• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vi kommer tilbake

Started by jako, August 14, 2006, 08:58:25 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jako

Skjønner at det er mange som er skuffet i dag. Men jeg er helt sikker på at vi reiser oss og slår Molde i neste seriekamp.

Vi må ikke glemme at vi fortsatt leder serien, og at det derfor er kun opp til oss selv om vi vinner eller ikke.

Vi har tapt tre kamper på rad hvor vi spillemessig har vært det beste laget. Det forteller meg at det snart vil snu. Forstår at mange frykter Rosenborg nå, men vi må huske at de fremdeles er bak oss. Samtidig har de hatt utrolig flaks i det siste, så de kommer ikke til å bare vinne fremover de heller.

Vi har nå fem hjemmekamper igjen. Vinner vi de samtidig som vi kaprer noen poeng på bortebane er jeg sikker på at det blir gull.

Kom igjen folkens dette er på ingen måte over.

Kom igjen Brann!
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

rødesk

Helt enig. Dette er på ingen måte over..
Som du sier så har RBK hatt mye flaks, særlig i kampen mot VIF, der begge lag kunne vunnet. De kunne også tapt i går, om Molde hadde satt sine sjangser.
Vi må også tenke på at vi har hatt mye stang ut. Mot LSK, Start og VIF.
Nå når vi får en spillesugen Migen på topp(Om ikke Mjelde er helt på jordet), kommer målene til å renne inn ;o)

Heia Brann!
oen må gå...!


Bataljonen

For å sitere godeste Christian Bøe:

" Brann er det eneste laget som ikke har skiftet tabellplassering i noen av rundene etter sommerpausen, det kaller man stabilitet:)"
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

tormi

En meget konstruktiv tråd som gledet mitt hjerte da jeg leste overskriften.

Ingen ting er sålangt hverken tapt eller vunnet, men jeg håper at et par av spillerne i Brann går litt i seg selv og begynner å blø litt for laget igjen.

Vi må nok tilbake til de første kampene i året da vi kjempe motstanderen ut av stilen. Hvis gutta husker at det var KJEMPING på HELE linjen som lå i bunn for resultantene så tror jeg vi kan snu det jeg også.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Kruxleiven

Quote from: "steinbygger"
Synes folk skal roe seg ned nå, les tabellen, ta en kamp av gangen og slutt å mase om at gullet nå er tapt (på samme måte som man aldri skulle begynt å mase om at gullet var i lommen vår for 2 uker siden). Vi er vår verste fiende, vi har planlagt gullfeiringen på torvalmenningen i flere uker, vi har bekymret oss om at vi ikke får billetter til viking kampen siden midten av mai og vi synes det er greit at spillerene tar seg en tur på byn for sesongen er avgjort i juli (man bør heller gi de en skyllebøtte uten sidestykke hvis man treffer de på byn slik at de vet hva vi synes om denne formen for toppidrett)


Den der VM-pausen har all skyld. Alle her inne tok en kamp av gangen før den kom. Det var nøkternhet over hele linjen og de fleste var enige om at vi hadde fått godt betalt for kampene våre. Vi var ikke så god som tabellplasseringen skulle tilsi. Etter den pausen hadde folk fuyllstendig glemt "ta en kamp av gangen" viktigheten. Media hang seg på og skrev med store bokstaver. Med seier mot Lillestrøm er serien avgjort. Det hadde den antageligvis vært. Nå gikk det annerledes. Det var svært vanskelig å ikke ta av og da blir fallhøyden så stor.

Men, ingenting er tapt ennå. Dette kan utmekerket godt gå hele veien. Nå er ihvertall jeg nullstilt igjen. Og mer fokusert på dette med preastasjoner enn hvor vi ligger på tabellen. Dette er noe trenere maser om til det kjedsommelige. Ikke uten grunn for klarer spillerne å fokusere på sine prestasjoner fremfor å være redd over hvor vi ligger på tabellen så går dette bra. Det går hvertfall inn til en topp 3 plassering da.

Faen ta VM! Serien burde vært spilt i ett, men men det er pauser i alle ligaer egentlig. Kanskje utenom England. Så det gjelder å være kald og rolig selv om man får en lang pause også. Forresten det med fest på Torgallmenningen er det jo en naiv ordfører som står for. Og Vikingturen er vel massesuggesjon. Folk som ville dratt på turen ser jo at de må være tidlig ute uansett. Jeg har ihvertfall ikke sett for meg noen medaljeutdeling på Viking stadion. Tror ikke man kommer noen vei med å skjelle ut spillere som tar seg en bytur. De vil vel ha det gøy de også som alle oss andre. Greit de får en avkobling fra fotballen en gang iblant. Det tar da ikke så lang tid å ta seg inn igjen heller.

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Chrisstah

Ingenting er tapt i det hele tatt! vi har vært spillmessig veldig bra de kampene vi har tapt! untatt vålerenga kampen! men hva er det mange folk tror? at de andre kommer til å vinne resten av kampene sine! tippeligaen er så jevnt i år at mye kan skje!! jeg tror brann kommer til å reise seg skikkelig vi slår molde neste kamp så håper jeg vi kommer inn på vinnersporet igjen!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te


Chrisstah

tror vi tar molde men er usikker mot stabæk det er jo et typisk uavgjort lag. tror også helstad kommer til å finne formen utover høsten! spiller helstad på brann 2 ?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

28966mustang

Nei,han spiller kun på METRO
Hvil i fred- 1963!

Snublefot

Quote from: "Chrisstah"tror vi tar molde men er usikker mot stabæk det er jo et typisk uavgjort lag. tror også helstad kommer til å finne formen utover høsten! spiller helstad på brann 2 ?


Det burde han..  

Jeg trente i oslo i dag.. for skeid sitt 3 lag av alle mulige lag.. og da spilte vif 2 rett ved siden av.. Rune Lange putta 2.. sikkert ikke så ille for selvtilliten og match-treningen å spille noen kamper, få noen nettkjenninger etc.. Toss har jo vært skadet så bør vell være en grei måte å få opp formen litt..

Skjønner at det ikke er så motiverendes, men for en tippeligaspiss bør da kamper i lavere divisjoner stort sett bare vært morsomt.... litt enklere å score, og det er jo det er spiss ønsker å gjøre.. score mål..

Toa

Vi visste alle at nedturen ville komme. Lillestrøm har hatt sin. RBK har hatt sin. Nå har Brann hatt sin, og forhåpentligvis er det stopp nå. Vi ligger fremdeles på toppen av tabellen. Det blir særdeles spennende i tiden som kommer.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Xminator

Som Langeland sa det; det eneste vi har rotet bort er muligheten til å avgjøre tidlig. Likevel, det er ett tidsspørsmål før tapene påvirker spillet. Vi får neppe ett like stabilt Brannlag som før VM-pausen. Sjansen er stor for at minst ett av de tre andre lagene vinner flere kamper enn oss og dermed vinner serien.

Lurkin

Saken er vel at vi gjorde det så bra før VM-pausen at vi faktisk "hadde råd" å tape disse kampene, uten å falle helt av.

Jeg kan umulig se for meg Lillestrøm som en gullkandidat. Hva har de egentlig prestert de siste kampene? Bortsett fra seieren mot Brann, og dommerhjelp fra Kjetil Sælen (som er fra Arna) mot Viking, så har de ikke imponert. 1-1 mot Fredrikstad, en kamp som Brann vant selv om FFK slo mer fra seg enn det de gjorde mot Kanarifuglene. Stabæk er definitivt ikke stabil nok. Da sitter jeg igjen med Rosenborg.
Berømte Brann fra Bergen

Rune felt F

Dersom vi antar at Lsk vinner over lyn i hengekampen er Brann nr. 2 på tabellen. Som kjent så er fugler veldig mottakelig for fugleinfluensaen og jeg regner egentlig med at disse kanarifuglene blir smittet og taper noen kamper i høst. Stabæk er nok ikke helt å avskrive da ingen forventer noe av dem. Brann har gått på mange smeller mot di og det har fårsåvidt Rbk gjort også. Og vinner Stabæk de to kampene så har de alle muligheter i år. Rbk har tradisjon for å vinne, det er en tidligere brannpatriot som trener pakket og rosenborg har fremfor alt en stor ro selv om de spiller med favorittstempelet. Det mest sannsynlige utfall for tippeligaen blir i mitt håvve:
1 Rævbekå
2 Stabæk
3 Brann
4 Spyfuglene

Men jeg håper fremdeles at Bjørn Dahl sikrer Brann seriegullet på overtid i Stavanger med et sleivspark som går via soma i mål og sender viking ned til Løvham & Co. Det kan gå...

jako

Quote from: "Xminator"Som Langeland sa det; det eneste vi har rotet bort er muligheten til å avgjøre tidlig. Likevel, det er ett tidsspørsmål før tapene påvirker spillet. Vi får neppe ett like stabilt Brannlag som før VM-pausen. Sjansen er stor for at minst ett av de tre andre lagene vinner flere kamper enn oss og dermed vinner serien.


Det dummeste Brann kan gjøre er å tvile på de de holder på med. Vinner de mot Molde er mye gjort allerede for Brann. Føler meg også ganske sikker på at de kommer til å vinne bortekamper også fremover bare de scorer først. Noe de av all sannsynlighet kommer til å gjøre hvis de fortsetter med samme nivå som de har holdt etter ferien.

Vinner de derimot ikke mot Molde heller, da skal det nok mye til om de skal vinne serien.

Når det gjelder våre tre gullutfordrere holder jeg fremdeles en stor knapp på LSK, men da må de helst vinne bortekampen mot Lyn. Taper de den tror jeg også de kommer til å slite.

Rosenborg har vunnet tre kamper på rad uten å imponere nevneverdig, skal bli spennende å se hvordan de takler spillepausen og om de hever seg ytterligere fra de tre forrige kampene. For det tror jeg måt til hvis de skal stikke av med gullet. For det finnes grenser for hvor lenge ballen spretter der du ønsker. Selv for Rosenborg.

Stabæk ville vært en sensasjon uten sidestykke. Men jeg er av den oppfatning at de tre andre lagene skal gjøre mye galt for at dette laget skal stikke av med gullet. Greit at de er gode når de har dagen, men de er fryktelig ustabile, og det kommer nok til å bli utslagsgivende til slutt.

Konklusjonen får være den at hvis vi vinner mot Molde og LSK taper hengekampen sin mot Lyn har vi glimrende forutsetninger for å vinne. Rosenborg kan vi fikse selv på Stadion.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Chrisstah

Quote from: "jako"
Quote from: "Xminator"Som Langeland sa det; det eneste vi har rotet bort er muligheten til å avgjøre tidlig. Likevel, det er ett tidsspørsmål før tapene påvirker spillet. Vi får neppe ett like stabilt Brannlag som før VM-pausen. Sjansen er stor for at minst ett av de tre andre lagene vinner flere kamper enn oss og dermed vinner serien.


Det dummeste Brann kan gjøre er å tvile på de de holder på med. Vinner de mot Molde er mye gjort allerede for Brann. Føler meg også ganske sikker på at de kommer til å vinne bortekamper også fremover bare de scorer først. Noe de av all sannsynlighet kommer til å gjøre hvis de fortsetter med samme nivå som de har holdt etter ferien.

Vinner de derimot ikke mot Molde heller, da skal det nok mye til om de skal vinne serien.

Når det gjelder våre tre gullutfordrere holder jeg fremdeles en stor knapp på LSK, men da må de helst vinne bortekampen mot Lyn. Taper de den tror jeg også de kommer til å slite.

Rosenborg har vunnet tre kamper på rad uten å imponere nevneverdig, skal bli spennende å se hvordan de takler spillepausen og om de hever seg ytterligere fra de tre forrige kampene. For det tror jeg måt til hvis de skal stikke av med gullet. For det finnes grenser for hvor lenge ballen spretter der du ønsker. Selv for Rosenborg.

Stabæk ville vært en sensasjon uten sidestykke. Men jeg er av den oppfatning at de tre andre lagene skal gjøre mye galt for at dette laget skal stikke av med gullet. Greit at de er gode når de har dagen, men de er fryktelig ustabile, og det kommer nok til å bli utslagsgivende til slutt.

Konklusjonen får være den at hvis vi vinner mot Molde og LSK taper hengekampen sin mot Lyn har vi glimrende forutsetninger for å vinne. Rosenborg kan vi fikse selv på Stadion.


ingenting er avgjort selvom vi vinner mot molde, vi får bare håpe at brann finner igjen formen med en seier, men ingenting er avgjort før serien er over.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

bulldog

Quote from: "Chrisstah"ingenting er avgjort selvom vi vinner mot molde, vi får bare håpe at brann finner igjen formen med en seier, men ingenting er avgjort før serien er over.


det laget som leder med 7 poeng når 2 kamper gjenstår vinner serien før den er over.
vinner brann resten av hjemmekampene er vi seriemestere!
bulldog

jako

Quote from: "Chrisstah"ingenting er avgjort selvom vi vinner mot molde, vi får bare håpe at brann finner igjen formen med en seier, men ingenting er avgjort før serien er over.


Nei sier du det. Dette har jeg ikke fått med meg før!;)

Fra spøk til alvor, jeg mente selvsagt ikke at serein er avgjort hvis vi slår Molde, men jeg tror vi kommer tilbake på vinnersporet hvis vi slår Molde. Det var det jeg mente for de som ikke skjønte det. Og kommer vi tilbake til den gode rytmen igjen så skal det bli vanskelig å stoppe oss. Så fremt vi ikke får noen avgjørende skader selvsagt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up