• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgang vinteren 06/07

Started by Superjack, September 13, 2006, 22:34:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

Quote from: "lurkie"Hvis Miller drar etter sesongen, hva med Bjørn Helge Riise? 23 år, og på landslaget.

Er han en sannsynlig kandidat? Spørs jo litt om det er en type som vil passe inn, og om LSK vil la han dra.

Noen andre unge gode høyrekanter? Synnes ikke vi burde kjøpe flere 28-30 åringer. Må ha noen unge som kan bli litt, evt. selges for gryn.

For mange 30 åringer i stallen og det blir fryktelig dyrt å kjøpe nye spillere når de pensjonerer seg og vi ikke får noe igjen for dem.

--


Tenk hvis han har med seg moren på flyttelasset da. Riisene får klare seg med å spille med den andre røde drakten
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: "Utmedsnolken"Tenk hvis han har med seg moren på flyttelasset da. Riisene får klare seg med å spille med den andre røde drakten


Den holdningen var det mange som hadde her da unge Riise var et tema før han gikk til LSK. Totalt useriøst etter min mening. Se hvor han er nå. Etablert på LSK og tatt ut på landslaget i dag. Og utenfor vår rekkevidde da han nettopp skrev under ny kontrakt med LSK.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Utmedsnolken"Tenk hvis han har med seg moren på flyttelasset da. Riisene får klare seg med å spille med den andre røde drakten


Den holdningen var det mange som hadde her da unge Riise var et tema før han gikk til LSK. Totalt useriøst etter min mening. Se hvor han er nå. Etablert på LSK og tatt ut på landslaget i dag. Og utenfor vår rekkevidde da han nettopp skrev under ny kontrakt med LSK.


Det finnes en haug med gode spillere i verden, vi kan ikke kjøpe alle sammen. De kan jo heller bruke litt tid på å få Husekleppen opp på samme nivå. Han blir nok en ny Valencia, Knarvik eller Mjelde
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Utmedsnolken"Tenk hvis han har med seg moren på flyttelasset da. Riisene får klare seg med å spille med den andre røde drakten


Den holdningen var det mange som hadde her da unge Riise var et tema før han gikk til LSK. Totalt useriøst etter min mening. Se hvor han er nå. Etablert på LSK og tatt ut på landslaget i dag. Og utenfor vår rekkevidde da han nettopp skrev under ny kontrakt med LSK.


Det finnes en haug med gode spillere i verden, vi kan ikke kjøpe alle sammen. De kan jo heller bruke litt tid på å få Husekleppen opp på samme nivå. Han blir nok en ny Valencia, Knarvik eller Mjelde


Så når jeg mener at det er idioti å være skeptisk til en spiller pga moren, så sier jeg egentlig at vi må kjøpe alle gode spillere?
Greit å vite...
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Utmedsnolken"Tenk hvis han har med seg moren på flyttelasset da. Riisene får klare seg med å spille med den andre røde drakten


Den holdningen var det mange som hadde her da unge Riise var et tema før han gikk til LSK. Totalt useriøst etter min mening. Se hvor han er nå. Etablert på LSK og tatt ut på landslaget i dag. Og utenfor vår rekkevidde da han nettopp skrev under ny kontrakt med LSK.


Det finnes en haug med gode spillere i verden, vi kan ikke kjøpe alle sammen. De kan jo heller bruke litt tid på å få Husekleppen opp på samme nivå. Han blir nok en ny Valencia, Knarvik eller Mjelde


Så når jeg mener at det er idioti å være skeptisk til en spiller pga moren, så sier jeg egentlig at vi må kjøpe alle gode spillere?
Greit å vite...


herregud. Noen spillere vil jeg ikke se i Branndrakt og to av disse har Riise som etternavn og moren har bare litt med saken å gjøre. Riise er vel snart moden for å prøve seg utenlands uansett, så skal vel mye til for at han vil til bergen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: "Utmedsnolken"Noen spillere vil jeg ikke se i Branndrakt og to av disse har Riise som etternavn og moren har bare litt med saken å gjøre.


Det er jo flott at du setter deg selv over laget på denne måten. Og at du innrømmer at moren i det hele tatt har litt med saken å gjøre er ganske utrolig. Moren?

Så lenge en spiller er god nok kan han ha en mor fra helvete uten at jeg bryr meg!
Rød makt på Hansa

lurkie

QuoteRiise er vel snart moden for å prøve seg utenlands uansett, så skal vel mye til for at han vil til bergen.


Vil han til utlandet så har vel ikke LSK så mye å vise til av salg i det siste, folk suser jo ut døren som bosman der i gården.

Brann derimot kan jo vise til endel bedre resultat i det siste.

--

Candyman

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Utmedsnolken"Noen spillere vil jeg ikke se i Branndrakt og to av disse har Riise som etternavn og moren har bare litt med saken å gjøre.


Det er jo flott at du setter deg selv over laget på denne måten. Og at du innrømmer at moren i det hele tatt har litt med saken å gjøre er ganske utrolig. Moren?

Så lenge en spiller er god nok kan han ha en mor fra helvete uten at jeg bryr meg!

Moren?? Hva i granskauen har du imot henne?
Hmm...ååå, har du vært ute med snolken du og?
Ops...(no tok eg iallefall nicket ditt)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

Riise trenger vi ikke. Bertelsen derimot :p

Chrisstah

riise hadde vært et konge kjøp!! den mest lovende høyrekanten i norge! men tviler på at kanari hadde solgt han til oss!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Utmedsnolken

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Utmedsnolken"Noen spillere vil jeg ikke se i Branndrakt og to av disse har Riise som etternavn og moren har bare litt med saken å gjøre.


Det er jo flott at du setter deg selv over laget på denne måten. Og at du innrømmer at moren i det hele tatt har litt med saken å gjøre er ganske utrolig. Moren?

Så lenge en spiller er god nok kan han ha en mor fra helvete uten at jeg bryr meg!


Jeg ville ikke hatt riise uten moren heller, men hun slår en ekstra spiker i kisten.
"og der snubler Sæternes igjen"

Roald

Drit i Riise, vi tar Koren!!
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Roald

Quote from: "Roald"Drit i Riise, vi tar Koren!!

Eller begge to for den del  :wink:
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

naitsirk

koren klarer eg ikkje.
eit sleip liten jævel som overdramatiserer når han blir takla.

Jrgn

Quote from: "Marek"Hva med å hente Tore Reginiussen når TIL går ned?


Han takket han nei til Brann sist år...

Chrisstah

Quote from: "Jrgn"
Quote from: "Marek"Hva med å hente Tore Reginiussen når TIL går ned?


Han takket han nei til Brann sist år...


ikke sikkert han  vil spille adecco no!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Quote from: "Jrgn"
Quote from: "Marek"Hva med å hente Tore Reginiussen når TIL går ned?


Han takket han nei til Brann sist år...


Men du vet jo godt hvorfor han sa nei.
ons Ivar skal hem...

Xminator

Blir spennende å se hvordan Bulgaria og Romanias EU-medlemsskap fra årsskiftet påvirker spillermarkedet i Europa. Om det ikke blir masseimport direkte til Norge så ser jeg for meg at en del mellomeuropeiske klubber vil gjøre akkurat det. Og dermed frigjøre en god del spillere på markedet.

Så NFF må nok se en haug nye utlendinger i tippeligaen til neste år også :)

KNUDSEN

Quote from: "Marek"
Quote from: "Jrgn"
Quote from: "Marek"Hva med å hente Tore Reginiussen når TIL går ned?


Han takket han nei til Brann sist år...


Men du vet jo godt hvorfor han sa nei.


Mener han sa til ba at han ikke utelukket og spille for brann seinere i karieren sin, så kansje han kommer om noen få år
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

tormi

Quote from: "KNUDSEN"
Quote from: "Marek"
Quote from: "Jrgn"
Quote from: "Marek"Hva med å hente Tore Reginiussen når TIL går ned?


Han takket han nei til Brann sist år...


Men du vet jo godt hvorfor han sa nei.


Mener han sa til ba at han ikke utelukket og spille for brann seinere i karieren sin, så kansje han kommer om noen få år



Dette sa han senest på tv i forrige uke. Han følte det var for langt å flytte helt til bergen i første omgang men at han likte klubben og kunne godt tenke seg til brann senere i karrieren.

Greit nok med Tromsø som farmer klubb sier nå jeg  :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

jako

Quote from: "Xminator"Jaha? Mener å huske Miller gjennomførte en god treningsvinter? Sikker på at ikke fantasien begynner å nærme seg nivået til Langeland?

For Miller tror jeg valget er enkelt. Tilbyr Brann mer penger enn Dundee (eksempel) så spiller han i Brann. Sjansen for at Rangers skal være intressert er så mikroskopisk at den ikke er reell. Selvfølgelig, det finnes pengeligaer som Japan og Dubai, og jeg tror det er ett sannsynlig alternativ. Det hele vil uansett koke ned til penger. Og en promille tilhørighet.


Du er nok inne på noe viktig her X. Nemlig penger. For Miller er nok det økonomiske det viktigste. Derfor drar nok han om det skulle dukke opp et tilbud fra Dubai eller Japan. Men hvis ikke det skjer blir han nok i Brann. I Skottland er det nok bare Rangers som er aktuell, kanskje også Hearts. Resten av klubbene har ikke økonomi til å konkurrere med Brann. Celtic er selvsagt uaktuell av andre årsaker.

Tror nok det er mer sannsynlig at han blir enn mange tror. Men det kan jo skje et mirakel som han selv sier.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Utmedsnolken"Tenk hvis han har med seg moren på flyttelasset da. Riisene får klare seg med å spille med den andre røde drakten


Den holdningen var det mange som hadde her da unge Riise var et tema før han gikk til LSK. Totalt useriøst etter min mening. Se hvor han er nå. Etablert på LSK og tatt ut på landslaget i dag. Og utenfor vår rekkevidde da han nettopp skrev under ny kontrakt med LSK.


Synes ikke Riise er god nok for Brann. Mangler det lille ekstra som skiller de gode fra de veldig gode. Han er ikke så fryktelig mye bedre enn Huseklepp. At han er god nok for landslaget sier vel mer om kvaliteten på landslaget enn om Riise.

Denne gutten her er en langt bedre fotballspiller.

http://fotball.bt.no/internasjonal/article65640.ece

Håper det er Brann som er en av disse to norske klubbene som er interessert.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

dudo

Rushfeld sier han vil vekk fra TIL om de rykker ned, og burde være aktuell om en av spissene forsvinner. Alternativt har PFO blitt fryktelig god i Sverige, og bør være et alternativ på høyrekanten, noe som kan frigjøre Charlie som spiss. Forutsetter selvsagt at han har blitt mer voksen de siste tre årene. Ellers er vi strengt tatt steinrik, og jeg håper (og tror) disse står på blokken til POL/Mjelde:

PFO
Rushfeld
Reginiussen
Inge André Olsen
Strømstad
Tarik FFK
(Berthelsen FFK)
Og til sist min personlige favoritt; Mohammed Abdellaoui, Skeid. At han ikke har blitt plukket opp av noen Eliteserieklubber forlengst er mer enn jeg kan fatte, men sikkert et prov på at min fotballforståelse ikke er i Norgestoppen... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chrisstah

syns du kan stryke rush fra listen! han er alt for gammel! og ka ska vi med flere spisser? vi har nok av gode spisser!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Jeg skriver dersom en av våre forlater oss (Les; Winters) Rush hadde uten tvil banket inn mål for oss, han er langt bedre i boksen på innlegg enn noen av våre spisser. Og å si at vi har mer enn gode nok spisser? Tja, om de hadde vært så bra hadde vi ledet TL med en haug av poeng, det er ingen hemmelighet at uttellingen på topp har vært ALT for dårlig i år!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chrisstah

kjøpe rushfeldt er bare å sløse med penger. han blir bare dårligere og dårligere for hvert år! da e det heller bedre kjøpe en ung spiss som kan dunke inn masse mål som vi kan tjene penger på i fremtiden.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Selvsagt er det det, men er det ikke bedre å komme med forslag da?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chrisstah

http://www.orebro-sk.se/page0,97.htm tror dette hadde vært et konge kjøp! prøve spilt i werder og sånn!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kruxleiven


Chrisstah

den linkien ovenfor som jeg ga! han gjennomsnittlig sterk i i luften og på bakken. 188 høy så det er vel ikke mange som slår han i lufta. pluss han er ung og lovende. hadde vært konge om brann hadde vist interesse for han!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Xminator

Håper i det lengste at både Winters og Miller får tilbud om nok penger til å ta to år til i Bergen. Da trenger vi kun ett par forsvarsspillere og vi har en komplett stall.

KEA

Sportsredaktør Thierry Manchard i den franske avisen L'Equipe påstår i følge Viasat Sport at John Carew er ferdig i Lyon, og at kan bli solgt allerede nå i vinter (http://www.viasatsport.com/index.php?option=com_content&task=view&id=9583&Itemid=703). Nyheten er fra i dag, men ettersom den ikke er slått stort opp andre steder (enda) høres den meget tvilsom ut.

Men om dette skulle vise seg å være riktig, er nok prislappen helt uaktuell for Brann....... om han da ikke tar en "Eirik Bakke"....!

At han har spilt for både VIF og RBK er for meg knekkende likegyldig (han er jo fra Lørenskog som ikke akkurat har vist seg fram i toppen av norsk fotball). Jeg sier velkommen!

Men det er jo selvsagt bare ønsketenkning.

Chrisstah

dream on! er nok klubber som sitter klare til å plukke han opp!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Candyman

Hehe...nå har POL hatt mange høyr kort i ermet sitt siste årene, men den der potten må nok selv pokerglade POL kaste seg på.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

naitsirk

carew scorer for lite.
nei, la vif og rbk knive om han

Chrisstah

carew er altfor god for tippeligaen! er nok noen år før vi får se han igjen her! og da sikkert i engen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "naitsirk"carew scorer for lite.
nei, la vif og rbk knive om han
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Brannmus


Mr_Soma

Da var vi omtrent like kjapp med å lese samme nyhet Brannmus... tar å kopierer inn teksten.

Mandag kveld ankom den estlandske landslagsspilleren Bergen for en knapp ukes prøvespill hos Brann. Snart 25 år gamle Joel Lindpere er en hurtig, offensiv midtbanespiller, og representerer Flora Tallinn i hjemlandet.


-Joel blir her til lørdag så vi får ta en titt på kvalitetene hans, sier Branns sportslige leder, Per-Ove Ludvigsen.

Lindpere, som fyller 25 år i løpet av oppholdet i Bergen, spiller for Flora Tallinn, som slo Lyn ut av Uefa-cupen i sommer. Han skal være en hurtig, offensiv og venstrefotet midtbanespiller. Han har 45 A-landskamper for Estland.

Xminator

Tydelig man ønsker å fylle hullet bak Vaagan Moen ja. Spennende spiller. Noen som har høyden hans?

bbbmartin

martin@bataljonen.no

som privatperson

Xminator

Så en Vaagan Moen kopi, men uten de helt store defensive kvalitetene. Det er jo uansett ett av hullene i troppen de ser på nå.

bbbmartin

Spennende med øst-europeiske spillere, vi får se om han er den nye Sappara da, eller kanskje Terje Hoff. Uansett så har han jo fått en del tid å vise seg frem på.

Tror imidlertid at dersom en kantspiller kommer inn, må noen ut. Huseklepp er vel ikke veldig fornøyd med situasjonen om dagen? Er vel han som har bekledd venstresiden mest utenom PVM?
martin@bataljonen.no

som privatperson

Xminator

Da får sikkert Huseklepp spille i Odd og fortelle i BT om de 3 gode kampene han spiller i året. Slik som diverse andre gamle "helter" :p

Marek

Mens vi er inne på Odd, synes denne Espen Ruud er en spennende spiller. Meget bra innlegg og kan være et alternativ på høyre hvis om at og men. Men usikker på om han har den farten som midtbanen vår så sårt trenger.
ons Ivar skal hem...

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5046

Video av Joel sin første trening. Ser ellers ut til at han gjorde en god jobb ut i fra rapportene.

bulldog

Quote from: "Marek"Mens vi er inne på Odd, synes denne Espen Ruud er en spennende spiller. Meget bra innlegg og kan være et alternativ på høyre hvis om at og men. Men usikker på om han har den farten som midtbanen vår så sårt trenger.


denne kjappe dansken de hadde på venstresiden hadde vært en fin tilvekst.
bulldog

jako

Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5046

Video av Joel sin første trening. Ser ellers ut til at han gjorde en god jobb ut i fra rapportene.


Virket som han hadde orden på pasningspillet og god fart. Fin crossball hadde han også. Spørs hvordan han er en mot en, som er Huseklepp sin spesialitet.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Marek"Mens vi er inne på Odd, synes denne Espen Ruud er en spennende spiller. Meget bra innlegg og kan være et alternativ på høyre hvis om at og men. Men usikker på om han har den farten som midtbanen vår så sårt trenger.


Fin innleggsfot og brukbar fart, men han virker ikke i stand til å erstatte Miller.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up