• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Om noen bare lager en melodi her......

Started by ctine, August 31, 2006, 13:09:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ctine

Fra ytterst te innerst,
fra topp te tå
Når eg ska på Stadion
tar eg Branndrakten på
Rødt e favoritten og
laget mitt e Brann
En lidenskap eg dyrker
så lenge som eg kan

PÃ¥ Stadion vi sitter,
hopper opp og står
Og skriker fra d øyeblikket
dommerfløyten går
For Brann de e i hjertet,
der boret de seg inn
Den dagen eg te verden kom
de stemplet sjelen min

Brann e Bergens Stolthet,
d e ingen tvil om d
Når Sæternesen skårer mål
e hele Stadion me
Og Migen Memelli
an flyger som en vind
Og HÃ¥kon Opdal slepper
minimalt me baller inn

...og så var det melodien... :)
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

C@Bøe_79

DEn der kan vel du nesten sende til Piddi og Gest..
Kanskje du får litt fet beat på den, enn melodi..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

ctine

Quote from: "C@Bøe_79"DEn der kan vel du nesten sende til Piddi og Gest..
Kanskje du får litt fet beat på den, enn melodi..


Sende og sende....har du mailadressen da? ;)
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Jay Tee

eia brann

ctine

Quote from: "Jay Tee"NÃ¥ har eg vaska golvet!

Ja, men kanskje litt trist??? Til det flotte budskapet liksom;)
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

grei


ctine

Quote from: "grei"Enig. Hva med Byssan Lull?


hehe  - det er ikke meningen man skal sovne til denne sangen.... Var ikke ment som en vuggesang:P
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Mr_Soma

Finn en melodi med litt trøkk i så blir denne suveren

ctine

Quote from: "Mr_Soma"Finn en melodi med litt trøkk i så blir denne suveren


Takker=)

Noen som føler et kall på å lage en melodi med trøkk i?
Dessverre er ikke jeg en melodilager, men tekster har jeg roen på;) Ikke noe iveien med fantasien hvertfall.....
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Hans A. Ã?legodt

Abide with me?? :D  Jommen sa eg trøkk................

ctine

Quote from: Abide with me?? :D  Jommen sa eg trøkk................

Er det en sang? Kjenner ikke jeg til......
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

ole3000

Man går jo her helt feil vei. Melodien skal først finnes, så sangen. Er jo umulig å komme på en melodi til en tilfeldig sang. Men det var et godt forsøk.
i går for en til!

ctine

Quote from: "ole3000"Man går jo her helt feil vei. Melodien skal først finnes, så sangen. Er jo umulig å komme på en melodi til en tilfeldig sang. Men det var et godt forsøk.


Men det er ikke umulig for en god låtskriver å lage en god melodi til denne teksten da....

Jobber forresten med tekster til kjente melodier også da;)
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

oddewo

ddewo Mitt hjerte står i BRANN
Hvor står ditt???

Brodtkorb

Kjempesang ..... har ett forslag til melodi ..... tygg litt på denne:
" Eg har en gammel tante"  viktig att de som skal synge den kan melodien nÃ¥r det er snakk om supportersanger .... ellers mÃ¥ jeg bare si stÃ¥ pÃ¥ videre

HELT KONGE  men sÃ¥ har vi dette med nedstemming av sanger her inne fordi att det er for mange ord og lange tekster .... det er flaut Ã¥ si det,men vi har en del Ã¥ lære av noen pÃ¥ andre siden av fjellet .... vil ikke nevne navn for det er flaut .... Begynner Ã¥ lure pÃ¥ om  vi e en gjeng med lobotomerte individer som ikke kan klare Ã¥ huske mer enn ett par ord ..... La oss ta oss sammen og fÃ¥ denne frem i lyset

krøvel vellevold

Quote from: "Brodtkorb"men sÃ¥ har vi dette med nedstemming av sanger her inne fordi att det er for mange ord og lange tekster .... det er flaut Ã¥ si det,men vi har en del Ã¥ lære av noen pÃ¥ andre siden av fjellet .... vil ikke nevne navn for det er flaut ....  


Er det de som stort sett synger lalala, chalala, forza, allez og olé du tenker på? Eller tenker du på de som må ha tekst på storskjerm for å kunne synge en sang om en kirke?
Legg ned hele klubben!

Brodtkorb

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Brodtkorb"men sÃ¥ har vi dette med nedstemming av sanger her inne fordi att det er for mange ord og lange tekster .... det er flaut Ã¥ si det,men vi har en del Ã¥ lære av noen pÃ¥ andre siden av fjellet .... vil ikke nevne navn for det er flaut ....  


Er det de som stort sett synger lalala, chalala, forza, allez og olé du tenker på? Eller tenker du på de som må ha tekst på storskjerm for å kunne synge en sang om en kirke?


Spiller det noen rolle .....  mÃ¥ jo si att sist vi var der var det flaut .....  og Vi skal være Norges beste supportere ....
Stå på.Lag sanger som vi kan få hele stadda med på

krøvel vellevold

Quote from: "Brodtkorb"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Brodtkorb"men sÃ¥ har vi dette med nedstemming av sanger her inne fordi att det er for mange ord og lange tekster .... det er flaut Ã¥ si det,men vi har en del Ã¥ lære av noen pÃ¥ andre siden av fjellet .... vil ikke nevne navn for det er flaut ....  


Er det de som stort sett synger lalala, chalala, forza, allez og olé du tenker på? Eller tenker du på de som må ha tekst på storskjerm for å kunne synge en sang om en kirke?


Spiller det noen rolle .....  mÃ¥ jo si att sist vi var der var det flaut .....  og Vi skal være Norges beste supportere ....
Stå på.Lag sanger som vi kan få hele stadda med på


Sier du, og vil at sangene skal være lange og med masse tekst...
Legg ned hele klubben!

Brodtkorb

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Brodtkorb"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Brodtkorb"men sÃ¥ har vi dette med nedstemming av sanger her inne fordi att det er for mange ord og lange tekster .... det er flaut Ã¥ si det,men vi har en del Ã¥ lære av noen pÃ¥ andre siden av fjellet .... vil ikke nevne navn for det er flaut ....  


Er det de som stort sett synger lalala, chalala, forza, allez og olé du tenker på? Eller tenker du på de som må ha tekst på storskjerm for å kunne synge en sang om en kirke?


Spiller det noen rolle .....  mÃ¥ jo si att sist vi var der var det flaut .....  og Vi skal være Norges beste supportere ....
Stå på.Lag sanger som vi kan få hele stadda med på


Sier du, og vil at sangene skal være lange og med masse tekst...


Er no bedre enn Kjør over pakket .... og kan jo henvise til sist gang Vi sang  : Vi e Berømte BRANN fra Bergen  (les sandefjord).... ble  den sunget 4 ganger i stedet for 2 som er vanlig ..... Det var sÃ¥ eg fikk gÃ¥sehud ....... men kan aldri si eg har fÃ¥tt gÃ¥sehud av Ã¥ høre : Kjør over pakket ........ eg er for sanger sÃ¥ lenge som det er sanger som er enkle Ã¥ lære seg ..... SÃ¥ kan jo du holde deg til statestikker

Utmedsnolken

Quote from: "Brodtkorb"

Spiller det noen rolle .....  mÃ¥ jo si att sist vi var der var det flaut .....  og Vi skal være Norges beste supportere ....


Det må da være mange år siden?
"og der snubler Sæternes igjen"

ctine

Eg fikk gåsehud då Nystemten ble sunget for ANDRE gang på Stadion 17. september!! DET var supporterånd det=)
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

krøvel vellevold

Quote from: "Brodtkorb"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Brodtkorb"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Brodtkorb"men sÃ¥ har vi dette med nedstemming av sanger her inne fordi att det er for mange ord og lange tekster .... det er flaut Ã¥ si det,men vi har en del Ã¥ lære av noen pÃ¥ andre siden av fjellet .... vil ikke nevne navn for det er flaut ....  


Er det de som stort sett synger lalala, chalala, forza, allez og olé du tenker på? Eller tenker du på de som må ha tekst på storskjerm for å kunne synge en sang om en kirke?


Spiller det noen rolle .....  mÃ¥ jo si att sist vi var der var det flaut .....  og Vi skal være Norges beste supportere ....
Stå på.Lag sanger som vi kan få hele stadda med på


Sier du, og vil at sangene skal være lange og med masse tekst...


Er no bedre enn Kjør over pakket .... og kan jo henvise til sist gang Vi sang  : Vi e Berømte BRANN fra Bergen  (les sandefjord).... ble  den sunget 4 ganger i stedet for 2 som er vanlig ..... Det var sÃ¥ eg fikk gÃ¥sehud ....... men kan aldri si eg har fÃ¥tt gÃ¥sehud av Ã¥ høre : Kjør over pakket ........ eg er for sanger sÃ¥ lenge som det er sanger som er enkle Ã¥ lære seg ..... SÃ¥ kan jo du holde deg til statestikker
Legg ned hele klubben!

oddewo

hallo!!!!!
eg synes alle sure oppstøt og andre former for gulp, ikke passer oss. Vi skal etter min mening, SKAL drite i hvem vi spiller mot. Og utlukkende støtte og heie fram Våre spillere. De trenger ikke å høre hvor mye vi hater vif,lsk,rbk,ffk og viking. Det har ingen effekt på våre spillere. men heie og synge fram laget og spillerene. så de orker å løfte seg det siste lille ekstra. Vi trenger en holdnings kampanje blandt oss supportere. Det er ikke morsomt å ta med sitt eget barn, for å gi det opplevelsen av å heie på Brann. Når det står drita fulle mennesker i alle aldre og skrikker, ut med pakke kjør over de. Selvfølgelig er det godt å møtes på puben og ta noen øl, men alt med måte


Vi e Brann Bergens stolthet
ddewo Mitt hjerte står i BRANN
Hvor står ditt???

Candyman

Quote from: "ole3000"Man går jo her helt feil vei. Melodien skal først finnes, så sangen. Er jo umulig å komme på en melodi til en tilfeldig sang. Men det var et godt forsøk.

Nja, det kommer nok an på. Du har vel rett når det gjelder våre enkle supportersanger, men ikke om man lager tekster til skikkelige sanger. Hvor mange ganger er det ikke satt melodi til kjente dikt som er blitt til sanger? Tusenvis...

Lest igjennom sangen til frøken ctine her ett par ganger nå, og er helt enig med C@Bøe, den der fortjener en spetakkel-beat mer enn en melodi.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

ctine

Quote from: "Candyman"
Quote from: "ole3000"Man går jo her helt feil vei. Melodien skal først finnes, så sangen. Er jo umulig å komme på en melodi til en tilfeldig sang. Men det var et godt forsøk.

Nja, det kommer nok an på. Du har vel rett når det gjelder våre enkle supportersanger, men ikke om man lager tekster til skikkelige sanger. Hvor mange ganger er det ikke satt melodi til kjente dikt som er blitt til sanger? Tusenvis...

Lest igjennom sangen til frøken ctine her ett par ganger nå, og er helt enig med C@Bøe, den der fortjener en spetakkel-beat mer enn en melodi.


Tusen takk=)
Sangen egner seg kanskje ikke i et "suppoerter-kor" på Stadion midt under en kamp, men jeg er fornøyd med teksten og det hadde vært artig om det hadde blitt litt mer av den=)
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Brodtkorb

Fortjener å ligge opp og fremme ;)

dudo

Med litt nedkorting innimellom passer "Jenter fra Bergen" utmerket.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brodtkorb

Sitter litt Ã¥ leker med den og dudo du er inne pÃ¥ noe der ....... ctine ka sier du ? .. Tror den   kan bli noe ..... skal bare se att vi kan fÃ¥ flyt pÃ¥ den :P

dex1974

Hva med "De nære ting" av Kurt Foss og Reidar Bø?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

ctine

Gode forslag til melodier e komt - thanx altså!!!
Har isje hatt tid te se så mye på dette, siden eg beveger meg inn i en farlig tid m konfirmasjoner, fylla, eksamener og atter fylla:P hahaha=)
De nære ting e jo en kjempefin sang, men eg tenkte d kanskje hadde vært bedre m en melodi m litt fart i... Eg e fullstendig blank for øyeblikket da...

MEN; Ve folk synge denne sangen då? Og egner an seg som en sang å synge på Stadion? E vel egentlig litt litt mer sånn cd-sang, hvertfall lengden på an...
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Go Up