• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann; Hall of Fame

Started by jako, August 12, 2006, 20:17:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jako

Kjeder meg, så jeg lager en liten liste om hvem som har vært vår beste spillere i min Brann-historie. Fra 87 til idag.

Keepere:
Ikke så veldig prestisjetung kanskje, men den må med

1: Bjarni Sigurdsson (Husker han som en levende vegg fra barndomsårene)
2. Magnus Khilsedt (Ufortjent vil kanskje noen hevde, men jeg synes han leverte stabilt gode prestasjoner så lenge han var i Brann)
3. Håkon Opdal (Annentvalg på landslaget sier det meste, kan fort bli nr1)
4. Tore Andre Olsen ( Under tvil, men jeg likte han for godt til å la vær å ta ham med)
5. Bikri Kristinsson (PSV i Eindhoven, jeg sier ikke mer)

Forsvarspillere:

1. Per Egil Ahlsen ( Kongen av Bergen, og en av mine største forbilder som liten gutt, fantastisk spiller)
2. Roy Wassberg (Var utrolig god under Teitur Thordasson)
3. Tore Pedersen (Veldig god da han spilte på Brann, en type jeg har stor sans for)
4. Claus Lundekvam (Han må bare med, merket stor forskjell på laget med å uten ham)
5. Jan Halvor Halvorsen (En fighter man bare er nødt til å like, gav alt i hver duell)

Midtbanespillere:

1. Seyi Olofnjana (Hadde et toppkaliber vi muligens aldri får oppleve igjen på Stadion)
2. Svante Samuelsson (En sliter som var utrolig tung å miste, veldig sympatisk var han også)
3. Martin Andresen ( Min favorittspiller på dagens Brannlag, en leder som går utenpå de fleste)
4. Raymond Kvisvik (Redder oss to ganger fra nedrykk, en artist av de sjeldne)
5. Paul Scharner (Får femteplassen i kvivskarp konkurranse med Jan Ove Pedersen, Atle Torvanger, Fakiri, Charlie Miller og Magnus Johansson)

Angrepspillere:

1. Tore Andre Flo (Den beste spilleren jeg noen gang har sett aksle i den røde trøyen, måten han herjet med The Shite sine forsvarspillere på Stadion glemmer jeg aldri. Synd måten han tok farvel med klubben på ikke står i stil til prestasjonene)
2. Mons Ivar Mjelde (En målgarantist av den sjeldne sorten)
3. Thorstein Helstad (Toppscorer i Eliteserien to ganger)
4. Robbie Winters (Skotten som datt av bussen i inndalsveien har levert så det holder, en levende legende)
5. Trond Egil Soltvedt (Fantastisk målscorer da han var i klubben, måten han derimot forlot klubben på var direkte pinlig)

Mange nevt og sikkert mange glemt. Uansett føler jeg detter er en verdig liste.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

steinbygger

er ikke så mye å utsette på dette, men stusset litt på at jokke bjørklund ikke var funnet en plass i forsvaret (men han var kanskje forsvunnet før 87

jako

Quote from: "steinbygger"er ikke så mye å utsette på dette, men stusset litt på at jokke bjørklund ikke var funnet en plass i forsvaret (men han var kanskje forsvunnet før 87


Jeg vurderte ham, siden han tross alt har spilt i et EM sluttspill samtidig som han spilte i Brann. Men han ble veiet å funnet for lett. :)

Bjørklund forlot forøvrig Brann etter 92 sesongen hvis jeg ikke husker feil.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone


AtroZ

Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Helginho


BrannSupporter

Synes han fortjener en plass ja! Han var på Minis straffe i 95..

Derabilo

Kunne ikke Scharner vært på listen over beste forsvarsspillere også...?:)
Bergen ut av Norge -

abe78

POL, må inn. Flo kan du luke ut.
.og husk!

ostraume

At super-Hasund ikke er på listen er hårreisende.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

xTaTic

Må si jeg finner det merkelig at Per Ove ikke er inne på den listen.
Brann fikk en helt annen trygghet når han løp ut på banen.
Hvem kan glemme semifinalen i Molde når han var "nesten dau" og puttet DET sinnsykt viktige målet!

Ellers er vel Jokke Bjørklund en spiller som klart kunne forsvare en plass på listen.

Henki

Per Egil Ahlsen burde absolutt vært med på listen!
Ballen skal fremover!

Kruxleiven

Moen! Og Morten Pedersen var da bra? Tror den jeg har latt meg imponere aller mest av er El Fakiri, men det blir for lite med 10 kamper til å komme inn på hall of fame. Scharner er nummer en for meg blant midtbanespillerne ihvertfall.

jako

Quote from: "Henki"Per Egil Ahlsen burde absolutt vært med på listen!


Les den en gang til Henki!:)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Det er klart det er flere andre navn som kunne vært med. Som feks Peddien og Luddien, men Peddien var stort sett skadet hele tiden, og klarer ikke se hvem han skulle dunke ut i så fall.

Bjørklund kunne så definitivt forsvart en plass på denne listen, men jeg synes han var for ung da han var her og at han ikke var god nok teknisk.

Ser også det er en del andre navn som er nevt her, veldig gode navn forøvrig. Men jeg står fortsatt på den listen jeg allerede har satt opp. Samtidig erlisten min er høyst subjektiv, og ikke ment som noen fasit.

Men kunne jo vært morsomt om andre personer hadde laget sin liste over de beste brannspillerne de selv har opplevd på Stadion.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Henki

Quote from: "jako"
Quote from: "Henki"Per Egil Ahlsen burde absolutt vært med på listen!


Les den en gang til Henki!:)


Hehe, ja, den må jeg ta på min kappe :D
Ballen skal fremover!

Chrisstah

kor e kjetil løvvik????
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Super Hasund

Quote from: "ostraume"At super-Hasund ikke er på listen er hårreisende.


Helt enig....Kor i hellsikken e hasund på den listen? hehe sku vert me an
La Folket Synge

*Feltz*

Superjack

Hasund, Løvvik, Helstad, Kvisvik, Ahlsen, Per Oven, Seyi, Magnus Johansson, Flo (jupp, liker ikke å innrømme det men han er god nok), Jokke, Mjelde, Svante. (Tidenes gigant på midten må bli SVANTE!)

Men tenk at du har glemt Kvisvik!
Brannsupporter.


rødesk

Quote from: "Superjack"

Men tenk at du har glemt Kvisvik!


Om du ser litt nøyere etter har han med Kvisvik der også. Under midtbanespillere.
oen må gå...!

Go Up