• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

SYNG SAKTERE!

Started by Charmless Man, October 03, 2006, 15:56:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Charmless Man

Dette gjelder store stå.
Ladish on the Foot

Pondan


C@Bøe_79

Quote from: "Pondan"Velkommen etter....


Enig der, dette blir noe sang-gruppen har som mål har jeg hørt..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Super Ã?rjan

Som Stoffi ville sagt det: Slutt med den jævla klappingen mens vi synger...folk klapper automatisk fortere og fortere. Dette trekker tempoet på sangene opp"

brannfrik

og etter scoringene holder store stå kjeft og venter på at hansa skal begynne å synge "byen e bergen". da får vi det rette tempoet over hele stadion;)

kapteinen

Ja til utdeling av votter ved alle inngangene for å få slutt på den jævla klappingen!!!
Z

Pondan

Helvete til klaging, det er 2 hjemmekamper igjen. La SS og alle gjøre ka faen de vil.. Er bare 2 igjen.. gidd stresse....

Stoffi

Quote from: Som Stoffi ville sagt det: Slutt med den jævla klappingen mens vi synger...folk klapper automatisk fortere og fortere. Dette trekker tempoet på sangene opp"


Du gadd ikke stifte Klappeklanen allikevel?  :)

Klapping er en virkelig uting på mange sanger, og det er ikke bare fjortissene som driver med det. Folk fra alle samfunnslag klapper etterhvert, og det er blitt et stort problem på stadion. Etter bare et par kamper, kan man lett bli avhengig av denne klappingen. Ettersom tiden går, klapper man hardere og hardere, noe som fører til en destruktiv spiral. Og når man først har begynt å klappe hardt, er veien kort til farligere midler som klapperør og klappecaps.
Før i tiden kunne man gjerne kjenne igjen klapperne, men nå til dags ser de ut som meg og deg, gjerne med kone og to barn, hund og hvitt stakittgjerde.
Men gi de et par år, da vil symptomene melde seg. Unkontrollert klapping, fort sang og røde hender. Det er her vi kan luke ut de mest notoriske klapperne. En saueflokk uten gjetere spres lett.
Jeg har også hørt om en vaksine, votter. Dessverre er votter dyrt og bevilgningene små, så dette er et samfunnsproblem vi kommer til å se ringvirkningene av i mange år fremover.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Pondan


slang

ansa 08

Pondan


slang

problemet e at man ikkje hører sangen i det heletatt. kun klappingen. og klapping på hele stadion har vi jo ganske ofte uansett
ansa 08

Pondan

Jeg hører no sangen mer enn godt nok..

Stoffi

Quote from: "Pondan"


Ordene drukner, og folk mumler ut. Dette gjelder for mange sanger. Klapping gjør at man synger fortere og fortere, og sangen forsvinner til man kun hører klapping. Dette er veldig tøft på Nadderud og Røkkeløkken, men på stadion kan vi andre ting enn litt trampeklapp. For det er det det høres ut som, trampeklapp.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ikognoti

Det dummeste er jo når motstanderene har scoret og vi drar igang "Heia Brann" som også dør ut i febrilsk klapping, så det høres ut som det faktisk klappes for scoringen. Men dette blir vi aldri kvitt.

slang

Quote from: "Pondan"Jeg hører no sangen mer enn godt nok..


Fordi folk rundt deg synger, men andre steder på stadion hører folk un klapping. kilde: min far på hoved..
ansa 08

Alexåsane

Eg syns det er litt morsomt å se kor fort ss klapper og tar opp og ned hendene.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

slang

jepp... høres ut som om alle bare klapper så fort de kan, og innimellom så tar folk opp hendene å mumler brann
ansa 08

Chrisstah

hører det på tv og at ss er ferdig med sangene lenge før hansa :lol:
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Brannfrelst

Når Store stå synger Brann klapp klapp klapp x antall ganger går det i et vanvittig høyt tempo. Det samme gjelder alle andre sanger. Dette må bedres på neste år,og vil nok det om guttene på felt z(felt D) blir til neste år. Da kommer det kraftige bass stemmer fra oven for de som står på nedre del. Alle vil nok følge de. Så for guds skyld ikke stikk av gutter!
2.10.07-Gullet kom hem!

mr-bolstad

synginen på SS begynner faktisk i et ganske greit tempo (som oftest), helt frem til enkelte personer begynner å klappe, da øker tempoet! det er faktisk ganske ofte de samme personene som gjør dette gang på gang på gang!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Stoffi

Quote from: "mr-bolstad"synginen på SS begynner faktisk i et ganske greit tempo (som oftest), helt frem til enkelte personer begynner å klappe, da øker tempoet! det er faktisk ganske ofte de samme personene som gjør dette gang på gang på gang!


Nettopp. Klappingen ødelegger sangene. Det går altfor fort, og ingen hører noe annet enn klapping, da ordene slukes.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ã?ge

Quote from: "mr-bolstad"synginen på SS begynner faktisk i et ganske greit tempo (som oftest), helt frem til enkelte personer begynner å klappe, da øker tempoet! det er faktisk ganske ofte de samme personene som gjør dette gang på gang på gang!


Som eg skulle sagt det selv. Helt enig der. Klapping dreper mange sanger på SS.

kenta

klapping tilhører kun et fåtall av sanger.... resten skal SYNGES, og kun synges...!

selv om det bare er to hjemmekamper igjen, må vi prøve å vise de rundt oss hvordan ting skal gjøres!
ikke sant ørjan...
ANSA, aldri frydenbø...!

Stoffi

Quote from: "kenta"klapping tilhører kun et fåtall av sanger.... resten skal SYNGES, og kun synges...!

selv om det bare er to hjemmekamper igjen, må vi prøve å vise de rundt oss hvordan ting skal gjøres!
ikke sant ørjan...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kapteinen

Quote from: "kenta"klapping tilhører kun et fåtall av sanger.... resten skal SYNGES, og kun synges...!

selv om det bare er to hjemmekamper igjen, må vi prøve å vise de rundt oss hvordan ting skal gjøres!
ikke sant ørjan...
Z

Stoffi

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "kenta"klapping tilhører kun et fåtall av sanger.... resten skal SYNGES, og kun synges...!

selv om det bare er to hjemmekamper igjen, må vi prøve å vise de rundt oss hvordan ting skal gjøres!
ikke sant ørjan...


Problemet starter jo faktisk når de som synger også klapper. Det er da tempoet dras opp, etter min mening.

Sanger med mer tekst blir nok innført, Kaptein Ã?ystein, til neste sesong blir det mye lettere Ã¥ innføre.  :)  Da blir vi kvitt endel klapping, som du sier.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

DJ_ADG

Gasho klapp klapp gikk raskt, Syng heller denne;

mel: "Vi har en gammel tante")

Han kom fra vålerengen
No spiller han i Brann
Hans navn er Ardian Gashi
No har han blod på tann
Han kostet mye penger
men den gutten ja han kan
og når han tar på seg rødt og hvitt
da synger alle mann:

For han heter Gashi, og Gashi heter Han (x2 eller x4)
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Pondan

Syns Gashi klapp klapp funker genialt jeg, dog litt roligere tempo!!

TrulsVikane

Quote from: "slang"problemet e at man ikkje hører sangen i det heletatt. kun klappingen. og klapping på hele stadion har vi jo ganske ofte uansett
<Da må jeg først spørre i hvilken verden du er i da, å anbefale deg å oppsøke eg lege!
kte lidenskap har et navn: BRANN

slang

Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "slang"problemet e at man ikkje hører sangen i det heletatt. kun klappingen. og klapping på hele stadion har vi jo ganske ofte uansett
<Da må jeg først spørre i hvilken verden du er i da, å anbefale deg å oppsøke eg lege!


Mener du at folk på andre tribuner hører Vi e berømte brann fra bergen fra store stå når alle klapper samtidig?
ansa 08

TrulsVikane

jah..Hører det godt fra min plass på hansa...
kte lidenskap har et navn: BRANN

slang

ok, du mener vel då også at det høres mye bedre ut med klappingen då? og at alle bare skal klappe mer, fortere og høyere enn før? gjerne på byen e bergen og nystemten òg? koffor ikkje bare innføre sangforbud! kun klapping tilatt!
ansa 08

Pondan

No begynner denne diskusjonen bare og bli fjern..

Yngve

Quote from: "kapteinen"Helt enig med deg der Kenta.
Men problemet er som oftest ikke rundt oss, det er de andre tribunene som klapper..


No veit ikkje eg kvar du har billett til vanleg, men ALLE tribunane klappar like mykje. Og SS er definitivt ikkje betre enn andre delar av stadion. Som andre har påpeika så er det underhaldning i seg sjølv å sjå kor snøgge dei på SS er til å klappe,løfte henda i været og mumle "Brann".

For å verte kvitt denne klappinga må det nok ein voldsom kampanje frå BBB til. For eg trur det at folket trur at dei skal klappe på songar.

Eg står med nokre kompisa på nedre Z, og når sangane byrjar, så byrjar dei å klappe. Dette er gutar rundt 25 år gamle som har vore på stadion sidan før dei kunne gå. Og når ein nemner for dei at ein skal ikkje klappe på desse songane, så ser dei berre dumt på meg. Kanskje gjer dei seg for den kampen, men neste kamp er det på'an igjen.

Og når desse gjer det, korleis trur du det er fo gutungar på 16-17 år som har opplevd at "på stadda klappar vi på alle sangar, derfor gjør eg og det". Det er prenta inn i folket.

kapteinen

Quote from: "Yngve"
Quote from: "kapteinen"Helt enig med deg der Kenta.
Men problemet er som oftest ikke rundt oss, det er de andre tribunene som klapper..


No veit ikkje eg kvar du har billett til vanleg, men ALLE tribunane klappar like mykje. Og SS er definitivt ikkje betre enn andre delar av stadion. Som andre har påpeika så er det underhaldning i seg sjølv å sjå kor snøgge dei på SS er til å klappe,løfte henda i været og mumle "Brann".

For å verte kvitt denne klappinga må det nok ein voldsom kampanje frå BBB til. For eg trur det at folket trur at dei skal klappe på songar.

Eg står med nokre kompisa på nedre Z, og når sangane byrjar, så byrjar dei å klappe. Dette er gutar rundt 25 år gamle som har vore på stadion sidan før dei kunne gå. Og når ein nemner for dei at ein skal ikkje klappe på desse songane, så ser dei berre dumt på meg. Kanskje gjer dei seg for den kampen, men neste kamp er det på'an igjen.

Og når desse gjer det, korleis trur du det er fo gutungar på 16-17 år som har opplevd at "på stadda klappar vi på alle sangar, derfor gjør eg og det". Det er prenta inn i folket.


Har aldri påstått at ss er bedre enn andre tribuner.

Står selv på nedre z og problemet er ikke at dine kompiser klapper på alt de hører.Seff er det nokken på z som klapper og, men det er når en hel tribune klapper samlet at man får taktproblemer og detter ut av rytmen.

Vi kan ha så mange kampanjer vi bare gidder men det kommer ikke til å funke for så lenge det bare er en liten del av supporterene som synger blir det problemer med klappingen for den "klappende gruppen" er så mange flere.

Lenger sanger med mer tekst= null klapping
Z

tippetuppen

klapping e nokke drit. gidd klappe. Det gjør jo vondt i hendene jo
E det så nøye då

Stoffi

Quote from: "Yngve"
Quote from: "kapteinen"Helt enig med deg der Kenta.
Men problemet er som oftest ikke rundt oss, det er de andre tribunene som klapper..


No veit ikkje eg kvar du har billett til vanleg, men ALLE tribunane klappar like mykje. Og SS er definitivt ikkje betre enn andre delar av stadion. Som andre har påpeika så er det underhaldning i seg sjølv å sjå kor snøgge dei på SS er til å klappe,løfte henda i været og mumle "Brann".

For å verte kvitt denne klappinga må det nok ein voldsom kampanje frå BBB til. For eg trur det at folket trur at dei skal klappe på songar.

Eg står med nokre kompisa på nedre Z, og når sangane byrjar, så byrjar dei å klappe. Dette er gutar rundt 25 år gamle som har vore på stadion sidan før dei kunne gå. Og når ein nemner for dei at ein skal ikkje klappe på desse songane, så ser dei berre dumt på meg. Kanskje gjer dei seg for den kampen, men neste kamp er det på'an igjen.

Og når desse gjer det, korleis trur du det er fo gutungar på 16-17 år som har opplevd at "på stadda klappar vi på alle sangar, derfor gjør eg og det". Det er prenta inn i folket.


Står selv på nedre felt Z med blant annet Kapteinen og Kenta.
Hvis du vet at klapping ikke er bra, så er det ditt ansvar å overtale kompisene dine. Vær bestemt og si at de ødelegger sangen, og be de lytte.
Det går for så vidt greit når andre tribuner enn de syngende tribunene klapper. Med en gang SS eller Hansa begynner å klappe, så drukner sangen i klapping og mumling. Det er de syngende supporterne som ødelegger sin egen sang med klapping. SS har jo blitt en mester i dette opp gjennom årene. Har merket meg at Hansa er hakket bedre til å holde tempoet gjennom hele sangen, nesten.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: "DJ_ADG"Gasho klapp klapp gikk raskt, Syng heller denne;

mel: "Vi har en gammel tante")

Han kom fra vålerengen
No spiller han i Brann
Hans navn er Ardian Gashi
No har han blod på tann
Han kostet mye penger
men den gutten ja han kan
og når han tar på seg rødt og hvitt
da synger alle mann:

For han heter Gashi, og Gashi heter Han (x2 eller x4)



Heeelt enig..Vi synger jo nesten ikke noen andre sanger til heltene våre enn Martin Andresen klapp klapp....Erlend Hanstveit klapp klapp osv...
Når vi da har en så fin sang, hvorfor ikke bruke den???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Corran

Hadde faktisk vært kul den derre klappesangen :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

tippetuppen

eg e lett forklapper. kan vi ikkje lage et klappefelt neste sesong.. forme feltet som en T f.eks
E det så nøye då

kapteinen

Quote from: "C@Bøe_79"


hehe,meget bra..
Z

Super Ã?rjan

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "kenta"klapping tilhører kun et fåtall av sanger.... resten skal SYNGES, og kun synges...!

selv om det bare er to hjemmekamper igjen, må vi prøve å vise de rundt oss hvordan ting skal gjøres!
ikke sant ørjan...


BLABLA...har fått meg en billett på Felt T. Skal styre klappingen derfra...hehe

gressiman

problemet med "byen e bergen" på ss, er at det er en eller to idioter som faktisk ikkje kan sangen i det hele tatt. for nå man i mellompartiet skal synge lalalalala la la la osv... så er det alltid en idiot eller to som hopper over mye av den biten og plutselig er de faen meg i gang med vers 2 av byen e bergen. det skaper jo utakt som faen og jeg henger meg bare på og lurer på om det er jeg som synger feil.

men etter jeg flyttet til hansa i fjor skjønte jeg alt  :shock:

Stoffi

Quote from: "gressiman"problemet med "byen e bergen" på ss, er at det er en eller to idioter som faktisk ikkje kan sangen i det hele tatt. for nå man i mellompartiet skal synge lalalalala la la la osv... så er det alltid en idiot eller to som hopper over mye av den biten og plutselig er de faen meg i gang med vers 2 av byen e bergen. det skaper jo utakt som faen og jeg henger meg bare på og lurer på om det er jeg som synger feil.

men etter jeg flyttet til hansa i fjor skjønte jeg alt  :shock:


haha, overrasker ikke.  :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up