• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

GULT KORT TIL FELT Z

Started by TODDII, August 27, 2006, 21:02:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannfrelst

Migen Memelli er en spiller for brann. Opptil flere ganger banket han hånden på vår egen kjære logo. Han gir alt hver gang. La mannen starte med Helstad mot Viking.
2.10.07-Gullet kom hem!

The Boss

MIGEN MEMELLI!!! elsker den mannen! Gi migen bengt's klippekort..

Stoffi

Quote from: "Kruxleiven"Vet ikke om felt z gjorde noe "galt" i dag, men SS gjorde. Det pipes stort da Helstad blir byttet ut og ikke Bengt. Hvilke signaler sender dette til Bengt om han skal bli jaget ut av publikum nærmest hver gang det er bytte? Vil vi han i klubben neste år? Synes publikum opptrer uintelligent i dag. Hva vet vi om Helstad ba om å bli byttet ut. Dessuten er det det evinnelige maset om å ha en hodesterk spiller på banen. Samt at Bengt har mye mer muskler enn Helstad og slik sett kan krige mer i feltet mot sterke HamKam midtstoppere. Imidlertid skal jeg være enig at det var merkelig av Mons. Det så da virkelig ut som om det eneste som nyttet i angrep var en hurtig spiss.

En annen ting er at det ropes på Miller ganske tidlig. Ved siden å vise misnøye mot laget så er det ikke spesielt smart. Det er da ikke tilfeldig at Mons ikke vil starte med noen av skottene. Det bygges for neste sesong og sånn sett er det bare tull å sette innpå Miller. Det er å lure seg selv. Begge skottene skal jo bort til neste sesong.

Bengt gjør ikke noen bra kamp i dag, men han spiller i en uvant rolle og sliter med at resten av laget heller ikke får det til. Han kan virke litt lett og uinspirert til tider, men det er ikke bare slik at det er bare å bytte han ut så vil den som kommer inn garantert gjøre det bedre. Bengt er dessuten tross alt fremdeles vår toppscorer. Så hvis Sæternes forlater oss forventer jeg at dere står og jubler da også!

Ellers enig i at det er vakkert å se at Migen takker for all støtten han får. Hvilket må sies å være mye i forhold til hvor lite spilletid han får.

For øvrig: Forumet til Tornekrattet er særs tregt!


Selvfølgelig pipes det når tomålsscoreren vår går ut. Han var jo et angrep alene. Bengt spilte en ordinær kamp, under pari. Hvorfor pipe når han ble tatt ut?
Hvis du og bengt ikke skjønner det, så får det være deres sak.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

klysa

Bengt er bås, intet nytt. Pipingen rettes mot Mjelde som ALLTID tar ut en annen spiller fremfor Bengt, Selv om han er verdens beste uven med ballen.

Det må da for faen være lov å vise missnøye?

Kruxleiven

Det er lov. Jeg får gjenta meg selv da. Den dag Bengt har veid for og i mot og et av momentene for at han drar er at han føler seg mislikt av publikum. Da regner jeg med dere jubler. Tomålscoreren av? Som sagt før. Det handler da om taktikk. Hva Mjelde tror er best for laget og kampens videre utvikling. Jeg har sagt det virket merkelig, men å til de grader pipe på Sæternes bekostning blir feil. Har ikke hørt Helstad si noe, men kanskje han var trøtt, han løp da en del. Så hva skal vi da med han på banen. Mjelde ville vel ha spillere som mer holder ballen på topp fremfor Helstad som stormer mot mål gang på gang og gjerne mister ballen også.

Endre

Tviler på at Bengt føler seg mislikt av publikum. Hans sang blir jo veldig ofte sunget rett etter kampstart, og utover kampen forøvrig.
At publikum piper når kampens beste spiller tas ut, tror jeg neppe han tar personlig.
Han vil vel neppe påstå at det var hans beste kamp i dag uansett..

DeeDee

Quote from: "grei"Tror det er du som misforstår her, ja. Du og endel andre som roper dette på feil tidspunkt (merk neste gang at ropet aldri har noe trøkk når det brukes i disse periodene).

Dette ropet ble opprinnelig brukt i perioder der vi rundspiller og ydmyker motstanderen. Det er ikke ment som noen ydmyk bønn eller krav om at laget faktisk skal spille bedre, det er en anerkjennelse av at vi faktisk spiller bra, det er en bekreftelse av vår egen fortreffelighet. Et fett glis i retning av motstanderlagets utsvimlede spillere. Det er manifestasjonen av styrke. Lyden av Brannnrus.  (Det bør vel være unødvendig å legge til at det ble unnfanget i en tid da laget spilte betydelig bedre fotball enn nå om dagen).

Angående pølse så inngår det i planen.

Texas

Quote from: "Kruxleiven"

En annen ting er at det ropes på Miller ganske tidlig. Ved siden å vise misnøye mot laget så er det ikke spesielt smart. Det er da ikke tilfeldig at Mons ikke vil starte med noen av skottene. Det bygges for neste sesong og sånn sett er det bare tull å sette innpå Miller. Det er å lure seg selv. Begge skottene skal jo bort til neste sesong.



jeg er enig med veldig mye du skriver, men akkurat her er jeg ikke enig. Miller er mye bedre enn sæternes på kanten. Selv om det bygges for neste sesong, så er jo det en fordel å klare 2 plassen slik at klubben får noen ekstra millioner fra tv rettighetene. Derfor ville jeg startet med miller på kanten.

enavgutta

Det sies at Helstad ble tatt av pga slitne knær.

Xminator

Quote from: "Brannfrelst"Migen Memelli er en spiller for brann. Opptil flere ganger banket han hånden på vår egen kjære logo. Han gir alt hver gang. La mannen starte med Helstad mot Viking.


Trodde vi hadde lært å ikke tolke slike signaler? Memelli spiller på publikum. Det hadde han gjort uavhengig av om drakten er gul, blå eller rød.

Atlet Orvanger

Helstad ba om å få bytte selv.

Bassew

[/quote]

Jeg stiller med meget undrende til din påstand om at det var du som startet å synge "Kjør over pakket"! Ikke at det er så viktig hvem som startet med det, men å ta æren fra noen andres prestasjoner er ikke bra
Sangen ble førse gang meg bekjent yttret i ren fustrasjon fra en høy slank vims på Felst Z i begynnelsen av sesongen, mener faktisk at det var mot LSK. Feltet lo med en gang og før man viste ordet av det, så stod hele feltet å sang "Kjør over pakket". Resten er historie.
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

LandåsKongen

ikke rart at det pipes mot sæternes. mannen er jo elendig. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor mjelde ALLTID bruker han. Det må være noe alvorlig galt med mjelde.

Utmedsnolken

Quote from: "LandåsKongen"ikke rart at det pipes mot sæternes. mannen er jo elendig. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor mjelde ALLTID bruker han. Det må være noe alvorlig galt med mjelde.


Han har da litt av en innleggsfot, imotsetning til alle andre på laget, så løfter han iallefall ballen langt over førsteforsvarer.
"og der snubler Sæternes igjen"

LandåsKongen

ja gjerne så langt at ballen havner der det ikke er en eneste i rødt

Tommen

Er ikke av den typen som skriver for mye på dette forumet, men nå klarer jeg simpelthen ikke å la være. Har gått på stadion i 30 år, stått på store stå siden store stå som ett vakkert fenomen ble etablert. Husker enda med tårer i øynene hvor flott det var å få vår meget dyktige forsanger opp på gjerde å dra i gang store står noe så sinnsykt.
Det som har engasjert meg nesten like mye som jakten på gullet i år er hvordan vi Brann supportere er MOT hverandre. Store stå mot hansaen og felt Z??? Hva f... er dette for noe forbannet tull. Sånn har det aldri vært blant supportere før. Visstnok husker jeg debatter og uenigheter om slikt som piping på egne spillere osv, men ikke sånn til de grader drittslenging og hakking internt blant Branns egne supportere. Brann stadion var for en del år tilbake fryktens arena, slik er det ikke lenger og jeg tror det vil forbli slik så lenge det føres så konstruktive debatter om  SK Brann og stemning på stadion som det har vært gjort hittil. Savner også tøffere initiativ fra Bataljonen i denne sammenhengen. Noen kloke hoder fra både store stå og felt z burde satt seg sammen i vinter å kalt en spade for en spade og røsket opp i dette tullet.

Når det gjelder den pipingen å synging på spillere som ikke spiller på banen er det en fryktelig uting og har hevdet det i alle år. De som påstår at dette gagner Brann og skylder på fryktelig engasjement tar fryktelig feil mener jeg. Hvis man ærlig og oppriktig mener dette har noe for seg er man mildt sagt fryktelig historieløs både når det gjelder norsk og ikke minst internasjonal fotball. Som en nevnte tidligere minnes jeg enda jeg ble fryktelig rørt over supporterene til Liverpool sin støtte under finalen i champions for noen år siden. Ligger under 3-0, supporterene synger i et sett og løfter laget fram til gull. Dette var noe som rørte alle fotball glade mennesker, selv om jeg ikke er liverpool fan.

Kort oppsummert: Slutt med drittslenging til hverandre, diskuter men la oss respektere alles synspunkter og det at vi er forkjellig, og la oss heller ha fokus på det viktigste: Ubegrenset støtte til de til enhver tid fantstiske spillerene som spiller for vårt kjære sk Brann.
Hvor er du Mons Ivar?

cyp

Det verste var langt ifra at folk ropte på Migen Memelli, det er jo for så vidt harmløst. Men kraftig buing fra felt Z når Mjelde takker alle for støtten og snakker om gullambisjoner de to neste årene, ja da følte jeg meg flau.

En ting er at mange ikke er fornøyd med at Mjelde blir, men når han først har signert en toårs-kontrakt som Brann-trener, skal man faen meg støtte ham i tykt og tynt. La den sportslige ledelsen bestemme om han evt. må gå.
elt O e snobbete!!

Utmedsnolken

Quote from: "cyp"Det verste var langt ifra at folk ropte på Migen Memelli, det er jo for så vidt harmløst. Men kraftig buing fra felt Z når Mjelde takker alle for støtten og snakker om gullambisjoner de to neste årene, ja da følte jeg meg flau.

En ting er at mange ikke er fornøyd med at Mjelde blir, men når han først har signert en toårs-kontrakt som Brann-trener, skal man faen meg støtte ham i tykt og tynt. La den sportslige ledelsen bestemme om han evt. må gå.


Jeg pep ikke på Mjelde, men det er nå lov å tenke for seg selv og ikke la administrasjonen gjøre det for deg. Vi er ikke hjernedøde sauer.
Hadde det vært tak i Mjelde, så hadde han lovd gull neste år (noe han holdt på å gjøre, før han skjønte hva han holdt på å si) og gått av hvis han ikke hadde klart det, istedenfor å komme med noe vagt om forbedring av prestasjoner og blablabal.
"og der snubler Sæternes igjen"

Candyman

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "cyp"Det verste var langt ifra at folk ropte på Migen Memelli, det er jo for så vidt harmløst. Men kraftig buing fra felt Z når Mjelde takker alle for støtten og snakker om gullambisjoner de to neste årene, ja da følte jeg meg flau.

En ting er at mange ikke er fornøyd med at Mjelde blir, men når han først har signert en toårs-kontrakt som Brann-trener, skal man faen meg støtte ham i tykt og tynt. La den sportslige ledelsen bestemme om han evt. må gå.


Jeg pep ikke på Mjelde, men det er nå lov å tenke for seg selv og ikke la administrasjonen gjøre det for deg. Vi er ikke hjernedøde sauer.
Hadde det vært tak i Mjelde, så hadde han lovd gull neste år (noe han holdt på å gjøre, før han skjønte hva han holdt på å si) og gått av hvis han ikke hadde klart det, istedenfor å komme med noe vagt om forbedring av prestasjoner og blablabal.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Red Rabitt

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "cyp"Det verste var langt ifra at folk ropte på Migen Memelli, det er jo for så vidt harmløst. Men kraftig buing fra felt Z når Mjelde takker alle for støtten og snakker om gullambisjoner de to neste årene, ja da følte jeg meg flau.

En ting er at mange ikke er fornøyd med at Mjelde blir, men når han først har signert en toårs-kontrakt som Brann-trener, skal man faen meg støtte ham i tykt og tynt. La den sportslige ledelsen bestemme om han evt. må gå.


Jeg pep ikke på Mjelde, men det er nå lov å tenke for seg selv og ikke la administrasjonen gjøre det for deg. Vi er ikke hjernedøde sauer.
Hadde det vært tak i Mjelde, så hadde han lovd gull neste år (noe han holdt på å gjøre, før han skjønte hva han holdt på å si) og gått av hvis han ikke hadde klart det, istedenfor å komme med noe vagt om forbedring av prestasjoner og blablabal.

I følge deg så er jo det totalt urealistisk med gull neste år, men allikavel mener du at mjelde burde si dette!?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Utmedsnolken

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "cyp"Det verste var langt ifra at folk ropte på Migen Memelli, det er jo for så vidt harmløst. Men kraftig buing fra felt Z når Mjelde takker alle for støtten og snakker om gullambisjoner de to neste årene, ja da følte jeg meg flau.

En ting er at mange ikke er fornøyd med at Mjelde blir, men når han først har signert en toårs-kontrakt som Brann-trener, skal man faen meg støtte ham i tykt og tynt. La den sportslige ledelsen bestemme om han evt. må gå.


Jeg pep ikke på Mjelde, men det er nå lov å tenke for seg selv og ikke la administrasjonen gjøre det for deg. Vi er ikke hjernedøde sauer.
Hadde det vært tak i Mjelde, så hadde han lovd gull neste år (noe han holdt på å gjøre, før han skjønte hva han holdt på å si) og gått av hvis han ikke hadde klart det, istedenfor å komme med noe vagt om forbedring av prestasjoner og blablabal.

I følge deg så er jo det totalt urealistisk med gull neste år, men allikavel mener du at mjelde burde si dette!?


Mjeldes jobb er å vinne gullet, da bør han tro på det også. Hva jeg tror er mulig, tror jeg de færreste utenom meg selv bryr seg om.
"og der snubler Sæternes igjen"

Glimten

QuoteTommen Skrevet: Man Okt 30, 2006 12:09 pm    Tittel:  

--------------------------------------------------------------------------------

Er ikke av den typen som skriver for mye på dette forumet, men nå klarer jeg simpelthen ikke å la være. Har gått på stadion i 30 år, stått på store stå siden store stå som ett vakkert fenomen ble etablert. Husker enda med tårer i øynene hvor flott det var å få vår meget dyktige forsanger opp på gjerde å dra i gang store står noe så sinnsykt.
Det som har engasjert meg nesten like mye som jakten på gullet i år er hvordan vi Brann supportere er MOT hverandre. Store stå mot hansaen og felt Z??? Hva f... er dette for noe forbannet tull. Sånn har det aldri vært blant supportere før. Visstnok husker jeg debatter og uenigheter om slikt som piping på egne spillere osv, men ikke sånn til de grader drittslenging og hakking internt blant Branns egne supportere. Brann stadion var for en del år tilbake fryktens arena, slik er det ikke lenger og jeg tror det vil forbli slik så lenge det føres så konstruktive debatter om SK Brann og stemning på stadion som det har vært gjort hittil. Savner også tøffere initiativ fra Bataljonen i denne sammenhengen. Noen kloke hoder fra både store stå og felt z burde satt seg sammen i vinter å kalt en spade for en spade og røsket opp i dette tullet.

Når det gjelder den pipingen å synging på spillere som ikke spiller på banen er det en fryktelig uting og har hevdet det i alle år. De som påstår at dette gagner Brann og skylder på fryktelig engasjement tar fryktelig feil mener jeg. Hvis man ærlig og oppriktig mener dette har noe for seg er man mildt sagt fryktelig historieløs både når det gjelder norsk og ikke minst internasjonal fotball. Som en nevnte tidligere minnes jeg enda jeg ble fryktelig rørt over supporterene til Liverpool sin støtte under finalen i champions for noen år siden. Ligger under 3-0, supporterene synger i et sett og løfter laget fram til gull. Dette var noe som rørte alle fotball glade mennesker, selv om jeg ikke er liverpool fan.

Kort oppsummert: Slutt med drittslenging til hverandre, diskuter men la oss respektere alles synspunkter og det at vi er forkjellig, og la oss heller ha fokus på det viktigste: Ubegrenset støtte til de til enhver tid fantstiske spillerene som spiller for vårt kjære sk Brann.


Prøvde meg på dette sitat greiene, men vet ikke helt om jeg lykkes..Uansett, dette innlegget til Tommen beskriver en tydelig konflikt, om det er lov å kalle det det. Hansa vs Store stå(og andre grupperinger for den saks skyld). Selv mener jeg at det er mye bedre med flere ulike grupperinger, enn en samlet gjeng som gjør likt i alt. F.eks Klanen, de heier mer på seg selv enn laget. At det er drittslenging mellom de ulike grupperingene synes jeg det bør være takhøyde for, selv om det er ulike grader for drittslenging.

Jeg er 100% sikker på at alle sammen støtter Brann uansett(hvertfall de 7-8000 som kommer på hver kamp), men det reageres på ulike måter. At folk buer i motgang kan virke som en av hovedskillelinjene mellom hansa og store stå, med unntak begge steder. Poenget er at folk er engasjert men har ulike meninger, noe som er et bra tegn. Et supportermonopol slik som Klanen har i VIF er ikke noe ideell situasjon. At LSK utestenger Ultras vitner bare om uvitenhet.

Personlig mener jeg at buing er noe som må tåles. Gjør du ikke jobben din så må du søren meg være mann nok til å få høre det.  Det skrives at en er historieløs når en hevder at buing har noe for seg. Vel, Brann vant vel nylig 2-1 mot Ham-Kam etter tidens buing i pausen. Jeg sier ikke at dette ene og alene snudde kampen, men folk ga grei beskjed om slik slett innsats ikke ble tolerert. Denne diskusjonen har sikkert vært diskutert tidligere, og en kommer aldri til å bli enig, men som påpekt ovenfor, så mener jeg at det bare er bra.

Kararay

QuoteEr det innøført egne demokratiske lover på Felt Z? Hvem har stemmerett? Hvis man tar hele Hansa med i betraktning, så er ikke de som står i flertall. De er ikke engang i flertall om man lar hele Felt Z fra bunn til topp få være med i opptellingen. Er det bare øvre felt Z som får være med i manntallet det skal regnes prosenter av? Hvor skal grensen gå for hvor hvem som kan regnes med?




her bommer du kraftig krøvel....   ca. 2/3 av felt z står.. det er vel bare 8 rader eller noe på Felt Z som sitter...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Brann_ruler86

Er vel bare den halvdelen av øvre felt Z lengst mot enden av tribunen som pleier å stå hele kampen. Og gjengen som står på nedre felt Z er ikke så veldig stor...
Gå ta banen!

kapteinen

Quote from: "Brann_ruler86"Er vel bare den halvdelen av øvre felt Z lengst mot enden av tribunen som pleier å stå hele kampen. Og gjengen som står på nedre felt Z er ikke så veldig stor...


Feil.
Folk står helt ned til studentplassene.
Det vil si fra rekke 9 og oppover!!
Z

Stoffi

Quote from: "Kararay"
QuoteEr det innøført egne demokratiske lover på Felt Z? Hvem har stemmerett? Hvis man tar hele Hansa med i betraktning, så er ikke de som står i flertall. De er ikke engang i flertall om man lar hele Felt Z fra bunn til topp få være med i opptellingen. Er det bare øvre felt Z som får være med i manntallet det skal regnes prosenter av? Hvor skal grensen gå for hvor hvem som kan regnes med?




her bommer du kraftig krøvel....   ca. 2/3 av felt z står.. det er vel bare 8 rader eller noe på Felt Z som sitter...



Det stemmer. Står selv på rad 10.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up