendomsmeglere ser Lyn. Er det 5 Lynsupportere som liker å slåss, så er det kanskje 20 Brannsupportere som liker det. Da blir det mer tydelig at det "ofte" er bråk rundt Brannkamper.

Større by, flere personer. Tror ikke du skal plage hjernen din med å tenke for mye på det...


Det tror jeg var det teiteste innlegget jeg har sett her inne.
At du ikke skjønner at det er forskjell i en supportergruppering på 10 stk mot en gruppe på 4000 trenger ikke du å plage oss med!!


Pass på det å peke finger på noen og si at de har det teiteste innlegget, som man sier, så peker brorparten av fingrene tilbake på en selv.

Massesuggesjon er ingen unnskyldning for å oppføre seg som pøbler.

Candyman

Quote from: "nummer9"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "airportrune"
Quote from: "Candyman"
Quote from: "airportrune"Hvorfor er det "alltid" bråk i forbindelse med kamper hvor brannsupportere er involvert i.. altså i brannkamper hjemme som borte..

En grunn kan vel kanskje være at det er litt flere personer på Brannkamper. Klart det finnes flere personligheter når 20000 ser Brann enn når 4000 eiendomsmeglere ser Lyn. Er det 5 Lynsupportere som liker å slåss, så er det kanskje 20 Brannsupportere som liker det. Da blir det mer tydelig at det "ofte" er bråk rundt Brannkamper.

Større by, flere personer. Tror ikke du skal plage hjernen din med å tenke for mye på det...


Det tror jeg var det teiteste innlegget jeg har sett her inne.
At du ikke skjønner at det er forskjell i en supportergruppering på 10 stk mot en gruppe på 4000 trenger ikke du å plage oss med!!


Pass på det å peke finger på noen og si at de har det teiteste innlegget, som man sier, så peker brorparten av fingrene tilbake på en selv.

Massesuggesjon er ingen unnskyldning for å oppføre seg som pøbler.

Tok den tydeligvis ikke du heller. Vi snakker statistikk her. Ingen som forsvarer det, men dersom dere ikke skjønner at det STATISTISK sett er flere som liker å slåss i Bergen som har 20.000 tilskuere enn feks. Lyn med 5.000, så vet jeg ikke hvordan jeg skal hjelpe dere.

Og igjen, nei, det er ikke en unskyldning, men en forklaring. E du med?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

The Boss

Seriøst, hadde gitt noen "lapper" til han eller hun som løpte innpå banen, la han stygge sleske 17 åringen i bakken å ga han noen skikkelige slag!! Makan til provoserende fyr... Fortjener skampryl! for ikke å snakke om vaktholdet...

eksilbergenser

Hadde jo vært smart, slik at Brann eller BBB hadde blitt bøtelagt....Enig i at gutten skulle hatt i ræven (gjerne med øks), men da UTENFOR banen!
lt for Brann!

BL

Quote from: "airportrune"Hvorfor er det "alltid" bråk i forbindelse med kamper hvor brannsupportere er involvert i.. altså i brannkamper hjemme som borte..

Er ikke fotball til for at klubber og tilhengere skal ha det gøy???

For meg virker det som flere(selvsagt ikke alle!) bare må lage kvalm og bråk før, under eller etter kampene til brann uansett hvor kampen spilles...

igjen... se... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134244

DETTE er ikke annet enn flaut... å være brannsupporter er bare flaut når slik skjer gang på gang...

Gå på kamp for og ha deg gøy eller bli hjemme i sofaen og gjør hva du vil der og ikke la det gå utover alle andre....

.......................................................


Det er vel opp til oss om vi vil være flau.

Det er ingen tvil om at det finnes personligheter og grupperinger rundt Brann og Bergen som kanskje ikke står for det dere er vant med i Lyn.
Men hvis du vil unngå dem så burde ikke det være noe problem. Prøv det neste gang, og bruk energien din på din egen klubb og supportere.
Hansa-
Felt Z

falanks

Quote from: "eksilbergenser"Hadde jo vært smart, slik at Brann eller BBB hadde blitt bøtelagt....Enig i at gutten skulle hatt i ræven (gjerne med øks), men da UTENFOR banen!


Tips:gi et tre en springskalle, det demper nok adrenalinet ditt.

airportrune

kaste egg på Steffen.... !!!!!!

Kanskje det bare er en barnslig supporter der oppe i Bergen.... men finnes det ikkeandre supportere som ser hvem som gjør dette??? de burde raportere inn til klubben og fått fjernet disse idiotene fra tribunen....

EN SKAM.....

Candyman

Quote from: "airportrune"kaste egg på Steffen.... !!!!!!

Han skal bare være glad han får servering i det hele tatt...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

airportrune

Strålende holdning bergensere har...  :?  :?  :?  :?  :?  :?  :?  :?


Candyman

Quote from: "airportrune"Strålende holdning bergensere har...  :?  :?  :?  :?  :?  :?  :?  :?

Hva er det du forventer ett par timer etter kampen da din treskalle? Gå heller å legg deg. Er vel slik dere feirer gullet. Tragisk.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Ferguson

Quote from: "airportrune"Strålende holdning bergensere har...  :?  :?  :?  :?  :?  :?  :?  :?


Strålende holdning av Rosenborg spillerne som jubler foran Brannsupporterene og dermed fremprovoserer situasjonen :?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Mr_Soma

Hvordan er det i det hele tatt mulig å få med seg egg inn?

Texas

å kaste egg blir for dumt uansett hvordan man vrir og vender på det..Men vi trenger ikke en fyr fra sola til å fortelle oss det.

Candyman

Var ingen som sjekket meg for annet enn billetten når jeg gikk inn på Hansa i dag. Kunne hatt med meg hva som helst. Sikkert ett par øl, en pose popcorn og 12 solegg og, hehe...

Men seriøst. Er vel lett å få inn egg tipper jeg. Kunsten er å treffe Ivers i fart...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

kapteinen

Er lett for at det blir omelett i lommen på vei inn der
Z

Tullpip


Endre

Quote from: "Mr_Soma"Hvordan er det i det hele tatt mulig å få med seg egg inn?

Spørsmålet er vel heller: Hvem står hjemme før kampen og tenker.."damn, jeg tar med noen EGG, smugler de inn, så kanskje jeg kan kaste de på noen spillere!"
Neste er vel råtne tomater.. virker som om vi lever i en tegnefilm.

Lynmann

Problemet kan kanskje liggja i aksepten på denne adferd frå alle de som bagatelliserar (indirekte aksepterar) idiotadferd.

Akkurat tilbake etter å ha møtt skuffa Viking supporters i Stavanger- uten noko som helst tull.

Her er eit lite knippe av kommentarar de Bergensarar har på berre denne eine tråden:

-Vi er vel ikke på søndagsskole når vi er på kamp?
-Men vi trenger ikke en fyr fra Sola til å fortelle oss det.
-Enig i at gutten skulle hatt i ræven (gjerne med øks), men da UTENFOR banen!
-Seriøst, hadde gitt noen "lapper" til han eller hun som løpte innpå banen, la han stygge sleske 17 åringen i bakken å ga han noen skikkelige slag!
-jeg ble jævlig provosert av drittungene som kom på banen i pausen. da ber de om bråk. så ikke klag på kasting på banen.
-Hva er det du forventer ett par timer etter kampen da din treskalle? Gå heller å legg deg.
-mente bare at skal noen ha skylda er det Lyn for dårlig vakthold
-Større by, flere personer. Tror ikke du skal plage hjernen din med å tenke for mye på det...
-Synd det ikke var en stein.


HUFF...
etre å vera få med vanleg folkeskikk enn å vera del av ein stor primitiv Klan (les: Saueflokk)

rævva_siden'63

Makan til bitterhet det er i bergen da... Hva med å bruke en kalori eller to på å støtte laget sitt istedet for kaste ting etter spillere. Har hørt det funker.

Andre plass er da ikke så værst det. Betyr jo at dere er den beste taperen! Gratulerer med dagen bergen.

sabu

Hva vet du egentlig om det var en Brann supporter? Det kan ha vært en helt alminnelig person i  gaten?
Jeg kan ærlig innrømme at jeg lo godt da Ivers ble truffet, for det var morsomt. Selv om det i det hele tatt er idiotisk å kaste noe som helst inn på banen.

Og du fra Sola? Hvilket humør trodde du vi supportere skulle være i da Brann tapte denne sykt viktige kampen?

krøvel vellevold

Quote from: "rævva_siden'63"Makan til bitterhet det er i bergen da... Hva med å bruke en kalori eller to på å støtte laget sitt istedet for kaste ting etter spillere. Har hørt det funker.

Andre plass er da ikke så værst det. Betyr jo at dere er den beste taperen! Gratulerer med dagen bergen.


Maken til hovmodighet det er i Trondheim (?) da... Hva med å bruke en kalori eller to på ditt eget lag, i stedet for å slenge dritt på andre supporteres fora? Har hørt at det funker!

Hva er det dere er så jævla hovmodige for? Dere er i en egen liga økonomisk, og likevel så må dere ha flaks for å vinne kampene i Tippeligaen! Wow! Skal si dere har fått mye ut av alle pengene!
Legg ned hele klubben!

airportrune

Quote from: "sabu"Og du fra Sola? Hvilket humør trodde du vi supportere skulle være i da Brann tapte denne sykt viktige kampen?

Go Up