• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Respekt for nystemten!

Started by Petter Puddefjord, September 19, 2006, 16:02:32 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

grei

Men hvorfor synes du egentlig det er latterlig? Er konseptet patriotisme ukjent, har man kanskje ikke noe å være stolt over der du kommer fra?

jako

Quote from: "Morriss"Jaja, poenget mitt er at de piper på motstanderene der også, og i alle andre land. Når det gjelder nasjonalsanger så føler jeg at folk burde respektere disse, men Nystemten blir mer en klubbsang, og det er ikke nødvendigvis slik at folk skal holde kjeft når vi synger den..


Klubbsang? Bergenssangen er atskillig eldre enn Brann. Mye fint kan jeg si om Brann, men viktigere enn Bergen blir den aldri.

Brann skal egentlig være glad til at de får lov til å bruke den. Med tanke på at de tross alt ikke er et landslag, men et klubblag.

Folk velger selv om de vil respektere den eller ikke. Kan ikke si jeg tar meg så veldig nær av det, men jeg setter pris på at de viser respekt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Stalin"Verste er vel folk som faktisk mener det.

Det er absolutt noe av det latterligste man hører.


Nå har Bergen en historie som er veldi ulik resten av landet. Kulturen har også vært annerledes.

Men jeg er selvsagt enig med deg at det er litt latterlig og ikke si at man er fra Norge når man er fra Bergen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Ikognoti

Jeg sang hvertfall ikke denne "ja vi elsker" på cupfinalen. Det ville jo ha vært å lyge, jeg elsker ikke "dette landet som det stiger frem".

Christian

Quote from: "Ikognoti"Jeg sang hvertfall ikke denne "ja vi elsker" på cupfinalen. Det ville jo ha vært å lyge, jeg elsker ikke "dette landet som det stiger frem".

Hvor mange ganger har du vært på Ulriken med din nystemte citar, om eg tør spørre..?  :roll:

Ikognoti

Quote from: "Christian"
Quote from: "Ikognoti"Jeg sang hvertfall ikke denne "ja vi elsker" på cupfinalen. Det ville jo ha vært å lyge, jeg elsker ikke "dette landet som det stiger frem".

Hvor mange ganger har du vært på Ulriken med din nystemte citar, om eg tør spørre..?  :roll:


Det er heller få, om jeg tør svare..

Chrisstah

eg har aldri vært på ulriken en gang! selvom eg har har bodd i Bergen nesten siden eg var født!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Christian

Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "Christian"
Quote from: "Ikognoti"Jeg sang hvertfall ikke denne "ja vi elsker" på cupfinalen. Det ville jo ha vært å lyge, jeg elsker ikke "dette landet som det stiger frem".

Hvor mange ganger har du vært på Ulriken med din nystemte citar, om eg tør spørre..?  :roll:


Det er heller få, om jeg tør svare..

Så då synger du vel ikkje Nystemten heller då, for å ungå løgn ;)

Stoffi

Quote from: "Stalin"Det er faktisk ingen mening, det er jo rein fakta.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Candyman

Quote from: "Christian"
Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "Christian"
Quote from: "Ikognoti"Jeg sang hvertfall ikke denne "ja vi elsker" på cupfinalen. Det ville jo ha vært å lyge, jeg elsker ikke "dette landet som det stiger frem".

Hvor mange ganger har du vært på Ulriken med din nystemte citar, om eg tør spørre..?  :roll:


Det er heller få, om jeg tør svare..

Så då synger du vel ikkje Nystemten heller då, for å ungå løgn ;)

Ops.... BUSTED! Lyst å studere jus Chris? Ble iallefall ubetinget til Ikognito her...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

steinbygger

Kanskje vi skal begynne med oss selv, før vi kritiserer andre. Har registrert at i mer en 50% av kampene hvor vi har hatt flagg før kampen har en eller flere av de som står med flagg hodeplagg på seg under "nasjonalsangen"

DJ_ADG

Quote from: "steinbygger"Kanskje vi skal begynne med oss selv, før vi kritiserer andre. Har registrert at i mer en 50% av kampene hvor vi har hatt flagg før kampen har en eller flere av de som står med flagg hodeplagg på seg under "nasjonalsangen"


Eg tar det av meg, men må si at det e ikkje altid like lett å ta ab seg på hodet og holde et flagg. Men eg é enig det e noe vi bør blir flinkere å se til de som flagger
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Klaus_Brann

Quote from: "Chrisstah"kan ikke forvente at andre skal være stille! kan liksom ikke se for meg en stille Brann stadion  når engen synger kjerke sangen!


Nei vi bør ikke forvente det, vi bør bare overdøve de...
Men kom an da, ikke sammenlign Nystemten med Vålerenga kjerke. Det blir bare for dumt!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

AndreasNV

Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

slang

Og sånn e det. Nystemten synges før kampen, og hvis vi leder rundt det 85. min.
ansa 08

Utmedsnolken

Quote from: "jako"
Quote from: "Stalin"
Quote from: "jako"
Quote from: "Stalin"Hvem har sagt jeg bor i Oslo?


Du østlending så det går for det samme. Et folk uten egen kultur.


Hvem har sagt jeg er østlending?


Du skriver som en østlending. Gramatisk. Du er iallfall ikke bergenser eller vestlending.


Har det å bruke korrekt norsk blitt feil også nå?
"og der snubler Sæternes igjen"

kabelmann

Hva er korrekt? Hva er feil?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Utmedsnolken

Quote from: "kabelmann"Hva er korrekt? Hva er feil?
"og der snubler Sæternes igjen"

JohanNordahlBrun

Quote from: "skip"Også enig med trådstarter. RBK er de desidert beste når det gjelder respekt for Nystemten.


Skulle da bare mangle; den er da skrevet av en trønder.

krøvel vellevold

Quote from: "JohanNordahlBrun"
Quote from: "skip"Også enig med trådstarter. RBK er de desidert beste når det gjelder respekt for Nystemten.


Skulle da bare mangle; den er da skrevet av en trønder.


Og det skulle bare mangle at denne trønderen skrev en sang til Bergen - ikke Trondheim.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "JohanNordahlBrun"
Quote from: "skip"Også enig med trådstarter. RBK er de desidert beste når det gjelder respekt for Nystemten.


Skulle da bare mangle; den er da skrevet av en trønder.


Og det skulle bare mangle at denne trønderen skrev en sang til Bergen - ikke Trondheim.


Hva skulle han ellers skrevet om?
Vanskelig å sitte å se utover Trondheim før tårnet på Tyholt ble bygget...
Rød makt på Hansa

Kararay

Quote from: "Stalin"

Så Bergen er en egen nasjon, og "Nystemten" er den offisielle nasjonalsangen?

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Nixon

Quote from: "Kararay"


Men vi skal altså fortsatt spille kampene våre i Norge?;)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Nixon
Quote from: "Kararay"


Men vi skal altså fortsatt spille kampene våre i Norge?;)[/quote

Det kan funke det..var det ikke snakk om Rangers og Celtic skulle joine pl for noen år sia, fordi de var totalt overlegne de andre lagene sesong etter sesong...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon
Quote from: "Kararay"


Men vi skal altså fortsatt spille kampene våre i Norge?;)[/quote

Det kan funke det..var det ikke snakk om Rangers og Celtic skulle joine pl for noen år sia, fordi de var totalt overlegne de andre lagene sesong etter sesong...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Du tok ikke poenget. Med passkontroll i bompengeringen vil Stadion ligge utenfor...
Rød makt på Hansa

Candyman

Hehe, sånn går det Klaus, når du ikke tenker lengre enn nesetippen din... BUSTED!

Og Hvaler???
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Klaus_Brann

Quote from: "Candyman"Hehe, sånn går det Klaus, når du ikke tenker lengre enn nesetippen din... BUSTED!

Og Hvaler???


Hehe...
Sorry, den tenkte jeg ikke på, så bare et lys i tunnelen ang å komme seg kjapt ut av Norge:-)
Hvaler er en fremadstormende liten øykommune utafor Fredrikstad, skulle vel vært endret til Bergen by...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up