• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

HANSA 2007

Started by Pondan, August 26, 2006, 10:49:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mbs

Quote from: "Bataljonen"Som jeg skrev så kan vi ikke blidgjøre alle. Det er opp til hver enkelt om man ønsker å benytte seg av Bataljonens partoutkort. Er dere mer opptatt av pris er det bare å bestille på T-feltet som blir et enda billigere alternativ.

Xminator

Om supporterfeltet skal bli de billigste billettene så er det en liten krise for den syngende supportergruppen. Prisen bør være den samme som resten av Hansa. Noen form for bekvemmelighetsrabatt og du drar til deg de som kun ser på pris. Og har i praksis laget en fjortisstribune.

Ja til høy pris på supporterfeltet!

mbs

Quote from: "Xminator"Om supporterfeltet skal bli de billigste billettene så er det en liten krise for den syngende supportergruppen. Prisen bør være den samme som resten av Hansa. Noen form for bekvemmelighetsrabatt og du drar til deg de som kun ser på pris. Og har i praksis laget en fjortisstribune.

Ja til høy pris på supporterfeltet!


Jeg er uenig der, den bør iallafall være kontigenten billigere enn andre tilsvarende felt. Når vi snakker om sesongkort, enkelt billetter trenger ikke være sponset.
Ved hjelp av sesongkort og plass nummering vil dette fungere fint slik en i løpet av få år får de med mest ansinitet i mot midten.

For de fleste er medlemskapet i bataljonen på vei til å bli en veldedig 200 lapp i året. Særlig dersom fordelene er små. Omtrent som giroen en får fra det lokale idrettslaget du ikke har deltatt på siden du var 16, men som du betaler av gammel vane, og takk for sist.
Har bataljonen råd til å være en slik organisasjon.

Jeg tror ikke det. En skikkelig rabatt på stadion for medlemmene av bataljonene hadde vært en klar beskjed fra brann om at de ønsker en supporter organisasjon.

Christian

Quote from: "Xminator"Om supporterfeltet skal bli de billigste billettene så er det en liten krise for den syngende supportergruppen. Prisen bør være den samme som resten av Hansa. Noen form for bekvemmelighetsrabatt og du drar til deg de som kun ser på pris. Og har i praksis laget en fjortisstribune.

Ja til høy pris på supporterfeltet!

Helt enig i dette.

Lavest mulig pris resulterer i uengasjerte folk på supporterfeltet. Om eg ikkje tar veldig feil har blant annet Kjernen tatt konsekvensen av dette og sørget for at deres plasser ikkje lenger er de billigste på Lerkendal. Kanskje det går an å få til en avtale med Brann der Bataljonen-medlemmer heller får bedre vilkår i andre sammenhenger. Større rabatter i Brann-butikken eller større rabatter på Cup-kamper...

Northside

en av fordelene med Bataljonen er jo at billettene skal være litt billigere, slik var det ihvertfall før og slik burde det være.

men, samtidig skulle vi hatt et annet sted som var endå billigere, samt at BBB medlemmer fikk en ekstra billig billett på det stedet (ikke hansa).
Då ville alle de unge i BBB og supportermiljøet generelt stått på det billigste stedet, mens de som vil synge, ville stått på Hansa, som ikke er billigst, men billigere enn resten av Hansa.

Speedy

Ser ikke problemet med å innføre 18 års grense på nedre hansa neste år jeg. Det luker bort fjortizene. Og så kan man ha litt høyere priser på hansa, men får rabatt på alle slags former for cupkamper. Er ikke det en løsning da?
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Tullpip

Quote from: "Tifo-gruppen"Hele tribune-konseptet som er på nedre hansa i år blir flyttet til klokkesvingen neste år, der det vil dannes en nye familie/student tribune.
Mvh Morten

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"en av fordelene med Bataljonen er jo at billettene skal være litt billigere, slik var det ihvertfall før og slik burde det være.


Virker som at noen tror at 2000 kroner er fullpris. Billettene blir litt billigere når det er snakk om partoutkort til 2000 kroner nedre på de to midterste feltene. De beste plassene i Hansasvingen basert på priskartet. Vet ikke helt hva de koster i dag, men det er vel nærmere 3000 kroner vil jeg tro. En akseptabel rabatt i mine øyner.

Men for all del. Ta 1989 kroner. Det ser jo litt bedre ut...
Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

chris_henrik

Bare for å illustrere hvilke summer som vi her snakker om, da flere argumenterer med at gode supportere bør bidra i størst mulig grad økonomisk.

Dersom vi tar kraftig i og antar at 4000 stk (det er vel nesten HELE Hansa) vil benytte seg av et Bataljonen tilbud, får vi følgende regnestykke:

Pris 2000 x 4000 = 8 mill, og 154 pr kamp
Pris 1500 x 4000 = 6 mill, og 115 pr kamp
Pris 1000 x 4000 = 4 mill, og 77 pr kamp

Til sammenligning betaler:
Klanen 1250 for billetter i svingen og 1450 på langsiden
Kanarifansen 1360
Kjernen 1170
Vikinghordene 1150

Sett i forhold til disse klubbene, har Bataljonen og Brann et latterlig dårlig tilbud. Bataljonen kan fritt få bruke prisene jeg har funnet i sitt neste møte med Brann. :)
<BRANN> ..... DKFM

Candyman

Quote from: "Nixon"Ta 1989 kroner. Det ser jo litt bedre ut...

Hva med kr 1963,- Eller eventuellt kr 2006,- (drømme)! Tror alle i såfall ville vært positiv til de ekstra kronene...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Quote from: "Candyman"
Quote from: "Nixon"Ta 1989 kroner. Det ser jo litt bedre ut...

Hva med kr 1963,- Eller eventuellt kr 2006,- (drømme)! Tror alle i såfall ville vært positiv til de ekstra kronene...


Og 1911, - kr. hvis du bestiller på SMS. Men da blir det 0,79 for SMS'en også, da!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: "Speedy"Ser ikke problemet med å innføre 18 års grense på nedre hansa neste år jeg. Det luker bort fjortizene. Og så kan man ha litt høyere priser på hansa, men får rabatt på alle slags former for cupkamper. Er ikke det en løsning da?


Min mening er at mange av de såkalte "14tissene" er godt over 18 år. Så å få luket bort prishorene som tilfeldigvis er over 18 er neppe negativt det heller.

abe78

Helt enig med X, få vekk disse prishorene. Det er noen av de i denne tråden også. Kun med i Bataljonen for å spare noen hundrelapper! Bye bye! - sier no jeg.

Bataljonen er talerøret vårt i forhold til først og fremst Brann. Jeg er ikke medlem for å spare penger. Vi er ikke Smart-club heller...

Storestå er i dag nærmest helt ødelagt. Totalt. Mange står her fordi det er kult og billig. Jeg ønsker ikke at sangfeltet til Bataljonen skal være kjent for at det er rimelig, heller for de fanatiske supporterne som sitter der.

Samtidig tror jeg det er viktig at Bataljonen fokuserer på de som sitter på andre tribuner også. Det er ikke helt tilfeldig at Bataljonen hele tiden sammenlignes med storestå.
.og husk!

Kruxleiven

Quote from: "abe78"
Storestå er i dag nærmest helt ødelagt. Totalt. Mange står her fordi det er kult og billig.

Nixon

http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=659

1500 kroner inkludert medlemsskap er vel så billig at hele klientellet kommer til å følge med over fra SS. Så det var den sjansen til å heve nivået på stemningen...

Lurte også på en ting. Utfra saken virker det som at BBB regner med å fylle de to feltene med partoutkortinnehavere. Er det realistisk?
Rød makt på Hansa

BL

Hansa-
Felt Z

C@Bøe_79

BT-tribunen blir familie-tribune..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Straffe!!!

Utfra det som står i nyheten på forsiden må jeg gi skryt til Bataljon-ledelsen.

Ser ut som dere har gjort en god figur i forhandlingene med Brann, og kommet frem til et resultat de fleste bør være riktig fornøyd med.

Slik jeg forstår det vil Bataljonen ha en viss kontroll med hvem som sitter/står hvor i det nye feltet, så tror ikke det vil bli noe problem at vi drar med oss "gratispassasjerer" over fra SS.

Pondan

Blir det ikke unummerrerte plasser? Syns de 2 BBB feltene burde vert fri for nr, sånn at første mann som kommer får beste plass..

C@Bøe_79

Quote from: "Pondan"Blir det ikke unummerrerte plasser? Syns de 2 BBB feltene burde vert fri for nr, sånn at første mann som kommer får beste plass..


Og dermed få SS problemet opp igjen?
Smart du!
Det må selvsagt være nummererte plasser, sånn at de som kommer fra puben får gode seter også. Og Tifo-gruppen som har mye med sang-gruppen neste år å gjøre også, skal de få dårlige plasser fordi at de er opptatt frem til kampstart? Samme med Styret?
Man betaler ikke 1500kr for et unummerert partourkort.
Nytt nick, samme merkelig ideer..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Pondan

Nytt nick med 400 poster? smart du!

Nixon

Quote from: "C@Bøe_79"
Smart du!
.....
Samme med Styret?


Vet ikke hvem som er smart her. Og du sitter vel ikke i styret lenger.
Men når styret skal argumentere for faste plasser bør de ikke nevne seg selv. Det er kanskje ikke akkurat taktisk smart...
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"
Quote from: "C@Bøe_79"
Smart du!
.....
Samme med Styret?


Vet ikke hvem som er smart her. Og du sitter vel ikke i styret lenger.
Men når styret skal argumentere for faste plasser bør de ikke nevne seg selv. Det er kanskje ikke akkurat taktisk smart...


Nevner jeg at jeg sitter i STYRET???????
De som er opptatt frem til avspark med jobb/verv for Bataljonen/Brann skal altså ikke ha mulighet til gode plasser?
Og det skal i tillegg oppretttes en sang-gruppe, og den mener du/dere at skal da være på plass 1,5t før kampstart for å få "bra" plass??
Jeg med på at folk kanskje vil komme tidligere hvis det er unummererte plasser, men samtidig vil folk tenke at "jeg var der ikke 1t før kamp, så da kan jeg komme litt senere"..


Og Pondan? Har ikke du hatt et annet nick de siste 1,5 år?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

Quote from: "C@Bøe_79"Nevner jeg at jeg sitter i STYRET???????
De som er opptatt frem til avspark med jobb/verv for Bataljonen/Brann skal altså ikke ha mulighet til gode plasser?
Og det skal i tillegg oppretttes en sang-gruppe, og den mener du/dere at skal da være på plass 1,5t før kampstart for å få "bra" plass??


For det første er jeg for faste plasser, og støtter BBB der. Så innlegget var bare en observasjon om at styret ikke bør argumentere for sin "egen vinning" når de skal overbevise de som er for unummererte plasser. Det er, som jeg skrev, kanskje ikke særlig taktisk smart.

Jeg vet at du ikke nevnte at du sitter i styret, og ser at jeg burde hengt de to setningene bedre sammen med et komma: Du sitter vel ikke i styret lenger, men når styret skal argumentere for faste plasser...
BEDRE???????

Men du har nettopp sittet i styret. Så innlegget kan lett tolkes som å "be for sin syke mor". BBB har allerede et rykte som en intern kompisgjeng. Man trenger kanskje ikke å gjøre det verre.

Når det gjelder sanggruppen bør det vel være et kriterium at flest mulig av de kommer så tidlig som mulig? Eller skal de og tifo-gruppen bli en elite som har de beste plassene, men kommer rett før kampstart?
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Det tviler jeg på, men sang-gruppen og Tifo-gruppen vil ha likehetstrekk neste sesong. Uten at det blir noe fare ved det.
Tifo-gruppen er 3-5 mann, og sang-gruppen blir forhåpentligvis veldig mye større enn det. (Uten at jeg har sittet meg helt inn i hvordan sang-gruppen blir organisert).
Stemningen må taes tak i uansett.

Misforstod vel deg litt der,ja..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Bataljonen

Quote from: "Pondan"Blir det ikke unummerrerte plasser? Syns de 2 BBB feltene burde vert fri for nr, sånn at første mann som kommer får beste plass..


Partoutkortene vil ikke bli solgt som unummererte plasser.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "BL"


BT tribunen vil fra neste år være familietribune.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Brannmann rob

Partoutkortene vil ikke bli solgt som unummererte plasser.[/quote]

Konge!! Det er sinnsykt irreterendes å måtte komme nesten 1,5 time før kampen for å få en "bra" plass.
Men er det sånn at de som har parturkort på SS nå, får først tilbud om å kjøpe pk på hansa? Og kan man da kjøpe mer enn ett? tenker da på å få plasser sammen med venner...

Christian


Pondan

Salget er åpnet, men om det er en gjeng på 5-10 stk, får vi et kart av nedre hansa der mann kan velge sted og stå? Som å kjøpe bill på kino via nett liksom.

Bataljonen

Quote from: "Pondan"Salget er åpnet, men om det er en gjeng på 5-10 stk, får vi et kart av nedre hansa der mann kan velge sted og stå? Som å kjøpe bill på kino via nett liksom.


Det vil ikke bli lagt ut et slikt "kart". Men om man er en gjeng som ønsker å sitte samlet spesifiserer man dette i mailen og gjerne kom med ønske om rad så gjør vi så godt vi kan i forhold til dette.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Christian

Quote from: "Christian"

Prøver igjen sjøl om eg no ser det kan bli trøblete: Kan vi beholde plassene våre?

Bataljonen

Quote from: "Christian"
Quote from: "Christian"

Prøver igjen sjøl om eg no ser det kan bli trøblete: Kan vi beholde plassene våre?


Som det ble skrevet i annen link oppfordrer vi de som ønsker å sitte på et spesielt sete eller felt om å spesifisere dette i mailen ved bestilling, vi vil så langt det lar seg gjør etterkomme dette.
Jo tidligere man bestiller desto større er sjansen for at ønsket blir innfridd.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Straffe!!!

Dette er pokker meg genialt av Bataljonen!

All honnør til styret som har fått frem en særdeles god avtale til medlemmene. Fornuftige priser til alle, og med betingelser som bør gjøre det svært attraktivt å bli medlem i Bataljonen.

Godt jobbet, folkens!

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Herregud som jeg gleder meg til å få mitt eget sete neste år! Jeg er så møkk lei av Store Stå. Kommer du 50 minutter før kampstart så er alle de beste plassene allerede okkupert av hundrevis av fjortisjenter. Og så er det jo slik på Store Stå at man gjerne må stå to på samme trinn. Dette har ikke disse fjortisjentene skjønt. For er du så frekk at du stiller deg fremst på et trinn der de har stilt seg bakerst (fordi de sitter med ræven på trinnet bak), så begynner de å surmule om at det er frekt å stille seg foran dem, at de holder plasser, osv. Altså; hallo? "Holde plasser" på en ståtribune som er i ferd med å fylles? Uansett slipper vi dette problemet når vi får nummererte seter.

Og så går det jo an å håpe på at flere voksne/menn stiller seg med supportergjengen på Hansa. Slik det er nå er det jo faen meg 50% jenter, og det blir ikke bra trøkk da! Greit nok at det finnes en del fotballinteresserte jenter. Men hvorfor i helvete må de drasse med seg en hel haug fotball-u
Legg ned hele klubben!

Mr_Soma

Quote from: "krøvel vellevold"Og for ordens skyld (for å være litt politisk korrekt): Det er selvsagt ikke ALLE jenter på SS som passer til karakteristikken over.


Men de aller ALLER fleste.
Presist innlegg Krøvel!

Snublefot

Quote from: "krøvel vellevold"Herregud som jeg gleder meg til å få mitt eget sete neste år! Jeg er så møkk lei av Store Stå. Kommer du 50 minutter før kampstart så er alle de beste plassene allerede okkupert av hundrevis av fjortisjenter. Og så er det jo slik på Store Stå at man gjerne må stå to på samme trinn. Dette har ikke disse fjortisjentene skjønt. For er du så frekk at du stiller deg fremst på et trinn der de har stilt seg bakerst (fordi de sitter med ræven på trinnet bak), så begynner de å surmule om at det er frekt å stille seg foran dem, at de holder plasser, osv. Altså; hallo? "Holde plasser" på en ståtribune som er i ferd med å fylles? Uansett slipper vi dette problemet når vi får nummererte seter.

Og så går det jo an å håpe på at flere voksne/menn stiller seg med supportergjengen på Hansa. Slik det er nå er det jo faen meg 50% jenter, og det blir ikke bra trøkk da! Greit nok at det finnes en del fotballinteresserte jenter. Men hvorfor i helvete må de drasse med seg en hel haug fotball-u


pluss at de som står der uten å se på kampen faktisk gir brann penger for noe de absolut ikke er interesert i å se på=)

sÃ¥ sÃ¥nn sett er det jo ganske greit ogsÃ¥...  en liten inntektskilde dette ogsÃ¥..

Brannfrelst

Nei det er ikke greit,hvorfor kunne de ikke heller gått på felt T? Mange ledige plasser der. Da hadde de ikke trengt å drepe stemningen. Frykter at foreldre må bla opp mer lommepenger for at ungene skal stå på Hansa neste år. Om ikke,så blir dette kanon!
2.10.07-Gullet kom hem!

Noddi

Quote from: "Brannfrelst"Var ikke meningen å formidle det slik. Men se f.eks på Klanen. De står på langsidene,mye bedre enn Store Stå,men de betaler vel ikke 2.000 for et partoutkort? Samme med Kjernen på lerkendal,Vikinghordene i stavanger osv(mener jeg å ha lest). Men samme for meg igrunn hva det koster. Jeg skal nok ikke stå
med "gjengen" neste år.

Ja dette viser jo at du ikke er kjernesupporter mener nå jeg!
Mitt hjerte står i brann <3

Pondan

Helt enig.. Bort og sitt med medgangssupporterene i BT svingen.... Men jeg fatter ikke at alle skal klage så jævlig når det er 1-2 kamper igjen. skulle tro SS var helt nytt... Pust ut og la det renne ut no.. :D

mao

Med tanke på de siste kampers kasting og blussing, hvordan vil bataljonen stille seg til slike episoder på deres felt til neste år? vil de hjelpe brann med eventuell identifisering og utestengelse?

Pondan

Det er jo en selvfølge at BBB skulle gjort det.. BBB burde jo ha stengt de ute i en lengre tid sammen med Brann..

Morriss

Les hva Klanen velger å gjøre på VB:

"Alle som vil kjøpe sesongkort på Vestbreddens midterste felter må underskrive en såkalt "sangkontrakt".
Dette medfører at folk som griner seg til en plass på et sangfelt faktisk kan bli kasta ut av dette feltet hvis de ikke leverer varene."


Noe for BBB? Mener ikke at folk skal kastes ut om de ikke synger, men en slik kontrakt hadde ikke vært så dumt. Da er ihvertfall folk bevisst på at det er et fel der det skal SYNGES!

Link til hele greien her: http://www.klanen.no/vestbredden_2007

Corran

Quote from: "Morriss"Les hva Klanen velger å gjøre på VB:

"Alle som vil kjøpe sesongkort på Vestbreddens midterste felter må underskrive en såkalt "sangkontrakt".
Dette medfører at folk som griner seg til en plass på et sangfelt faktisk kan bli kasta ut av dette feltet hvis de ikke leverer varene."


Noe for BBB? Mener ikke at folk skal kastes ut om de ikke synger, men en slik kontrakt hadde ikke vært så dumt. Da er ihvertfall folk bevisst på at det er et fel der det skal SYNGES!

Link til hele greien her: http://www.klanen.no/vestbredden_2007


Hvis de ikke skal kastes ut hva er da vitsen med en kontrakt?
"Skriv under her på at du skal synge men om du ikke synger er det helt greit"
Bare lurer litt på logikken der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morriss

Fordi det ikke går an å synge i 90 minutter i strekk uansett.. Kast gjerne ut de som ikke synger i det heletatt, det var ikke det jeg mente.

Synes at det er en god idé, som vi gjerne kunne benyttet oss av. Send rundt kontraktene sammen med sesonkortene. For de som kjøper billett så bør det også være en form for opplysning om at du skal synge på nedre Hansa.

slang

Synes også dette virket interessant. Men ville ventet ett år eller to og se hvordan det går først. Beste hadde vært om vi ikke hadde trengt det!
ansa 08

Erlend

jeg antar at gode gamle vi e brann bergens stolthet-Skbrann bergens stolthet som var vekselropet mellom z og SS går ut nå? i så fall er det synd for den likte jeg

Speedy

Quote from: "Erlend"jeg antar at gode gamle vi e brann bergens stolthet-Skbrann bergens stolthet som var vekselropet mellom z og SS går ut nå? i så fall er det synd for den likte jeg


Sangen består regner jeg med (hvis du mente at den kom til å forsvinne helt). På storestå før feltz ble så populært (ca 5-6 år siden), sang man jo denne sangen. Bare å dele sånn halvparten på hver del av sangen det, etter gehør.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Go Up