• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

HANSA 2007

Started by Pondan, August 26, 2006, 10:49:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

slang

Selvfølgelig skal 14-16 åringer få gå på brannkamp! Men de fleste må vel være enige i at 500 menn i midten av 20-årene lager litt mer trøkk en 500 i begynnelsen av tenårene. Hvis vi skal gjøre Hansa til en fryktet og respektert supportertribune er vi avhengige av en majoritet av menn i alderen 20 ++.

Ser for meg at man etterhvert får, som det har vært snakket om tidligere, en Bataljonen ung på beina. Disse burde få sitt eget sted på stadion og mulighet for billigere billetter/partoukort. De yngste hadde samlet seg her og når de ble gamle nok kunne de kommet bort til de store og da hadde de ikke turd annet enn å synge til stemmen brister for å bli godtatt.

Slik håper i allefall jeg det blir! Om det er realistisk er en annen sak...
ansa 08

Klaus_Brann

Quote from: "slang"Selvfølgelig skal 14-16 åringer få gå på brannkamp! Men de fleste må vel være enige i at 500 menn i midten av 20-årene lager litt mer trøkk en 500 i begynnelsen av tenårene. Hvis vi skal gjøre Hansa til en fryktet og respektert supportertribune er vi avhengige av en majoritet av menn i alderen 20 ++.

Ser for meg at man etterhvert får, som det har vært snakket om tidligere, en Bataljonen ung på beina. Disse burde få sitt eget sted på stadion og mulighet for billigere billetter/partoukort. De yngste hadde samlet seg her og når de ble gamle nok kunne de kommet bort til de store og da hadde de ikke turd annet enn å synge til stemmen brister for å bli godtatt.

Slik håper i allefall jeg det blir! Om det er realistisk er en annen sak...


VIF har vel en slik ordning, hvor unge enga står bak det ene målet, mens Klanen står på langsiden. Men dette er vel fjortiser og nedover virker det som. Man kunne prøvd å få til noe lignende, da hadde vi fått stemning enda fler steder på stadion, og det er vel ønskelig.
Kanskje dette er noe Bataljonen sammen med Brann kunne tatt tak i.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

unge enga er en gruppe unger som sitter på et felt ved inngangen til VG nedre. ca 50 stykk og en alder på 6-9 år =) iallefall sist jeg var på ullevaal

Helginho

Quote from: "SKBMiller"unge enga er en gruppe unger som sitter på et felt ved inngangen til VG nedre. ca 50 stykk og en alder på 6-9 år =) iallefall sist jeg var på ullevaal


Unge enga er vel en ultras\casualgruppering..

Miniklanen som du tenker på er forøvrig en respektert barnetribune, med egne flagg/banner og sanger.. Artig

SKBMiller

ah sant det. sorry. tenkte på miniklanen jeg^^

Helginho

Er vel en gruppe med unger på BT-Svingen som sitter og terroriserer bortesupporterne, de sang no Moldesupporterne i senk ifjor..

Ikke at det er en stor prestasjon..

brann:)

Quote from: slangSelvfølgelig skal 14-16 åringer få gå på brannkamp! Men de fleste må vel være enige i at 500 menn i midten av 20-årene lager litt mer trøkk en 500 i begynnelsen av tenårene. Hvis vi skal gjøre Hansa til en fryktet og respektert supportertribune er vi avhengige av en majoritet av menn i alderen 20 ++.

Ser for meg at man etterhvert får, som det har vært snakket om tidligere, en Bataljonen ung på beina. Disse burde få sitt eget sted på stadion og mulighet for billigere billetter/partoukort. De yngste hadde samlet seg her og når de ble gamle nok kunne de kommet bort til de store og da hadde de ikke turd annet enn å synge til stemmen brister for å bli godtatt.

Slik håper i allefall jeg det blir! Om det er realistisk er en annen sak...


Men det er enkelte under 20 som lager stemning og. Synest at de som lager trøkk, synger og hjelper men stemningen bør få stå der sjølv om de er under 20 men ikkje alt for ungt da selfølgeligt.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

speckii

for å få bedre stemning skulle vi jo gjort som danskene. Begynt å servere alkohol:P men det er ikke lov da, men hadde sikkert økt volumet. :lol:
quot;live by the gun, die by the gun" Tupac Amaru Shakur:D

slang

Quote from: "brann:)"
Men det er enkelte under 20 som lager stemning og. Synest at de som lager trøkk, synger og hjelper men stemningen bør få stå der sjølv om de er under 20 men ikkje alt for ungt da selfølgeligt.


Selvfølgelig er det mange under 20 som lager stemning! Problemet er at mange av de yngste skal tøffe seg for vennene sine å starte sanger hele tiden. Ofte feil sang til feil tidspunkt. Vært der selv og ler godt av meg selv nå som jeg har blitt litt eldre. Og også sikkert flere som ikkje e slik, bare gode, syngende supportere :wink:
ansa 08

brann:)

Ja men det er nokk ikkje noko vi kan gjere med det. Men vi får sjå korleis det går.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

Quote from: "speckii"for å få bedre stemning skulle vi jo gjort som danskene. Begynt å servere alkohol:P men det er ikke lov da, men hadde sikkert økt volumet. :lol:


Er ikke sikker på det du! Hvis folk hadde nøyet seg med et par-tre øl; ja helt klart! Men folk nøyer seg ikke med et par-tre øl...
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"Er ikke sikker på det du! Hvis folk hadde nøyet seg med et par-tre øl; ja helt klart! Men folk nøyer seg ikke med et par-tre øl...


Nettopp, og gjerne de som ikke hadde nøyd seg med et par-tre øl under kampen er ofte de som nøyet seg med 10-12 før kampen også.
ons Ivar skal hem...

weirus

det som det nå er stor mulighet for er at HELE GJENGEN samles på pubben før kamp ettrsom det nå ikke er behov for å sloss om plassene på SS...så kan vi ta et par øl eller 4 der for å få opp litt av stemningen...for de som trenger det..
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Klaus_Brann

Quote from: "speckii"for å få bedre stemning skulle vi jo gjort som danskene. Begynt å servere alkohol:P men det er ikke lov da, men hadde sikkert økt volumet. :lol:


Det tror du hadde skapt bedre stemning?Det hadde bare hjulpet de som ikke fikk i seg nok på puben til å bli mer dritings. Det gjelder ikke alle, men en del..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "weirus"det som det nå er stor mulighet for er at HELE GJENGEN samles på pubben før kamp ettrsom det nå ikke er behov for å sloss om plassene på SS...så kan vi ta et par øl eller 4 der for å få opp litt av stemningen...for de som trenger det..


Men var det ikke så at det bare var fjortiser på store-stå?
ons Ivar skal hem...

Ingo

Eg tror at majoriteten av tilskuerene hadde nøyd seg med et par halvlitere, at noen få kunne klovne seg, burde ikke ødelegge for resten.
For min del hadde det vært konge om vi disponere lokalet i Hansa tribunen.
Litt inntak av alkohol hadde løsnet litt på stemmebåndene hos de som gjerne ikke synger så mye.

TrulsVikane

kansje litt out of tema her men har noen fått paturkortet og eventuelt når kommer det?
kte lidenskap har et navn: BRANN

weirus

Quote from: "Marek"
Quote from: "weirus"det som det nå er stor mulighet for er at HELE GJENGEN samles på pubben før kamp ettrsom det nå ikke er behov for å sloss om plassene på SS...så kan vi ta et par øl eller 4 der for å få opp litt av stemningen...for de som trenger det..


Men var det ikke så at det bare var fjortiser på store-stå?


Bare og bare...store deler, men også mange av oss som ikke er fjortiser, men heller på den lovlige siden av "alkoholgrensen".

men over til det tråden handler om..

Ringte i dag disse bilettluke/i-ticket folka siden jeg ikke har mottatt noen faktura, men bare en bekreftelse på mail 19. des.
Hun i andre enden som til en forandring ar VELDIG hyggelig fant ingenting på meg, men skulle sjekke opp i om det var de som hadde gjort en feil eller ikke..

Derfor lurer jeg på, om disse reservasjonslisene i det hele tatt er oversendt billettluka, og når evt, man kan forvente at dette blir gjort ettersom noen av oss sitter som studeneter med behov for å planlegge utgiftene som disse billettene fører med seg.
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

TrulsVikane

Når sjønner Brann at billetluka er ALTFOR dorlig!? når så mangen har problemer med de, og noen faktisk ikke har fått regningen engang(Jeg stiller meg i den køen)..Når får vi foresten kortene i posten?
kte lidenskap har et navn: BRANN

tj00m

lurer på når dere sender ut partoutkortene?
Brann Bergens Stolthet!

dex1974

Quote from: "TrulsVikane"kansje litt out of tema her men har noen fått paturkortet og eventuelt når kommer det?


Jeg ble ringt opp av en fra iticket for en uke siden ca der de ville ha en bekreftelse på om det var riktig at jeg skulle ha partoutkort?
Eehh...jeg betalte kr.1575,- for plass i Hansasvingen i begynnelsen av november (innen fristen) og kvitteringen kom i postkassen uken etter så hva i huleste de driver med der oppe i Bodø må gudene vite!!!

Håper og partoutkortene snart kommer i posten da jeg trenger nummer til å logge på "Garderoben" på brann.no.
For første gang på 3 år hadde jeg ikke partoutkort ifjor så noe nummer for å kunne bruke den tjenesten har jeg da ikke.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

slang

Quote from: "dex1974"kvitteringen kom i postkassen uken etter så hva i huleste de driver med der oppe i Bodø må gudene vite!!!


Har alle her fått kvitering? Det har ikke jeg sett noe til.
ansa 08

Bataljonen

Quote from: "tj00m"lurer på når dere sender ut partoutkortene?


regner med at partoutkortene blir sendt ut like før seriestart som tidligere, men dette skal vi få sjekket nærmere opp i.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

tj00m

Quote from: "slang"
Quote from: "dex1974"kvitteringen kom i postkassen uken etter så hva i huleste de driver med der oppe i Bodø må gudene vite!!!


Har alle her fått kvitering? Det har ikke jeg sett noe til.


Det er vell pga han har betalt med nettbank og fått kvitteringen i posten, eg har ikke fått noe kvittering heller, men iticket folkene ringte meg å spørte om det stemte at eg skulle ha partoutkort...
Brann Bergens Stolthet!

mr-bolstad

Quote from: "tj00m"
Quote from: "slang"
Quote from: "dex1974"kvitteringen kom i postkassen uken etter så hva i huleste de driver med der oppe i Bodø må gudene vite!!!


Har alle her fått kvitering? Det har ikke jeg sett noe til.


Det er vell pga han har betalt med nettbank og fått kvitteringen i posten, eg har ikke fått noe kvittering heller, men iticket folkene ringte meg å spørte om det stemte at eg skulle ha partoutkort...


betalte med nettbank jeg å, men har verken fått telefon eller kvittering..
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Bataljonen

Quote from: "mr-bolstad"
Quote from: "tj00m"
Quote from: "slang"
Quote from: "dex1974"kvitteringen kom i postkassen uken etter så hva i huleste de driver med der oppe i Bodø må gudene vite!!!


Har alle her fått kvitering? Det har ikke jeg sett noe til.


Det er vell pga han har betalt med nettbank og fått kvitteringen i posten, eg har ikke fått noe kvittering heller, men iticket folkene ringte meg å spørte om det stemte at eg skulle ha partoutkort...


betalte med nettbank jeg å, men har verken fått telefon eller kvittering..

For å få kvittering/kvitteringsoblat i nettbanken må man krysse av for dette ved betaling av regning.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Klaus_Brann

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "tj00m"lurer på når dere sender ut partoutkortene?


regner med at partoutkortene blir sendt ut like før seriestart som tidligere, men dette skal vi få sjekket nærmere opp i.


Det er en ting, men har fortsatt ikke mottatt noen regning på partoutkortet?Skulle ikke dette kommet snart?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

paf

Quote from: "Klaus_Brann"
Det er en ting, men har fortsatt ikke mottatt noen regning på partoutkortet?Skulle ikke dette kommet snart?

Ring iTicket, du, så finner dere nok ut av det... 75 54 25 53

weirus

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "tj00m"lurer på når dere sender ut partoutkortene?


regner med at partoutkortene blir sendt ut like før seriestart som tidligere, men dette skal vi få sjekket nærmere opp i.


Hva med regningen??
Vet dere når de blir sendt ut?
I-ticket/billettluka hadde ikke engang registrert noen reservasjon på meg, heller ikke på de plassene jeg fikk oppgitt av dere at var satt av til meg..
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Bataljonen

Quote from: "weirus"
Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "tj00m"lurer på når dere sender ut partoutkortene?


regner med at partoutkortene blir sendt ut like før seriestart som tidligere, men dette skal vi få sjekket nærmere opp i.


Hva med regningen??
Vet dere når de blir sendt ut?
I-ticket/billettluka hadde ikke engang registrert noen reservasjon på meg, heller ikke på de plassene jeg fikk oppgitt av dere at var satt av til meg..


Da sender du en mail til hansa07@bataljonen.no så skal vi få sjekket det.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

slang

ansa 08

robbie A

Quote from: "slang"


Usedvanlig bra denne linken.

Likte spesielt fremblikket til 2012 hvor Anacondagjengen gjorde et fremstøt etter kampen mot Flaktveit. :)

DJ_ADG

Quote from: "robbie A"
Quote from: "slang"


Usedvanlig bra denne linken.

Likte spesielt fremblikket til 2012 hvor Anacondagjengen gjorde et fremstøt etter kampen mot Flaktveit. :)


Ikkje glem Nye Brann Stadion i Wimbledon
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

slang

ansa 08

Pondan

"Da er samtlige plasser på Bataljonen sitt felt utsolgt"

Er det et felt? eller flere? Hvor mangen er solgt osv.. greit med litt mer info..

slang

Regner med det gjelder felt B og C
ansa 08

Klaus_Brann

Quote from: "slang"Regner med det gjelder felt B og C


Det var vel som du sier både felt B og C på nedre del av Hansa, men de snakket jo for en tid tilbake siden om å utvide det, har dette blitt gjort??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bataljonen

Felt B og C på nedre Frydenbø er nå helt utsolgt. Vi har i tillegg solgt endel plasser på felt D.
Det er ikke umulig at vi før denne sesongen kan få tilgang til enda flere plasser på felt D, dette jobber jeg nå med.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

brann:)

Dette kan jo bli veldigt bra. Om vi fyller en del på felt d og så er vi mannsterke pluss de på felt å om de er villige til å synge samstemmt da.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

2rB

Quote from: "krøvel vellevold"

Det står på salgskartet at det er «noe redusert sikt».
Kva dette innebærer står det jo ingen ting om men folk bør vel være LITT inforstått med det når «problemet» oppstår...

Edit: Greit at eg ikkje står på kanten mot sidefeltene, så slepper eg vertfall å krangle med vanskelige bergensere (vi har vel alle ein tendens til å være det innimellom)

Edit2: Eg identifiserer meg med Bergen selv om eg bur litt langt vekke for øyeblikket - så ikkje ta det som eit angrep utenfra...

krøvel vellevold

Quote from: "2rB"[ Det står på salgskartet at det er «noe redusert sikt».
Kva dette innebærer står det jo ingen ting om men folk bør vel være LITT inforstått med det når «problemet» oppstår...

...


Jo, men jeg mener å huske at det ikke stod noe om "redusert sikt" den første tiden. Dette var noe de slang på senere.
Legg ned hele klubben!

Pondan

Hallo BBB..

Jeg ordnet sesongkort til 5 stk.. 1 har ikke betalt, ikke kommer han til det heller.. Jeg har en fetter som er lysten på et sesongkort, er det mulig for han å overta den personen som ikke kommer til å betale for den plassen?

Bataljonen

Quote from: "Pondan"Hallo BBB..

Jeg ordnet sesongkort til 5 stk.. 1 har ikke betalt, ikke kommer han til det heller.. Jeg har en fetter som er lysten på et sesongkort, er det mulig for han å overta den personen som ikke kommer til å betale for den plassen?


Ta å send en mail til hansa07@bataljonen.no så ordner vi det.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Erlend

jeg hÃ¥per vi fÃ¥r litt mer bevegelse enn de tidligere Ã¥rene fra nÃ¥ av.  Hopping, helikopter med skjerfene og sÃ¥nn "skjerfdans" der alle hever og senker skjerfene i takt hadde vært en god begynnelse.  Synes ogsÃ¥ vi burde bruke skjerfene mer sÃ¥nn som nÃ¥r vi tar "byen e Bergen", at vi tar de over hodet.  Blir nesten ikke noe vits i Ã¥ ta de med for man bruker de sÃ¥ lite

paf

Quote from: "Erlend"jeg hÃ¥per vi fÃ¥r litt mer bevegelse enn de tidligere Ã¥rene fra nÃ¥ av.  Hopping, helikopter med skjerfene og sÃ¥nn "skjerfdans" der alle hever og senker skjerfene i takt hadde vært en god begynnelse.  Synes ogsÃ¥ vi burde bruke skjerfene mer sÃ¥nn som nÃ¥r vi tar "byen e Bergen", at vi tar de over hodet.  Blir nesten ikke noe vits i Ã¥ ta de med for man bruker de sÃ¥ lite

Synes vi skal ta dette opp på årsmøtet, og ha en god diskusjon sånn at vi kan bestemme når alle skal hoppe, svinge skjerfene over hodet, heve og senke skjerfene sine, etc.

Klaus_Brann

Quote from: "Erlend"jeg hÃ¥per vi fÃ¥r litt mer bevegelse enn de tidligere Ã¥rene fra nÃ¥ av.  Hopping, helikopter med skjerfene og sÃ¥nn "skjerfdans" der alle hever og senker skjerfene i takt hadde vært en god begynnelse.  Synes ogsÃ¥ vi burde bruke skjerfene mer sÃ¥nn som nÃ¥r vi tar "byen e Bergen", at vi tar de over hodet.  Blir nesten ikke noe vits i Ã¥ ta de med for man bruker de sÃ¥ lite


Veldig enig når det gjelder "Byen e Bergen...", får håpe det blir mer skjerfheving på den fremover.
Gleder meg til å føle trykket fra Hansa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Av det jeg har sett (riktignok ikke så mye) så pleier nesten alle supportergjenger å løfte skjerfene over hodet under "nasjonalsangen", enten det er byen eller klubben sin sang. Hadde vært flott med noe slikt under nystemten!
GÃ¥ ta banen!

Klaus_Brann

Quote from: "Brann_ruler86"Av det jeg har sett (riktignok ikke så mye) så pleier nesten alle supportergjenger å løfte skjerfene over hodet under "nasjonalsangen", enten det er byen eller klubben sin sang. Hadde vært flott med noe slikt under nystemten!


Nei, da er det hånda på hjertet og av med lua..skjerfet for holde seg rolig rundt halsen..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Pondan

Sendte mail i går kveld.. noe svar å få snart?

Go Up