• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter kampen mot Roseborg

Started by JhonnyBeGood, September 22, 2006, 13:57:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

JhonnyBeGood

Hvis Brann vinner denne kampen og mer eller mindre sikrer gullet, bør hansa svingen minst se sånn ut: http://www.fantv.se/player/default.asp?cat=0&list=all&clip=1162
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Marek

ons Ivar skal hem...

blahblah

Han tenker på HANSASVINGEN...... ikke noe frydenbø her i gården..


stillig film, men det er vel mildt sagt umulig og få til, ihvertfall per dags dato med alle barn og mødre som er på hansa.

Marek

Quote from: "blahblah"Han tenker på HANSASVINGEN...... ikke noe frydenbø her i gården..


Tenker vi sier Frydenbø jeg. Siste Frydenbø fortjener etter å pumpe så masse sponsorpenger inn i Brann er å ikke engang bli omtalt for det.
ons Ivar skal hem...

blahblah

Quote from: "Marek"
Quote from: "blahblah"Han tenker på HANSASVINGEN...... ikke noe frydenbø her i gården..


Tenker vi sier Frydenbø jeg. Siste Frydenbø fortjener etter å pumpe så masse sponsorpenger inn i Brann er å ikke engang bli omtalt for det.

Hansa...

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

Quote from: "blahblah"stillig film, men det er vel mildt sagt umulig og få til, ihvertfall per dags dato med alle barn og mødre som er på hansa.


Jeg får ikke sett filmen her jeg sitter. Men lurer litt på hva som skjer der som ikke mødre kan gjøre. Hva med fedre? Er det noe kinky?

Jeg tror uansett vi kan klare det. På Hansa er alt mulig!
Rød makt på Hansa

Snublefot

Quote from: "Marek"Frydenbø tenker du vel på?


marek, kom igjen a.. give it a break.  ;>

håper hansa tar helt av da jag;M)  men det der var jo helt sykt..  vi hadde fått poeng straff av NFF for slikt..

grei

Det heter jo Hansasvingen på folkemunne. Til om med BT "glemte seg" og brukte dette uttrykket her en dag. Herlig at folk nekter å danse etter diverse sponsorpiper (andre enn hansa sin da).

Marek

Quote from: "Nixon"
Jeg får ikke sett filmen her jeg sitter. Men lurer litt på hva som skjer der som ikke mødre kan gjøre. Hva med fedre? Er det noe kinky?


Vel, hva håper du skjer der?
ons Ivar skal hem...

JhonnyBeGood

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Marek"Frydenbø tenker du vel på?


marek, kom igjen a.. give it a break.  ;>

håper hansa tar helt av da jag;M)  men det der var jo helt sykt..  vi hadde fått poeng straff av NFF for slikt..


Hadde nok ikke blitt poengtrekk, og ka vi gjør etter dommeren blåser pleier vel ikke bli straffet... Uansett tror det bare hadde gått på kontoen over rein begeistring over og ha sikret gull for første gang siden 63!

Hadde vært hææææærlig.....
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Marek

Quote from: "grei"Herlig at folk nekter å danse etter diverse sponsorpiper (andre enn hansa sin da).


Så, hvorfor er Hansa mere verdt som sponsor enn andre?
ons Ivar skal hem...

Northside

1:
Bluss er ikke tillatt på tribuner, men kunne alltid smugles inn

2: Krepruller må organiseres og avtales med Brann. Blir det brukt bluss når vi har kreppruller får vi aldri mer ha det igjen.

3: fyrverkeri er strengt forbudt, til og med dersom du søker og styrer på slik som med tinnsoldater. Men det også kan smugles inn...

Så er spørsmålet, hvor mye av dette tror du skjer?
Svar: ingenting, kanskje en bluss eller to er alt, når vi vinner serien.

Men alltid lov å håper :)

Pondan

Vi bør heller sette Bergen i Brann igjen på kvelden, som når vi feiret cupgullet, bare enda mer:D

Brannmus

Kanskje bare meg, men å vifte med masse bluss midt inni en haug av kasteruller ser ut til å være en oppskrift på en skikkelig storbrann. Så greit vi skal sette tribunene i brann om vi vinner serien, men helst ikke bokstaveligtalt.

Jeg er en av dem som ikke vil tenke på seriegull, og blir dårlig av å planlegge noen seiersfest osv. Om mirakelet skulle skje, så vil nok den spontane feiringen bli minst like god som om vi planlegger en stor tifo oppvisning.

grei

Quote from: "Marek"
Quote from: "grei"Herlig at folk nekter å danse etter diverse sponsorpiper (andre enn hansa sin da).


Så, hvorfor er Hansa mere verdt som sponsor enn andre?


Regner med at dette er kødd...

blahblah

Quote from: "Marek"
Quote from: "grei"Herlig at folk nekter å danse etter diverse sponsorpiper (andre enn hansa sin da).


Så, hvorfor er Hansa mere verdt som sponsor enn andre?

Du tuller vel nå? :roll:

Petter Puddefjord

H A N S A


UTEN DISKUSJON! Ikke et ord fra deg Vellevold! Da tilter det... :)

Pondan

Har vell tiltet noen ganger før for deg ;) Men den ble bygget som Hansa og da blir det Hansa..

Marek

Quote from: "grei"Herlig at folk nekter å danse etter diverse sponsorpiper (andre enn hansa sin da).


Quote from: "Marek"Så, hvorfor er Hansa mere verdt som sponsor enn andre?


Quote from: "grei"Regner med at dette er kødd...


Quote from: "blahblah"Du tuller vel nå? :roll:


Nix, vennligst forklar.
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

skulle organisert uoffisielt med bluss!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Stoffi

Quote from: "Marek"
Quote from: "grei"Herlig at folk nekter å danse etter diverse sponsorpiper (andre enn hansa sin da).


Quote from: "Marek"Så, hvorfor er Hansa mere verdt som sponsor enn andre?


Quote from: "grei"Regner med at dette er kødd...


Quote from: "blahblah"Du tuller vel nå? :roll:


Nix, vennligst forklar.


Ikke ta dette feil opp, men du bor i Bergen, sant?

Jeg ser ikke på Hansa som en sponsor, det er endel av den bergenske folkesjelen, vårt eget øl. Hansa i tankene! Hansa = Bergen. Sier du Hansa til noen, så svarer de Bergen tilbake.
Det er et gammelt merkenavn som er godt etablert i samfunnet vårt, og det har omtrent like stor tilknytning til Bergen som Brann.
Hansa er vårt øl, og Brann er fotballaget.

Når jeg kjøper ny drakt, skal det stå HANSA på ryggen. Spillere kommer og går, Hansa består. (selv om de ikke lenger sponser oss)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

dudo

De sponser derimot alle mulige andre TL-klubber.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bernu

Quote from: "dudo"De sponser derimot alle mulige andre TL-klubber.
HANSA - Z

Marek

Quote from: "Stoffi"Jeg ser ikke på Hansa som en sponsor, det er endel av den bergenske folkesjelen, vårt eget øl. Hansa i tankene! Hansa = Bergen. Sier du Hansa til noen, så svarer de Bergen tilbake.
Det er et gammelt merkenavn som er godt etablert i samfunnet vårt, og det har omtrent like stor tilknytning til Bergen som Brann.
Hansa er vårt øl, og Brann er fotballaget.

Når jeg kjøper ny drakt, skal det stå HANSA på ryggen. Spillere kommer og går, Hansa består. (selv om de ikke lenger sponser oss)


Alt dette kan jeg forstå, men det gjør jo dem ikke som viktigere sponsorer enn Umbro, BT og Frydenbø.
Hansa har bygget seg opp en unik posisjon i Bergen (hvordan de klarte det er en annen sak), men forstår ikke helt hva folk driver med når de velger Hansa foran andre merker utelukkende pga patriotisme.
Selv velger jeg smak, iblant faller valget på Hansa.
At hansa sponser våre tre argeste konkurrenter må vel være ganske illojalt siden de er en del av den bergenske folkesjelen som du sier?
ons Ivar skal hem...

Stoffi

Quote from: "Marek"

Alt dette kan jeg forstå, men det gjør jo dem ikke som viktigere sponsorer enn Umbro, BT og Frydenbø.
Hansa har bygget seg opp en unik posisjon i Bergen (hvordan de klarte det er en annen sak), men forstår ikke helt hva folk driver med når de velger Hansa foran andre merker utelukkende pga patriotisme.
Selv velger jeg smak, iblant faller valget på Hansa.
At hansa sponser våre tre argeste konkurrenter må vel være ganske illojalt siden de er en del av den bergenske folkesjelen som du sier?


Godt poeng, men jeg driter i hvem de sponser eller om de sponser oss. Hansa = bergen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

naitsirk

ka faen e dette med hansa=bergen fetisjen.
e hansa ein religion, eller gud?

Marek

Quote from: "Stoffi"Godt poeng, men jeg driter i hvem de sponser eller om de sponser oss. Hansa = bergen.


Hansa er en bedrift i Bergen. Toro=Bergen?
ons Ivar skal hem...

Nixon

Litt av Hansa-sympatien går jo selvsagt på at bedriften har sponset Brann siden tidenes morgen, (er det ikke de som har sponset Brann lengst?) i gode og ikke minst vonde dager. Og så fikk de plutselig ikke lenger lov til å profilere seg på drakt og tribune pga en misforstått alkoholpolitikk.

Andre bedrifter har vært mer til og fra. Gjerne kommet når det har gått bra, og stukket av i motgang.

Så det er ikke rart at Hansa har en spesiell plass her.

Og det kommer fra en som ikke liker øl...
Rød makt på Hansa

eriksen_30

Etter kampen mot rosenborg... hansa ruler... ka va traaden her?

Pondan

Toro=Arna som desverre er i Bergen =)

jako

Quote from: "Pondan"Toro=Arna som desverre er i Bergen =)


Toro er jo eid av Rieber familien. Og en ekte Bergens bedrift.

At det er trist at Hansa ikke kan få sponse Brann er jeg enig i, selv om jeg forstår folk sin skepsis mot alkohol reklame.

Hva med å kalle tribune for perle og bruse i stedet.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Corran

Kommer for meg alltid til å hete Hansasvingen og klokkesvingen Så kan frydenbø og bt synes ka faen de vil om det :-)

Og Hansa sponset noen andre tl lag Men ka så e de mindre del av den bergenske sjelen for det????
ALLE forbinder Hansa og Brann med Bergen og Bergen med Hansa og Brann
Det er vår identitet (eller i alle fall deler av den), men er du Brann supporter fra et annet sted en Bergen kan eg skjønne du ikke hlt ser hva vi mener
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

BL

Snakk om at denne tråden havnet i off-topic helvete.. Fra pyro til bedrifter i Bergen :roll:
Hansa-
Felt Z

kabelmann

Om Hansa sponser Brann eller ikke kunne ikke brydd meg mindre. Hansa er Hansa og Brann er Brann. Det er Brann som betyr noe. Jeg tror folk her inne har sterkere følelser for Hansa enn Hansa har for folk her inne.
Jeg sitter her med min Heineken og tar heller 10 Heineken enn 6 Hansa ;)

Når det er sagt så blir det Hansatribunen for min del. Dels fordi den alltid har vært det, men mest fordi det klinger helsikens mye bedre enn Frydenbøtribunen. Sistnevnte er bare tungvindt å uttale.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Marek

Quote from: "kabelmann"Om Hansa sponser Brann eller ikke kunne ikke brydd meg mindre. Hansa er Hansa og Brann er Brann. Det er Brann som betyr noe. Jeg tror folk her inne har sterkere følelser for Hansa enn Hansa har for folk her inne.
Jeg sitter her med min Heineken og tar heller 10 Heineken enn 6 Hansa ;)

Når det er sagt så blir det Hansatribunen for min del. Dels fordi den alltid har vært det, men mest fordi det klinger helsikens mye bedre enn Frydenbøtribunen. Sistnevnte er bare tungvindt å uttale.


Det er faktisk den mest rasjonelle grunnen jeg har hørt.
Kloke ord fra en klok mann!
ons Ivar skal hem...

Texas

Quote from: "Marek"
Quote from: "kabelmann"Om Hansa sponser Brann eller ikke kunne ikke brydd meg mindre. Hansa er Hansa og Brann er Brann. Det er Brann som betyr noe. Jeg tror folk her inne har sterkere følelser for Hansa enn Hansa har for folk her inne.
Jeg sitter her med min Heineken og tar heller 10 Heineken enn 6 Hansa ;)

Når det er sagt så blir det Hansatribunen for min del. Dels fordi den alltid har vært det, men mest fordi det klinger helsikens mye bedre enn Frydenbøtribunen. Sistnevnte er bare tungvindt å uttale.


Det er faktisk den mest rasjonelle grunnen jeg har hørt.
Kloke ord fra en klok mann!


enig jeg også. Man må tenke på at Hansa har ikke sponset brann pga å være snill. De ser selvfølgelig muligheten for meravkastning ved å sponse brann.

Veggen

om jeg ikke tar feil så er Hansa dansk eid av Carlsberg konsernet. De eier blant annet Tuborg og Ringnes.

Hansa tribunnen er også relativ ny, Hansa svingen har vært der i lang tid før tribunen ble bygget. Minnes de gamle hansa skiltene som gikk an å klatre opp i for å se kampen fra.

Men Hansa er og blir et historisk og kulturellt navn i Bergen. Så jeg ser sjarmen i at vi kaller "frydenbø tribunen" for Hansa.

Slabbedaskovic

Får frysninger av den videoen. Gleder meg som en unge til oppgjøret mot bartepakket

Morriss

Jeg er lett med. Vi prøver å få til noe slikt som dette da ;)

http://www.youtube.com/watch?v=u9sGQp8_GyI


Nixon

Quote from: "kabelmann"Det er Brann som betyr noe. Jeg tror folk her inne har sterkere følelser for Hansa enn Hansa har for folk her inne.


Jeg tror folk her inne har sterkere følelser for Brann enn Brann har for folk her inne...;)
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"Jeg tror folk her inne har sterkere følelser for Brann enn Brann har for folk her inne...;)


hehe joda, men jeg tror ingen her inne heier med et annet lag enn brann. men jeg tror alle her inne ofte drikker andre fludiumer enn det som blir produsert av Hansa.
ons Ivar skal hem...

lurkie

Frydenbø tribunen må jo være den dårligste PR kampanjen i Bergen noensinne. Sprøyter penger inn, og alle bruker fortsatt den gammle sponsoren sitt navn.  De burde heller brukt pengene til å sponse en spiller eller noe, ala Auto23, hadde fått mye bedre respons da.

Sponsingen av tribunen fremstår jo nesten som en vits idag.

Så kunne Brann kalt tribunen "Han sa" eller noe...


**Sorry for å fortsette off-topic, men å oppfordre til fyrverkeri etc, har vel ikke noe her inne å gjøre?

--

Kruxleiven

Så off topic det enn kan høres ut. Må bare si at i den svingen skal jeg på tirsdag. Da spilles det mot Hammarby. Tror nok det blir en god del bedre enn både SS og Frydenbø.

jako

Quote from: "Veggen"om jeg ikke tar feil så er Hansa dansk eid av Carlsberg konsernet. De eier blant annet Tuborg og Ringnes.


Der tar du feil. HansaBorg er privateid.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Siggen

Kom over denne fra Sverige. IFK Gøteborg supportere malte Gais huset blått og hvitt. Hadde vært hærlig å se RBK brakka rød og hvit samme dag som kampen. Litt ekstra bensin på bålet og trønderne hadde røsket bartene av seg i sinne.


http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=297797

blahblah

sk`l med ekte hansa..... heia brann

blahblah

forresten marek.. hvorfor gidd du? du vet hva alle mener.. hansa er tradisjon p`drakten og puben for bergenser. t`pelig og ta det opp paa den maaten.. uansett saa er hansa eneste sponsor eg boyer meg i for!

blahblah

og for det siste jeg skal skrive idag hehe.. jeg har tydligvis ikke ^norsk tastatur her jeg er no

Go Up