• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sanger..

Started by chamill, September 19, 2006, 02:13:58 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

chamill

..må først innrømme at jeg ikke er den so er på store stå hver kamp å hyler og skriker, er som oftest å finne på en eller an stol.
Men jeg erger meg  over alle bra sang tekstene som blir foreslått her inne, men når alt kommer til alt ender det bare opp med klapp klapp klapp.
Hvor mange spillere som har egne sanger som blir sunget på stadion?
Lurer på om ik eg må ta ansvar å ivertfall sitte meg på Z mot Odd.

Hva med å prøve å dra igang noen nye sanger på fottisen??
963 lett som bare det!

Morriss

Er helt enig. Det kommer veldig mye bra frem her, men ingenting bli innført. Det er på tide at noen tar ansvar for å få sangene ut i livet. Noen som jobber i Bataljonen bør kunne ta på seg dette ansvaret.

Chrisstah

har etterlyst dette før! så no håper eg at vi kan få tatt taki det! få i gang sanger som har vært litt daue i det siste! alle gå inn her og lær sanger!   http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=66
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

C@Bøe_79

Quote from: "Chrisstah"har etterlyst dette før! så no håper eg at vi kan få tatt taki det! få i gang sanger som har vært litt daue i det siste! alle gå inn her og lær sanger!   http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=66


Stein På Stein vil være på vei ut denne uken, og der er det en egen del for sang-tekster..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

chamill

Quote from: "Chrisstah"har etterlyst dette før! så no håper eg at vi kan få tatt taki det! få i gang sanger som har vært litt daue i det siste! alle gå inn her og lær sanger!   http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=66



Når det gjelder den siden der er det mange bra sanger, bare så synd kun 1/3 blir brukt..
963 lett som bare det!

ctine

Går det an å møtes en plass vi som har lyst å få igang litt sang-stemning på Stadion?????? Så kan vi øve oss til 2. oktober??????!!!!! Og få med oss så mange som mulig såklart=)
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

bernu

Quote from: "ctine"Går det an å møtes en plass vi som har lyst å få igang litt sang-stemning på Stadion?????? Så kan vi øve oss til 2. oktober??????!!!!! Og få med oss så mange som mulig såklart=)


Hjemme hos deg ? :) I morgen kl 0900 ? :)
HANSA - Z

Chrisstah

Quote from: "ctine"Går det an å møtes en plass vi som har lyst å få igang litt sang-stemning på Stadion?????? Så kan vi øve oss til 2. oktober??????!!!!! Og få med oss så mange som mulig såklart=)


du er inne på noe viktig her! som jeg synes bataljonen bør ta litt tak i.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Bataljonen

Det vil i god tid før sesongstart 2007 bli sangverksteder, samlinger for innøving av sanger etc.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

ctine

Quote from: "Bataljonen"Det vil i god tid før sesongstart 2007 bli sangverksteder, samlinger for innøving av sanger etc.

Dette høres jo bra ut, men hva med resten av DENNE sesongen????  Jo før vi tar tak i det, jo bedre=)
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

oddewo

Quote from: "ctine"
Quote from: "Bataljonen"Det vil i god tid før sesongstart 2007 bli sangverksteder, samlinger for innøving av sanger etc.

Dette høres jo bra ut, men hva med resten av DENNE sesongen????  Jo før vi tar tak i det, jo bedre=)


Eg e enig ctine, men tror at det e opp til hver enkelt å lære seg det vi har og de ny som e popet opp i forumet nå veldig mange bra sanger.

har laget en A4 side med sanger fra bataljon siden og noen nye fra forumet, For de som er interisert så sender jeg den gladlig rundt på mail.
Dette er vel egentlig mer borte sanger ellers hadde det hvert minst en til eg hadde tatt med.

VI E BRANN BERGENS STOLTHET
ddewo Mitt hjerte står i BRANN
Hvor står ditt???

ctine

Quote from: "oddewo"
Quote from: "ctine"
Quote from: "Bataljonen"Det vil i god tid før sesongstart 2007 bli sangverksteder, samlinger for innøving av sanger etc.

Dette høres jo bra ut, men hva med resten av DENNE sesongen????  Jo før vi tar tak i det, jo bedre=)


Eg e enig ctine, men tror at det e opp til hver enkelt å lære seg det vi har og de ny som e popet opp i forumet nå veldig mange bra sanger.

har laget en A4 side med sanger fra bataljon siden og noen nye fra forumet, For de som er interisert så sender jeg den gladlig rundt på mail.

VI E BRANN BERGENS STOLTHET


Send den gjerne til meg=) Så skal jeg øve meg i helgen!!
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Rasmus_brann

Tenkte på denne til Miller som det passer bedre til, men siden han har flere sanger kan den brukes til f.eks. Gashi

melodi:Jolene - Dolly Parton (White Stripes)

Gashi
Gashi
Gashi
Gashiiii
Han kom fra VIF men spiller no for Brann

Gashi
Gashi
Gashi
Gashiii
Var en kuk, men no e han vår mann.


Teksten kan godt omgjøres, ble skrevet litt i farten. Spesielt andre verset.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Chrisstah

bare lurte på en ting skulle ikke bataljonen legge ut lydfiler med sangene sine? syns eg har lest det et sted i en annen tråd men finner den ikke! men det hadde jo vært bra for da kan folk lære seg sangene lettere!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Bataljonen

Quote from: "Chrisstah"bare lurte på en ting skulle ikke bataljonen legge ut lydfiler med sangene sine? syns eg har lest det et sted i en annen tråd men finner den ikke! men det hadde jo vært bra for da kan folk lære seg sangene lettere!

Stemmer det. Når vi setter igang med sangverkstedene og øvingene så skal sangene spilles inn der og legges ut på nettet.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Chrisstah

litt off topic men er det noen som har kjør over pakket ropet på lydfil eller? eller kan ordne det? hvis det finns:D
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

kapteinen

Quote from: "Chrisstah"litt off topic men er det noen som har kjør over pakket ropet på lydfil eller? eller kan ordne det? hvis det finns:D


Kunne blitt en slager som ringetone :D
Z

Chrisstah

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Chrisstah"litt off topic men er det noen som har kjør over pakket ropet på lydfil eller? eller kan ordne det? hvis det finns:D


Kunne blitt en slager som ringetone :D


vet du om noen som har eller?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

kapteinen

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Chrisstah"litt off topic men er det noen som har kjør over pakket ropet på lydfil eller? eller kan ordne det? hvis det finns:D


Kunne blitt en slager som ringetone :D


vet du om noen som har eller?


Desverre..
Z

ctine

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Chrisstah"litt off topic men er det noen som har kjør over pakket ropet på lydfil eller? eller kan ordne det? hvis det finns:D


Kunne blitt en slager som ringetone :D


vet du om noen som har eller?


Desverre..


Eg kan lage en, men då blir d bare meg som skriker "Kjør over pakket"...om d blir nåkke slager som ringetone e eg heller i tvil om...hehehe:P

Men; D skasje være nåkke problem å samle en gjeng å ta opp akkurat dette...eller bare stå på storestå m mobilen og ta d opp?.....
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Brodtkorb

Quote from: "Morriss"Er helt enig. Det kommer veldig mye bra frem her, men ingenting bli innført. Det er på tide at noen tar ansvar for å få sangene ut i livet. Noen som jobber i Bataljonen bør kunne ta på seg dette ansvaret.



Helt enig med deg,men de som sitter i Bataljonen bryr seg ikkje så mye om det .... Les paf sitt innlegg i Stein på Stein .....

Takk paf

C@Bøe_79

Quote from: "Brodtkorb"
Quote from: "Morriss"Er helt enig. Det kommer veldig mye bra frem her, men ingenting bli innført. Det er på tide at noen tar ansvar for å få sangene ut i livet. Noen som jobber i Bataljonen bør kunne ta på seg dette ansvaret.



Helt enig med deg,men de som sitter i Bataljonen bryr seg ikkje så mye om det .... Les paf sitt innlegg i Stein på Stein .....

Takk paf


Les også innlegget til sang-gruppen i Stein På Stein!!!!!!
Bataljonen har ikke noe ansvar ovenfor innføring av sanger på SS, men til neste år er det deres tribune og deres ansvar.
Bataljonen har prøvd å bedre stemningen i år, det gikk vel som ventet.
MEN de jobber frem mot neste år istedet, og det er helt rett spør du meg.
Man kan ikke forandre 10 år med dårlige vaner (SS) på 6mnd, men man kan starte en ny trend på (Hansa) i løpet av vinteren..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

SKB e BEST!!!

Et forslag til en litt sydeuropeisk melodi.
Må gjerne omskrives.

http://www.youtube.com/watch?v=fONyDesdPKc

vi-vi e bra bergen og vi kjemper, fordi vi ofrer alt vi haaar.
Ja, vi, vi e fra bergen og vi skal vinne, fordi vi kjemper alle maaan.
SK Brann vi e fra Bergen og vi skal vinne fordi vi kjemper alt vi haraar.
Sk Brann vi e fra bergen og vi skal vinne fordi vi kjemper alle mann.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

ctine

Quote from: "SKB e BEST!!!"Et forslag til en litt sydeuropeisk melodi.
Må gjerne omskrives.

http://www.youtube.com/watch?v=fONyDesdPKc

vi-vi e bra bergen og vi kjemper, fordi vi ofrer alt vi haaar.
Ja, vi, vi e fra bergen og vi skal vinne, fordi vi kjemper alle maaan.
SK Brann vi e fra Bergen og vi skal vinne fordi vi kjemper alt vi haraar.
Sk Brann vi e fra bergen og vi skal vinne fordi vi kjemper alle mann.



Beklager, men her får jeg ikke melodien og teksten til å stemme.....kanskje fordi det er litt uklart for meg hvor vi skal begynne å synge....
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

oddewo

Quote from: "ctine"
Quote from: "SKB e BEST!!!"Et forslag til en litt sydeuropeisk melodi.
Må gjerne omskrives.

http://www.youtube.com/watch?v=fONyDesdPKc

vi-vi e bra bergen og vi kjemper, fordi vi ofrer alt vi haaar.
Ja, vi, vi e fra bergen og vi skal vinne, fordi vi kjemper alle maaan.
SK Brann vi e fra Bergen og vi skal vinne fordi vi kjemper alt vi haraar.
Sk Brann vi e fra bergen og vi skal vinne fordi vi kjemper alle mann.



Beklager, men her får jeg ikke melodien og teksten til å stemme.....kanskje fordi det er litt uklart for meg hvor vi skal begynne å
synge....


enig med deg ctine, men veldig bra driv på sangen. Bare sam kjøre tekst så kan dette bli en hit.
ddewo Mitt hjerte står i BRANN
Hvor står ditt???

Northside

Quote from: "SKB e BEST!!!"Et forslag til en litt sydeuropeisk melodi.
Må gjerne omskrives.

http://www.youtube.com/watch?v=fONyDesdPKc



Den sangen er vel hentet fra Ascoli.

Her er "orginalen" (mange andre klubber har den, også en eller to fra Norge)
http://www.youtube.com/watch?v=pY1ZRhn7x44

Ingen tvil om at det er en artig melodio som kan brukes, men er ikke sikker på om teksten din passet helt.

Northside

Har faktisk gått å grublet på en sang til denne melodien over lengre tid, beste jeg har komt frem til så langt:
http://www.youtube.com/watch?v=pY1ZRhn7x44

"Vi e Sk Brann fra Norges fineste by,
Vi e Sk Brann fra Norges fineste by,
åååå, vi SK Brann, Brann fra Bergen, Brann fra Bergen."

Sangen starter på en måte etter 8 sekunder.

Chrisstah

syns det er på tide vi får en skikkelig brann sang på madam felle melodien! som hvertfall blir sunget like mange ganger som berømte brann og byen er Bergen
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

vivinneraldrinoenting

Og gi meg men en sang med Anne Madam.. Vil bli så deiligt å høre Hansa tribunen  synger f.eks :

Kem e det som spiller på stadion i dag?
(så svarer en annen tribunedel) ååååååååå Sportsklubben Brann....

hjelp gjerne til med en fortsettelse.. fant en begynnelse iallefall

ctine

Quote from: "vivinneraldrinoenting"Og gi meg men en sang med Anne Madam.. Vil bli så deiligt å høre Hansa tribunen  synger f.eks :

Kem e det som spiller på stadion i dag?
(så svarer en annen tribunedel) ååååååååå Sportsklubben Brann....

hjelp gjerne til med en fortsettelse.. fant en begynnelse iallefall



Sleng på dette, så har vi første verset klart=) :

Kem e det som skal knuse bønder i dag?
(så svarer en annen tribunedel) ååååååååå Sportsklubben Brann....
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Candyman

10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Chrisstah

liker de sangene! noe for sanggruppen?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Stoffi

Quote from: "Chrisstah"syns det er på tide vi får en skikkelig brann sang på madam felle melodien! som hvertfall blir sunget like mange ganger som berømte brann og byen er Bergen
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Chrisstah

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Chrisstah"syns det er på tide vi får en skikkelig brann sang på madam felle melodien! som hvertfall blir sunget like mange ganger som berømte brann og byen er Bergen


det er jenter fra bergen det?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Romani3

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Chrisstah"syns det er på tide vi får en skikkelig brann sang på madam felle melodien! som hvertfall blir sunget like mange ganger som berømte brann og byen er Bergen


det er jenter fra bergen det?



Ja, det e det..
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Stoffi

Quote from: "Romani3"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Chrisstah"syns det er på tide vi får en skikkelig brann sang på madam felle melodien! som hvertfall blir sunget like mange ganger som berømte brann og byen er Bergen


det er jenter fra bergen det?



Ja, det e det..


åja faen. Tenkte helt feil :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Romani3

Quote from: "Chrisstah"http://www.youtube.com/watch?v=hMiB6AouGS4&mode=related&search=


trodde bare var vi som brukte den!? tydelivis ikke!!


E vel mange som bruker den..

På Viking i helgen begynte Vikinghordene ofte en sang som var det en av de vi òg har, så då begynte vi òg den, bare at med vår tekst.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

ctine

Quote from: "Candyman"



Dette ble jo flotte greier!!!!!! Då må vi bare kaste oss rundt og få SANGGRUPPEN (!!!) te å reagere litt... For dette e en sang som kan bli jævlig trøkk i om alle kan an;)
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

ctine

kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Chrisstah

fantastisk! den mp bare innføres med parantesen!:D
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

kossen går den derre vålerngen rykker ned igjen hura hurra?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: "Chrisstah"kossen går den derre vålerngen rykker ned igjen hura hurra?


Går den ikke bare sånn a?
Vålerengen rykker ned igjen hurra hurra, å Vålerengen rykker ned igjen HURRA HURRA! å Vålerengen ....osv....

Den beste er jo den LSK kom med:

Vi tenner på Vålerenga kjerke, så hopper vi opp og ned, vi tenner på Vålerenga kjerke, og alle kan bli med. husker ikke resta
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

DJ_ADG

Quote from: "Chrisstah"kossen går den derre vålerngen rykker ned igjen hura hurra?


Vålerengen rykker ned igjen HURRA HURRA
Vålerengen rykker ned igjen HURRA HURRA
Opp som en løve ned som en fell
Vi skal pisse på de i kveld
vi skal la når Vålrengen rykker ned
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Chrisstah

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Chrisstah"kossen går den derre vålerngen rykker ned igjen hura hurra?


Går den ikke bare sånn a?
Vålerengen rykker ned igjen hurra hurra, å Vålerengen rykker ned igjen HURRA HURRA! å Vålerengen ....osv....

Den beste er jo den LSK kom med:

Vi tenner på Vålerenga kjerke, så hopper vi opp og ned, vi tenner på Vålerenga kjerke, og alle kan bli med. husker ikke resta


det er vel ikke lsk sin! det er velen fyr fra bømlo som har laget tror jeg! mener å ha lest det på en uoffiseiel brann side!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

melodi: tenk om puddefjorden hadde vært av øl?

isje norge vi e bergen vi e brann
isje norge vi e bergen vi e brann
vi skal vise hele verden vi e brann vi e fra bergen
isje norge vi e bergen vi e brann
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Morriss

Har to sanger sanggruppen kanskje bør ta en titt på. Men det tar vel ca. en uke så har en sunnmøring vært innom og nigget sangene mens vi diskuterer om vil har lyst å innføre disse eller ikke.
---------------------------------------------------------------
http://youtube.com/watch?v=XHa99gWFfuY

Ja vi vinner - Klart vi gjør shalalalalalalala.
Brann fra Bergen scorer måååål shalalalalalala.
*resultatet* Eks: "3-0"!

Det e' enkelt - jæævlig enkelt shalalalalala
Brann fra Bergen scorer mååål shalalalalala
Herlig!


OG:

http://youtube.com/watch?v=TiDZucArIa0

oleoleoleol oleoleoleolelaaaaa oleoleole vi e lagets tolvte maaaann/
oooooooohh, hele Byyyyen syng no me noooo/ Syng for Braaaaaan/
Oleoleole oleoleoleolaaaaaaa oleoleole, våre hjerter står i Braaaan/
oooooooohh, hele byyyyen, syng no med nooo, syng for Braaaaan/





Begge sangene kan jobbes med, men jeg synes at de har potensiale. Den første er perfekt etter Brann-scoring, og den andre funker vel hele tiden. Begge er såkalte "evighetssanger". Den første bør nok ikke gå så fort, men litt tempo må vel en slik sang ha. Begge to har stort potensial når det gjelder trøkk!

slang

Den første likte eg, men er sterk motstander av olé olé sanger. Det kan kanari få holde på med.
ansa 08

Corran

Prinsipielt imot overdreven bruk av shalalalalala og ole ole sanger
Det ene er håndball sanger og det andre minner meg for tiden om rbk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morriss

Minner meg om Argentina, og sydlands stemning. Ikke karsk og trønderbart, da har du ikke fulgt med så lenge.

Go Up